Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2008 (Anul 2, nr. 101-125)

2008-06-11 / nr. 123

Marchează informația! Spyrid Sălajean Miercuri, 11 iunie 2008 box - publicitate. Pagina 2 A devenit cunoscut în lumea sportului după implicarea sa în viața echipei de fotbal Rapid Jibou. Puțină lume știe, însă, că Ioan Almaș a practicat în tinerețe voleiul, evoluând chiar la nivel de performanță! Se întâmpla asta în 1974, o dată cu admiterea sa la Liceul Agricol din Șimleu. Remarcat în echipa liceului, care activa în Divizia Națională de Copii și Juniori, Almaș a fost promovat la divizionara B Silvania ,Șimleu Silvaniei. Aici a evoluat cu dublă legitimare, fiind coleg de echipă cu Duțu Ciontoș, cu Popa sau Dumitru Petruș. A fost nevoit să renunțe la volei după admiterea la facultate, și asta datorită faptului că laboratoarele și cursurile se suprapuneau cu antrenamentele. După anul 2000, a înființat Asociația Sportivă Almaș-Cotuț, care se ocupa cu descoperirea și promovarea tinerelor talente. "Am observat că la Jibou există potențial și am încercat să-i exploatez. Mai încolo, grupele de copii au trecut la Rapid Jibou", povestește Ioan Almaș, care s-a implicat în susținerea sportului și din postura de consilier local al Jiboului. In 2004, după ce Rapid Jibou a ratat promovarea în Liga a III-a, acesta avea să devină vicepreședinte al grupării de pe Someș, punând serios umărul la câștigarea unui nou campionat județean, după o luptă dramatică cu Metalul CAF Zalău. Aceasta, fără achiziții de marcă, doar cu jucători Tiplul Partidul National Liberal poate aspira la promovare, îmi doresc din tot sufletul ca aceea să fie Rapid Jibou. Cu mine viceprimar, echipa a promovat după 16 ani. Ei bine, cu mine primar, vă garantez că echipa va promova din nou și va rămâne acolo mulți ani", au fost cuvintele adresate de Ioan Almaș tuturor iubitorilor fotbalului din Jibou. "Sigur, și baza materială este importantă, astfel că va fi primordială reabilitarea bazei sportive. Profitând și de faptul că lângă teren va lua naștere un campus școlar, vom construi aici o sală de sport, vestiare moderne, dotate cu dușuri și saună. Practic, vor exista toate condițiile pentru fi o echipă de Liga a lll-a", a mai afirmat Almaș. ■ De asemenea, candidatul Partidului Național Liberal la Primăria Jibou a ținut să dea asigurări că se va implica pentru finanțarea construcției unei săli de sport cu o capacitate de 500 de locuri, unde s-ar putea dezvolta sporturile de echipă din Jibou, văduvite atâta timp de lipsa condițiilor. "Voi înființa și secții de box și lupte libere, dar mă voi ocupa îndeaproape și de sportul de masă. Acesta va constitui, de asemenea, una dintre prioritățile primarului", a mai spus actualul viceprimar. în încheiere, acesta s-a adresat și celor de la CS Grand GYM, cărora a ținut să le promită sprijin total pentru dezvoltarea activității sportive, în special a culturismului, din pepiniera proprie și cu spiritul jibouan de "Vreau sa îi asigur pe domnul Sárközi Sándor luptător. Sigur, lipsa de experiență s-a făcut (n.r. președintele CS Grand GYM) că îl voi simțită, astfel că Rapidul a retrogradat,% sprijini în toate proiectele și voi fi alături de el evoluând de atunci doar în Divizia D, în întreaga sa activitate”. Sigur, pentru ca în 2008, alegerile locale au coincis cu toate aceste vise să devină realitate, este Îndeplinirea unui vis pentru zălăuani, acela de nevoie de un primar activ și iubitor al sportului, a promova în Liga a lll-a, "îi felicit pe domnii iar loan Almaș îndeplinește pe deplin aceste loan Morar și Marius Pasca pentru promovare, condiții. Ca atare, voi, jibouanii, puteți fi cei și mă bucur că acum s-a creat un culoar care veți influența în bine activitatea sportivă favorabil pentru o nouă echipă sălăjeană ce a Jiboului, cu ocazia alegerilor de duminică. S-a născut la 20 mai 1959, la Bezded (comuna Gârbou) 1966 -1974: Școala Generală cu clasele I - VIII Bezded 1974 - 1978: Liceul Agricol Șimleu Silvaniei 1979 - 1983: Institutul Agronomic "Dr. Petru Groza" Cluj- Napoca - Facultatea de Zootehnie și Medicină Veterinară; 1983-1986: ingineria Ferma de Reproducție Rase Grele Zalău; 1987 -1995: inginer șef Industria Cărnii Zalău; 1995 - 2000: inginer șef la Fabrica de Nutrețuri Combinate Zalău (SC Combi Sălaj); 2000: producător agricol industrial; deține o fermă zootehnică, cu o capacitate de 1.500 păsări ouătoare, 1.500 pui și 100 porcine. I 2006 - 2008: viceprimar al orașului Jibou EDITORIALUL DIN CORNER Premianții de pe "Onix" A devenit ceva normal pe sinteticul "Onix", ca la finele unor campionate să fie premiați echipe, conducători, jucători. La concurență cu Euro 2008, clasamentele dau învingători și învinși. Dincolo de fair-play-ul unor echipe, duritatea în joc a unora, diplomația unor jucători sau probleme financiare, este notabilă participarea la competițiile organizate sub egida AJF Sălaj. Aceasta presupune un atu în plus față de alte competiții de pe alte baze sintetice din județ. Căci oricine se validează ca fotbalist pe "Onix" se poate felicita în primul rând pentru calitatea întrecerii, apoi pentru satisfacțiile premierii. Din toate participările a sute de fotbaliști pe sintetic, câștigător iese factorul mișcare. După orele de studiu, de muncă, de stres, participarea în sistem organizat este și un mod de recuperare a sănătății. Desigur, "premianții sinteticului" sunt chiar fotbaliști adevărați, tehnicieni în minifotbal, elevi sau nu în afara terenului, oameni în adevăratul sens al cuvântului, de omenie, ajutor și cuvânt. Cam acestea pot fi cuvintele pe care le pot adresa, din corner, acestor împătimiți ai balonului rotund, care aduc un punct de vizibilitate pe harta fotbalistică din județul Sălaj. Desigur, loc de mai bine există... Leontin MOGA www.sportulsalajean.ro. Acum într-o nouă înfățișare! Adrian Popuțea, la Centura de Aur Ieri dimineață la Constanța a debutat cea de-a 37-a ediție a Centurii de Aur, cea mai importantă competiție pugilistică interțări organizată de țara noastră. La puternica competiție se participă doar pe bază de invitație, iar din județul nostru singurul reprezentant este Adrian Popuțea, sportiv pregătit de maestrul Ioan Dragoș. Adrian va boxa în limitele categoriei grea (91 kg), iar după tragerea la sorți și cântar s-a dovedit că pugilistul este destul de norocos, beneficiind de culoar liber în primul tur. Astfel, sportivul pregătit de maestrul Ioan Dragoș va boxa primul meci la Centura de Aur vineri, când urmează să întâlneacă un sportiv din Ungaria. Dacă va trece de ungur, Adrian va boxa din nou sâmbătă, când este programată gala finalelor și a declarat pentru cititorii noștri că speră să se întoarcă acasă cu o medalie cât mai strălucitoare. Menționăm că la ediția 2008 a Centurii de Aur participă 79 de sportivi din 15 țări: Brazilia, Cipru, Ecuador, Guatemala, Israel, Kazahstan, Maroc, Nigeria, Puerto Rico, Republica Dominicană, România, Rusia, Sri Lanka, Ucraina și Ungaria. Viorel Plesca și Silviu Mureșan examinați AIBA în cadrul Turneului Internațional "Centura de Aur" care se desfășoară la Constanța în perioada 9-15 iunie 2008, are loc examinarea și testul de control a arbitrilor internaționali și continentali. Conform domnului Viorel Pleșca, care este arbitru AIBA, din comisia de examinare fac parte: Rudel Obreja, Romania; Pat McCrory, Irlanda - delegat tehnic și Berdnik Sergey, Rusia. Printre candidații pentru examinarea AIBA și cei continentali se numără și doi arbitri sălăjeni: Viorel Plosca și Silviu Mureșan. Același Viorel Pleșca ne-a făcut precizarea că regulile de examinare sunt mai stricte decât până acum și pentru a trece testele scrise (testele vor fi susținute în limba engleză): fiecare candidat trebuie să fi fost arbitru/judecător la cel puțin 10 meciuri dintre care 5 în calitate de arbitru (cel puțin 2 meciuri pe sistemul de punctare electronic). S.C. ROLEX IMPEX S.R.L. cu sediul în Panic nr. 1 vine în întâmpinarea majorității locuințelor rurale și o bună parte din cele urbane cu FOSA SEPTICĂ SOLUȚIA CASEI DUMNEAVOASTRĂ DIN ZONA FĂRĂ CANALIZARE * confecționată din fibră de sticlă cu filtru de cărbune * decantare gravitațională cu 2 compartimente * nu necesită întreținere * se vidanjează la 2-3 ani * agrementată tehnic Comenzi la sediul firmei și la telefon 0744-788907. www.roleximpex.ro