Sportul Popular, iulie 1946 (Anul 2, nr. 389-416)

1946-07-01 / nr. 389

In faţa unei numeroase asistenţe Serbarea lie. comercial de fete „Regiia Elisabeta“ a cunoscut un deosebit succes Vineri d. a. la ora 17:30 pe terenul de sport al lie. com. „Regina Elisabeta” er a serbat, sfârşitul anului şcolar 1945- 46. Un public extrem de numeros a ţinut să ia parte la desfăşurarea bogatului şi excelentului program executat de talentatele eleve ale şcoalei. In asistenţă am remarcat pe d-ra Hagiescu din partea M. E. N., d. av. Grigoriu, preş,. Comitetului şcolar al liceului, protoereu Ionescu de la biserica Amzei, întregul corp didactic, prof. N. Oruu şi D. Crist. Giuriculescu din partea resortului şcolar. Programul începe cu „Imnul Regal” executat de corul liceului şi fanfara reg. de jandarmi, şi continuă cu recitările. Remarcăm poeziile: „Rugăciune”, „Vera" recitate de elevele Alba els. II-a şi Pandea Ana els. IV C, şi „Cuvântare“, eleva Jalbă Margareta els. V A. Programul continuă cu corurile: „Rugăciune” „O, lume ce frumoasă eşti“, „Imnul tinereţii”, „Suntem stegari” şi „Suntem a ţării tinereţei excelent aranjate de d-na prof. Bălănescu. Urmează programul de balet executat de cls. la programul de gimnastică executat de clasele IV şi V şi ca încheiere a programului artistic, jocurile naţionale, minunat executate şi îndelung aplaudate de public. D-na directoare Angela Cioca, face apoi o dare de seamă asupra activităţii anului şcolar 1945—46 după care urmează împărţirea premiilor. Serbarea ia sfârşit la ora 19:30, printr’o caldă manifestaţie de simpatie, făcută’ de către eleve, corpului profesoral al liceului. Mâine începe activitatea recreativă de vară a tineretului şcolar Mâine, Luni 1 Iulie a.c. ora 8 dimineaţa, va începe programul recreativ de vară al tineretului şcolar din Capitală. Organizat cu grijă de Inspectoratul General al Educaţiei Fizice din M.E.N. şi sub directa supraveghere a d-lui Insp. gen. M. Ionescu, programul are următoarea înfăţişare: Elevi. Luni, Miercuri şi Vineri între orele 8—11 — strand. Marţi şi Joi între orele 8—10 —stadion. Sâmbătă — Uber. Eleve. Marţi, Joi şi Sâmbătă între orele 8—11 — strand. Miercuri şi Vineri între orele 8—10 — stadion. Luni — liber. Cursurile de înnot şi gimnastică sunt absolut gratuite şi vor fi conduse de D-nii Profesori Edu Stan şi Alex. Ionescu pentru elevi, şi de D-nele Profesoare Rica Ionescu, Eugenia Cojocaru, Constanţa Petrescu şi Silvia Petrescu pentru eleve. Astfel mâine dimineaţă la ora 8 precis elevii cari s-au înscris pentru activitatea de vară, vor fi prezenţi în faţa ştrandului Tineretului — Kiseleff de unde, sub conducerea d-nilor Profesori, vor intra la ştrand. ★ Tot mâine. Luni 1 iulie a.c. la ora 18 sunt convocaţi la Liceul „Gheorghe Lazăr“ sala clasei VIII-a B, toţi responsabilii şi responsabilele de sport ale şcoalelor secundare, pentru a participa la şedinţa săptămânală obişnuită. ★ — Marţi 2 Iulie orele 10 a.m. va avea loc adunarea Comitetului Resortului Şcolar — la O.S.P. str. Belvedere Nr. 6 etaj. IV. Sunt convocate de către Dl. Insp. gen. Mihai Ionescu preşedintele Resortului Şcolar O.S.P. următorii profesori şi profesoare de ed. fizică: Silvia Negreanu, Elena Petrescu, A. Săuteanu, Virga Petrescu, Valentin Orăşanu, Gh. Manolescu, Anton Ionescu, V. Pârvu, Nic. Cruli precum şi elevii, Vignali Anca şi Frazzer Florin. La aceeaşi oră şi în acelaş loc sunt convocaţi următorii şefi de sectoare: Prof. Adina Stroescu, Ala Antonescu, Ştefan Surdu, Costandache, V. Prunescu. Un ineresant match de football Azi va avea loc începând de la orele 9 dim, un interesant match de football între jucătorii cartierului Filantropiei, care activează în dif. echipe Divizionare şi sindicale. Se anunţă o dispută înverşunată, mai ales că miza jocului o constituie două butoaie de bere. Domnul Sad, fostul internaţional conduce următoarele formaţii: ECHIPA A. Jean Lăpuşneanu (Borcea), Zamfir II, Pârvulescu, Creţu G., Goguţă, Iordăchescu II, Rotilă Gheorghiu- Ţop, Samoilescu, Luţă, Creţu NI. . ECHIPA B. Rudi, J. Gheorghiu, Tudor Ioan, Ghenciu II Rădulescu, Gigi" Sămăreanu, Ulrica, Vădimescu, Ghenciu L. L. Constantinescu, Preda, Tom Vasile. S’a schimbat ceva în Bulgaria (Urmare din pag. l a) dela Sofia pot depune mărturia, că seminţele n'au căzut în pământ sterp şi că fructele sunt bogate. Guvernată dela 9 Septembrie 1944 (23 Augustul Bulgariei) de „Otecestven Front" (Frontul Patriei) coaliţia tuturor partidelor democratice Bulgaria merge pe un drum drept şi fără umbră. Mişcarea sportivă înfloreşte sub oblăduirea Organizaţiei pentru cultura fizică a Bulgariei (un fel de O. S. P. bulgar), preocupările democratice ale mişcării sportive fiind aceleaşi cu ale ţării în general. Aceste forţe noul ale ţâri, forţe noul ale sportului au realizat ceea ce au putut vedea jucătorii noştri Duminică, la Sofia. Oamenii ce reprezintă aceste puteri nevăzute ale po porului, oamenii aceştia au reluat relaţiile sportive cu noi, oamenii aceştia au primit cu dragoste şi căldură pe sportivii noştri. Nimic nu mai desparte ţările noastre. Prietenia noastră e necondiţionată şi sinceră. Iar când prietenii bulgari ne vor întoarce vizita, sâ-i primim cu aceleaşi sentimente de frăţietate pe cari le-au dovedit faţă de noii Turneul ici® Wimbledon (Urmaredin pag. 1a Stanley Donst, de la , Daily Man” are o viziune mai largă şi analizează şansele primelor matchuri: „Pails şi Kramer, capul şi coada listei, au cea mai bună şansă să ajungă în finală. Pails joacă primul match cu chiriarrin A. R. Hammersley, iar dacă trece de acesta ,vă juca cu americanul Budge Patty. Kramer are de luptat cu alţi adversari, printre care cehul I- Drobny, care poate fi o surpriză Şi elveţianul H. Pfaff, sunt convrts acum că atât Pails cât şi Kramer nul vor fi învinşi până la sferturi de finală. Se pare că Geoff Brown are seria cea mai tare. El va întâlni pe cehul J. Caska, francezul B. Destremau (aceşti doi vor disputa primul match), argentinianul EMorea şi elveţianul J. Spitzer. Şi Yvon Petra are o serie grea. Va începe cu un match contra cehului J. Vodicka, iar ca învingător va întâlni pe iugoslavul J. Ballada, dacă acesta la rândul lui, învinge pe irlandezul R- F. Egan. Cehii și iugoslavii sunt elemente necunoscute care pot produce surprize din cele mai mari. Creci deci a vedea în semifinală pe Pails,Puncec, Brown și Kramer, in simplurile femenine vor avea cuvântul hotărîtor americanele, după forma dovedită în matchurile de Wightman Cup. Vor ajunge cred, în semifinale: Pauline Betz cu Kay Menzies şi Margareta Osborne cu Louise Brough sau Jean Rostock”. Clifford Webb, de la „Dailly Herald“, nu este de aceiaşi părere. El scrie : ,,Făptui că Pails şi Kramer au fost situaţi la antipozii listei, ar lăsa să se ghicească poziţia lor de finalişti. Dar aceste anticipări nu se pot face decât judecând performanţele lor de acasă. Căci Kramer este atât de stângaciu de terenurile cu iarbă, încât nu ştii dacă va trece de semifinale, o finală australiană, între pads şi Geoff Brown, estemai plauzibilă. Nu sunt de neglijat nici cunoscuţii jucători iugoslavi Mitici şi Puncec ,care au mai figurat cu suc-ces la Wimbledon. La simplu doamne, v va fi o mare senzaţie dacă în finală nu vor apare americanele Pauline Betz şi Margaret Osborne. Cderem că aprecierile presei ensgleze nu corespund tocmai realităţii pentru că ele neglijează prea mult valoarea jucătorilor continentali. Drobnyk (Cehoslovacia) de pildă, este un concurent cu cele maimari şanse. Adevărat că toţi europenii nu sunt obişnuiţi cu terenurile gazonate, dar nici americanii Ar rămâne doar australienii să profita la probele femenine, deasemeni nu sunt apreciate just europenele: Jedrjejowska (Polonia) şi Lafforgue (Franţa). Dar să lăsăm rezultatele să vorbească. In preajma unei finale studenţeşti (Continuare în pag. 2 a) de cap sau de picior, eleganţa şi fineţea spiritului galic. Ţin minte, că un bătrânel profesor de matematici, al cărui nume nu îl mai reţin, a exclamat deodată: — S’a bătut „un corner“ de o rară perfecţiune geometrică. Exclamaţia m-a surprins prin spontaneitatea ei. Era pentru prima dată când sesizam profund, ambianţa dintre football şi ştiinţă. încerca cineva să-mi combată acest argument, că sportul este al poporului şi nu al ştiinţei, îndrăznesc să întreb dacă şi ştiinţa nu este tot a poporului ? De aceea semnificaţia apropiatului match de finală dintre două facultăţi este bine venită şi ca un corolar al tezei noastre. Indiferent de cine va ieşi învingător, indiferent dacă destinul va voi să arate că azi, la atâţia ani, după revoluţia franceză, egalitatea este cea care împacă şi în sport principile şi mulţimile, noi suntem convinşi mai presus de orice, că va exista un învingător şi acesta este adevărul : prin carte la sport, prin sport la carte. ‘ I. T. A. a câştigat campionatul Aradului la volleyball Activitatea polisportivă a clubului ITA din Arad, a fost încununată de un nou şi remarcabil succes. Textiliştii au câştigat campionatul Aradului la volleyball. In finala competiţiei arădene, I. T. A. a învins echipa şcoalei normale cu 15—10 15—8. Textiliști, cucerind titlul Aradului, intenționează să invite cele mai bune echipe din țară. Explozivi—Nitramonia a învins Metrom cu 2—1 (2—0) Pe terenul din Parcul Regina Maria s’a disputat un match amical de football între Metrom(Braşov) echipă camp, a districtului Braşov-Explozivi—Nitramonia Făgăraş. Matchul s’a terminat cu victoria formaţiei Explozivi Nitramonia, prin punctelee marcate de Păunescu (min. 21), Suciu (min. 32). Metrom a marcat în min. 65 prin Lambru. S’au remarcat dela învingători : Păunescu, Suciu, Dobrescu, Cociubar II, iar dela oaspeţi : Răcheru, Buţă, Stoicescu, arbitrat de d. Popa. Foot-ball la T.Măgurele Pe stadionul oraşului a avut loc matchul de foot-ball dintre echipa C. F. R. (Filaret) şi Unirea, echipa Sindicatului Alimentar din localitate. După un joc care a plăcut prin tehnica, calmul şi disciplina jucătorilor, prestat de C. F. R, acesta câştigă cu 4-1 (2-0) cu toate că în repriza II-a Unirea a fost întărită cu 3 jucători dela Oltul S’au remarcat:, Stoian, Săndulescu, Stănescu dela C. F. R şi Videa, Zimnicaru, Pandele, Stanciu dela Unirea. Convocări Viforul Dacia secţia de atletism convoacă pentru azi la orele 8.30 pe stadionul A. N. E. F. următorii atleţi : Geoogale, Alexandrescu, Bejan, Bobocea, Hehsch, Zelenca, Ionescu Ilie, Ionescu Virgil, Marinescu şi Constantinescu Vasile-Bapileus. D-nii Dan Gheorghiade, Calistrat T, Tacoman sunt rugaţi să aibă grijă de echiparea băeţilor. In vederea deplasării propagandistice la Focşani a echipelor de volley şi basketball, Macabi convoacă la antrenament Luni 1 şi Marţi 2 Iulie următorii jucători: Otto Schimmel, Lucian, Nelu David, Marcel Aronsohn, Oli Rosenberg, Teddy Domas, Nelu Steimberg, Fenny Liftman, Ivan Kestenband, Marcel Friedman, Sandu Lilian Tendier L., Puiu Lutfag, Hanry Segal şi Nelu Bildenman. Cei ce vor lipsi de la antrenament nu vor fi luaţi în deplasare. A. S. LUTHER convoacă Luni 1 Iulie ora 15 pe toţi jucătorii său pentru antrenament şi totodată a discuta unele chestiuni de organizare. Prezenţa obligatorie. Se convoacă în mod special jucătorii: Orban, Marin, Zizi, Lazăr Oretcovici, Costinescu, Eugen, Daniel, Vali, Tache, Nucă, Georgescu. Astăzi pe lacul Tei concurs de skiffuri Din motive independente de voinţa organizatorilor (gruparea S. T. B.) , marele concurs nautic ce urma să aibă loc astăzi pe lacul Tei, nu se mai dispută. In schimb, Federaţia Română de Sporturi Nautice organizează un concurs de skiffuri, cu caracter tehnic pe distanța de 1300 m. Traseul ce va fi încercat este cel pe care urmează a se disputa campionatele regionale de canotaj. Printre grupările districtuale SET joacă astăzi la Călăraşi cu formaţia locală F.C. Călăraşi. ARTE GRAFICE susţine astăzi la Piteşti al doilea joc. FILATURA ROMANEASCA şi-a amenajat uri, teren propriu. Lucrările fiind aproape terminate inaugurarea va avea loc în curând. WOLFF a părăsit eri Capitala cu destinaţia Roşiorii de Vede unde va susţine astăzi un match amical. TERENUL Militari va suferi importante amenajări în cursul acestei veri. A apărtat : VEAC NOU ! Revistă de cultură nr. 30 COLABOREAZĂ: Metz! Acontz, M. Borutzki, I. Rusu, Ion Călugări, Fîorica Cordescu, Mihail Cosn.a V- Cristian, EL Deleanu, Gh. Duna Vasile Dabrian, M. F. Economii. Constantin Fedîn, D. Ganca, Th- Heiban, Victor Kernbach, Aurel Lambrîno, Al. Lampadarie, Horia Liman, Ligia Mocovei, V. Rîanciba, M- Roşea Mihail Radoveanui Eugen Stec, Iertrarii Şerbii, Andrei Tudor, Petru Vintilă, B. Zaharescu. . msUmM Ifshhteal programează astazi o etapă a juniorilor Etapa de astăzi a campionatului districtual programează naraa jocuri de juniori. Tinerele speranţe ale footballului nostru dispută ultimele întâlniri în urma carora se va cunoaşte definitiv situaţia în clasament. Carmen—Unirea Tricolor Indiscutabil că cea mai puternică formaţie de juniori din cadrul categoriei „Onoare“ este Carmen. Necunoscănd înfrângerea, tinerii footballişti vor căuta să facă aceiaşi figură frumoasă şi în faţa Unirii Tricolor. Partida se dispută pe terenul ACSA la ora 9 şi prima şansă o are Carmen. Sparta—Venus Venusiştii primesc vizita echipei Sparta pe arena din Splai la ora 8.30. Echipele apar cu şanse egale dat fiind raportul de forţe dintre ei. Cu toate că Sparta va fi handicapată de teren va lupta la maximum şi după un joc strâns Sparta va învinge. Ciocanul-Juventus Un alt joc spectaculos se dispută pe terenul din Dudeşti la ora 8.30. Echipa gazdă Ciocanul are de înfruntat elanul Juventusului care va căuta să corespundă în întregime. Evident că Ciocanul are prima şansă şi vacâştiga după un joc echilibrat. Celelalte jocuri de juniori în cadrul categoriei promoţie se dispută după următorul program: Vergu IPV—Colentina teren Unirea ora 8.30 fav. Vergu. Almăjean—Suter teren Unirea ora 10.30 fav. Almăjean. Militari—Iuta teren Militari favorit Militari. Lowenbach—Surdo Sluţii Pe terenul ACSA la ora 18 echipa districtuală Lowenbach întâlnește în match amical pe Surdo- MutL întâlnirea deşi nu are caracter oficial se anunță disputată și Lowenbach are prima șansă. Unul dintre cele mai eficace sporturi pentru muncitorii manuali şi intelectuali este fără îndoială: înnotul Lupta Org. Sportului Popular, prin creierea cursurilor gratuite de înnot, de la ştrandurile Obor şi Kiseleff pentru sindicalişti a fost încununată de un real succes care a găsit ecou şi în rândul întreprinderilor ce au cabane pe marginea lacurilor bucureştene. Astfel putem nota Sindicatul Inst. Central de Statistică, condus de d. Stoicescu Ion în calitate de Preşed. şi C. G. Pavel secretar, la care mai putem adăuga pe d-rele Racoviţă Mariana, V. Preşed. şi Dumitrescu Crişanta membră, care au depus toate eforturile a da celor 800 de membrii ai Sindicatului, putinţa de a învăţa înnotul în condiţiuni bune şi în mod gratuit la ştrandul institutului de la Floreasca. Această muncă democratică, alături de lupta Org. Sport. Popular, vine să accentueze dorinţa maselor pentru aerul liber, mişcare şi frumosul naturei Viaţa muncitorului închis între patru pereţi, a găsit o formulă salutară de împrospătare a forţelor: sportul. Este un semn al lumei noi, pentru care conducătorii sindicatului, merită laudele încurajerei, către definitivarea scopului urmărit. La Floreasca ii© de sindicaliști îau lecții de înnoi les strandul «rist, C-trai de Statistica * 1# Asfasi la Caralafi Centrul F. ft. Box Nr. înfruntă echipa „Şantierelor navale** Astăzi dimineaţă în sala teatrului Odeon din Galaţi, se va desfăşura o gală de box organizată de proaspăta secţie de specialitate a „Şantierelor Navale“. Programul cuprinde opt întâlniri între elevii maestrului Marin Stănescu care conduce centrul F. R. Box Nr. 1 de la ANEF şi aceea a S. N. G. şi se prezintă astfel: Traian Moraru (Galaţi)—Ion Barbu (Bucureşti). Marcel Gheorghiu (Galaţi)—Ilie Sia (Bucureşti). Gheorghe Blega (Galaţi) — Traian Panait (Bucureşti). Costea Angheluţă (Galaţi)—Niculae Duică (Bucureşt). Mihai Mihalcea (Galaţi)—Florin Vicol (Bucureşti). Ion Andronache (Galaţi) — Stere Ghinzeli (Bucureşti). Gheorghee Tremurici (Galaţi) — Mircea Bălţăţeanu (Bucureşti). Petre Lupescu (Galaţi) — Dumitru Ghinzelea (Bucureşti). Delegat general al F. R. Boxului este d. Ion Ionescu. Deplasarea aceasta face parte din acţiunea întreprinsă de F. R. Box pentru popularizarea şi propaganda sportului cu mănuşi în provincie. 1 EMLÍCEI A CU JOCURILE DE ERI, „Criterium de Primăvară’’ și-a consumat lupta in cadrul seriilor, rămânând ca în cursul săptămânei viitoare să se dispute finalele. Programarea acestor finale (la categoriile inferioare) și a turneelor finale de la „onoare“ se va face Luni 1 Iulie a. c., orele 17 foarte precis la sediul F. R. B. V., în prezenţa delegaţilor de grupări, cunoscând că Districtul va programa chiar şi în lipsa delegaţilor, din oficiu şi cu titlul de penalizare. Foarte corect. TOT LUNI, la orele 16 însă, Districtul va ţine şedinţă pentru punerea la punct a tuturor detaliilor privitoare la turneele finale şi judecarea eventualelor ultime contestaţii. IN ULTIMA sa şedinţă, Comisia Districtuală a judecat cazul matchului de basketball Venus—S. C. 44 Dunărea, al cărui rezultat — favorabil Venusului — a fost stabilit pe foaie fără ca matchul să se fi jucat, cu asentimentul arbitrului d. Niky Dragomirescu şi comunul acord al celor două echipe. Comisia Districtuală a decis: S. C. 44 pierde matchul cv. 200,ţinându-se seamă de o adresă a grupărei ce declară forfait în şedinţă cerere primită după consumarea cazului; se dă avertisment ambelor echipe, iar cazul d-lui N. Dragomirescu este comunicat Comisiei Cernerate a Arbitrilor, ce urmează a decide. A IN ACEEAŞI şedinţă, s’a discutat contestaţia Start Clubului căreia i s’a dat forfait în matchal cu C. F. R. Constatând că Start Club a făcut contestaţie după consemnarea forfaltului pe foaie, contestaţia n’a fost luată în consideraţie. E foarte probabil că Start Club va înainta un memoriu la Comitetul Federal. VINERI au fost invitaţi la F. R. B. V. de către District toţi preşedinţii de grupări din Bucureşti, pentru a lua parte la o consfătuire relativ la posibilităţile organizărei de nocturne pe terenurile de la Drept. Aceiaşi preşedinţi ce nu pregetă să acuze de lipsă de interes Districtul, atunci când acesta vine cu un proect aşa de lăudabil, a cărui traducere în fapt ar putea salva basket-volley-ballul de la şomajul impus de caniculă, aceiaşi preşedinţi au strălucit prin absenţi la şedinţa de Vineri. Din câte grupări sunt în Bucureşti, Vineri au fost reprezentate numai 3 (trei), iar numele lor merită a fi cunoscute: C. F R. (prin d. C. Iliescu), SC, 44 (prin d, ina. Parizianu) şi Aurora (prin d. dr. Efraim). A REVENIND la proectul în sine vom anunţa că nu-i exclus ca el să fie realizat în foarte scurt timp Pentru început s’a făcut, o intervenţie la Soc, Grasă de Gn? şi Electricitate , născutul polisportiv Tudor Ion, pentru a se obţine reflectoarele necesare. Se pare că în număr de şase, 0 MATCHURILE de pitici de la basketball rămase să se mai joace vor fi programate in deschidere la partidele finalelor „Criteriumului de Primăvară” de săptămâna viitoare. 0 DISTRICTUL F. R. B. V. ne-a declarat, printr’un membru marcant al său că in cele mai multe cazuri greutatea de a judeca unele litigii şi eroarea deciziilor se datoreşte în mare măsură faptului că Districtul nu are niciun regulament în care să-i fie precizate atribuţiunile şi normele de conduită dela caz la caz. E o scuză şi aceasta, şi, să recunoaştem, încă una destul de puternică. DINTR’ADEVAR, ebine să se ştie că F. R. B. V. deşi activează de atâta vreme nu-şi are încă întocmite regulamentele interioare ale comisiilor sale, aşa încât e scuzabil că în multe cazuri se iau hotărîri anapoda ele fiind doar rodul trudei unor oameni — cel din District, în cazul de faţă, — bine intenţionaţi de a salva aparenţele, prin decizii date pe... dibuite. 0 DUPA CUM ne-a precizat preşedintele Comisiei Districtuale, la F. R B. V. nu există decât două regula-mente, mari şi late: regulamentul jocului de basket şi volley-ball (technic deci) şi regulamentul, de legitimări şi transferări (de funcţionare deci). Păi, cum să nu greşeşti când te conduci după un singur regulament de funcţionare ? Întrebarea e: de ce nu se întocmesc şi celelalte regulamente ?10 BAI.CANIADA din Septembrie de la Bucureşti a început să preocupe în mod serios pe federalii noştri cari în ultima lor şedinţă au luat în discuţie selecţionarea echipelor noastre. Sarcina aceasta va reveni d-lui preşedinte al F. R. B. V., care va alcătui următoarele loturi de jucători, ce urmează a fi convocaţi la Timişul de Sus (lotul masculin) şi la Predeal (lotul femenin), între 31 August şi IS Septembrie: 72 jucători de basket-ball, 6 jucători de volley-ball şi 15 jucătoare de basket şi volley-ball. DIN ACEEAŞI zi în care propuneam F. R. B. V. să urmărească îndeaproape activitatea arbitrilor săi (cam de cele mai multe ori nu-și îndeplinesc misiunea în mod acceptabil). Comitetul Federal lua o măsură ce ne grăbim s’o lăudăm cu toate că vine ceva cam târziu, cam la... spartul târgului. Anume, la matchurile turneelor finale din . Criterium” Comitetul Faderal va delega arbitri secreţi, evitănduse astfel recuzările şi desfăşurarea... sforilor, precum şi observatori secreţi pentru aceşti arbitri, . . . Felicitările noastre şi speranţa că măintervenţie ce va fi susţinută de cu Isuri se va extinde, devenind articol de regulament. Stadiu! Ffeăn conduce după prima zi a regionalei atletice de Juniori Astăzi ziua II, decisivă pentru clasamentul Cupsi Eugen Stoian EH după amiază, pe stadionul A. N. E. F., a avut loc prima zi a campionatelor reg.ciu e juniori de atletism, care s’au acetă TUTUt intr’o notă poate ds prea siidiă it.limitate, și care •le-Lj, a notat lacrini noui și îmbucutftojri nj.S.ru, ciclismul nostru sărac în rsifll tis lu-Turi. T,'j nitt,,,i iu frumoasa cursă pe 400 i.i. tp'-tf, c iui LVv'u Dumitreseu, care -ru ze’e H'J sac. ti'ld rea izate, se situează al doilea pe. lista alergătorilor noştri, — după cele 53 sec■ 3/10 ale lui Virgil Ludu — pe anul in curs. Apoi la cursele pe 100 m. plat, ale lui Ciucheza, în special din ştafetă, când, fără teama unei contraziceri, putem afirma că numai el a câştigat ştafeta pentru Stadiul Român. Celelalte rezultate... la aruncări oarecum slabe, poate din cauza pistei nu tocmai prielnice, şi la sărituri cam aceeaşi situaţie. In rest, am remarcat frumosul număr de concurenţi la 1500 m. plat, — peste 25, — şi îndeosebi dorinţa tuturora de mai bine. 110 m. GARDURI 1. Vladimir Georgescu S. R. 17 sec. 4/10. 2. Dan Rădulescu A. C. R. 20 sec. S. Mircea Dumitrescu A. C. R. 20 sec. 8/10. 4. Ardeleana St. R. 5. Bejan V. D. GREUTATE 1. Radu Georgescu A. C. R. 9 m. 99 cm. 2. Ivanov St. R. 9 m. 90 cm. 3. Gh.a St. R. 9 m. 10 cm. 4. Ardeleana St R. 5. Topoloveanu S. R. 4. Adele Șerban. 400 m. PLAT 1. Silviu Dumitrescu A. C. R. 53 sec. 5/10. 2. Buzescu Gh. A. C. R. 54 sec. 5/10. 5. Olaru A. C. R. 57 sec. 5/10. 4. Raiciu René A. C. R. 5. Stuparu V. D. 4. Dan Rădulescu A. C. R. 100 m. PLAT FINALA 1. Cincheza St. R. 11 sec. 5/10. 2. Ciotea Ion A. C. R. 11 sec. 8/10. 5. Stenescu St. R. 11 sec. 9/10. 4. Dan Petrescu A. C. R. 5. Frătei, Titu Maiorescu. 4. Ficleanu C. F. R. ÎNĂLȚIME 1. Alexandrescu V. D. 1 m. 40 cm. 2. Mircea Dumitrescu A. C R. 1 m. 55 cm. 5. Romalo T. M. 1 m. 53 cm. 4—5. Adole Șerban A. C. R. 1 m. 50 cm. 4—5. Zelenca V. D. 1 m. 50 cm. 4. Săvulescu A. C. R. 1 m. 50 cm. 1500 m. PLAT 1. Dumitrescu Petre St. R. 4:23.4. 2. Bejan V. D. 4:29. 5. Anica D-tru St R. 4:29. 4. Dumitru G. St R. 5. Hodeanu T. M. 4. Gliga Oct A. S. A. M. . DISC 1. Ivanov St R. 50 m. 43 cm. 2. Ardeleanu St R. 29 m. 50 cm. 3. Pamfilie A. C. R. 29 m. 39 cm. 4. Ghia St R. 5. Zâmbreșteanu Ind. 4. Costache T. M. LUNGIME 1. Topoloveanu St R. 4 m. 19 cm. 2. Ivanov St R. 5 m. 97 cm. 3. Ciotea A. C. R. 5 m. 80 cm. 4. Mircea Dumitrescu A. C. R. 5. Stoenescu St R. 4. Costache Justin T. M. STAFETA 4X100 " f 1. St Român I 47 sec. 2. A. C. R. I 47 sec. 2/10. 3. T. Maiorescu 48 sec. 4/10. 4. A. C. R. II 5. St R. II — descalificat Azi, începând de la ora 9-30, pe stadionul A. N. E. F. continuă campionatele regionale de atletism juniori, cu următorul program: 9.30 . 200 m. plat serii; săritura cu prăjina ; 5000 m. plat; ciocan ; 200 m. plat finală ; 800 m. plat; suliță ; ştafeta 809x409x208x100, întrucât se găsesc în Capitală două dintre cele mai bune reprezentante ale atletismului provincial, Luisa Ernst și Receanu, s’a decis programarea și a următoarelor probe femenine : 110 m. plat; 400 m. plat; lungime ; disc; cu care ocazie se vor face câteva tentative de record la probele de mai sus. R. V. Vor găzdui în acest an Galaţii campionatele naţionale de canotaj ? Se pare că, spre deosebire de ceilalţi ani, campionatele nautice naţionale ale acestui an se vor disputa întriun alt centru provincial. E vorba de vechiul port dunărean Galaţi. Aceasta am aflat-o dintr’o convorbire avută cu d. Ferd. Stoessel — secretarul Federaţiei Române de Sporturi Nautice — care s’a deplasat în acest scop la Galaţi unde a luat contact cu conducătorii mişcării sportive de acolo. Aceştia s'au arătat dispuşi să facă toate sacrificiile pentru ca, alături de tehnicienii federaţiei de specialitate, să asigure un cadru corespunzător unei atari manifestări nautice. In prezent conducerea F. R. S. fiului este preocupată de organizarea campionatelor regionale, urmând ca după aceasta să-şi îndrepte toate sforţările în vederea unei cât mai bune organizări a campionatelor naţionale. Rămâne să se rezolve doar o singură problemă: aceia a cazării concurenţilor. Se speră însă că şi aceasta îşi va găsi soluţia, dat fiind că data disputării campionatelor se găseşte în plină vacanţă şcolară, internatele şcolilor din Galaţi putând foarte bine servi în acest scop. Urmează numai a se face cuvenitele intervenţii, la cari în drept, de către regionala O. S. PDacă totul se va desfăşura, fără ca nimic neprevăzut să intervină gălăţenii vor putea viziona un adevărat regal nautic: ediţia din acest an a campionatelor naţionale — aceasta constituind totodată şi o bună propagandă a sporturilor pe apă într’un centru provincial ce a fost până acum neglijat. Şi desigur că gazdele se vor întrece în vederea unei cât mai reuşite organizări, demonstrând prin aceasta că sunt demne de încrederea pe care federația le-o acordă prin încredințarea adăpostirii unei întreceri nautice de asemenea amploare. Ulim m Ilii !! s’a afiliat Federaţiei de Atletism Uib concurent serios în caraapiooalele regieinale sie Jainior. Campionatele şcolare de atletism al Capitalei, organizate de Res. Şc. din O. S. P. în regia Federaţiei de specialitate, au avut darul unor revelaţii îmbucurătoare. Nu numai numărul mare al concurenţilor, eleve şi elevi, dar şi pregătirea tehnică, ţinuta şi rezultatele realizate, unele dintre ele adevărate performanţe, au susţinut asupra lor atenţia forurilor şi persoanelor de competenţă, cât şi a unui numeros public spectator, pe care atleţii şcoalelor noastre i-au câştigat în viitor pentru acest sport. S’a putut constata astfel că profesorii de educaţie fizică îşi fac datoria, că şcolarii le urmeză sfaturile cu aleasă pasiune, unii şi alţii contribuind în primul rând la evoluţia progresivă a celui mai util dintre sporturi: atletismul. Cele mai bune rezutate le-au obţinut şcoalele, care şi-au înfiinţat şi organizat pe lângă ele o societate sportivă şcolară. Dintre acestea, Asociaţia Sportivă Titu Maiorescu s-a detaşat net, arătând prin concurenţii aduşi pe stadion, o pregătire tehnică desăvârşită, obţinută ani de-a rândul de munca stăruitoare şi neîntreruptă. Afilierea acestei Asociaţii la Federaţia de Atletism este un început bun şi se aşteaptă imitarea acestui frumos exemplu şi de către celelalte societăţi sportive şcolare. Dorim A. S. T. M.-ului, alcătuit din tinerii şi însufleţiţii elevi ai liceului Titu Maiorescu, victorii din ce în ce mai frumoase, iar, astăzi în cadrul campionatelor regionale de juniori, îi urăm să păşească cu „dreptul”. Reţinem din lotul atleţilor înscrişi numele cunoscute sportivilor noştrii, ale unor vechi şi verificaţi campioni şcolari: Rădulescu Radu, Costache Justin, Frazzer Florin, Romolo Nicolae Crintea Armand,Chendea Laurenţiu, Berné Carl, Seni Dinu, Hodeanu Ion, etc.... * ^ Elevii atleţi vor concura sub culorile şcolii unde învaţă . Se atrage atenţiunea elevilor înscrişi în cluburi sportive particulare, cari activează şi cadrul Asociaţiilor sportive organizate pe lângă şcoalele lor, că, în conformitate cu ordinele date de Ministerul Ed. Naţionale şi cu legea C. S. P. nu pot activa decât pentru asociaţia lor, atunci când aceasta s’a afiliat prin R.Sc. unei federaţii, Oslo (Sportpress). — In localitate s’a disputat matchul internaţional de football dintre Norvegia şi Danemarca, cu 2:1 (1:0). Gazdele au învins New-York (Sportpress). — La tradiţionalele concursuri americane de automobilism, Robson a realizat cea mai bună performanță, parcurgând 184 km, pe oră. Lryj-£jp^ tejLP înscris sub Nr. 65 Trib. Iliov Comitetul de direcție : VIRGIL ECOMOMVIU GH. LICHIARDOPOL DODO BERECHET E. HORN EUGENI STAMESCU Redasfsa și Adsiratia Strada Belvedere, B Abonamente 3 Iisni Particulari 20.900 Instituții întreprinderi. Cioburi 40 000 Taxa poștală plătită în numerar cont. aprobării Dir. Gsru P. T. T 160 52811945 Teref : Redacția 4.07.48 Tipografia 4.84.48 Cont Cec Nr. 7655 k