Sportul Popular, mai 1950 (Anul 6, nr. 1661-1677)

1950-05-03 / nr. 1661

Luni dimineaţă Capitala ţării noastre era mai împodobită ca oricând Disdedimineaţă zeci de mii de oameni ai muncii ce îndreptau nerăbdători spre jocurile de adunare, unde urmau să se încoloneze, pentru a participa la sărbătorirea zilei de 1 Mai, zi de trecere în revistă a forţelor prole- t lactatului de pretutindeni, mai puternice şi mai unite ca oricând în lupta împotriva imperialiştilor anglo-americani aţâţători la un nou război. La revărsarea soarelui de Mai, Bucureştiu!, învestmântat în haină de sărbătoare, prezenta un aspect măreţ. Străzile, edificiile publice, blocurile din centru şi case modeste din cele mai îndepărtate cartiere fuseseră împodobite cu steaguri, lozinci şi panouri uriaşe. La balcoanele caselor au fost scoase cele mai frumoase covoare, deasupra cărora au fost aşezate tablourile marilor dascăli ai proletariatului, precum şi ale conducătorilor clasei muncitoare de pretutindeni, luptători hotăriţi şi exmplu de avânt revoluţionar în realizarea celui mai scump ideal al omenirii: PACEA. Niciodată sărbătorirea zilei de 1 Mai n’a cunoscut o manifestare atât de grandioasă a oamenilor muncii din ţara noastră. Această splendidă şi uriaşe demonstraţie de forţă şi de unitate, venea să exprime ataşamentul şi solidaritatea oamenilor muncii din Republica Populară Română cu lupta dârză a lagărului păcii, pentru zădărnicirea încercărilor mârşave ale oricator capitaliste de a arunca popoarele hunii în prăpastia unui nou măcel. Cu feţele luminate de bucurie, namciteci din fabrici şi uzine, sute şi sute de mii au străbătut străzile Capitalei, scandând numele iubit al genialului conducător de popoc.ce şi al lagărului Păcii, Iosif Vissarionovici Stalin. Plini de mândrie, muncitorii purtau panouri şi grafice de producţie, care arătau contribuţia lor acivă la lupta pentru Pace, prin depăşiri de forme prin ntmumtate eucese in muncator de zi de zi In acelaş timp, prin lozinci sugestive, prin caricaturi şi desene ingenioase, oamenii muncii au drat poziţie flotantă împotriva elicei războinice de peste Ocean şi a slugoilor ei din ţările marshalizate. O bună parte din aceste caricaturi demascau trădarea odiosă a „führeruhii” de la Belgrad, călăul Tito, unealtă ticăloasă a morfopoliştllor anglo-americani. Piaţa Victoriei, unde urma să se desfăşoare defilarea, eraîmpodobită cu steaguri şi lozinci. In bătaia vântului, steagurile păreau nişte valuri uriaşe, simbolizând voinţa popoarelor de astă- , râma corabia neputincioasă a piraţilor din Wall Street. Massele de muncitori strânse la Piaţa Victoriei au salutat cunoi sfârşite aclamaţii sosirea iubiţilor conducători ai Partidului Ii, care au luat loc în tribuna oficială împreună cu membrii guvernului şi delegaţiile Uniunii Sovietice şi ale ţărilor de democraţie populară. ASISTENŢA In tribuna centrală au luat loc: acad. prof. dr. C. I. Parhon, acad. prof. P. Constantinesci-Iaşi, acad. Mihail Sadoveanu, dr. Petru Groza, Gh. Gheorghiu-Dej, Ana Pauker, S. I. Kavlaradze, Vasile Luca, Tijoharl Georgescu, Lotar Rădăceanu, k)Gil Chişinevschi, Al. Moghioroş, Gh. Apostol, general-col. Em. Bodnaraş, Teodor Iordăchescu, Şt. Voitec, Chivu Stoica, Vasile Vaida şi alţi membri ai Comitetului Central al Partidului A Muncitoresc Român şi ai Guvernului. De asemenea, în tribuna centrală au luat loc: prof. Traian Săvulescu, A V. Zotov, general-lt. Kalganov şi delegaţiile străine care participă la sărbătorirea zilei de 1 Mai, în frunte cu delegaţia sovietică. Din partea Corpirhil Diplomatic, mi mai a fost defaţă: Borte Aionolov, Lutjomir Linhart, Ivan Kalla, T. Fridzinski, K. Hobdarl şi alţi membri al Corpului Diplomatic. ★ Manifestaţia a început la orele 10, prin cuvântarea tov. Gheorghe Apostol, membru în C.C. al P.M ., preşedinte al Confederaţiei Generale a Muncii, care a trecut în revistă succesele clasei muncitoare şi lupta dârză a lagărului păcii, condus de invincibila Uniune Sovietică. A fost un discurs înflăcărat, sprijinit pe fapte evidente cum au arătat în toată amploarea lor, atât biruinţele oamenilor mumii, cât şi lupta lor comună împotriva (Continuare în pag. 5) Luw, in fap'’tala Republicii noastre Ziua de 1 Mai a fost sărbătorită printr’o uriaşă manifestaţie pentru pace şi socialism Impreiună cu sutele de mii de oameni ai muncii, miile de sportivi, grupaţi pe asociaţii, in frumoase costume, au arătat prin exerciţiile lor însuşirea măestriei sportive de masă, recunoştinţa faţă de Partidul şi Guvernul nostru, devotamentul faţă de Uniunea Sovietică şi Marele Stalin Trec nesfârşite coloane de luptători pentru Pace Proteinii dir»inat** fitr ij«i, um'fir« ! ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICA SI SPORT DE PE LANGA CONSILIUL DE MINISTRI SI AL CONFEDERATIEI GENERALE A MUNCII Anul VI — Nr. ÎMI 8 pagini Lei [ Miercuri ] Mai 1950 Tovarăşului IOSIF VASSARIO NOVICI STALIN! Mosacvo^Creitdist Oamenii muncii din Capitala Republicii Populare Române, întruniţi la marea demonstraţie cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, îşi îndreaptă gândul lor de recunoştinţă şi trimit salutul lor fierbinte genialului învăţător şi conducător al tuturor oamenilor care luptă pentru pace, democraţie şi socialism, V Iosif Vissarionovici Stalin. Călăuzit de ideile luminoase ale lui Lenin şi Stalin, având ajutorul frăţesc al Marii Uniuni Sovietice, poporul nostru, în frunte cu clasa muncitoare, sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, obţine noi şi noi succese pe drumul construirii socialismului in Patria noastră scumpă. Ziua de 1 Mai a fost un deosebit prilej pentru clasa muncitoare din ţara noastră de a-şi manifesta hotărîrea ei de a munci pentru construirea socialismului în Republica Populară Română şi de a lupta pentru pace, împotriva imperialismului anglo-american aţâţător la război şi împotriva tuturor slugoilor lui. Aproape 5 milioane de cetăţeni ai Patriei noastre au semnat Apelul Comitetului Permanent al Congresului Mondial al Partizanilor Păcii. In ziua de 1 Mai, pe întreg cuprinsul ţării, oamenii muncii îşi manifestă solidaritatea lor cu cei ce muncesc din lumea întreagă, care luptă în imensul front organizat al păcii, democraţiei şi socialismului, al cărui bastion este Uniunea Sovietică, Patria socialismului. Poporul nostru priveşte viitorul cu încredere deplină în victoria cauzei păcii şi socialismului, pentru că această cauză este cauza omenirii progresiste, pentru că ne conduce şi ne luminează drumul Iosif Vissarionovici Stalin. Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii oamenilor muncii din întreaga lume, ziua frăţiei muncitorilor din toate ţările ! Trăiască lupta popoarelor pentru pace, pentru democraţie, pentru socialism ! Trăiască U.R.S.S., bastionul păcii, democraţiei şi socialismului ! Slavă celui mai iubit prieten al poporului nostru, genialul învățător al oamenilor muncii din lumea întreagă, Marele Statin! REGULAMENTUL COMPLEXULUI SPORTIV G.M.A. ---------- ----------- ------------------Citiți in pagina 3-a.