Sportul Popular, martie 1945 (Anul 1, nr. 1-3)

1945-03-25 / nr. 2

I ruruLHH A : ora 2.30: Din Jalerează Electra. A: mat.: Am visat pa-L ROMAN: Adrienne reur. CRESC: Căsătoria, sa împresurată. : Anna Cristie. ’AL* Macasse. BARASEUM: Mazel-JM: Viata e frumoasă. 3A: Bal la Gioconda H-a). A: îndrăgostita. .RA : Floarea din Siraz. IC: mat. si seara: Hanule. M: Ca la Tănase. D: Râzi, Bulevard 25 ani de fericire. : Mireasa din Tarasai 25 Martie 1945 iat.; Bărbierul din Seria: Nunta lui Figaro, ora 2: Fiaton Krecet. Fiul al 6-lea. Intre filo, răspunde. AB: ora 2: O crimăra 5: Școala femeilor, ora 2: Gaiţele. Ora ii Negru. mat.; Nora. Seara: paradisul. ROMÂN: Adrienne b. Mireasa din Tárás-ESC: Căsătoria, mpresurată. una Christie. : mat.: Manasse. Roata din America. ASEUM: Mazelov. : Viata-i frumoasă. Bal la Gioconda (). îndrăgostita. Floarea din Sirăz. ora 10,30, mat. si ii lui Stroe. Ca la Tănase. azi, Bulevard, ani de fericire. OTOGRAFE intru la mna ta ţ bijinw î d-nei Masters tinereţii turi noul in Exil cu J. Weissan. Mi şi un sărut hax că şi jurnal nou recutului or şi revista Cântare, ju trio VOe Bulierabilii cu Friderich re se joacă cu focul iferie la Iul Nick şi revistă meu conduce ancheta ,ada Kotovski şi re, lul de Sud şi jurnal insula ocnaşilor şi re,la Întâlnire şi com. .VA: Călăreţul misterios tpa de reviste Burmaz ora 13 se închide jocul la Săptămânal“ ţî şi jucaţi imediat tragerea de mâine 25 Martie m UN ARTICOL SCRIS SPECIAL PE N T RU SPORTUL POPULAR Era firesc că pentru a putea trăi, boxul românesc trebuia să sufere o schimbare fundamentală, adoptându-se marilor transformări şi cerinţelor vremii. Bineînțeles, toate aceste prefaceri vor face ca ,,nobila artă“, acest minunat sport — unul dintre cele mai populare la noi în fără — să câştige neînchipuit de mult. Organizaţia Sportului Popular care sprijină Federaţia Română de Box pentru buna reuşită a iniţiativei luate, va da posibilitatea acesteia să-şi mărească cadrele şi activitatea într-o măsură nebănuită. Secfia de box a O.S.P.-ului numără numai în Bucureşti un total de membri muncitori manuali şi intelectuali, şcolari şi universitari cari întrec de câteva ori numărul membrilor Federaţiei pe fără şi acest total creşte de la o zi la alta. Dacă mai ţinem seama şi de marele număr de secţii de box ale diverselor întreprinderi, de cele care sunt pe punctul de a lua fiinţă şi de posibilităţile acestora de a organiza reuniuni chiar în incinta fabricilor, plus nenumăratele campionate muncitoreşti, şcolare, universitare etc.., fără să mai ţinem seama de întâlnirile internaţionale ce sunt pe cale să se organizeze cu Bulgaria, Iugoslavia şi chiar cu echipa din marea noastră aliată U . S.S., ne putem da seama uşor din ce cauză organizația de până acum trebuia să sufere transformări radicale. Lucrul nu ar fi fost deloc uşor dacă la conducerea actualei Federaţii nu s'ar fi găsit cea mai bună echipă pe care a avut-o vreodată. Din ea fac parte oameni competent, foarte hotărâţi şi cari se bucură de toată încrederea şi sprijinul nelimitat al O.S.P.-ului, deci de întreaga massă populară. Ei au şi pornit să înfăptuiască revoluţia. CURSURI DE OFICIALI Preluarea organizaţiuinilor de către federaţie Programul e mare, dar cu siguranță va fi înfăptuit repede, astfel că numai în câteva săptămâni vom şi culege primele roade. Datorită apropiatei mari activități din box, una din primele măsuri de îndeplinit este mărirea cadrelor. Numărul actual al oficialilor este insuficient fată de marea mişcare în perspectivă. Va fî nevoie de maeștri de box, instructori, judecatori, arbori, cronometroni, secunzi etc. In câteva RUBRICA PROVINCIEI începând cu numărul viitor vom publica dări de seamă asupra mişcării sportive din principalele centre din ţară. In vederea creării unei pagini a provinciei anunţăm că ,,Sportul Popular“ caută corespondenţi de specialitate în toate oraşele. Material de probă şi oferte cu referinţe se primesc până la data de 15 Aprilie a. c. la redacţia noastră, str. Gogii Cantacuzino 38, Et. I. ■^iiiRB/icura se anunţa MARI REFORME IN BOXUL ROMÂNESC PRINTRE ALTELE. Cursuri de oficiali, preluarea organizaţiunilor de către federaţie, săli de antrenament pe cartiere, reuniuni populare şi turnee in U.R.S.S., Bulgaria şi Iugoslavia zile vor începe cursurile al căror program amănunţit îl vom publica la timp. Desigur cu majoritatea solicitanților va fi formată din elemente venite din muncitori. Pe de altă parte, toți actualii maeștri vor putea fi plasați în întreprinderi ori la diverse centre de antrenament pe care Federația împreună cu O.S.P.-ul le va deschide. O altă măsură de mare importantă o constitue preluarea de către Federația a tuturor organizărilor. Acest lucru se impunea pentru o cât mai bună coordonare a tuturor manifestațiunilor de box particulare, sindicale, școlare, universitare profesioniste și internationale care fac ca programul foarte încărcat, să nu poată fi alcătuit decât centralizându-1. In afară de asta, preluând organizările, prețurile de intrare la reuniuni (între 800—2500 lei locul) cu totul inaccesibile marilor masse populare, dornice să asiste, concurența dintre organizatori care se termină aproape întotdeauna cu litigii pe care Federația de Box era obligata să le soluţioneze, psefoniile, de multe ori exagerate, ale boxeurilor, vor înceta, spre binele sportului. Se vor organiza deasemeni, începând de la 1 Mai, reuniuni de box cu preturi populare. In ceea ce priveşte reuniunile în local închis, Federaţia, împreună cu O.S.P.-ul au la dispoziţie o sală care va putea adăposti cca. 7000 persoane şi alte săli mai mici. Săli de antrenamente pe cartiere. Reuniuni Populare şi turnee internaţionale încă una din realizări, care va fi înfăptuită în scurt timp, este şi amenajarea unei săli federale de box, bine utilată, care va avea misiunea să servească cursurilor practice şi teoretice ale şcoalei de oficiali şi să adăpostească în acelaş timp şi toate elementele care s'au distins în diverse săli şi care vor trebui pregătite şi antrenate în mod special cât şi a echipelor amatoare de box ale oraşului sau ţării în vederea întâlnirilor importante indigene şi internaţionale. Deasemeni, în colaborare cu O.S.P.-ul vor fi create săli pe cartiere, unde muncitorii, şcolarii studenţi şi toţi cei cari doresc să facă box, se vor putea antrena. S-a mai prevăzut o campanie de propagandă a boxului în mediul rural. Se vor face demonstraţii şi campionate, la care vor participa numai luptători din pătura ţărănească. Vor fi întreprinse turnee în U.R.S.S, Bulgaria, Iugoslavia. Deasemeni vom primi vizita boxeurilor dîn aceste țărî. In ceea ce privește provincia măsuri asemănătoare vor fi luate și acolo în amănunt. Suntem siguri că toate aceste reforme vor face ca boxul să ajungă culmi încă neatinse de vreun alt sport, la noi în fără. Iar în cazul când cineva din lumea boxului este îngrijorat sau speriat de cele ce sunt pe cale să se înfăptuiască, îl putem stătui, dacă este un cinstit propagator al boxului, să se bucure, fiindcă are de ce. Osca?* Vexy TOMA ILSE O ateistă demonstrând o friumoasă săritură în înălţime MMBWWIJUlItlMMimmiUi POŞTA Am primi nenumi redacţie. Sunt in ace trebărî, de dorinţl , foarte interesante. Noi înţelegem să ataci cât mai strâns aceasta nu se poate „Poşta Sportului Pe care se înfiinţează o faţă ţi prin care vor explicaţii, îndrumări Iul informativ cdresele de cititori. Celace rugăm este carl să ne scrie cât nu numai problemele spe res general. Cazurile speciale e toată atenţia, dar petrec nevoile colective. Şi acum dragi chio dem poşta noastră, pe punde la tot ce ne-am Munteanu Vasile elisează să ştii dacă vormite sportul' prin zia Fără îndoială că da, mărul de faţă „Sportu pe publicarea regal football, după care vo celelalte. In privinţa adreselor cerut, ne vom interesa comunica la vreme. Ion Popascu, student, nimic până astăzi per Ştim asta şi le putem S. P.-ul a şî luat prir. pentru organizarea tut lor sportive In masele . Se proectează şî te aşi face manifestaţiuni şi toate ramurile. Până în prezent s’au campionat universitar , volley-ball şi altul de Valentin Marin, struu. Dacă vrei să înveţi box dresa Organizaţiei Sport, care a deschis un curs, luat pentru muncitori, campionatelor sindicale, organiza în luna Aprilie. Sediul O.S.P.-ului este în Cantacuzino 38, etaj de informaţie de la 9.1 Telefon 1.0813. Mioara Sârbu, funcţ. vorbeşte în frumoasa seri PENTRU I SE VOR ANI DE SPOR Intervenţia O.S.P.-ului Dacă sportul dela noi ani de zile, aceasta s’a printre altele şi lipsei nuri. Intr’adevăr, acolo un spaţiu necesar pentru rea unei ramuri, nu poţi să ai şi o mişcare sport In domeniul acesta, posibilităţile practice dat valorii unui sport. Se vor* amenaja 4 trenuri de sport în ţara La prima vedere, s’a crede că ne ţinem de g totuşi realitatea este ac' vor amenaja 4000 ter sport în toată ţara pentru omi, ţărani, funcţionari şi studenţi. Este vorba de loturile prin legea din 1926, A' Naţionale de Educaţia care, la rândul ei le-a pr numelor, pentru a fi ar ca terenuri sportive. SĂ ÎNVĂŢĂM footballul ICULUI DE ASOCIAŢIE STIONAL BOARD jucători şi echipament fie mai mare decât lăţimea. 2. Delimitarea terenului. — Terenul de joc va fi marcat conform planului, prin linii vizibile care nu vor avea mai mult de 12 cm. lăţime şi nu prin şanţuri în formă de „V”, liniile de margine cele mai lungi fiind numite linii de tuşă şi cele mai scurte linii de poartă. Un steag a cărui băţ neascuţit la vârful superior va avea cel puţin 1.50 metri înălţime, va fi înfipt în fiecare colţ din teren; un steag asemănător va putea fi ui, in orice caz, siflfipt de fiecare parte la terenuArt. 1. «TUL DE JOC joc si particularistabilite in conformii următor: ■.m. — Terenul de dreptunghiu lung de m., şi de cel puţin cel mult 90 m. şi m. Pentru jocurile, lungimea va fi c0 m. şi de cel puţimea de cel mult puţin 64 m. Luniul, în faţa liniei de mijloc, la cel puţin 1 metru de linia de tuşă. O linie de mijloc, va fi trasă dealungul lăţimei terenului. Centrul terenului va fi marcat vizibil printr’un punct in jurul căruia va fi tras un cerc cu o rază de 9.15 m3. Suprafaţa porţii. — La fiecare extremitate a terenului vor fi trase două linii perpendiculare pe linia porţei, la distanţă de 5.50 m., de fiecare stâlp al porţii. Ele se vor întinde în interiorul terenului pe o lungime de 5.50 m. şi vor fi reunite printr-o linie paralelă cu linia porţii. Fiecare din spaţiile delimitate prin aceste linii şi prin linia porţii va fi numit suprafaţa porţii. 4. Suprafaţa de pedeapsă. La fiecare extremitate a terenului, vor fi trase două linii perpendiculare pe linia porţii la distanţă de 16.50 m, de fiecare stâlp al porţii. Ele se vor întinde în interiorul terenului pe o lungime de 16.50 m, şi vor fi reunite printr’o linie paralelă cu linia porţii. Fiecare din spaţiile delimitate prin aceste linii şi prin linia porţii, va fi numit suprafaţă de pedeapsă. In fiecare suprafaţă de pedeapsă, un punct — aşezat pe o linie imaginară perpendiculară pe linia porţii — va fi marcat vizibil la distanţă de 11 m. de mijlocul liniei porţii. Acesta va fi punctul de pedeapsă. Din fiecare punct de pedeapsă, va fi tras un arc de cerc cu raza de 9,15 m. la exteriorul suprafeţii de pedeapsă. 5. Suprafaţa colţului. De la fiecare drapel din colţ, va fi tras un arc de cerc în interiorul terenului având raza un metru. 6. Porţile. — In mijlocul fiecărei linii de poartă vor fi aşezate porţile compuse din doui stâlpi verticali, la distanţă egală de drapelele de la colţ, depărtaţi, prin 7.32 m. (măsurat mor) şi reuniţi printr’o zontală a cărei margine fră va fi la 2.44 m. de păi sol. Lăţimea şi grosimea lor şi a barei transversale putea trece de 12 cm Plasele vor putea fi pe stâlpi, de bara transversa pământ. în spatele por a cestea vor trebui să fie si şi aşezate in aşa fel inca împiedice pe portar. Art. 2. MINGEA Mingea va fi sferică, toarea exterioară va fi di și nu va putea fi folosit bricarea sa. nici un matericeptibil de a constitui un pentru jucători- Mingea va avea o circuită de cel mult 71 cm și BUti&âS cxru. 5a,~ya jCântăr.