Sibiul Medical, 1937 (Anul 4, nr. 1-12)

1937-08-15 / nr. 8-10

SIBIUL, MEDICAL, Peg. 301 humerală și subelavrculară pentru injecțiuni. Procedeul este lipsit de pericol. Ar trebui să fie aplicat cât de curând posibil după aparițiunea emboliei, mai ales că rezultatele ar trebui să fie mai bune decât cele după emboleetomie. „Tratament cu Eupaverină în embolie“, de E. Domanig. (De la secţiunea chirurgicală a spitalului Sf. Johan Salzburg). Zentralblatt für Chirurgie 1937, Nr. 20, Pag. 1161. Pacientă in vârstă de 42 ani, operată de apendicită neperforată. A 7-a zi și a 8-a zi după operație apar pusseuri embolice foarte grave cari au fost suprimate prin administrări continue intravenoase și intramusculare, de Eupauerină Merck. 8 zile mai târziu, embolie a arterei poplitee a unui picior. Se administrează din nou Eupauerină, in decurs de 6 ore s-au injectat 10 fiole intravenos sau intramuscular. De atunci nu a mai apărut nici un accident După 52 zile de la operație bolnava vindecată este concediată. Două atacuri extrem de grave de embolie pulmonară și o obliteratie emboliea ulterioară a arterei poplitee, la un caz cu foramen oual deschis, au fost înlăturate deci prin Eupaverină. In asemenea cazuri nu trebue să fii fricos în dozare ; preparatul trebue să fie administrat în doze mari şi continuat mai multă vreme. Doc. Ioan N. Voicu: „Întrebuinţarea Dilaudidului şi Dilaudid-Scopolaminei în ginecologie şi obstetrică“. Endocrinologie, Ginecologie, Obstetrică, anul 11, Nr. 1, Aprilie 1937, pag. 105—109. Timp de ani de zile autorul a avut ocaziunea să utilizeze Dilaudid şi Dilaudid- Seopolamină pe bază largă în Clinica Ginecologică şi Obstetricală a Universităţii din Cluj. Publicaţia sa cuprinde mai mult decât 1500 cazuri menţionate într’un tablou rezumativ. in ginecologia operatorie Dilaudid a făcut servicii bune ca calmant preoperator şi analgetic postoperator precum şi pentru susţinerea rachianesteziei. La paraperimetrite, peluiperitonite şi dismenorfe, supozitoriile de Dilaudid dau rezultate foarte bune, (în neoplasmele uterine inoperabile alternativ cu injecţiile de Dilaudid).La naşterile cu contracţiuni uterine foarte puternice şi dureroase, Dilaudid calmează pe parturientă, fără de a fi influenţat înspre rău contracţiunile uterine. Prin Dilaudid Scopolamină se obţine un somn crepuscular uşor, permiţând (fără anestezie) executarea unor mici intervenţii ginecologice şi obstetricale (raelare, etc.) Nu s’au observat fenomene secundare neplăcute după administrarea Dilaudidului şi Dilaudid-Scopolaminei. Despre acţiunea narcozei mezencefalului în maladia lui Basedom de Egon Fenz. Klinische Wochenschrift 1957, Nr. 3, Pag. 97. Pornind de la Idea raporturilor strânse între tiroidă şi mezencefal şi având în vedere importanţa aşa numitului „Basedoiu central“ s-au făcut cercetări cu preparate barbiturice pentru a atinge o inhibiţie a centrilor din mezencefal. Foarte activ şi mai ales lipsit de orice efect hinoptic, s-a dovedit a fi Prominalul, administrat pe cale bucală în doze de 3x0,20 gr. pe zi timp de 3—7 zile. Cercetările comparative făcute la indivizi cu metabolismul normal şi la basedoruteni, înainte şi după administrare de Prominal, au arătat la cei din urmă o scădere regulată şi importantă care deseori este mai mare de 30% (într’un caz chiar peste 50%). După o prominalizare repetată s’a putut scădea metabolismul bazat până la normal, in mod obișnuit valorile metabolismului bazai au crescut din nou după câteva zile dela încetarea curei de Prominal; totuși în mai multe cazuri acestea au persistat mult timp mai scăzute decât înainte de începutul tratamentului, iritabilitatea psihică s’a ameliorat, în mod regulat foarte mult. Deasemenea alte constante (eliminarea apei, glicemia, cholesterinemia, carotinemia, rezerva alcalină), au fost influenţate în mod favorabil. Aproape în toate cazurile s’a produs o creştere în greutate (într'un caz după şase cure, 30 Kgr.), o rărire a pulsului și o egalizare 5*