Sportul Popular, ianuarie 1950 (Anul 6, nr. 1577-1600)

1950-01-01 / nr. 1577

PÂNĂ IN PREZENT Judeţul Rădăuţi deţine întâietatea pentru cea mai bună mobilizare in Campionatul Popular de Şah A trecut o lună de la inceperea Campionatului Popular de Şah. In fabrici, în uzine, in şcoli şi in unităţi militare, la sate ca şi la oraşe, concursul e în plină desfăşurare, angrenând masele largi ale tineretului nostru muncitor, în practicarea şahului, acest admirabil sport al minţii. Folosind faptul că s’a rezervat primei faze a acestei uriaşe întreceri sportive un termen mai lung de desfăşurare — 1 Decembrie —20 Ianuarie — zi de zi, numeroşi oameni ai muncii, tineri şi vârstnici continuă să urmeze cursurile de iniţiere organizate în aproape toate instituţiile, făcând astfel să crească mereu numărul participanţilor la Campionatul Popular de Şah. E prea devreme, deci pentru a putea stabili cifre definitive de participanţi, cu atât mai mult cu cât n’ai sosit toate datele privitoare la disputarea Campionatului Popular di Şah în mediul sătesc. Cifrele pe care le avem la îndemâ’ ră sunt, totuşi, edificatoare şi ele arată de pe acum o depăşire de 30—4 la sută a numărului de participanţi de anul trecut, când a luat parte un număr considerabil de peste 105.000 de concurenţi! 5.670 de participanţi la Iaşi ! O simplă răsfoire a primelor rapoarte venite din ţară, ne arată clar că această cifră va fi lăsată mult in urmă.La Iaşi, de pildă, noua ediţie a Campionatului Popular de Şah a reuşit să întrunească 5.670 de participanţi, dintre care 1.146 fete. Ţinând seama de faptul că în această cifră nu sunt cuprinşi concurenţii din unităţile M.A.I. şi M.A.N. şi nici participanţii din judeţ, se poate întrevedea că judeţeană Iaşi va fi anul acesta o adversară redutabilă a judeţenei Sibiu, care va trebui să depună toate eforturile pentru a putea reedita strălucita performanţă de anul trecut, când s’a clasat prima pe ţară — in raport cu numărul populaţiei — mobilizând 8.500 de participanţi. Nu mai puţin elocvente sunt rezultatele pe care le-a obţinut în munca de mobilizare pentru Campionatul Popular de Şah, Comitetul Judeţean pentru Cultuă Fizică şi Sport Galaţi. Numai in oraş (şi fără a pune la socoteală concurenţii din unităţile M.A.N. şi M.A.I.) sunt 4.720 de participanţi, in judeţ, jocurirle au loc în 35 comune, înregistrându-se până acum aproape 1.500 de înscrieri. pionatul Popular de Şah să egaleze aproape pe cel al băeţilor. Intr’adevâr, din cifra totală de 1.920 de participaţi, s’au înregistrat 847 de înscrieri în rândurile elementului femenin. Şi mereu, numeroase alte fete care nu cunoscuseră până acum şahul, se înscriu în Campionat, după ce au urmat cursurile de iniţiere. ».Şi un exemplu negativ: judeţul Râmfocniţa Sunt însă Şi judeţene care n’au dus cu suficientă intensitate munca de mobilizare pentru Campionatul Popular de Şah, neputând aduce astfel la incepi înire angajamentele pe care şi le-au luat. Aşa e cazul judeţene! Dâmbovţa, unde organizaţiile de masă şi-au luat angajamentul mobilizării unui număr total de 5.000 de participanţi, dar unde până in prezent nu sunt înscrişi pe borderourile de concurs decât 1.987 de concurenţi, dintre care 1.510 băeţi şi 477 fete. Şi aici, ca şi in alte judeţene, se contează pe noi înscrieri, în special din mediul rural, dar acţiunea de mobilizare trebuie să fie dusă cu şi mai multă însufleţire, pentru a se realiza angajamentul luat şi a se aduce astfel o contribuţie de seamă la succesul Campionatului Popular de Şah, la făurirea sportului de ma IN JUDEŢUL RĂDĂUŢI SE DUCE O MUNCA TEMEINICA PENTRU CAMPIONAT Dintre toate cifrele care ne-au sosit până în prezent, cele mai concludente sunt însă cele pe care le avem de la Rădăuţi, judeţ mic, cu nici 100.000 de locuitori. Rădâuţiul se poate mândri însă cu o prezenţă deosebit de activă în Campionatul Popular de Şah, mobilizând 2.967 de concurenţi, ceea ce reprezintă 3 la sută din totalul populaţiei. Anul trecut, judeţeana Sibiu, câştigătoarea Cupei, realizase 2,3 la sută. Dar acţiunea de mobilizare nu e încă terminată la Rădăuţi. Se mai contează pe încă 400—500 de participanţi din rândurile tinerilor săteni, ceea ce ar contribui ca Rădăuţiul să-şi puie candidatura temeinic la cucerirea Cupei ce va fi decernată judeţene cu cea mai mare mobilizare în raport cu numărul total al populaţiei. 6.314 concurenţi în judeţul Cluj Cercetând alte rapoarte, constatăm o situaţie îmbucurătoare şi la Cluj. In raza oraşului, 115 unităţi sunt angrenate în Campionatul Popular de Şah, totalizând 5.820 de participanţi, dintre care 965 fete. Până la terminarea primei faze a concursului, se contează pe o sporire a înscrierilor. In judeţ, Campionatul Popular de Şah se desfăşoară în 32 comune, cifrele de până acum arătând o partipare de 1.094 de concurenţi, dintre care 71 fete. Şi în judeţ, ca şi în oraş se înregistrează zi de zi noi înscrieri în Campionatul Popular de Şahiga judeţul Dorohoii, o masivă participare a tineretului sătesc O remarcabilă mobilizare in rândurile tineretului sătesc se înregistrează însă în judeţul Dorohoi, unde se văd din plin roadele date de cele 20 cercuri de iniţiere organizate de activiştii Comitetului judeţean pentru Cultură Fizică şi Sport în satele şi comunele din judeţ. Deşi n’au început încă jocurile în mediul sătesc, ceea ce va stimula şi mai mult participarea tinerilor ţărani muncitori, de pe acum cifra înscrierilor se apropie de 2.000. In ce priveşte situaţia din oraşul Dorohoi, Campionatul Popular de Şah se dispută in 18 unităţi, întrunind participarea a 2.632 de băeţi şi 693 de fete. La Vaslui, Campionatul a avut un mare răsunet în rândurile elementului femenin In judeţul Vaslui, o deosebită atenţie s’a acordat mobilizării elementului femenin. S’ă reuşit astfel ca numărul fetelor înscrise in Cam-Rezultatele finale ale concursului de tenis de masă organizat de «A. S. Godeanu» BĂEŢI Semifinale: Pesch (CSCA) — Weinberg (CSU) 3-1; Comarnischi (CSCA) — Garabedian J. (Dinamo) 3-0. Finală: Flesch —* Comarnischi 3-0. CLASAMENT: 1) PESCH (CSCA); 2) Comarnischi (CSCA); 3) Weinberg (CSU); 4) Garabedian J. (Dinamo); 5) Gaby Pop (SFIPIA); 6) Romașcanu (Dinamo); 7) Stan Hie (CSCA); 8) Tulcea (CSCA). FETE Semifinale: Feldstein (SFIPIA) — Radu Amalia (CSU) 3-0; Mavrocordat (CSU) - Florescu (SFIPIA) 3-1. Finala: Mavrocordat — Feldstein 3-2 CLASAMENT: Despina Mavrocordat (CSU); 2) Feldstein (SFIPIA); 3) Florescu (SFIPIA) 4) Radu Amalia (CSU); 5) Găman (Godeanu); 6) Ina Manoliu (CSU); 7) I. Ștefănescu (CSU) 8) Dragănescu (îmbrăcăminte). „SPORTUL POPULAR" . Anul 1949 a arătat în mod definitiv că Sportul sovietic e astăzi cel mai avansat din lume MOSCOVA 30. — Comentatorul sportiv al Agenţiei TASS, transmite: Anul 1919 a fost foarte bogat în sacrele internaţionale şi a relevat în mod definitiv că sportul sovietic este cel mai avansat din lume. Excepţionalele calităţi şi buna pregătire a sportivilor sovietici, i-au situat pe aceştia in fruntea tuturor manifestaţiilor sportive cu caracter Internaţional. Astfel, în luna Fefruarie, au avut loc in Norvegia Campionatele Mondiala ap patinaj, cu care ocazie patinatorii sovietici au dovedit o clasă superioară, obţinând performanţe de răsunet mondial. Proba de patinaj-viteză, femenin, a fost câştigată de sportiva sovietică Maria Issakova, care îşi adjudecă acest campionat mondial pentru a doua oară, ca fiind urmată de compatrioatele sale, Zoia Holscevnikova şi Rimma Zhukova. Trecând în revistă alte succese Internaţionale, putem afirma pe drept cuvânt, că în cadrul Festivalului Mondial al Tineretului care a avut loc la Budapesta, în luna August, sportivii sovietici au fost centrul de admiraţie a celorlalte 15 naţiuni participante. Atleţii, boxeurii, luptătorii, halterofilii precum şi echipele de volei şi basket, au câştigat 150 medalii de aur, în faţa unor sportivi de mare valoare. Un alt mare succes răsunător, l-au obţinut sportivii sovietici, cari cu ocazia campionatelor mondiale de volei, desfăşurate la Praga, au demonstrat tuturora că sunt de departe, cei mai buni practicanţi din lume, ai acestui sport. Atât la fete cât şi la băeţi, campionatele au revenit sovieticilor. Pentru a da o cât mai amplă desvoltare sportului, Comitetul pentru Cultură Fizică şi Sport de pe lângă Consiliul de Miniştri al URSS, şi-a consolidat legăturile cu toate organizaţiile sportive din străinătate afiliindu-şi secţiile respective la Încă 2 asociaţii internaţionale (box amator şi gimnastică) in afara celor 12 federaţii unde înscrierea a fost făcută Încă de mult timp. lAvernrest. Planul de Stat pe anul 1949 pentru desvoltarea culturii fizice şi sportului a fost depăşit 1 • IN FATA ZECILOR DE MII de spectatori adunaţi pe stadionul „Dinamo” dn Moscova, atletele G. Jiltova, O. Podoliakina şi recordmana mondială E. Vasilieva au realizat o performanţă excepţională la ştafetă 3x866 metri, parcurgând această distanţă In 6.54,6 m. Timpul acesta este cu 21,8 sec. mai bun decât recordul mondial oficial, stabilit In 1948 de către echipa naţională a Franţei. Timpul mediu al fiecărei alergătoare a fost de 2.18,6 m.1 V *i @ ELEVAţcolii sportive pentru copii a maestrului sportului V. Alexeev, tânăra Galica Zabina deţine câteva recorduri unionale la junioare. La campionatul Uniunii ea s-a clasat a doua la aruncarea suliţei, iar la campionatele asociaţiei sportive „Zenit” a reuşit să amelioreze recordul unional al Ninei Diatlova (Smelniţkaia), la aruncarea grenadei: 54,82. ★ • IN CONCURSURILE pentru campionatul Uniunii Sovietice la tir, tânărul trăgător, maestrul sportului G. Kupko, a câştigat trei titluri de campion unional şi a bătut două recorduri mondiale. La proba de 300 m. armă militară in trei poziţii, el a realizat 1093 puncte din 1200 posibile, rezultat cu 13 puncte superior propriului său record unional şi cu 47 puncte mai bun decât recordul oficial al lumii. In poziţia culcat, Kupko a realizat 370 puncte din 400 posibile, cu 18 puncte mai mult decât recor- I dul mondial. * ’ * Grija pentru atragerea masivă a oa-J|/o altă problemă de mare importanţă, menilor muncii în sport, a fost o sar-^cujjrihsă în această mar© mişcare de cină de frunte a organizaţiilor sportivegtriâîcare a nivelului sportiv al oameniregionale. Masivitatea este o condiţielor muncii din Uniunea Sovetică, este principală pentru îndeplinirea sarciniii,aceea a permanentei supravegheri retrasate prin rezoluţia Comitetului Cen-||dicale a sportivilor. Pentru a realiza etral al Partidului Comunist (b) al U. R.'Educaţia fizică şi cuprinderea în toate S. S. pentru ridicarea nivelului tehnic «ramurile sportive a maselor de ţineai şcoalei sportive sovietice. Pentru în-||rei şi de oameni ai muncii, se cere o deplinirea acestei sarcini, s’a dus num-'Q deosebită atenţie pentru condiţia fizică că de agitaţie în fiecare uzină, fabrică,jga,fiecărui elev, a fiecărui muncitor din colhoz, în staţiunile SMT, institute delta.. I. S. S., pentru a garanta o cât mai învăţământ, şcoli elementare şi medii,i bună repartiţie atât a muncii instructiv S’au amenajat terenuri de sport cu tot||reducative, cât .și a elaborării programventariul necesar și s’au format ca-Inmilor în procesul pedagogic al culturii diele sportive de antrenori și instruc-jgfiz'ice. tori pentru pregătirea tineretului mun-|jjun mijloc important folosit pentru corg desvoltarea vieţii sportive îl constitue Spiritul bolşevic în care este educat dintrecerile socialiste lansate între sapunul sovietic, cere învingerea din pro-ratele, raioanele şi regiunile Uniunii Sopria iniţiativă, prin propriile forţe, avietîce pentru cucerirea „Steagului Ro tuturor greutăţilor care s’ar ivi în ca-S suiţi al Consiliului de Miniştri al URSS lea îndeplinirii sarcinilor trasate. Inde- Campania dusă pentru ridicarea indeplinirea planului de desvoltare a mis-jrlului sportiv, entuziasmul şi interesul carii de cultură fizică, înseamnă centrul arătate de tineretul studios şi oamenii organizaţiile sportive sovietice realizat muncii din U. R. S. S. pentru manifesrea unei sarcini de importanţă capitală staţiile sportive, campionatele, soartaa unei probleme de stat, care contribueiliadele şi competiţiile organizate* sunt la educarea comunistă şi patriotică a dovezi grăitoare că sportul este o prooriului sovietic şi la pregătirea poporu-iblemă de stat de primă importanţă, că lui pentru muncă şi apărarea Patriei oamenii muncii din U. R. S. S. s’au al Socialiste, , alăturat acestei griji permanente a Gu★ ' Jvernului Sovietic și că îndeplinesc ctz dl TANARUL înnotător din Lenin»succes sarcini trasate de Partidul Cograd. A. Betehtin, a stabilit două fin«list (b) al U. R. S. S. noi recorduri unionale. La 400 m.l. Spartakiadele tradiţionale ale anului bras el a bătut recordul lui I.20-19T0, se vor organiza în acele raioane, nici Meşkov, iar numai la trei zile ce ce conform tradiţiei, vor fi primele mai târziu a îmbunătăţit recordul d int.muncă şi în sport. Pentru obţinerea la 500 m. bras, realizând 7.234 mln.r.acestei mari distincţii, toate raioanele, VOINŢA de a câştiga şi un an- regiunile şi, districtele uriaşei ţări aetrenament serios au adus numeroa- .d'âjiamului, vor îndeplini şi depăşi noile succese anul acesta atletului Eviţiile de muncă şi pregătire fizică, penghenli Bulancic din Kiev. Curând itru a realiza sarcinile trasate prin redupă campionatul unional de ade- zoluţia Comitetului Central al Partidutism, Bulancic a reuşit o perfor-' l'JiiComunist (b) al U. R. S. S., privimanţă excepţională la 110 metri tparte la creşterea masivă şi ridicarea garduri, parcurgând distanţa în 14,2 f i* secunde, în cadrul unui concurs al »felului sportiv, sarcini egre mn U. R. letip disputat pe stadionul „Dina- S.-I. S. au importanţă unei probleme damo” din Moscova. iSf. In pragul noului an, şcoala sportiva sovietică, reprezentată strălucit de toate organizaţiile sportive din UR. S. S. face o analiză asupra muncii intense, dusă pentru cuprinderea masivă a oamenilor muncii în toate ramurile sportive, la sate şi la oraşe, cât şi pentru ridicarea sportului sovietic la cel mai înalt nivel tehnic. In şedinţele care se ţin în toate organzaţiile regionale, se pune un deosebit accent asupra rezultatelor obţinute în anul 1949 în spartakiadele tineretu- l lui colhoznic, dovadă grăitoare a nivelului ridicat al sportului în colhozurile Uniunii Sovietice. La aceste spartakiade au luat parte sute de mii de tineri sportivi colhoznici. Planul de Stat pentru desvoltarea culturii fizice şi sportului, a fost depăşit în majoritatea regiunilor din republicile sovietice Instalaţiile sportive au marcat o importantă creştere numerică. In special la sate, golurile care mai existau, au fost completate cu mii de instalaţii pentru toate ramurile sportive şi cu inventare complete, pentru sute şi mii de sportivi. ★ şi SPORTIVIi sovietici asaltează cu succes recordurile unionale şi mondiale. Mereu apar nume noi în toate sporturile: atleţi, înotători, halterofili, ciclişti, care luptă cu entuziasm pentru a mări faima mişcării de cultură fizică şi sport din Uniunea Sovietică. • HALTEROFILUL I. MALŢEV din Simferopol se bucură de o mare popularitate în rândurile sportivilor sovietici. El a reuşit in cursul anului trecut să-şi bată de cinci ori propriul record mondial la „împins” cu mâna stângă. Ultimul rezultat obţinut a fost de 113,5 Kgr. ★ •' * După cum subliniază ziarul „Rey, acestora sunt recrutaţi dintre clienţii nord News“ într’o cronică publi- tripourilor clandestine, câmpurilor de cată pe prima pagină, mai toate curse şi bursei negre, matchurile de campionat din Anglia, cu ocazia matchului de football intre sunt caracterizate prin inevitabilele a echipele de prima liga „Plymouth Argresiuni asupra arbitrului şi batal intre gyle„ şi „Leeds Unkted”.( Js)a produs un scandal de mari proporţii care bineînţeles s-a soldat cu răniţi, busculade şi intervenţia poliţiei Acordarea unui penalty imaginar echipei „Plymouth Argyle“ de către arbitrul cumpărat de cei interesaţi, atunci când scorul era 1-1, a făcut ca „Leeds United” să piardă matchul şi scandalul a fost gata-Un suporter ,,pătimaş“ al clubului .Leeds United“, dorind să lovească arbitrul cu o piatră a nimerit capul portarului Bill Shortt de la „Plymouth Argyle“, care în stare gravă a fost transportat de urgenţă la spital. „Arestat“ şi interogat de organele poliţiei, el a declarat „calm“ : „Sunt nevinovat, am vrut să lovesc arbitrul’’. Cele relatate mai sus ilustrează putreziciunea moralei sportive din „ţara footballului“, unde chiar şi proverbialul ralm englezesc a fost demult depăşit de devalorizarea lirei jucători, al căror epilog este in majoritatea cazurilor, internarea răniţilor la spital. Acest lucru se datoreşte numeroaselor pariuri care au o mare influenţă asupra nervilor spectatorilor, luând în consideraţie faptul că majoritatea în legătură cu întâlnirea pentru titlul mondial dints?e Villemain şi La Motta... «Lucrăturile» au şi început Severa lecve de box, administrată de francezul Robert Villemain, pseudocampionului mondial, americanul La Motta, a constituit o nouă dovadă că boxul american este in pragul falimentului. De nenumărate ori s-au putut constata că boxeurii europeni sunt cu mult superiori unor elemente, care „lucrate“ de gangsterii boxului de peste ocean, deţin titluri mondiale pe care in mod normal nu le merită. Jrecând in revistă lista campionilor mondiali, once sportiv cinstit ajunge la concluzia că „Ţara dolarului” monopolizează cu neruşinare titlurile mondiale, călcând in picioare toate regulamentele internaţionale. Faptul că Villemain a boxat şi a dispus uşor de „invincibilul“ La Motta, a surprins în mod neplăcut pe magnaţii boxului american, care se gândesc cu teamă la o întâlnire Villemain . La Motta pentru titluTotuşi, suntem siguri că dacă iniţial se vor opune acestui match, vor sfârşi în cele din urmă prin a ceda tentaţiei milioanelor de dolari, pe care le-ar aduce întâlnirea O telegramă ne relatează că unul dintre oficialii francezi, Jean Bretonnel, a şi avut o întrevedere cu binecunoscutul preşedinte al comisiei de box din statul New-York, colonel Jak Eagen. La provocarea lansată oficial de reprezentantul francez, „cinstitul şerif“ al boxului New York-ez și-a declinat calitatea de a putea organiza matchul, declarând că totul depinde de... patronii arenei Madison Square Garden. Răspunsul in doi peri al lui Eugen, dovedește clar că povestea intâlnirii La Motta cu regretatul Cerdan, se repetă Teama că titlul mondial va lua drumul Europei, ii face pe gangsteri să recurgă la cele mai josnice subterfugii, eschivându-se în snod sistematic. Totuşi, „siliţi“ de pachetele de dolari „conducătorii“ boxului american vor organiza Întâlnirea, după ce în prealabil vor lua toate măsurile de precauţie ca titlul să rămână in patrimoniul lor, pentru a fi speculat într’o ocazie ulterioară. Pentru bani,» şi moarte ursele de automobile, care în America sunt socotite ca cele mai „pasionante“ şi cele mai „spectaculoase“ sporturi, au devenit în actualul sezon și mai periculoase. In primele 7 luni ale anului au fost I «Sport» în lumea dolarului . Tineretul sportiv a sărbătorit cu mare bucurie a doua aniversare a Republicii Populare Române (Urmare din pag. I-a) (DAC) 6) Sărățeanu M. (Dinamo); 7) Mândroiu Gh. (ASM); 8) Coterbic N. (Rata). 750 cmc: 1) Buescu N. (CFR) 14 min. 36 sec. 8; 2) Muşat Gh. (ASM) 16 min. 37 sec. 2; 3) Piele Ion (ASM) 19 min. 27 sec. 3; 4) Alexîu Trăian (Dinamo) 23 min. 08 sec. 2; 5) Bagoli Florian (Triorul). 20 min. 30 sec. 1; 3) Fărtătescu N. (DAC) 23 min. 0S sec. 8. 500 cmc: Buescu N. (CFR) 14 min. 41 sec. 5; 2) Anton Dumitrescu (Dinamo) 14 min. 43 sec.; 3) Tóth Alex. (CFR) 14 min. 56 sec. 4; 4) Mavrodin V. (CFR) 15 min. 25 sec. 1; 5) Limbau Alex, Industria Bumbacului a învins Eri după amiază pe arena din Dudeşti formaţiile Industria Bumbacului şi Seriosul Liber s’au Întâlnit în finala cometiţiei de football organizată de Comisia Locală în cinstea aniversării Republicii Populare Române. Partida care a luat sfârşit în mod just cu victoria la limită a echipei Industria Bumbacului la scorul de 2-1 (1-1), a avut un aspect diferit în cursul celor, 90 minute de joc. In prima repriză, Scrisul Liber a avut Iniţiativa majoritatea timpului, însă apărarea adversă a făcut față tuturor atacurilor care în general au fost lipsite de finalitate. In această perioadă Scrisul Liber a marcat un goal prin Samoilescu care a transformat o lovitură din 11 m., just acordată. In ultimul minut al reprizei Cârciog a înscris pentru industria Bumbacului, egalând situaţia. In a doua parte a jocului disputa capătă un aspect cu totul diferit. De unde SIGHIŞOARA SIGHIŞOARA. — (Prin telefon de la corespondentul nostru Neniţă Vasile) Numeroase competiţii sportive au avut loc azi în localitate în cinstea celei de a doua aniversări a Republicii. In sala 21 Decembrie s’a desfăşurat un turneu de volei la care au luat parte şase echipe. S’au înregistrat următoarele rezultate tehnice: 11 Iunie — 6 Martie 2—1 (15:9 11:15 15:10) Sindicatul Agricol — 11 Iunie 0—2 (4:15 8:15) A. S. Comeşti — Sef. oraşului II 2—1 (15:10 11:15 15:4) Sei. orașului I — 11 Iunie 2—1 (15:21 13:15 15:12). In continuare s’a disputat un turneu individual de tenis de masă care a luat sfârșit cu următoarele rezultata tehnice: Fleşariu — Popa 2—1 (19:21 1 10 21—81 Albu — Acelan 0—2 (16—21 10—21) Acelan — Weiss 2—0 (21—10 21 11). Seara s-a disputat un turneu de şah Scrisul Liber cu 2-1 (1-1) până acum Scrisul Liber era in ofensivă, se retrage in apărare forţată de jocul superior al adversarului. Industria Bumbacului a dominat categoric. Goalul victoriei a fost înscris de acelaș Gârciog care a fructificat o greşală’ a apărătorilor de la Scrisul Liber. Arbitrul Chiriţescu a condus corect următoarele formaţii: INDUSTRIA BUMBACULUI: Duţescu, Dragonov, Garianopol (Matei) Tartid (Enache) Guriţă, Zamfir, Constantinescu, Alexandrescu, Neagu, Cârciog şi Buzdun. SCRISUL LIBER: Mateescu Florentin, Rudău, Brugner, Giuraru, Petrache, Mateescu Valentin, Rădulescu, Samoilescu, Olinger, Moldoveanu și Ciocan. 4 In deschidere I©R, superioară din toate punctele de vedere, a dispus fără dificultate de Tricotaje 5300 cu scorul de 4-2 (1:1), cu participarea a 18 jucători împărţiţi în două serii. In prima serie câştigătorul a f°®t desemnat în persoana lui Adam cu 6 puncte iar în a doua Guţu şi Brânduş cu câte 4 puncte fiecare. Comitetul Judeţean pentru Cultură Fizică şi Sport, a amenajat o vitrină în care se găseşte un ziar de perete festiv şi numeroase fotomontagii reprezentând realizările sportivilor în cei doi ani de existenţă a Republicii Populare Române. MIERCUREA ciuc M. CIUC. — (Prin telefon). Din cadrul manifestaţiilor sportive organizate în cinstea zilei de 30 Decembrie, azi (n.r. eri) s’a disputat In localitate întâlnirea de hochei Intre reprezentativele oraşelor Miercurea Ciuc şi Odorheiu. Mult mai bine pregătiţi primii au reuşit să învingă cu scorul de 19—1 (6—18—0), după un joc care a reliefat calităţile jucătorilor dela Miercurea Ciuc. TG. JIU. — (Prin telefon), începând dela orele 13.30 s’au desfăşurat în localitate numeroase competiţii sportive în cinstea celei de a doua aniversări a Republicii populare Române. La atletism s’au disputat numai probe de alergări care au luat sfârşit cu următoarele rezultate tehnice: 60 m. plat fete. Tănase Aurica. 100 m. plat băeţi. Jurcă Leon. 400 m. plat băeţi. Popovici Dumitru. In continuare s-a disputat un joc de football între selecţionatele CAM — Sadu şi C.S. Armata — Confecţia, care a luat sfârşit cu scorul de 1—1 (0—1). Seara în sala Sindicatului Comitetului Provizoriu a avut loc un concurs, de tenis de masă la care au participat reprezentanţi a şapte grupări. In semifinală s’au calificat: Ungureanu (Liceul de băeţi) Creţu (Serv. Sanitar) Topală (Sindicatul Mixt Alimentar) şi Hanganu (Sfatul Popular) iar în finală Ungureanu a învins pe Topală cu 21:13 21:13. Toate manifestaţiile au fost urmărite de un număr de peste 1500 spectatori. FOCŞANI (Prin telefon de la corespondentul nostru Nadler Mendel). In faţa unui numeros public spectator, s-au disputat în localitate turneul de volei şi întâlnirea de football, sub semnul celei de a doua aniversări a Republicii. La volei au participat patru echipe, clasamentul turneului prezentându-se astfel: 1. — CFR 3 puncte. 2. Liceu! Unirea 2 puncte. 3. STAE 1 punct. 4.— STPR 0 puncte. întâlnirea de football disputată între echipele CFR și GAS — Focşani a luat sfârşit cu victoria primilor la scorul de 3—12—11. PLOEŞTI (prin telefon). — In cinstea zilei de 30 Decembrie a avut loc la Ploeşti pe Stadionul Municipal finalele de volei faza II organizate de Uniunea Petrol şi Gaz Metan. Au jucat cu următoarele rezultate: Gaz Metan Mediaş—Petrol Târgovişte 1—15 7—15 6—15 (0—3). Constanţa-Moreni 5—15 3—15 8—15 (0-3). Uzinele 1 Mai P1—Berea Buzău 15—2 15—2 15—1 (3—0). Muntenia Braşov—ATC poiana Câmpina 15—8 15—15 8—15 15—7 (1—3). Petrolul Tgr._Muntenia M°reni 15—3 14—16 15—8 4—15 14—15 (2—3). FINALELE Ministerul Minelor Buc. — Uzinele 1 Mai Ploeşti 2—15 2—15 10-15 (0—3). ATC poiana CAmPin*—Uzinele 1 Mai Ploeşii 5—15 4—16 1—15 (0—3). Uzinele 1 Mai PI.—Muntenia Moreni 3—0. Câştigătoarea Cupei Uzinele 1 Mai Ploeşti a prit din partea Uniunii Patrol şi Gaz Metan, în afară de cupă şi un rând da echipament. IN JUDEŢ . Au avut loc competiţii polisportive, tenis de mesă, volei şi şah in Câmpina, Moreni, Urlaţi, Sinaia, Buşteni. TR. SEVERIN , TURNU SEVERIN (prin telefon). — In cinstea celei de a doua aniversări a Republicei noastre Populare, sportivii din localitate au organizat numeroase manifestaţii sportive. Astfel a avut loc un campionat fulger de football, la care s-au înregistrat următoarele rezultate: Rata — CFR T. Severin 1—0 (1—0); CAM—MAI 1—0 (1—0) jocuri de velei de tenis de masă, de şah şi de popice. La aceste manifestaţii au luat parte un public numeros care a manifestat îndelung pentru prosperitatea Republicii noastre Populare. BARLAD BARLAIJ (Prin telefon de la corespondentul nostru Aschendorf Zigu). — In cinstea celei de a doua aniversări a Republicei noastre Populare la Bârlad a avut loc un concurs de tir la care au participat 30 concurenţi. S-au tras câte cinci focuri poziţia culcat rezemat. Primul clasat in acest concurs a fost Roman Vasile (Dinamo Bârlad) care a realizat 45 puncte din cele 50 posibile. Locul doi a fost ocupat de Bachus Enteric (Dinamo Bârlad) cu 40 puncte, din 50 posibile iar pe locul trei er a clasat Abraham Jean (Dinamo) cu 37 puncte. Tot în cinstea celei de a doua aniversări muncitorii din Sindicatul de Transporturi din localitate și-au inaugurat Clubul lor Sportiv printr-un campionat de tenis de masă dublu seniori. La această competiţie au participat grupările Muncitorul, Reprezentativa şcolară şi gruparea Gloria. Campionatul a fost câştigat de gruparea Gloria. Clubul nou inaugurat este amenajat cu 10 mese de şah şi două mese de tenis pe masă. In Ţară TG. JIU FOCŞANI PLOEŞTI UN AN DE BOGATE REALIZĂRI (Urţţuredin pag. 1a) •--------"——~ vrat—ţţt——— purtători" se corectează tgv. Mocanu, căci mai au de trecut un „hop“ : proba de schi. Dacă footballul şi voleiul se bucură de tot sprijinul, nu acelaş lucru se întâmplă cu handbalul şi aeromodelismul, care în decursul anului au fost cam neglijiate. Responsabilul sportiv şi-a luat însă angajamentul ca în anul viitor şi aceste sporturi să capete o cât mai largă desvoltare în rândurile muncitorilor de la fabrică. In drum spre blocul Nr. 1, paşii ni se opresc lângă un mic şantier unde lucrătorii nivelează pământul. Tov. Mincea, ne dă lămuriri: — Aici se construesc terenurile de volei şi baschet. Luni, vor fi gata terenurile de volei şi baschet din garaj. Crivăţul şi zăpada nu vor opri astfel pe sportivii noştri să se antreneze. Tot în curtea fabricei, dăm peste un alt colţ unde „nivel-metrul“ a intrat în acţiune. După cum aflăm, aci se va ridica, două săptămâni mai târziu, patinoarul fabricei. Tinerii, având pe U. T. M.-işti in frunte nu aşteaptă ca totul să crească din pământ. Ei pun mâna cu râvnă la treabă şi în orele libere dau ajutor la construcţia acestor terenuri care le vor folosi tot ei. — Mai avem două lucruri importante de îndeplinit, ne spune tov. Stoica. Terenul de football şi sala de gimnastică. Deocamdată folosim sala de mese pentru antrenamentele de box şi gimnastică. In scurtă vreme, însă, vom trece la construirea unei săli de gimnastică încăpătoare. Iar terenul de football va fi fi el gata. Nu ne apucă primăvara ,fără elf? fecAceste lucrări fac parte din planul nostru de activitate pe 1950. fîim sala de confecţiuni, imensă şi luminoasă, ne Întâmpină de la uşă, t rafalele maşinilor de cusut. Mii deaceaşi ţes părare prin bucăţile da '.ştofă, unindu-le între ele până paltoanele şi hainele Îşi capătă o identitate precisă.Privim tabelul cu situaţia întrecerilor în cinstea lui 30 Decembrie, ziuamăreaţă a celei de-a doua aniversări a Republicii, Degetul arătător al tov. Mincea sej opreşte din când in când: k— Aceştia sunt sportivii evidenţiaţi» In producţie. “Printre ei, desluşim numele lui: Ghiţu Şerban—voleibalist; Roşea Alexe—baschetbalist; Bâcanu, Gearjpeta^v^leîibaiţL’stă; Solomon Reni— gimniastă; Dobrescu Constanţa— atletă; Vetu Dumitru—footballst, etc. ♦ Cântecul maşinilor nu mai conteneate... Lista celor evidenţiaţi, se desfăşoară şi ea mai departe. ’ ■' ’ In 1948, întreprinderea lucra un palton în 15 minute. • Din 1949, fabrica dă gata un palton în 10 minute, şi cu siguranţă că în 1950 alte minute vor fi câştigate. In 1948, tov. Rodeanu E., abia ştia care e diferenţa intre un „pion" şi o „tură“. In 1949, tov. Rodeanu joacă perfect „apărarea spaniolă“ şi nu ar fi de mirare ca in 1950 să-i smulgă o „remiză“ lui Traianescu sau Seimeanu. Căci la întreprinderea „Gh. Gheorghiu-Dej“ și munca și sportul progresează zi de zi, an cu an. in- Întreprinderile de Editură şi Arte Grafice ROMANIA LIBERA — „N. MOHANESCU”, Bucureşti, Str. Const- Mille Nr. 5—7—8 Telefon 3.84.80 — 6.34.95 . omorîţi în US A. 22 de alergato, printre care şi doi dintre cei mai buni automobilişti americani, Howard W. Whitmer şi Rex Hayse. In aceste accidente şi-au găsit moartea şi numeroşi spectatori căci maşinile au intrat în public din cauza virajelor foarte ascuţite. Deşi s-au făcut numeroase intervenţii să se interzică cursele pe o pistă cu astfel de viraje, cererile au fost respinse pe motiv că arena „Del Mar“ este unică prin „spectacolul“ pe care o oferă. CAMPIONATUL MONDIAL FEMENIN DE ŞAH MOSCOVA, 30 (Agerpres). — TASS transmite: Campionatul Mondial Femenin da şah a continuat ori cu disputarea partidelor din runda a 5-a. Din cele 8 partide desfăşurate s-au terminat numai două, celelalte fiind întrerupte. Rezultatele înregistrate, sunt următoarele: Grosser (U.S.A.) — Germanova (R. Polonă) 1—0; Larsen (Danemarca) — Rudenko (U.R.S.S.) V2—1/2-T.D.K.A. CONDUCE IN CAMPIONATUL UNIONAL DE HOCHEI MOSCOVA, 30. (Agerpres). — Matchurile de hochei-canadian pentru Campionatul Unional, disputate în localitate, s-au soldat cu următoarele rezultate: „Aripile Sovietelor“ — „Locomotiv” (Moscova) 4—0; „Daugava” (Riga) — „Dinamo” (Leningrad) 5—3. In clasamentul general conduce „T.D.K.A.” (Moscova) urmată de „V. V. S” și „Dinamo” (Sverdlovsk). DINAMMO A CÂŞTIGAT „CUPA MOSCOVEI” LA POLO MOSCOVA, 30 (Agerpres). După cum transmite „Tass, „Cupa Moscovei” la polo pe apă, a fost câştigată de echipa „Dinamo” din localitate, care în finală a dispus de „Torpedo” puternica formaţie a „Uzinei de Automobile Stalin”, cu scorul 5—4. l'JHOVSKI ŞI GALIA ŞAMRAI CAMPIONI UNIONALI DE GIMNASTICĂ MOSCOVA 30 (Agerpres). — Comentatorul sportiv al Agenţiei Tass, relatează: La Kiev, s’a desfăşurat Campionatul Unional de Gimnastică acrobatică competiţie care s’a bucurat de participarea unui mare număr de concurenţi. Campionul unional de anul trecut, Svesmilov (Kiev) s-a clasat la locul al 2-lea, victoria revenind lui Suhovski (Moscova). La probele femenine, titlul de campioană a fost cucerit de Galia Samrai (Taşkent), o tânără talentată care — cu această ocazie — a îndeplinit și normele de maestră a sportului. 1