Sportul Popular, februarie 1950 (Anul 6, nr. 1601-1625)

1950-02-01 / nr. 1601

CAMPIONATELE NAŢIONALE DE SOX IN ŢARĂ La Cluj, Timişoara, Craiova, Braşov Oţelul Roşu (Severin) şi Ploeşti au fost desemnaţi campionii judeţeni în numeroase centre din ţară, faza întâia — judeţeană — a campionatelor naţionale de box a luat sfârşit. Astfel, Duminecă, la Cluj, Timişoara, Craiova, Braşov, Oţelul Roşu (Severin) şi Ploeşti au fost desemnaţi campionii judeţeni care s'au calificat pentru faza doua. Iată rezultatele tehnice înregistrate, transmise de corespondenţii noştri: CLUJ CLUJ 29 (prin telefon de la corespondentul nostru R. Fisch). — Sala Armonia CFR, — unde s-au disputat finalele judeţului Cluj. — a fost neîncăpătoare pentru cei peste 2000 de spectator care au venit să urmărească întâlnirile. Din lipsa de locuri, peste 500 de spectatori au rămas afară. Rezultatele întâlnirilor Categoria minimă: Nagy (CSUC) a învins prin K. O. în repriza IlI-a pa Micu (Dermata). Cat. muscă: Ripka (CSA) a dispus la puncte de Silvester (Dermata). Cat. cocoș: Szakacs (Dermata) a câștigat prin K. O. în repriza Il-a asupra lui Turcu (CSA). Cat. pană: Dorian (Dermata) a învins la puncte pe Sia (CSA). Cat. ușoară: Ambrus Francisc (CFR) a dispus la puncte de Cismas (CSA). Cat. semimijlocie: Tiţă Vasile (CSA) a învins prin K. O. în repriza I-a pe Solis (Ferar). Cat. mijlocie: Ion Vasilov (CSA) a câștigat prin K. O. în repriza II-a asupra lui Toth C. (CFR). Cat. semi grea: Botár (Dermata) este declarat învingător fără adversar. Cat. grea: Gyarmati (CSA) este declarat învingător fără adversar TIMIŞOARA TIMIŞOARA, 29 '(prin telefon de la corespondentul nostru D. Ţăran). — Campionatele judeţene disputate în sala de sport a Comitetului judeţean pentru Cultură Fizică şi Sport au atras un număr de 1000 spectatori. Învingătorii întâlnirilor sunt campionii judeţului Timiş. O comportare nesportivă a avut-o boxeurul Onu Emil care a refuzat să se prezinte un ring pe motiv că este bolnav, cu toate că medicul reuniunii a constatat că e perfect sănătos. Iată rezultatele tehnice: Categoria hârtie: Baradi (CFRT) bate la puncte pe Bineay (Metalochimie). Cat. muscă: Mora Ion (SSCC—CAMT) este declarat învingător, din lipsă de adversar. Intr’o întâlnire amicală Mora învinge la puncte pe Nineiovici (Metalochimie). Cat. cocoș: Dornbach (Metalochimie) învinge la puncte pe Kawalik (SSCC— CAMT). Cat. pană: Ambrus Mihai (SSCC— CAMT) învinge la puncte pe Spătaru (CFRT). A fost cea mai frumoasă întâlnire a reuniunii. Cat. ușoară: Kiss (SSCC—CAMT) învinge la puncte pe Ianog (SSCC— CAMT). Cat. semimijlocie: Cristodor (CFRT) învinge prin abandon în repriza II-a pe Balint (CFRT). Cat. mijlocie: State Nicolae (SSCC— CAMT) învinge prin neprezentarea adiversatului. Cat. semigrea: Popovici Bogdan (SSCC CAMT) învinge prin K. O. in repriza I-a pe Bicha (CFRT). -aw -dit. -ar. v Cat. grea: G. Fűrész este declarat învingător prin lipsă de adversar. CRAIOVA CRAIOVA, 29 (prin telefon de la corespondentul nostru Paul Nichita). — In faţa a 1000 de spectatori s-au disputat în localitate finalele judeţului Dolj, înregistrându-se următoarele rezultate: Cat. muscă: Costea Nicolae (CFR) Învinge pe Bezan (Muncitorii Comunali). Cat. cocoș: Maoris Gh. (SFP) este declarat învingător prin lipsă de adversar. Cat. pană: Cristea Chirilă (Muncitorii Comunali) învinge la puncte pe Sasu Ilie (CFR). Cat. ușoară: Covaci Nicolae (Muncitorii Comunali) învinge la puncte pe Apasiu (M. C.). Cat. semi mijlocie: Duduleanu Gh. (CFR) este declarat Învingător din lipsă de adversar. Cat. mijlocie: Zaharia Petre Învinge la puncte pe Bună Ilarie. Cat. semigrea: Opriș (M. C.) învinge la puncte pe Dondoiu Ilie. BRAŞOV BRAŞOV 30 (prin telefon de la corespondentul nostru Cloţea). — Duminecă s-au disputat în localitate finalele judeţene din cadrul campionatelor naţionale de box. Iată rezultatele tehnice Înregistrate: Cat muscă: Fina Vilmos învinge prin K. O. în repriza I-a Pe Kerestes. Cat. cocoş: Măciucă Ion învinge prin abandon pe Boronyi. Cat. uşoară: Baciu Ion învinge la puncte pe Tigu Alexandru. Cat. semigrea: Sava Emil învinge prin abandon pe Lani. Din lipsă de adversar au fost declaraţi campioni din oficiu, următorii boxeuri : Cat. pană: Cati Vasile. Cat. semimijlocie: Liviu Ion. Cat. mijlocie: Boamfă Constantin. LUGOJ LUGOJ, 29 (prin telefon, dela corespondentul nostru Lazarovici). La Oţelul Roşu în faţa unui public numeros, s‘au disputat finalele Campionatelor Judeţene in cadrul cărora s‘au înregistrat următoarele rezultate: Cat. muscă: Ion Bogdănescu (C.F.R. Lugoj) este declarat campion judeţean în lipsă de adversar. Cat. hârtie: Berneanţu Ion (C.F.R. Lugoj) câştigător fără adversar. Cat. cocoş: Velea Vasile (Metalosport) câştigător fără adversar. Cat. pană: Milih Francisc (Metalosport) câştigă la puncte în faţa lui Anghel Ion (C.F.R.Lugoj) printr’o decizie injustă. Anghel a fost mai bun şi merita să fie declarat învingător. Cat. uşoară: Zamfir Petru (C.F.R.Lusroî) învinge prin abandon in repriza a IlI-a pe Dumitrescu Gh. (Metafosport). Cat. semimijlocie: Dumitru Marin (Metalosport) câştigător fără adversar. Reuniunea a fost completată cu câteva întâlniri amicale, care s-au terminat cu rezultatele : Coler Traian (Oţelul Roşu) şi Munteanu (Oţelul Roşu) termină la estate. Oprea Victor (Oţelul Roşu) este clarat egalul lui Szabó Alex. NI cuțeiul Roşu). Fulea (C.F.R. Lugoj) şi Bogdănescu (C.F.R. Lugoj) termină tot la egalitate. Rudolf Blokher (C.F.R. Lugoj) învinge la puncte pe Cristoforete Fr.MePredorian Nicolae (C.F.R. Lugoj) învinge pe Dumitru Marin prin oprire în repriza a III-a pentru inferioritatea adversarului. PLOEŞTI PLOEŞTI, 29 (prin telefon). — Duminecă s-au disputat în idealitate finalele judeţene la care au participat boxeuri din localitate, Moreni şi Azuga. In urma rezultatelor obţinute au fost declaraţi campioni următorii boxeuri : Cat. muscă, Mielu Tudorache. Cat. pană: Ungureanu Gheorghe. Cat. semimijlocie: Gheorghe Moise. Cat. mijlocie: Mihai Petru. Cat. semigrea: Fiorin Stoenescu. _ I -i. «t- --- V.-.y-'V „Sportul Populai®* In toată ţara au început jocurile fazei ll-a din Campionatul Popular de Şah Jocurile primei faze a CampionatuluiPopular de Şahi consacrate desemnării campionilor pe unităţile cele mai mici — ateliere, secţii, birouri, clase şcolare, ani de studii, platoane şi companii — sunt aproape încheiate în toată ţara. In majoritatea judeţenelor s-a trecut, cu începere de la 20 Ianuarie — potrivit regulamentului — la organizarea rundelor din faza II, care urmează să desemneze campionii pe sindicate, şcoli, facultăţi şi unităţi militare. Această fază se termină la 10 Februarie, când va începe faza finala a primei etape a Campionatului Popular de Şiri, rezervată desfăşurării campionatelor între sindicate, şcoli, facultăţi şi între unităţile militare, pentru proclamarea campionilor locali ai fiecărei organizaţii de mase. Reamintind aceste date, prevăzute dealtfel în regulamentul Campionatului Popular de Şah, care a fost prelucrat la timp in fabrici şi în instituţii, suntem siguri că şi judeţenele care au dus o bună acţiune mobilizatorică în Campionatul Popular de Şah, dar n’au fost preocupate în aceiaş măsură şi de organizarea jocurilor, vor depune toate străifuţele pentru a lichida întârzierile de până acum, contribuind astfel la o cât mai bună desfăşurare a acestei minunate competiţii de mase. Iată o serie de ştiri care ne-au venit din provincie, în legătură cu desfăşurarea primei faze a Campionatului Popular deŞah. Şcoala PrefesîGisală CFR Piteşta şi-a desemnat carapissîia pe clase Datorită acţiunii de popularizare, dusă de către cercul şcolar de şah, precum şi eforturile, depus© In munca de lămurire şi de organizare de către tov. instructor sportiv Bedrosian Matos, prima fază a Campionatului Popular de :-fr- -r . STK. • v-v . i Şah s-a terminat înainte de termenul fixat. „Performeurii” acestei prime faze sunt: Nicolaie Vasile din anul II, care a câştigat titlul de campion al clasei, fără a suferi vreo înfrângere şi Şerban Marin, în vârstă de 14 ani, care a devenit campionul clasei I-a, învingându-şi toţi colegii din clasă. La aceştia se mai adaugă şi elevul Coman Ion, câştigătorul titlului, de campion al clasei a III-a. El este unul dintre elevii evidenţiaţi ai şcoalei. La campionat au concurat 80 de elevi, reprezentâd 93 la sută din efectivul şcoalei. Trebuie de arătat, că, direcţiunea, a sprijinit acţiunea cercului de şah, punându-i la dispoziţie broşuri tehnice şi o clasă unde concurenţii să poată juca în linişte. De asemenea, Sindicatul CFR Piteşti a oferit, un joc de şah. Primele remnigiate deja Sindicsstul Pietarilor din Oradea In cele mai multe din întreprinderile din Oradea, jocurile primei faze a Campionatului Popular de Şah s’au terminat în termen, astfel că în cursul acestei săptămâni au putut începe concursurile din faza II. In cadrul unităţilor din Sindicatul Pielărie, s-au înregistrat următoarele rezultate: Fabrica Dobrogeana Gherea, Orban Carol, Bor Iosif, Acorn Ioan, Dios Alexandru, Stankovici Sigismund, Dancovici Anton, Mezel Gheorghe şi Dr. Basa Gheorghe. Fabrica Progresul: Somolovitz Eugen, Ghiaali Niculae, Neiman Gavril şi Rucevski loan. întreprinderea Solidaritatea: Szetko Alexandru, Tokodi Stefan, Borsdi Emeric, Farcaş Ştefan, Hillinger Ladislau şi Anderco Gheorghe. Iratr: Ioan Ciordaş, Szabó Iosif, Juhasz Gheorghe, Nikinyiţ Bela şi H©rczeg Iosif. Toţi aceşti campioni de secţii şi ateliere, au început la 20 Ianuarie jocurile, din faza II. Şi la Şcoala Tehnică Viticolă din Odobeşti s’au încheiat jocurile pe clase Pe ziua de 20 Ianuarie s’au terminat jocurile primei faze a Campionatului Popular de Şah şi la Şcoala Tehnică Viticolă din Odobeşti. La concursuri au luat parte 89 de elevi din 126, câţi sunt în şcoală, desemnându-se, pe clase, următorii campioni: Mihalcea loan, Cristea Mihai, Găbăuceanu Ilarion, Rusu Vasile, Zainea Gheorghe, Costin Cică, Amăriuţei Toma, Armencea Vasile, Avram Frédi, Ciornei Traian, Mihalcescu Ștefan, Signer Mioritz și Strătuțescu Cheorgh. MIERCUREA CIUC A CÂŞTIGAT „CUPA ORAŞELOR“ (Urmare din pag. 1) Jocul începe nervos. Acţiunile se succed cu repeziciune la ambele porţi! Bucureştenii joacă peste adversar, trag des la poartă, dar Sprencz apără fără greşeală. Cei de la Ciuc şi mai ales Fodor shots apă de decade. Repriza se termină cu scor alb. La reluare, Jiron ratează o mare ocazie de goal. Fodor se remarcă prin acţiuni personale. Pornind de la poarta proprie, Flamaropol conduce pucf până în treimea adversă şi scotează puternic. Goal fulgerător! 1—0 pentru Bucureşti. Urmează o perioadă de joc aprig! O acţiune bine construită a trucului aduce egalarea prin goalul mDin cauza abumterei de materie, rubrica „SA ÎNVĂŢAM METODIC ŞAHUL“ va apare în numărul de mâine. „Aveţi-vă ca fraţii” Nu este pentru prima oară când obişnuita noastră «Duminică Sportivă» începe cu o «păţanie» petrecută înainte de ultima zi a săptămânii, luându-ne in acest fel permisiunea de a socoti că nu numai evenimentele sportive duminicale merită să fie comentate in aceste coloane. De astă dată ne vom opri asupra unui interesant aspect al reuniunii de box care s’a desfășurat joi după amiază la circul Kraterl în cadrul campionatelor naţionale. Este vorba de ultimul match al reuniunii care a opus, în limitele categoriei semigrea, doi... fraţi. «Eroii» acestei întâlniri au fost Bătrâna Tănase şi Bătrânu Nicolae, amândoi pugilişti de talent, cărora sorţii le-au jucat... festa de a-l programa unul împotriva celuilalt. Spectatorii au aşteptat cu nerăbdare «partida fraţilor», deşi mulţi dintre ei îşi închipuiau că nici pe Bătrânu I şi nici pe Bătrânu II nu-l va lăsa «inima» să-şi lovească... fratele. S-au înşelat însă, căci partida nu numai că a fost disputată cu toată... convingerea, dar n’a avut niciun moment aspectul unei întâlniri frăţeşti. Pentru public, amănuntul acesta nu putea rămâne fără ecou aşa că unii mucaliţi au găsit cu cale să le strige celor doi adversari îndârjiţi : — Măi, aveţi-vă ca... fraţii ! Dar cei doi... Bătrâni nici n’au vrut să-i audă, continuând să se loveaseă la fel de puternic ca fi mai scris de Csaka, după care se termină c şi repriza a doua. D in ultima parte, bucureştenii forţea- ză victoria. Alcatuesc o formaţie de cinci jucători de atac şi se năpustesc asupra porţii adverse. Ciucul rezistă cu tenacitate şi respinge atac după atac. Ocaziile de goal sunt din ce in ce , mai dese, dar... cei care vor înscrie , sunt tocmai cei dominaţi! . Primind un pac respins de la poarta sa, Fodor scapă şi se duce singur până la poarta lui Dron. Goal! Din acest mo-ment partida era jucată. Bucureştiul continuă să atace furibund, cu toţi cei cinci jucători la poarta adversă. Dar... se repetă greşala. Din nou scapă, Fodor şi înscrie nestingherit şi cu 3—1 se termină un joc , pe care Bucureştiul îl putea câştiga dacă nu făcea eroarea de a ataca de-zordonat. Atacurile învinșilor din repriza a treia, pe cât de violente, au fost pe atât de dezorganizate. Tactica de a ataca continuu era foar-te normală numai că unul dintre cei înainte. Ba, parcă mai cu sete! Victoria a revenit celui mai... bătrân dintre fraţi, lui Bătrânu Tănase, care şi-a învins adversarul prin K. O. A fost o victorie semnificativă şi... inedită: fratele mai mare i-a aplicat o «corecţie» severă «puştiului» prea îndrăzneţ ce îşi luase «nasul» la purtare şi se încumetase să dea în... «nenea»! învingător şi învins în aceeaşi reuniune La «Oţelul Roşu» (Severin), s’au disputat Duminică întâlnirile de box pentru desemnarea campionilor judeţeni. Poate câ termenul cel mai potrivit nu este «s’au disputat», ci «urmau să se dispute», deoarece s’au desfăşurat doar întâlnirile dela categoria uşoară şi semimijlocie, în rest fiind urcaţi pe ring, rând pe rând, boxeurii categoriilor respective şi... declaraţi campioni judeţeni în lipsă de adversari. Desigur, faptul acesta a fost o surpriză destul de neplăcută pentru cei 500 de spectatori şi i-a pus deci intr’o situaţie dificilă pe organizatori, care nu mai aveau mult până să primească o provocare din partea... publicului. Rezolvarea a venit însă dela faptul că au fost programate pe loc câteva întâlniri amicale, în cadrul cărora spectatorii i-au putut vedea la lucru (bineînţeles nu în întâlniri oficiale) pe proaspeţii campioni. Şi totul a mers bine, numai că in ultima partidă, tânărul începător Predorian, luptând cu însufleţire, l-a învins pe Dumitru Marin (unul din campionii «fără adversar»), prin oprirea matchului pentru inferioritate. De data aceasta, după cum se vede, Dumitru Marin, declarat campion prin neprezentarea adversarului, şi-a găsit nu numai adversarul, ci şi,, naşul! Unde-i pucul? Jocurile de hochei care s’au desfăşurat în ultima săptămână, au fost ceva nou pentru publicul spectator. Atraşi de strigătele şi încurajările care răzbateau până departe, numeroşi cetăţeni — care nu mai fuseseră, poate, niciodată la hochei — cumpărau bilete şi intrau în patinoar. Bineînţeles, toţi aceşti «debutanţi» au fost puşi în faţa unor adevărate probleme în ceea ce priveşte regulamentul jocului, dar mai ales în legătură cu diferitele faze ale matchurilor. Sâmbătă, de pildă, pe ghiaţă îşi înfruntau forţele bucureştenii şi clujenii. Fazele se succedau cu repeziciune de la o poartă la alta. Deodată, din faţa porţii clujene, un bucureştean trage puternic. Pucul, poznaş, o porneşte In sus si se opreşte printre spectatorii din spatele porţii. Râsete, strigăte, diferita aprecieri — care de care mai puţin măgulitoare la adresa jucătorului. — Cine-i ăsta care trage aşa la nimereală? — Nimereală dela Petrolul — î ! ? ! ? — Da, tovarăşe, aşa I cheamă. Nimereală. — Probabil că d’aia trage așa la... nimereală, ca să nu-și desmintă numele! interveni cineva. Dar, acest lucru, al shoturilor care mergeau dincolo de «mantinelă», a ridicat o altă problemă. De bine de rău, in spatele porţilor, mantinelele erau înalte, astfel că numai rareori pucul sbura deasupra lor. In schimb, mantinelele laterale de mici ce erau, nici nu se... vedeau. La fiecare lovitură mai tare de crosă, puiul pornea hoinar printre spectatori. Și-atunci, începea căutatul: — — Uned-i pucul? Unde-i pucul? Jucători, spectatori, arbitri, toată lumea căuta înciudată pucul. Acesta, ascuns prin vreo grămadă de zăpadă, tăcea chitic, mulţumit parcă de zarva pe care o provocase. Dacă organizatorii ar fi făcut şi mantinele laterale mai inalte, acest lucru ar fi fost evitat, rezolvându-se in felul acesta şi un alt aspect al problemei: acela al «bodicecurilor», in urma cărora spectatorii de pe margine se puteau trezi cu câte un jucător în braţe, venit ca o nălucă şi făcând cu patinele adevărate... ravagii fizice şi vestimentare. Supliment... artistic Nu ştim câte... pietre au crăpat Duminică, dar — dacă ar fi să ne luăm după cunoscuta expresie populară — gerul trebue să fi adus serioase stricăciuni pavajului Capitalei. Spectatorii nu s’au uitat, însă, la termometre, ci au înfruntat gerul tăios, ţinând să ia parte în număr mare la partida-cheie: Miercurea Ciuc—Bucureşti, care trebuia să scoată la lumină câştigătorul «Cupei Oraşelor». Cât ar fi pasiunea şi dragostea pentru hochei de mare, ea nu ţine, în niciun caz prea mult de... cald. Tocmai de aceea, spectatorii au fost nevoiţi să folosească întreaga gamă a mijloacelor de încălzire, începând cu «sărituri într’un picior» şi sfârşind cu «bătuta pe loc», astfel că, la un moment dat, după ce jocul începuse, nu numai jucătorii de pe ghiaţă, dar şi spectatorii erau într’o permanentă mişcare! Dar cum tot vorbim de frig, nu ne-a putut lăsa... rece întârzierea echipei Miercurea Ciuc, care ne-a făcut s’o aşteptăm mai bine de o jumătate de oră, înfruntând frigul ce ne dădea mereu târcoale. Nu ştim cine poartă vina, — ceasul sau neglijenţa, — dar in orice caz credem că pe viitor ar fi cazul să se ţină seama de miile de spectatori care se războiesc cu gerul, aşteptând cu... înfrigurare începutul jocului, dar cărora li se oferă o porţie suplimentară de aşteptare în mijlocul naturii deslănţuite! Aspecte de la tir Tânărul Filipescu Dumitru a păşit Duminică dimineaţa pe uşa poligonului I. E. F., cu inima strânsă, şi de ger şi de... emoţie. In toamnă, el obţinuse standardurile pentru Insigna de polisportiv de aur la înnoi şi atletism, iar acum venise să-l obţină şi pe cel de la tir. Cele 35 puncte reglementare (din 5 focuri) nu reprezintă o performanţă dificilă pentru practicanţii tirului, insă, cum tânărul Filipescu nu mai trăsese niciodată la ţintă, fireşte că avea toate motivele să cadă pe gânduri. După 4 focuri, el nu a reuşit să totalizeze decât 25 puncte şi atunci, dezamăgit, s’a adresat asistentuluit trăgătorul V. Panţuru (Dinamo): — «Imposibil să mai pot obţine Insigna!» _ «Nimic nu e imposibil, dacă există voinţă», i-a ripostat Panţuru, sfătuindu-l totodată să ochiască liniştit şi cu atenţie. Aspirantul se odihni câteva clipe şi ochi apoi liniştit. Mase i-a fost surprinderea, când privind prin lunetă, asistentul îl informă: _, «E în cercul zece. Ai obţinut standardul!» întâmplarea tânărului Filipescu ne învaţă că în tir, ca şi în toate celelalte sporturi, se pot obţine rezultate frumoase, dacă ai calm, răbdare, atenţie şi nervi puternici.ir La poligonul «Gh. Vasilichi» a fost programat Duminică un antrenament pentru trăgătorii de categoria III-a, antrenament care nu s’a bucurat decât într’o mică măsură de participarea grupărilor muncitorești. Vina o poartă in cea mai mare parte responsabilii grupărilor, care nu se îngrijesc de mobilizarea tinerilor muncitori. Un exemplu U oferă gruparea «Timpuri Noi», de la care a lipsit până şi responsabilul grupării, tov. Veisa. Un tânăr sportiv, constatând această lipsă, a făcut următoarea reflecţie: — Astea-s mai degrabă timpuri vechi decât... «Timpuri Noi». Trăgătorii Tectrului Naţional au fost prezenţi ?i de data aceasta, insă... cu înfăţişarea schimbată. Au venit în costume noi de tir, confecţionate de sindicat, ca o răsplată pentru activitatea desfăşurată pe tărâm sportiv. La primul antrenament de Duminică, una din artiste, Doina Tuţescu, a obţinut un rezultat mai bun decât Iulian Necşulescu şi Găină. Băeţii au propus atunci repetarea antrenamentului, pentru a-şi lua revanşa.m şi făcut. S’a mai făcut un «*_ _ — __ . o .a. «N .T.. — trendment, iar rezultatul a fost că de data aceasta Lia Şahighian, Doina Tuţescu şi Carmen Stănescu, au obţinut rezultate mai bune, respectiv 85, 81 şi 80 puncte. Necşulescu, Găină şi ceilalţi mai au deci un singur loc unde îşi pot lua revanşa pe scenă! Numai să nu fie şi acolo fetele mai... precise în replici şi in joc. Efect neprevăzut Dialog la matchul de hochei din cadrul «Cupei Oraşelor», in timpul matchului dintre reprezentativa Bucureştiului (cu stema Petrolul) şi reprezentativa Miercurea Ciucului (cu stema Ipeil). _ Fii mai atent, domnule! (sublinierea ne aparţine). Considerând că dialogul a avut loc între un arbitru (Lupu) şi un jucător (Flamaropol), totul ar fi normal, deoarece deseori arbitrii avertizează jucătorii. Numai că de data aceasta a fost vice-versa, pentru că jucătorul a dat avertisment... arbitrului. Era omul nemulţumit de arbitraj. Poate unde arbitrul nu-l văzuse de câteva ori în off-side. Şi de aceea l-a ameninţat pe arbitru. Care arbitru a început deci să fie mai atent şi în primul rând a observat că Paul Anastasiu are crosa mai lungă. N’a vrut Flamaropol ca arbitrul să fie mai atent? A fost!eportaj colectiv de:M. ANGHELESCU, J & CSC BEHAFIIU, A. CALIN, I. DULĂMIŢĂ, G. FLORIAN, MARIUS GODEANU ŞI GEORGE MIHALACHE. Desene: WIATTY« Cinci jucători trebuia să stea tot timpul mai în urmă, pentru a proteja, spatele echipei. Era recomandabil Dlugoș, a cărui viteză l-ar fi ajutat să prindă mai ușor pe vreun «evadat» în felul lui Foilor. Neîngrijindu-se deloc de apărare in momentul dominării, bucureştenii au arătat că neglijează posibilităţile adversarului şi această greşală i-a costat. Părerea noastră este că atacând numai cu patru jucători până la sfârşit, bucureştenii tot ar fi reuşit să străpungă apărarea Ciucului, atât de hărţuită mai tot timpul jocului. Dintre jucătorii echipei învingătoare s-au remarcat Csaka, Senteş, Fodor. Szabó a făcut un joc de centru foarte inteligent, iar Sprencz a apărat magistral. Bucureştenii au avut cei mai bani oameni în Flamaropol, Dlugoş, FI. Marinescu Tiron şi Tănase, inegali la decursul partidei, Dron n’a avut prea mult de apărat. La goalurile lui Fodor nu era nimic de făcut... n— — - —— ——— .-.jir..'' ' --- ‘ ' . -** * . ' ------ ' I I ' ' ‘ —— -------- —- '■ EMISIUNI SPORTIVE IA RADIO BUCUREŞTI Propaganda sportivă prin radio este un, mijloc de seamă pentru răspândirea activităţii de Cultură Fizică şi Sport în rândurile tineretului. Hotărîrea Biroului politic al C.C. al PMR subliniază cu claritate însemnătatea radio-ului în viaţa sportivă. Traducând în fapt cuvintele Hotărîrii, la posturile noastre de Radio se transmit în fiecare zi programe cuprinzătoare adresate sportivilor, ştiri, reportaje, etc. Iată în rândurile de mai jos, programul săptămânal, transmis de preţurile de radio Bucureşti I şi Radio România . Luni: ora 13.50—14: Comentar sportiv ; ora 22: în cadrul RadioJurnalului, Jurnal sportiv. Marţi : ora 20.05—20.10: Buletin. Miercuri : ora 13.45—14 : Buletin sportiv şi turistic; ora 22: în cadrul Radio Jurnalului, ştiri sportive. JCJ : ora 20.03—20.10: Buletin. Vineri : ora 20.05—20.10: Buletin. Sâmbătă : ora 20.03—20.10: Buletin ; ora 22 : în cadrul Radio-Jurnalului, știri sportive. Duminică : ora 19: în cadrul jurnalului sonor, evenimente sportive; ora 22.15—23.25: Buletin. Jeterul“ începe pregătirile la foot-ball săptămâna aeasta Jucătorii echipei Metalul nu aui făcut niciun antrenament până astăzi, este insă probabil ca în cursul acestei săptămâni să înceapă pregătirile în sală. „CUPA PREDEAL“ A OGLINDIT PROGRESUL REALIZAT DE SCHIORII NOŞTRI PE POSTĂVARUL, IN DESFĂŞURAREA PROBELOR DE SÂMBĂTĂ ŞI DUMINICĂ* SAU VĂZUT LIMPEDE ROADELE CROSULUI POPULAR DE SCHI DISPUTAT CU UN AN IN URMĂ POSTAVARUL LUNEI IANUARIE 1950 s’a acoperit cu un strat gros de zăpadă, acea zăpadă, despre care buletinul meteorologic anunţa Vineri: «prăfuită, favorabilă pentru schi». Tot Vineri — 27 ianuarie — am urcat şi noi, împreună cu oficialii. Soarele, strălucind pe cerul albastru, senin, nu reuşea să topească zăpada. A doua zi promitea să fie tot atât de frumoasă, mai emoţionantă însă, căci de sus, din vârf, aveau să plece concurenţii în slalomul uriaş, iar jos în Poiană, cei ce se întreceau în proba de fond pe 18 km. SEARA, la cabană, concurenţii aşteptau rezultatele tragerii la sorţi, a biletelor pe care stau scrise numerele ordinei de plecare a fiecăruia. Târziu, spre ora 9, un junior soseşte cu lista: Casa Nr. 1, Coliban Nr. 10, Bâră Nr. 11 şi aşa mai departe. Mai existau semne de întrebare privitoare la pârtie. Oficialii n’au reuşit să marcheze pârtia de slalom decu-seara, iar a doua zi concurenţii trebuiau să coboare până la Leman ca să vadă porţile. Fiecare cursă în parte A DOUA ZI se anunţa bună. Zăpada îngheţată, cerul uşor acoperit, vizibilitate bună. Cu alte cuvinte condiţii optime de desfăşurare a curselor. In Poiana se dă startul în cursa de fond. Majoritatea concurenţilor pleacă tare şi sfârşesc la fel. Individual, lupta se dă între Frăţilă şi N. Crăciun, ambii de la C.S.C. Armata, iar pe echipe între Dinamo şi Armata. Două metode de antrenament se luptau pe pârtie... pentru supremaţie. Până la urmă, egalitate. In clasament figurează pe locul I, Frăţilă (CSCA.), la distanţă apreciabilă faţă de cel de-al doilea, Bunea Vasile (Dinamo) N. Crăciun iese între timp din cursă, rupăndu-şi un schiu. Juniorii au arătat in întrecerea lor mult talent. Trebue să insiste însă mai mult asupra tehnicei alergării şi a conducerii ştiinţifice a antrenamentului. Luptă strânsă la s»emul uriaş ACELAŞ TRASEU pentru băeţi şi fete. Din Cancel la Leman, cu parcurs prin vreo 15 porţi. Iau plecarea întâi fetele. Nr. 1 absent. Hilde Welter îşi rupsese un schiu, în timp ce cobora pentru a vedea poziţia porţilor. Ia plecarea ceva mai târziu, printre juniori, cu schiuri de Împrumut, de data aceasta condiţiunile în care participa diminuându-i şansele. Ne-am instalat pe «Zidul morţii», partea cea mai grea a parcursului, străjuită de 5 porţi. De sus încep sa vină concurentele. După impresia primului moment, se părea că de data aceasta, spre deosebire de cursele anului trecut, fetele vor realiza performanţe mai bune. Faptul a fost confirmat, observându-se un simţitor salt calitativ. A câştigat Elena Bâră, o cursă în care tehnica şi curajul i-au permis să ia viteză mare în teren liber. A mers slab — chiar foarte slab prin porţile «Zidului», pierzând secunde preţioase şi producând mirare printre spectatori. " Elena Tampa a mers calm, cu siguranţă, iar Bloc H„ a dovedit multă eleganţă şi calcul. . . Surpriza a constituit-o apariţia tinerei Madi Marotineanu, aceeaşi care a câştigat anul trecut interşcolarele, în ciuda celor 14 ani şi a unui antrenament pe un deal «cât casa» la Râmnicul Vâlcea, fără nici o coborîre de încercare pe Sulinar, ea a dovedit mult curaj şi simţ al concursului. CURSA BAEŢILOR a fost şi mai emoţionantă. Primul trece Casa Ion, intr’un stil aproape de perfecţiune, rsegalat de niciunul dintre următorii concurenţi. Scârneci a făcut o cursa tare, din care a eşit învins — greu — de către Lupan, căruia schiurile i-au lunecat mai bine. (Se poate vorbi de o superioritate în lunecare a tuturor dinamoviştilor). Când apăru Coliban, surpriză. Ii lipsea un băţ. II pierduea undeva pe sus, agăţat înt’r’o rădăcină, în ciuda legăturii de siguranţă pe care purtătorul i-o făcuse, dar care n’a rezistat efortului. Astfel, unul dintre pretendenţii cei mai mari la locul întâi a fost cel mai puţin ajutat de împingerea şi sprijinul breţelor. Dacă pentru cei mari cursa nu era decât problemă de ceară şi trecere a porţilor, pentru juniori ea mai însemna în plus greutatea unui parcurs frământat de peste 100 concurenţi care au lăsat urmele cristianiilor în talazuri ca pe pământul din care aufost răscolite pietrele. -î.jr. IMPORTAREA LOR, dela cel din Builâiu, la cel de pe urmă, sau dela cel de 18 ani la cel de 13, dovedeşte cât de mult a câştigat schiul nostru abia după un an dela crosul popular. Strădaniile O.S.P.-ului şi mai târziu cele depuse de Comitetul pentru Cultură Fizică şi Sport, — pentru antrenarea maselor largi muncitoare în practicarea schiului, — au dat roade. Fondişti, coborîtori, sau slavornişti, tinerii, juniorii de azi, făgăduesc să fie campionii de mâine, îndrumători în practicarea schiului ai miilor de tineri şcolari şi muncitori care vor găsi în sport un preţios sprijin în munca şi lupta lor pentru un trai mai bun. Mihai Epura» Duminică s’au disputat numeroase concursuri în cadrul Campionatului Popular de Cros pe Schi (Urmare din pag. I) Iată rezultatele tehnice obţinute: CENTRUL ODORHEI: Cat. I: Gheorghe II; Cat. 111: Al. Ştefan; Cat. V: Dumitru Alex; CENTRUL CRISTUR SAMIASC: Cat. III: Balogh Iure, Szekely Fr.; Cat. V: Borcea A.I., Bacsó Al. CENTRUL VLAHITA: Cat. I: Both Gh. Cat. III: Pall Iosif; Cat. V: Samu W. CENTRUL FELICENI: Cat. III: Szász N.: Cat. V.: Fodor Em. CENTRUL ZETEA: Cat. III: Sandu L. Cat. V: Balas L. CENTRUL ATIT: Cat. Ill: Deck Andrei. CENTRUL EUGENI: Cat. III: Geachi M. CENTRUL BENID: Bordey Al. cai le. CENTRUL PORNIT: Cat. I: Simighi Z; Cat. III: lenei Carol: Cat. VI: Dufalim V. CENTRUL OCLAND: Cat. I: Dud. nas M.; Cat. III: Covaci M.; Cat. V: Ioanas St. CENTRUL PĂLTINIȘ: Cat. I: Ber. ke.; Cat. V: Kereke; A. CENTRUL BOTANI: Cat. V: Kelemes Al. • CENTRUL SAN.PAUL: Cat. L: Bila A.; Cat. II: Gabaş A.; Cat. III: Zoltán D. CENTRUL TARIŞOARA: Cat. I: Marcu A.; Cat. III: Barca A.; Cat. V: Fodor Fr. CENTRUL MERESTI: Cat. I: Dumitru a.; Cat. III: Ducuş L; Cat. V: Matei En. 649 participanţi la Sibiu SIBIU (prin telefon de la corespondentul nostru Gh. Moise). 649 de tineri au participat Duminică la concursul ţinut în parcul Arinilor din localitate, în Cadrul Campionatului Popular de Cros pe Schi. Rezultatele tehnice sunt: Cat. I băeţi: 1. Steînbel; 2. Comşa. Cat II, fete: 1. Bordon G.; 2. Kietch Crista. Cat. ill băeți: 1. Herbert G. Rîmberg P. Cat. IV fete: 1. Schuster M., Tamara M. Cat. V băeți: 1. Lasio A.; 2. Popa N. Cat. VI fete: 1. Wiedermayer E 2. Rubicek H. La Clu j 54S ©©nenrenţi CLUJ (prin telefon dela corespon,dentul nostru Roșescu). — _ Duminică i’au disputat în ^ Valea Mânăstur concursurile de schi din cadrul Campionatului Popular. Rezultatele tehnice sunt: Cat. I băeţi: Siladi A., Horvath Em. Cat. III băeţi: Adalbert Tanc,ui Borán V. Cat. V băeţi: Szabó I. Sza, Tho D„ In total au fost 546 concurenţi. Primele concursuri la Mediaş MEDIAŞ (prin telefon de la corespondentul nostru Sf. Manta!). — In localitate s'au desfăşurat primele concursuri din cadrul Campionatului Popular de Cras pe Schi, la care au participat 105 concurenţi. Rezultatele tehnice sunt: Cat. I băeți: 1. Rosner; 2. Binder; 3. Ieher. Cat. III băeți: 1. Comărtei; 2. Repek; 3. Mangar. Cat. IV bieţi: Schnabel; 2. Enea; 3. Martini. Cat. VI băeţi- 1. Mărlineanu; 2. Wort., man; 3. Repek. . Campionate jisdeferse la Dorohoi DOROHOI (prin telefon). — In oraşul nostru s’a disputat cea de_a doua serie a Campionatului _ Popular de Cros pe Schi, campionatele judeţene. Peste 431 concurenţi au luat sportul din faţa Comitetului Provizoriu Orăşenesc, după ce au ascultat cuvântul tov. Ropot Leon, preşedintele Comitetului Judeţean pentru Cultură Fizică şi Sport Dorohoi.„ Concursul, la care au participat primii clasaţi din cele trei centri de schi, Săveni, Boldeşti şi Slătineşti,s’a terminat cu următoarele rezultate: CAT. III RAF.ŢI: 1. Coloşan Gh. 2. Munteanu Mihai. 3. Alisic Silviu. CAT. II BĂEŢI: 1. Gafiţeanu A. 2. Meriuţă M. CAT. III FETE: Anton B. 421 concurenţi la Curtea de Argeş CURTEA DE ARGEŞ (prin telefoni). Duminică s’au disputat în oraşul nostru Campionatele judeţene din cadrul Campionatului Popular de cros pe Schi, la care au participat 421 de concurenţi. S’au clasat: CAT. III: 1. Lupu Grigore (Sc. Silvică); 2. Stătescu Vasile (Coop. 1 Mai) 3. Dogaru E. (Sc. Horticolă). CAT. V: 1. Balogh N. (ASA Pitești); 2. Petrescu D. (Sc. Horticolă); 3. Negulescu C. (ASA Pitești).