Sportul Popular, iunie 1945 (Anul 1, nr. 55-59)

1945-06-24 / nr. 55

Itt * V 6 " * ’ înaintea Congresului Plugărimii Problema sportului la ţară Guvernul de concentrare democratică Petru Groza şi-a propus Înfăptuirea reformei agrare Astăzi această reformă este un fapt împlinit iar prin aceasta dispar şi ultimele rămăşiţe feudale din ţara noastră. Ţărănimea care numeric constitue elementul economic de bază obţine drepturile ei fireşti, putând râvni de aci înainte să se ridice într’un ritm accelerat la un nivel cultural care să situeze ţara noastră în rând cu ţările civilizate şi democratice. Premizele economice şi sociale pentru această desvoltare au fost create prin Înfăptuirea reformei agrare, rămâne, ca fiecare din noi să ne dăm contribuţia noastră pentru ca această desvoltare să fie cât mai rapidă şi temeinică. Sportul în această privinţă va fi un mijloc puternic pentru ridicarea culturală a ţărănimii. Nu am uitat însă, că şi regimurile trecute au preconizat propagarea sportului printre tinerii ţărani, dar cu atâtea alte iniţiative lăudabile şi această bună intenţie a degenerat în practica guvernanţilor noştri falşi democraţi şi dictatoriale, într’un regim militarist de esenţă fascistă Intr’adevăr s’a făcut la noi în mediul rural „Straja ţării“ şi mai târziu premilitării, pentru cari s’au risipit fonduri extraordinare fără să se reuşească prin aceste organizaţii fasciste, decât inocularea unui şovinism patriotar, având ca scop propagarea urei de vară, tineretul astfel educat putând fi utilizat cu mai puţină rezistenţă pentru ţelurile imperialiste ale regimurilor fasciste. Guvernul democratic Petru Groza, care prin Compunerea lui este o garanţie că toate clasele poporului vor fi egal tratate în calea spre o viaţă mai bună, a dovedit prin fante voinţa lui de a da ţărănimii locul cuvenit sub soare. In această operă pozitivă sportul îşi va găsi importanţa lui absolută ca un mijloc de educare fizică şi culturală cu un rol deosebit de important în ridicarea păturii ţărăneşti. Ştim, că pentru a face o muncă eficace în ce priveşte propagarea sporturilor la ţară este nevoie înainte de toate de fonduri importante. Ştim, mai departe, că în acest scop guvernul nostru a şi pus la dispoziţia Organizaţiei Sportului Popular, primele fonduri bugetare, pentru ca această muncă să poată fi începută. De aceea salutăm cu bucurie această ocazie care se oferă şi sportului prin congresul Frontului Plugarilor de a avea întruniţi la Bucureşti factorii responsabili ale plugărimii. De data aceasta sperăm, că nu se va neglija nici problema sportului care în acest cadru autorizat ar putea găsi forme de organizare cât se poate de largi, care ar face posibil, ca străduințele O.S.P.-ului pentru răspândirea sportului în mediul rural să găsească un ajutor eficace chiar în acel mediu care este cel mai în măsură să contribuie la realizarea acestor deziderate Se va găsi în acest fel calea cea mai facilă şi perfectă pentru a scoate tineretul ţărănesc pe terenurile de sport şi nu ne sperie de loc grandoarea acestei sarcini, ci din contră, pornim cu atât mai hotărât la realizarea acestei opere de cel mai mare folos. EH. TOATE SPORTURILE rtwxKU POPOR OFICIOS AL ORGANIZAŢIEI SPORTULUI POPULAR O frumoasa manifestare de colaborare sportivă româno-sovietică la Timişoara Armata Roşie Timişoara la egalitate cu echipa locală Romitea 1-1 (0-1) TIMIŞOARA (Prin telefon de la corespondentul nostru). — Pe arena Electrica din localitate, s’a disputat Duminică un interesant match de foot-ball intre o echipă a Armatei Roşii din Timişoara şi echipa muncitorească Romitex. In faţa reprezentanţilor Armatei Roşii, ai O. S. P.-ului şi a unui numeros public care a aclamat călduros prezenţa pe teren a sportivilor sovietici, echipele s’au aliniat în faţa tribunei frumos pavoazată : „Toate sporturile pentru popor". „Prin sport la întărirea fizică pentru mărirea producţiei". „Trăiască guvernul Groza, sprijinitorul Sportului Popular". „Trăiască eroica Armată Roşie". „Trăiască Mareşalul eliberator Stalin". D. avocat Popa aduce salutul O. S. P.-ului, după care d. Kali, în numele comitetului regional Banat al P. C. R. îşi exprimă mulţumirea de a vedea pentru prima oară pe o arenă timişoreană o echipă sovietică. „E un pas mnai mic — spune d. Kali — pe calea înfrăţirii popoarelor sovietice cu poporul român. Apoi, căpitanul echipei Armatei Roşii lt. Bogdasenov înmânează un frumos buchet de trandafiri căpitanului echipei Romitex. JOCUL După aceia arbitrul d. Ursu, flueră începutul jocului. Echipele joacă în următoarele formaţii: Armata Roşie : Dzejocskov — Baulni, Kv.loga — Vladimirski, Klimkov, Sicinula — Kowrin, Pevelet, Bogdasonov, Habibulin. Molocov. Romitex : Poiana— Cureciu, Balint — Giuran, Vasiliu, Ungureanu — Ciega, Rozgam. Török, frumoasă, înfloritoare şi puternica. Trăiască România liberă democrată. Serbarea a luat apoi sfârşit într’o atmosferă de caldă şi strânsă prietenie. Oradea participă din nou la viaţa sportivă a ţării Citiţi reportajul în pagina 3-a Echipa reprezentativă de basketball a oraş Atletele matchului Oradea Timişoara Ca o continuare a „turneului celor 6 aşi”, se va juca, începând de astăzi, competiţia de tennis rezervată probelor de dublu domni. Organizarea acestei reuniuni revine tot secţiei de specialitate din O. S. P., în colaborare cu T. C. Doherty. După amiază, pe terenurile din Splaiu ale grupării T. C. Doherty,, se vor disputa următoarele matchuri: ora 16 Reti Caralulis contra Sturdza Bădin, ora 17,30 Tănăscu-Cobzuc contra Burac-Viziru. Este foarte greu de făcut pronosticuri în privința primului matmatch, mai ales că acesta este caracterizat prin reintrarea lui Reti ,care n’a jucat mulţi ani. De asemenea, Sturdza n’a luat parte la ultimul turneu, trebuind să cedeze locul său lui G. Viziru. Caralulis şi Bădin s’au clasat, respectiv la locurile 5 şi 6 în clasamentul primilor jucători de tennis din ţară. Prin simplă impresie vom alege ca favorit cuplul Reti-Caralulis Cel mai interesant match Partida dintre Tănăsescu şi Cobzuc cu Rurac şi Viziru va fi fără îndoială cel mai interesant match al zilei. In clasamentul „aşilor” Tănăsescu şi Cobzuc ocupă respectiv locurile 1 şi 3, iar Rurac şi Viziru locurile 2 şi 4. Vom admiradeci într’un singur match pe primii patru jucători Hetennis din Credem că Tănăsescu şi Cobzuc îşi vor adjuca victoria, căci campionul nostru naţional este într’o formă excepţională şi se întregeşte admirabil cu Cobzuc, care i-a fost şi în trecut un partener ideal pentru jocurile de dublu domni. Rurac şi Viziru au dovedit prin calitatea jocului furnizat, că sunt adversari de temut pentru oricare dintre jucătorii noştri. Nu ştim în ce măsură vor reuşi să colaboreze în matchurile de dublu, dar suntem siguri că tehnica lui Rurac şi iuţeala lui Viziru vor asigura un joc spectaculos. In dorinţa de a asigura împlinirea programului lor care este popularizarea „Sportului Alb”, organizatorii au acordat noui reduceri la intrare pentru sindicalişti, studenţi şi elevi. Având în vedere marea desvoltare pe care a luat-o tennisul foroasele concursuri cari au loc omânesc în ultimul timp — numedovedesc — putem să sperăm că „Sportul Alb" va ajunge iarăși pe culmile pe care se afla altădată. In orice caz, începutul este cât se poate de promițător. Astăzi la T. C. Doherty începe competiția de tennis pentru sodiu dimi rezervată primilor 8 jucători din țară I Oficialii reuniunei profesioniste de box din 24.VL1945 dela Teatrul Nou Delegat general: cpt. E. Marinescu. J. PITUA OSCA Judecători: Al. Aureliu, C. Ionescu, cpt. E. Marinescu. Dir. de luptă: M. Drăgoi. Cronometrol: J. Ceaureanu, J. BARAS—M. MARINESCU Judecători: Al. Aureliu, N. Burileanu, M. Drăgoi. Dir. de luptă: V. Dumitrescu. Cronometrar: C. îonescu, T. SARBATOARE-^ILIE URSU Judecători: M. Drăgoi, J. Gruia, Tr Palu. Dir. de luptă: Z. Popazu Cronometrar: C. îonescu C. CUTARU—P. FUNGARU Judecători: C. îonescu, Mihail Kuppseu, Ion Dumitrescu. Dir. de luptă: I. Gruia, Cronometror: M. Cruţescu. I. IMPARATU—M. DOBRESCU Judecători: IMhail Icupescu, I. Gruia, N. Burileanu, Dir. de luptă: Ion Dumitrescu. Cronometror: M. Cruţescu, GH. FLORE A—N. TINTCHEZ Judecători: Cpt v -----Pavlu, ţţ, Duţner Dir. de luptă: N. Iorgulescu. Cronometrol: R. Apăteanu. Medici: Maior dr. Tr. Dumitrescu, dr. P. Rădulescu. Comisari de ring: Mihail Lupescu I. Dumitrescu, C. Păun. Speaker: N. Albu. Cântarul şi vizita medicală are loc la F. R. Box astăzi Sâmbătă 23 iunie 1945 ora 12. Delegaţi: Cpt. E. Marinescu, dr . Rădulescu. Seara a urmat o masă comună la restaurantul „Modern". Au luat cuvântul d-mui. Gligor, din partea C. L. S., Almosdi din partea aspe. sportive Romitex, Nanu, Albui şi Ungureanu care a vorbit lol limba ucraineană. Tuturor le-a răspuns d. cpt. Cortucov, ajutor de comandant, care mulţumind conducerii O. S. P.-ului,am spus între altele: »România a fost târâtă intr’un război pe care poporul Român nu-l voia. U. R. S. S. a fost arătat de propaganda fascistă în culorile cele mai negre și Românii au acum ocazia să se convingă care e realitatea. Noi nu am venit pentru cuceriri. Noi v’am adus libertatea şi dorim ca România să devină o ţară Eri a fost încheiat Matchul debox Cionoiu-Valentin In cadrul marei reuniuni de box care va avea loc Duminică 1 Iulie pe Arena Venus şi al cărei cap de afiş îl constitue mult aşteptata întâlnire Axioti—Moreion, ori au fost semnate la sediul Federaţiei Române de Box contractele matchului Cionoiu—Andrei Valentin. Disputa constitue un eveniment important în boxul nostru profesionist dat fiidcă Valentin a obţinut acum câteva luni o decizie la puncte asupra lui Cionoiu după un match de o rară spectaculozitate şi este privit ca cel mai îndrituit adversar al lui Mihăilescu. I ei: i ti i-, üui tji j iI!* v '• ■'4 /. « *•" /. \ v / , * .y *.*.•** *. ■«. > * * •/ i., ■: 5 ; : ■ . i i;1 WNI 25 Primal n atletic fer neutra «tuna Mi spor ţst f®eni «vârstei care a loc Duminică și Luni și amânată pentru 1 Iulie, Sportului Popular a progi tra Luni 25 Iunie ora 8 di stadionul UFSR de la Arcul UN CONCURS ATLETIC ÎNCEPĂTOARE, constând toarele probe: 1) 60 m. pliat 2) 500 m. plat 3) Săritura în lungime 4) Săritura în înălţime 5) Aruncarea greutăţii. Se contează pe participarea unui mare număr de atlete din acele care se antrenează regulat în cadrul pregătirilor ce au loc pe stadioanele ANEF, UFSR şi PTT. Printre câştigătoarele şi plasatele probelor de mai sus se vor distribui un mare număr de plachete şi alte premii pentru Încurajarea asiduităţii cu care se pregătesc aceste începătoare pentru a se iniţia în tainele atletismului. înscrierile pentru toate probele se primesc şi colectiv pe întreprinderi precum şi individual la sediul OSP str. Batiste No. 4, et. I. ufigigss mBÎ FEMKK SPOAlfFE. ........................................ rin .....im tu'tt Deschiderea Mii federaţiei de vinot Concursul de mâine Deschiderea activităţii federaţie de nataţie a fost fixată pentru ziua de mâine. Cu această ocazie va avea loc la ştrandul Kiseleff primul concurs de înot organizat de liga Muntenia sub conducerea unui juriu compus din : Emeric Freund, Paul Stroescu şi Husărescu. Concursul începe la ora 9 dimineaţa şi cuprinde în program următoarele probe: 100 liber seniori ; 100 spate seniori; 100 brasse seniori; 50 spate juniori; 50 liber juniori; 50 brasse juniori ; 50 liber doamne ; 50 brasse doamne 50 spate doamne. Un match de polio pe apă va complecta programul. Vor participa două combinate ale cluburilor Viforul Dacia și C. F. R. In corpul ziarului • „SPORTUL SINDICAL“ Campionatele naţionale de volley şi basket vor începe în toamna aceasta Mâine şi Luni, important meeting de basket-bail, la Tg. Mureş Cu toate desminţirile difuzate prin presă, ce căutau să demonstreze inutilitatea proectului organizării unor campionate naţionale de volley şi basketprobabilitatea şi tendinţele se transforma în fapt precis, odată îceputul lunei Septembrie, fete de 8—15 sunt acelea la cari oprit iniţiatorii acestor campioiniţiatori cari se întrunesc în mana colectivului secţiei de sperare din Organizaţia Sportului ilar. înţelege de la sine, — odată fiind cu rea ce trebue şi se va imprima ei însemnate competiţiuni, preşi faptul că ea ar servi astfel itivei consacrări a volley şi bass 11-ului, — amănunte de organismt încă multe de stabilit. Turneul dela Tg. Mureş bine cunoscut turneul Întreprins de reprezentativele sindicale la Tg. Mureş, de unde jucătorii s-au întors cu victorii, dar cu şi mai multe învăţăminte. Jucătorii noştri au putut vedea în faţa lor o formaţie de autentici atleţi, cu un suflu inepuizabil, toţi posedând un fizic robust, siguranţă pe balon şi clarviziune în jocul de asociaţie. Campionatele naţionale vor fi, prin prezenţa basketball-iştilor din Tg. Mureş, prilej de surprize plăcute şi ales spectacol pentru spectatorii bucureşteni. Ce se joacă la Tg. Mureş Până la campionatele naţionale, însă, selecţionatele sindicale masculine şi femenine de basket-ball se vor deplasa la Tg. Mureş, unde vor susţine, fiecare, câte două match-uri în compania Clubului Muncitoresc Tg. Mureş şi a Selecţionatei Sindicale locale. Disputele se vor desfăşura mâine 24 şi Luni 25 Iunie crt. Sindicalii bucureşteni vor deplasa următorul lot de jucători şi jucătoare de basketball. ECHIPA MASCULINA: Herold, Puiu Abramovici, Gică Petrescu, George Niculescu, Sim. Sădeanu, Bordeianu și Tony Kästner. ECHIPA FEMENINA: Bas, Despina Mavroci Trandafirescu, Stella Buc, Sădeanu, Magda Niculesi Tomescu. Plecarea lotului se facea zilei de azi, cu trencu Gara de Nord. Ţinem să înregistrat pentru că am menţionat importanţa acestui turneu feetarea campionatelor volley şi basket, — fapta Gruenstein — şeful gecţi litate din O. S. P. — îns la Tg. Mureş, ca delega susnumitei Organizaţii, cuta unele detalii organizatorice şi va pune la punct lacunele ce există încă înaintea soluţionării proectului ce ne preocupă. Astăzi d. », începând de la orele 5 d. a. se vor desfășura în Arena Teatrului Nou (Moiceanui) din cal. Văcărești 32, penultima reuniune intersindicală de box pentru Cupa C. G. M. box pentru Cupa C. S. M. Ca deobiceiu programul cuprinde 13 matchuri la zece categorii cari vor fi disputate cu deosebită înverşunare dat fiind că învingătorii de astăzi vor boxa Sâmbătă 30 Iunie în finala marei competiţiuni Categoria Minimă Anghel Petre (Metalurgic — D. Sacalas (C.F.R). Matchurile au vor disputa în ordinea următoare: Categoria Hârtie Gh. Florescu (C.F.R.) — Ev.g. Bresteanu (Florari). Anton Nicolae (Mocioriţa) — Roşu Ştefan (Malaxa). Categoria Muscă D. Badea (Malaxa) — Cionoiu Gh. (heonida). Categoria Coco* V. Paiscar (heonida) — Gh. Măcriş (heonida). C. Gherasim (Alimentar) — Ion Ciolca (îmbrăcăminte) (C. F. R.). Categoria Pană N. Florescu (Malaxa) — F. Marco,viei (Ambulanți). N. Boncilă (C. F. R.) — C. Vasila■ ehe (îmbrăcăminte). Categoria Uşoară M. Stoicovici (Malaxa) — Ion Dumitresan (C.F.R.). Categoria Semi-Mijlocie A. Niculescu (Cinematografic) Lueian David (Primărie). Categoria Mijlocie S. Adamescu (Metalurgic) — M. Lupovici (Funcţ. Part.). Categoria Semi-Grea L. Canter (Textile) — Ion Gherea (Mociorniţa). Categoria Grea •* N. Rădulescu (Primărie) —■ Alex. Ionescu (C.F.R.). Iată numele învingătorilor probatori: D. Sacalaş, Gh. Florescu, Ştefan Rusu, D. Badea, V. Paiscar, L Ciolca, N. Florescu, C. Vasilache, M. Stoicovici, A. Niculescu, S. Adamescu, L. Canter şi Alex. Ionescu. După competiţii se vor decerne următoarele premii: Se vor mai decerne: permise de liberă intrare la ştranduri şi reuniuni sportive, cupe, cărţi, excursii, obiecte de sport, etc. Cupa C. G. M. întreprinderii sau sindicatului cu cei mai mulţi campioni. Cupa O. S. P. 1. Cupa F. R. Box celu mai merituos participant. Cupa col. Oreste Alexandrescu câştigătorului la categoria uşoară. Plachetele O. S. P. campionilor, plachete de aur, finaliştilor, argint. Diploma, campionilor, finaliştilor şi celor mai merituoşi. Insigne campionilor, finaliştilor şi celor merituoşi. , U. F. S. R, echipamente şi plachete campionilor, finaliştilor şi celor mai merituoşi. Astăzi după amiaza la Teatrul Nou REUNIUNE a semi-finalelor pentru cupa C.G.M. ULTIMA Prin sport la de prietenie strângerea legăturilor dintre naţionalităţile conlocuitoare din România ’Antrenamentele pentru, ,Amna femeii sportive - *« plina desfășurare