Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2011 (Anul 5, nr. 257-282)

2011-05-04 / nr. 274

Marchează informația! Sportul Sălăjean Miercuri, 4 mai 2011 Sâmbătă, 30 aprilie, zi de sărbătoare la Zalău. Rematul a primit vizita echipei Știința Explorări Baia Mare în cel de-al treilea meci al finalei. Era partida care putea încheia conturile, aceasta după ce zălăuanii au avut câștig de cauză în ambele confruntări de la Baia Mare. Toată lumea era pregătită pentru sărbătoare, deși trebuia să așteptăm rezultatul final. Optimismul a atins cote înalte în tabăra noastră, iar președintele Liviu Ciupe era convins că jucătorii vor demonstra că sunt cu adevărat profesioniști. Ei bine, acesta nu s-a înșelat, Regatul oferind un adevărat spectacol voleibalistic. Chiar dacă șansele băimărenilor au fost extrem de reduse în tentativa de a reveni în cărți, elevii lui Marius Botea au evoluat curajos, dar nu s-au putut ridica la nivelul adversarilor lor. Prea puține ar fi de spus despre acest meci, câștigat fără probleme de elevii lui Michael Merten. Practic, cele trei seturi au fost asemănătoare, oaspeții rezistând până la primul time-out tehnic. Apoi, Remat Zalău a rupt ritmul, distanțându-se progresiv. Setul I ne-a întărit convingerea că vom ieși campioni, iar cel de-al doilea a făcut ca emoțiile să ne copleșească. Eram la un set distanță de a deveni campioni și în acest an. De fapt, ne-am fi apărat titlul câștigat anul trecut, după o pauză de mai bine de un deceniu. Sub fileu, András Geiger și compania au fost imperturbabili, dar poate și în sufletele lor trona emoția. Setul III se îndrepta spre același deznodământ ca și cele două dinaintea lui. Publicul a simțit că e momentul să fie alături de echipă, astfel că toți spectatorii s-au ridicat în picioare, aplaudând și așteptând finalul; în cele din urmă, el a venit, iar bucuria a fost una fără margini. Jucători, antrenori, conducători și suporteri, toți au sărbătorit așa cum se cuvine titlul, rodul unei munci asidue, cu urcușuri, dar și cu coborâșuri. Important este faptul că Remat Zalău a trecut cu bine peste toate obstacolele, reușind să facă cunoscut numele municipiului nostru la nivel național, însă, nu numai Zalăul se bucură de Sălaj. Așa că, felicitări merită toți cei care au pus umărul la realizarea acestei performanțe extraordinare pentru voleiul sălăjean, în primul rând, jucătorii și antrenorii, apoi conducerea, care a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a asigura cele mai bune condiții, propice performanței, susținătorilor financiari și nu în ultimul rând, suporterilor, care au avut grijă ca de fiecare dată să creeze o atmosferă incendiară, lucru recunoscut de mai toți voleibaliștii care au trecut pe la Zalău. Nu ne rămâne decât să sperăm că vom vedea aceeași poftă de rezultate și performanțe și anul viitor. La urmă, conducătorii, antrenorii, jucătorii și câțiva invitați au sărbătorit la Restaurantul Monaco. András Geiger a ridicat primul trofeul Finalul partidei a însemnat, de fapt, începutul unui alt eveniment foarte așteptat: festivitatea de premiere. Mai întâi, Știința notorietate exacerbată d întreg județul Explorări Mama premiat^ clasarea ^ VOLEI, DIVIZIA Al[Pagina Remat Zalău, vechea și noua campioană a României pe locul II fiind cu adevărat o realizare pentru gruparea maramureșeană, creditată cu șanse minime de a ajunge la acest nivel. Apoi, atenția tuturor s-a îndreptat spre sectorul Regatului, primarul Radu Căpîlnașiu oferind voleibaliștilor noștri medaliile de campioni, după care, căpitanului Regatului, András Geiger, i-a fost înmânat trofeul de către președintele Federației Române de Volei, Gheorghe Vișan Au urmat apoi momente de neuitat pentru elevii lui Michael Merten, care, cu greu s-au dezlipit de trofeu. între timp, a avut loc și o adevărată "baie" în șampanie, dar și o ploaie cu confetii. Nimic nu se compară cu momentul în care ești încununat campion în orice sport, iar la Zalău doar echipele de volei și handbal ne-au oferit aceste satisfacții. Tare ne-am dori ca tradiția să continue, pentru că sportul oferă cele mai mari satisfacții. Suntem mândri că suntem campioni, suntem mândri că suntem sălăjeni, aportul galeriei în deplasările mai scurte. Așa s-a întâmplat și sâmbătă, când micuța galerie a oaspeților, alcătuită din 11 membri, și-a susținut favoriții pe întreaga durată a partidei. Cât despre galeria "Inferno", avem numai cuvinte de laudă, aceasta oferind un adevărat spectacol în tribune, dar a și creat o ambianță specifică unui meci mare. La final, așa cum ar trebui să se întâmple de fiecare dată în lumea sportului, cele două galerii au dat dovadă de mult Fair Play, băimărenii scandând numele Zalăului, iar Inferno a răspuns prompt, scandând "Baia Mare" Doi juniori ai Zalăului au devenit campioni Pentru a fi siguri că echipa își va apăra cu succes trofeul cucerit anul trecut, conducerea Regatului a mizat și în acest sezon pe voleibaliști străini, cu experiență, care au trecut pe la echipe cu nume din Europa. Aici îi amintim pe cei trei voleibaliști maghiari, este vorba despre András Geiger, Nagy Peter și Nemeth Szabolcs Și ridicătorul Christopher Seiffert avea un CV stufos, însă americanul a evoluat foarte puțin după accidentarea suferită. Numărul voleibaliștilor sălăjeni a fost unul foarte scăzut. După plecarea lui Marius Ciortea, Remat Zalău avea în lot un singur sălăjean: este vorba despre juniorul Mihai Ciupe. Cum Andrei Laza și Șerban Pașcan s-au accidentat pe parcurs, echipa trebuia completată, astfel că Adrian Pop, junior la CSS Zalău, a fost inclus și el în lotul cu care Remat Zalău a abordat finala. Astfel, cei doi juniori ai Zalăului au devenit campioni, dar doar pentru Adrian Pop este o premieră, deoarece Ciupe a intrat în posesia titlului și anul trecut "E ceva de vis să devii campion cu echipa favorită pentru a doua oară consecutiv, în clipa în care am fost introdus sub fileu, am fost foarte emoțonată o onoare să joci într-o finală. De fapt, e ceva extraordinar. Acum, totul e istoric și trebuie să ne gândim la viitor, îmi doresc să repetăm aceste performanțe și în sezonul viitor", ne-a mărturisit Mihai Ciupe, care, în această lună, va participa cu lotul național de juniori la turneul de calificare la Campionatul Mondial din Brazilia Și în acest an, ora exactă în voleiul românesc se va da tot de la Zalău. Rematul a reușit performanța de a deveni campioană și în ediția 2010-2011 a Diviziei AJ masculin, astfel că investițiile financiare și sentimentale ale celor care au fost alături de echipă, și la bine și la rău, sunt din plin justificate aichaei mmm "Sunt foarte fericit că Remat este campioană din nou" La un moment dat, jocul echipei noastre scârțâia, ba, mai mult, ajunsesem să pierdem cu principalele contracandidate, CSM Tomis Constanța și Dinamo București. Conducerea a luat decizia, atunci, de a-l înlocui pe antrenorul Mircea Dudaș. Era greu pentru diriguitorii grupării de la poalele Meseșului de a găsi un înlocuitor cu experiență, astfel că s-a luat în calcul "repatrierea" lui Michael Warm, cel care a readus titlul național la Zalău după mai bine de zece ani de secetă, însă, acesta nu putea fi numit ca și antrenor principal, deoarece, între timp, devenise selecționerul Austriei. Totuși, a fost instalat în funcția de director tehnic, iar ca antrenor principal a fost numit un bun prieten al lui Warm, este vorba despre Michael Merten Readucerea lui Warm în staff-ul Regatului a avut un adevărat impact psihologic, nu numai în rândul jucătorilor, ci și al suporterilor. Tehnicianul german a acceptat să ne vorbească, în exclusivitate, despre cel de-al doilea titlu la rând obținut de gruparea zălăuană. "Sunt foarte fericit că Remat Zalău este campioană din nou, în opinia mea, Michael Merten a făcut o treabă foarte bună. Chiar eu i l-am propus domnului Liviu Ciupe pentru funcția de antrenor principal. Era cel mai potrivit om. Am venit atunci cu el la Zalău și am vorbit o singură dată echipei. Așadar, este clar că performanța trebuie atribuită lui Merten și echipei, în clipa de față, Remat este cea mai bună echipă din România", ne-a mărturisit Michael Warm. Sigur, dorința tuturor este ca și în sezonul următor să repetem acest succes, iar în lumea sportului circulă o vorbă: "echipa câștigătoare nu se schimbă". Dar în volei, lucrurile stau cu totul altfel, jucătorii și antrenorii schimbând tabere destul de des. Noi ne-am dori ca echipa să rămână în acest format, pentru a striga încă o dată. "Suntem campioni" însă, nu s-a discutat, încă, pe această temă, lucru pe care ni l-a relatat tot directorul tehnic al Regatului. "Referitor la noul sezon, chiar nu am avut nicio întâlnire până acum cu conducerea clubului. Contractul meu cu naționala Austriei va dura până la finalul lunii septembrie și nu îl voi întrerupe înainte de termen. Momentan, sunt într-un turneu de pregătire cu echipa pe care o pregătesc", a adăugat Warm. Așadar, vom vedea ce schimbări de trupe vor avea loc în curtea campioanei în pauza intersezon. MOBILA SIMEX - rafinament, eleganță, stil Ședință foto și sesiune de autografe pe teren După minute bune în care voleibaliștii noștri s-au bucurat de rodul muncii lor, trofeul de campioni, a urmat o adevărată "invazie" a fanilor, chiar pe terenul de joc, acoperit de confetii și șampanie. Fiecare voleibalist în parte a fost "sechestrat" pentru poze, iar aceștia au oferit susținătorilor autografe, fie pe poze personalizate, fie pe tricouri sau pe mâini. Mai greu a fost cu poza de grup, când conducătorii i-au adunat cu greu pe jucătorii dispersați în toată sală; în cele din urmă, echipa s-a întrunit, în primă fază și cu câteva persoane care au încercat să profite de moment și să apară alături de campioni, iar blițurile aparatelor foto au strălucit la fel cum a făcut-o și Rematul de doi ani încoace. "Desperado" a dat concert Organizatorii anunțau înaintea partidei că au pregătit o surpriză celor care vor fi prezenți în tribunele Sălii Sporturilor. Astfel, trupa Desperado a susținut un concert live, însă într-un moment nu prea bine ales, exact atunci când toată lumea era concentrată pe obținerea unei fotografii sau a unui autograf cu favoriții; în acele momente, tribunele erau aproape goale, astfel că puțini au fost cei care au ascultat melodiile cântate de formația clujeană. Poate această "surpriză" ar fi avut cu totul alt impact dacă s-ar fi derulat înainte de startul partidei, când tribunele ar fi fost înțesate cu spectatori. Ca și un fapt divers, trebuie să spunem că asistența nu a fost una record, cum ne-am fi așteptat, cea de la meciul de handbal dintre HC Zalău și Oltchim Râmnicu Vâlcea fiind net superioară. Respect între cele două galerii Se știe că rivalitatea sportivă dintre Zalău și Baia Mare este una acerbă, lucru pe care l-am văzut mai ales în partida de handbal Știința Baia Mare - HC Zalău. Și echipa de volei a maramureșenilor beneficiază de Remat vrea să continue cu Michael Merten Totul merge strună la Remat de la venirea antrenorului german Michael Merten. Acesta și-a adus contribuția la câștigarea a celui deal doilea titlu din mileniul III, iar conducerea grupării zălăuane vrea să continue colaborarea cu Merten "Suntem în tratative pentru o prelungire a contractului cu Michael Merten. Vom vedea dacă vom ajunge la un numitor comun, pentru că fiecare parte va avea propriile pretenți. Binevenit la negocieri sunt și top jucătorii și componenți staff-ului tehnic. Ne dorim să rămânem în această formulă, dar și să mai îmbunătățm echipa. Totul depinde de hotărârile acponariatului", ne-a mărturisit Marcel Doru Țârle, directorul sportiv al Regatului, care a ținut să felicite echipa pentru titlul din acest an, dar și să mulțumească tuturor celor care au fost alături de echipă și au ajutat-o să ajungă pe culmile performanței. ■ Ciprian PETRAN