Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2015 (Anul 9, nr. 491-514)

2015-07-22 / nr. 494

Miercuri, 22 iulie 2015 FOTBAL Liga a III-a Chiar dacă nu a pus mare preț pe Cupa României, pentru Luceafărul Bălan partida cu Sănătatea Cluj a reprezentat un bun prilej de ași vedea potențialul. Ce-i drept acesta este irelevant, având în vedere că echipa lui Marius Pașca este în plin proces de căutări pentru stabilirea lotului cu care va aborda campionatul Ligii a III-a. Până la debutul în eșalonul superior, testul cu Sănătatea a fost util, astfel că sălăjenii au avut și momente bune, însă, adversara a venit la Gâlgău cu un lot mult mai experimentat, iar clujenii au dominat din debut. După o bară a lui Gaspar a venit și golul marcat de fostul jucător de la Gaz Metan Mediaș - Florin Dan - care a prins un șut bun din afara careului. Gabriel Buda a avut șansa egalării, după ce a rămas singur cu portarul advers, dar în loc ca tabela să arate 1-1, scorul a devenit 0-2, după ce arbitrul a acordat ușor o lovitură de la 11 metri pentru oaspeți, iar Adrian Lupu a marcat în partea secundă, “virușii verzi” au redus ritmul, iar Luceafărul a pus stăpânire pe joc. Cu 20 de minute înainte de final, Gabriel Buda a redus din diferență și Bălanul spera la egalare, însă toate speranțele s-au irosit în minutul 78. Marius Rus a greșit în defensivă, iar Alexandru Gașpar a profitat și a înscris elegant, astfel că Sănătatea Cluj s-a calificat fără mari probleme în faza a II-a. în schimb, Luceafărul Bălan a văzut la ce nivel se situează, echipa lui Marius Pașca mai având multe aspecte de pus la punct până la debutul în Liga a III-a. Clonuț COSTINAȘ Luceafărul Bălan și-a luat pulsul în fața unei echipe din Liga a III-a în partida din Cupă cu Sănătatea Cluj, campioana Sălajului a avut și momente bune, dar a fost învinsă la două goluri diferență și a părăsit prematur competiția Dan Mureșan, alias "Gimmy", a ajuns la Sănătatea Cluj! Jucătorul a debutat la noua sa echipă, la partida de Cupa României de la Gâlgău Almașului Pentru fotbalul din Sălaj, Dan Mureșan rămâne un jucător care a făcut performanță și care a scris istorie la Silvania Șimleu, formație cu care a făcut saltul din Liga a IV-a și până în Liga a II-a. Fostul “căpitan” al formației din liga secundă a revenit sub Măgură și în urmă cu două sezoane, când a câștigat cupa și campionatul cu Sportul Șimleu, fiind foarte aproape de promovarea în Liga a III-a, în vara trecută, clujeanul a revenit la Unirea Jucu, pentru care a mai jucat un sezon, însă cele două părți s-au despărțit la finalul campionatului. Chiar dacă s-a angajat și în momentul de față fotbalul este trecut pe planul secund, Dan Mureșan va juca în continuare la nivelul Ligii a III-a. Gimmy s-a transferat la Sănătatea Cluj și a debutat deja pentru noua sa echipă, la partida de Cupă de la Gâlgău. Să mai spunem că Dan Mureșan a fost un jucător importat și pe “sinteticul” sălăjean, acolo unde a devenit campion cu Simoda, jucând mai apoi și pentru Sportul Sălăjean, formație cu care s-a luptat la titlu, până în ultima etapă. Luceafărul Bălan - Sănătatea Cluj 1 - 3 (0 - 2) Au marcat: Gabriel Buda (‘70), respectiv Florin Dan (*13), Adrian Lupu (‘30 - 11) și Alexandru Gașpar (‘78) Luceafărul: Marcel Petcu - Vlad Lazăr, Marius Rus, Tóth Karoly, Vlad Negrean, Gabriel Buda, Mihai Bode, Bogdan Ceaca, Marius Haiduc, Andrei Teglaș și Flaviu Porumb. Au mai evoluat: Marius Groza, Adrian Pop, Mihai Molnar și Rareș Pintea. Antrenor: Marius Pașca Sănătatea, Andrei Todoran - Dan Matei, Sergiu Șoș, Kis Csaba, Casian Miclăuș, Adrian Lupu, Lucian Perde, Silvian Tothăran, Cosmin Siocolean, Florin Dan și Alexandru Gașpar. Au mai evoluat: Cristian Nicula, Claudiu Sărmășan, Dan Mureșan și Mihai Negrea. Antrenor: Marius Semeniuc Sănătatea și-a betonat lotul cu foști jucitori de liga 1 Surpriza din tabăra clujenilor a fost Florin Dan, cel care ultima dată a jucat la Gaz Metan Mediaș Și în acest sezon, Sănătatea Cluj pune accent pe Cupa României, iar pentru a nu avea emoții cu calificarea în faza a II-a, “virușii verzi” au pregătit câteva surprize înaintea meciului cu Luceafărul Bălan. Pe lângă experimentații din lot Kiss Csaba, Alexandru Gașpar, Claudiu Sărmășan, Lucian Perde sau noul-venit, Dan Mureșan, echipa lui Marius Semeniuc și-a “betonat” lotul și cu foști jucători de Liga 1. Dacă Dan Matei (ex-Gloria Bistrița) a fost legitimat încă de la finele sezonului trecut, surpriza a fost aducerea lui Florin Dan, cel care a bifat mai multe sezoane pe prima scenă, la CFR Cluj, Unirea Alba Iulia, UTA Arad, iar în ultima perioadă s-a aflat în tabăra celor de la Gaz Metan Mediaș. Să mai spunem că la partida cu Luceafărul Bălan a evoluat și Casian Miclăuș, fost jucător pe prima scenă la FC Brașov, CFR Cluj, Dacia Mioveni și Gloria Bistrița. Nu vom încheia fără a aminti că sub comanda lui Semeniuc este așteptat și Alexandru Păcuraru (ex- Dinamo, Steaua și “U” Cluj). Clujeanul a evoluat în returul sezonului trecut la Sănătatea, dar acum așteaptă oferte din Liga a II-a și Liga I, iar dacă nu își va găsi un angajament mai bun, ar putea continua la Sănătatea. AZO/F r — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — i Probleme pentru Mihai Bode . Jucătorul s-a accidentat la meciul de Cupă și a părăsit terenul cu ajutorul colegilor în noul sezon al Ligii a III-a, Marius Pașca I își pune mari speranțe în jucătorii cu experiență, care au mai jucat la nivel superior. Unul dintre ei este Mihai Bode, cel care a avut o evoluție remarcabilă la barajul cu Olimpia III Satu Mare, marcând trei goluri în “dubla” cu campioana județului Satu Mare. Și la meciul de Cupa României, Bode s-a zbătut în teren, însă cât l-au ținut puterile. Pe final, o accidentare mai veche a recidivat, iar talentatul jucător a resimțit dureri la picior. Fotbalistul nu a mai putut continua, iar în ultimele minute I Bălanul a jucat în inferioritate. Din câte se pare accidentare a fost destul de serioasă, astfel că jucătorul a părăsit terenul cu ajutorul colegilor. □lonuț COSTINAȘ *// Marius Pașca - antrenor Luceafărul Bălan: "Sper să eliminăm greșelile personale" “Am făcut doar două antrenamente înaintea jocului și s-a simțit acest lucru, dar am așteptat altă atitudine din partea jucătorilor mei. S-a simțit absența lui Bărnuțiu și Maior István, dar acum nu facem un capăt de țară după meciul din Cupa României. Sper să eliminăm greșelile personale, iar dacă vom pune toate aspectele la punct nu vom avea probleme. Ne va aștepta un campionat greu fiindcă in afară de 3- 4 jucători care au mai jucat in Liga a III-a, restul sunt debutanți. Dacă nu ne schimbăm atitudinea și nu vom avea o bună pregătire din punct de vedere fizic o să avem probleme. Sper ca jucătorii să conștientizeze faptul că am schimbat nivelul. Trebuie să fim mai implicați și toată lumea să facă sacrificii, ținând cont că unii jucători lucrează, iar alții sunt studenți. Vor mai veni doi sau trei jucători. Și ei trebuie să accepte condițiile pe care le avem noi. Nu putem să ne aventurăm și să promitem marea cu sarea și să nu fim acoperiți din acest punct de vedere. Cine va dori să vină să joace la nivel de Liga a III-a, cu atât mai bine”. Marius Semeniuc - antrenor Sănătatea Cluj: "Jucătorii cu experiență au făcut diferența" “Fiecare început de sezon este greu. Și noi am reușit pe ulima sută de metri să ne adunăm și am legitimat câțiva jucători cu experiență, care au făcut diferența, ii avem în lot pe Dan Matei și Florin Dan și pentru noi este un mare câștig. Ne bucurăm că am început cu dreptul și neam calificat, în sezonul trecut am făcut o pauză în Cupa României și am fost eliminați prematur, dar acum ne dorim să ajungem până în fazele superioare, încercăm să mai legitimăm jucători, fiindcă va începe campionatul și nu va fi ușor de gestionat. Țin să îl felicit pe Marius Pașca pentru promovare și pe toți cei care fac parte din această mișcare a Luceafărului Bălan. Meritau să promoveze și mă bucur că au reușit. Au o bază sportivă extraordinară. Se doresc succes în Liga a III-a și vor face față, fiindcă au câțiva jucători cu experiență. Cu siguranță vor fi meciuri aparte în campionat la Gâlgău Almașului”. Alexandru Gașpar - jucător Sănătatea Cluj: “Mi-a plăcut Luceafărul, dar noi am fost mai motivați” » “După trei ocazii meritam și eu un gol. Sincer nu știu cât voi mai juca, fiindcă puterile m-au lăsat, dar mă forțez cât pot. Patronul mă împinge de la spate și cât mai pot îmi ajut echipa. Recunosc, la 38 de ani îmi este greu să duc 90 de minute. A fost o victorie clară a noastră, iar toți băieții au jucat cu determinare. Am venit innvitați la Gâlgău, fiindcă Cupa României este un obiectiv al nostru. In fiecare an ne dorim să ajungem cât mai departe, în sezonul trecut am fost eliminați din primul tur, dar acum sperăm să ajungem din nou să jucăm cu echipe din Liga 1. Am rămas surprins plăcut de baza sportivă și de calitatea gazonului. Se vede că s-a investit. Mi-a plăcut și Luceafărul. Este o echipă foarte bună, ambițioasă și va face față în Liga a III-a. Au câțiva jucători cu experiență”.