Scînteia, aprilie 1984 (Anul 53, nr. 12941-12965)

1984-04-01 / nr. 12941

SCINTEIA — duminică 1 aprilie 1984 însufleţiţi de cele mai calde simţăminte de nemărginită dragoste, adine respect şi înaltă preţuire cu care vă înconjoară pe dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului român, comuniştii, toţi oamenii muncii din Capitală — se spune în telegrama trimisă de COMITETUL MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. — odată cu omagiul fierbinte pe care vi-l aduc pentru activitatea neobosită ce o desfăşuraţi în fruntea partidului şi statului spre binele şi propăşirea continuă a patriei, cu inimile pline de satisfacţie şi legitimă mîndrie patriotică, vă exprimă întreaga recunoştinţă şi deplina lor aprobare faţă de rezultatele fructuoase ale vizitei de prietenie efectuate, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în R.P. Bulgaria. Suntem mîndri, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de faptul că dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului nostru, personalitate proeminentă a lumii politice contemporane, strălucit militant revoluţionar, înflăcărat şi neobosit luptător pentru aşezarea relaţiilor dintre state pe principiile deplinei egalităţi şi avantajului reciproc, respectării suveranităţii şi independenţei naţionale, neamestecului în treburile interne, renunţării la forţă şi ameninţarea cu forţa, prin iniţiativele şi acţiunile de largă rezonanţă pe care le-aţi întreprins şi le întreprindeţi in viaţa internaţională, aţi adus şi aduceţi o contribuţie inestimabilă la soluţionarea constructivă, pe calea tratativelor, a problemelor complexe ce confruntă în prezent omenirea. Puternic mobilizaţi de patosul revoluţionar cu care dumneavoastră militaţi şi acţionaţi pentru progresul economico-social neîntrerupt al patriei noastre, vă încredinţăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii din Capitală, în frunte cu comuniştii, sunt hotărîţi să nu precupeţească nici un efort pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan pe acest an, în condiţii de înaltă eficienţă, spre a întîmpina cu rezultate cit mai bune cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român. Eveniment deosebit, cu o profundă rezonanţă politică în cronica rela- ţiilor de prietenie, pe care in mod strălucit le reînnoiţi şi aprofundaţi în interesul adîncirii prieteniei dintre poporul nostru şi poporul bulgar, al cauzei socialismului şi comunismului, al păcii şi securităţii în lume, această nouă solie — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN ALBA AL P.C.R. — reconfirmă pe deplin justeţea principiilor fundamentale ale politicii ştiinţifice şi clarvăzătoare pe plan intern şi extern promovate de ţara şi partidul nostru, al cărui vtitor înţelept sunteţi dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general. Atmosfera de prietenie, înţelegere, stimă reciprocă, entuziasmul deosebit cu care v-au primit şi înconjurat peste tot oamenii muncii bulgari, rezultatele strălucite obţinute în timpul convorbirilor au conferit acestei vizite dimensiuni noi, tot mai ample şi un conţinut tot mai bogat al raporturilor de conlucrare dintre partidele, popoarele şi ţările noastre, reliefind, o dată mai mult, înaltul prestigiu şi preţuirea de care vă bucuraţi pretutindeni în lume, ca eminent om de stat şi remarcabilă personalitate a vieţii contemporane. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, urmînd cu nemărginită dragoste şi devotament exemplul însufleţitor al întregii dumneavoastră activităţi, oamenii muncii de pe meleagurile Albei — români, maghiari, germani — vor munci cu toată hotărîrea şi abnegaţia pentru traducerea fără preget în viaţă a politicii interne şi externe promovate cu limpezime şi clarviziune de dumneavoastră. Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul nostru, fără deosebire de naţionalitate, au trăit intense sentimente de bucurie şi deosebită satisfacţie, urmărind vizita de prietenie întreprinsă de dumneavoastră, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in ţara vecină şi prietenă — Republica Populară Bulgaria. Noi vedem in această nouă intilnire, la fel ca şi în celelalte înscrise in tradiţionalul dialog româno-bulgar, o contribuţie de seamă la întărirea relaţiilor frăţeşti dintre partidele, ţările şi popoarele noastre, fiind, în acelaşi timp, o expresie vie de promovare a idealurilor nobile ale socialismului şi comunismului, ale păcii şi progresului — se spune in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN ARAD AL P.C.R. Convorbirile oficiale, acordurile şi înţelegerile încheiate conferă acestei vizite o deosebită însemnătate, contribuind la amplificarea şi aprofundarea, in continuare, a colaborării şi cooperării româno-bulgare reciproc avantajoase, constituind, din acest punct de vedere, un model al relaţiilor interstatale bazate pe principii care să asigure progresul economic şi social al fiecărei ţări, afirmarea plenară a fiecărei naţiuni. Vă încredinţăm şi cu acest prilej, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de întreaga noastră adeziune, de profundul nostru ataşament faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru şi ne exprimăm recunoştinţa fierbinte faţă de grija deosebită cu care vegheaţi la destinele României socialiste. In aceste momente, oamenii muncii arădeni, sub conducerea şi îndrumarea organelor şi organizaţiilor de partid, sunt puternic angajaţi în realizarea exemplară a sarcinilor economicosociale din acest an şi din întregul cincinal în aplicarea cu fermitate a măsurilor stabilite la recenta plenară a Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi sesiunea Marii Adunări Naţionale. Asemenea întregului nostru popor, tînăra generaţie a României socialiste — se arată in telegrama COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST — dind glas gindurilor şi sentimentelor de aleasă preţuire şi profundă admiraţie, işi exprimă cu nemărginită bucurie şi mîndrie patriotică aprobarea unanimă faţă de rezultatele remarcabile ale vizitei de partid şi de stat întreprinse de dumneavoastră, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in Republica Populară Bulgaria, moment deosebit de important în dezvoltarea bunelor relaţii dintre cele două partide, ţări şi popoare, de amplificare şi aprofundare continuă a colaborării dintre România şi Bulgaria, un exemplu viu de conlucrare între ţări socialiste vecine şi prietene, al cauzei păcii, înţelegerii şi cooperării in Balcani şi în întreaga Europă. Vizita dumneavoastră reprezintă o elocventă mărturie a consecvenţei cu care acţionaţi pentru lărgirea şi intensificarea colaborării intre ţările socialiste, între toate popoarele lumii, convorbirile şi înţelegerile convenite constituind o grăitoare contribuţie la adincirea colaborării economice şi tehnico-ştiinţifice, la impulsionarea cooperării culturale şi în alte domenii de activitate intre Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria. Comunicatul comun, celelalte documente încheiate constituie pentru toţi tinerii şi copiii patriei încă un minunat prilej de a ne exprima totala adeziune, ataşamentul deplin la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, încredinţîndu-vă totodată că vom urma luminosul dumneavoastră exemplu, flacără vie ce ne călăuzeşte paşii, acţionind neabătut, cu spirit revoluţionar, pentru înfăptuirea hotărîrilor celui de-al XII-lea Congres şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român. Trup din trupul străbunului popor român — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BOTOŞANI AL P.C.R. — botoşănenii trăiesc o profundă şi vie satisfacţie faţă de rezultatele deosebit de rodnice cu care s-a încheiat vizita de prietenie ce aţi efectuat-o, împreună cu tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, în Republica Populară Bulgaria, înaltele însemne de preţuire şi admiraţie ce v-au fost conferite, căldura cu care aţi fost înconjurat de către poporul bulgar s-au constituit într-o nouă şi elocventă dovadă a remarcabilului prestigiu de care vă bucuraţi pretutindeni în lume. In acelaşi timp, sîntem foarte bucuroşi să putem aprecia că noua vizită întreprinsă a întărit şi mai mult bazele conlucrării româno-bulgare pe multiple planuri şi pe o îndelungată durată, ceea ce reprezintă un mare avantaj al ambelor ţări şi popoare, o contribuţie de seamă la întărirea colaborării între statele din Balcani, la asigurarea prieteniei şi păcii în zonă, în Europa şi în întreaga lume. Puternic animaţi de aceste rezultate, vă asigurăm şi de această dată, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, traducînd în viaţă indicaţiile, orientările şi sarcinile trasate la recenta plenară a C.C. al P.C.R. şi la sesiunea Marii Adunări Naţionale, botoşânenii sunt ferm hotărîţi să întâmpine cea de-a 40-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi Congresul al XIII-lea al partidului cu cele mai însemnate succese în muncă înregistrate vreodată în judeţul nostru, însufleţiţi de înalte sentimente de patriotism, de stimă, aleasă preţuire şi nemărginită recunoştinţă ce vi le poartă dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit şi apreciat fiu al poporului român, comuniştii, toţi locuitorii meleagurilor brăilene — se spune in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BRAILA AL P.C.R. — vă adresează vii mulţumiri şi îşi exprimă deplina lor satisfacţie faţă de rezultatele strălucite ale vizitei de prietenie pe care aţi efectuat-o, împreună cu mult stimata şi preţuita tovarăşă academician doctor inginer Elena Ceauşescu, in Republica Populară Bulgaria, ţară vecină şi prietenă — aceasta reprezentind o nouă şi elocventă afirmare a politicii externe clarvăzătoare, profund ştiinţifice pe care o promovaţi cu consecvenţă pentru dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi conlucrare cu toate statele, pentru întărirea păcii in Balcani, in Europa şi în întreaga lume. Cu inimile pline de bucurie şi mîndrie patriotică, fericiţi că suntem contemporani cu dumneavoastră, oamenii muncii brăileni — tineri şi virstnici, bărbaţi şi femei — folosesc şi acest prilej pentru a vă încredinţa, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, de sentimentele noastre de neţărmurită dragoste şi profund devotament, de adeziune deplină faţă de tot ceea ce iniţiaţi şi întreprindeţi în fruntea partidului şi statului pe planul politicii interne şi externe. Cu cele mai alese sentimente de dragoste şi preţuire vă exprimăm, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţul nostru, profunda recunoştinţă pentru rezultatele remarcabile care încununează noul şi fructuosul dialog românobulgar, la nivel înalt, în care se constituie recenta dumneavoastră vizită pe care aţi întreprins-o, împreună cu mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, în ţara vecină şi prietenă, Republica Populară Bulgaria — se relevă în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CONSTANŢA AL P.C.R. Dăm o înaltă apreciere conţinutului comunicatului comun şi al celorlalte documente semnate cu prilejul vizitei, care consemnează, în spiritul stimei, înţelegerii reciproce şi prieteniei frăţeşti tradiţionale statornicite între popoarele şi partidele noastre, căile şi modalităţile practice de dezvoltare a cooperării şi colaborării multilaterale româno-bulgare, acţiunile comune ce urmează a fi întreprinse pe baza respectării principiilor independenţei, suveranităţii şi neamestecului în treburile interne, pentru transformarea Balcanilor intr-o zonă fără arme nucleare, a bunei vecinătăţi, înţelegerii şi colaborării fructuoase, pentru eliberarea Europei şi a întregii omeniri de coşmarul unui război atomic, de povara mereu crescîndă a cursei înarmărilor. Manifestările de aleasă stimă şi consideraţie cu care aţi fost întimpinat de-a lungul întregului itinerar al vizitei pe teritoriul Bulgariei prietene, cordialitatea şi căldura cu care aţi fost înconjurat reprezintă dovezi ale prestigiului de care se bucură România, politica înţeleaptă şi clarvăzătoare a partidului şi statului nostru, al cărei promotor şi făuritor sunteţi dumneavoastră, mult iubite şistimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, fiu devotat al poporului român, care vă aduceţi o contribuţie de mare preţ la îmbogăţirea tezaurului teoriei şi practicii revoluţionare, a socialismului ştiinţific, personalitate de prim rang a vieţii politice internaţionale, luptător neobosit pentru triumful păcii şi libertăţii popoarelor. Comuniştii, oamenii muncii din judeţul Galaţi, întocmai întregului popor român, au urmărit cu vie satisfacţie şi profundă mindrie patriotică rezultatele noii vizite de prietenie pe care aţi întreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Populară Bulgaria, expresie vie a tradiţionalelor relaţii de bună-vecinătate şi înţelegere care există între popoarele, partidele şi ţările noastre. Căldura cu care aţi fost întimpinat pretutindeni pe pămintul Republicii Populare Bulgaria, cuvintele de înaltă preţuire care v-au fost adresate sunt expresia prestigiului deosebit de care vă bucuraţi pe plan internaţional, ca promotor al păcii, ca luptător neobosit pe frontul afirmării idealurilor de libertate, suveranitate şi independenţă, a aspiraţiilor celor mai nobile ale omenirii — se menţionează în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN GALAŢI AL P.C.R. Convorbirile purtate la nivelul cel mai înalt, hotărîrile, pe termen lung, stabilite de comun acord, în consens cu dorinţa legitimă a celor două popoare de a făuri un climat exemplar de colaborare, cooperare şi întrajutorare constructivă se constituie intr-un moment de importanţă istorică în cronica relaţiilor bilaterale. însufleţiţi de dragostea, stima şi admiraţia fierbinte pe care v-o purtăm, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, hotărîţi să facem totul pentru a ne exprima prin fapte revoluţionare adeziunea fermă la politica internă şi externă a partidului, ne angajăm şi cu acest prilej să milităm neobosit pentru îndeplinirea marilor sarcini ce ne revin in acest an şi în acest cincinal, întîmpinînd marea sărbătoare de la 23 August şi Congresul al XIII-lea al partidului cu rezultate strălucite, pe măsura epocii luminoase care vă poartă numele. Oamenii muncii de naţionalitate maghiară din România, asemenea întregului popor român, îşi exprimă deplina satisfacţie şi adeziune faţă de rezultatele deosebit de rodnice ale vizitei de prietenie pe care aţi întreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Populară Bulgaria. In manifestările entuziaste, însufleţite, de înaltă consideraţie cu care aţi fost întâmpinaţi în toate momentele vizitei se regăsesc profunzimea şi trăinicia bunelor relaţii, simţămintele de puternică prietenie dintre popoarele bulgar şi român, înaltul prestigiu de care vă bucuraţi ca eminent militant al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Această nouă intilnire la nivel înalt, prin conţinutul şi semnificaţia înţelegerilor convenite se va înscrie ca un moment deosebit de important în bogata cronică a relaţiilor tradiţionale prieteneşti de peste veacuri a popoarelor român şi bulgar, reprezentind o nouă şi valoroasă contribuţie la amplificarea şi adincirea raporturilor pe multiple planuri dintre cele două ţări vecine, la dezvoltarea pe mai departe a relaţiilor trainice dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Bulgar, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria, în interesul cauzei socialismului, păcii şi progresului în lume — se menţionează în telegrama CONSILIULUI OAMENILOR MUNCII DE NAŢIONALITATE MAGHIARA. Sîntem pe deplin conştienţi că această nouă vizită se înscrie în cronica amplă a colaborării dintre România şi Bulgaria, ca un eveniment de mare însemnătate, ce marchează un moment important în dezvoltarea şi aprofundarea relaţiilor trainice de strinsă prietenie dintre cele două partide, ţări şi popoare , se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN HARGHITA AL P.C.R. Manifestările de înaltă stimă cu care aţi fost întimpinat constituie o expresie a aprecierii spiritului permanent de iniţiativă, rolului dinamic pe care ţara noastră l-a jucat şi îl joacă, sub impulsul hotărîtor al gîndirii şi acţiunii politice ale dumneavoastră, proeminentă personalitate a lumii contemporane, în rezolvarea problemelor cardinale ale vieţii internaţionale. Avem convingerea fermă că dialogurile purtate la nivel inai, ca şi documentele semnate vor deschide largi perspective de conlucrare în folosul ambelor state, al cauzei generale a păcii şi securităţii în Europa, în întreaga lume. Nutrind cele mai adinei sentimente patriotice, oamenii muncii harghiteni dau o înaltă apreciere faptului că, la iniţiativa dumneavoastră, pătrunsă de grija deosebită faţă de destinele întregii umanităţi, la sesiunea recentă a Marii Adunări Naţionale, guvernul ţării noastre a lansat o nouă şi vibrantă chemare la acţiune pentru înlăturarea primejdiei nucleare, pentru triumful păcii şi raţiunii pe pămint. Exprimîndu-ne acordul deplin cu ideile cuprinse în apelul M.A.N. adresat Sovietului Suprem al U.R.S.S., Congresului S.U.A., parlamentelor din ţările europene şi Canada, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că toţi cei care trăiesc şi muncesc înfrăţiţi pe meleagurile harghitene vă vor urma neclintit în tot ceea ce întreprindeţi pentru progresul şi prosperitatea patriei noastre dragi, România socialistă, pentru îndeplinirea dezideratului spre care aspiră toţi oamenii acestei planete, de a trăi într-o lume a păcii, progresului şi prieteniei. Apreciind in cel mai înalt grad convorbirile desfăşurate, rezultatele politice şi economice cu care s-a încheiat această vizită, modul strălucit în care aţi dat expresie şi de această dată aspiraţiilor de pace şi colaborare pe care poporul român le nutreşte faţă de celelalte popoare ale lumii — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN IAŞI AL P.C.R. — noi socotim vizita ca un moment semnificativ pentru dezvoltarea şi adîncirea continuă a relaţiilor prieteneşti româno-bulgare, la afirmarea în practică a principiilor care trebuie să guverneze raporturile dintre ţările socialiste, transformarea Balcanilor intr-o zonă liberă de arme nucleare, la întărirea securităţii, dezvoltarea încrederii, bunei vecinătăţi şi colaborării între statele balcanice, la statornicirea unui climat de înţelegere intre toate statele lumii. Exprimîndu-ne şi cu acest prilej adeziunea totală şi ataşamentul neţărmurit la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, că, întimpinînd prin noi şi vrednice fapte de muncă cea de-a 40-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, precum şi Congresul al XIII-lea al partidului, vom face totul pentru a realiza în cele mai bune condiţii sarcinile de plan şi angajamentele asumate în întrecerea socialistă pe anul 1084, ca şi ale întregului cincinal. • Asemenea întregului nostru popor, maramureşenii, în frunte cu comuniştii, au urmărit cu viu interes şi vibrantă simţire patriotică prestigioasa dumneavoastră solie de pace şi colaborare, împreună cu mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, pe pămintul Bulgariei vecine şi prietene — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MARAMUREŞ AL P.C.R. Prin rezultatele fructuoase, noul dialog la nivel inait româno-bulgar înscrie o filă istorică in cronica tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare dintre partidele, ţările şi popoarele noastre in beneficiul reciproc, al cauzei socialismului şi păcii în lume. Avem ferma convingere că prin înţelegerile convenite, documentele semnate, noua dumneavoastră misiune de pace şi colaborare depăşeşte prin semnificaţia ei cadrul relaţiilor bilaterale, înscriindu-se ca un eveniment de primă mărime al vieţii politice mondiale, ca o contribuţie remarcabilă la cauza păcii în Balcani, în Europa şi in întreaga lume. Primirea deosebit de călduroasă care v-a fost rezervată exprimă încă o dată imensul prestigiu de care vă bucuraţi pe arena internaţională, o pilduitoare apreciere a calităţilor dumneavoastră de conducător revoluţionar, de patriot înflăcărat, de luptător neobosit pentru pacea şi progresul întregii omeniri. Exprimîndu-ne şi cu acest prilej deplina adeziune la întreaga politică internă şi externă a partidului şi statului nostru, dăm glas deplinei satisfacţii pentru rezultatele rodnice ale noului dialog românobulgar la nivelul cel mai inait. In telegrama CONSILIULUI OAMENILOR MUNCII DE NAŢIONALITATE GERMANA se spune : Noua intilnire, devenită tradiţională, dintre dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşul Todor Jivkov, convorbirile desfăşurate într-o atmosferă de caldă prietenie, deplină încredere şi stimă reciprocă, cît şi înţelegerile convenite au marcat, ca de fiecare dată, un moment de cea mai mare însemnătate in dezvoltarea şi întărirea continuă a relaţiilor de prietenie, conferind dimensiuni tot mai ample şi un conţinut tot mai bogat raporturilor de colaborare fructuoasă, multilaterală dintre partidele, ţările şi popoarele noastre. Manifestările deosebit de calde, sărbătoreşti cu care aţi fost înconjuraţi în tot cursul vizitei sunt mărturii elocvente ale stimei, prestigiului şi consideraţiei de care vă bucuraţi, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca militant de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, ca proeminentă personalitate politică şi de stat a lumii contemporane. Exprimînd încă o dată deplina adeziune faţă de rezultatele vizitei, faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de hotărîrea fermă a oamenilor muncii de naţionalitate germană din ţara noastră de a-şi aduce întreaga contribuţie la înfăptuirea exemplară a sarcinilor economico-sociale pe acest an, a întregului cincinal. Toţi cei care trăiesc şi muncesc pe înfloritoarea vatră a Mehedinţiului, asemenea întregului nostru popor, au urmărit, cu viu interes şi legitimă mîndrie patriotică, vizita pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, aţi întreprins-o în Republica Populară Bulgaria — vizită care se înscrie ca un moment de referinţă, cu deosebite semnificaţii, în cronica tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare dintre ţările, partidele şi popoarele noastre — se relevă în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MEHEDINŢI AL P.C.R. Convorbirile fructuoase purtate în timpul vizitei, schimburile de păreri care au avut loc în probleme de interes comun şi ale vieţii politice internaţionale, documentele semnate vor duce la dezvoltarea mai amplă a relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria şi ilustrează, în chip magistral, că dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, militaţi ferm pentru idei şi acţiuni generoase, de înalt umanism, menite să asigure un climat de pace şi destindere care să permită lumii întregi să păşească intr-o eră a demnităţii, dreptăţii şi bunăstării generale, în care fiecare naţiune să-şi aducă partea sa inestimabilă de contribuţie la îmbogăţirea tezaurului de valori materiale şi spirituale al umanităţii. Exprimîndu-şi deplina satisfacţie şi aprobare faţă de rezultatele deosebit de rodnice ale vizitei, dind o înaltă apreciere întregii activităţi desfăşurate de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, in noua solie pe pămîntul Republicii Populare Bulgaria, comuniştii, toţi mehedinţenii asigură conducerea partidului, pe dumneavoastră personal, că vor acţiona cu întreaga răspundere, cu dăruire şi spirit revoluţionar pentru a transpune în viaţă sarcinile ce ne revin din acordurile stabilite. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN NEAMŢ AL P.C.R. se arată , însufleţiţi de cele mai profunde sentimente de mindrie patriotică, de stimă şi admiraţie pentru prestigioasa dumneavoastră activitate de elaborare şi înfăptuire a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, comuniştii, toţi locuitorii judeţului Neamţ au urmărit cu viu interes şi deplină aprobare desfăşurarea noii vizite de prietenie pe care aţi intreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in Republica Populară Bulgaria, strălucită expresie a tradiţionalelor relaţii de prietenie frăţească existente între partidele şi popoarele celor două ţări vecine, a strînsei colaborări dintre statele noastre socialiste, situate în aceeaşi zonă a Europei. Atmosfera de caldă prietenie, de entuziasm şi însufleţire care a caracterizat întreaga desfăşurare a vizitei a ilustrat încă o dată şi cu pregnanţă înaltul prestigiu de care vă bucuraţi dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, eminent conducător al partidului şi poporului nostru, strălucită personalitate a lumii contemporane, neobosit luptător pentru pace, înţelegere şi colaborare în Balcani, în Europa şi în întreaga lume. Vizita a prilejuit, de asemenea, manifestarea stimei şi preţuirii deosebite de care se bucură tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, prestigios om politic şi savant de renume mondial, pentru activitatea ce o desfăşoară în slujba păcii şi progresului în întreaga lume. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN OLT AL P.C.R. se spune : Comuniştii, toţi locuitorii străvechilor , meleaguri ale Oltului dau glas, împreună cu întregul nostru partid şi popor, celor mai alese sentimente de vie satisfacţie, de profundă preţuire şi recunoştinţă, de unanimă aprobare faţă de noua şi strălucita misiune de prietenie şi colaborare pe care aţi întreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, pe pămîntul Bulgariei vecine şi prietene, la invitaţia tovarăşului Todor Jivkov. Vizitele pe care le-aţi efectuat, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în localităţi şi unităţi economice, întîlnirile şi discuţiile pe care le-aţi purtat cu acest prilej reprezintă o nouă contribuţie de preţ la dezvoltarea tradiţionalelor legături prieteneşti dintre cele două partide comuniste, ţări şi popoare. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că toţi cei ce muncim şi trăim în judeţul Olt, laolaltă cu ţara întreagă, susţinem cu întreaga fiinţă politica înţeleaptă, ştiinţifică, profund umanistă şi clarvăzătoare pe care o promovaţi în fruntea partidului şi statului, angajîndu-ne să facem totul, să nu precupeţim nici un efort, pentru ca, răspunzînd însufleţitoarelor dumneavoastră chemări, să întîmpinăm măreţul jubileu al celor 40 de ani de libertate a patriei şi Congresul al XIII-lea al partidului cu succese tot mai mari. Primirea călduroasă de care v-aţi bucurat cu ocazia sosirii la Sofia, în oraşele Botevgrad şi Praveţ, convorbirile oficiale purtate în cadrul recentului dialog, fiecare dintre momentele acestei noi întîlniri la nivel înalt constituie mărturii elocvente ale stimei şi preţuirii de care vă bucuraţi pe arena vieţii internaţionale, precum şi grăitoare dovezi ale dorinţei popoarelor român şi bulgar de a întări continuu colaborarea multilaterală dintre cele două ţări socialiste vecine şi prietene — se arată în telegrama adresată de COMITETUL JUDEŢEAN PRAHOVA AL P.C.R. Măsurile convenite cu acest prilej in vederea intensificării cooperării bilaterale pe multiple planuri, exprimarea voinţei comune de a sluji neabătut cauza păcii şi socialismului, a prieteniei şi înţelegerii între toate popoarele lumii conferă noului dialog româno-bulgar atributele unui eveniment de maximă importanţă în cronica tradiţionalelor raporturi dintre partidele, ţările şi popoarele noastre, precum şi în actualul context politic mondial. Exprimîndu-vă întreaga noastră gratitudine şi recunoştinţă pentru activitatea neobosită pe care o desfăşuraţi pe ţărimul conlucrării reciproc avantajoase dintre ţara noastră şi celelalte ţări ale lumii, salutăm din adîncul inimilor rodnicul bilanţ al vizitei efectuate în Republica Populară Bulgaria şi vă adresăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai calde mulţumiri pentru tot ceea ce faceţi spre binele naţiunii române, in interesul bunei vecinătăţi dintre state, al securităţii şi independenţei naţionale, al păcii şi colaborării fructuoase în Balcani, în Europa şi în lumea întreagă, împreună cu întregul nostru popor, comuniştii, toţi oamenii muncii — români, germani, maghiari — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R., au urmărit, cu înaltă mindrie patriotică şi deosebit interes, vizita oficială de prietenie efectuată de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţara vecină şi prietenă, Republica Populară Bulgaria, vizită ce a marcat o nouă şi importantă contribuţie la dezvoltarea şi întărirea tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare ■ multilaterală dintre cele două ţări şi popoare. Noua solie de pace şi prietenie a poporului nostru, pe care aţi purtat-o şi de această dată în Republica Populară Bulgaria, a pus preg Mnt in lumină strălucitul prestigiu de : Soire vă Sigitraţi pe toate meridianele, • înaltele dumneavoastră calităţi de personalitate proeminentă a lumii • contemporane, de cutezător şi înţelept conducător, de consecvent luptător pentru independenţa şi suveranitatea popoarelor, pentru pace şi prietenie, pentru victoria socialismului şi comunismului. Exprimîndu-ne totala adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, la remarcabilele rezultate cu care s-a încheiat această nouă vizită oficială de prietenie în Republica Populară Bulgaria, vă rugăm să primiţi, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, sentimentele de adîncă dragoste şi aleasă recunoştinţă ale tuturor oamenilor muncii de pe aceste străvechi meleaguri româneşti, pentru înţelepciunea şi clarviziunea cu care conduceţi destinele patriei şi poporului. Vizita efectuată pe pămîntul ţării vecine şi prietene — se relevă în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN VRANCEA AL P.C.R. — a produs şi in inimile noastre o profundă bucurie pentru primirea caldă, sărbătorească şi onorurile ce v-au fost rezervate, pentru ambianţa de sinceră ospitalitate şi stimă reciprocă în care s-au desfăşurat întîlnirile şi convorbirile oficiale cu tovarăşul Todor Jivkov. Vă sîntem profund recunoscători, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru amplificarea continuă a trainicelor legături tradiţionale dintre partidele, ţările şi popoarele noastre, pentru dimensiunile noi şi dezvoltarea tot mai amplă pe care o vor cunoaşte în viitor colaborarea şi conlucrarea bilaterală în construcţia unor obiective economice, în dezvoltarea schimburilor comerciale, pe ţărimul ştiinţei, culturii şi artei, în alte sfere de activitate între România şi Bulgaria. Vă încredinţăm că acordurile şi înţelegerile stabilite ne vor mobiliza şi pe noi, cei care trăim şi muncim în Vrancea, in realizarea sarcinilor ce decurg din acestea, vor determina o angajare şi mai puternică pentru înfăptuirea obiectivelor ce ne revin pe acest an, pe întregul cincinal, contribuind astfel tot mai mult la materializarea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, la edificarea multilaterală a patriei, la înălţarea României socialiste pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Comuniştii, toţi oamenii muncii din marea ÎNTREPRINDERE BUCUREŞTEANA „23 AUGUST“ îşi exprimă, alături de întregul popor, cele mai alese sentimente de satisfacţie faţă de rezultatele deosebit de fructuoase ale noului dialog la nivel înalt româno-bulgar, într-o deplină aprobare şi profundă satisfacţie faţă de rezultatele vizitei dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, comuniştii, toţi oamenii muncii din întreprinderea noastră îşi reafirmă puternic angajamentul lor de a înfăptui neabătut obiectivele Congresului al XII-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român, realizînd integral planul pe anul 1984 şi pe întregul cincinal, precum şi angaja- mentele asumate in întrecerea socialistă dedicate celor două evenimente de o deosebită importanţă în viaţa politică şi socială a patriei, a 40-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi Congresul al XIII-lea al partidului. ........... ■ ■ — ■ ' —' ' ■■ MII . II I I ■■————————■■■" " ' " ' —"^—1 "■'* ' ^ înaltă apreciere, unanimă aprobare fată de rezultatele rodnice ale vizitei de prietenie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in Republica Populară Bulgaria TELEGRAME ADRESATE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU • Un nou şi important eveniment in evoluţia mereu ascendentă a tradiţionalelor raporturi prieteneşti de conlucrare multilaterală dintre cele două ţări, partide şi popoare constructoare ale socialismului • Aport de seamă la statornicirea unui climat de înţelegere şi colaborare în Balcani, in Europa şi in întreaga lume • însufleţite angajamente ale oamenilor muncii internă şi externă a partidului şi statului, de a întimpina cu noi şi însemnate realizări cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi cel de-al XIII-lea Congres al partidului PAGINA 3