Sportul Popular, aprilie 1950 (Anul 6, nr. 1645-1660)

1950-04-01 / nr. 1645

Proletari din toate ţările, uniţi-va ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICA SI SPORT DE PE LANGA CONSILIUL DE MINISTRI ŞI AL CONFEDERATIEI GENERALE A MUNCII Amil IV« — Nr. 1645 8 pagini Lei 5 Sâmbătă 1 Aprilie 1950 Duminică 2 Aprilie 1950 In cursul dimineţii de eri, atleţii noştri fruntaşi au făcut demonstraţii in faţa tinerilor care vor participa Duminică la crosul „Să întâmpinăm 1 Mai", lată-l in ilustraţie pe atletul Victor Firea, arătând tinerilor muncitori de la Uzinele 23 August cum se aleargă la cros. (Citiţi reportajul în pag. 3-a) Să ntâmpinăm, tovarăşi, 1 Mai ' ? Purtăm lozincile Partidului in gra. I Şi'n braţe prindem nesfârşitul zării. | I Veniţi, din toate colţurile ţării, ' t Să ne intrecem forţele cu vântul, J Cu soarele, cu cerul, cu pământul « \ t I l I Prin crosul nostru, iureş de victori, î ţ Republica îşi oţeteşte luptătorii. \ \ ’ ; I Veniţi, din cele patru zări de ţară, I Să ntâmpinăm o nouă primăvară. ‘ Mai oţetiţi şi mai puternici ca oricând. Veniţi, cu soarele Republicii in gând. I Voi, mineri din Comăneşti, voi oţelari, 1 Ţesători, metalurgişti, strungari, Veniţi in iureş, întăriţi prin sport. Voi tractorişti, voi muncitori din port » Voi harnici muncitori de pe ogoare I Veniţi I Republica-i în sărbătoare / I Noi am trăit copilăria noastră ‘n lanţuri I Creşteam cum cresc cucutele prin şanţuri, I Ne răvăşeam nădejdile prin bălării şi praf I Şi anii i-adunam in cârcă vraf. Dar am luptat şi-am năzuit spre libertate. ţ Partidu-i steag de luptă şi Răsăritul frate. ’ Azi tinereţea noastră creşte ’n soare, Ni-i lupta scut şi munca sărbătoare. I I.a fabrica „Dinamo" munca e în toi. ! Cresc normele şi oamenii sunt noi. I lui Oros, patru norme nu-i ajung . I „De când fac sport, lucrez mai mult la sin ! Ne ofelim şi mergem înainte, Duşmanii gem şi ura li-i fierbinte, Ar vrea să stăvilească soarele din noi Şi să ne tragă ’n întuneric înapoi! In lături / Vreţi să puneţi libertăţii fug ? Venim cu tinereţea noastră tăvălug / * /«' crosul nostru, iureş de victorii, 7 Republica îşi oţeteşte luptătorii. 2 Cu tinereţea ’n suflet şi în grai, 1 Să ’ntâmpinăm, tovarăşi, 1 Mai II COSTIN STELIAN * «t * I CAMP19RAIELE ŞCOLARE DE aTLETISM, GIMNASTICĂ ŞI VOLEI, PE ANUL 1950 de S. BÁRÁNY Membru în Comitetul pentru Cultură Fizică şi Sport Ttrapopănd eu acest an, Comitetul pentru Cultură Fizică şi JSport «de pe lângă Consiliul de Miniştri, în colaborare cu Ministerul Învăţământului Public şi IU.T-M., organizează primul campionat şcolar pe baze de mase pentru atletism, gimnastică şi amici. Importanţa acestui campionat constă faptul că va angrena — sub semnul luptei pentru pane — întregul tineret din Republica noastră Campionatele şcolare vor contribui efectiv la răspândirea 11 nor sporturi de bază ca atletismul, gimnastica şi voleiul, aducând un aport însemnat la dobândirea unei maestrii sportive a elementelor sportive din rândurile tineretului studios. Aceste discipline întăresc spiritul de iniţiativă, disciplina, solidaritatea tovărăşească, puterea de muncă şi voinţa de luptă pentru tin viitor fericit. Marele prieten al tineretului M. I. Kalinin, arătând care este scopul culturii fizice şi al sportului din Marea Uniune Sovietică, spune : ,,Noi vrem să sesvoltăm multilateral omul ca el să ştie să alerge bine, să înnoate, să meargă repede şi frumos, ca toate organele sale să fie în ordine. Adică, să fie un om normal, sănătos, gata pentru muncă şi apărare". Scopul acestor campionate este de a ajuta tineretul să aibe putere de muncă, să crească în spiritul optimist al vieţii pentru a fi folositor societăţii socialiste In construcţie. Din aceste campionate vor eşi la iveală şi vor fi selecţionate noi talente isvorâte din masa largă a tineretului şcolar, care vor spori numărul sportivilor de frunte şi vor contribui la ridicarea măestriei sportive. In Uniunea Sovietică, campio. Matele şcolare au evidenţiat sportivi de cea mai înaltă valoare. Atleta Nadia Hnîkina, tineră la şcoala din Tbilisi deţine performanţe de valoare pe 100 m. plat şi ia săritura în lungime. Colega ei de clasă Meri Kociladze este campioană de junioare la garduri. Innolătorul Victor Drobinski, elev la Leningrad,a învins anul acesta pe 400 m. f.oraul, pe vestitul campion Uşa,ov şi a devenit maestru al sportului. 11 Minunate sunt posibilităţile de ridicare tehnică a tinerilor noştri elevi, în toate ramurile sportive, prin mijlocul acestor campionate anuale. Organizarea întrecerilor şcolarilor din Republica noastră adevenit posibilă mulţumită condiţiunilor de viaţă create tineretului de la noi,e lupta clasei muncitoare condusă de Partidul Muncitoresc Român. Numai datorită sprijinului permanent pe care Partidul şi Guvernul nostru îl ală culturii fizice şi sportului, tineretul din R.P.R. are posibilitatea de a se desvolta multilateral şi armonios. Comitetul pentru Cultură Fizică şi Sport în colaborare cu Ministerul învăţământului Public, pe baza sarcinei trasate de Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P. M. R. din 26 Iunie 1949, care arată că: „Ministerele care au şcoli şi institute, vor îmbunătăţi in colaborare cu Comitetul pentru Cultură Fizică şi Sport, programul de cultură fizică al elevilor din şcoli şi institutele de învăţământ de toate gradele şi vor mări răspunderea directorilor în acest domeniu”, a pornit o acţiune susţinută pentru atragera elevilor în practica regulată a educaţiei fizice. Pe această linie se situează şi campionatele :i»’are de atletism, gimnastică şi volei menite să stimuleze procesul de instruire permanentă a tineretului studios. Organizarea şi sprijinirea acestor campionate este o datorie patriotică. Comitetele pentru cultură fizică şi sport, judeţene şi orăşeneşti. Secţiile de învăţământ ale Comitetelor Provizorii judeţene şi orăşeneşti şi direcţiunile şcolilor, vor trebui să asigure condiţiunile cele mai bune pentru desfăşurarea campionatelor. O sarcină însemnată o au organizaţiile U.T.M. care trebuie să ducă o vastă campanie de mobilizare a tineretului din şcoli la întărirea disciplinei şi la creiarea unei atmosfere sărbătoreşti la competiţii. Directorii şcolilor, profesorii de educaţie fizică, medicii ca şi întregul personal didactic trebuie să ia parte efectivă la buna organizare a întrecerilor. Terenurile şi sălile trebuie să fie cât mai bine amenajate. La această muncă vor trebui mobilizaţi elcvai căci este vorba de un teren al lor , care ei trebuie să dea primul exemplu în muncă şi sport. Pentru fiecare părinte trebuie să fie o bucurie participarea copiilor la campionatul şcolar 1950, căci aci se întăresc prin întreceri viitorii cetăţeni ai patriei noastre dragi, mlădiţele poporului muncitor. Elevii fruntaşi în sport trebuie să ajuteze, la ridicarea elementelor mai puţin pregătite din punct de vedere tehnic. Este o mândrie pentru orice şcoală să aibe elevi fruntaşi în învăţătură şi fruntaşi în sport. Campionatele înterşcolare, prin participarea zecilor de mii de tineri, prin comportarea lor frumoasă, va însemna încă un pas înainte in lupta pentru întărirra forţelor păcii. — CAMPIONATUL NAŢIONAL DE VOLEI FEMININ VA ÎNCEPE LA 9 APRILIE Primul campionat naţional de volei femenin va fi organizat anul acesta între 9 Aprilie şi 1 Octombrie. Competiţia aceasta are drept scop popularizarea voleiului in rândurile tinereţii cjud femenin. Campionatul Naţional se va desfăşura în patru etape şi anume : Etapa I: jocuri judeţene (9 Aprilie —21 Mai); etapa II: jocuri eliminatorii între campionii judeţeni (la 4 şi 11i Iunie, 2 Iulie şi 10 Septembrie); etapa III: semifinalele (24 Septembrie) şi etapa IV: finala la Cluju1 Octombrie). • niciun sportiv IN AFARA ÎNTRECERII SOCIALISTE! Oamenii muncii din ţara noastră au luat cunoştinţă de înflăcărată chemare la întrecere socialistă în cinstea zilei de 1 Mai, lansată de către muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii de la schela „Sovrompetrol” Ochiuri Dâmboviţa. Pe baza unor angajamente precise şi concrete chemând la întrecere socialistă în cinstea zilei de 1 Mai, sub semnul „Luptei pentru pace împotriva aţâţătorilor la război” pe toţi oamenii muncii din ţara noastră, muncitorii de la schela „Sovrompetrol“ Ochiuri Dâmboviţa, contribui la mobilizarea tuturor forţelor creatoare pentru depăşirea Planului de Stat, factor hotărîtor pentru construirea socialismului în ţara noastră, pentru apărarea păcii. Sportivii sunt conştienţi că posibilitatea de a se bucura de condiţii din ce in ce mai bune de practicare a sportului şi de a-şi asigura un viitor fericit, depinde în cea mai mare măsură de succesele obţinute de ei în câmpul muncii, împreună cu întreaga clasă muncitoare.De aceia, ei se alătură cu entuziasm tovarăşilor de muncă şi işi vor incorda toate forţele pentru a contribui cât mai mult la câştigarea întrecerii socialiste în cinstea zilei de 1 Mai. Aceasta este o datorie patriotică şi o dovadă a dragostei şi devotamentului faţă de lupta măreaţă condusă de frontul păcii în frunte cu Uniunea Sovietică Împotriva duşmanilor omenirii, aţâţători la război. Colectivele sportive trebue să mobilizeze pe toţi sportivii în a-ceasta importantă acţiune, îndemnându-i să-şi ia angajamente conil crete, sprijinindu-i permanent perntru îndeplinirea şi depăşirea lor. Ele vor contribui astfel la întărirea prestigiului sportivilor în unităţile de muncă respective, la transformarea în fapte a lozincii „primii în sport, primii în producţie“. Sportivi,să pocnim cu avânt sporit sub conducerea Partidului Muncitoresc Român In întâmpinarea zilei măreţe de luptă a clasei muncitoare din lumea întreagă, 1 Mail NICIUN SPORTIV IN AFARĂ ÎNTRECERII SOCIALISTEI