Scînteia, iunie 1979 (Anul 48, nr. 11438-11463)

1979-06-01 / nr. 11438

SCINTEl A — vineri 1 iunie 1979 PAGINA 3 TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUSESCU A FAGUT IERI O VIZITA DE LUCRU IN CAPITALA Extinderea utilizării prefabricatelor» — 1 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------. «O sarcină prioritară in construcţia de locuinţe Orientare fermă in realizarea de echipamente electrotehnice şi electronice de înaltă tehnicitate Vizita a continuat apoi pe platforma industrială Militari. La sosirea la fabrica de prefabricate din această zonă, secretarul general al partidului a fost întîmpinat de tovarăşul Ludovic Fazekas,ministrul economiei forestiere, şi materialelor de construcţii, Mircea Georgescu, adjunct al ministrului, de cadre de conducere din centrala industrială de profil şi din întreprindere. Obiectul dialogului de aici l-a constituit examinarea măsurilor luate de factorii de răspundere, de specialişti, din indicaţia conducerii partidului, pentru realizarea planului privind construcţiile de locuinţe, în condiţii de eficienţă sporită, de ridicare a gradului de industrializare a lucrărilor şi de reducere a consumului de materiale şi energie, pentru îmbunătăţirea funcţionalităţii, a confortului apartamentelor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este informat despre modul in care se înfăptuieşte programul privind extinderea utilizării prefabricatelor în construcţia locuinţelor — soluţie modernă de industrializare a lucrărilor, de accelerare a ritmului de realizare a apartamentelor. Se arată că in diferite zone ale ţârii se află in curs de construcţie 53 de unităţi pentru realizarea de prefabricate necesare ridicării locuinţelor, din care unele din Capitală şi cele din Buzău. Tulcea şi Miercurea Ciuc au început parţial să producă, iar 18 vor mai intra în funcţiune pînă la finele acestui an. In acest context sunt prezentate şi acţiunile întreprinse pentru asigurarea unui volum sporit de prefabricare numeroaselor şantiere de locuinţe din Capitală. Astfel, se prevede ca prin măsurile luate, în acest an, constructorii de locuinţe bucureşteni să primească cu circa 250 000 mc mai multe prefabricate decît în anul trecut, iar în 1980 o cantitate dublă faţă de 1978. Măsurile luate pentru extinderea producţiei de prefabricate au făcut posibil ca în luna mai, de pildă, in unităţile aparţinînd Ministerului Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii să se obţină o producţie dublă de prefabricate pentru construcţia de case, faţă de cea din ianuarie anul curent. Gazdele invită apoi pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat să viziteze noile secţii ale întreprinderii de profil din Militarii de cabine pentru baie şi de panouri pentru faţade şi pereţi interiori. Halele secţiilor au fost ridicate după soluţii moderne, care au permis reducerea costului investiţiei şi o productivitate a muncii sporită, ele fiind construite intr-un termen de circa 8 luni. Procedeele tehnologice şi utilajele din dotarea noilor capacităţi, care asigură un grad ridicat de mecanizare a operaţiunilor, sunt de concepţie originală şi realizate în întregime în ţară. In prima secţie se produc cabine pentru baie complet finisate în faianţă şi mozaic, cu toate instalaţiile sanitare şi electrice gata montate şi, în acelaşi timp, verificate, constructorilor de pe şantiere rămînîndu-le doar misiunea de a le asambla in cadrul apartamentului. In fabrică, o asemenea cabină pentru baie se realizează intr-un ciclu de 3, 4 zile, iar după sistemul tradiţional, pe şantier, era nevoie de 14 zile. Secretarul general al partidului urmăreşte cu atenţie tehnologia de fabricaţie a cabinelor şi cere specialiştilor, muncitorilor să acorde o atenţie deosebită finisajului, calităţii. în acelaşi timp, tovarăşul Nicolae Ceauşescu atrage atenţia conducerii unităţii că, printr-o amplasare mai judicioasă a utilajelor, în această hală mai pot fi introduse trei linii tehnologice. Sunt prezentate, în continuare, diverse panouri pentru faţade şi pereţi interiori finisate în mai multe variante. Secretarul general al partidului apreciază aceste panouri care permit ridicarea gradului de industrializare a realizării blocurilor de locuinţe şi dau acestora o înfăţişare arhitectonică modernă, diversă. In acelaşi timp, a cerut specialiştilor să studieze problema folosirii energiei solare pentru tratamentul termic al unor materiale de construcţie. Analizind modul de folosire a metalului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat factorilor de răspundere să ia măsurile necesare pentru ca întreprinderii să-i fie livrată sirma la dimensiunile cerute de tehnologia de fabricaţie, să se evite astfel consumurile ridicate, nejustificate. De asemenea, a recomandat specialiştilor ca la unităţile cu acest profil aflate în construcţie să se realizeze o amplasare mai compactă a utilajelor şi instalaţiilor tehnologice. La plecare, secretarul general al partidului a felicitat pe oamenii muncii de aici pentru succesele obţinute in domeniul producerii de prefabricate pentru construcţia de locuinţe, cerînd, totodată, factorilor de răspundere să dezvolte experienţa ciştigată, să extindă aceste realizări. Numeroşi muncitori de la unităţile industriale din zonă, alături de locuitori ai acestui mare cartier bucureştean, i-au făcut secretarului general al partidului o primire entuziastă, plină de căldură. Ei şi-au exprimat, în aplauze şi urale însufleţite, sentimentele de adîncă dragoste şi aleasă stimă pe care le nutresc faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, recunoştinţa fierbinte pentru atenţia sa statornică faţă de îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale oamenilor muncii, creşterea continuă a nivelului lor de trai. A fost vizitată apoi întreprinderea „Electrotehnica“, situată in aceeaşi zonă industrială a Capitalei. Ea ocupă un loc însemnat în procesul de modernizare a industriei ţării, realizind o gamă largă de produse de mare complexitate, cu performanţe la nivelul tehnicii mondiale. O dovadă concludentă a hărniciei şi priceperii celor ce muncesc aici o constituie şi expoziţia pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu este invitat să o viziteze. In faţa unor grafice şi machete sugestive, ministrul de resort, Ion Avram, directorul întreprinderii, Dumitru Ionescu, subliniază că această unitate reprezentativă ilustrează grăitor extinderea impetuoasă a industriei noastre electrotehnice şi electronice. Gazdele înfăţişează experienţa acumulată, rezultatele înregistrate pe linia dezvoltării, diversificării, miniaturizării şi tipizării producţiei, asimilării de produse noi, perfecţionării proceselor tehnologice, sporirii complexităţii şi calităţii aparatelor şi utilajelor fabricate, reducerii consumului de materiale, diminuării importului şi intensificării exportului. Se relevă cu satisfacţie că indicaţiile date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu ocazia vizitei precedente s-au transpus cu fermitate in viaţă, asigurindu-se astfel cadrul necesar obţinerii unor importante succese în ceea ce priveşte creşterea gradului de utilizare a suprafeţelor de producţie, folosirea cit mai eficientă a capacităţilor existente, orientarea activităţii spre produse de mare tehnicitate. Se arată că ponderea produselor noi şi reproiectate a crescut an de an, ajungind în prezent la 65 la sută. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu cercetează îndeaproape exponatele, multe dintre acestea intrate de curînd în fabricaţie sau aflate în faze de prototip, adevărate premiere tehnice ale colectivului. Reţin atenţia convertizoarele şi redresoarele de diferite puteri, echipamentele de acţionare pentru maşini-unelte, instalaţiile de electronică industrială, cu o extrem de vastă utilizare în metalurgie, energetică, construcţii şi în alte sectoare ale economiei. Proiectate şi realizate atît de specialiştii de la „Electrotehnica“, cit şi în colaborare cu institute de cercetare din ţară, ele reliefează o preocupare majoră, prioritară, a întreprinderii — crearea linei largi game de produse cu o tehnicitate tot mai ridicată, necesare economiei naţionale. In continuare sunt vizitate secţia pentru producţia modulelor, atelierul de montaj al echipamentelor de acţionări destinate industriei metalurgice, secţia de aparate „Roentgen“, standul de probă de mare putere şi alte sectoare de bază ale întreprinderii. Sunt prezentate cu acest prilej maşini specifice, realizate prin autoutilaje, cu care au fost dotate secţiile întreprinderii. Executarea cu forţe proprii a unor asemenea utilaje contribuie la obţinerea unor importante economii, îndeosebi de valută, precum şi la sporirea simţitoare a gradului de mecanizare a unor faze de fabricaţie. Secretarul general al partidului felicită colectivul întreprinderii pentru rezultatele obţinute şi ti urează noi succese în activitatea sa creatoare. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se persevereze în direcţia producerii unor echipamente cit mai complexe, de o înaltă tehnicitate, punîndu-se un accent deosebit pe tipizarea şi miniaturizarea produselor. De asemenea, a cerut să se asigure automatizarea operaţiei de control prin simularea proceselor pe care echipamentele respective urmează să le realizeze în producţie. In acelaşi timp, secretarul general al partidului a indicat să se construiască o turnătorie mecanizată şi automatizată în Capitală, la dotarea căreia să-şi aducă contribuţia şi întreprinderea „Electrotehnica“. In încheierea vizitei, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a fost oferită macheta unui aparat Roentgen, ce se realizează in această modernă unitate industrială bucureşteană. Şi aici, ca pe întreg traseul vizitei de lucru, muncitorii întreprinderii ii ovaţionează pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu căldura inimii, manifestindu-şi bucuria de a-l avea jjin nou în mijlocul lor, de a-i asculta cuvînrtul însufleţitor. Ei exprimă, direct şi vibrant, preţuirea lor adîncă pentru fermitatea revoluţionară, clarviziunea şi dinamismul cu care acţionează tovarăşul Nicolae Ceauşescu pentru progresul şi prosperitatea patriei, pentru binele şi fericirea poporului nostru, pentru creşterea prestigiului şi rolului României socialiste in lume. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu răspunde cu prietenie acestor gesturi de caldă simpatie, aclamaţiilor şi ovaţiilor muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor. Rodnic dialog despre profilul arhitectonic al unei zone din centrul Capitalei Pretutindeni, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i se face o primire entuziastă La întreprinderea de avioane sunt înfăţişate realizări semnificative ale colectivului Pe şantierul noului bloc „Grădiniţa'' In timpul vizitei la întreprinderea „Automatica"