Scînteia, septembrie 1983 (Anul 52, nr. 12759-12784)

1983-09-15 / nr. 12771

SCINTEl A —joi 15 septembrie 1983 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, ÎN JUDEŢUL CLUJ (Urmare din pag. a II-a) „Ceauşescu, fiu iubit, nn Del bine ai venit !“. La COMBINATUL DE CELULOZĂ ŞI HÎRTIE, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de Ioan Florea, ministrul industrializării lemnului şi materialelor de construcţii, de reprezentanţi ai conducerii centralei industriale de profil şi ai combinatului. Prezentarea structurii fabricaţiei, a modului în care au fost îndeplinite sarcinile de plan pe anul în curs a evidenţiat preocuparea colectivului în direcţia valorificării superioare a masei lemnoase, sporirii şi diversificării producţiei, îmbunătăţirii eficienţei economice a întregii activităţi. Dintre cele mai recente realizări se remarcă punerea în funcţiune a unei noi capacităţi, care face ca producţia de hîrtie să ajungă la 35 000 tone anual. Directorul întreprinderii, ing. loan Ungur, menţionează că, datorită îmbunătăţirii calităţii hîrtiei fabricate aici, ponderea exportului in totalul producţiei a crescut de la 2,5 la sută, în anul 1966, la 65 de procente, în prezent. In cursul vizitării principalelor secţii sunt prezentate caracteristicile şi performanţele utilajelor, noile produse asimilate în scopul eliminării importurilor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu examinează cu atenţie noile sortimente, calitatea lor. Gazdele arată că, prin aplicarea indicaţiilor date de secretarul general al partidului, s-a realizat reducerea grosimii şi, implicit, a greutăţii, ceea ce asigură obţinerea, din aceeaşi cantitate de materii prime, a unor suprafeţe mai mari de hârtie. S-a relevat, în acelaşi timp, că se află în curs de materializare un program riguros de reducere a consumurilor de energie electrică şi combustibili, la care se adaugă măsuri pentru recuperarea şi utilizarea în proporţie de 97 la sută a resurselor energetice secundare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au subliniat că este necesar să se acţioneze, în continuare, pentru modernizarea tehnologiilor, în vederea valorificării superioare a materiilor prime lemnoase şi chimice, a reducerii consumurilor. Apreciind rezultatele obţinute, secretarul general al partidului a adresat felicitări colectivului combinatului şi i-a urat să îndeplinească in bune condiţii sarcinile de plan, să realizeze produse de calitate din ce în ce mai bună, la un nivel de eficienţă sporit. Următoarea unitate vizitată pe aceeaşi platformă industrială a fost ÎNTREPRINDEREA DE FIBRE ARTIFICIALE care urmează să fie pusă în scurt timp în funcţiune. Aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întimpinaţi cu căldură de Gheorghe Caranfil, ministrul industriei chimice, de reprezentanţi ai conducerii Ministerului Construcţiilor Industriale, trusturilor de construcţii şi montaj care realizează noua investiţie. Întreprinderea de fibre artificiale, ale cărei utilaje au fost concepute, proiectate şi realizate integral în ţară, urmează să fabrice anual 30 000 tone celofibră tip bumbac, folosind ca materie primă celuloza chimică furnizată de combinatul vecin. Analiza pe care secretarul general al partidului a efectuat-o aici cu factorii de răspundere şi alţi specialişti din partea constructorilor şi beneficiarilor a evidenţiat avantajele economice ale amplasării acestei noi capacităţi în imediata apropiere a furnizorului de materie primă. Referindu-se la stadiul lucrărilor, directorul întreprinderii beneficiare, ing. Mihai Hrebenciuc, a menţionat că s-a realizat pînă acum montarea unei mari părţi a utilajelor, la care s-a şi început rodajul, alte maşini şi echipamente fiind în curs de montaj. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au străbătut apoi principalele hale de fabricaţie, au examinat stadiul montării instalaţiilor. S-a remarcat cu acest prilej faptul că utilajele au un amplasament compact, care asigură buna folosire a spaţiilor construite. Secretarul general al partidului a cerut constructorilor şi beneficiarilor să ia toate măsurile pentru încheierea cit mai grabnică a montării utilajelor şi scurtarea timpului pînă la punerea în funcţiune a întreprinderii. In continuare, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a fost prezentată noua fabrică de celuloză chimică din cadrul combinatului de celuloză şi hîrtie, situat în apropiere. A fost subliniat faptul că această capacitate, aflată în stadiu avansat de construcţie, foloseşte lemnul de răşinoase existent în zonă, asigurînd astfel valorificarea sa superioară. Gazdele precizează că au fost soluţionate probleme legate de epurarea apelor reziduale şi că există condiţii să fie încheiat montajul utilajelor în vara anului viitor. Referindu-se la cele două capacităţi de producţie vizitate, aflate în stadii diferite de construcţie, secretarul general al partidului a spus, înainte de plecare . „Este necesar să facem totul ca să punem în producţie întreprinderea de fibre artificiale cel mai tîrziu la începutul semestrului al doilea al anului viitor, deci să intîmpinăm 23 August cu toate lucrările de aici terminate, inclusiv la celuloza chimică. Am fixat un termen larg, ca să aveţi posibilitatea să-l depăşiţi. Vă veţi lua poate angajamentul să terminaţi la 1 Mai. Un constructor bun poate face aceasta. Eu sper că veţi face totul ca să fie date la timp in funcţiune". Vizita în municipiul Dej s-a încheiat în aceeaşi atmosferă entuziastă, de vibrant patriotism. Miile de cetăţeni prezenţi pe stadionul municipal au ovaţionat din nou cu putere, au scandat numele partidului şi al secretarului său general. Luîndu-şi rămas bun de la oamenii muncii de aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Dragi tovarăşi, Sunt bucuros că m-am intîlnit din nou cu locuitorii municipiului Dej şi vă adresez tuturor felicitări pentru rezultatele de pină acum şi urarea de a obţine succese tot mai mari in realizarea planului pe acest an şi pe întregul cincinal. Vă doresc multă sănătate şi multă fericire !“. Cuvintele conducătorului partidului şi statului nostru au avut un larg răsunet în inimile celor prezenţi, care au ovaţionat şi au aclamat cu însufleţire. In aplauzele miilor de cetăţeni din Dej, elicopterul prezidenţial a decolat, îndreptîndu-se spre Gherla. Aceeaşi atmosferă entuziastă, de mare vibraţie patriotică, specifică marilor sărbători, domnea şi pe stadionul din oraşul Gherla, unde mii de oameni ai muncii din localitate, din comunele învecinate au făcut o primire plină de căldură distinşilor oaspeţi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu s-au îndreptat, într-o maşină deschisă, spre COMBINATUL DE PRELUCRARE A LEMNULUI DIN GHERLA. Această unitate industrială, cu tradiţie în prelucrarea lemnului, realizează mobilier, precum şi semifabricate necesare altor întreprinderi cu profil asemănător din ţară — placaje, furnire estetice, plăci aglomerate. Se pun astfel în valoare atît aurul verde al pădurilor, cit şi meşteşugul şi iscusinţa oamenilor din Gherla şi împrejurimi. La intrarea în combinat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu deosebită stimă de ministrul industrializării lemnului şi materialelor de construcţii, de reprezentanţi ai centralei de resort şi ai conducerii Unităţii. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu oamenii muncii din combinat a cuprins o largă problematică, din care se detaşează, în primul rând, analiza modului în care sunt traduse în viaţă indicaţiile, sarcinile şi orientările privind folosirea cu spirit gospodăresc a lemnului şi a celorlalte materii prime, reducerea susţinută a greutăţii produselor, ridicarea calităţii mobilei. S-au examinat, de asemenea, probleme legate de dezvoltarea exportului, ridicarea eficienţei economice a activităţii desfăşurate în combinat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost informaţi de ing. Dan Rusu, directorul unităţii, că a crescut simţitor indicele de valorificare a lemnului. Gazdele au raportat că în unitate se acţionează cu perseverenţă pentru gospodărirea mai judicioasă a materialului lemnos, subliniindu-se că semifabricatele realizate la Gherla — furnirul, placajul, Pal-ul — sunt acum mai uşoare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a apreciat rezultatele obţinute şi a recomandat ca preocupările în această direcţie să fie continuate cu mai multă hotărîre. Secretarului general al partidului i-au fost prezentate apoi, într-o expoziţie, cîteva din piesele de mobilier realizate la Gherla, cele mai multe dintre ele destinate exportului. In acest cadru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a analizat cu ministrul de resort, cu directorul combinatului probleme privind desfăşurarea exportului şi eficienţa acestuia. La încheierea vizitei de lucru în combinatul din Gherla, în aplauzele însufleţite ale celor aflaţi pe un platou din faţa secţiilor de producţie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Dragi tovarăşi, Doresc să vă adresez felicitări pentru succesele obţinute pe acest an şi urarea de a obţine rezultate bune pe intregul cincinal in creşterea mai puternică a eficienţei economice, a productivităţii muncii, in aşa fel incit şi întreprinderea dumneavoastră să se numere printre întreprinderile cu rezultate cit mai bune. Vă doresc incă o dată multă sănătate şi multă fericire !“. Aceeaşi atmosferă caldă, emoţionantă domina traseul şi la întoarcerea stimaţilor oaspeţi la stadionul din oraşul Gherla. Se scanda cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Stima noastră şi mîndria — Ceauşescu- România !“. La plecare, adresîndu-se tuturor celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Dragi tovarăşi, Doresc să vă adresez felicitări pentru rezultatele bune obţinute in întreprinderea vizitată, in general pentru activitatea dumneavoastră, a tuturor locuitorilor din Gherla şi să vă urez succese tot mai mari in întreaga activitate, să vă aduceţi o contribuţie mai mare la realizarea planului pe acest an pe judeţ, la dezvoltarea generală a ţării noastre. Vă doresc multă sănătate şi multă fericire". ★ Cea de-a doua zi a vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Cluj a reprezentat o continuare rodnică a dialogului cu oamenii muncii de pe aceste locuri. In unităţile industriale, de cercetare ştiinţifică şi de învăţămînt, care au avut marea cinste de a avea ca oaspeţi pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, au fost abordate, in profunzime, probleme ale activităţii consacrate realizării, în condiţii bune, a sarcinilor pe care le au. Concluziile de mare valoare ce s-au desprins, orientările şi indicaţiile ce au fost date reprezintă direcţii concrete pentru activitatea viitoare. Pe întreg parcursul vizitei, oamenii muncii din unităţile judeţului au exprimat hotărîrea de a face totul pentru realizarea sarcinilor pe care le au în acest an şi pe întregul cincinal. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Cluj continuă. La Filiala Institutului de cercetare ştiinţifică şi inginerie tehnologică pentru echipamente energetice La întreprinderea de fibre artificiale din municipiul Dej In timpul vizitei la o unitate reprezentativă a invăţămîntului tehnic superior românesc . Facultatea de mecanică Momente din timpul vizitei la expoziţia realizărilor din învăţămintul clujean şi la Combinatul de prelucrare a lemnului din Gherla PAGINA 3