Sportul Popular, august 1945 (Anul 1, nr. 92-121)

1945-08-02 / nr. 93

r Anul V Nr. 930 TOATE SPORTURILE PENTRU POPOI. *PoSTUL AT? OFICIOS AL ORGAVIZATICI SPORTULUI POPULA Echipa sindicală de football a Capitalei s-a consacrat definitiv Sudicaliştii bucureşten au obţinut Duminică două victorii Duminică, formaţia secundă a Capitali, sau mai bine zis reprezentativa sindicală de football, a obţinut o nouă Victorie, la un scor care nu poate fi interpretat, asupra unei echipe care obţinuse 27 victorii consecutive. De fapt, echipa sindicală a obţinut în aceiaşi zi două victorii şi ceea ce ar părea paradoxal, a doua victorie — de ordin moral — a fost obţinută asupra Echipei A a Capitalei. Pentru că echipa A., alcătuită dintr’o serie de nume sonore, de vedete adulate de public, a suferit un eşec din partea aceleiaşi formaţii pe care reprezentativa, sau mai bine zis sindicalistă, a Capitalei, a învins-o la Arad chiar, cu scorul de 3—1. Da, este perfect adevărat. Cu mici modificări oaspeţii au prezentat aceiaşi formaţie ca şi la Arad. Ceva mai mult, din toţi jucătorii cunoscuţi pe care-i anunţase în formaţie, Aradul n’a utilizat de cât pe Mészáros. Ceilalţi Toth III, Geral, Bătrân, Igna, nici măcar n’au făcut deplasarea. Portarul utilizat a fost introdus în formaţie pentru că titularii s’au declarat indisponibili, iar linia de atac a fost condusă de un centru căruia conducătorii arădanii nu-i acordau nici un credit. Pe scurt, oaspeţii au aliniat o formaţie mai slabă ca la Arad, — vorbind de faptul că n’au utilizat jucători cu nume cunoscute — echipă care intrase pe teren cu convingerea că vor fi învinsă. Doar adversarul — formaţia A. bucureşteană — învinsese pe aceiaşi echipă aproape care li se opuneau acum, invincibila echipă a Clujului cu 7—0. Pe teren însă, „victimile" au obţinut o victorie destul de comodă asupra unui adversar nedecis, moale, jucând, nu din convingere, ci, mai mul ca să scape de o corvoadă plictisitoare. Şi aci, trebuesc accentuate si scoase în evidenţă meritele echipei sindicale, care în „deplasare" a obţinut o victorie ce abia acum apare în toată splendoarea ei. Acel 3—1, vine acum să confirme integral şi să consacre definitiv formaţia sindicală de football. Formată din jucători fără pretenţii, — fără aere de vedere — echipa joacă din convingere, din dragoste pentru culorile pe care le apără. La Bucureşti, cu o formaţie uşor modificată, aceiaşi echipă a învins uşor reprezentativa Braşovului. Intr’o singură repriză şi sub o căldură de cuptor■ De fapt, condiţiile de joc au fost mai vitrege decât acele ale echipei A, tocmai pentru că sindicaliştii au fost siliţi să joace pe căldura acea insuportabilă. Au învins totuşi fiindcă au fost conştienţi de misiunea lor. Şi tocmai în repriza doua, după 45 minute de joc, după care scorul ar fi trebuit să moaie alura, au jucat mai bine, mai legat şi mai tare. Deci echipa sindicală de football a Capitalei şi-a cucerit prin cele „două" victorii de Duminică, galoanele consacrării. — i. s. — Nidogali internatonală de box fără altdara anterioară Se pune în vedere tuturor asociaţiilor afiliate din ţară că, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, nu pot angaja matchuri internaţionale decât cu autorizaţia prealabilă a U. F. S. R.-uluii şi recomandarea expresă a Federaţiei Române de Box. Asociaţiile străine sunt datoare să aibe deasemeni autorizaţia forului de specialitate din ţara de origină. Astăzi si mâine la Obor Matchuri interesante în campionatul regional de polo O Derbyul V. Dacia —CFR amânat! • Astăzi, întâlnirea I Tirul—A. S. Textile • Noua înfăţişare a clasamentului. In ultima şedinţă a Comisiei Regio,riale de înnot s’au luat câteva măsuri in legătură cu campionatul regional die polo. Deribyid campionatului, care era fisat pentru etapa de mâine, a fost amânat pentru săptămâna viitoare — Miercuri 8 August. Matchul C. F. R.,Vifarud Dada, a fost amânat la cererea feroviarilor, cu asentimentul — sportiv — al viforiștilor. Pentru etapa de mâine (la Obor) s’a fixat următorul program: Ora 16 : V. Dacia II—CFR II, arb. P. Stroescu Ora 16.30 : LNR—A. S. Textile, arb. Gh. Russu. Ora 17: Tirul-Vova—Macabi, arb. I. Slăvescu, artm .B Se fixează pentru astăzi Miercuri I August la ștrandul Obor, matchul Tirul-Vova—A. S. Textile, arh. I. Slăvescu. Având in vedere cererea comună a grupărilor Tirul-Vova și CFR II, se decide rejucarea matchului fixăndu- se data de Miercuri 8 August. Punctajul întâlnirilor în cadrul campionatului regional de polo se fixează astfel : 3 puncte pentru victorie, 2 puncte pentru match nul, 1 punct pentru înfrângere, 0 puncte pentru forfait. In urma acestei hotărîri si având în vedere ultimele decizii, clasamentul a luat următoarea înfățișare : V. Dacia 1 3 3 0 0 21: 1 C F. R. I 3 3 0 0 8: 2 V. Dacia II 3 2 0 1 13: 4 Macabi 3 2 0 1 10:10 9 9 7 7 C. F. R. n 2 0 0 2 2:13 2 A. S. Textile 2 0 0 2 2:11 2 L. N. R. 3 0 0 3 1:14 2 Tirul-Vova 10 0 1 1: 3 1 Caravana de propaganda culturală Primul contact cu tineretul din Moldova de la război încoace la făcut C. F. R. Ghiuriţan, Mihăilescu, Gavrstescu şi Unguroiu în fruntea unei caravane culturalo-sportive care a redescoperit regiuni importante pentru sportul românesc S’au întors ceferiştii dintr’un lung turneu de două săptămâni în Moldova. Am stat de vorbă cu ei şi înregistrăm cu cea mai mare satisfacţie pentru opinia publică sportivă rezultatele acestui turneu. Nu au fost numai 5 jocuri de football cu rezultate mai mult sau mai puţin interesante. A fost mult mai mult, ceferiştii s’au dus în Moldova, în această provincie de mult uitată de aşa zisele „mari echipe sportive" din Bucureşti, ca solii sportivilor adevăraţi, cari nu-şi consideră perfecţiunea tehnică, un mijloc pentru a stoarce banii conducătorilor, CI CA UN MIJLOC PENTRU PROPAGAREA SPORTULUI, şi CA UN MIJLOC PENTRU APROPIEREA TINERETULUI DE PRETUTINDENI. Nu ne-am mirat de loc auzind, că CFR■ a făcut primul pas, pentru reluarea legăturilor sportive cu tineretul şi cu publicul sportiv din Moldova, fiindcă CFR., care a fost în fruntea luptei pentru libertate, iar acum este în fruntea producţiei pentru reconstrucţia ţării, trebue să fie şi în fruntea acelor sportivi cari recunosc valoarea sportului ca propagandă culturală şi ca mijloc de înfrăţire. C.F.R. a făcut primul pas, aşteptăm cu încredere apariţia sportivilor cari îi vor imita. Fiindcă pilda aceasta trebue să fie un imbold pentru noua generaţie de sportivi şi noi, cari simţim pulsul acestei generaţii noi, suntem siguri că nu aşteptăm degeaba. N’aş vrea să parafrazez introducerea, însă treime să accentuez că ceferiştii n’au urmărit cu înverşunare victorii pe care le-ar fi trecut la palmarez, îmbogăţindu-l. Şi n’au urmărit victorii pentru că nu era cazul. Pentru că CFR pornise într’um turneu de propagandă, turneu care trebuia să redeschidă o cale de mult uitată, cale care nu aducea nicio satisfacţie materială acelor domni cari monopolizaseră sportul şi-l confundau cu o „cassă“ numai cu „intrări“. Şi reuşita turneului a fost deplină. Au jucat cinci matchuri, dar fără a socoti rezultatele ca un scop. Matchurile în sine au fost mijloace de apropiere sportivă între sportul bucureştean şi ignoratul sport moldovean. Pentrucă de totdeauna, această frumoasă provincie românească, a fost — pe tărâm sportiv — un teren virgin. Slabele încercări făcute pentru o redresare, au fost mult prea repede părăsite şi numai rareori s’a vorbit despre sportul moldovean. Iată de ce, meritul ceferiştilor trebue scos în evidenţă. Fără a precupeţi greutăţile călătoriei, fără a se gândi la câştiguri materiale, au pornit să deschidă o cale care desigur va fi urmată şi de alţii. Ceea ce mai trebue accentuat, este prezenţa în turneu a jucătorilor Ghiuriţan, Mihăilescu, Dan Gavrilescu şi Unguroiu, care, la apelul făcut de conducători, au sprijinit cu tot entuziasmul lor tineresc această iniţiativă lăudabilă. Caravana ceferistă a dus un suflu nou de viaţă pe unde a trecut. Cele două echipe, de sport (Continuare Sn pmng. ll-a) 8wwr»i»«if» şi O surzi mni că la strandul Ulso ! Echipele de polo Bucureşti A şi Bucureşti B vor juca cu Cluj şi Timişoara In afara probelor de Innot p sărituri, urneul triunghiurilor care se va desfăşura Sâmbătă şi Duminică la strandul Obor, între reprezentativele Clij-Timişoara-Bucureşti, mai prevede şi un turneu de polo. Este bine cunoscută rivalitatea ce domneşte între principalele formaţii din ţară. Matchurile de la campionatele naţionale între Universitatea, lisa, CFR, Viforul Dacia, Cl. Sp. Tg. Mureş, au fost întotdeauna puncte excepţionale de atracţie. Reeditarea acestor întâlniri nu poate decât să stârnească acelaşi interes, maxim. Iată de ce turneul la care vor participa Clujul, Timişoara şi Bucureşti cu două echipe, va fi atracţia acestui mare eveniment nautic. Mai cu seamă dacă avem în vedere că nu joacă cluburi, ci selecţionatele oraşelor. In materie de polo, prestigiul bucureştenilor e destul de mare. Grija Comisiei Regionale de înnot a fost să alcătuiască două formaţii care să corespundă din acest punct de vedere. Alcătuirea echipelor bucureştene Echipa Bucureşti A a fost astfel alcătuită: Dorel Stein, Vasiliu, Floreşteanu, Slăvescu, Manoliu, Fischer, Levita. Toţi sunt in formă şi cu puţin noroc şi bunăvoinţă, putem spera in rezultate mai mult decât onorabile. Echipa secundă Bucureşti are următoarea înfăţişare : Anca (Iacobini) Russu, Goldman, Popescu-Zgrembrus, Mitroşeniu, Vancea, Teodorescu-Ţapu. Rezerve: Dicu Kimbaum şi Walter. Evident secunzii n’au şanse deloc, dar suntem siguri că vor depune toate eforturile ca să obţină rezultate cât maii merituoase. Programul turneului de polo se prezintă astfel: Sâmbătă , Bucureşti A—Cluj şi Bucureşti B—Timişoara. Duminică dimineaţa: învinşii între ei; Duminică după amiază : învingătorii între ei. Tragerea la sorţi a culoarelor se va face Sâmbătă dimineaţă in cadrul consfătuirei generale care va reuni pe toţi conducătorii şi oficialii. Arbitrii vor fi desemnaţi cu acelaş prilej. NORMAN, unul din cei mai buni portari din Europa, care va juca la Bucureşti Sâmbătă şi Duminică în echipa Timişoarei. Toţi sportivii din Capitală iau parte la Concursurile pentru „Insigna de atlet complect“ de mâine după amiază de pe U.F.S.R. Continuându-şi opera de popularizare a atletismului în massele populare, secţia de atletism a Organizaţiei Sportului Popular a programat pentru mâine după amiază un nou concurs atletic pentru Insigna de Atlet Complect. Faţă de interesul stârnit până în prezent de aceste concursuri se scontează că numărul concurenţilor de mâine, cuprinzând şi pe cei restanţieri la unele probe atletice, va trece uşor de o sută, număr rar întâlnit în concursurile noastre de pistă. Sute de reuşiţi Sute de reuşiţi sunt până in prezent, ceia ce este o mărturie eloquentă a uşurinţelor probelor şi totodată dovedesc că standardul atletic a! sportivilor noştri a început să crească. Peste 300 din cei aproapie 600 de concurenţi, au reuşit să treacă absolut toate cele cinci probe obligatorii, iar dintre aceştia cea mai mare parte o formează elevii şi sindicaliştii. Liberii profesionişti formează o altă categorie care, împreună cu specialiştii în alte sporturi, sunt polisportivii deşi puţini la număr, destul, totuşi să arate că şi aceste categorii iubesc atletismul. Fetele şi bătrânii S’a observat în ultima vreme un număr destul de mare de concurente femenine şi de concurenţi în vârstă. Explicaţia e cât se poate de simplă şi totuşi îmbucurătoare: ATLETISMUL A PRINS ŞL IN ACESTE MASSE. „Luna Femeii Sportive" pentru primele, condiţiunile extrem de avantajoase de participare la concurs pentru secunzii, iată metodele prin care au fost aduşi pe stadion (Continuare în pag. 1I-a) Aceasta consfinţeşte un atlet complet... La concursul atletic al Viforului Dacia de mâine au dreptul să participe şi alţi atleţi, concursul având caracter oficial Federaţia de atletism a delegat la concursul atletic de casă al Viforului Dacia de pe ANEF un oficial în persoana d-lui Albişor, concursul căpătând astfel un caracter oficial. Au dreptul să participe deci, toţi atleţii cluburilor din Capitală. Performanţele înregistrate vor conta pentru standarduri. ION BOGDAN Este jucătorul cel mai popular, din foot-ballul românesc. Care copil nu ştie că Bogdan şi-a început cariera de foot-ball la Zburătorii, şi-a continuat-o la Unirea Tricolor, şi a devenit jucător mare la Rapid. Ca orice tânăr, cu speranţa în suflet şi mânat de dorul aventurilor, Ion Bogdan, a peregrinat câtva timp pe meleaguri străine pentru ca să se reîntoarcă la glia pe care o iubeşte. Ridicat prin el însuşi, footbalistul de azi, este fiul unor oameni simpli, muncitori, ce ştiu lupta cu greul, astfel că Ion Bogdan, va fi mereu cu sufletul lângă cei mulţi, lângă cei umili, pe care îi înţelege şi îi ajută. Nimic nu-i pare mai plăcut, decât atunci când poate oferi sfatul său, tinerilor, care, ca şi el, simt în ei dorinţa de afirmare, pe care Ionică a trăit-o din plin şi pe care viaţa i-a acordat-o. Fire de bohem, Bogdan, pasionatul după foot-ball, rămâne în viaţa de toate zilele „civilul" de pe stradă, fără înfumurarea ce ţi-o dă consacrarea. In afara terenului, internaţionalul Bogdan, îşi împarte viaţa între una din multtiplele secţii ale C. F. R.-ului, unde e func-ţionar, şi căminul său. Licenţa în Academia Comer- | cială, dublată poate în viitor de | cea in Drept, nu schimbă pe omul şi jucătorul Bogdan, care * rămâne la fel de volubil ca | toată lumea, la fel de bun ca- \ marad şi îndrumător pentru toţi acei ce vor să-i ceară sfa- I tul. Iar prestanţa celor 28 de mar |huri internaţionale, netrămbinţate, dovedesc modestia unui adevărat sportiv. Excelent camarad, modest în viaţa de toate cele, ca şi în cea de sportiv, iată caracteristicile celui mai iubit jucător din footballul nostru. Echipa de ping-pong a României pentru campionatul dela Budapesta In ultima şedinţă a Comisiei Interimare a F. R. T. M. s-au luat următoarele hotărîri : Se selecţionează în vederea probabilei deplasări la Campionatul Internaţional al Ungariei care va avea loc la Budapesta între 18 şi 20 August a .c., următorii: d-na M. Burac şi d-nii N. Namescu, V. Vladone, G. Erős şi Gh. Urşiţ. — Se fixează perioada de transferări în luna August şi anume între 15 şi 31 ale lunei. — Se va interveni la U. F. S. R. pentru aprobarea tipăririi Regulamentului de joc şi a regulamentelor Interioare F. R. T. M. A FOSTFORMAT LOTUL SELECŢIONAŢILOR PENTRU JOCUL CU TG. MUREŞ In şedinţa de aseară F. R. F. A. a fixat lotul jucătorilor selecţionaţi în formaţia Capitalei pentru jocul cu Tg. Mureş. Au fost aleşi următorii jucători: Şt. Ionescu, Anghel Popescu, Negru Dragan, Ghiuriţan, Sergent, Negrescu, Beffa, Simatoc, Gică Popescu, Lungu, Petculescu, Şt. Dumitrescu, Marian, Hamis, Găman, Iordache, Naciu, Stoian . Matchul va începe la ora In deschidere va avea loc o întâlnire între Socec Lafayette şi Leonida, care începe la ora 16,15. Biletele cu preţ redus la acest match pentru sindicalişti, studenţi, militari, etc., se vor putea obţine numai la sediul F. R. F. A. Joi 2 August. Ale Popescu solicitat ca antrenor la Reşiţa Ale Popescu, cunoscutul antrenor al echipei Metrom (Braşov), fost la Mica (Arad) și fost jucător al Unirei Tricolor, a primit o interesantă ofertă de a fi angajat ca ------ antrenor din partea unei grupări elevi, din Reşiţa. aporttrtt trebue să mute peste tot şi mu mumei im sport împotriva rămăşiţelor fasciste şi a elementelor reacţionare. „Ştafeta Tinereţii“ cu făclii electrice, a Tineretului Progresist va strânge la start numeroase echipe sportive din Cspitală din „Rezoluţia Comisiei a X-a melo die Cultură Fizică Amânată, din motive tehnice, cu patru zile, ştafeta cu făclii organizată de Tineretul Progresist şi întitulată sugestiv „Ştafeta Tinereţii“, va avea loc, irevocabil, mâine seară, însă de data aceasta ora începerii ei va fi 21 nu zece cum fusese programată Duminică. In primul rând propaganda Scopul e cât se poate de frumos: propaganda atletismului și introducerea lui în cât mai largă măsură în massele populare-Iar pentru acest lucru trebue felicitat sectorul I Galben, din Tineretul Progresist, care girează organizarea. Vor participa tinerii sportivi din Capitală, din fabrici, magazine, ateliere şi acei reprezentând echipele Tineretului Progresist. Echipele vor putea concura sub orice denumire echipă şcolară, de cartier, club sindicalist sau din cadrul vreunei întreprinderi, fără restricţii.Vor trebui însă să aibe un responsabil delegat pe lângă comisia organizatoare, care va reprezenta interesele echipei şi în acelaş timp va avea grijă de atitudinea sportivă a concurenţilor. Singurul amănunt pe care sunt obligate să-l îndeplinească toate echipele este de a se prezenta complect echipate de concurs. In ceea ce privște premiile, ele vor fi în număr destul de mare, compo. (Continuare în pag. III) privitor la problem (Belgrad) linul, care a vrut să ajungă portar...