Sportul Popular, martie 1946 (Anul 2, nr. 285-310)

1946-03-02 / nr. 285

■‘3 ■ Duminică la Gineşti latourile de basket şi volley-ball ds etapă» a patra pot reabilita „Criteriumul de iarnă” Dimineaţa Volley-ball masculin Ora 8: S.T.B. — S.C. 44, arbitru TPtr. Avchian. Ora 11 10: C.F.R. — Telefoane, atrb. P. Armăşescu. Ora 10,15 : Medicina—C.A.M., arh. 51. Neagu. Ora 11: CF.R. — Telefoane, arb. Armăşescu. Ora 12: Delavrancea — Sp- Studenţesc, arb. V. Bordeianu şi N. Dragomirescu. După amiaxă Volley-ball masculin Ora 16 : C.F.R. — Start Club, arb. R. Florian. Ora 16,45: C.A.M. — Radu Vodă, arb. M. Popovici. Basket-ball masculin Ora 17,30: Viforul Dacia — L.O.S., arh. Tulbure. Referitor la clasamentele competiţiei, publicate în numărul nostru de Miercuri, ţinem să facem o rectificare şi o precizare: întâi, la basket-ball s’a strecurat o greşală : nu C.F.R., ci Delavrancea este clasată la locul trei, cu un cosaverrage mai mic decât al „feroviarilor”, însă cu o victorie asupra lor în teren. Apoi, Sp. Studenţesc a fost socotit clasat la locul doi, la volley-ball masculin, deci la egalitate cu Medicina, ţinându-se seamă de victoria „studenţior” în dauna S.T.B. pe teren, contestată de ,jseterişti”, însă apelată, cu şanse de reuşită, de către Sportul. c. n. Ora 8:45 . Telefoane — Sp. Studenţesc, arh. C. Moldoveanu. Basket-ball masculin Volley-brit fernen in Duminică dimineaţă şi după amiază, sala C.F.R. de la Gituleşti va fi gazdă unei noule a piatra — etapă de basket şi volley-ball, din cadrul competiţiei „Criterium de Iarnă”, organizată cu participarea celor mai buni echipe sindicate şi particulare. Deşi la a patra etapă, competiţia a rămas constantă totuşi în a vădi ■accentuatul declin al volley-basketballului bucureştean situaţie ale carei cauze nu e caziul să le discutăm aci Programul ifie Duminică conţine, din fericire, câteva partide interesante şi echilibrate. In categoria aceasta, se situiază Telefoane — Sp. Studenţesc şi S.T.B. —S.C. 44 la volleyball măscuita, Telefoane—Sp. Studenţesc la volleyball femenin, Delavrancea—Sp. Studenţesc şi Telefoane — C. F. R. la basket-bad masculin. Cu aceste matchuri etapa ar putea aduce o reabilitare competiţiei, fericită, chiar dacă tardivă. Şi iată acum programul matchurilor de poimâine. Eri în sala „Casei din Tei”, s-au jucat trei matchuri în cadrul „Cupei Sindicale de Iarnă”, competiţia de basket şi volley-ball organizată de Comisia Locală Sportivă• Ambele matchuri de volley-ball masculin au fost disputate şi au plăcut, îndeosebi cel dintre B.N.R. şi M.I.C., câştigat de primii în două seturi cu 15-12, 15-11 în faţa unui M.I.C. în patru oameni. S-au remarcat Gain şi Pintilie de la B.N.R şi întreaga echipă a învinşilor. In al doilea marchi role volleyball, formaţia masculină telefoane II a păşit cu dreptul în competiţie, învingând în teri seturi tânăra echipă dela L.O.S.: 13-15; 15-13; 15-12. La basket-ball masculin, L. O. S. II s’a revanşat, arătând acelaş joc frumos şi remarcabile aptitudini, învingând telefoanele ci 58—27 (31—14). L. O. S. II a avut pe Dinescu, Georgescu Marin și Miulescu ce mai buni oameni. In schimb, Telefoane II nu are încă destule cunoştinţe de basketball, a muncit însă mult şi cu siguranţă va progresa. Eri la Te BIR. 2 învins la volley ball MIC, in „Cupa Sindicală de Iarnă“ .SCî9®RffSa®i F.P. Cluj invitată la Budapesta la un turneu da patinaj organizat da campioana da hockey B. K. E. CLUJ, 28 (prin telefon). — Cluj Programul turneului ar cuprinde brl local de patinaj K.K.E. (E. P. matchuri de patinaj artistic, pati- Cluj), a fost invitat printr’o adresă naj viteză și câteva partide de ho a ministerului de interne maghiar, chev pe i viaţă, să participe la marele turneu in K.K.E. doreşte să se deplaseze la ternaţional de patinaj, pe care-l Budapesta, unde ar putea concura organizează de „lăsata secului", du la toate probele şi va cere în acest bal budapestan B.K.E. 1 sens avizul forurilor superioare. * i Predeal Bote Ilonul 1 Vânători Hanţe a câştigat catonala idi sir al Vîilisrile li Munte Excelente rezultate însregistrate cu ocazia desfăşurării concursurilor La Predeal e’au desfăşurat zilele trecute campionatele de ski ale Vânătorilor de Munte, când au terminat cu un succes desăvârşit. Frumoasele rezultate obţinute, precum şi marele număr de concurenţi cari au luat parte, au dovedit că instrucţia de iarnă a trupelor de munte ocupă un loc de frunte în multiplele ramuri de instrucţie ale ostaşilor noştri. Organizarea competiţiei a fost girată de Divizia 1 Munte de sub conducerea d-lui General Gh. Marinescu, ajutat de d-nii general Jugănaru şi col. Constantinescu, cari s’au achitat cu conştiinciozitate de misiunea încredinţată. S’au disputat numeroase probe, unuele dintre ele specifice militarilor ca proba de patrulare, rezultatele obţinute fiind remarcabile. In ce priveşte performanţele concurenţilor, trebue să remarcăm în unele locuiri, că trupa şi-a întrecut superiorii. Iată mai jos rezultatele tehnice : PROBA DE PATRULE (TRAECT. 15 KM. COMBINAT CU TRAGERE — 12 ECHIPE) 1. Rat. 4 V. Munte 1995 + 940 = 2935 pt. 2. Bat. 1 V. Munte 2000 + 900 = 2900 pt. 3. Bat. 2 V. Munte 1851 + 760=2611 pt. PROBA DE ȘTAFETE (4X5 km. — 12 echipe) 1. Bat. 4 V. Munte 2 ore 46 min. 25 sec. 2. Bat. 1 V Munte 2 ore 48 min. 50 sec. 3. Bat 2 V. Munte 2 ore 49 min. 42 sec. FOND INDIVIDUAL (categ. până la 36 ani — traect 15 km.) OFIŢERI — 25 CONCURENŢI 1. Căpt. St. Ionescu (Bat. 1 V. Munte) 1 oră 33 min. 37 sec. 2. Maior Vasile Brezeanu (Divizia V. Munte) 1 oră 36 min. 21 sec. 3. Subit. N. Lupşa (Bat. 4 V. Munte) 1 oră 42 min. 23 sec. SUBOFIŢERI — 25 CONCURENŢI 1. Serg. Mr. C. Pavnfil (Bat. 4 V. Munte) 1 oră 37 min. 20 sec. 2. Serg. Mr. Ion Mosel (Bat. 4 V. Munte) 1 oră 38 min. 20 sec. 3. Prot. Maj. Popa Decu (Bat. 1 V. Munte) 1 oră 38 min. 52 sec. TRUPA — 31 CONCURENȚI 1. Cap. Bulen Spiridon (Bat. 1 V. Munte) 1 oră 27 min. 06 sec. 2. Cap. N. Niculescu (Bat. 1 V. Munte) 1 oră 30 min. 05 sec. 3. Sergent C. Cârlan (Div. 1 Munte) 1 oră 34 min. sec. Fond. individual (cat. peste 36 ani — traect 10 km.) OFIȚERI 1. Maiori C. Dinulescu (Gr. 11 V. Munte) 1 oră 03 min. 2. Maior Popescu N. (Gr. 1 V. Munte) 1 oră 06 min. 17 sec. 3. Maior Iordănescu G. (Div. 1 Munte) 1 oră 08 min. 48 sec. SUBOFIȚERI 1. Plut. Mij. Bucur Bratu (Bat. 1 V. Munte) 58 min. 21 sec. 2. Plut. Maj. Săpoi Hare (Bat. 2 V. Munte) 1 oră 04 min. 10 sec. 3. Plut. Maj. Slusarciuc 1. (Bat. 3 V. Munte) 1 oră 06 min. 51 sec. Proba de coborîre (cat. sub 36 ani). . OFIȚERI 1. Subit. Volostiuc (Bat. 23 V. Munte) 3 min. 03 sec. 2. Căpt. Ionescu Stefan (Bat. 1 V. Munte) 3 min. 07 sec. 3. Maior Beldescu V. (Bat. 1 V. Munte) 3 min. 15 sec. SUBOFITERI 1. Serg. Maj. Zamasca Tr. (Bat. 3 V. Munte) 2 min. 55 sec. 2. Serg. Maj. Popa Ion (Bat. 1 V. Munte) 2 min. 57 sec. 3. Plut. Maj. Flăcău Ion (Bat. 3 V. Munte) 3 min. 03 sec. TRUPA 1. Caporal Popovici I. (Bat. 1 V. Munte) 2 min. 57 sec. 2. Fruntaș Bengal-tin (Bat. 2 V. Munte) 2 min. 59 sec. 3. Sergent Sinea Petre (Bat. 1 V. Munte) 3 min. 02 sec. Proba de coborîre (cat. peste 36 ani). OFIȚERI 1. Maior Popescu N. (Gr. 17 Munte) 3 min. 56 sec. 2. Maior Carapancea R. (Bat. 4 V. Mune) 4 min. 01 sec. 3. Maior Dinulescu C. (Gr. 11 V. Munte) 4 min. 24 sec. SUBOFIȚERI 1. Plut. Maj. Mărgineanu Gh. (Bat. 23 V. Munte) 3 min. 35 sec. 2. Plut. Maj. Slusarciuc (Bat. 3 V. Munte) 3 min. 54 sec. 3. Plut. Maj. Casopu C. (Bat. 4 V. Munte) 3 min. 56 sec. Proba de slalom (sub 36 ani) OFIȚERI 1. Căpt. Ionescu St. (Bat. 1 V. Munte) 38 sec. 2. Subit. Achim Ion (Bat. 3 V. Munte) 38 sec. 4/5. 3. Maior Scarlat V. (Div. 1 Munte) 42 sec. 1/5. SUBOFIȚERI 1. Serg. Maj. Popa Ion (Bat. 1 V. Munte) 43 sec. 2. Plut. Maj. A. Gheorghiu (Bat. 1 V. Munte) 46 sec. 2/5. 3. Plut. Pop I. (Bat. 23 V. Munte) 46 sec. 4/5. TRUPA 1. Cap. Dumitrescu (Bat. 1 V. Munte) 41 sec. 2. Cap. Bota 1. (Bat. 24 V. Munte) 42 sec. 3. Sergent Sinea Petre (Bat. 1 V. Munte) 43 sec. 1/5. Proba de slalom (peste 36 ani) OFIȚERI 1. Maior Popescu N. (Gr. 1 Munte) 41 sec. 4/5. 2. Maior Dinulescu (Gr. 11 Munte) 42 sec. 1/5. 3. Lt. Col. Gherman (Bat. 4 V. Munte) 1 min. 12 sec. 1/5. SUBOFIȚERI 1. Plut. Maj. Schiau Petre (Bat. 2 V. Munte) 43 sec. 2. Plut. Maj. Slusarciuc (Bat. 3 VMunte) 45 sec 4/5. 3. Plut. Maj. Mărgineanu (Bat. 23 V. Munte) 61 sec. 1/5. Bat. IV« Rflkm de campion Campionatul pe unităţi a fost câştigat de Batalionul 1 Vânători de Munte, care a întrunit 494 pt. urmat de Bat. 4 V. Munte cu 439 pt. Individual probele au fost câştigate de următorii : CAT. SUB 36 ANI OFIŢERI: Căpit. St. Ionescu — Bat. 1 V. Munte 70 pt. SUBOFIŢERI: Plut. Maj. Ion Flăcău — Bat. 1 V. Munte 56 pt. TRUPA : Cap. Ion Dumitrescu — Bat. 1 V. Munte 66 pt. CAT. PPESTE 36 ANI OFIŢERI: Maior N. Popescu — Gr. 1 V. Munte 35 pt. SUBOFIŢERI: Plut. Maj. Schiau Petre — Bat. 2 V. Munte 34 pt. Numeroase premii Au fost împărţite numeroase premii, după cum urmează : Cupa O. S. P.— pentru cea mai bună unitate a fost câştigată de Bat. 1 V. Munte. Cupa U. F. S. R. — pentru cea mai bună patrulă : Bat. 4 V. Munte. Cupa Div. 1 Munte— pentru cea mai bună unitate la tragere : Bat. 4 V Munte. Alte numeroase cupe au fost câștigate de învingătorii individuali ai probelor. Spirit şi sporii! de ELENA PETRESEI) Prof. de educaţie fizică Bucureşti Sunt sportivă. D-nă ! Ce fată din generaţia mea nu este sportivă ?...( Ne ducem la ştrand, la patinaj... la şosea cu bicicleta, facem gimnastică la şcoală, luăm parte la concursuri şi chiar la 2011, umblăm cu ciorapi trei sferturi! Facem acte de curaj ! Da, aveţi dreptate. Faceţi acte de curaj şi de înalte necunoştinţe higie- nice. V-am văzut la ştrand. Din prima zi, din dorinţa de a vă bronza, vă expu- neţi atât timp la soare, încât înroşiţi pielea de nu puteţi închide ochii toată noaptea de durere. Lenevind şi discu-tând pe plaje, uitaţi că, la ora de ana- tomie şi higiena, vi s’a vorbit despre rolul pielei. Sportiva mea, află că procedând ast- fel împiedeci funcţiunea pielei (respiraţie, transpiraţie, sensibilitate). Rint-I chiulul îi laşi toată sarcina eliminării toxinelor din corp. Razele ultraviolete din lumina soarelui, după ale cărui binefăcător efect ai venit, îţi fac rău, căci corpul trebuie expus progresiv, începând cu 5'. Plaja se face dimineaţa până nu se ridică praful în atmosferă, deoarece el împiedică razele ultraviolete să ajungă la pământ. După plaje, treci la bazin impunându-ţi rezerva de a nu uda părul ondulat — permanent. Te bălăceşti, te plimbi de colo până colo şi, deşi vii an de an, nu ştii să înnoţi. Cam toate aşa se petrece la ciclism şi patinaj. Evoluezi în sus şi în jos să fii văzută, transpiri şi, apoi, stai pe loc şi, ca să te mai răcoreşti, bei şi ceva de la ghiaţă, nesocotind pericolul boalelor de stomac şi al pneumoniilor. ilar , excursiile, acest minimat prilej de a bea şi mânca în aer liber?... Aventuri cu rezultate, uneori, tragice, la care vă expuneţi din lipsă de conducere serioasă. Sportiva mea închipuită, afară, mai ales vara, tot mai activezi tu ceva. Dar iarna, în şcoală, de ce eşti mereu amărâtă ? Zilnic, te doare ceva- Răceşti uşor, deşi te îmbraci gros. La ora de gimnastică nu ai curajul să înfrunţi frigul la început şi stai cu jerseul şi când termini scoţi jerseul în loc ca, atunci, să-l îmbraci. Iţi este silă de mişcare şi te scuzi cu toate boalele posibile: criză de ficat, rinichi, colită, şi multe şi variate alte motive. Când este vorba să mergem la un concurs, la o şedinţă de dansuri naţionale, la stadion, etc. totdeauna promiţi că vii dar n’o faci- începi toate sporturile dar nu cunoşti temeinic nici unul. La prima greutate, dai înapoi. Costumul sportiv îl faci cât mai excentric. Nu te îngrijeşti să-l faci practic. Hainelor simple le preferi pe cele luxoase. Nu faci deosebirea între materialele bune de spălat şi nu. în loc să-ţi întăreşti muşchii centurii abdominale, recurgi la centuri mai mult sau mai puţin elastice. Un adevărat atentat contra bunei funcţionări a organismului. Ai umerii căzuţi dar nu te îngrijeşti de urmările fiziologice... cât priveşte aspectul, poate fi îndreptat de un bun croitor, iar raga mea, dacă ai fi cu adevărat sportivă, ai preţui viaţa în aer liber şi îmbrăcămintea simplă, caldă iarna şi răcoroasă vara. Ai considera sănătatea ca bunul cel nai de preţ şi nu ţi-ai bate joc de ea mergând la 20° cu ciorapi trei sferturi. Pe tine, sportivă, te văd astfel: o tânără inteligemă, iubitoare de fructe şi baie, dormi cu fereastra deschisă, odihnită de somnul reparator, te scoli şi, fredonând, faci 3—4 mişcări de înviorare, te speli cu apă rece, îţi perii bine părul, permanent aerisit... nu permanent chinuit de coafori, îmbraci o bluză curată, o fustă largă, un pantof cu tocul jos, o haină călduroasă şi pleci, pe jos, la şcoală sau slujbă- Faci drumul în pas vioi ca să transpiri puţin. Eşti, totdeauna, bine dispusă ; trupul tău sănătos poartă un suflet minunat. Cuvântului tău îi dau toată încrederea. Eşti bună, eşti punctuală, eşti hotărîtă. Curajul, cu care ai înfruntat atâtea grele încercări, te-a oţelit; primeşti deschis orice lovitură şi nu te laşi înfrântă, căci ai experimentat, în sport, că, prin voinţă şi prin strădanie repetată, vei învinge. Vorbeşti puţin şi lucrezi mult. Sufletul şi trupul tău,îmbăiat în razele de soare şi oţelit de asprimea vreunui, se contopesc într’un tot generos, dârz şi muncitor. Iubeşti adevărul ştiinţific şi te încânţi de minunile artistice. Adevărată sportivă, îţi strâng, prieteneşte, mâna şi te rog scoateţi colegeile la aer, la soare! Inalţă-le spiritul şi oţeleşte-le trupul! Invaţă-le să iubească mişcarea şi natura ! Invaţă-le că adevărata fericire n’o pot găsi decât în mijlociul frumuseţilor eterne şi sincere ale naturei ! D D Inaugurarea sezonului ciclist se va face Duminică, printr-o mare probă de ciclo-cross-pedestru, regizată de SECTIA LOCALA DE CICLISM din C. G. M. Proba se va disputa pe străzile centrale ale Capitalei, traversând cele mai principale artere. Ciclo-Crossul de Duminică este deschis tuturor posesorilor de bicilete — Sindicalişti — licenţiaţi şi nelicenţiaţi, şi va avea două clasamente. Scopul acestei mari probe populare de ciclo-cross este popularizarea acestui sport în rândurile tineretului sindicalist. De menţionată că la această cursă pot lua parte şi alergători nesindicalişti particulari. Traseul cursei, ales foarte bine dă posibilitatea tuturor concurenţilor la o comportare bună. Primele înscrieri înscrierile pentru ciclo-crossul sindicalist de peste două zile, se primesc până Sâmbătă 2 Martie orele 12 foarte precis la sediul Comisiei Locale Sportive din Strada Calomfirescu Nr. 8 la secretariat. Se menţionează că pe teren nu se mai primesc nici un fel de înscrieri, sub nici un motiv. Primele înscrieri au fost primite din partea Sindicatului U. C. R. care va prezenta la start 8 concurenţi sindicalişti nelicenţiaţi. Iată numele celor înscrişi de U. C. B.: Mocanu Gheorghe (U. C. B.; Străchinaru D-tru (U. C. B.); Popa Niculaie (U. C. B.); Barbuc Niculaie (U. C. B.); Voicu Petre (U. C. B ); Stan Tănase (U. C. B.); Omăşescu Petre (U. C. B.). Faptul că prima echipă înscrisă vine din partea unui Sindicat, este o dovadă cât este de apreciat în rândurile tinerilor muncitori, ciclismul. Am dori ca şi celelalte Sindicate să-şi triimeată un număr cât mai mare de alergători. Oficialii cursei Pentru Ciclo-crossul Sindicalist de Duminică au fost numiţi de către Secţia de Ciclism din Comisia Locală, următorii oficiali: Comisar General, d. V. Agaton. Comisarii cursei, d-nii V. Munteanu. C- Cârjan, G. Nicolau. Jud. de sosire, d. N. Savu. Starter, d. Ion Jugaru. Cronometrol, d. Nicu Dragomir. Secretar, d. V. Teulea. Comisari la puncte fixe No. 1, d. G. Iacobescu — Statuia Tache Ionescu — Leonida. Comisari la puncte fixe No. 2, d. G. Murăruş, F.R.C.—Piaţa Victoria — Str. Paris. Comisari la puncte fixe No. 3, d. C. Bartos, Malaxa — Statuia Aviatorilor. Comisari la puncte fix® No. 4, d. C. Bartos, Malaxa — Statuia Aviatorilor întoarcere. Comisari la puncte fixe No. 5, d. Gaurarus, F.R.C.—Șos. Jianu — întoarcere. Comisari la puncte fixe No. 6, d. C. Cârjan, V.C.R.—Calea Victoriei, General Manu. Comisari la puncte fixe No. 7, d. G. Nicolau, V. D. Calea Victoriei—Minist. Finanțe—C. Grivitei. Pe străzile Capitalei Duminică se aleargă un mare ciclo-cross sindical !P*ru israel® ÎT8sri*tes*f Ştiri sindicala ’a anunţat recent în ziare ca s’a constituit Comisia Districtuală de foot-ball Timişoara. Relevăm un amănunt interesant în legătură cu acest lucru. Din cele 18 echipe existente, 17 sunt sindicale şi ora universitară • Comisia locală Sindicală depune după cum am mai semnalat, cea mai fructuoasă activitate din provincie. A *ectivitatea secţiei sindicale de tir din Comisia Locală Bucureşti este stânjenită din cauză că în comerţ nu se găsesc cantităţi de muniţii necesare pentru concursuri şi antrenamente. Suntem informaţi că s-a intervenit pe lângă Ministerul de Război, care ar avea la un depozit de muniţii din ţară, cantităţi importante de calibru de 5,5 mm, lungime 22 mm speciale pentru concursuri. Sperăm că cererea va fi soluţionată favorabil şi că activitatea tirului nu va fi întreruptă. ★ Fabrica de ghete Carmen din Oradea şi-a alcătuit o secţie sportivă■ fiind recunoscută ca grupare sindicală. Culorile cu care urmează să joace sunt roşu şi alb. Suntem curioşi să ştim câţi din membrii diferitelor comisii, provin de la Comitetul de Întreprindere. Un alt oraş care a intrat în legalitate din punct de vedere sindical sportiv este Lugoj. Recent s-a constituit Comisia Locală Sportivă, alegându-se următorul comitet : Preşedinte : d. M. Seredan ; vice-preşedinte : d. F. Balmann ; secretari : d-nii R. Hambalka, T. Ciorogariu şi H. Hirsch. Casieri d-nii: N. Bombescu, I Schropp şi M. Barsona. Comisia Centrală Sportivă din C. G. M., a aprobat şi recunoscut ca grupare sindicală secţia sportivă a sindicatului P. C. A. din Giurgiu, urmând să acţi din prom veze pe viitor sub denumirea da A. S. Dragaje. n aceeaş situaţie se găseşte şi secţia sportivă a întreprinderii Industria Lânei din Timişoara a cărei cerere venită, în faţa Comisiei Centrale Sportive din C.G.M. a fost aprobată şi recunoscută ca grupare sindicală, urmând să activeze sub numele prescurtat de I.L.S.A. ir La Craiova, se pare că Comisia Sportivă Sindicală, nu activează deloc. Majoritatea echipelor nu şi-au îndeplinit formalităţile de sindicalizare şi nu sunt recunoscute ca atare. Din aceasta cauză campionatul local nu are valabilitate mai ales că nu este constituit nici Districtul de football. Fostul centru important al ţării, Craiova se pare că e în mare declin Mişcarea sportivă lâncezeşte. Şi e trist...omisia Sportivă a Sindicatelor Unite din Bucureşti va deschide în curând un curs de instructori coreografici, la care sunt invitaţi să se înscrie toţi cei interesaţi. Comisia Locală Sportivă din Sinaia a depus o reclamaţie împotriva lui Iovici Aurel care în acest sezon s-a legitimat pentru două grupări şi anume: „Emil Costinescu” din Sinaia şi Asociaţia Sportivă „Caraimanul” din Buşteni. Cazul urmează să fie soluţionat în prima şedinţă. Clubul sportiv Muncitorii din Fratelia au făcut o cerere pentru a fi recunoscut ca grupare sindicală. In viitoarea şedinţă urmează să se hotărască asupra ei. S -a primit la Comisia Centrală Sportivă din C. G. M. o adresă din partea Comisiei Sindicatelor Unite din Seini care anunţă constituirea Comisiei Locale Sportive. S U t C ir ★ is CONVOCĂRI Toate responsabilele sportive ale resoartelor femenine din sindicate şi întreprinderi sunt convocate pentru azi Vineri 1 Martie 1946, orele 17 precis, la sediul Comisiei Locale Sportive din Str. Calomfirescu Nr. 8. • Secţia de ciclism a Comisiei Locale Sportive convoacă la sediul Comisiei susnumite din Str. Calomfirescu Nr. 8, toţi membrii săi, pentru ziua de Marţi 5 Martie 1946 ora 17, la şedinţa săptămânală a Secţiei, care se va ţine pe viitor numai Marţea în loc de Miercuri, cum se ţinea până in prezent. Atletism Luni după amiază se inaugurează cursul de jiu-jitsu iniţiat şi predat de maestrul Oscar Wexu, în sala Athletic Club din B-d Ul Elisabeeta 95. Cei ce doresc să urmeze cursul, se mai pot înscrie zilnic, între orele 17-19, la sala amintită. Campionatele de ping-pong ale Facultății de Drept De marţi, au început campionatele de ping-pong ale Fac. de Drept. La această competiţie participă primii opt din cei mai buni jucători ai tenisului de masă ai acestei facultăţi. Campionatul se joacă în şapte etape, după care se va face clasamentul pe punctaj. Până azi s-au consumat trei etape, deinuându-se următoarele rezultate normale : ETAPA I Nicodin—Demetriad 2:1. Sandi Pop—Condros 2:1. Otto Holzmann - Danielescu 2:1 Criticos.- Sandi Pop 1:2. ETAPA Il-a Nicodin - Condros 2:1. Demetriad - Criticos 2:1. Holzmann - Sandi Pop 2:1. Criticos - Condras 2:1. Campionatul continuă în zilele următoare, jucându-se respectiv etapele IV, V, VI şi VII. A. S. D. organizează un nou concurs de ping-pong, deschis tuturor jucătorilor din anii II, III şi IV, înscrieri zilnic la secretariatul societății, camera 143 etj. I, între orele 11 și 13. Franck a învins eri la ping-pong Macahy In cadrul campionatului regional de tennis de masă, s’a disputat ori după amiază matchul inter — echipe Franck — Macahy, dela categoria Il-a, seria Il-a. După o luptă frumoasă, victoria a revenit echipei Franck-Cafea, care a avut cel mai bun om pe Tuilcea, deasemenea cel mai bun jucător al matchului. Rezultatul final a fost : Franck- Macaby : 5—3. Echipele au jucat în următoarele formaţii: Franck-Cafea: Tulcea, Krikorian, Drăguşin. Macaby: Merovici, Bănuş, GorodeţchL — t Plecarea echipei de atleţi sovietici la Praga MOSCOVA, 28. (OPPRESS). — NUMEROŞI ATLEŢI SOVIETICI PRINTRE CARI FIGUREAZĂ KUTSENKO, NOVAK, CHATOV, MEHRANIK ŞI POPOV, PRECUM SI CAMPIONUL DE LUPTE KOTKAS AU PARASIT MOSCOVA INDREPTANDU-SE SPRE PRAGA. ITAND Toate sporturile a însetat din viaţă ziaristul sportiv I. ESEAHU, fost redactor la cotidianul „Era Monă“, înmormântarea defunctului a avut loc ieri după amiază. Foot-ball Secţia de foot-ball a Sindicatului Alimentar şi-a ales noul comitet pe anul în curs, în şedinţa exraordinară de Marţi 26 Februarie 1946. Cu această ocazie secţia de football a Sindicatului Alimentar aduce cele mai călduroase mulţumiri, noului preşedinte d. Victor Marinescu, care s’a dovedit un mare sprijinitor al sportului în rândul muncitorilor din Industria Alimentară. Totodată mulţumeşte şi fostului preşedinte Sabin Antonescu, pentru munca depusă timp de un an în serviciul sportului sindical. „Sindicatul Alimentar” şi Asociaţia sportivă a întrepriderii Capşa, convoacă pentru Vineri Martie a. c. orele 9 dim. pe terenul S. T. R. toţi jucătorii. Cei ce au echipament asupra lor sunt rugaţi a-l aduce cu ei, iar cei ce nu au îl vor primi la teren. Antrenamentele vor fi conduse de antrenorul Wasso Tacsenco. ★ „VERGU—I. T. P. V.", convoacă astăzi Vineri 1 Martie 1946 orele 19 la sediul Intreprinderei „Paul Vasilescu", toţi membrii, jucători şi suporteri, pentru a li se face comunicări foarte importante şi urgente în vederea începerei campionatului. ★ „VERGU—I. T. P. V.“, convoacă Duminică 3 Martie 1946 orele 10 a .m., pe terenul din Şos. Vergului, toţi jucătorii juniori şi seniori în vederea antrenamentului general, la care va asista comitetul. Se convoacă în mod special jucătorii : Notopol Mihail, Gârbea, Antonescu, Suciu şi Penciulescu St. . Clubul Sportiv surdo muţi, convoacă pe terenul Turda. Duminică 3 Martie crt. la ora 8 dim. pentru torii jucători: Filotti, Dediu, Georgescu Aliman, Ştefănescu, Bunea, Lazăr A., Dobre, Rădulescu, C. Stănescu, Bulearcă, Popescu M., Niţă Ion, Matei I. și Cazacu C.. • Prezența obligatorie. Primii pas URMASE DIN PAG la specialitate pentru a Ie încadra in Federaţii, urmând ca în conducerea Federaţiilor să fie înglobaţi reprezentanţii resorturilor O. S. P. U. F. S. R. şi O. S. P., prin organele lor de conducere declară că înţelse a lucra de cormin acord în toate chestiunile de ofin general se privesc mişcarea sportivă, înţelegând că numai printr’o perfectă unitate se poate asigură o desvoltare temeinică a întregei mişcări sportive din ţară. Pentru realizarea in detaliu a hotărîrilor de mai sus, se va întruni o comisiune formată din delegaţii celor două foruri. Comisiunea Interimară ISFSIR a ales prin vot următoarea comisiune pentru stabilirea punctelor de colaborare cu O. S. P.^ D-nii Alfons Vogel, Odisee Pârvuîescu, Ernest Miliard, Neagu Boerescu şî dr. I. Alexi. •k In aceiaşi şedinţă s’a prezentat A. Al. Reuss, preşedintele Federaţiei de Football, care a depus în numele preşedinţilor federaţiilor sportive din România, următorul proces verbal: Noi preşedinţii federaţiilor sportive din România, întrunindu-ne azi 28 Februarie 1946, orele 16 la sediul Federaţiei de Football Asociaţie din Bucureşti, str. Batişte Nr. 4 şi luând în discuţiune situaţiunea sportului românesc în raport cu pluralitatea de foruri sportive superioare şi paralele, centrale şi exterioare, fapt care produce conflicte de atribuţiuni de na spre unificare tură să atragă confuziune care prejudiciază unei normale şi bune desfăşurări a sportului . Având în vedere iniţiativele ce au fost luate pentru limpezirea unor atari stări şi propunerile ce au fost făcute relativ la delimitarea precisă a competinţei fiecărui organ în parte; In urma discuţiunilor urmate SUNTEM DE PĂRERE : 1. Ca toate secţiile de specialitate din resoartele O. S. P. să fie încadrate în federaţiile respective cu reprezentarea proporţională a fiecărei categorii. 2. Pe viitor să nu se mai facă nici o imixtiune de nici o natură în atribuţiile statutare şi regulamentare ale acestor federaţii. 3. Organizaţia Sportului Popular cu toate resoartele ei să continue a se ocupa cu propaganda pentru desvoltarea sportului în massele adânci ale poporului, cu mobilizarea acestor mase, înzestrarea lor cu material (terenuri, arene, echipament, etc.) iar după aceia să verse aceste organisme cu tot inventarul lor federaţiilor de specialitate. 4. U. F. S. R. să-şi exercite controlului tehnic şi administrativ asupra federaţiilor în cadrul legii sale organice, astfel după cum este prevăzut în acea lege şi regulamentul ei. 5. Pentru a expune şi susţine doleanţele noastre mai sus arătate în faţa forurilor competente se deleagă d-nii: Alex. Reuss, Preşedintele Federaţiei de Football, Neagu Boerescu Preşedintele Federaţiei de Scrimă Dr. I. Alexi, Preşedintele Federaţii Române de Box. 6. Toate aceste desiderate sunt pentru timpul coexistării forurilor paralele. Dorim însă ca să se procedeze de îndată la găsirea unei soluţii de unificare a sportului căci numai unitatea de comandament poate asigura propăşirea lui. Urmează semnăturile: M. Gamţu, F. R. Handball, Dr. I Alexi, F. R. Box, D. Drugeanu, Ciclism Al. Reuss, Football Petre Georgescu, F. R. Basket și Volleyball, Cornel D. Teohari, F. R. Tennis de Masă, I. Petrescu, F. R. Tir, J. Constantinescu F. R. Lupte I