Sportul Popular, august 1945 (Anul 1, nr. 92-121)

1945-08-01 / nr. 92

V re ritmul melodiilor de la radio, muncii :: UZINELOR PHILIPS se străduesc la ridicarea producţiei pe plan sportiv! tinereţe şi activitate ratnică In spatele Gării Obor, într’un cartier în care la trecerea unui vehicul trecătorul este ameninţat de a fi învăluit în norii de praf ce se ridică, se găseşte fabrica de aparate de radio Philips. încă de departe se poate vedea impozanta clădire a fabricei, în faţa căreia se găsesc terenurile de sport. Sub lumina şi căldură soarelui, ele stau ca un imbold la viaţa nouă la care este chemat munci.Pentru reportajul nostru, ne adresăm responsabilului sportiv al fabricei d. Lică Bombinger, care ni se pune imediat la dispoziţie, pentru a începe vizita în uzină. De la radio la jucării Cabinetul medical este cel dintâiu pe care îl vedem. Utilat cu cee mai moderne instrumente, este pus la dispoziţia lucrătorilor, funcţionarilor, precum şi familiilor lor, în mod cu totul gratuit. Chiar de la primul pas pe care t» facem pentru a vedea fabrica propriu zisă, avem impresia că suntem întriun laborator. Iîîffcr’o sală imensă, în care domneşte o curăţenie exemplară, lucrători şi lucrătoare, în halate albe, sunt în plină activitate. Acesta este atelierul de construcţii şi reparaţii, a aparatelor de radio. La masa de bobina se întâlnim pe Garaciu Ştefan, jucător de volley! El este tocmai ocupat cu construcţia unei bobine. In continuare, vizităm secţia metilrokl Printre alţi lucrători zănm pe Dragan, Fitipovici, şi Raduleseu Omv jucători de volley. Surpriza cea mare ne-o furnizează atelierul de tâmplărie, unde în loc de a se fabrica cutia din care i-s sunetele care ne mângâie atât djj plăcut auzul, acum, se fabrică jucarii de tot felul, care au darul de a întovărăşi şi a amuza pe copii. Printre planşe mari, pe care stau pe marile aparatelor de radio, găsim pe lî-nul ing. Zimbal, ocupat tocmai cu verificarea unui asemenea plan. D-sa este preşedintele sindicatului funcţionarilor din fabrică şi membru activ al echipei , il ' vollev. Sala de strungărie este în plină activitate, iar zgomotul strungurilor se amestecă cu melodiile vesele care se aud din sala de reparaţii a aparatelor de radio. Partea fabricii din care ieşea altă dată cea mai importantă piesă a aparatului de radio, „lampa“, somează astăzi. In aşteptarea materiilor prime, furnizate de către centrala fabricei „Philips“ (Olanda), maşinile par triste de atâta inactivitate. In magazia fabricei, printre rulourile multicolore de sârme, şi cutii de aparate de radio de toate formele şi mărimile, găsimpe Beraru, şeful acestei magazii şi jucător de volley. Cu aceasta din urmă vizita noastră în fabrică s'a terminat. Viaţa sportivă începută de curând, viaţa sportivă la fabrica Philips ia un agent din ce în ce mai mare. Având sprijinul moral şi mai cu seamă material al direcţiunii, în frunte cu d-nul director general Lille Smith, ajutat de către d-nii Gh. Roiu, administrator delegat, Hanemann, director, Târnoveanu, şeful producţiei fi Dragan, preşedintele comitetului de fabrică, lucrătorii au făcut terenul propiu de volley, a cărei iagurare a avut loc Duminica trecută intr’un cadru festiv. In afara secţiei de volley, ping Viaţa culturală nzestrată cu o bibliotecă care numără câteva sute de volume, viaţa culturas’ă a fabricei se desfăşoară într’un ritm viu. Prin organizarea de spectacole şi şezători culturale, viaţa muncitorilor în domeniul cultural, a ajutos la un nivel ridicat. Mărirea producţiei ucrători s’au angajat în toate campaniile pentru mărirea producţiei care au avut loc de la 23 August până astăzi şi în sunetele antrenante ale medaliilor care domină lucrul în fabrică, ei au mărit producţia, până la 120°hja plecare, d. Bombinger, în calitate de responsabil sportiv, ne-a făcut următoarele declaraţii: pongul şi canotajul ocupă un loc de frunte în viaţa sportivă a acestei fabrici, fiind utilate cu toate cele necesare ca: mese, palete, fileuri, ping-pongul, iar canotajul cu ambarcaţiuni de cel mai modern tip. „Deşi sportul a luat naştere de curând la noi în fabrică, având sprijinul atât de larg a direcţiunii şi dorinţa lucrătorilor de a face sport, am reuşit într’un timp scurt, să aducem viaţa sportivă a fabricei noastre la acelaşi nivel cu toate celelalte fabrici, în care sportul se practică de mult timp. Suntem pe cale de a forma o echipă de foot-ball şi sperăm ca în cadrul campionatului sindical ce se va desfăşura la toamnă să ne putem prezenta şi noi cu o formaţie cât mai bine pusă la punct, spre muţumirea tuturor*". Cu aceasta, vizita noastră la fabrica Philips s’a terminat, coi..datând că îndemnurile la o viată sportivă cât mai activă, prind din ce în ce rădăcini mai adânci. O. Herescu u i Femeea sportivă nu din principalele preocupări ale conducătorilor sportivi ai fabricei, este îndrumarea femeilor din uzine şi birouri către viaţa în aer liber şi terenurile de sport. Cu ocazia ,dunei femeii sportive“ organizată de către O.S.P., fetele din fabrica Philips, au participat cu mult elan scoţând rezultate mulţumitoaire. Echipa de cannotaj formată din d-rele Zoica Dumitrescu, Nuţi Manolescu, Eftimie Ioana şi Gregorian Maria s-au clasat la locul 2 în ultimul concurs de carnotaj, la care echipa fabricei a participat. Performanţe Inaugurarea terenurilor de volley s’a făcut printr-un turneu, la care au participat echipele: Ford, Standard, Societatea Bancară, C.F.R.L.S. şi echipa gazdă. Acest turneu a fost câştigat de echipa fabricei Philips, care a reuşit astfel să inaugureze terenurile proprii printriun rezultat bun. In campionatul sindical de volley echipa s’a prezentat foarte bine. La Proecte de viitor şi declaraţii S. Bombicher (resp. sportiv) După inaugurarea velodromului (Continuare din pag. 1-a) Dar, de lipsă de antrenament nmu se poate plânge. La fel ca șiBeckman, are o pregătire suficientă pentru viteză. Oare contactul cu publicul și cu adversarii să fi avut efectul de Duminică ? Timiditatea este primul defect a lui Gnat, darîn ce priveşte pe Mircea Mihăilescu — aceasta — oarecum — are o scuză — examenele la Medicină —, dar, oricum — are destule curse alergate, deci înfrângerrea sa, se datoreşte ca şi lui Gnat — timidităţii ! Deja ambii au nevoie de o reabilitare. Şi cât mai aproape posibil. Ceilalţi concurenţi Iulian Gociman a realizat o performanţă bună mai ales la viteză. A întâlnit însă un Norhandian în mare vervă de alergare şi bine pregătit. In orice caz performanţa sa este meritorie. Pe Constantin Ciohodaru l-a depăşit... căldura. Tomuş a mers destul de bine. Cutmai puţină încăpăţânare (termenul nu-i fals) poate realiza lucruri mari. N. I. Ţapu pentru vârsta sa, a făcut destul.Totui mai sunt destule curse pe Velodrom, aşa că... Uleşteanu bun. Putea arăta mult mai mult, Martie Ştefănescu -în notă. Sindicaliştii în progres Probele rezervate sindicaliştilor au oferit un frumos spectacol. LIRITIS — dublul învingător de emi este în mare progres. Şi-a învins detaşat adversarii. Un element de viitor. Vencu, Marulis şi Ocneanu sunt elemente pe care se pot conta. Pregătiţi şi îndrumaţi mai bine — pot realiza performanţe strălucite Şi fetele In cursa fetelor — Florenţa Negoescu din nou şi-a depăşit adversarele. Meritul său îl vom releva însă cu altă ocazie când va întâlni şi alte adversare. Ne referim bineînţeles, la adversarele care deocamdată sunt numai „spectatoare” — deoarece învingătoarea de Duminică — pare că evită întâlnirea cu ciclistele ce aleargă pe biciclete de curse. Am vrea să fim desminţiţi în această privinţă. Aşteptăm cu plăcere o cursă în care şi Floricel Alexandrescu şi altele — îi vor fi adversare d-rei Negoescu. Silvia Dumitrescu în progres. Marcela Stoicescu păcătuieşte în a conduce plutonul dc la plecare într’o trenă susţinută, dar este învinsă regulat. Nu-şi dozează cum trebuie forţele. Să ia aminte de aceasta. In ce priveşte regia, cu mici scăpări — inerente unei manifestaţii ca cea de Duminică — în notă. In general, trebuie să menţionăm că viitoarele alergări pe pista de la Bellu, ne vor prilejui spectacole osebite din toate punctele de vedere. Le aşteptăm cu interes. ----- G. D. t Grupării A.S.A.M. I s'a redus pedeapsa la Comisia Centrală de apel s'a judecat apelul făcut de către gruparea A. S. A. M.-Cotroceni, luăndu-se următoarele hotărîri: 1. Reducerea suspendării grupării la 30 de zile. 2. Reducerea suspendării jucătorului Biban Ion la 15 zile. 3. Menținerea suspendării jucătorului Paraschiva la 30 zile. U. A. M. (Tg. Mureş) joacă la Braşov Este vorba ca la datele de 4 şi 5 August să joace la Braşov, puternica formaţie U. A. M. din Tg. Mureş. Adversarii probabili, vor fi Metrom şi U. A. B. A. S. Ciocanul a fost invitat la Arad Deoarece tratativele cu Venus nu au putut fi dus la bun sfârşit, gruparea I.T.A., din Ar,1, a invitat formaţia A. S. CIOCANUL pentru aceleaşi date, adică 11 şi 12 August, bucureştenii urmând să joace cu A.M.E.F.A. şi I.T.A. Pe marginea concursurilor de canotaj intersindicaliste Duminica aceasta s’a disputat partea II-a a concursului de canotaj intersindicalist, prin probele rezervate pentru giguri şi caiace. Partea I-a a acestei competiţii, în care s’a disputat probele pentru skiffuri, a reunit la start ambarcaţiunile grupărilor Metropola, B.N.R. şi Distribuţia. S-a obiectat atunci, din partea delegaţilor celorlalte grupări sindicaliste, că nu au skiffuri, fiind astfel în imposibilitate de a participa la aceste probe. Ori, la cursele pentru giguri şi caiace, au participat cluburile B. N. R., C. F. R. şi Telefoane, dar n’au mai luat parte celelalte. Prttice exclusive Nu ştim care sunt cauzele acestei stări de fapt, dar există numai două ipoteze cari le-ar putea explica. Prima, că Metropola şi Zh.stribuţia n’au giguri şi caiace, trebuind să se mulţumească cu participarea la probele de skiff. Mai mult decât atât, Distrbuţia n’a participat data trecută decât la cursa pentru simplii domni. In schimb C. F. R. şi Telefoanele n’au putut să participe,la cursele de skiff, având numai ambarca-ţiuni de turism nautic. A doua ipoteză ar fi că sportivii noştri nu se antrenează decât la o anumită categorie de ambar- caţiuni. Această unilateralitate arduce după sine participarea unui număr mic de cluburi concurente, escluzând rivalitatea. Căci, dacă, de exeraplu, la o probă de gig nu particină decât ambarcaţiuni dela B. N. R. şi Telefoane — cum s’a tetern r’lat — este evident că interesul şi spectaculozitatea acestei jerobe vor fi mult scăzute, chiar dacă fiecare din aceste cluburi seij va înscrie cu mai multe echipagi, cu totul altfel va decurge însă cursă în care vor fi reprezentatei; culorii*» ' rinei sau șase triburi. Cfonspusi ceirî mu C&IfCUPează Sunt stări de fapt cari trebuie remediate, pentru că numai astfel [ canotajul romăensc poate progre* sa și poate fi popularizat. Trebue să constatăm că există cluburi cari n’au participat la niciuna d'n probele concursului, unnul din acestea este FORD S. A., care deşi este un club sindicalist, n’a prezentat nici măcar o singură ambarcaţiune la start. Nu ştim cărui fapt se datoreşte aceasta, dar este cert că această grupare posedă cel puţin câteva ambarcaţiuni cu care ar fi putut să concureze. Şi gruparea FORD nu este singura, care se află în această situaţie şi ne vom permite să revenim asupra acestei chestiuni. Lipsă de ambarcaţiuni Nu este mai puţin adevărat că grupările nautice bucureştene duc lipsă de ambarcaţiuni Aceasta se datoreşte în primul rând lipsei de fonduri, şi apoi greutăţilor pe cari le întâmpinăcluburile la achiziţionarea ambarcaţiunilor. Suntem informaţi că se duc tratative cu fabrici de specialitate din Ungara, de la Budapesta, cari sunt în măsură să livreze ambarcaţiunile speciale. .Chestiunea este cu atât mai acută, cu cât suntem în preajma campionatelor naţionale de canotaj, cea mai mare competiţie din ţară pe acest tărâm. Ştiri venite din provincie, ne arată că grupările de acolo se pregătesc intens ,pentru campionate. Desigur că şi la Bucureşti canotajul are mulţi animatori, cari nu precupeţesc nimic pentru pregătirea acestui sport, dar greutăţile pe cari le întâmpinăsunt desigur foartemari. In orice caz, campionatele naţionale de canotaj vor fi piatra de încercare a activităţii cluburilor. Campionatul sindical de Colley-le prin prisma ultimelor etape Toată lumea s’a învăţat să socotească lunile Iulie şi August un interval în timp de şomaj sportiv, numit cu o formulă, din nefericire consacrată,sezon mort”. Bineînţeles, în afară de sporturile de apă, cari trăesc tocmai în aceste luni. Ceea ce vreau să înregistrez acum este faptul că vara aceasta, chiar în această zăpuşitoare lună a lui Cuptor, volleyballul nu şi-a întrerupt activitatea, dimpotrivă a fost mai viu poate decât în multe alte trecute anotimpuri de aşa zisă viaţă sportivă. Un campionat care şi-a atins scopul iar cei cari au înţeles că nu trebue să-şi sisteze contactul cu balonul, plasa şi zgura roşie au fost de astă-dată muncitorii şi funcţionarii sindicalişti, acei pentru cari vara nu înseamnă numaidecât şi vacanţă , ci continuarea muncii, dar că munca îşi cere dreptul la recreaţie şi recreaţia cea mai certă nu poate fi decât sportul. Aceata este cauza faptului că actualul Campionat Sindical de volley-ball de vară şi-a atins întru totul scopul lui principal: recrea■ ţia muncitorilor, după o zi de harnică încleştare pe şantierele producţiei, iar în al doilea rând, ridicarea standardului de volley-ball sindical. Ultimele etape ale competiţiei de care discutăm au confirmat acestea cu prisosinţă, dovedind că previziunile noastre n’au fost, nefundate Echipe de clasă Echipe formate din jucători ce-au pus mâna pe minge şi au aflat de volley deabia după 23 August — şi cam normal prezentau o pradă uşoară oricărei formaţii slabe particulare, — au ajuns astăzi la o clasă îndeajuns de ridicată, pentru a pune la grea încercare multe din echipele nesindicaliste,, technice şi cu trecut dar cărora încă sportul sindical li se pare o incoherenţă cu logica lor, în orice caz incompatibil vechilor năravuri sportive de la noi. Şi nu credem că exagerăm, afirmând că, la un eventual campionat mixt (particulari + sindicali), multe din echipele sindicale, nu numai că ar da de furcă particularilor, dar și-ar găsi destui parteneri de agrement, pe cari să-i învingă foarte comod. Iar dacă nu, ar aduce în schimb pe teren o disciplină și-ar furniza un bun spectacol, — atribute cari în ultimul timp au cam absentat deja match-urile particulare. La egalitate cu “particularii” Fără a intra în amănunte, enumerăm deocamdată câteva echipe sindicale care şi-au ameliorat jocul, practicând un volley-ball clar de clasă şi oricând gata să stea pe picior de egalitate în faţa formaţiilor particulare: CFR, Telefon Club (masculin şi femenin), P.T-T., Cartea Românească, S.T.B., ,C. A. M., Pulberăria, Phoenix, Ţesătorii Reunite, Standard. Mai sunt de spus însă multe despre Campionatul Sindical, care încă are unele deficienţe, dar normele şi inerente unui atât de scurt timp de activitate şi după un aşa de recent debut al muncitorilor pe tărâmul sportiv. Şi sunt deasemeni încă din acei ce nu-şi înţeleg rostul. Nu ne vom sfii să-i înfierăm, căutând să dăm campionatului Sindical un impuls de viaţă curată, onestă şi sportivă, pe care le merită din plin. Cel puţin după rezultatele de până acum, C. N. O fuziune KARES—ASAM (Mediaş) Se vorbeşte de o eventuală fuziune între grupările KARES şi ASAM-Mediaş. Ar urma să se alcătuiască o puternică grupare de foot-ball din elemente tinere şi autentic medieşene. C.F.R. îşi reorganizează secţia de basket şi volley-ball Comisia Centrală Sportivă a Uniunii Sindicatelor C.F.R., în dorinţa de a da o cât mai mare desvoltare basketului şi volley-ball-ului, a hotărât ca, pe marginea frumoaselor înfăptuiri ce stau la baza programului de activitate al acestei Comisiuni să dea amploarea ce merită aceste sporturi, cari s’au dovedit în ultimul timp ca unele din cele mai populare în rândurile sindicaliştilor. In acest scop, Comisia Centrală Sportivă C. F. R. a decis convocarea, pentru Miercuri 1 August 1945, orele 17,30 la sediul Organizaţiei Sportului Popular din strada Batişte No. 4, etajul I, a tuturor responsabililor de volley şi basket dein. Atelierele Grivniţa (locomotive şi vagoane) , Atelierele Triaj, Tipografia C. F. R., Atelierele Telecomunicaţii, Delegaţii Direcţiilor Ls., F., E., PI., precum şi vechii jucători cari pot ajuta cu experienţa lor. Sunt deasemenea convocaţi jucătorii primei echipe C. F. R. Cu această ocazie , conducerea acestei secţiuni face apel la elementele cele mai capabile, pentru a o susţine să-şi ducă la bun sfârşit programul nou eliberat de Comisia Centrală Sportivă C. F. R. Având în vedere că in curând caravana sportivă C. F. R., care va pleca în turneu de propagandă sportivă prin ţară, va avea şi echipe de volley şi basket, sperăm că toţi responsabilii vor răspunde chemărei Comisiei Centrale Sportive a Uniunii Sindicatelor C. F. R. Joi vor avea loc săptămânalele gale de box sindicaliste organizate de C.F.R. După cum am anunţat la timp, reuniunile de box de la Giuleşti se vor disputa începând de săptămâna aceasta, joi, în loc de Sâmbătătă. Astfel că Joi 2 August, vom asista la Giuleşti la o reuniune amatoare, în cadrul căreia sindicaliştii C■ F. R.-işti vor întâlni pe colegii din indicatele: Almentar, , Metalurgic, îmbrăcăminte etc. Deasemenea vor boxa şi doi elevi. Drăgan (CFR.) — Dorel Ştefănescu (Ind. Bumbacului), AL. Dumitrescu (CFR.) — N. Stănescu (Sindic. Func. Partie.) M. Gheorghiu (CFR.) — Gh. Anuţa (Alimentar). D■ Sacalaş (CFR.) — I. Sopovalov (Funcţ. Comercial). „ Florescu Gh. (CFR.) — I. Dobrescu (Malaxa). Paraschiv Popa (CFR. — Samson Rogozvan (Lic. M. Viteazul). Niţă Paul (CFR.) — Mihail Voinea (Metalugie). „ Ionescu A (CFR) — Hg. Gheorgescu (Distribuţia). Sâmbătă la ASAI. „Concursul muncitorului aeronautic” Participă nouă instituţii aviatice din Capitală Din iniţiativa fabricei de avioane I.C.A.R. s-a hotărât organizarea unor campioane sportive deschise tuturor muncitorilor şi muncitoarelor din fabricile aeronautice din Bucureşti, care vor avea loc Sâmbătă după amiază, începând de la ora 16, pe terenul A.S.A.M.Cotroceni. La acest concurs, rezervat muncitorilor şi muncitoarelor din întreprinderile aeronautice din Capitală şi-au anunţat participarea întreprinderile ICAR, Assam, Cotroceni, ASSAM Pipera, ASSAM Filaret, SET, LARES, ACTA, SEMAT, IAR Serbarea constă din probe de atletism, imateriuri de volley şi foot-ball, ansamblul de gimnastică şi dansuri naţionale. Au fost invitaţi reprezentanţii misiunilor aliate de control, reprezentanţii O.SP.-ului, toate oficialităţile sportive, precum şi toţi acei care se interesează de bunul mers al aviaţiei. Se vor decerne trei cupe pentru atletism, volley şi football, precum şi trei avioane în miniatură oferite de fabrica ICAR şi plachete. Cuvântul de deschidere va fi rostit de d-nul Iuliu Orban, secretarul general al Organizației Sportului Popular. " Mâine se judecă cazul grupării Colentina Mâine se va lua în discuţie plângerea făcută de gruparea Olympia Rhein împotriva grupării Colentina, cu ocazia incidentelor petrecute Duminică 22 pe terenul Colentina. FRFA a încredinţat cazul unei comisii mixte, sindicale-particulară, alcătuită din d-nii: Reuss, Covaci, Niculescu, Paven, Kahane și Bacaloianu. A rtistic1® Duminică 5 August ora 10.30 dim. are loc la Teatrul Municipal premiera ciclului de spectacole extraordinare „Parada Humorului”. Joacă cele mai mari vedete ale Teatrului, în frunte cu: Maria Tănase, Radu Beligan, C. Tănase, N. Stroe, Vasiliu Birlic, Ion Manu, Costache Antoniu, Marcel Anghelescu, Virginica Popescu, Elena Burmaz, Zizi Șerban, etc. Ga!e siptimânak sîfidî cerfsst si lo de box P. T. T. Sâmbătă 4 August la ora 17.30 va avea loc pe stadionul P. T. T. o interesantă reuniune sindicală de box în cadrul căreia se vor disputa 8 matchuiri. ■■ * Programul reuniune! D. lonescu—Eugen Costache AI Baloșanu—N. Stănescu Dumitru Ion—Arsene Santighian P. Șerbănescu— Vasile Negreanu* Partenie Sima—Stanciu Bogdan M. Caraiman—Andrei Niculescu Tudor Pipoș—Florea Costin Cr. Birjaru—Milică Stănculescu Saptifflana sportiva în U.S S. (Continuare din pag. 1-a) Inori a câştigat Nazaric (Dinamo) cu12,5 sec. La 800 m., primul a fost Indru (Rezervele Muncii) cu 2 min. 37,8 sec.-Ştafeta femenină 4X100, au câştigat-o„Rezervele Muncii“, în 1 min. 0,8 sec., iar la bărbaţi „Dinamo“ în 52,2 sec. Lwowul sportiv In fiecare zi viaţa sportivă a oraşului Lwow se evidenţiază tot mai mult. Se construesc stadioane, serefac terenuri. Fabrica de biciclete a început să pună în circulaţie nouile sale maşini. In felul acesta vor apar© la Lwow sute de nouă ciclişti. Asociaţia ,, Spartac“, şi-a deschis noul bazin, frumos amenajat, cu duşuri, cabine şi plajă. In bazin incap până la 2000 cetăţeni pe zi. A fost refăcut şi combinatul „Dinamo“. Marele interes care a suscitat populaţia din Lwow, în ultimele zile, a fost întrecerea atletică tradiţională, între cele cinci oraşe : Kiev, Harcov, Lwow, Odessa şi Dnepropetrovsk care a durat trei zile. La aceste concursuri au luat parte maeştrii U. R. S. S. Svinikov, Kanachi, Pazevschi, Buianov şi alţii. Primul loc a fost ocupat de KIEV cu 130 puncte. Căpitana echipei Kiev Liubov Kanachi, a ameliorat recordul ucrainean la înălţime sărind 1,50 m. Locul doi a fost ocupat de Lwow, al treilea de Harcov, apoi Dnepropetrovsc şi Odessa. Viitoarele întreceri tradiţionale se vor disputa în capitala Ucrainei. Un record în matchul Dinamo (Moscova) — Aripi Sovietice MOSCOVA — Stadion „Dinamo", 300.000 spectatori. Arbitru N. Latâşev (Moscova). — In 1938, Dinamo (Leningrad) a terminat matchul pentru campionatul UJi.S.S. cu „Burevestnne” (Moscova) la scorul 9—1. Acesta a fost recordul pentru prima categorie. După 7 ani Dinamo (Moscova) îl îmbunătățeşte stabilindu-l la 10—0. Cu acest scor ei şi-au Knokautat adversarul Armtometice. Dinamo a fost foarte activ, marcând în fiecare repriză câte 5 goaluri. Primul goal marchează Karţev, în minutul 20. După acesta Dinamo trece la un uşor antrenament mai marcând din când în când câte un punct. Punctele au fost marcate de Karţev (4), Trifitiov (3) şi ceilalţi înaintaşi Bescov, S. Soloveov şi Maliavchiv câte unul. Bucuri bune despre adversar (Aripi Sovietice) nu se pot spune. Ei au fost tot timpul depăşiţi de adversari, iar portarul Stepmin a scăpat mingi posibile. Desigur, pierderea temporară a portarilor titulari Arharov şi Marcus este resimţită, dar asta nu înseamnă să fie scăpate mingi posibile în poartă, mai ales la echipe de maeştri. Activitate intensă în localităţile mici pvosibirsc. Dianio s’a pregătit minuţios în vederea „Zilei sporturilor“. In campionatele regionale de atletism şi au stabilit nu mai puţin de cinci recorduri, Olga Familţeva a aruncat discul la 32,10 m. şi greutatea la 9,75 m. Aruncătorul Vove îmbunătăţeşte recordul la greutate cu: 10,98 m. La 5000, cu un timp record 16 min. 16 sec. câştigă Lagutin. Ćarţevo (Regiunea Smolensc). Tinerii comsomolişti, construesc cu propriile lor puteri un stadion al oraşului. Până acum au amenajat terenul de foot-ball, de volley-ball, locul pentru sărituri şi tribune pentru specatori. Molotov, învăţarea boxului are loc acum în programa pregătirii militaro sportivă a elevilor din technicum-ul militaro-mecanic. Trei dintre elevii technicum-ului Oborin, Zhaichin şi Davâdov, iau parte la campionatul Uniunii la box. Match international de foot-ball la Polianoe OLIANOE. Pe unul din standioanele „Flotei Nordului", a avut loc o serbare sportivă. Marinarii sportivi au luat parte la 100 m., ştafeta suedeză, săritura în înălţime, un cross de 3000 m. şi la tragerea frânghiei. Serbarea s-a terminat cu un match de foot-ball între Marinarii Engleji şi Marinarii Sovietici. Au învins Sovieticii cu 3—1. Matchul celor mai buni ridicători de greutăţi Titlul de campion al categoriei semigrea de ridicarea greutăţii a revenit lui Grigore Novac, care a stabilit cu această ocazie un nou record mondial (133 kgr.). La categoria grea a câştigat I. Cuţenco (462,5 kgr.), el fiind şi campion absolut al U.R.S.S. La categoria minimă, fără luptă, a câştigat M. Cosasev (295 kgr.). Pentru locul doi, lupta a fost deschisă până la ultima ridicare între A. Donschi (265 kgr) şi N. Lapidus (260 kgr.). O luptă aprigă se prevedea pentru titlul semiuşor între G. Popov şi M. Casianic. Ultimul, încrezut în forţa sa, începe cu ridicările de la 95 kgr. şi, nereuşind, a fost descalificat. Titlul a fost cucerit de Popov (315 kgr.), al doilea Sopatin (282,5 kgr.) al treilea M. Rapaport (245 kgr.) Campion la categoria uşoară a fost M. Jghenii (337,5 kgr.), urmat de J. Mehanic (330 kgr.) şi K. Cvetil (322,5 kgr.). Categoria mijlocie a avut concurenţi principali în N. Şatov şi A. Bojeo. Primul a venit în această categorie din cea uşoară, al d°ilea din semigrea. Şatov, cu suma de 360 kgr., ocupă locul I. Bojeo deşi a încercat 152,5 kgr. cu ambele mâini, nu a reuşit să se fixeze până la urmă, cedând astfel lui Şatov cu 2,5 kgr. -el ocupă locul doi cu 350 kgr., iar locul trei îl ocupă Malieov (330 kgr.). La categoria semigrea situaţia se prezintă : G Novac (400 kgr.), C. Ihotimschi (3025 kgr.) și Cravcenco (352,5 kgr.). La categoria grea locul doi îl ocupă N. Ponutin (365 kgr.), iar locul trei Razurin (352,5 kgr.). R P i