Sportul Popular, iunie 1945 (Anul 1, nr. 55-59)

1945-06-24 / nr. 55

Cei mai buni atleţi vor lua parte la Campionatele universitare de atletism 16 probe în propsra nm a 1 ce 1 om* ?î .o uă zile de concurs La fel ca orice campionat naţional atletic, concursurile universitare preocupă atenţiunea mondială in cel mai mare grad. Căci mediul universitar este cel unde atletismul se desvoltă cel mai mult. La New- York şi Londra au fost organizate cu câteva zile înainte campionatele universitare. Deşi nu sunt extraordinare, rezultatele înregistrate sunt produsul unor lupte tot atât de inverşunate ca şi la alte competiţii. La noi La noi tradiţia acestui gen de campionate va fi continuată şi anul acesta. Lupta dintre facultăţi poate mai aprigă decât în alţi ani, se va da între reprezentanţii a opt facultăţi care-şi vor disputa probiele şi-şi vor apăra în acelaş timp culorile pentru care concurează. Academia de Educaţie Fizică, Facultatea de Medicină, Politechnica, Academia Comercială, Facultatea de drept, şi facultăţile de Ştiinţe, Medicină veterinară şi Agronomie sunt cele opt instituţii universitare care iau parte. Dintre acestea lupta probabil că se va da între primele patru care posedă elemente de certă valoare în atletismul nostru. Adevărata luptă, pentru întâiul loc, va fi furnizată de întâlnirea dintre Medicină şi ANEF, pentru a doua oară în acest sezon. ANEF- iştii au câştigat prima dată şi vor, printr-o nouă victorie, să consfinţească superioritatea ca „viitori profesori de educaţie fizică“. Un nou record în perspectivă E vorba despre cel de prăjină de care, cu ocazia ultimelor concursuri, s-a apropiat simţitor Zeno Dragomir, studentul ANEF-ului. La numai şase centimetri de el, Zeno a doborît ştacheta de puţin, ceea ce lasă impresia — dealtfel chiar după spusele lui — că vechiul record al lui Eilhard se clatină. Celelalte probe probabil că nu ne vor aduce prea mari surprize. Favoriţii vor învinge mai mult sau mai puţin greu. Lupta cea mai frumoasă insă, se va da în finala probei de 100 m. plat unde se vor întâlni din nou vechii adversari Zenide, Moina ?i Mitrănescu. Programul Prima zi se desfăşoară astăzi după amiază pe stadionul ANEF, concursul începând la ora 11 în ordinea următoare: Ora 17:110 m. garduri, greutate. Ora 17.30: 100 m. plat serii. Ora 17,46 : 1500 m. plat. Ora 18: Înălţime, disc. Ora 18,30: 400 m. plat. Ora 18.45: 100 m. finală. Ora 19: Lungime. A doua zi a concursului va fi programată de comun acord cu finaliştii campionatului universitar de football în dimineaţa sau după amiaza zilei de mâine. Din program fac parte în ordinea disputărilor probele: 200 m. plat, aruncarea ciocanului, 3000 m. plat, săritura cu prăjina, 800 m. plat, triplu salt, aruncarea suliţei şi ştafeta 4X100 m. La 21 şi 22 iule Libertatea din Oradea va juca la Bucureşti Echipa orădeană Libertatea va juca la Bucureşti la 21 şi 22 iulie cu Juventus şi Carmen. Orădenii vor deplasa cea mai bună echipă din care nu vor lipsi Juhasz, Spielman, Sarowetsky, Batha, cunoştinţe vechi ale publicului bucureştean. VI. GENERAL G. MORUZI (omnium 2 anilor) 800.000 1000 14 Alai, Oaraíman, Agapia. Savana, .Mon Amour, Jurnalist, Tanc, Alina, Alida, Claca, Mitoc, Santa!, Sylvia, Mureşanoa, etc. După cum s-a anunţat, Duminică şi Luni vom avea în Capitală un mare turneu de football, la care participă două echipe bucureştene şi o puternică formaţie din provincie. Echipele din Bucureşti sunt C. F. R. şi noua alcătuire A. S. Ciocanul, iar din provincie: CFR.Tur. Severin. Turneul, o bună propagandă pentru foot-ball Manifestaţiile de Duminică şi Luni — care vor avea loc pe stadionul Giuleşti — constituie în primul rând un prilej de lansare pentru noua înjghebare Ciocanul, un mijloc de verificare a echipelor feroviare din Bucureşti şi T. Severin, precum şi o excelentă propagandă pentru footballul de la noi. După matchurile inter-oraşe, organizate recent cu participarea reprezentativelor din Cluj, Timişoara şi Oradea, conducătorii sportivi din Capitală au luat frumoasa iniţiativă de a chema la noi cât mai multe echipe din provincie, cari reprezintă valori frumoase în sportul cu balonul rotund. Echipa din T.Severin are jucători de talie mare Dacă despre formaţia CFR-ului avem numai cuvinte de bună preţuire, despre echipa feroviară din T. Severin nu putem spune decât lucruri de laudă. Intr’adevăr severinenii elemente de certă valoare: Pavlovici — internaţionalul cu o bogată carte de visită, Reuter — jucător bine cunoscut, Ludwig, Marcu şi popularul ripsensist Beke. Desigur, în prezent nu cunoaştem forma jucătorilor, dar în orice caz putem afirma că echipe cu asemenea forţe reprezintă un mare punct de atracţie pentru turneul din Giuleşti. Cine va lupta cu C. F. R. în Severin ! C.F.R. (Buc.) o echipă refăcută şi Ciocanul, o formaţie tânără In contra severinenilor vor juca două echipe din Bucureşti: C. F. R.-Bucureşti, redutabilul team, care a învins recent echipa reprezentativă a Clujului şi care a da Programul definitiv a turneului Matchurile turneului au fost programate în următoarea ordine: Duminică 24 Iunie CFR (Tr. Severin)—CIOCANUL Luni 25 Iunie CFR (Tr. Severin—CFR (Buc.) In cele două zile vor juca In deschidere patru dintre cele mai bune echipe sindicale bucureştene. DUMINICA ŞI LUNI LA GIULEŞTI „Turneul în 3“, Bucureşti—T. Severin la football Programul definitiv al matchurilor posedă dovedit a fi in mare formă şi Ciocanul, noua promovată la competiţia Ardealul. Feroviarii bucureşteni vor prezenta pe teren cel mai bun lot de jucători, iar Ciocanul un tinsprezece deocamdată trecut sub tăcere. Cercurile însă apropiate nomei grupări susţin că echipa va fi o plăcută surpriză pentru toată lumea. Mâine dimineaţa la ,,Moiceanu“ Sase maori proiesmsie ne nex intr un singur program Oamenii zilei : Osca, Piţu, Barasch, Ursu, Imparatu şi Sărbătoare. Programul complect al galei Mâine dimineaţă, în arena „Moiceanu" din calea Văcăreşti 32. FEDERAŢIA ROMANA DE a in colaborare cu secţia de specialitate O. S. P. organizează un interesant MEETING PUGILSTIC, al cărui program cuprinde matchuri de 3, 6, 8 şi 10 reprize, in cadrul cărora vor evolua boxeuri amatori şi profesionişti din toate seriile. O reuniune care prin variata sa desfăşurare, va satisface cele mai exigente gusturi şi va fi — pentru pasionaţii acestui sport — o încântare a ochiului. Matchul principal al galei de mâine se dispută între Ilie Piţu şi Anton Oşca. Ultima ediţie a acestei întâlniri a avut loc a doua zi de Paşti, când Piţu a câştigat prin k. o. Cei doi adversari se mai întâlniseră în două rânduri, mai înainte, Osca cucerind o victorie, iar celălalt match terminându se la egalitate, astfel că, O reintrare interesantă în cadrul galei de mâine îşi face reintrarea popularul Iosif Birasch, un pugilist în care mulţi văzuseră viitorul campion al categoriei pană. Având un nou antrenor şi cu mâna stângă complet vindecată, Barasch e decis să reia de la început o carieră în TITU SĂRBĂTOARE în „clasamentul" acestei rivalităţi, rezultatul întâlnirei de la Paşti, a adus egalarea. Matchul de mâine e un bun prilej pentru ca cei doi adversari să tranşeze în mod definitiv o rivalitate atât de viu disputată. Va reuşi Osca să-şi dovedească superioritatea ? Vom vedea acest lucru peste 24 ore... care are toate şansele să se consacre. De aceea, mâine îşi va verifica posibilităţile în faţa lui Mielu Marinescu, pentru ca Duminica viitoare să boxeze cu Costel Dumitrescu. E o reintrare interesantă și o întâlnire în care „stânga“ lui Barasch poate aduce posesorului ei, o nouă victorie. Ilie Ursu boxează cu Sărbătoare Al treilea match al galei, e constituit din întâlnirea ÎLIE URSU—TITU SĂRBĂTOARE, pentru ca în celelalte matchuri din program să întâlnim nume cunoscute ca: Ilie Impăratu, Marin Dobrescu, Gheorghe Florea, Constantin Cuţaru, Nicolae Tinichez, etc. Deşi programul e extrem de bogat, s’au luat toate măsurile ca desfăşurarea lui să se facă fără obişnuitele pauze dintre întâlniri, astfel ca—început la orele 10 precis—întregul program să fie epuizat înainte de orele 13. Iată şi programul acestei reuniuni interesante. Programul reuniunii Nicolae Voicilă—Gh. Bobinari, 3 reprize a 3 minute. Gh. Florea — Nicolae Tinichez, 11 reprize a 3 minute. llie împăraţii — Marin Dobrescu, fi reprize a 3 minute. Petre Pungaru — Constantin Cuţaru, O reprize a 3 minute. Titu Sărbătoare — llie Ursu, S repr, a 3 minute. losif Barasch — Mielu Marinescu, S reprize a 3 minute. llie Piţu — Anton Oşeu, IO reprize a 3 minute. Oşca va căuta sâ tranșeze o rivalitate Stadiul Român-Viforul Dacia şi Tennis Club favoriţii jocurilor de ruguby de mâine Rămânând în joc o singură competiţie, care şi ea este spre sfârşit, activitatea rugbistă, deşi redusă la numai trei jocuri de etapă, va continua totuş să suscite acelaş interes ca şi întrecut, chiar, poate fi mai mare prin apropierea competiţiei de sfârşit. Cupa „Nicu Sfetescu" programează pentru cea de-a douăsprezecea etapă, trei jocuri destul de interesante, atât prin factura lor cât şi pentru ca unii dintre adversari ar avea periclitată situaţia în clasament, în urma pierderii jocurilor din etapa aceasta. Eternul Derby Stadiul Român s-a întâlnit de nenumărate ori cu CFR şi deşi muncitorii ceferişti au fost învinşi întotdeauna, şi-au apărat cu înfrigurare culorile, fiind de multe ori chiar la un pas de victorie. Se întâlnesc din nou cele două concepţii diferite de joc: CFR jocul ofensiv pe înaintare (deşi la ultima eşire s’a observat o schimbare în concepţia dejoc CFR-ului) şi Stadiul Român cu jocul specific pe trei sferturi. Cu un jucător de talia lui Carol Ioan pe 3/4, CFR va căuta să-şi adjudece o victorie care nu va aervi deloc Stadiului Român, in momentul de faţă în cursa pentru locul doi în clasament. Celelane jocuri Viforul Dacia şi Tennis Club sunt ceilalţi favoriţi ai jocurilor de mâine. Pentru Viforişti matchul cu A.S. Politehnica, va fi un nou prilej de antrenament. Studenţii Politehnicei vor munci mult, din păcate însă fără efect concret. Vor combina schimburi frumoase, vor primi aplauzele colegilor de facultate... şi Viforul Dacia va marca. Tennis Club s’ar putea să nu se prezinte la joc. Supăraţi de înfrângerea suferită faţă de Viforişti, Tenismanii probabil că vor forfaita toate jocurile viitoare. Jocurile vor începe la ora 11. Programul cu arbitrii jocurilor este următorul: Sinelui Romiân-CFR., teren I, şosea ora 18, arbitru C. Dinescu. Viforul Dacia—A S. Politehnica, teren II şosea, ora 18 arb. V. Penescu. Tennis Club—P. T. T., teren P. T.T. ora 18, arbitru Teodorescu Țapu. Mm nu va mai juca la muresti in schimb se va deplasa Carmen la Mediaş La 1 Iulie, trebuia să joace în Capitala Karres, echipa atât de comentată de la Mediaş. In cadrul acestui turneu, la care urma să ia parparte Carmen şi Unirea Tricolor, Karres ar fi prezentat o formaţie interesantă cu foarte multe nume sonore şi pentru publicul bucureştean ar fi însemJ^nat un prilej bine venit de a verifica posibilităţile -----echipe at@t de discutate. acestei Carmen In cele din urmă însă, turneul a fost contramanadat. Eri, dimineaţă, conducătorul grupării Rares a telefonat de la Mediaş anunţând că — pentru motive independente — nu mai poate accepta invitaţia A invitat, in schimb, pe Carmen la Meiaş în localitate şi bucureştenii au acceptat data de 17 Iulie, înglobând jocul acesta în turneul pe care îl întreprind la 14 şi 15 Iulie la Cluj Ceea ce este mai interesant însă în această invitaţie la Cluj şi Mediaş, este faptul că A. S. F. M. Carmen a anunţat ca va juca în formaţie completă cu Toth 111, Fabian şi Covaci Acesta din urmă îşi va face reintrarea cu o săptămână mai înainte, în matchul Carmen Victoria (Cluj), care se dispută la Bucureşti, la 8 iulie. Până atunci este în vacanţă... obligatorie. Reintrarea lui Covaci în linia de atac a leaderului se pare că nu va fi singurul lucru nou în înaintare căci este probabil ca la această dată să mai apară un nume nou. Nu este însă, în acelaş timp un jucător nou, pentru ca el a mai jucat în prima echipă a Carmenului. Campionatul universitar de foot ball Politechnica a învins Textile cu 4-1 (0-1) Eri s’a disputat pe arena Venus, matchul de foot-ball dintre Politech- nica şi Textile. Politechnica firi Vintilă, Jony Du- Imitrescu şi Herescu, dar dispunând I de condiţie fizică a învins Textila cu 4—1 (0—1). In prima repriză, Politeehnica a ratat un 11 m. tras de Ileaia Textile a marcat din 11 m. prin Pricop. După pauză Politeehnica se instalează in cadrul advers și marchează de patru ori prin Medrea III (2) și Medrea I (2). Deși învinsă Textilele a jucat foarte bine dominând toată repriza primă. Dăm mai jos formaţiile: Politehnica : Popescu Nedelcu, Pistol, Ionescu, Vulescu, Medrea IV, Stănciulescu, Medrea III, Brânzoi, Ilea, Medrea II. Textile : Negrea, Mânzărescu, Volintir, Belu, Mircea Vasilescu, Witzling, Săracu, Strass, Alfred, Pricop. Ştiinţele au învins Literele cu 3-1 (2-0) Jucând în deschidere la matchul Politeehnica—Textile, Ştiinţele au dispus de Litere cu 3—1 (2—0). In prima repriză apărarea Literelor se vede pusă în faţa unui atac deslănţuit al Ştiinţelor care reuşesc să înscrie prin Atanase (2) şi Stoica. In repriza două, Literele oarecum în revenire au câteva scăpări periculoase şi reuşesc să înscrie prin Aidioşeanu. Prin câştigarea acestui match Ştiinţele se menţin în locul III—seria II-a urmând ca după toate probabilităţile să poace Luni cu A.N.E.F.-UV. S’au remarcat dela Ştiinţe Petculescu şi Anastasiu iar dela Litere Hidoşeanu. Echipele au aliniat următoarele formaţii: ŞTIINŢE: Redegli,fi. C. Dumitru, Petculescu, Dragan, V. Dumitru Bladally, Stoica, Iliescu, Anastase, Georgescu, Părvănesci. LITERE : Forescu, Hidioşeanu, Scripcă, Epuran, Ciana, Soroceanu, Verone, Macri, Ionescu, Opiișan, Dinescu. Contestaţia matchului Academia-Medicina se judecă astă seară Astă seară se judecă la comisia Sportului Universitar, contestaţia matchului Academia-Medicina. După cum se ştie acest match a fost întrerupt prin gestul nesportiv al Medicinei. Deşi mai sunt încă două lun CAMPIONATELE NAŢIONALE DE NATAŢIE Au început sa preocupe de pe acum lumea înotătorilor Şi o întâlnire Bucureşti-Cluj Odată activitatea sportivi reură in cea mai mare parte dintre ramurile ei cu centrele din Ardealul de Nord, avem din nou posibilitatea să ne întâlnim cu sportivii de peste munţi. Atât orădenii câtt şi bănăţenii ca şi cei din Mediaş ne-au obişnuit cu performanţe destul de frumoase, mai ales la sporturile nautice au dat dovadă de reale calităţi. înotătorii transilvăneni ne vor prezenta din nou pe cunoscuţii Vasile Bekeş şi Bereczi despre care am auzit în ultima vremeieruri destul de frumoase. Noul planuri Proecte noi apar într’una înotului, la început de activitate, i se acordă şi lui partea de importanţă ca unuia dintre sporturile cele mai complete. Organizaţia Sportului Popular, de acord cu Federaţia de nataţie pregătesc o intensă campanie şi activitate în acest domeniu. Puse la dispoziţia înotătorilor, ştrandurile bucureştene au devenit „câmpul de activitate,c şi de antrenament al foştilor şi altor viitori campioni. Cu două luni , noi ni« Două luni ne mai desparte de data la care au fixat comisia interimară a federaţiei împreună cu O. S. P.-ul, disputarea campionatelor naţionale de înot. Clujenii au cerut să li se acorde anul acesta favoarea de a organiza, „la ei acasă“, campionatele pe anul 1945. Comisia administrativă a propus în acelaş timp datele de 18, 19 şi 20 August, iar cu organizarea a fost însărcinat de Emeric Freund. D-sa a luat contact cu cercurile conducătoare din Cluj astfel că s’a ajuns la un acord, fixându-se condiţiile preliminare ale conpetiţiei. In orice caz campionatul va urma să se dispute după formula clasică. Un match Cluj—Bucureşti Convorbirea dintre d. Popp Ladislau şi d. Freund, s’a soldat însă cu un rezultat neaşteptat de îmbucurător pentru înotătorii din Capitală. De unde la concursul de la Cluj vor lua parte concurenţi din toate colţurile ţării: Tg.-Mureş, Timişoara, Lugoj, Iaşi, Reşiţa, Arad, Turnul Severin şi altele, în zilele de 4 şi 5 August s-a hotărît ca reprezentativa Clujului să întâlnească Bucureştiul. Astfel activitatea nataţiei va fi, încă cu câteva săptămâni înainte de „naţionale“ un plin mers. O săptămână mai târziu, la 11 şi 12 August vor avea loc campionatele regionale. După cum se vede activitatea cât se poate de înfloritoare in federaţia de specialitate, paralel cu secţia respectivă din O. S. P. merită cele mai neprecupeţite laude. Iar în ceea ce priveşte campionatele naţionale, cupa donată de UFSR clubului cu cei mai mulţi campioni, a stârnit din prima zi un viu interes. Un senzaţional turneu de scrimă In program un până II I ■natali cu spatTa prima rănire S. P. în colaborare cu federaţia română de scrimă — după o absenţă de mai mulţi ani — a reuşit să organizeze pentru data de Sâmbătă 30 Iunie în sala mare de festivităţi a Cercului Militar — un program dea dreptul senzaţional.. Este vorba de un match de duel cu spada cu vârf de oprire până la prima rănire, în reprize a două minute, intre profesorii de scrimă C. Panescu şi Ansela Pelegrini. Acest match unic în aralele scrimei româneşti a stârnit un interes extraordinar, şi după Franţa şi Italia suntem prima ţară unde se organizează un astfel de match. In ceea ce priveşte pe cei doi maeştri de scrimă, publicul îi cunoaşte foarte bine. Este interesant de remarcat că scrimeurii reprezintă două şcoli cu sisteme diferite. prof. Panescu este diplomat al Academiei de Ed. Fizică din Joinville le Point din Granţa, iar Prof. Pellegrini este diplomat al Academiei Naţionale de Ed. Fiz. şi Scrimă din Italia. Lupta între cei doi este desigaă E greu de prevăzut cine va fi învingătorul matchului. Profesorul Panescu se caracterizează prin tehnică şi calm desăvârşit, iar profesorul Pellegrini prin extraordinara viteză şi joc de picioare. Matchul de spadă va fi complectat cu trei asalturi de floretă şi trei de sabie, între foşti şi actuali campioni naţionali. Asupra programului complect vom mai reveni. O O duminica dedivizie naţională Juventus, Carmen şi Unirea Tricolor joacă mâine şi Luni in ţară Roş-albaştrii vor plăti victoria Capitalei. Marian centru înaintat Mâine va fi o adevărată zi de divizie naţională, într’adevăr, de mult timp footbalul nostru nu a mai avut o activitate atât de itensă şi pe un supţiu atât de vast. La Bucureşti, C. F. R. din Turnul Severin întâlneşte într’un turneu pe Ciocanul şi C. F. R. Severinenii au anunţat o echipă bună, cu toate vedetele Timişorene şi din această cauză matchurile de la Giuleşti se desemnează extrem de interesante. Juventus, la Cluj.,. Ieri, după amiază, a plecat spre Cluj — cu o echipă completă — Juventus, care va întâlni între alţi adversari şi pe K. M. S. E. Pentru roş-albaştri întâlnirea este venită într’un moment foarte critic. K. M. S. E. este după o înfrângere catastrofală şi este firesc ca dorinţa de revanşe să fie mare. Iată pentru ce este foarte probabil ca Juventus să plătească scump marea victorie a echipei Capitalei. De altfel, bucureştenii au plecat destul de pesimişti cu toate că au echipa complectă. Carmen, la Craiova Azi dimineaţă pleacă spre Craiova, Carmen, obligat să joace cu F. C. Craiova pentru transferarea lui Covaci. Leaderul Cupei Ardealului susţine un match greu pentru că va apare cu o linie de atac incomplectă. Noutatea acestei înaintări este Marian ca centru înaintaş. Carmen va juca în localitate şi Luni. Şi Unirea Tricolor, la Giugha A treia echipă bucureşteană, care joacă în provincie este Unirea Tricolor. Oborenii întâlnesc Aquila din Giurgiu, într’un joc în care vor alinia echipa nouă, pe care o pregătesc pentru Cupa Ardealului. Cu excepţia portarului, pentru că va juca, după toate , probalităţile. Cristea, deoarece Nangulescu a fost accidentat in matchul cu Carmen. O altă absenţă probabilă este aceea a lui Johny Dumitrescu, care trebuie să plece la Sibiu. “ Iată cele mai interesante matchuri ale echipelor bucureştene. Caracterul de „divizie naţională“ al acestei duminici este autentic şi ea marchează în actualitate un reviriment preţios. Asam joacă I« MetHa? la • f i • l ud le Din «am* aesirH la Capitală a «chipei Kan«, combinata Axam Pipera - A mm Cotroceni şi-* amânat jocurile •n Am» ţi Karca la Mediaş, Ia S şi * Mie. ... mi-jm RING-PONG In zilelede 26, 30 Iun!e Sl T Iulie, va avea., loc la Timişoara un concurs de tennis de masă, organizat de secţia de specialitate din O. S. P. Vor participa toate grupările de sindicalişti, elevi şi studenţi. TENIS Secţia de tennis a Organizaţiei Sportului Popular aduce la cunoştinţa membrilor înscrişi pentru temnisefi au fost repartizaţi la următoarele grupări: T. C. R., A S. Politehnica, C. F R., T. C. Doherty. Cei înscrişi sunt rugaţi să treacă pe la sediul O. S. P.-ului din str. Batiştei, pentru a lua cunoştinţă la ce grupare au fost repartizaţi. Carmen pleacă azi la Craiova şi Juventus la Cluj Ani dimineaţă Carmen pleacă la Craiova unde va susţine două matchuri. In primar galbenii vor întâlni o forvmţie sindicală, iar a doua zi cu F. C. Craiova. In lotul de jucători pe care Carmen îl deplasează la Craiova, face parte şi Marian sosit aseară în Bucureşti. Tot aii, Juventus pleacă la Chij, unde va întâlni pe Victoria şi K. M. S. E. Rosalbsstri, deplasează echipa complectă. GIONT DUMITRESCU (An.Tricolor) IMPRIMERIILE „CURIERUL“, S. A. R. — STR. BELVEDERE 6. — BUCUREȘTI