Scînteia, martie 1975 (Anul 44, nr. 10116-10142)

1975-03-01 / nr. 10116

SCINTEIA — simbata 1 martie 1975 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU a confecţiilor, creindu-se premise pentru a se realiza, pină la sfirşitul acestui an, o producţie suplimentară în valoare de circa 20 miliarde lei. Luind cuvintul în legătură cu această realizare, tovarăşul Iosif Steinbach, directorul general al Centralei industriei confecţiilor, a spus : Răspunzînd îndemnului dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de a marca actuala campanie electorală cu noi succese in opera de dezvoltare economico-socială a ţării, potrivit Programului elaborat de Congresul al XI-lea, cei peste 87 000 de lucrători din industria confecţiilor, în frunte cu comuniştii, acţionează, in prezent, cu toate forţele pentru a amplifica succesele de pină acum, pentru a finaliza cu rezultate superioare cincinalul 1971—1975 şi pentru a pregăti temeinic, în spiritul indicaţiilor dumneavoastră, cincinalul viitor. Puternicul detaşament al celor ce muncesc în industria confecţiilor din Capitală s-a situat, ca întotdeauna, în fruntea acestei acţiuni. Aceasta se va reflecta in producţia suplimentară de peste 5 miliarde lei, ce o va realiza colectivulîntreprinderii pină la sfârşitul anului 1975. Vă mulțumim pentru tot ca, faceţi ca patria, poporul nostru să trăiască în bunăstare, asigurîndu-vă că vom fi şi noi alături de cetăţenii din Circumscripţia electorală nr. 1, cum,votul nostru dat dumneavoastră, primului cetăţean al ţării, vot in care vedem incă o garanţie a înaintării ţării pe calea socialismului şi a comunismului. Răspunzînd, TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a spus : „Griviţa roşie“ in centrul discuţiei — modernizarea structurii producţiei 91 la „Griviţa roşie“, în centrul dialogului purtat de secretarul general cu oamenii muncii s-au situat problemele modernizării structurii producţiei, ridicării eficienţei activităţii industriale. Gazdele raportează că şi-au onorat toate obligaţiile contractuale pe anul 1974, obţinind, în acelaşi timp, un avans care le va permite să încheie bilanţul acestui cincinal înainte de sfirşitul lunii mai. Din o apreciere pozitivă rezultatelor obţinute, tovarăşul Nicolae Ceauşescu face observaţia că productivitatea muncii, deşi a crescut substanţial, continuă să fie, comparativ cu alte unităţi, prea mică şi cere ca rezervele existente în domeniul ridicării tehnicităţii fabricaţiei să fie puse integral in valoare. In continuare, secretarul general al partidului discută cu factorii de răspundere din acest domeniu problema dezvoltării întreprinderii pe profilul ei actual. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază eficienţa deosebită a unor soluţii propuse de specialişti — care va permite sporirea cu 70—80 la sută a producţiei de utilaje complexe şi creşterea considerabilă a exporturilor la preţuri avantajoase — şi îndeamnă gazdele să o traducă în viaţă cit mai curînd. Pe parcursul vizitării principalelor secţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este salutat cu entuziasm de membrii colectivului. Secretarului general al partidului li sunt prezentate procedee tehnologice moderne ce se aplică în unitate, unele în premieră pe ţară, o serie de utilaje de înaltă tehnicitate realizate după proiecte şi prin forţe proprii de colectivul uzinei. Apreciind aceste realizări, tovarăşul Nicolae Ceauşescu cere să se treacă neîntîrziat la executarea noilor capacităţi de producţie preconizate şi, avind în vedere valoroasa experienţă acumulată de specialiştii de aici, la extinderea activităţii de proiectare şi execuţie a unor instalaţii ale obiectivelor construite de România pesta hotare, complex adaptat pentru conducerea automată a unor procese tehnologice industriale. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu se opreşte în faţa unor aparate, se interesează de performanţele lor şi de modul in care s-a asigurat Colaborarea cu celelalte institute de cercetări, cu întreprinderi producătoare de subansamble. In încheierea vizitele secretarul general al partidului adresează colectivului de aici, tuturor specialiştilor ţării îndemnul de a se angaja cu mai mult curaj in competiţia ştiinţifică şi tehnologică internaţională, de a aborda problemele esenţiale ale cercetării cu rmai multă îndrăzneală, potrivit importantelor cerinţe ale cincinalului următor. Un salut cald la „Automatica" La întreprinderea „Electronica" (Urmare din pag. I) sibilităţii unei folosiri judicioase a spaţiului construit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arată că noua turnătorie poate să furnizeze nu 8 000 tone piese şi repere, aşa cum s-a prevăzut iniţial, ci 12—13 000 tone. In continuare sunt prezentate diferite maşini şi agregate de debitare şi prelucrare, produse după proprie concepţie în cadrul „programului de autoutilare, tovarăşul Nicolae Muncitoarele întreprinderii de confecţii şi tricotaje din Capitală au intimpinat vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu o remarcabilă faptă de Ceauşescu remarcînd performanţele inalte ale unora dintre agregatele realizate. In toate sectoarele, metalurgiştii de la „Vulcan“ îl întîmpină cu neţărmurită bucurie pe secretarul general alpartidului. Răspunzînd manifestărilor de dragoste şi prietenie cu care este înconjurat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se opreşte de nenumărate ori în mijlocul grupurilor de muncitori, se interesează de problemele lor de muncă şi viaţă. muncă----realizarea, la 28 februarie 1975, a cincinalului. Tot in ziua de 28 februarie şi-a îndeplinit cincinalul şi , Centrala industrială Drăgi tovarăşi, Doresc să vă felicit din toată inima pe dumneavoastră, pe conducătorii centralei şi colectivele de conducere ale Întreprinderilor centralei, pe toţi muncitorii, tehnicienii, inginerii din industria confecţiilor, care, printre primii, realizează cincinalul 1971—1975 în patru ani şi două luni. Spun printre primii, pentru că am primit deja, tot din Capitală, cu cîteva zile în urmă, o scrisoare de la „Automatica“, care a îndeplinit cincinalul în mai puţin de patru ani şi două luni, dar realizările voastre sunt deosebit de mari. Ele reprezintă intr-adevăr o concretizare minunată a angajamentului luat de comunişti, de toţi oamenii muncii din industria de confecţii, de organizaţia de partid a Capitalei de a-şi spori în acest cincinal contribuţia la dezvoltarea economico-socială a patriei noastre. Vă felicit, încă o dat, din toată inima pentru această realizare. (Aplauze).. Fără îndoială că succesele obţinutede voi sunt o contribuţie minunată la dezvoltarea generală a patriei noastre. Am luat cunoştinţă de prevederile pe care le aveţi pentru cincinalul viitor şi mi-a produs o satisfacţie deosebită sublinierea făcută Intr-adevăr, pe lingă grija de a înfăptui în viitor un program de dezvoltare continuă, de creştere a exporturilor, de satisfacere a necesităţilor oamenilor muncii din patria noastră, calitatea trebuie să se găsească mereu pe primul plan. Industria noastră de confecţii, ca şi, în general, întreaga industrie românească, a ajuns la un asemenea nivel de dezvoltare incit problema calităţii reprezintă problema numărul unu pentru dezvoltarea noastră viitoare. Eu sunt convins că şi în acest domeniu — unde în actualul cincinal aţi înregistrat o serie de succese, dar s-au manifestat şi unele lipsuri — veţi lua toate măsurile şi, împreună cu organizaţia de partid, cu comuniştii, cu colectivele de conducere, cu toţi oamenii muncii, veţi face totul pentru ca industria noastră de confecţii să devină o industrie de calitate din toate punctele de vedere. Vă doresc tuturor noi succesein activitatea viitoare, multă sănătate şi fericire ! îndemnurile secretarului general al partidului sunt primite cu deosebită însufleţire de colectivul Întreprinderii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este invitat apoi să viziteze citeva sectoare de bază ale Întreprinderii. In cadrul unei expoziţii, gazdele prezintă numeroase modele noi de confecţii şi tricotaje, tovarăşul Nicolae Ceauşescu subliniind şi aici necesitatea ridicării calităţii şi lărgirii gamei de sortimente, întreprinderea de confecţii şi tricotaje Centrala şi întreprinderea raportează: „Cincinalul a fost îndeplinit cu 10 luni mai devreme" privire la preocuparea colectivului ,tricotaje pentru ridicarea calităţii producţiei, de tovarăşul director al centralei, eu Sunt examinate cîteva utilaje moderne la întreprinderea de confecţii şi In fata machetei ce ilustrează dezvoltarea I.P.R.S. Bâneasa Pretutindeni, în timpul vizitei, secretarul general al partidului a fost intimpinat cu manifestări entuziaste, de dragoste şi respect „Automatica“ Felicitări pentru îndeplinirea prevederilor cincinalului, îndemnuri pentru noi succese Vizita de lucru a secretarului general al partidului continuă, apoi, la întreprinderea „Automatica“. Şi aici vizita capătă semnificaţii deosebite, desfăşurindu-se la cîteva zile după ce colectivul, şi-a realizat sarcinile cincinalului — în patru ani, o lună şi 12 zile. —■ • - — Dind o înaltă apreciere acestei realizări, TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a spus : „Aş dori să adresez’întregului colectiv de conducere, comuniştilor, tuturor oamenilor muncii din „Automatica“ felicitări pentru rezultatele obţinute. Uzina dv. este de altfel printre uzinele fruntaşe din sectorul acesta, ea fiind prima uzină care îndeplineşte planul cincinal in patru ani şi 42 de zile, deci cu mult înainte de patru ani şi jumătate cum şi-a luat angajamentul primul secretar al Capitalei. Mă bucură faptul că aţi realizat progrese în domeniul dezvoltării tehnicii, a nivelului de calitate al produselor, în soluţionarea unor probleme complexe şi doresc să urez întregului colectiv de conducere, comuniştilor, tuturor oamenilor muncii succese tot mai mari, sănătate şi fericire“. Vizitând unele secţii de fabricaţie, secretarul general al partidului remarcă dotarea tehnică a întreprinderii, in cadrul căreia autoutilarea deţine un rol important, apreciază urnele din ultimele realizări .ale colectivului: « In acest cadru se abordează, cu ministrul de resort, cu cadrele feli specialiştii centralei şi întreprinderii o serie de probleme legate de dezvoltarea viitoare a producţiei de instalaţii de automatizare necesare conducerii şi acţionării proceselor tehnologice în marile unităţi industriale, mai ales în unele combinate chimice. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ministerului şi centralei să procedeze la unificarea forţelor de proiectare-cercetare şi fabricaţie, pentru ca Întreprinderea să devină furnizorul general de asemenea instalaţii şi echipamente de automatizări. In încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescufelicită, din nou, colectivul întreprinderii, adresînd îndemnul de a se depune noi eforturi pentru realizarea de instalaţii corespunzătoare celor mai noi cerinţe tehnologice. Institutul de cercetări pentru tehnica de calcul Afirmare mai puternică in competiţia ştiinţifică şi tehnologică internaţională A fost apoi vizitat Institutul de cercetări pentru tehnica de calcul. Secretarul general al partidului este informat asupra stadiului aplicării programului de cercetări in domeniul tehnicii de calcul, de integrare a rezultatelor ştiinţifice în activitatea productivă. Se relevă, pe lingă elaborarea unor sisteme moderne de operare şi programare, eforturile pentru realizarea unei microproducţii de unicate şi prototipuri, elaborarea unor noi tehnologii. In acest context de preocupări, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se lărgească colaborarea cu institute de specialitate din ţară şi din străinătate. Pe parcursul vizitei sunt prezentate recentele Înfăptuiri in vederea modernizării aparaturii de calcul electronic, a sporirii eficienţei ştiinţifice şi economice a acestora. Ţinind cont de aceste, rezultate, se preconizează ca pină* In 1980 dotarea economiei naţionale cu tehnică de calcul avansată să sporească de peste 10 ori faţă de anul în curs, iar exportul unor astfel de aparataje să înregistreze o creştere de aproape cinci ori. Este înfăţişat apoi un nou calculator „Electronica“ Prin organizare superioară - un rol marcant in promovarea progresului tehnic Vizita de lucru a secretarului general al partidului a continuat la „Electronica“, pe marea platformă ,,Pipera“, unde discuţia cu colectivul întreprinderii a fost axată pe probleme privind îmbunătăţirea tehnologiei de fabricaţie. Reţine atenţia grija pentru extinderea, fabrica-ţiei, de,, televizoare, tranzistorizate şi cu diode, care va reprezenta trei sferturi, din producţie. Pe parcursul vizitei, secretarul general al partidului remarcă, în hala de montaj, insuficienta folosire a spaţiului, observaţiile conducînd la concluzia că pe aceeaşi suprafaţă mai pot fi amplasate incă două lnii de montaj. Secretarul general al partidului cere, totodată, să fie realizat un sistem de organizare a producţiei, care să asigure şi folosirea înălţimii halelor. în încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ca in centrul atenţiei conducerii întreprinderii, organizaţiei i de partid, a cohiuiliştilor, a întregului colectiv să stea ridicarea în continuare a calităţii producţiei. Totodată, secretarul general al partidului a cerut specialiştilor ca la realizarea noilor prototipuri să aibă in vedere reducerea consumurilor de materii prime şi materiale, a importurilor şi a preţului de cost al aparatelor. întreprinderea de piese Secretarul general , al partidului s-a intîlnit apoi cu colectivul întreprinderii de piese radio şi semiconductori-Băneasa. Adresind cuvinte de bun venit tovarăşului Nicolae Ceauşescu, directorul întreprinderii, ing. Lazăr Şandrea, relevă importantele rezultate obţinute ca urmare a indicaţiilor primite cu ocazia vizitelor anterioare. Pe parcursul vizitării întreprinderii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este informat de calitatea produselor realizate aici, care sunt comparabile cu cele similare fabricate pe plan mondial, despre preocupările de viitor privind dezvoltarea întreprinderii şi a producţiei sale. Muncitorii acestei unităţi sunt hotăriţi ca, în viitorul cincinal, pe aceeaşi suprafaţă să dubleze producţia. Preocuparea lor actuală o constituie asigurarea întregii game de circuite integrate pentru radioreceptoare şi televizoare, asimilarea, pe bază de concepţii proprii, a unor noi produse care să permită lărgirea aplicaţiilor electronicii, sporirea producţiei de calculatoare. Apreciind rezultatele bune obţinute de acest colectiv in domeniul utilizării spaţiului, al eficienţei economice, diversificării producţiei, secretarul general al partidului recomandă ministerului de resort, con radio şi semiconductor a ducerii întreprinderii să se preocupe de specializarea unităţii, de dezvoltarea in continuare, intr-un ritm mai accelerat, a exportului de componente electronice, să fie realizat un raport mai judicios între import şi export In numele Întregului colectiv, conducerea întreprinderii a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu vii mulţumiri, angajindu-se să transpună în fapt, in mod exemplar, recomandările primite, să înfăptuiască sarcinile cincinalului pină la 8 mai. ★ Vizitele intreprinse în cursul zilei de vineri de tovarăşul Nicolae Ceauşescu încheie o săptămlnă de rodnice intîlniri de lucru ale secretarului general al partidului cu oamenii muncii dintr-o serie de unităţi economice şi de cercetare reprezentative ale Capitalei. Aceste intîlniri se înscriu, ca un moment de o deosebită însemnătate, în atmosfera de puternică emulaţie creatoare, a dialogului larg pe care oamenii muncii de pe întreg cuprinsul ţării ii poartă cu candidaţii Frontului Unităţii Socialiste în scopul accelerării progresului multilateral al patriei, înfăptuirii istoricelor hotăriri ale celui de-al XI-lea Congres al partidului. (Agerpres) Sarcini prioritare: specializarea producţiei, creşterea exportului PAGINA 3