Scînteia, decembrie 1974 (Anul 43, nr. 10041-10066)

1974-12-01 / nr. 10041

SCέNTEIA — duminică 1 decembrie 1974 PRIMIRI LA TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Conducătorul delegaţiei P. C. D. R., Andrei Pavlovici Kirilenko (Urmare din pag. I) La dejun au participat tovarăşii Manea Mănescu, Cornel Burtică, Gheorghe Oprea, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Ştefan Andrei, Mihai Daloş, Dumitru Turcuş, adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R. Au luat parte tovarăşii K. F. Katuşev, secretar al C.C. al P.C.U.S., V. E. Malanciuk, secretar al C.C. al P.C. din Ucraina, V. I. Drozdenko, membru al C.C. al P.C.U.S., ambasadorul Uniunii Sovietice la Bucureşti, activişti cu munci de răspundere la C.C. al P.C.U.S. — I. P. Pomialov şi V. I. Potapov. Exprimîndu-şi satisfacţia pentru schimbul rodnic de păreri cu delegaţia P.C.U.S., tovarăşul Nicolae Ceauşescu a toastat pentru buna colaborare între partidele şi popoarele noastre, în edificarea socialismului şi comunismului, pentru întărirea unităţii şi colaborării între toate partidele comuniste şi muncitoreşti, intre toate ţările socialiste, pentru P.C.U.S. şi conducerea sa, în frunte cu tovarăşul Brejnev. La rîndul său, tovarăşul A. P. Kirilenko a mulţumit pentru primirea călduroasă acordată delegaţiei sovietice, a urat succes partidului şi poporului român în îndeplinirea sarcinilor stabilite de Congresul al XI-lea, a toastat pentru prietenia între P.C.U.S. şi P.C.R., între U.R.S.S. şi România, între cele două popoare, în sănătatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Convorbirile şi dejunul s-au desfăşurat într-o atmosferă tovărăşească, de caldă prietenie.  Delegaţia Uniunii Socialiste Sudaneze Sîmbătă, 30 noiembrie, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit delegaţia Uniunii Socialiste Sudaneze, condusă de maior Aboul Gasiem Mohamed Ibrahim, secretar general adjunct al U.S.S., ministrul agriculturii, care a participat la Congresul al XI-lea al P.C.R. Delegaţia, alcătuită din Mohamed Osman, Abou Sag, membru al C.C. al U.S.S., secretar cu problemele ideologice, Abdel Rahman Abass, membru al C.C. al U.S.S., deputat în Adunarea Naţională a Poporului din Sudan, a fost însoţită de Sayed Sharief Ahmed, ambasadorul Sudanului la Bucureşti. La întîlnirea cu oaspeţii, care a decurs într-o atmosferă de caldă prietenie, a participat tovarăşul Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Salutînd delegaţia, secretarul general al partidului a mulţumit pentru participarea la Congresul al XI-lea, apreciind aceasta ca pe o nouă manifestare a raporturilor de prietenie şi colaborare dintre P.C.R. şi U.S.S., dintre cele două ţări, un aport la promovarea continuă a legăturilor româno-sudaneze. Conducătorul delegaţiei a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din partea preşedintelui Gaffar Mohamed El-Numeiri, a poporului şi Uniunii Socialiste Sudaneze, calde felicitări pentru succesul deplin al lucrărilor Congresului, pentru realegerea sa ca secretar general al Partidului Comunist Român. Mulţumind, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că România este convinsă că dezvoltarea multilaterală a fiecărei ţări constituie o bază trainică pentru lărgirea şi extinderea colaborării dintre toate statele lumii, pentru consolidarea luptei forţelor antiimperialiste. In acest context, s-a exprimat dorinţa ca România şi Sudanul să conlucreze şi mai strîns în viaţa internaţională, pentru afirmarea principiilor noi , statuate, de altfel, şi în documentele încheiate între cele două ţări prietene , pentru aşezarea pe această bază a unor noi raporturi între state, pentru edificarea unei noi ordini politice şi economice în lume. In încheierea întrevederii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rugat pe oaspeţi să transmită conducerii Uniunii Socialiste Sudaneze urări de noi succese, spre binele poporului sudanez, a adresat preşedintelui El-Numeiri un cordial salut, împreună cu dorinţa ca naţiunea sudaneză să obţină noi realizări pe calea dezvoltării sale libere şi independente. Delegaţia Partidului Democrat din Guineea Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român,, preşedintele Republicii Socialiste România, i -a a primit, sîmbătă dimineaţa, delegaţia Partidului Democrat din Guineea, condusă de Mamadi Keita, membru al Biroului Politic al partidului, care a participat la lucrările celui de-al XI-lea Congres al P.C.R. Din delegaţie fac parte Alphonse Mansare, secretar al Comitetului pentru Europa de est al partidului, şi Ibrahim Camara, ambasadorul Guineei la Bucureşti. La primire a luat parte tovarăşul Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Şeful delegaţiei guineeze a transmis tovarăşului Nicolae Ceauşescu calde felicitări pentru realegerea în înalta funcţie de secretar general al partidului. Oaspetele a înmîflatiapoL* djţB' partea preşedintelui femneei,'Saku Touré, şi a doamnnei Andrée Touré, mesaje adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, care reînnoiesc sentimentele lor de prietenie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a exprimat delegaţiei guineeze mulţumiri pentru participarea la Congresul partidului nostru, participare în care vede expresia bunelor relaţii existente între partidele şi popoarele noastre, o nouă contribuţie la întărirea şi dezvoltarea acestor legături de conlucrare prietenească. Secretarul general alpartidului a mulţumit, în numele său şi al tovarăşei Elena Ceauşescu, pentru mesajele amicale, urările şi saluturile transmise. Preşedintele Nicolae Ceauşescu a adresat, la jundiula său, preşedintelui Seku ■főit® un salut cudUrosM şi cele mai bune urări de succese din partea sa, iar doamnei Andrée Touré cele mai calde sentimente de prietenie din partea tovarăşei Elena Ceauşescu. In timpul convorbirii au fost abordate unele probleme ale promovării relaţiilor dintre cele două popoare, partide şi ţări. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat cu satisfacţie dezvoltarea raporturilor româno-guineeze, a exprimat hotărîrea României de a face totul pentru ca acordurile de cooperare şi conlucrare stabilite între cele două ţări să fie realizate în cele mai bune condiţii, întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă caldă, prietenească. FELICITĂRI ADRESATE ______________________________________________________________________________ TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la realegerea in funcţia de secretar general al P.CR. Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Scumpe tovarăşe Ceauşescu, Cu prilejul realegerii dumneavoastră în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român, vă transmit, în numele Comitetului Central şi al tuturor membrilor Partidului Socialist Unit din Germania, salutări şi felicitări cordiale. Sîntem convinşi că oamenii muncii din Republica Socialistă România vor obţine, sub conducerea Partidului Comunist Român, noi succese în realizarea hotărîrilor celui de-al XI-lea Congres al partidului, în construirea socialismului. Sîntem siguri că relaţiile dintre Partidul Socialist Unit din Germania şi Partidul Comunist Român se vor dezvolta şi în viitor cu succes, pe baza marxism-leninismului şi internaţionalismului socialist. Vă dorim mult succes pe mai departe în activitatea dumneavoastră plină de răspundere, putere de muncă şi cele mai bune urări de sănătate. Cu salutări socialiste, ERICH HONECKER Prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea şi al meu personal, vă adresez felicitări cordiale în legătură cu realegerea dumneavoastră în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român. Urez poporului ţării dumneavoastră noi succese în lupta sa pentru traducerea în viaţă a sarcinilor trasate de cel de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român, în vederea edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate, a asigurării progresului ţării, precum şi în activitatea dumneavoastră de răspundere, îmi exprim convingerea că relaţiile de prietenie şi colaborare dintre cele două partide şi popoarele ţărilor noastre se vor întări şi dezvolta tot mai mult şi în viitor în toate domeniile, în interesul dezvoltării procesului revoluţionar din cele două ţări pe baza principiilor marxism-leninismului şi internaţionalismului proletar. KIM IR SEN Secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea Mesaj transmis Congresului al XI-lea al P.C.R. Partidul Social-Democrat din Norvegia Adresîndu-se Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român, în mesaj se spune : Partidul Social-Democrat din Norvegia transmite salutul său Partidului Comunist Român. Ne exprimăm convingerea că hotărîrile de importanţă vitală care vor fi adoptate de Congres vor servi cauzei dezvoltării României. Partidul Social-Democrat din Norvegia priveşte cu interes continuarea contactelor prieteneşti cu mişcarea muncitorească din România. Cu salutări frăţeşti, Ronald Bye Secretar general al Partidului Social-Democrat din Norvegia Excelenţei Sale NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Poporul cambodgian, Frontul Unit Naţional al Cambodgiei, Guvernul regal de Uniune Naţională al Cambodgiei şi eu personal am aflat cu entuziasm ştirea triumfalei dumneavoastră realegeri de către cel de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român în înalta funcţie de secretar general al gloriosului dumneavoastră partid. Rugăm pe Excelenţa Voastră să primească felicitările noastre cele mai călduroase, urările noastre fierbinţi de fericire şi succes deplin în continuarea înaltei dumneavoastră misiuni patriotice, precum şi via noastră admiraţie faţă de gigantica dumneavoastră acţiune consacrată edificării României socialiste, fericirii şi prosperităţii poporului român, care nutreşte faţă de persoana dumneavoastră o afecţiune imensă şi cea mai profundă recunoştinţă. Folosim această fericită ocazie pentru a exprima din nou veşnica noastră recunoştinţă şi respectul faţă de Excelenţa Voastră, care a acordat atît de mult ajutor pentru succesul crescînd al luptei noastre de eliberare naţională. Cu cea mai înaltă şi afectuoasă consideraţie, NORODOM SIANUK , Şef al statului şi preşedinte al Frontului Unit Naţional al Cambodgiei PAGINA 3 VIZITE ALE UNOR DELEGAŢII PARTICIPANTE LA CONGRES In cursul zilei de sîmbătă, numeroase delegaţii ale pM^4graţie/omuniste şi muncitoreşti ^.sttdijj&e şi progresiste," precum„ mişcări de eliberare naţiorialiferate au participat la lucrările celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român, au făcut vizite in diferite judeţe ale ţării. Delegaţia Partidului Muncii din Coreea, condusă de Kim Dong Ghiu, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, a vizitat Şantierul naval din Galaţi şi obiective de pe marea platformă siderurgică. De asemenea, delegaţia a avut o întîlnire la Comitetul judeţean Galaţi al P.C.R. . Tsuyoshi Toki, membru al C.C. al Partidului Comunist din Japonia, membru al delegaţiei Partidului Comunist din Japonia, a vizitat Combinatul siderurgic Galaţi, Casa de cultură a sindicatelor din Galaţi, spitalul judeţean, complexul sportiv Dunărea, precum şi cartiere noi ale oraşului ; delegaţia Partidului Celor ce Muncesc din Vietnam, condusă de Nguyen Van Tran, secretar al C.C. al Partidului Celor ce Muncesc din Vietnam, a vizitat întreprinderea de autocamioane din Braşov, cartiere de locuinţe şi staţiunea turistică Poiana Braşov ; delegaţia Partidului Comunist din Ecuador a vizitat Universitatea din Craiova, obiective socialculturale din acest municipiu, hidrocentrala de la Porţile de Fier şi a participat la o întîlnire la Comitetul judeţean Mehedinţi al P.C.R. , reprezentantul Partidului Comunist din Columbia, Alvaro Vasques, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C al partidului, a avut întîlniri la Universitatea din Craiova şi la Comitetul judeţean Mehedinţi al P.C.R. şi a vizitat sistemul hidroenergetic şi de navigaţie „Porţile de Fier“ ; delegaţia Frontului Naţional de Eliberare din Vietnamul de Sud, condusă de Vu Ngoc Ho, membru al C.C. al F.N.L. din Vietnamul de Sud, a vizitat întreprinderea de autocamioane din Braşov, noi cartiere de locuinţe şi staţiunea Poiana Braşov ; delegaţia Partidului Comunist Peruan, in frunte cu Raul Acosta Salas, secretar general adjunct al partidului, a făcut o vizită la Uniunea Generală a Sindicatelor din România ; delegaţia Partidului" Slvetian ,al Muncii, condusă de Armand Magnin,,membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al partidului, a., avut o întîlnire la Comitetul judeţean de partid Suceava şi a vizitat Combinatul de industrializare a lemnului Suceava, precum şi unele monumente istorice şi de artă din nordul Moldovei ; delegaţia Partidului Democrat din Guineea, condusă de Mamadi Keita, membru al Biroului Politic al partidului, a avut o întrevedere la Ministerul Educaţiei şi Invăţămintului ; delegaţia Partidului Comunist din Salvador, condusă de Shafik Jorge Handal, secretar general al partidului, a avut sîmbătă intîlniri la Comitetul judeţean Mehedinţi al P.C.R şi cu cadre didactice ale Universităţii din Craiova, a vizitat noile cartiere ale Craiovei, unele obiective social-culturale din Dolj, hidrocentrala „Porţile de Fier“ , delegaţia Partidului Socialist Arab Baai din Irak, condusă de Jafer Kassim Kamudi, membru supleant al conducerii regionale a partidului, şi delegaţia Partidului Comunist Irakian, condusă de Ibrahim Taher, membru al Biroului Politic al C.C. al P. C. Irakian, au vizitat obiective socialculturale şi noi cartiere din Braşov , delegaţia Partidului Comunist din San-Marino, condusă de Umberto Bandii, secretar general al partidului, a făcut vizite la Muzeul de istorie a partidului comunist, a mişcării revoluţionare şi democratice din România şi la întreprinderea agricolă de stat „30 Decembrie“ din judeţul Ilfov , delegaţia Partidului Comunist din Venezuela, condusă de Jeronimo Carrera, membru al C.C. al partidului, a avut o întîlnire cu cadre didactice ale Universităţii din Craiova şi a vizitat noi cartiere şi unele obiective culturale din Dolj. După■ amiază, delegaţia a avut o intîlnire la Comitetul judeţean Mehedinţi al P.C.R. şi a vizitat hidrocentrala „Porţile de Fier“ , delegaţia Mişcării Evoluţiei Sociale din Africa Neagră- M.E.S.AN. — Republica Africa Centrală, condusă de Franţois Otina, secretar de stat, a vizitat Întreprinderea „Tractorul“ şi noi cartiere din Braşov; delegaţia Frontului Naţional pentru Eliberarea Angolei, condusă de Pedro Gadimpavi, membru al Biroului Politic al F.N.L.A., a efectuat o vizita la Institutul de cercetări pentru cereale şi plante tehnice de la Fundulea ; delegaţia Partidului Comunist Brazilian, condusă de Sofia Ribeiro, membru al C.C. al partidului, a vizitat hidrocentrala „Porţile de Fier“, obiective social-culturale din judeţul Dolj şi a avut întîlniri cu cadre didactice la Universitatea din Craiova şi cu membri ai Comitetului judeţean Mehedinţi al P.C.R. ; delegaţia Uniunii pentru Progres Naţional din Burundi, condusă de Makakwe Wilson, membru al C.C. al UPRONA, a vizitat întreprinderea de sere Codlea, obiective social-culturale din Braşov şi staţiunea Poiana Braşov; delegaţia Partidului Comunist din Canada, condusă de Alf Dewhurst, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C. din Canada, a vizitat monumente istorice şi de artă din Sibiu, cartiere noi de locuinţe, întreprinderea textilă din Cisnădie, Muzeul Brukenthal şi a avut o Întrevedere la comitetul judeţean de partid ; reprezentantul Consiliului Redeşteptării Naţionale din Ghana, K. Y. Boafo, ambasador, a avut o întilnire la Ministerul Educaţiei şi Invăţămîntului ; delegaţia Frontului Patriotic Laotian, condusă de Saly Vongkhamsao, membru al Comitetului Central al frontului, a vizitat Combinatul de îngrăşăminte chimice Năvodari, întreprinderea agricolă de stat Murfatlar, cooperativa agricolă de producţie din Palazu Mare şi s-a intîlnit cu conducerea Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie Constanţa, reprezentantul Comitetului Militar de Eliberare Naţională din Republica Mali, Missa Kone, membru al Biroului C.M.L.M., a făcut sîmbătă vizite la Complexul pentru creşterea şi îngrăşarea tineretului taurin din comuna Bărcăneşti- Prahova şi in staţiunile de pe Valea Prahovei ; delegaţia Organizaţiei poporului din Namibia, SWAPO, condusă de Andreas Shipanga, membru al Comitetului Central, şeful Departamentului Informaţiilor SWAPO, a vizitat întreprinderea textilă din Cisnădie şi a avut o întrevedere la Comitetul judeţean de partid Sibiu ; delegaţia Partidului Comunist din S.U.A., Condusă de Thomas Dennis, ‘ membru!al CM3, al JP.C. din S.U.A., •• ■■ vizitat monumente istorice şi de artă din Sibiu, cartiere noi apăruta pe harta oraşului, întreprinderea textilă din Cisnădie, Muzeul Brukenthal şi a avut o întrevedere la comitetul judeţean de partid ; delegaţia Uniunii Naţionale Africane — T.A.N.U. din Tanzania, condusă de Remigius Kalubu, membru al C.C. al T.A.N.U., şi delegaţia Afro-Shirazi din Tanzania, condusă de Mkubwa Haji, membru al Comitetului Naţional Executiv, au vizitat întreprinderea de geamuri şi întreprinderea de materiale pentru construcţii din mase plastice de la Buzău, obiective social-culturale din localitate şi au avut o întîlnire la comitetul judeţean de partid, delegaţia Mişcării de Eliberare din Arhipelagul Sao Tomé şi Principe, condusă de Aida Espirito Santo, preşedintele mişcării, membru al Biroului Politic, a vizitat cooperativa agricolă de producţie din comuna Sineşti, judeţul Ilfov, în timpul vizitelor, oaspeţii, întâmpinaţi pretutindeni cu căldură, au luat cunoştinţă de realizările oamenilor muncii din unităţile vizitate, da preocupările acestora pentru înfăptuirea cu succes a hotăririlor adoptate de cel de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român. Oaspeţii s-au interesat, de asemenea, da condiţiile de muncă şi viaţă, de modalităţile în care se exercită şi se perfecţionează democraţia socialistă în ţara noastră. In cadrul discuţiilor purtate cu reprezentanţii organelor locale de partid au fost abordate pe larg variate aspecte legate de creşterea rolului conducător al partidului, de experienţa dobindită de Partidul Comunist Român in soluţionarea problemelor complexe ale revoluţiei socialiste in tara noastră. Membrii delegaţiilor au mulţumit pentru primirea călduroasă ce le-a fost rezervată şi pentru modul deschis in care s-au desfăşurat intîlnirile. (Agerpres) PLECAREA UNOR DELEGAŢII Delegaţiile a numeroase partide comuniste şi muncitoreşti, socialiste şi progresiste, ale unor mişcări de eliberare naţională care au participat la lucrările celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român, au părăsit Capitala. DELEGAŢIA PARTIDULUI COMUNIST DIN CEHOSLOVACIA, condusă de Peter Colotka, membru al Prezidiului C.C. al P.C. din Cehoslovacia, vicepreşedinte al guvernului federal, preşedintele guvernului slovac, delegaţia UNIUNII SOCIALISTE ARABE DIN REPUBLICA ARABA EGIPT, condusă de dr. Hafez Ghanem, primsecretar al C.C. al U.S.A.; delegaţia FRONTULUI DE ELIBERARE DIN MOZAMBIC (FRELIMO), condusă de Marcelino dos Santos, vicepreşedinte al FRELIMO; delegaţia ORGANIZAŢIEI PENTRU ELIBERAREA PALESTINEI, condusă de Faruk Kaddami, membru al Comitetului Executiv al O.E.P., şeful Departamentului politic; delegaţia PARTIDULUI COMUNIST DIN MAREA BRITANIE, condusă de George Charles Wake, membru al Biroului Politic al P.C. din Marea Britanie ; delegaţia PARTIDULUI COMUNIST DIN BELGIA, condusă de Georges Glineur, membru al Biroului Politic al partidului ; delegaţia PARTIDULUI SOCIALIST BELGIAN, condusă de André Sweert, membru al Biroului Naţional al partidului, senator ; delegaţia PARTIDULUI DEMOCRAT DIN GUINEEA, condusă de Mamadi Keita, membru al Biroului Politic al partidului ; delegaţia UNIUNII SOCIALISTE SUDANEZE, condusă de maior Aboul Gasiem Mohamed Ibrahim, secretar general adjunct al U.S.S., ministrul agriculturii ; delegația UNIUNII SOCIALISTE ARABE DIN REPUBLICA ARABA LIBIA, condusă de Mohamed Khalil, secretar al Comitetului Uniunii Socialiste Arabe al guvernoratului Misurata ; delegaţia LIGII AWAMI DIN BANGLADESH, condusă de Salahuddin Yusuf, membru al C.C. al ligii, deputat ; delegaţia PARTIDULUI POPORULUI DIN PAKISTAN, condusă de Sayed Nassir Aii Rizvi, secretar general al organizaţiei partidului din provincia Punjab ; delegaţia PARTIDULUI AFRICAN AL INDEPENDENŢEI DIN GUINEEA-BISSAU ŞI INSULELE CAPULUI VERDE (P.A.I.G.C.), condusă de dr. Fidelis Cabral d’Almada, membru al Comitetului Superior de Luptă, ministrul justiţiei ; delegaţia PARTIDULUI PROGRESIST AL OAMENILOR MUNCII DIN CIPRU, condusă de Mihalis Poumbouris, membru al Biroului Politic al Ariel ; delegaţia PARTIDULUI SOCIALIST UNIT DIN BERLINUL OCCIDENTAL, condusă de Karlheinz Kniestedt, membru al Biroului şi Secretariatului Comitetului Director al partidului ; delegaţia PARTIDULUI ELIBERĂRII NAŢIONALE DIN COSTA RICA, condusă de Gonzalo Solorzano, membru al Direcţiunii partidului ; reprezentantul PARTIDULUI SOCIALIST DIN CIPRU (E.D.E.K.), Periclis Nearkou, adjunct al secretariatului partidului cu problemele internaţionale ; delegaţia PARTIDULUI COMUNIST GERMAN, condusă de Jupp Angenfort, membru al Prezidiului şi Secretariatului P.C. German; delegaţia PARTIDULUI COMUNIST DIN IRLANDA, condusă de Hugh Murphy, membru al Comitetului Executiv al partidului; delegaţia PARTIDULUI SOCIALIST PROGRESIST DIN LIBAN, condusă de Selim Razah, secretar general al partidului, membru al Biroului Politic ; reprezentantul PARTIDULUI SOCIALIST DIN NICARAGUA ; delegaţia UNIUNII NAŢIONALE AFRICANE ZIMBABWE (ZANU) DIN RHODESIA, condusă de H. W. Chitepo, preşedinte interimar al uniunii ; delegaţia CONSILIULUI RE- * VOLUŢIONAR DIN SOMALIA, condusă de Mohamed Omar Gess, membru al Consiliului Revoluţionar Suprem , observatorul PARTIDULUI SOCIAL-DEMOCRAT DIN GERMANIA, Günter Markscheefel. La plecare, oaspeţii au fost conduşi de Mihai Gere, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Nicolae Giosan, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, preşedintele Marii AdunăriNaţionale, Vasile Patilineţ, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul economiei forestiere şi materialelor de construcţie, Ioan Ursu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie, de activişti de partid. (Agerpres)