Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2015 (Anul 9, nr. 466-490)

2015-06-10 / nr. 488

Miercuri, 16 iunie 2015 ro Sportul balajean.ro HANDBAL Liga Națională Antrenorul Gheorghe Tadici spune că noua elevă - ce își are rădăcinile în județul Sălaj - va fi peste campioana mondială, Bianca Bazaliu! Cel puțin deocamdată, HC Zalău s-a despărțit de “căpitanul” Georgiana Ciuciulete Ciuciulete schimbă macazul și NU mai ajunge în Oltenia Deși conducătorii celor de la SCM Craiova se mândreau deja cu aducerea “căpitanului” de la HC Zalău, tranzacția a căzut pe ultima sută de metri, din cauza unor discuții pe teme extrasportive? Aflată la final de contract cu Zalăul, Georgiana Ciuciulete și-a anunțat plecarea încă de ceva timp, iar dorința sa era aceea de a ajunge la o echipă mai aproape de casă. Cum jucătoarea este originară din Băilești, iar SCM Craiova s-a calificat în cupele europene, următoarea destinație nu putea fi decât capitala Olteniei! De fapt, cele două părți au vorbit încă de câteva luni, iar discuțiile erau foarte avansate și handbalista se pregătea să semneze un contract. Dacă condițiile oferite de club erau pe placul jucătoarei, totul a căzut după ce cei de la Craiova nu au putut rezolva o probleme personală a handbalistei, în aceste condiții, internaționala noastră și-a schimbat dorințele și ea va ajunge la altă echipă din Liga Națională! Ciuciulete este ofertată de Corona Brașov, dar și de alte echipe din Liga Națională cum ar fi HCM Râmnicu Vâlcea, însă nu a luat o decizie cu privire la noua echipă, dar tot mai mulți o dau ca și transferată la Brașov. □ Călin ONICAȘ Editor: SC Sportul Sălăjean SRL Zalău Adresa: localitatea Zalău, str. TRAIAN nr. 60 Manager: Călin ONICAȘ Secretar de redacție: Monica MARE Redactori: Ionuț COSTINAȘ și Ciprian RIZA Corespondenți: Robert GOJE și prof. Marin ȘTEFAN Editorialiști: loan ONICAȘ și Alex TAMBA Financiar-contabil: Vasile CRIȘAN Responsabil IT: Sorin DREGAN Distribuție: Emil FIZEȘAN e-mail: sportulsalajean@yahoo.com web: www.sportulsalajean.ro ID: sportulsalajean Telefon/fax: 0360 - 40.40.70 Mobil: 0740 - 31.31.76 și 0740 - 15.66.42 codul ISSN: 184107078 Articolele publicate în “Sportul Sălăjean” nu pot fi reproduse, parțial sau integral, decât cu acordul scris al conducerii publicației, conform Legii dreptului de autor. Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor aparține autorului. în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea le aparține și de Roxana Varga și se pare că lista despărțirilor va continua. Sigur, și lista achizițiilor va fi pe aceeași linie, iar prima a fost reușită miercuri, după licitația jucătoarelor de la Centrul Național de Excelență de la Râmnicu Vâlcea, generația 1996 - 1997. Obișnuit să promoveze jucătoare de la Centru, tehnicianul Zalăului nu s-a abătut de la această practică nici în acest an. Astfel, Gheorghe Tadici a transferat-o pe Anca Onicaș (n. 21 Mai 1996), o jucătoare cu originile din județul Sălaj! Talentata handbalistă s-a născut la Hunedoara, dar ambii părinți sunt din Aghireș (comuna Meseșenii de Jos)! Altfel spus: Foarte atras de fenomenul sportiv, Radu Căpîlnașiu s-a implicat mult și a susținut sportul de masă și de performanță din funcțiile pe care le-a deținut de-a lungul anilor. Fost handbalist performanță, într-un moment în de care antrenorul său era tocmai Gheorghe Tadici, acesta a devenit viceprimar municipiului în anul 2000, al iar în anul 2004 a câștigat alegerile și a devenit edilul Zalăului. Acum, fostul handbalist se află la al treilea mandat, timp în care a susținut sportul de masă, dar și cele mai reprezentative formații de la poalele Meseșului, este vorba CS Volei Municipal (CS Remat), HC Zalău și FC Zalău. O perioadă a fost și președintele echipei de volei, cea care acum este susținută RO. 450031, Zalău Str. 22 Decembrie 1989, nr.96 e-mail: sportweekend@yahoo.com Să mai spunem că și alte formații din Liga Națională au acontat jucătoare de la Centrul Național de Excelență, astfel: HCM Baia Mare: Isabela Roșea - portar Alina Ilie - inter dreapta "U” Alexandrian Cluj: Alexandra Prodan - portar Sorina Vasiliu - inter stânga HCM Râmnicu Vâlcea: Diana Predoi - extremă stânga CSM Ploiești: Andreea Mitrescu - inter dreapta gruparea de la poalele Meseșului aduce o altă jucătoare cu rădăcini sălăjene, după ce în vara trecută a fost transferată Alexandra Ciunt (comuna Șimișna), de la HCM Baia Mare. Revenind la Anca Onicaș, trebuie spus că jucătoarea a împlinit vârsta de 19 ani luna trecută, evoluează pe postul de inter și a început sportul de pe semicerc lângă furnalele Hunedoarei, la Clubul Sportiv Școlar din localitate. Remarcată la loturile naționale, Onicaș a îmbrăcat și tricoul Naționalei Under 19 - nimeni alta decât campioana mondială din anul 2015! De fapt, Tadici a și lăudat-o spunând că în doar un an ar putea fi peste Bianca Bazaliu - golgetera campioanei mondiale, cea care în acest moment evoluează la campioana CSM București! □ Călin ONICAȘ aproape în totalitate de Primărie și Consiliul Local... Deși în comunele sălăjene există mulți primari care au în spate și cinci-șase mandate (!), edilul Zalăului vrea să se oprească la al treilea. Astfel, în cadrul unei conferințe de presă, ce a avut loc vinerea trecută, a anunțat că nu va mai candida pentru un nou mandat,la alegerile locale de anul viitor. “Probabil că nu voi mai candida. Consider că ar fi cazul să-mi găsesc o altă funcție, deoarece cea de primar aduce multă uzură. O să ne consultăm la nivel de partid ***' și o să căutăm cele mai bune mai soluții. Gândurile mele sunt să nu candidez”, a menționat Radu Căpîlnașiu. □ Călin ONNCAȘ Tele Fax: 0260-615.511 Mob. 0732-137.128 Mitz Alina Czeczi va fi mireasă Fosta jucătoare a Zalăului a fost cerută în căsătorie, iar răspunsul a fost unul afirmativ Una dintre cele mai bune handbaliste descoperite și crescute în Sălaj este Alina Czeczi. Jucătoarea originară chiar din Zalău a jucat ani buni pentru HC Zalău, dar acum două veri, extrema a făcut o schimbare în viața ei și s-a transferat la Dunărea Brăila. Cel puțin încă un sezon, fosta jucătoare a Zalăului va evolua la Brăila, având în vedere că mai are contract până vara viitoare. Dacă din punct de vedere sportiv lucrurile merg bine, pe partea sentimentală și mai bine. De curând, frumoasa sălăjeancă a fost cerută în căsătorie, iar răspunsul a fostul unul afirmativ. Era de așteptat să vină și acest moment având în vedere că Alina Czeczi și Ionuț Vătu formează fi un cuplu de ceva timp. Vă dorim multă fericire și Casă de piatră. JfSF Paula Ungureanu s-a accidentat și este incertă pentru returul cu Serbia Portarul Naționalei a părăsit in lacrimi semicercul când mai erau doar 13 minute de joc “Tricolorele” au trecut cu scorul de 32 - 26 în prima manșă a barajului pentru calificarea la Campionatul Mondial. Din păcate, fetele noastre nu s-au putut bucura pe deplin de victorie din cauza faptului că Paula Ungureanu s-a accidentat grav. Minutul 47 a fost cel cu ghinion pentru portarul de la HCM Baia Mare, care s-a accidentat la un om apărat. Este a doua oară când Paula Ungureanu se accidentează la echipa națională. La Euro 2010, a suferit o ruptură de ligamente în meciul cu Muntenegru și a stat departe de teren mai bine de jumătate de an. în aceste condiții, portarul naționalei a devenit incert pentru returul cu Serbia, care se va juca sâmbătă, 13 iunie, de la ora 17:00, la Cluj-Napoca. HCM Baia Mare a solicitat wild-card în Liga Camionilor Vicecampioana României vrea să evolueze și în sezonul următor în cea mai importantă competiție europeană HCM Baia Mare a pierdut titlul după finala cu CSM București, astfel că formația băimăreană nu mai are loc asigurat în Liga Campionilor, însă, intențiile conducătorilor sunt de a evolua din nou în cea mai importantă competiție europeană, iar în acest sens au solicitat prin intermediul FRH, un loc suplimentar în Liga Campionilor. Vicecampioana României are șanse mari să primească wild-card din partea EHF, având în vedere faptul că România este pe locul 5 în ierarhia federațiilor naționale la feminin, dar mai ales faptul că gruparea maramureșeană se încadrează în criteriile impuse de forul continental: locație, spectatori, expunere media și TV, potențial de a atrage sponsori, locul 2 în Liga Naționala și performanțe în anii precedenți. Comitetul executiv al EHF se va reuni pe 19 iunie, în Polonia, când va definitiva lista cu echipele participante în Liga Campionilor, în cazul în care va primi un wild-card, HCM Baia Mare va juca un turneu de calificare pentru a ajunge în grupele Ligii Campionilor. Și Două jucătoare de la Vâlcea, pe masa de operație Clara Vădineanu și Janina Luca au suferit operații zilele trecute, iar recuperarea este destul de lungă Finele campionatului a fost destul de greu, iar unele jucătoare au evoluat accidentate fiind. Chiar zilele trecute, două jucătoare de la HCM Râmnicu Vâlcea au trecut prin operații dificile. Clara Vădineanu a suferit transplant de cartilaj și va avea nevoie de 3 - 4 luni de recuperare. Mai mult de atât, jucătoarea este la final de contract și cu HCM Râmnicu Vâlcea și încă nu a primit nicio ofertă. Luca a evoluat și ea în play-out, deși avea ruptură de menisc și din această cauză i-a fost afectat și cartilajul, iar recuperarea după operație va fi mai lungă. “Am contract cu Vâlcea și rămân la HCM. Nu am niciun motiv să îmi doresc să plec, îmi doresc să continui la Vâlcea”, a afirmat Janina Luca pentru prosport.ro. HC Zalău a reușit prima achiziție a verii Radu Căpîlnașiu NU va mai fi primarul Zalăului Fost handbalist de performanță, dar și președinte a vicecampioanei CS Volei Municipal, edilul Zalăului a anunțat că nu va mai candida pentru un alt mandat, la alegerile de anul viitor vânzări și montări parbrize, lunete, laterale, portbagaje , pentru autoturisme, camioane, autocare.