Scînteia, decembrie 1982 (Anul 51, nr. 12526-12552)

1982-12-01 / nr. 12526

SCINTEIA — miercuri 1 decembrie 1982 PAGINA 3 Din întreaga ţară mesaje de înaltă apreciere şi profundă satisfacţie faţă de rezultatele deosebit de rodnice ale vizitelor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări ale Asiei Telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Alba, asemenea întregului nostru popor, au urmărit cu viu interes, deosebită satisfacţie şi deplină aprobare vizitele de prietenie pe care dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, le-aţi întreprins, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia si Kuweit, acţiune politică deosebit de importantă şi profund semnificativă pentru consecvenţa cu care acţionaţi în scopul promovării unui climat de înţelegere în relaţiile internationale, in spiritul destinderii si al coexistentei paşnice, al făuririi unei noi ordini politice şi economice în lumea contemporană — se spune in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN ALBA AL P.C.„ Sentimentele de stimă şi aleasă preţuire cu care ati fost intimpinat pe parcursul acestor vizite, înaltele distincţii ce v-au fost acordate reprezintă o nouă şi elocventă expresie a consideraţiei şi respectului deosebit de care se bucură în lume personalitatea dumneavoastră proeminentă, acţiunile iniţiate de ţara noastră pentru amplificarea conlucrării internaţionale reciproc avantajoase, întărirea prieteniei între ţări şi popoare, pentru soluţionarea pe cale paşnică a diferendelor dintre state. Vă asigurăm şi cu acest prilej, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii din judeţul Alba, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, vor acţiona cu hotărîre pentru a îndeplini şi depăşi sarcinile ce ie revin, angajamentele luate în întrecerea socialistă, întimpinînd astfel Conferinţa Naţională a partidului şi cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii cu noi succese, sporindu-şi contribuţia la înfăptuirea politicii de pace şi colaborare cu toate statele, la înflorirea continuă a scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN JURAD AL P.C.R. se spune: însufleţiţi de sentimentele de fierbinte dragoste şi preţuire ce le nutresc faţă de dumneavoastră, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Arad au urmărit cu legitimă mindrie patriotică vizitele pe care le-aţi efectuat în aceste zile, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit, văzînd în acestea o nouă şi strălucită contribuţie pe care o aduceţi la dezvoltarea şi adincirea relaţiilor prieteneşti, a colaborării reciproc avantajoase dintre poporul român .Şi, popoarele ţărilor vizitate. Manifestările de profundă şi înaltă consideraţie cu care aţi fost intimpinat pretutindeni dovedesc, încă o dată, că pilduitoarea dumneavoastră activitate de eminent conducător trezeşte sentimente de preţuire unanime, atît în patria pe care o slujiţi cu atîta devotament, cit şi în cele mai îndepărtate colturi ale lumii. Modul strălucit in care aţi dat expresie, şi cu acest prilej, gîndurilor şi idealurilor noastre de cooperare şi pace constituie şi pentru locuitorii acestor străvechi meleaguri româneşti un bogat izvor de profundă mindrie patriotică, de ataşament neţărmurit la politica internă şi internaţională a partidului şi statului nostru. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că oamenii muncii din judeţul nostru, în frunte cu comuniştii, sunt angajaţi într-un efort continuu pentru a intimpina Conferinţa Naţională a partidului cu realizări tot mai mari în toate sectoarele de activitate, întreaga noastră putere de muncă fiind consacrată înfăptuirii şi depăşirii sarcinilor ce le stau in faţă, traducerii neabătute in viaţă a istoricelor hotăriri şi obiective stabilite de cel de-al XII-lea Congres al Partidului Comunist Român, în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN ARGEŞ AL P.C.R se spune : Cu prilejul întoarcerii din vizita de mare însemnătate pe care au întreprins-o împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu in Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul nostru vă adresează rugămintea, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să primiţi urarea caldă de „Bun sosit pe pămîntul strămoşesc al patriei noastre“. Asemenea întregului nostru popor am urmărit cu mindrie patriotică şi mare satisfacţie această nouă şi strălucită solie de pace şi prietenie cu toate popoarele lumii, indiferent de orinduirea lor socială. In înţelegerile convenite vedem o nouă şi strălucită dovadă a justeţei şi realismului politicii externe româneşti, o recunoaştere a meritelor excepţionale pe care le aveţi in promovarea idealurilor de pace şi colaborare între popoare. Ne alăturăm întregului nostru popor şi salutăm din toată inima bilanţul deosebit de bogat care a încununat această vizită. înflăcăraţi de minunatul dumneavoastră exemplu, vă asigurăm şi cu acest prilej, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de hotărirea fermă a comuniştilor, a tuturor oamenilor munccii din judeţul Argeş de a munci cu pasiune şi dăruire pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor economice şi social-culturale ce ne revin, pentru a contribui astfel la creşterea necontenită a nivelului de trai al celor ce muncesc, la înflorirea şi întărirea scumpei noastre patrii — România socialistă. Comuniştii toţi oamenii muncii, români, maghiari, din judeţul nostru — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BISTRIŢA-NASAUD AL P.C.R. — au urmărit cu viu interes şi neţărmurită mindrie patriotică vizitele pe care le-ati efectuat in ţări din Asia, înalta solie de pace si prietenie a depo-ului român pe care cu atîta strălucire ati purtat-o pe îndepărtatele meleaguri pe care v-aţi aflat, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu. Vă suntem profund recunoscători pentru faptul că, intr-o perioadă în care pe planeta noastră se manifestă tensiuni politice şi militare, în care lumea ni se înfăţişează, aşa cum plastic aţi caracterizat-o, ca o mare învolburată, dumneavoastră vă afirmaţi ca un neobosit luptător pentru cauza păcii şi înţelegerii între popoare, pentru instaurarea unei noi ordini economice şi politice, pentru făurirea unei lumi în care să fie instaurate egalitatea, echitatea şi dreptatea. Intr-un singur gind şi o singură voinţă, noi, toţi locuitorii meleagurilor bistriţene şi năsăudene, vă încredinţăm că vom face totul pentru a înfăptui neabătut politica internă şi internaţională a partidului şi statului nostru. In preajma Conferinţei Naţionale a partidului, a împlinirii a trei decenii şi jumătate de la proclamarea Republicii, vă rugăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să primiţi asigu- ' rarea că vom fi totdeauna strins uniţi în jurul partidului, al dumneavoastră personal, in înfăptuirea hotârîrilor Congresului al XII-lea al partidului. Cu mindrie patriotică şi cele mai alese sentimente de stimă şi consideraţie, comuniştii, toţi locuitorii judeţului nostru — români, maghiari şi germani — au urmărit cu cel mai viu interes întreaga desfăşurare a vizitelor pe care dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, le-aţi întreprins în Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit şi îşi exprimă deplina aprobare faţă de rezultatele rodnice ale acestei solii de pace şi colaborare, se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BRAŞOV AL P.C.R. Oamenii muncii braşoveni vă asigură că îşi vor îndeplini în mod exemplar sarcinile ce le revin din înţelegerile convenite la cel mai înalt nivel în ţările vizitate, aceasta constituind o datorie de onoare, un nou prilej de a susţine cu întreaga noastră fiinţă, prin fapte de muncă, excepţionalele dumneavoastră iniţiative şi acţiuni pe care le întreprindeţi pentru extinderea colaborării României cu toate ţările lumii. Exprimîndu-vă profunda satisfacţie şi recunoştinţă pentru rezultatele fructuoase ale acestor vizite, ne manifestăm, în acelaşi timp, mîndria nemărginită de a vă avea în fruntea partidului şi a ţării pe dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, strălucit fiu al poporului român, eminent conducător de partid şi de stat, personalitate de excepţie a lumii contemporane,care eu uit profund spirit înnoitor. Cutezanţă, consecvenţă şi fermitate revoluţionară, militaţi neabătut şi cu o inegalabilă energie pentru înfăptuirea celor mai scumpe aspiraţii ale naţiunii noastre, pentru idealurile de pace şi conlucrare între toate popoarele. Vă încredinţăm şi cu acest prilej de întreaga noastră adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului şi vă asigurăm că toţi oamenii muncii braşoveni, în frunte cu comuniştii, vor acţiona cu fermitate revoluţionară pentru transpunerea în viaţă a obiectivelor asumate în cinstea Conferinţei naţionale a partidului şi a celei de-a 35-a aniversări a Republicii, pentru dezvoltarea şi înflorirea multilaterală a patriei şi afirmarea ei liberă, independentă şi suverană în rindul naţiunilor lumii. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CARAŞ-SEVERIN AL P.C.R. se spune : Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Caraş-Severin — români, germani, sîrbi, maghiari şi de alte naţionalităţi — au urmărit cu profundă mindrie patriotică şi deplină satisfacţie vizitele oficiale efectuate de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări din Asia şi îşi exprimă totala aprobare pentru rezultatele acestei fructuoase solii de pace şi colaborare. Vedem în dialogul cu conducătorii statelor vizitate expresia vie a consecvenţei cu care dumneavoastră, proeminentă personalitate a lumii contemporane, acţionaţi pentru promovarea unei politici de înţelegere, prietenie şi colaborare intre toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială, pentru împlinirea năzuinţelor vitale ale omenirii. Dînd cea mai înaltă apreciere înţelegerilor convenite in timpul vizitei, menite să ducă la adincirea colaborării dintre poporul român şi popoarele statelor vizitate, toţi locuitorii judeţului nostru îşi exprimă mîndria şi recunoştinţa pentru neobosita dumneavoastră activitate pusă în slujba intereselor fundamentale ale poporului român, a năzuinţelor de pace şi colaborare ale tuturor popoarelor. Conştienţi că şi actualele dumneavoastră vizite oficiale de prietenie contribuie nemijlocit la creşterea în continuare a prestigiului internaţional al României socialiste, vă asigurăm că vom face totul pentru înfăptuirea măreţelor obiective ale programului stabilit de Congresul al XII-lea al partidului pentru dezvoltarea multilaterală a României socialiste, întimpinînd Conferinţa Naţională a P.C.R. cu noi succese în toate domeniile de activitate. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CLUJ AL P.C.a se spune: Comuniştii, toţi locuitorii judeţului nostru — români, maghiari şi de alte naţionalităţi — alături de întregul nostru popor, au urmărit cu sentimente de aleasă mindrie patriotică desfăşurarea vizitelor oficiale întreprinse de dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări din Asia. Ne exprimăm şi cu acest prilej deplina adeziune şi unanima aprobare faţă de politica internă şi externă pe care o promovaţi cu consecvenţă şi abnegaţie revoluţionară la cîrma partidului şi ţării, pentru progresul şi prosperitatea patriei, pentru triumful păcii in lume. Inţelegînd că prestigiul internaţional de care se bucură astăzi România socialistă pe toate meridianele globului este indisolubil legat de pilduitoarea dumneavoastră activitate teoretică şi practică la cîrma partidului şi ţării, de cutezanţa şi fermitatea cu care acţionaţi în favoarea păcii şi securităţii mondiale, pentru destindere şi dezarmare, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră, vă exprimăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, din adîncul fiinţei noastre, cele mai nobile sentimente de recunoştinţă pentru tot ceea ce întreprindeţi spre binele poporului român şi al întregii umanităţi. Vă încredinţăm că vom munci cu pasiune şi răspundere comunistă pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce ne revin în opera de construcţie menită să asigure progresul multilateral şi înălţarea României pe noi culmi de civilizaţie. Dînd glas sentimentelor de neţărmurită dragoste şi profundă admiraţie ale comuniştilor, ale tuturor locuitorilor din această străveche vatră de istorie românească, ne exprimăm totala adeziune, deplina satisfacţie şi mindrie patriotică faţă de rezultatele deosebit de rodnice cu care s-au Încheiat vizitele pe care le-aţi Întreprins, împreună cu mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, in Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit — se relevă în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN COVASNA AL P.C.R. Dînd o înaltă apreciere acestei acţiuni, noi, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Covasna, români şi maghiari, strins uniţi in jurul partidului, al dumneavoastră, mult iubite tovarăşe secretar general, ne exprimăm profundul ataşament, dragostea şi preţuirea pe care — împreună cu întregul popor — vi le purtăm şi vă exprimăm din adîncul inimii sentimentele noastre de gratitudine şi recunoştinţă pentru activitatea neobosită pe care o desfăşuraţi pentru reglementarea pe cale politică a stărilor conflictuale din diferite părţi ale lumii, împotriva continuării cursei înarmărilor, adincirii decalajului dintre ţările în curs de dezvoltare şi ţările dezvoltate, împotriva oricăror tendinţe de a se recurge la forţă şi la intervenţie în treburile interne ale altor state. Cu inimile pline de bucurie pentru rodnicia acestei noi solii de pace, prietenie, colaborare şi cooperare, vă rugăm să primiţi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, eminentă personalitate a vieţii ştiinţifice internaţionale, sincera noastră urare de „Bun venit“ pe pămintul scumpei noastre patrii, împreună cu angajamentul nostru ferm de a urma neabătut minunatul dumneavoastră exemplu de dăruire şi pasiune revoluţionară. Primirea caldă, manifestările pline de respect şi admiraţie cu care aui fost intimpinat pretutindeni — mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu — în vizitele pe care le-aţi efectuat, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări din Asia atestă încă o dată aprecierea şi prestigiul înalt de care se bucură in lume politica externă de pace a ţării noastre, iniţiativele şi activitatea neobosită pe care o desfăşuraţi pentru rezolvarea dreaptă, in interesul tuturor popoarelor, a problemelor complexe cu care se confruntă astăzi omenirea — se arată în telegrama adresată de CONSILIUL CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMANIA. Oamenii muncii din ţara noastră salută cu satisfacţie şi bucurie rezultatele strălucite cu care s-au încheiat vizitele pe care le-aţi efectuat, ilustrare vie a consecvenţei şi hotărîrii cu care acţionează partidul şi statul nostru în direcţia stringerii legăturilor de prietenie şi solidaritate cu ţările in curs de dezvoltare, nutrind convingerea fermă că ele vor aduce ţării noastre noi prieteni şi ii vor ridica necontenit prestigiul in rindul popoarelor lumii. Consiliul Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, organele şi organizaţiile sindicale, sub conducerea partidului şi sub imboldul permanent al marii dumneavoastră pilde de dăruire patriotică, revoluţionară, vă asigură şi de această dată că nu vor precupeţi nici un efort pentru a acţiona cu întreaga lor capacitate organizatorică şi politico-educativă pentru mobilizarea oamenilor muncii la realizarea planului pe 1982, pentru întîmpinarea Conferinţei Naţionale a partidului şi aniversarea Republicii cu noi succese in înfăptuirea măreţului program de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Comuniştii, toţi cei ce trăim şi muncim pe meleagurile Bărăganului ialomiţean — bărbaţi, femei, tineri şi vîrstnici — am urmărit cu profund interes, cu deplină satisfacţie şi mindrie patriotică noua solie de pace şi colaborare, pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, aţi întreprins-o în ţări din Asia — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN IALOMIŢA AL P.C.R. Primirea deosebit de călduroasă, manifestările de stimă şi prietenie cu care au fost înconjurat pe întregul itinerar al păcii, rezultatele deosebit de rodnice ale dialogurilor la cel mai înalt nivel, înţelegerile convenite constituie o nouă şi strălucită dovadă a prestigiului de care se bucură ţara noastră în lume, evidenţiază consecvenţa cu care acţionează partidul şi statul nostru pentru intensificarea raporturilor de prietenie, solidaritate şi conlucrare multilaterală cu ţările în curs de dezvoltare, cu statele nealiniate, cu toate ţările lumii, prin exponentul său cel mai autorizat, fiul cel mai iubit şi preţuit al naţiunii noastre ce întruchipează cele maiînalte virtuţi ale poporului nostru, însufleţiţi de înalta pildă pe care ne-o oferă neobosita dumneavoastră activitate consacrată împlinirii celor mai înălţătoare aspiraţii ale poporului român, vom face totul pentru traducerea în viaţă a orientărilor şi indicaţiilor de inestimabilă valoare cu care jalonaţi şi direcţionaţi întregul mers al construcţiei socialiste din patria noastră, întimpinînd marele forum al comuniştilor — Conferinţa Naţională a partidului — şi cea de-a 35-a aniversare a Republicii cu noi succese in întreaga noastră activitate. Convorbirile purtate şi documentele încheiate cu prilejul vizitelor întreprinse in ţări ale Asiei pun in lumină, încă o dată, viabilitatea politicii principiale, de înaltă ţinută ştiinţifică promovată de România, politică al cărei ctitor strălucit sînteţi dumneavoastră, cel mai iubit fiu al naţiunii române, personalitate proeminentă a lumii contemporane — se subliniază în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN IAŞI AL P.C.R. Exprimindu-ne şi cu acest prilej ataşamentul neţărmurit faţă de politica internă şi externă promovată de partidul şi statul nostru, de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, vă asigurăm că vom milita neobosit pentru transpunerea în viaţă a sarcinilor care ne revin din documentele adoptate de Congresul al XII-lea al Partidului Comunist Român, acţionînd cu toată fermitatea şi puterea noastră de muncă in vederea realizării planului şi angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, pentru a intîmpina Conferinţa Naţională a partidului şi cea de-a XXXV-a aniversare a Republicii cu noi şi remarcabile realizări, aducindu-ne astfel contribuţia la făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România şi creşterea prestigiului patriei noastre in lume. Cu inimile pline de bucurie am urmărit dialogul la nivel inait pe care l-ati purtat, cu atîta demnitate şicompetenţă cu conducătorii statelor vizitate, concluziile comune la care s-a ajuns, menite să ridice relaţiile de colaborare ale României cu aceste state pe un plan superior. Documentele comune adoptate exprimă voinţa României şi a ţărilor respective de a aşeza conlucrarea in diverse domenii de interes mutual pe baze cit mai trainice, de a acţiona împreună pentru soluţionarea problemelor deosebit de grave acumulate pe arena mondială — se arată în telegrama adresată de MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE. Prin rezultatele deosebit de rodnice cu care s-au încheiat, vizitele efectuate de dumneavoastră — mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu — împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări din Asia, se înscriu ca jaloane de amplă semnificaţie in analele raporturilor României cu statele vizitate, deschizînd largi perspective pentru extinderea si aprofundarea colaborării bilaterale pe multiple planuri, în interesul lor reciproc. Exprimindu-ne încă o dată înalta preţuire pentru rezultatele acestei noi şi remarcabile solii de pace, prietenie şi colaborare — care va rămîne înscrisă cu litere de aur în letopiseţul politicii externe româneşti —, ca şi profunda noastră mindrie patriotică pentru noua cinstire internaţională cu care aţi fost onorat, vă asigurăm, mult iubite si stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu toată energia, priceperea şi perseverenta pentru traducerea in viată a hotărârilor si înţelegerilor convenite. Asemenea tuturor fiilor pămintului românesc, comuniştii, toţi cei care trăim şi muncim pe înfloritoarele plaiuri menedinţene, am urmărit cu firească şi legitimă mindrie patriotică noua şi strălucita solie de pace, prietenie şi cooperare pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, aţi purtat-o cu energie, clarviziune şi cutezanţă, în Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit — se subliniază în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MEHEDINŢI AL P.C.R. Mobilizaţi puternic de neobosita activitate pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate conducător, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, aţi desfăşurat-o in timpul vizitei, de exemplul dumneavoastră de dăruire pentru fericirea si prosperitatea naţiunii române, noi, mehedintenii, suntem hotărîti să muncim cu si mai mult spor, neprecupetindu-ne eforturile pentru a dobîndi noi succese în înfăptuirea programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a patriei spre comunism. Asemenea Întregului nostru popor, comuniştii, toţi locuitorii judeţului Neamţ au urmărit cu profundă mindrie patriotică, cu deosebit interes şi deplină satisfacţie noua şi strălucita solie de pace şi colaborare pe care au întreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit, vizită ce constituie, prin întreaga desfăşurare şi bogatele-i rezultate, o nouă şi elocventă ilustrare a politicii externe a partidului şi statului nostru de dezvoltare continuă, pe multiple planuri, a relaţiilor României cu toate statele lumii, indiferent de orinduirea lor socială — se relevă în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN NEAMŢ AL P.C.R. Primirea călduroasă, sentimentele de stimă şi înaltă consideraţie cu care aţi fost înconjurat de conducătorii şi popoarele statelor vizitate ilustrează prestigiul României in lume, preţuirea de care vă bucuraţi dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, ca om politic de primă mărime a vieţii internaţionale, pentru activitatea neobosită pe care o desfăşuraţi în slujba instaurării unei noi ordini economice mondiale, a unor relaţii de cooperare şi înţelegere în lume, pentru triumful cauzei păcii, progresului şi dezvoltării libere, independente a fiecărui popor. Comuniştii, oamenii muncii, toţi locuitorii judeţului Neamţ îşi reafirmă deplina lor adeziune faţă de întreaga politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, al cărui eminent ctitor sunteţi adeziune ce îşi găseşte reflectare în fartele de muncă, în succesele cu care întimpinăm apropiata Conferinţă Naţională a partidului, moment de însemnătate deosebită in viaţa naţiunii noastre. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. se arată: • Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Sibiu — români, germani, maghiari — alături de întregul nostru popor, dau o înaltă apreciere rezultatelor noii solii de pace, prietenie şi colaborare, prilejuită de vizitele dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări din Asia, vizite care confirmă pe deplin virtuţile profund constructive ale întregii politici externe a partidului şi statului nostru. Cu deosebit interes am luat cunoştinţă de conţinutul documentelor oficiale încheiate, de ideile deosebit de valoroase din cuvîntările dumneavoastră, din care se desprinde preocuparea statornică a ţării noastre pentru dezarmare şi apărarea păcii, pentru stingerea focarelor de încordare şi tensiune, pentru instaurarea unei noi ordini economice şi politice internaţionale, care să asigure lichidarea marilor decalaje dintre ţări, eliminarea efectelor crizei economice, dezvoltarea liberă, neîngrădită de nici un fel de bariere, a tuturor popoarelor. Urmînd neabătut exemplul dumneavoastră de patriot înflăcărat, revoluţionar consecvent şi militant neobosit pentru progresul neîntrerupt al României socialiste, pentru pace şi securitate, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră, ne angajăm şi cu acest prilej să muncim cu dăruire şi răspundere comunistă pentru a întimpina Conferinţa Naţională a partidului şi cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii cu rezultate deosebite în înfăptuirea sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal, a istoricelor hotăriri ale Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român. Asemenea întregului nostru popor, colectivul de cadre didactice, studenţii şi cursanţii ACADEMIEI „ŞTEFAN GHEORGHIU“ au urmărit cu deosebit interes şi cu deplinăsatisfacţie vizita pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, aţi întreprins-o în Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit. Atmosfera de înaltă stimă şi cordialitate care a caracterizat întreaga vizită, manifestările de simpatie arătate României de şefii de state, de personalităţile ţărilor vizitate, aprecierile elogioase formulate la adresa dumneavoastră pentru eforturile continue în vederea unirii şi conlucrării tot mai strînse a tuturor statelor şi popoarelor pentru oprirea agravării situaţiei internaţionale, pentru dezarmare şi în primul rînd pentru dezarmare nucleară, pentru destindere, colaborare şi pace, reprezintă o recunoaştere a calităţilor dumneavoastră de eminent om politic şi de stat, subliniind totodată faptul că România socialistă se bucură de o largă apreciere şi audienţă pe arena internaţională. Ne exprimăm, totodată, sentimentele noastre de stimă şi preţuire faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, proeminentă personalitate politică şi ştiinţifică, care în mod constant aduce un remarcabil aport la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la promovarea păcii, la dezvoltarea colaborării şi înţelegerii între popoare. Vă asigurăm că în întreaga noastră activitate nu cunoaştem nimic mai de preţ decit îndeplinirea hotăririlor Congresului al XII-lea al P.C.R., a programului ideologic al partidului. Acum, la înapoiere pe pămintul patriei, după o nouă şi rodnică solie de prietenie, pace şi colaborare pe care aţi întreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, sîntem deosebit de fericiţi ca, în numele tuturor oamenilor muncii de pe meleagurile timişene — români, germani, maghiari, sîrbi şi de alte naţionalităţi — să vă adresăm, din adîncul inimilor noastre, un călduros bun venit — se relevă in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN TIMIŞ AL P.C.R. Mindri de a avea în fruntea naţiunii române un strălucit luptător pentru triumful celor mai nobile idealuri ale omenirii, ne exprimăm, şi cu acest prilej, profunda dragoste şi recunoştinţă faţă de rolul dumneavoastră proeminent pe arena mondială, faţă de ecourile şi admiraţia pe care le găsesc pretutindeni principiile politicii noastre externe, eforturile şi iniţiativele constructive ale României socialiste, în frunte cu dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Aşa cum s-a subliniat la recenta conferinţă extraordinară a organizaţiei noastre judeţene de partid, însufleţiţi de minunatul dumneavoastră exemplu de slujire devotată a intereselor supreme ale poporului, deplin încrezători in întreaga politică internă şi externă a partidului şi statului, comuniştii, toţi cei care muncim şi trăim pe aceste înfloritoare meleaguri ale patriei străbune sîntem ferm hotărîţi să înfăptuim neabătut sarcinile care ne revin din măreţul program de dezvoltare economico-socială a patriei, să intimpinăm cu rodnic bilanţ al faptelor de muntcă Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român şi cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii noastre libere şi independente. In telegrama MINISTERULUI APĂRĂRII NAŢIONALE se spune : Intr-o deplină unitate de cuget şi simţire cu toţi locuitorii acestor strămoşeşti meleaguri, fiii patriei aflaţi la datorie sub faldurile Tricolorului îşi exprimă totala aprobare faţă de rezultatele rodnice ale vizitei întreprinse de dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţări din Asia, reafirmindu-şi în acelaşi timp hotărirea de a-şi consacra, pe mai departe, toate forţele, priceperea şi puterea de muncă îndeplinirii exemplare a sarcinilor ce le revin din documentele Congresului al XII-lea al partidului, din Directiva privind pregătirea militară şi politică a armatei. Eveniment politic remarcabil, înscris armonios pe coordonatele politicii partidului şi statului nostru de amplificare a bunelor relaţii cu ţările in curs de dezvoltare, cu ţările nealiniate, actuala solie a României socialiste reprezintă o elocventă expresie a consecvenţei şi clarviziunii cu care dumneavoastră acţionaţi pentru realizarea unei păci trainice pe planeta noastră. Vă asigurăm şi cu acest prilej, mult stimate tovarăşe comandant suprem, că vom acţiona cu energie şi devotament pentru îndeplinirea integrală şi de calitate a sarcinilor ce ne revin, astfel incit să întimpinăm Conferinţa Naţională a partidului şi cea de-a 35-a aniversare a Republicii cu noi şi remarcabile succese în instruirea şi educarea militarilor ca bravi apărători ai libertăţii, independenţei, integrităţii şi suveranităţii scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. Trăind sentimente de vibranţi mindrie patriotică şi adîncă satisfacţie, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Vîlcea, asemenea întregului nostru popor, au urmărit cu viu interes şi deplină aprobare vizitele pe care dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, le-aţi întreprins, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Pakistan, Indonezia, Singapore, Malayezia şi Kuweit, nouă şi strălucită solie de pace purtată în numele poporului român, al celor mai fierbinţi idealuri şi aspiraţii ale sale, pentru pace, colaborare şi înţelegere intre popoare, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră — se menţionează în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN VILCEA AL P.C.R. Primirea călduroasă, stima, respectul şi înalta preţuire cu care aţi fost înconjurat pretutindeni, pe parcursul întregului itinerar de prietenie, confirmă, o dată mai mult, marele prestigiu de care vă bucuraţi în lume ca militant şi luptător neobosit pentru pace, pentru soluţionarea paşnică, pe calea tratativelor, a tuturor problemelor cardinale care frămîntă omenirea contemporană. Aprobind din adîncul inimii rezultatele strălucite ale noilor vizite de continentul asiatic, vă încredinţăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii de pe meleagurile noastre, în frunte cu comuniştii, asemenea întregului popor, vor face totul pentru transpunerea în viaţă a politicii interne şi internaţionale a partidului şi statului nostru, muncind cu toată energia creatoare pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce ne revin din istoricele hotăriri ale celui de-al XII-lea Congres. Comuniştii, toţi oamenii muncii din industria chimică, cu inimile pline de bucurie şi dragoste fierbinte, au urmărit împreună cu întregul popor vizitele de importanţă istorică pe care dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, le-aţi efectuat, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in ţări ale Asiei — se arată în telegrama adresată de MINISTERUL INDUSTRIEI CHIMICE. Sentimentele de caldă prietenie şi adîncă stimă cu care ati fost intimpinat pretutindeni, de-a lungul întregului itinerar străbătut in aceste ţări din Asia, atmosfera de înaltă principialitate, cordialitate şi înţelegere reciprocă, pregnant reliefate în dialogul la nivel înalt purtat in fiecare tară, distincţiile acordate, omagiile şi aprecierile pline de o profundă consideraţie ce v-au fost adresate in cursul acestei remarcabile solii de pace şi colaborare reprezintă o elocventă mărturie a respectului şi preţuirii de care vă bucuraţi pe toate meridianele globului pentru activitatea neobosită desfăşurată de dumneavoastră, personalitate proeminentă a vieţii politice contemporane, în vederea asigurării păcii, a destinderii şi progresului umanităţii, făuririi unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. Folosind şi acest prilej pentru a da glas adeziunii depline la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, care exprimă cu vigoare năzuinţele cele mai arzătoare ale întregului popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din industria chimică vă asigură, mult iubite tovarăşe secretar general al partidului, că sunt hotărîţi să acţioneze cu întreaga lor pricepere şi energie pentru îndeplinirea sarcinilor din acest an şi pe întregul cincinal, pentru înfăptuirea neabătută a obiectivelor ce le revin din istoricele documente ale Congresului al XII-lea al partidului, pentru dezvoltarea pe baze intensive şi moderne a chimiei româneşti. • „In această strălucită misiune de pace şi prietenie, in documentele şi înţelegerile încheiate vedem o nouă şi grăitoare expresie a justeţei, dinamismului şi caracterului constructiv al politicii externe româneşti". • „Prestigiul internaţional de care se bucură astăzi România pe toate meridianele globului este strins legat de cutezanţa şi fermitatea cu care tovarăşul Nicolae Ceauşescu acţionează pentru promovarea păcii şi securităţii mondiale, pentru o lume mai bună şi mai dreaptă“. • „Vom acţiona cu energie şi abnegaţie pentru a întimpina cu noi şi importante fapte de muncă marile evenimente politice ale ţării - Conferinţa Naţională a partidului şi a XXXV-a aniversare a Republicii!“.