Sportul Popular, ianuarie 1946 (Anul 2, nr. 238-259)

1946-01-05 / nr. 238

i La Arad se va amenaja un stadion modern Din Iniţiativa O. S. P.-ului, a Comisiei locale sportive şi a câtorva oameni iubitori de sport, s’a hotărît ridicarea unui stadion sportiv modern în locul arenei „Gloria”. S’a ales comitetul care va îngriji de această lucare, care se ridică la suma de 100.000.000 lei. Comitetul are următoarea compunere : Comisia Centrală: Voştinar Gh., Prefectul Judeţului, Pătincaş Ion Primarul Oraşului, Prof. Blaga Nestor, Lt. Colonel Dumitrescu Marin, Dr. Botiş Aurel, Neuman Francisc, Herzog Andrei, Ing. Cosacenco Vladimir, Simion secretar Sirid. Unire, Szolai Géza, Znorawski Francisc, Szabó Nicolae, Bogdan Ionel, Deheleanu Adrian, Dr. Şchiopu Vaier, Bozgan Gheorghe, Voitovici Mihai şi Weinberger Friederich. Comisia Economică: Gardos Ludovic, Meszaross Ioan, Soriban Nicolae, Eichner Akos, Herzog Tiberiu, Lupşa Coriolan. Comisia tehnică: Cozacenco Vladimir, Novac Eftimiu, Steiner Eugen, Popa Dumitru, Milancovici Ilie. Comisia juridică: Dr. Solomon Adalbert, Dr. Butariu Miron, Dr. Gaschievici Victor, Chioara Ilie. Planurile au fost elaborate și în curând ele vor fi gata, pentru a se putea începe lucrările în primăvară. ★ Comisia financiară şi-a început activitatea şi chiar în prima zi s-a colectat suma de Lei 11.000.000. Colectarea a început a lua un mare avânt şi este aproape sigur că în cel mai scurt timp se va aduna întreaga sumă necesară construirii Stadionului. Comisia technică a intrat şi ea în funcţiune şi materiile prime sunt depozitate pe terenul Gloria, aşa că dacă timpul se va înbunătăţii să se poată începe imediat lucrările. Ştiri sportive din Constanţa Gruparea E. P. A. s’a încadrat în organizaţia Tineretului Progresist din Constanţa şi va purta denumirea de T.P.E.F.A. Şi pentru că începutul a fost făcut şi gruparea Kiazim a început tratativele pentru a se încadra şi ea în Tineretul progresist sau să se sindicalizeze. * Gruparea Elpis a anunțat în şedinţa comisiunii districtuale din 26 Noembrie 1945 că ea nu se încadrează în Tineretul Progresist şi niici nu se sindicalizează. In consecință Corniceun,ea a îndepărtat-o din campionat, anulând toate matchurile jucate până în prezent. ★ Ca urmare a incidentului petrecut cu ocazia matchului de campionat dintre T. P. Medgidia li C.F.R. din care cauză jocul a fost întrerupt In min. 57. Comisiunea districtuală a ridicat dreptul de joc al jucătorului Oltonică Gheorghe de la C.F.R. pe timp de 60 zile — el fiind autorul incidentului — şi a hotărît continuarea matchului cu începere din min. 57 cu lovitura de la centru, cu rezultatul de 1-0 pentru C.F.R., fiecare echipă jucând în 10 oameni. * Sindicatul îmbrăcămintea din localitate înfiinţându-şi secţia sportivă, şi primăvară echipa de foot-ball a Indicatului va fi înscrisă în cartat. D. Ionescu C., conducătorul secţiiei sportive şi d. Gh. Gheordieanu ne-au asigurat că formele pentru affiliere sunt întocmite şi în curând vor fi trimese la F.R.F.A. Echipamentul necesar a fost procurat deci se aşteaptă doar primăvara pentru începerea activităţii. Din cauza frigului matchul de categ. II-a dintre T.P.E.F.A. şi Kiazim, ce a mai rămas de disputat în cadrul campionatului local, precum şi restanţa jocului C.F.R—T. P. Medjidiia se vor juca la primăvară. Socotind şi matchul dintre T. P. Medgidia—C.F.R. cu rezultatul de 1—0 în favoarea grupării C.F.R. (acesta a fost rezultatul în momentul întreruperii jocului), clasamentele se prezintă astfel: La categoria l-a: SCEC 5 1 0 4 8.13 2 „ In clasamentul de mai sus al categ. II-a mai pot interveni modificări, deoarece matchurile T. P. Judeţean—Kiazim şi SCEC—Kiazim încă nu sunt omologate, datorită faptului că gruparea Kiazim încă nu s’a încadrat în T. P. şi nici nu a găsit vreo cale de a se sindicaliza. V. M. P.C.A. 6 4 1 1 16:8 9 pete Marinarii civilii 6 3 2 1 16:6 8 „ C.F.R. 6 3 1 2 13:10 7 „ Desrobirea 6 2 2 2 8:11 6 „ As. Marina 6 3 0 3 8:15 6 „ S. N.C. 6 1 2 3 6:10 4 „ T. P. Medgidia 6 1 0 5 7:14 2 „ La categoria II-a: T.P.E.F.A. 4 2 2 0 12:7 6 pete T.P. Judeţean 5 3 0 2 13:12 6 „ Dobrogeana 5 2 1 2 10:9 5 „ Riazim 4 2 1 1 6:4 5 „ AC.F.R. 5 1 2 2 7:8 2 „ [iiialÉ region m\m de m I a Cluj La Cluj au avut loc campionatele regionale de box ale regiunei, în vederea clasificării pentru campionatele Naţionale ce vor avea loc la Bucureşti. Campionatele au avut loc în sala mare a sindicatului măcelarilor şi s’au desfăşurat într’o singură zi (înainte şi după masă) dat fiind numărul redus de concurenţi înscrişi. Au participat boxeurii grupărilor CFR şi Dermata. Juriul a fost compus din D-nii Deak Fr. Corpedechin D. şi Geréb Fr. Comisia tehnică a fost prezidată de d. Ing. Virgil Saivan preşedintele secţiei de box a Regionalei, comisia fiind asistată de d. Maior Arcaidian. CUM AU DECURS CAMPIONATELE : In limita categoriei muscă, Ambrus I (CFR) dispune la puncte pe Beskid (Dermata) devenind campion. La categoria cocoș Ambrus II (CFR) își asigură titlul de campion, dispunând prin k. o. de Balisit (Dermata). Categoria pană este disputată în semifinală între Kiss şi Butyka ambii CFR, primul câştigând greu la puncte. Finala este câştigată tot de Kiss ,dând în faţă un începător care pentru a doua oară a îmbrăcat mănuşile de box. Categoria uşoară este câştigată de talentatul Farago Mihai care deşi după 6 luni de armată şi fără antrenament venit special în concediu pentru a participa la campionate, a arătat o tehnică şi o rezistenţă rar întâlnită-A eliminat în primul tur pe Boga ’(CFR) pentru că în după masa aceleiaşi zile să dispună comod de Salmai (Dermata). In limita categoriei semi mijlocie, Moldovan Marin (CFR) este declarat campion regional ca fără aiversar la această categorie. Categoria mijlocie este câştigată Konty (CFR) la mare luptă cu Manegoti (Dermata). Categoria semigrea îi revine dermatistului Kovács (CFR) Iată „speranţele Clujului” în vederea campionatelor naţionale: Hârtie: Ripka (Dermata), Cocoş: Ambrus II (C.F.R.). Uşoară: Faragó Mihai (C.F.R.). Semi-mijlocie: Moldovan Marin (C.F.R.). Semigrea: Kovács (Dermata). Categoriile muscă, pană, mijlocie şi grea suut mai puțin promițătoare. ♦ Ştiri din Braşov Tineretul Progresist va face pe terenul T. P. fost Olympia un patinoar, care se va deschide zilele acestea. Cursa de sky care urma să aibe loc Duminică a fost amânată din lipsă de zăpadă. Luni va avea loc un concurs de sky, de slalom şi coborâre. La 13 şi 14 Ianuarie se va desfăşura cupa IAR la sky. Azi se dispută la Predeal campionatele şcolare de sky. Din Braşov participă 5 licee cu 15 popaurențici. SPORTIVII .JHI* cereți „SPORTUL ILUSTRAT“ la toate debitele și chrserile de ziare. I Contrar aşteptărilor, campionatul, respectiv Cupa Victoria la Cluj a prodiuit mari surprize, evidenţiindu-se gruipări sindicale cu cari la început aşa zis marile grupări din Cluj n’au vrut să joace, acest campionat surclasând tocmai grupările cari luptau pentru sortarea separat a unei categorii de onoare. Iată clasamentul celor 4 serii ale districtului de foot-ball Cluj : SERIA I SERIA 11 SERIA III Orion 7 6 1 0 29: 7 - 13 Sanitas 7 6 0 1 44: 9 — 12 Bijutierii 7 4 0 3 16:14 - 8 C. S. S. Zalău 7 3 1 3 17: 16 - 7 Unirea 7 3 1 3 13 :17 - 7 Otelul 7 214 9: 35 -5 CSM. Huedin 7 0 0 7 0:21 - 0 Lemnarii 7 0 0 7 0.21 1 0 SERIA IV In ceea ce priveste clasamentul seriei I-a, el este făcut conform rezultatului de pe teren dintre Victoria şi Dermata între cari este un litigiu (contestaţia grupării Victoria) care ar putea după rezolvare schimba leaderul acestei serii. Sezonul oficial al districtului Cluj a luat sfârşit la 6 Decembrie cu jocul Dermata-Victoria soldat cu rezultatul de 3:0 (1:0) pentru Dermata. Comisiunea de football Cluj a exclus din competiţie pentru neprezentare de 3 ori consecutiv pe teren pe următoarele grupări: C. S. M. Huedin, Lemnarii, Alimentarii, Frizerii, Tipografii, M. T. R. Mera şi Mănăşturul. Astfel, la începutul lunei Martie 1946, 25 de grupări vor continua lupta în această competiţie. Privind aspectul clasamentelor de mai sus, constatăm că în decursul acestui campionat s’au marcat 500 goaluri. Regele goalurilor din această competiţie este Kurko G. de la Orion cu 22 de goaluri urmat de Vigu Ionel (Victoria) 21 goaluri. Echipa cea mai bună a districtului Cluj fiind următoarea : _ Boroş (Ferar), Felecan I (Victoria), Farmathy, (Ferar), Pali (Fe rar), Luca (U), Petchowsky (Ferar), Bonyhady (Ferar), Bodola (Ferar), Mureşan (CFR), Kovács IV (Ferar) şi Hirsch (Sanitas). D. Corpodeanu ★ In vederea începerea activităţii de scrimă, Comisiunea de specialitate de pe lângă Regionala O. S. P. Cluj, a trimis un delegat cu toate autorizaţiile respective la Budapesta, pentru aducerea ca antrenor al Regionalei pe vestitul maestru ecrimeur Szabó Ladislau. Activitatea footballistica a Clujului Dermata, Universitatea, Orion și CFR Someș-Dej, leader de toamnă Dermata 7 7 0 0 40: 0 — 14 Victoria 7 6 0 1 42 : 4 — 12 C. S. S. B. 7 3 13 18 :11 — 7 Ady 7 3 1 3 14:10 - 7 Pielării 7 3 1 3 12 :20 — 7 Fermata 7 3 1 3 10 : 31 — 7 Mănăștur 7 1 0 6 5 :33 — 2 Sind. Alimentar 7 0 0 7 0 : 21 — 0 Universitatea 7 7 0 0 22 : 4 — 14 C. F. R. 7 6 0 1 24: 2- 12 Div. 2 V. M-te 7 5 0 2 19 : 13 - 10 Schutt 7 4 0 3 12:18 — 8 Sparta 7 3 0 4 11 : 13 — 6 Frizerii 7 0 0 7 0 : 21 — 0 Tipografii 7 0 0 7 0 :21 — 0 MTR. Mera 7 0 0 7 0:21 - 0 CFR-Someș-De 7 6 0 1 20: 8 - 12 Tin. Progresist 7 5 1 1 35 : 6 — 11 CSM. Aghires 7 5 0 2 21 : 14 - 10 Ferar 7 4 0 3 26 : 13 - 8 Rutexttl 7 3 1 3 18:16*= 7 K. K. A. S. E. 7 2 0 5 16 : 28 - 4 Locomotiva 7 1 0 6 3 :17 = 2 Dâmbu Rotunu, 7 0 0 7 2 : 45 — 0 SPORT SI MUNCA IN VALEA JIULUI Pentru a reda toată activitatea sportivă a Văii Jiuilui ar fi necesară o dare die seamă prea vastă şi de acea vom căuta să redăm numai activitatea clubului ,,Jiul”. Secţia football este cea mai activă şi dealtfel cea care produce spectacolele cele mai apreciate de marea masă muncitorească. Cu toate greutăţile materiale de cart ,,Jiul” a suferit şi cu greutăţile excepţionale de transport s’a contractat o serie de match-uri cu echipe din afara Văii-Jiului toate cu revanşe în oraşele lor. Astfel „Jiul” a susţinut din primăvară până In toamnă: La Craiova: F.C. Craiova—Jiul 3—1 La Petroşani: Jiul — CF. Craiova 5—1 La Cluj: C. F. R. Cluj — Jiul 4—1 La Cluj : Jiul — Dermata 2—1 La Petroşani: C. F. R. Cluj — Jiul 2—0 La Petroşani: Rares Mediaş-Jiul 2—1 La Petroşani: Jiul—CFR. Simeria 3—1 La Petroşani: Jiul-Minaur Baia M.4—3 La Mediaş: Rares—Jiul 2—1 La Mediaş: Jiul—Sparta 5—4 La Simeria: CFR.—Jiul 3—1 La B. Mare: Jiul—Minaur 2—1 La B. Mare: Jiul—Pşana Baia M. 2—1 La Petroşani: Jiul—Stancuţa Salo. 5—3 Rezultă următorul bilanţ al matchurilor amicale cu echipele din afară de Valea Jiului. 14 match-uri jucate 8 câştigate 6 pierdute 33 de goal-uri date 31 primite. Prin urmare, o activitate bogată cu un rezultat destul de frumos. In afară, de această activitate extraregională, „Jiul” a mai susţinut matchuri amicale cu echipele din Valea Jiuui, iar de la 14 octombrie a început disputarea match-urilor oficiale pentru cupa „VICTORIA” ale căror recultate sunt următoarele : „Jiul” — Minerul 5—1 „Jiul” — Lonea 1—1 „Jiul” — Viscoza R. L. 7—0 „Jiul” — Victoria 1—0 „Jiul" — Aninoasa (rest. p. primăv.) Clasamentul se prezintă astfel: ,Jiul" 4 3 1 0 18 3 Aninoasa 4 3 0 1 15 7 Lonea 5 2 1 2 12 13 Minerul 4 2 2 14 10 Victoria * 5 1 1 3 6 16 Viscoza 4 1 3 2 18 Clasamentul Rezervelor Lonea 5 3 1 1 11 5 7 Unitatea P. 5 2 2 1 13 8 6 Hui 5 2 1 2 11 10 5 Minerul 4 2 2 18 10 4 Aninoasa 5 2 3 7 11 4 T. Progres. Lup. 4 1 3 6 12 2 In general echipa „Jiul” se prezintă bine pentru o grupare Sindicală amatoare fără pretenţii de dominare, practică un joc destul de technic şi bărbătesc. Jiul In afară de secţia football care este axa în jurul căreia se învârteşte toată activitatea sportivă, mai are următoarele secţii: Atletism secţia căreia se caută a i se da cea mai mare desvoltare posibilă. In acest scop a fost reparată pista de alergări şi a fost angajat antrenor d. W. Sculeri cunosctul fost campion naţional la aruncarea greutăţii Box secţia cu efectivul cel mai mare după cea de football şi care sperăm să aducă „fiului” frumoase rezultate in viitor. A avut numai o activitate locală, susţinând 2 match-uri cu „Minerul”. Va lua parte la championatele amatoare. Rugby Jiul a luat parte la 2 matchuri pe care selecţionata Văii Jiului le-a susţinut la Bucureşti şi a susţinut un match la Petroşani cu C.F. R. Bucureşti de care a fost Învinsă la limită. Gimnastică : este o sereţie care proces tei secţii o formează admirabilii gimnastici Marcu Aurel, Onea Emil şi Szuhanek. Sky-ul a luat un avânt foarte mare. Jiul dispune de elemente valoroase care se antrenează sub supravegherea d-lui Tampa instructor federal. Alte secţii: tennis, lupte greco-ro. mane, volley-ball, ping-pong, popice, turism, patinaj-hokey. Aceste secţii reînfiinţate în ultimul an sunt în plină activitate de reorganizare. La 15-16 Septembrie a. c. s-a organizat la Petroşani ziua sporturilor, la care au participat şi celelalte grupări miniere cu program variat şi cu o defilare impunătoare. In general se poate spune că Valea Jiului este o regiune unde mişcarea sportivă este şi merge pe linia sănătoasă a principiilor sportive amatoare şi sindicale. UDR campion de toamna al Regiunei Reşiţa REŞIŢA, 2. (Corespondenţă).—S’a disputat în localitate derbyul campionatului de foot-ball, între cele două grupări locale U.D.R. şi S.S.M.R., care a fost câştigat de U.D.R. cu 6:2 (3:0). U.D.R. a făcut un joc de zile mari, toată echipa a jucat foarte bine, în special JIJIC, MICU, IOVAN şi portarul PECIU. Au marcat Jijic (4) şi Iovan (2) pentru UDR. şi KOLNIK pentru SSMR. Rezultatele celorlalte jocuri disputate sunt: U.DJ. — S. P. Oraviţa 12:2, UDR. — SSMA. Amina 10:0, UDR. — S.S.A.M. Bocşa Română 9:0. Gruparea U.D.R. a Încercat In actualul sezon câteva elemente tinere cari au dat satisfacţie (Peciu, Plujar, Iovan, Vida). Au mai jucat in actualul sezon şi CONDRAT, POP VASILE şi DURA. Gruparea U.D.R. cu toată pierderea avută in jucători, totuşi poate forma o echipă bună, având o pepinieră mare de jucători, jucând cu patru echipe în campionatul districtual, (echipa primă, rezervele, juniorii şi piticii). Pe lângă asta a mai cedat şi altor grupări jucători crescuţi şi formaţi, numai grupării S.C.M.R. in anul curent — 20 jucători diferiţi, între alţii pe Opeltz, Florutz, Mueller, etc. Gruparea este poate una din cele mai polisportive din ţară, având secţii de football, box, lupte, ping-pong, gimnastică, sky, turism, şah, voley-ball, popice, patinaj, scrimă şi atletism. Având campioni la box, luptă, ping-pong, atletism, gimnastică (foşti şi la Olympiadă), la football fostă campioană cu chipa primă şi juniori, etc. Clasamentul Campionatului de toamna al Districtului de Football este următorul: Mai sunt câteva jocuri restante care se vor disputa la Primăvară. Mai sunt jocuri pentru echipele de rezervă, pentru „Cupa Semenicului“, echipele de juniori, pentru campionat şi „Cupa Clujului" separat, echipele de pitici pentru campionatui „Cupa Berzavei“ separat La campionatul juniorilor şi piticilor conduce tot U. D. R. In sezonul actual afară de jocurile oficiale, grupările U. D. R., S. S. M. R. şi Bocşa au mai disputat şi alte jocuri amicale şi chiar internaţionale şi anume cu M. A. V. din Seghedin şi M. A. V. din Macău şi C.F.R. Turnu Severin. Libertatea şi C.F.R. Oradea cu U.D.R., Gloria Arad cu U.D.R. şi alte echipe din Timişoara şi Lugoj. U.D.R. a mai fost în tratative cu Carmen Bucureşti, Dermata Cluj, Tg. Mureş, I.T.A. Arad, cari din cauza timpului înaintat nu s’au mai putut realiza, rămânând pentru la primăvară. Compunerea actuală a Districtului de football din Reşiţa este următoarea: Preşedinte: Dr. Cornel Roşu, medic. Membri: Nicolae Rubinescu, Hermann Rasch, Todor Stoianovici, Viorel Morariu. Supleanţi: Ing. loan Man, Cornel Radu. Cenzori: Căcia Gheorghe, Viliam Skalka, Ioan Mănescu. U. D. R. 4 4 0 0 37 : 4 — 8 P. S. S. M. R. 4 3 0 1 19 :10 «* 6 „ S. S. A. M. 5 3 0 2 11 :13 = 6 „ C. S. Bucşa 3 1 0 2 7:16 =»2-C. P. Oraviţa 4 1 0 3 ll:25-2„ S. S M. A. 4004 4: 22 -0» Declaraţiile oficialilor (Urmare din pag. la) şi eu sa jucăm in revanşă la Tbilisi, pentru a vă demonstra mai bine valoarea jocului nostru şi a vă primi |i noi In gazdă. Un sincer salut tuturor sportivilor români". D. Usov, care a arbitrat două jocuri, se pierde — cum d-sa e cam mic — prin numeroasele sale bagaje. De altfel menţionăm că a făcut cele mai multe cumpărături. Ne declară : „Nu sunt la primul meu match internaţional. Am condus în întreaga Europă, dar mărturisesc că am constatat la publicul dvs. multă obiectivitate şi competenţă. M’am bucurat sincer. Plec cu frumoase amintiri şi multe prieteni. Mi-ar face plăcere să revin ca arbitru." Intr’un colt s’au strâns un grup, V. Dubinin, speckerul sportiv al postului Moscova, A. Simionov, corespondentul ziarului „Komsolmolscaia Pravda“, Şuşcov, antrenor de football şi maestru emerit de sport şi Diachor campion de atletism şi maestru emerit de sport Sunt ultimile minute petrecute pe pământul ţării româneşti. După solicitarea mea, a urmat un reconciliabul şi ne-a răspuns simpaticul Siminov : ,,M’au rugat prietenii mei să fiu interpretul lor pe lângă dvs. pentru a vă exprima sincere felicitări şi mulţumiri pentru tovărăşeasca primire şi strălucita organizare a matchurilor. Vom transmite în Uniunea Sovietică impresiile noastre, mulţumiţi că am contribuit şi noi la începutul trainic al prieteniei româno-sovietice. Vă..“ Restul frazei s’a pierdut odată cu un fluerat strident, care i-a adunat pe toţi în apropierea celor două avioane uriaşe. D. Shirdadze a scos o listă, a indicat avionul Nr. 844 și a început să citească: Palceadze, Dgedgelava, Gogoberidze etc. etc. până a ajuns la 17 persoane. Ceilalţi s-au îndreptat spre avionul Nr. 895. Încă câteva strângeri grăbite de mâini, apoi îmbarcareaUşile se închid şi motoarele au început să dudue. Sgomotul e foarte puternic, iar vântul provocat de elice ne împinge puternic spre ieşire. Câteva pălării şi-au luat sborul. La adăpost, încercăm să pătrundem prin ceaţa care s’a lăsat brusc. Cu greu, în depărtare se mişcă încet, doi coloşi, încet, încet, uri aţele umbre dispar, înghiţite parcă tr» un duh nevăzut..  .j .* w « i _7 r> 1 : j Două telegrame şi două semnificaţii deosebite pentru sportul românesc democratic (Urmare din pag. I-a) dacă progresul ideii noului sport democratic Această a doua telegramă are o notă duioasă pentru noi, fiindcă este dovada unei atenţiuni mişcătoare din partea vecinilor noştri, cari au înţeles ca şi noi şi au îmbrăţişat ideia sportului popular, singura mişcare sportivă posibilă totr’un stat democratic. Temeinicia legăturilor sportive iniţiate şi promovate de OSP, cu toate ţările vecine democratice a găsit în această misivă ocazională o mică dovadă, care ne îndreptăţeşte la cele mai îndrăzneţe planuri bazate pe colaborarea popoarelor democratice pe tărâm sportiv. De aceea am spus în titlul acestor rânduri că este vorba de 2 telegrame cu două semnificaţii deosebite, prima fiind de o semnificaţie internă, iar a doua aruncă o lumină favorabilă asupra legăturilor noastre sportive cu străinătatea. Tilden cea mai mare glorie a tenisului american (Urmare din pag. I-a) cu el in America, dar considerente de ordin familiar au împiedicat aceasta. „Marele Tilden” Trei ani mai târziu, Tilden revine în România, unde găseşte acum prieteni vechi. Deşi nu mai era în culmea gloriei, jocul său excepţional a atras din nou un public numeros pe ,,corrts”-urile de la T. C. R., venit să admire pe Marele Tilden”. A dispus de Tănăsescu cu 6-3 , 6-3. Tilden îmbătrânise, dar gloria sa a rămas. S’a vorbit multă vreme de matchul său cu Budge, pe care a reuşit să-l bată, fiind în vârstă de 52 ani! Când Perry l-a învins pe Tilden în America, ziarele de specialitate nu au apărut în ediţii speciale, iar renumita artistă de cinema Joan Crawford, care asistase la match, l-a îmbrăţişat pe Perry în plin public.„ Căci o victorie asupra lui Tilden era o performanţa cel puţin remarcabilă. In afară de Perry, singurul care a reuşit să câştige un match cu Tilden a fost francezul Lacoste. La turneul de la Wimbledon, in 1939, spectatorii au putut vedea in tribună un gentleman înalt, uscăţiv, cu părul gris. „E Tilden” se şoptea pretutindeni, şi — spontan — admiratorii i-au făcut o demonstraţie de simpatie, deşi nu lua parte la matchuri, mulţumindu-se să le urmărească, senil, din tribună. H. Matei  Campionatele de box amatoare la T.Severin În arena „Casa poporului” s-a desfăşurat o gală de box contând pentru campionatele naţionale de box amator Deşi gala promitea mult, datorită elementelor talentate ale boxului severinean, desfăşurarea ei a deziluzionat complet pe iubitorii „sportului cu mănuşi”. In primul rând gala a fost foarte slab organizată, sala prost amenajată, boxeuri mulţi care nu s’au prezentat la matchuri, începerea programului cu o oră mai târziu, etc. La aceasta trebue adăugat lipsa totală de antrenament a boxeurilor care au părut obosiţi şi lipsa unui bun arbitru, a cronometrorilor etc. Rezultatele tehnice Cat. muscă — Constantin Savu învinge prin abandon in rondul 11 pe Lăcusteanu Marcel. Arbitrul d. V. Drăgotoiu inexistent. Cat- pană — Hălălău Aron face match nul cu fratele său Bebe Hălălău după un match disputat caîn familie”. Arb. d. Cristea slab Cat cocoș — Gheorghe Rogobete învinge prin abandon în repriza treia pe Secula Ion. Arb. d. Cristea slab. Cat. semi-mijlocie — Iliescu (Marina Regală Română) învinge prin abandon pe Varoneanu Alexandru (C.F.R.) in roundul 11, arbd. V. Drăgotoiu inexistent. ★ Singurul boxeur care a fost oarecum la înălţimea aşteptărilor a fost Gh. Rogobete. Agresiv, tânărul severinian fost campion al Cetferiadei de acum 3 ani, este un element de talent care va face o figură frumoasă în campionatele naţionale. Bobsleigh în anul 1945 Activitatea Bobsleighului pe 1945 s'a mărginit la anualele campionate naţionale dela Sinaia, Încadrate În „Săptămâna sporturilor dela Sinaia" şi la tentativa de stil Înhămat dela Codiea Braşov. Probele de anul acesta au fost in majoritate cucerite de grupările sindicale, dintre care Costinescu-Sinaia şi-a adjudecat campionatul naţional de 4 persoane, cu o performanţă demnă de subliniat, mai ales ca acest echipaj concura pentru prima oară. Au mai luat parte 1. A. R. In frunte cu Dudu Prim cu un bob construcţie proprie, P. T. T. cu două echipe. Căpitan Budişteanu - Col. Tautu, vechi şi Încercaţi sportivi, Căpitan Ciplea din partea Ministerului de Război şi „Aviaţia" care a avut pe rând pe Căpitan Lafcovici şi Pic Colibaş. Deasemeni probele de ski înhămat au revenit tot grupării sonalene Costinescu, unde primii trei clasaţi au dat dovadă de mare clasă Internaţională. Materiedul a fost pus la dispoziţie de Federaţie, iar celelalte cluburi au contribuit foarte mult. Probele de săniuţe au fost foarte mult apreciate de numerosul public care a susţinut şansele ,s ţâncilor" săL Rezultatele curselor cicliste din Constanţa Pe un timp rece s’au alergat în localitate două curse cicliste, una pentru licenţiaţi şi alta pentru începători, cu biciclete de oraş. Licenţiaţii au alergat pe distanţa Constanţa—Basarabi şi retour, 40 km. Au luat plecarea 6 alergători, şi a ocazionat o luptă strânsă. REZULTATUL TEHNIC : 1. Daten Constantin (Griviţa) 1 oră 02 minute; I. Aianian Serea (Griviţa) 1 oră 02 min. 24 sec.; N. Ţuţuianu C. (Desrob.) 1 oră 03 minute; IV. Copoi (Desrob.) 1 oră 05 min. 19 sec. începătorilor Ii s’a rezervat distanţa Constanţa—Valul Traian şi retour 25 km. La start s’au prezentat 8 concurenţi Insă au terminat cursa numai 2, ceilalţi , abandonând pe parcurs. Au reuşit să ajungă la sosire: Gheorghiu Gh. (Indiv.) 1 oră 21 minute; n. Gheorghe D. Gh. (SNC) 1 oră 40 minute. Ştiri sportive din Arad 17 elevi arbitri au reuşit la examenul de arbitru practicant. Comisia de examinare a fost compusă din N. Voştinar (Preşedinte) şi d-nul Milancovici, Goicea, Kirschner şi Sasu (membrii). Au reuşit următorii candidaţi: Ardeleanu D„ Costi, Fenyes, Henegaru, Ianto, Tărău, Săbău C., Ristin, Zabbr, Sirko, Nemeth, Surulescu, Crişan, Burete, Szago, Fenyő, Reşiţa,Aurel Covaci a făcut matchul cu Petre Pop (Reşiţa) după un match aprig disputat în faţa unui numeros public. Matchul a durat de 6x3 reprize. Ambii boxeri au arătat o formă de zile mari. Peste câteva zile se va deschide patinoarul Gloria, care va fi complet terminat cu amenajările şi rein cadrul reuniunii de boxard- paraţiunile ce i s’a făcut. SPECTACOLE ARO : Serenada cu Lilian Harvey. CAPITOL : Farmecul muzicii. CENTRAL : Vacanţa. SCALA : Fantome vii. LUXOR : Mândrie şi prejudecată. TIVOLI: Nu întreba cine am fost. REGAL: Gunga Din. A 4-a Săptămână AZI PREGAL1 “ ** îmi , CAfiY GRANT - VICTOR McLAGLEN ’ DOUGLAS FAIRBANKS. Jr. Matineu de la ora 9 dim. TRIANON : „Mireasa din Tărăscău". SELECT: Intre noi fetele. EXCELSIOR: Raffles. A.R.P.A.: Omul cu masca. CORSO: Adevărul îndrăcit. VICTORIA: In zori de zi. LUXOR: Mândrie şi prejudecată. BULEVARD PALAS: Omul cu masca. FRANCLIN: Pat şi Patachon recruţi. NISSA: Zorro seria II-a. OMNIA Iubesc doi ochi albaştri şi revistă. CARTIERE LIA:Complect renovat. Sala bine Încălzită, Calea Griviţei 196). Noapte fără da sfârşit şi jurnal. AIDA: Din umbra prohibiţiei, jurnal şi revistă. AMERICAN: Dragoste de ţigan şi revistă. ASTORIA: Curcubeul şi Revistă. BARCELONA: Stan şi Bran eroi fără voie şi Jurnal. CLASIC: Cei trei Muşchetari şi Artişti. ALIANŢA: Brigada Kotowski şi revistă. CĂRĂMIDARII DE JOS: Submarine In Atlantic şi Jurnal. CARMEN SYLVA: Aventurile lui Lincoln. CRANGAŞI: Crinul din Mexic şi revistă. DIANA : Aventurile lui Haplea, Jurnsil şi revista. CLASIC : Demonii junglei şi artişti. DACIA: Diavolii vestului sălbatec. ELDORADO : Pisica sălbatică şi complectate. FLORIDA : Cenuşereasa şi revistă. GLORIA : Aripi însângerate. ILEANA: Condamnata şi Trupa de reviste. IZBANDA : Texas, cu Garry Cooper. MARCONI: Nimfa nopţii şi revistă. MARNA : Teroare şi revistă. MODEL: Diavolii Vestului sălbatec, jurnal şi artişti. MILANO : Haplea şi revistă. NISSA INTRAREA ZALOMIT PRIN BREZOIANU ZORRO ACŢIUNE - SENZAŢII AVENTURI cu JOHN CAROLLYNO AH BERRa HELEN CRISTIAN______ MIORIŢA : „Air Force“ cetatea zburătoare. ODEON: Adrian şi jurnal._ RAHOVA : Vrăjitorul din Oştire-ViROMA : Farmecul tinereţii şi revistă. REX : Zile fără lumină. RIGOLETTO : Crinul Chinei şi trupa de reviste. , SPLENDID : Avantgarde de sacrificiu şi revistă. INZORIK , TOMIS: Afacerea Dreyfus (Emil Zola). UNIC : La răscruce de vânturi. UNIREA : Vulturul alb şi trupa da reviste. „ VOLTA BUZEŞTI: Răzbunarea Şerifului şi revistă. VOLTA BUZEŞTI : Nopţi marooane. VOLGA : Cenuşereasa. VENUS: Dragoste dinainte de mormânt şi trupa de reviste. VERGU : Cei trei muschetari și revistă. CITI şi Sportul Popular i