Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2021 (Anul 15, nr. 805-830)

2021-11-25 / nr. 825

Joi, 25 noiembrie 2021 Volei Ionuț Costinaș SCM Zalău a devenit vicecampioana României încă din primul sezon, cu Sorin Pop antrenor principal și Marius Lazăr antrenor secund; în vară, Sorin Pop a decis să revină la Baia Mare, iar Marius Lazăr a primit credit din partea conducerii să preia funcția de antrenor pricipal, iar secund a fost numit Andrei Păun. în această formulă, SCM a reușit 8 puncte în șapte etape. Jocul echipei nu este cel așteptat, însă nici programul nu a avantajato pe vicecampioana României, care a pierdut patru derby-uri la rând. Din confruntările cu Dinamo, Steaua, SCM U Craiova și Arcada Galați, gruparea de sub Meseș nu a strâns niciun punct, iar după ultima înfrângere a ajuns pe locul 9. Conducerea a analizat situația de la echipă și a decis să facă unele modificări, urmând să aducă un antrenor cu experiență, care să facă echipă pe banca tehnică cu Marius Lazăr. Și la nivel de lot vor avea loc unele schimbări, însă acestea se vor produce în pauza din iarnă, urmând să fie puși pe liber jucătorii care nu au cofirmat la vicecampioana României. “Am spus de mult că mă îngrijoreză jocul echipei, dar de data aceasta nu mi-a plăcut nici atitudinea. Vom avea o diluție și se vor lua măsuri. Ca și buget suntem sub echipele din primele patru locuri, dar asta nu scuză cu nimic evoluția noastră. Nu se poate să nu obținem niciun punct din aceste patru jocuri. Vom încerca să îmbunătățim lotul echipei, iar de jucătorii de care suntem nemulțumiți ne vom despărți în iarnă. Noi nu suntem o echipă care să digere ușor astfel de înfrângeri. Cred că vom îmbunătăți și banca tehnică și încercăm să aducem un plus. Suntem în discuții avansate cu un antrenor din stăinătate și sar putea să vină la Zalău chiar din această săptămână”, ne-a declarat Adrian Feher. La SCM Zalău urmează să ajungă un antrenor din străinătate, iar venirea noului tehnician s-ar putea realiza chiar în aceste zile, astfel că ar putea fi pe bancă la următorul meci de campionat, cu Unirea Dej. Până atunci, SCM Zalău joacă marți în sferturile Cupei României, partida tur cu Explorări Baia Mare, vicecampioana sem Zalău aduce întăriri pe banca tehnică! După parcursul slab din ultimele patru etape, în care nu a acumulat niciun punct, conducerea caută soluții pentru a întări banca tehnică și în zilele următoare va aduce un antrenor străin cu experiență care să facă echipă cu Marius Lazăr Al patrulea eșec la rând, SCM Zalău, pe un modest loc 9! Vicecampioana României a pierdut și partida de pe teren propriu susținută în fața campioanei, iar din cele patru derby-uri nu s-a ales cu niciun punct. Ca urmare a parcursului slab din aceste patru etape, gruparea de sub Meseș a căzut pe locul 9 Ionuț Costina. Seria dificilă a continuat pentru SCM Zalău care sâmbătă a jucat în propriul “fier’ cu Arcada Galați. în fața campioanei din ultimii trei ani, gruparea de sub Meseș nu a putut emite mari pretenții. Gălățenii au fost superiori, iar în primele două seturi s-au impus la o diferență de opt puncte, în setul trei, vicecampioana a avut o răbufnire de orgoliu și s-a impus cu 26 - 24, relansând jocul. A fost însă un simplu joc de paie, deoarece în setul patru, Arcada Galați a făcut instrucție și a câștigat cu un categoric 25 - 13. Campioana a plecat cu toate punctele de sub Meseș și continuă să fie lider în Divizia A1, în timp ce SCM Zalău a ajuns pe un modest loc 9, cu doar 8 puncte acumulate în șapte etape. “Programul a fost dificil, iar noi fiind o echipă nouă nu am putut să ne reabilităm în aceste patru etape cu o victorie. Locul din clasament nu mă îngrijorează. Este un loc de conjunctură, pentru că noi dacă nu aveam un astfel de program, nu eram aici. Cu siguranță, la final de tur, locul din clasament va fi altul. Trebuie să ne îmbunătățim jocul și atitudinea”, ne-a declarat Adrian Feher. “Construcția jocului nu a mers bine. Suntem deficitari la acest capitol. Din păcate, din preluările bune pe care le-am avut, nu am reușit să facem o construcție bună și să ne punem în valoare jucătorii și mai ales centrul terenului, pentru că atunci când am pus în valoare jucători de pe centru, am reușit să și câștigăm setul. Urmează o serie de meciuri relativ mai ușoare, unde dacă o să jucăm cum am jucat cu Arcada, cu acele echipe putem să obținem puncte cu siguranță. Avem patru jocuri în care putem să acumulăm 12 puncte ceea ce o să ne ajute să urcăm pe locul 5 în clasament. Nu mi-este frică de o posibilă oboseală a jucătorilor din cauza programului încărcat. Până la urmă și meciul este un antrenament mai lung. Dacă ne vom mobiliza și vom câștiga în minim de seturi, atunci este un antrenament mai lung, deci nu ar fi o problemă”, spune Marius Lazăr. SCM Zalău - Arcada Galați 1 - 3 (-17, -17,24,-13) obiectiv clar: Maxim de puncte în următoarele patru etape După ce a trecut peste derby-uri cu contracandidatele la primele locuri, pentru SCM Zalău urmează un program mult mai lejer cu meciuri în compania unor echipe accesibile, precum Unirea Dej, Știința București, “U” Cluj și Olimpia Titanii București. Din aceste confruntări, vicecampioana își propune maxim de puncte, cu ajutorul cărora să se apropie de primele patru clasate obiectivul este clar: maxim de puncte. Primul “hop” este Unirea Dej, o echipă care nu mai este la nivelul din sezonul trecut, dar cu toate acestea, gruparea de pe Someș a strâns nouă puncte și este mai bine clasată decât SCM Zalău. Partida dintre Unirea Dej și SCM Zalău are loc sâmbătă, la Dej. Cele două echipe sau mai întâlnit de două ori în meciurile de verificare înainte de startul sezonului, iar SCM s-a impus în ambele partide cu 3 - 1 și 3 - 0. în acest final de tur, vicecampioana mai joacă acasă cu Știința București și Olimpia Titanii București, iar în deplasare la “U” Cluj. “Mai avem patru meciuri din tur, din care trebuie neapărat să scoatem 12 puncte. Nu va fi ușor, deoarece există o oarecare presiune,fiindcă nu mai avem voie să greșim. Cred că băieții se vor mobiliza, iar finalul lunii decembrie ne va prinde undeva în altă zona a clasamentului, însă nu pot trece cu vederea faptul că nu am Iutat niciun punct cu echipele din primele patru locuri”, ne-a declarat managerul Adrian Feker. Ionuț Costina. Meciurile dificile au trecut, dar SCM Zalău nu s-a ales cu niciun punct din confruntările cu Dinamo, Steaua, SCM U Craiova și Arcada Galați. Ca urmare a celor patru înfrângeri, vicecampioana României a căzut pe locul 9 în clasamentul Diviziei A1, însă situația nu este disperată, deoarece gruparea de sub Meseș poate reveni rapid în obiectiv. Condiția este ca pe acest final de tur să câștige ultimele patru jocuri, când întâlnește adversari mai accesibili. SCM Zalău joacă cu Unirea Dej, Știința București, “U” Cluj și Olimpia Titanii București, iar din aceste patru jocuri volei - Divizia a I Rezultatele înregistrate în etapa a VII-a: CSU Vest Timișoara - SCM U Craiova 0 - 3 (-21, -20, -19) Dinamo Știința București 3-0 (22,19,20) Explorări Baia Mare - “U” Cluj 3-0 (22,22,16) Rapid București - Olimpia Titanii 0-3 (-17, -19, -18) SCM Zalău - Arcada Galați 1 - 3 (-17,17,24,13) Steaua București - Unirea Dej 3 - 0 (21,14,19) CLASAMENT Etapa a VIII-a se desfășoară sâmbătă, după programul: Unirea Dej - SCM Zalău SCMU Craiova - Arcada Galați Știința București - Steaua București “U” Cluj - Dinamo București Olimpia Titanii București - Explorări Baia Mare CSU Timișoara - Rapid București 1. Arcada Galați 7 6 1 20:5 19 2. Dinamo București 7 6 1 19:6 17 3. Steaua București 7 6 1 18:7 16 4. SCM Craiova 7 5 2 17:8 16 5. Olimpia Titanii 7 5 2 16:8 15 6. Știința București 7 4 3 12: 13 10 7. Unirea Dej 7 3 4 11:13 9 8. Explorări Baia Mare 7 2 5 12 : 16 9 9. SCM Zalău 7 3 4 12:14 8~ 10. Rapid București 7 16 5:19 4 11. “U” Cluj 7 16 5:19 3 12. CSU Timișoara 7 0 72:21 0 Ambele meciuri cu Modena se joacă în Italia! Conducerea de la SCM Zalău a acceptat propunerea italienilor ca ambele jocuri din 16-zecimile Cupei CEV să se joace în Italia. Ca urmare, titrata echipa din peninsulă va suporta o bună parte din cheltuielile acestor două jocuri Ionuț Costinaș Calificată direct în 16-zecimile Cupei CEV, SCM Zalău a avut ghinion la tragerea la sorți și va da peste Modena, titrata echipă din Italia. Conform tragerii la sorți, partida tur urma să se dispute în Italia, pe 1 decembrie, iar returul o săptămână mai târziu, la Zalău, însă până la urmă, ambele jocuri vor avea loc pe terenul celor de la Modena. Conducerea de la SCM Zalău a acceptat propunerea italienilor, astfel că partida tur are loc pe 30 noiembrie, iar returul o săptămână mai târziu, pe data de 1 decembrie. “Când am luat această hotărâre, în România meciurile se jucau fără spectatori. Dacă era cu public și am fi putut umple sala, nu se punea problema să acceptăm să jucăm ambele jocuri în Italia. Dar să jucăm acasă cu Modena, fără public, nu se renta. Mai mult, șansele sunt extrem de mici în fața unei astfel de echipe și am gândit din punct de vedere economic. Vom merge în Italia să jucăm în compania unei echipe de top și vom încerca să ne ridicăm cât mai mult la nivelul adversarului”, ne-a declarat managerul Adrian Feher. Având în vedere că a acceptat să joace ambele jocuri în Italia, SCM Zalău va face o economie considerabilă, deoarece clubul din peninsulă va suporta o bună parte din cheltuielile aferente celor două partide, dar și consturile cu depalsarea și cazarea vicecampioanei. Modena este o grupare de top, care a câștigat de 12 ori titlul în Italia și tot de 12 ori Cupa Italiei. Modena a cucerit de patru ori Liga Campionilor, iar ultimul trofeu european a fost obținut în 2008, când italienii au câștigat Cupa CEV. Modena sa calificat în 16-zecimi după ce în primul tur a trecut categoric de finlandezii de la Valepa, câștigând ambele jocuri cu 3 - 0.