Sportul Popular, februarie 1946 (Anul 2, nr. 260-284)

1946-02-01 / nr. 260

Astăzi începe pe patinoarul P.T.T. Turneul de hockey pentru Cupa ROMÂNIEI — Juventus şi P. T. T. furnizează primul joc — Hockeyul românesc a beneficiat în sezonul 1945—1946 de un mare avantaj: faţă de anii trecuţi când au avut loc competiţii cu caracter regional ,anul acesta ne găsim în preajma celui de al treilea turneu naţional între cele mai bune echipe ale ţării. Turneu în şase In lotul celor mai bune cinci echipe a fost introdusă şi a şasea , formaţia P. T. T. care, întărită cu câţiva jucători de la alte grupări bucureştene, va apăra culorile Poştei. Turneul ,,în şase”, început sub cele mai fericite auspicii şi cu directul concurs al id-lui Ministru Gh. Vântu, preşedintele federaţiei de hockey, care a dotat competiţia cu un frumos trofeu intitulat „Cupa României” are avantajul de a prezenta amatorilor de hockey din Capitală, echipe destul de bine antrenate, care iau parte acum la al treilea turneu cu caracter naţional în decurs de numai o lună şi deci au avut timp suficient pentru a se pregăti. Primăria Municipiului Bucureşti îşi dă concursul Primăria Municipiului Bucureşti îşi dă concursul prin instalarea unor tribune metalice care să permită unui cât mai mare număr de spectatori să asiste la cele 16 jocuri din program. Turneul începe astăzi Primul joc din cadrul turneului se dispută astăzi dimineaţa începând de la ora 9, şi va opune echipele: Juventus şi P. T. T. Evident, diferenţa de clasă e disproporţionată. Dar dacă ţinem seama de faptul că P. T. T. apare întărit cu câţiva buni jucători străini împrumutaţi special pentru acest turneu, ne dăm seama că şansele devin oarecum sensibil egale. Iată dealtfel formaţia pe care o va alinia P. T. T.: Flueraş(Venus), Spiru — Pascu (Venus), Florea, Simiionescu, — Mărdărescu, Antoniu, Nimereală, Stănculescu, Vaniek (Juventus) . Iar Juventus apare in formaţia obişnuită, cu excepţia că Florin Popescu va juca fundaş în linie cu Paul Anastasiu. Iată echipa: Dron — Paul Anastasiu, Florin Popescu — Bob Petrovici, Pană, Panenka, — Dede Cosma, Amirovici, Zografic. Jocul va arbitrat de d-nii Husan şiLupu. Următoarea întâlnire din cadrul acestui turneu are loc mâine după amiază, pe acelaş patinoar, şi va opune formaţiile Venus şi P. T. T. în arbitrajul d-lor Tănăsescu şi Fleminger. ★ Astăzi are loc tragerea la sorţi Ini! SDililK IViliit It Salil-Éli a Tineretului Progresist Astăzi la ora 18 are loc la sediul secţiei elevi a Tineretului Progresist tragerea la sorţi a celor trei turnee sportive, ce se vor desfăşura în cursul acestei săptămâni. Liceele care s-au înscris pentru aceste turnee sunt rugate să-şi trimeată delegaţi care să participe la tragerea la sorţi. Probele ce vor avea loc sunt: wolley-ball eleve, basket-ball băeţi, şi ping-pong pentru elevi şi eleve. Probele se vor desfăşura în salarie. Gh. Şincai Sâmbătă 2 Februarie şi Duminică 3 Februarie. In această sală se vor disputa probele de volley-ball fete şi basketball băieţi. Concursul de ping-pong se va desfăşura în cursul săptămânii viitoare în sala de sport a judeţenei Ilfov. După cum se ştie în joc vor fi numeroase premii care vor plăti pe începători. Tragerea la sorţi are loc Splaiul Independenţii nr. 77. ★ Duminică 3 Februarie 1946 in sala de sport a judeţului Ilfov va avea loc a 3-a ediţie a cupei „Prietenia“ la ping-pong. La această probă pot participa toate, cluburile şi fabricile din sect. II Negru. Echipele vor fi formate din 2 persoane, fiecare echipă trebuind să prezinte la înscriere două mingi. După cum se ştie această cupă a fost oferită de clubul 17 T.P., cupa urmând a reveni definitiv clubului care o va câştiga de 3 ori consecutiv sau trei ori alternativ. Ediţiile trecute au fost câştigate de cluburile 13 T.P. si 15 T.P. înscrierile se primesc in fiecare zi între orele 16—19 la sediul sect. II Negru din calea Călărași nr. 49, răsun '■'’T.HSrWWKSBBgH Match de foot-ball Intre reprezentativa armatei portugheze şi echipa R. A. F.-ului LISABONA, 30 (Serviciu nostru special). — In ziua de 17 Februarie se va disputa aci un match internaţional de foot-ball între echipa reprezentativă a armatei portugheze şi echipa reprezentativei a RAF-ului. Interesul pe care l-a stârnit această dispută este atât de mare încât toate cele 60.000 de bilete au fost vândute în timp de două zile. RAF-ul va deplasa echipa sa cea mai bună, din care se pare că va face parte şi faimosul extrem-dreapta Stanley Matthews, internaţional de numeroase ori. Acesta va fi primul „11" reprezentativ al Angliei care va juca în Portugalia. IBII Mil'll ' HI II I II IUII IMII I|IM |H IUII HI I III IWIIII Prima competiţie de ski cu caracter naţional a anului se dispută Duminica aceasta la Buşteni. încă înainte de disputare, competiţia prezintă un considerabil interes, deoarece ea are loc cu ocazia apropiatei Balcaniade de la începutul lunei Martie pe care ţara noastră va avea fericirea să o găzduiască. Campionatul de etape In regia federaţiei de ski şi a gruparii locale „Caraimanu!“ de pe lângă fabrica de hârtie din Buştenii, campionatul de ştafete va reuni la startul probei un număr important de concurenţi, reprezentând tot ce are mai bun în momentul de față, skiul românesc. Evenimentul este aşteptat de toate grupările de ski. Bucegi din Râşnov, Jiul din Petroşani, TJ.D.R. din Reşiţa, E. Costinescu şi Peleş din Sinaia, I.A.R., U.A.R., Meteoru, Schei, A.S.O.N.I. şi EnAraia din Braşov cum şi grupări din Baia Stflare şi Cluj fac intense pregătiri în vederea unei cât mai bune prezentări. O succintă recapitulare Un pronostic care să precizeze pe învingător este de data aceasta greu de dat. Anul acesta au avut loc foarte puţine competiţii cu caracter naţional şi deşi grupările sunt îndeajuns antrenate ele nu au avut ocazia încă să se întâlnească. Anul trecut a învins U.A.B. cu o formaţie alcătuită din Baboi, Surd, Adămuţă şi Nic. Chicomban. La locul următor s-a clasat Bucegi- Râşnov cu o formaţie cuprinzând pe Munteanu, Miloiu, Sacu, Samoilă, urmată de Amicii Predealului care a prezentat formaţia : Iacob, Munteanu, Iloiu şi Lepădata, întreprinderile Costinescu au ocupat locul al patrulea. La juniori, sindicaliştii Juniorii au prezentat in primele trei locuri trei formaţii sindicaliste: 1. Metrom-Braşov. 2. I.A.R.-Braşov. 3. I. E. Costinescu-Sinaia, şi deşi cu un an înainte in 1944 aceste grupări nu reuşiseră să se claseze nici în primele trei locuri, acum ele, datorită sprijinului pe care-l primesc din partea sindicatului respectiv, sunt în stare să reuşească performanţe excelente. Vor mai concura la juniori şi alte formaţii, ca Bucegi, Caraiman-Buşteni, U.A.B.—Braşov etc. Prima şansă o are U.A.B. care prin Lepădata, Prahoveanu şi Vlădea va reuşi să facă o frumoasă figură. După cum se vede, o competiţie sortită succesului atât prin numărul mare de concurenţi cât şi prin calitatea lor. Numeroase premii în joc Apreciind importanţa competiţiei, atât U.F.S.R. cât şi O.S.P. şi Federaţia de ski au pus în joc numeroase premii care vor răsplăti pe concurenţii meri- tuoşi. A. R. Peste trei zile la Buşteni Primul campionat naţional de ski Ştafetă — Juniori şi Seniori iau parte cei mai buni skiori din întreaga ţară. Regia o girează F.R.aii cu concursul clubului muncitoresc „Caraimanu!” din Buşteni Azi după masă în sala C.F.R., de la Ciuleşti vor fi continuate competiţiile sindicale de volley-ball „Capa de Toamnă" şi „Placheta C. T. L.‘. Pentru Sâmbătă după amiază a fost programată o etapă — ultima — de volley-ball femenin pentru „Placheta C. T. I.“, urmând ca Duminică dimineaţă să se dispute restanţele ambelor competiţii, după prânz începând turneul final la băeţi. Programele complete şi definitive le dăm mai jos şi, având Im vedere că matchurile se joacă după sistemul „handicap“, echipele mai buna acordând avantagiu de puncte echipelor mai slabe, trecem In paranteză lângă fiecare echipă handicapul ce suportă. Despre matchuriie de azi, nu avem prea multe de spus și pronosticuri e dificil să dăm, deoarece echipele vin după o prea lungă carantină, fără antrenament. Prin simplă impresie însă, prevedem Întâlniri mai disputate In matchurile B.N.R. — P.T.T. și M.I.C. — S.T.B. I. Sala CFR Giuieşti Tramvaie 6 şi II, până la Podul Grand Volley ball masculin Ora 15 : C.T.I. — Universal (—3), — arh. A. Nellmnsky. Ora 15,45 : C.F.R. H (—4) — Pichet, —arb. V. Muşatescu. Ora 16,30: M.I.C. — S.T.B.I (—3),— arb. A. Slavici. Ora 17,15 : B.N.R. — P.T.T. (—4), — arb. A. Netolinsky. Ora 18 : S.T.B. I (—2) — Universal, —arb. V. Maşatescu. Etapa de Sâmbătă a „Plachetei C.T.I.“ la fete se va desfăşura după următorul program: Volley-ball femenin Ora 15 : C.A.M. (—3) — C.T.X., — arb. A. Netolinsky. Ora 15,45: Dâmboviţa — Mociorniţa, —art. D. Mitulescu. Ora 16,30 : C.T.I. — Telefoane (—4), —arb. C. Iliescu. Ora 17,15 : C.A.M. — P.T.T. I. —arh. V. Muşatescu. Duminică se vor juca matchurile restante, conform programului de mai jos. Volley-ball masculin Ora 8,30: Cartea Românească —S.T.B II (—2), — arb. A. Netolinsky. Ora 9,15 : M.I.C. — C.T.I. n, — arb V. Voicu. Ora 10 : S.T.B. II (—2) — B.N.R.,— arb. V. Mușatescu. Volley-ball femenin Ora 10,45 : Telefoane (—3) — C.A.M., —arb. A. Netolinsky. Ora 11,30 : P.T.T. (—6)—M.I.C., — arb. A. Slavici. Volley-ball masculin Ora 14,30: Philips (—4) — Adesgo, —arb. D. Mitulescu. Ora 15,15: C.A.M. (—3) — Vergu I.T.P.V., — arb. A. Netolinsky. Duminică după amiază, după terminarea ultimei restanţe, se vor disputa, conform tragerei la sorţi din şedinţa de Marţi a Secţiei de specialitate de la C.G.M., sferturile de finală al turneului competiţiei masculine „Cupa de Toamnă". Echipele competitoare ale acestor sferturi işi vor cunoaşte situaţia şi orele de joc, având in vedere că vom publica zilnic clasamentele celor două competiţii. Mai jos, dăm programul sferturilor de finală, pe baza sorţilor. Duminică 3 II 1946 Basketball masculin Ora 16 : Prim. clasat seria IV — Secund, clasat, seria II. Ora 16,45 : Secund, clasat seria IV— Secund, clasat seria III. Ora 17,30: Prim. clasat seria II — Prim. clasat seria I. Ora 18,15 : Secund, clasat seria I — Prim. clasat seria III. Arbitrii vor fi delegaţi Duminică dimineaţă. După amiază la Giuleşti ECHlPtLt imÜiULä: DE VOLLEY-BALL îşi reîncep activitatea intr’o etapa restantă a „Cupei de Toamnă" Astăzi după amiază în sala S.T.B. matchuri de real interes pe programul galei in cadrul Cupei Confederaţiei Generale a Muncii — Programul, oficialii şi pronosticurile — Astăzi după amiază, începând de la orele 16,30 preis, se va desfăşura în sala S. T. B. din şos. Ştefan cel Mare nr. 99, a doua reuniune sindicală de lox în cadrul Cupei Confederaţiei Generale a Muncii, la care participă ■pă cum se ştie, reprezentanţii sineagrelor Malaxa, S. T. R., C. F. R. şi mentar. Bucurându-se de acelaş regie ,are asigurat un mare succes săptămâna trecută, această reuniune destul că va înregistra mulţumită mai jos unui program de calitate, succes,îl scontat. Pentru a înlesni prezenţa unui număr cât mai mare de spectatori, s’au sabilit preţuri extrem de reduse, astfel pentru cei care posedă carnete de sindicalişti s’a fixat preţul de 300 lei, iar pentru nesindicalişti 1000 lei. Reuniunea este organizată de secţia i- box din C.G.M. în colaborare cu ederaţia Română de box, regia fiind credinţată harnicului sindicat S.T.B. Picmani şi pronosticuri Categoria hârtie In primul match se întâlnesc Trafice (Alimentar) şi Şt. Roşu (Ma). Primul este mai verificat , şi imabil că va învinge. Categoria muscă intre Gh. Florescu (C.F.R.) şi Şt Bedros (Malaxa) lupta este foarte deschisă. Dacă nu va fi un match nul, atunci va învinge Florescu. Categoria cocoş Matei Podă (Alimentar) este superior lui I. Savamcea (STB). In mod normal trebue să câştige. Categoria pană Gh. Neamţu (Alimentar) are o misiune dificilă în faţa lui V. Negreanu (C.F.R.). intimul e probabil să câştige la puncte. Al doilea match In această categorie se va petrece între începătorii V. Melinescu (Alimentar) şi V. Tiţă (S. T. B.). In asemenea împrejurări pronosticul nu-şi are rostul. Categoria uşoară Cele mai frumoase matchuri se anticipează în această categorie. Marius Stoicovici (Malaxa), excelentul nostru pugilist, reapare în faţa lui Şt. Spaac (STB). Fără handicapul reintrării, Stoicovici este îndreptăţit să spere într’un rezultat fatorabil lui. Fără îndoială că cea mai pasionată întâlnire o vor furniza Albert Blank (Alimentar) şi Ion Stanomir (Malaxa). Primul a fost eliminat de Stancu Brebenel în campionatele Capitalei în cadrul acestei categorii, după un match revelatoriu, iar secundul a câştigat acest titlu dispunând de cei mai bunii oameni ai categoriei. E greu de prevăzut cine va câştiga. In orice caz va fi un match mare. Ceea ce e suficient. Categoria semi-mijlocie Dacă va Înţelege să facă box Gh. Coarnă (S.T.B.), poate spera în realizarea unei performanţe merituoase. Astfel nu-i vedem şanse în faţa lui M. Iomate (Malaxa). Categoria semi-grea O altă întâlnire deschisă este cea între Al. Ionescu (CFR) şi M. Durdunea (Malaxa). In această categorie un pronostic se bazează mai mult pe impresie. Deaceia vom alege pe Al. Ionescu ca unul mai rutinat. La sala STB se ajunge cu tramvaiele 9, 17, 16 și 26. Oficialii reuniunei Delegat general: Al. Cristescu. Judecători: Al. Aureliu, maior C. Marinescu, I. Gh. Stănescu, V. Dumitrescu, M. Ghinescu, M. Lupescu, I. Gruia, ing. S. Feldstein, Puiu Dumitrescu. Directori de luptă: I. Firu V. Dumitrescu, E. Mihăilescu, Z. Popazu, M. Fulea, G. Georgescu, M. Stănescu. Cronometruni: M. Cruţescu, lt. A. Bădescu. Medici: Col. Eug. Alexandrescu, lt. col. Traian Dumitrescu, Şerban Florian. Comisari de ring : J. Abramovici, V. Dumitrescu. Speaker, N. Albu. 2, 3, 4 Mai 1946, la Geneva România participă la al IV-lea Campionat de basket-ball al Europei F.R.B.V. a primit ori invitaţia oficială din partea Federaţiei Elveţiene de Basket - ball amator (F. S. B. A.) Am relatat la timp în ziarul nostru ştirea — parvenită din sursă cehoslovacă — referitor la disputarea celui de-al patrulea campionat de basketball al Europei, care va fi organizat în 1946 de Elveţia. Deasemeni, anunţăm că, în caz că va fi invitată, România e foarte probabil că va participa. Totul nu se rezuma însă decât la procete, mai mult sau mai puţin realizabile, până ieri, când s-a primit la F. R. B. V. o invitaţie oficială, pentru echipa naţională a României, din partea Federaţiei Elveţiene de Basket-ball Amator, care organizează campionatul, însărcinată fiind cu aceasta de Federaţia Internaţională de Basket-ball Amator (F. I. B.A.). COMPETIŢIA SE VA DISPUTA IN MOD CERT LA GENEVA, IN LUNA MAI 1946 ŞI ANUME IN ZILELE DE 2, 3 SI 4. Invitaţia a plecat din Geneva la 12 Decembrie 1945, menţionând că ultimul termen de înscriere este 31. XII. 1945. Ceeace nu înseamnă că România nu va participa la campionat. Dimpotrivă, participarea echipei României este sigură. In acest sens, F. R. B. V. va telegrafia zilele acestea farului elveţian, cerând amănunte în privinţa desfăşurărei competiţiei la care va face cunoscut că înţelege să ia parte. Aşa încât, recenta formare primului lot de selecţionabili de către F. R. B. V. s’a dovedit de bun augur. Ca şi turneul de trial dela 9—10. II. 1946 dela Tg. Mureş, asupra căruia vom avea în curând ocazia să revenim. Gruparea A.C.R. a cerut Comisiei de transferări o precizare Cu ocazia şedinţei comisiei de transferări a federaţiei de atlestim delegatul grupării A. C. R. a cerut să fie consemnată în procesul verbal rugămintea prin care suszisul club cere comisiei să fie trimisă o adresă grupării Stadiul Român care să explice motivele care au determinat-o să nu dea deslegare celor câţiva atleţi demisionaţi din cadrele clubului roş-albastru. Şi precizează câteva nume: Ion Zenide, Valeriu Emanoil, Adrian Petroşanu, Ioan Kunst. Important comunicat F. R. F. A. F. R. F. A. roagă preşedinţii, secretarii şi antrenorii grupărilor de la categoria „onoare” să fie prezenţi mâine la ora 17 la sediul federaţiei din Str. Batiştei No. 4. Institut de Arte Grafice „SCRISUL LIBER”, str. Belvedere Nr. 6.  Un turneu de foot-ball iţiteriţii Libertatea din Oradea a luat Iniţiativa să organizeze un turneu de foot-ball cu participarea echipelor reprezentative ale oraşelor Timişoara, Oradea, Cluj şi Arad. Cum tratativele cu Timişoara au căzut, s’a intrat In tratative cu Tg. Mureş. Matchuriie se vor juca tur și retur, iar orașele Oradea, Cluj și Arad vor concura cu câte două echipe. Competiția urmează să se depute înainte de mnceperea turului final al Cupei Victoria. Caraimanul a câştig concursurile de sky de la Buşteni BUŞTENI, 28 (prim telefon). — In localitate s’au disputat campionatele regionale de ski ale regiunii Prahova. S’au desfăşurat curse de ştafete. La seniori a câştigat echipa „Caraianul - Buştenii” (Stoicescu Constantin, Dimulescu, Lica Ioan, Pop Alexandru) în 3 ore 20 min. 41 sec., urmată de Bat. 1 Vânători de Munte-Sinaia şi Intr. E Costinescu Sinaia. La juniori a ieşit prima tot „Caraimanul-Buşteni” (Opreanu Ion, Voicu Ioan, Enache Constantin, Drăguş Gheorghe) în 2 ore 37 min. 26 sec., urmată de echipa 1 şi cea secundă a Nouii Fabrici de Postav-Azuga. Drăguş Gheorghe, la juniori, pe km., a realizat recordul pârtiei cu 37 min., iar Pop Alexandru, la seniori, pe 10 km., cu 46 min. Va urma în localitate un concurs organizat de Noua Fabrică de Postav-Azuga, la care vor participa skiori din Sinaia, teni. Predeal şi Buş- 1 i Dela resortul univers;! ir femenin Secţia femenină, resortul universitar din Organizaţia Sportului Popular anunţă studentele amatoare de volley-ball, basket, antrenament de atletism şi gimnastică suedeză, că s-a obţinut sala A.S.F.C. în zilele de Luni, Marţi, şi Vineri între orele 17-18. Antrenamentul se face sub supravegherea unei instructure. înscrierile la acest curs se fac la sediul Organizaţiei Sportului Popular str. Belvedere nr. 6 et. 4 între orele 10-12. Se convoacă toţi delegaţii şi delegatele facultăţilor, la şedinţa Comitetului Central al Sportului Universitar In ziua de Vineri 1 Februarie ora 6 d. m. In localul Organizației Sportului Popular str. Belvedere Nr. 6 et. 4. A fost alcătuită comisia de arbitri de hockey Asta** are loc prima şedinţă — Marţi seara cu ocazia primei şedinţe a arbitrilor de hockey din Capitală, a luat fiinţă comisia de arbitri de pe lângă federaţia de hockey pe ghiaţă. A fost ales în unanimitate, d. Tănăsescu în postul de preşedinte al comisiei. Secretar a fost ales de Marcel Huşan. Comisia fiind complectată cu alţi doi membri: Lupu şi Köenig. Prima şedinţă a nouei comisii are loc astăzi joi după amiază, la ora 18,30, la sediul U.F.S.R. din str. Belvedere nr. 6 et. IV. Se vor lua în discuţie diferite chestiuni ce privesc arbitrajul jocurilor de hockey. SUUMBI-WSb", R-WJSBIWM De Paşti la Bucureşti Un Hdalki turneu de fod-o in organizarea grupării C. F. R. Vor participa Újpest Steaua Roşie, şi Lokomotiv Cea mai reprezentativă grupare sindicală a ţării, CFR-ul, are un bogat program de activitate pe anul în curs. După ce a stabilit în principiu întâlniri cu echipele feroviare şi de partizani din Bulgaria şi Iugoslavia (Lokomotiv -Sofia şi Steaua Roşie, Haiduk, etc., Jugoslavia), CFR a cerut comisiei sportive C. G. M. aprobarea pentru un turneu ce urmează să se desfăşoare la Bucureşti şi la care vor participa câteva formaţii străine din cele mai reputate. Astfel datele la care urmează să se desfăşoare turneul sunt 21, 22 şi 23 Aprilie, adică cele trei zile de Paşti, echipele invitate fiind din Ungaria, Iugoslavia şi Bulgaria. Feroviarii vor invita următoarele formaţi: - Lokomotiv-Sofia, Steaui şi Roşie sau Echipa partizanilor- Iugoslavia şi Újpest sau Vasas din lingă Aria. Trebue să recunoaştem că dacă turneul se va organiza, vom asista la cel , mai tare program footballistic din ultimii ani. v*