Sportul Popular, octombrie 1950 (Anul 6, nr. 1745-1763)

1950-10-02 / nr. 1745

Pag. 2-a Noui surprize în campionatul individual de tenis al R. P. R. Jocurile disputate Sâmbătă şi Duminică în cadrul campionatului individual de tenis al R.P.R. au fost caracterizate prin rezultatele surpriză înregistrate. Astfel pe primul plan se situează victoriile obţinute de Dinu Callin care a dispus la luptă de Masrin Bădin şi la un scor catego- ric de C. Zacopceanu. „ Cea mai disputată şi în acelaşi timp cea mai spectaculoasă partidă a fost aceea în care,«bătrânul“ Iîie Ivan (54 ani) , continuând seria victoriilor a dispus în patru seturi de Tică Marinescu. ( Iată rezultatele tehnice: 1 'JOCURILE FEMININE: Seria JA: GörögoUrzica 6-3, 6-3; Irgl- Szeverdi 6-3, 7-5 ; Andreescu»i Maior 6-2, 6-3; Wertheim=Dietrich 6-4, 6-1; Todorowskî=Irjgl 10-8, 6-0. Seria B: Urzică-Lazăr 6-4, 6-0; ; Gotti-Hoxer 6-4, 6-4 ; Grünwald-Eimolenko 6-1, 6s 2;Andreescu-Molnar 6-1, 6-2; M. Niculescu-Dietrich 3-6, 6-3, 6-2;Görög-Komoroczi 6-2, 6-3; Irgl- Galea 6-4, 6s4; Patianski-Savu 6-1, 6-3; Benedek-Orenski 7-5, 6-2; Görög-Irgl 6-4, 6-1. JOCURILE MASCULINE: Seria A; Zacopceanu-Tănăsescu 6-2, 2-6 6-0, 8-6; Dinu Călin. Marin Bădin 6-3 6-1, 9=7; An. Ighelescu-Beke 6-2, 6=1; Dinu Călin=Zacopceanu 6-0, 6-1, 6=2; [ Grünwaln=Chivaru 6=4, 6-2 , 6-2; Ilie Ivan-T. Marinescu 2=6, 6=1. 6-1, 6-2; Pustay=TiIden Ivan 9-7 8-6, 6-1; Anghelescu-Rakossy 6- 4', 6=3, 6-4. Seria B: Ghidrai=Ni|ulesr.u 7- 5. 6-3; Albon-Stan Gh., 6=2, 6-1; Iuhasz=Popescu R. 6=2, 6-4; Creisberg-Schneider 6-0. 6-4; Nicu Miron=Tereanu 6=1, 6-3; Piroş-Martin 6-1, 6-3; Rosianu- Ujfalvy 6=0, 6=2 !?!; Stocloza D.Varady 6=2, 6=3; Mihai Sorin- Florescu 8-6, 2=6. 6=2; Braun- Semniceanu 6-2, 5-7, 6-1; Fröhlich=Bazilidis 6-3, 6=2; Bekö- Tuleş 6-1, 6-2; Piroş-Slapciu 6=4, 8=6 ; Bekö-Loewinger 8-6, 6-3; Piroş-Nic. Miron 6-3, 1=6, 6=2; Roşianu-Stocloza D. 6=4 6-8, 6-1 !? . DUBLU Seria B: Bekö Rado-Simniceanu Petrovici 6-2, 6-2; Lăzărescu Slapciu-Naghy Varady 5- 7, 7-5, 8=6; Stocloza Stocloza- Aszody Nicky 6=2, 8-6; Bârsu Păcurăraș Gebeanu Hanganu 6-4, 6- 3; Juhász Mihai-Stocloza Ultimescu 6=4, 6-2; Hintz Naghis Martin Urban 6-1, 6-2; Kirschner Keul-Georgescu V. Dragu 8=6, 6-4; Năstase Vasilescu-Schor Drăgan 6-1, 7-5; Rákosi Popescu-Lazăr Basilides 7=9, 6-1, 6=4; Bogdan, Schneider-Tuleş, Tănăsache 6=2, 6-3. DUBLU Seria A: G. Viziru, M. Viziru,Benedek, Froelich 6-4, 6=2; Beke, Radu-Racoviţă, Tarasanco 6=2, 9-7. Jocurile continuă azi cu începere de la ora 8.30, pe terenurile Banca R.P.R., C.F.R. şi Flacăra. Reuniunea ciclistă de Duminică .* Casa Centrală a Armatei a câştigat „Cupa Sindicatul Textil“ I Reuniunea ciclistă de erimi desfăşurată în organizarea colectivului sportiv al Sindicatului I Textil Central — a prilejuit din: spute foarte strânse şi o edificatoare verificare a cicliştilor înaintea campionatelor R.P.R. I La viteză, ostaşul Navrea, campion?-'-ste tî la categ. inferioare şi debutant la categ. superioare, a obţinut o victorie netă. Vădind calităţi de mare sprinter — el a întrecut o serie de vechi specialişti în cursele de viteză. Proba pe un tur a revenit lui Navrea cu 27 sec. 2/10, media 52,920 km., după care s’a clasat loniţă la 4/10 sec. 1’ Semi-fondul pe 81 tururi a fost de alergare extrem de animată. De duelul Niculescu-Norhadian,au profitat M. Ştefănescu şi Mihăilescu care au evadat după turul 39 asigurându-şi un avans de I 350 m. şi de aci în colo punctajul primelor două locuri. Victoria lui ştefănescu este o meritată I încununare cu "succes a activită- I tii acestui alergător mereu combativ. I. REZULTATE TEHNICE Fete, semi-fond, 10 tururi, 4 hui.) : 1. Venera Vasilescu (Dinarmo) 7 min., 16 sec. Media 33,012 km. ; 2. Hilde (FI. Roşie) ; 3. Norma Klein (FI. Roşie) ; benii-fond 51 tururi (20,400 km.) categ. III şi IV : 1. Lemândroiu (Dinamo) 48 puncte. Timp 31 min., 54 sec. Media orară 38,451 km. ; 2. Petre Nuţă (Dinamo) 36 puncte ; 3. Carol Szabó (C.C.A.) 31 puncte ; ÎNTÂLNIRE omnium, CAT. I ŞI II Un tur (400 m.) contra-cronometru, start lansat : 1. Navrea (C.C.A.) 27 sec. 2/10. Media : 52,923 km. ; 2. loniţă (C.C.A.) 27 sec. 6/10 ; 3-4. M. Niculescu, (Fl.Roşie), M. Mihăilescu (Dinamo) 27 sec. 8/10 ; 5. Norhadian (C.C.A.) 27 sec. 9/10 ; 6-7 Baclaglan (C.C.A.), Ocneanu (C.C.A.) 28 sec. 2/10. Viteză : 1. Navrea (C.C.A.) ; 2. Carlo Giordani (FI.Roşie) ; 3. Ioniţă (C.C.A.) ; 4. Gociman (C.C.A.). Semi-fond: 81 tururi (32,400 km.) : 1. Martie Ştefănescu (Metalul) 78 pct. Timp : 50 min., 11 sec. Media : 32,885 km.; 2. Mircea Mihăilescu (Dinamo) 72 puncte ; 3. M. Niculescu (Fr.-Roşie) 45 puncte; Clasamentul întâlnirii-omnium ; 3. M. Mihăilescu; 2. M. Niculescu ; 3. Navrea ; Clasamentul interasociaţii : 1. Casa Centrală a Armatei 34 puncte ; 2. Dinamo 24 puncte ; 3. Flamura-Roşie 13 puncte ; Ştiinţa şi Locomotiva P. T. T. (învingătoare în campionatul de baschet ! Sâmbătă s-au desfăşurat în nocturnă pe terenul Ştiinţa, în cadrul Campionatului R. PRO (faza Raională) două jocuri de baschet. Primul a fost câştigat de Locomotiva P.T.T. care a învins Progresul S.P.C., cu scorul 51-31 (22-19). In a doua partidă, Ştiinţa a întrecut Spartac R. R. P. R. cu 34- 0 (21-16), asigurându-şi astfel calificarea în finala campionatutului. •ir . I Jocurile de baschet din cadrul ICampionatului masculin al BR P R. au atras şi eri seară la Ştiinţa un mare număr de spectatori. In general, jocurile au corespuns aşteptărilor, realizându-se spectacole bune. In această privinţă trebue remarcat în special matchul Locomotiva C.F.R.—C.C.A., care a fost viu disputat. Datorită unei bune apărări om la om şi unui joc de înaintare rapid, pe contraatac echipa militară a reuşit să aibă în majoritatea timpului iniţiativa acţiunilor, precum şi avantaj la scor. Greşelile comise de apărare, care nu a sesizat unele acţiuni derutante ale feroviarilor au făcut însă ca Locomotiva C.F.R. să egaleze atunci când mai erau trei minute de joc şi să ia conducerea, câştigând. Feroviarii au făcut o apărare bună, dar în atac au ripostat slab jocului om la om practicat de militari. Scor: 34-32 (15-20) pentru Locomotiva CFR. La scorul 30—28 pentru feroviari, când mai erau două minute de joc, arbitrul Gherculescu a penalizat echipa CCA cu fault tehnic, pentru că Fodor era în afara terenului, în timp ce un echipier bătea lovitură de fund. Celelalte rezultate sunt: Dinamo—Flacăra 49—42 (22—15); Metalul 23 August—Flamura Roșie SIC 58—30 (23—15). „SPORIT . Puţine modificări în clasă — Flamura Roşie Arad, Metalul Bucureşti şi Ştiinţa Cluj cu eluarea campionatului divizionar a însemnat continuarea întrecerii din clasament, pentru primul loc ca şi pentru evitarea ultimelor două. In divizia A, unde s-au înregistrat în general rezultate aşteptate (doar scorul de la Petroşani este surprinzător), Flamura Roşie continuă să conducă cu trei puncte diferenţă, urmată fiind de Locomotiva Bucureşti, C.C.A. — care este în revenire de formă — şi Locomotiva Tim., care se menţine pe linia ultimelor succese. In Divizia B. Metalul işi păstrează avansul de trei puncte faţă de Dinamo Oraşul Stalin, in timp ce Ştiinţa Cluj a pierdut un punct şi C.S. Armata Cluj s’a apropiat la două puncte de studenţi. Ultimul loc este ocupat de Partizanul Bucureşti în Divizia A, şi Flamura Roşie Bacău şi Metalul Brad în Divizia B. Etapa viitoare Arad : Flamura Roşie — C. C. A. (2—0). Bucureşti : Partizanul — Locomotiva Buc. (0—1). Bucureşti : Dinamo — Progresul ICO (0—1). Timişoara : Şîttiniţa — Partizanul Petr. (2—0). Sibiu : Locomotiva — Locomotiva Tg. Mureş (2—2). Reşiţa : Metalul — Locomotiva Tim. (1—4). In paranteze : rezultatele din tur. Casa Centrală a Armatei — Ştiinţa Timişoara 5—1 (2-0) ’ întâlnirea dintre Casa Centrală a Armatei şi Ştiinţa Timişoara s’a terminat cu un rezultat perfect just, corespunzător diferenţei de pe teren dintre echipe. Formaţia Casei Centrale a Armatei a făcut o partidă bună, în general, şi a desfăşurat un joc omogen, spectaculos şi eficace, deşi adversarul nu i-a pretins eforturi speciale. Echipa a funcţionat bine în ansamblu, ceea ce dovedeşte că s-a lucrat serios în această direcţie. De asemenea, linia de atac a fost extrem de eficace, creindu-şi incontinuu situaţii de tras la poartă şi trăgând foarte mult. Dealtfel, aceasta a şi constituit una din diferenţele esenţiale dintre cele două echipe. înaintaşii echipei Ştiinţa nu numai că au tras extrem de puţin la poartă — şi atunci fără precizie, dar in majoritatea jocului nu şi-au creiat poziţii de shot. In plus, jucătorii timişoreni au comis şi o altă greşeală esenţială, care nu-şi mai are locul în footballul modern : nu a existat jucător aproape care să paseze imediat, din viteză sau după stop. întotdeauna timişorenii au oprit mingea şi neapărat au trebuit să facă un dribling sau două. In felul acesta, jocul a fost mult încetinit, iar acţiunile nu au avut nicio eficacitate, deoarece apărarea adversă a avut timp suficient să se regrupeze şi să pareze atacul. Iată un obiectiv pentru antrenorul timişorenilor, in munca sa la antrenamente. In general, Ştiinţa a făcut un joc modest, lipsit de coeziune Nu s’ar putea spune că Locomotiva a avut ori, în materiul cu Progresul, acea superioritate tehnică sau teritorială care să exprime diferenţa de două puncte de pe taseta de marcaj. Cele două echipe au fost aproape una de aia şi amândouă departe de valoarea şi comportarea lor obişnuită. Bucureştenii — mai decişi în faţa porţii — au meritat totuşi victoria şi n’au fost nici un moment în pericol s’o piardă. Aşa cum a jucat înaintarea Progresului, cu pase laterale, care au dat — de fiecare dată — posibilitate apărării adverse să se regrupeze, cu greu se putea produce o ocazie clară de marcare şi cu atât mai puţin un shoot decisiv. Dimpotrivă, atacul Locomotivei a dovedit mai multă orientare, acţionând cu pase în adâncime şi concentrându-şi efortul pe aripa stângă, unde Fioiu şi Suru dislocau mereu sistemul defersiv al Progresului prin treceri rapide de balon şi prin pătrunşi absolut imprecis şi ineficace la poarta adversă. Echipa Casei Centrale a Armatei a stăpânit jocul cea mai mare parte din timp, a desfăşurat un joc de câmp şi la poartă superior. In prima repriză, la început, Ştiinţa a atacat viguros, dar fără rezultat concret, pentru ca apoi să slăbească încet-încet, din cauza jocului său personal şi lipsit de omogenitate Şi mai ales, datorită adversarului superior. Rezultatul este just, iar diferenţa de goluri corespunzătoare raportului de forţe de pe teren. Arbitrul Ionescu Gh. a intervenit prea mult în joc, sancţionând chiar şi atacuri sau şarje corecte. Echipele au jucat destul de corect şi sportiv pentru a mai fi nevoie de intervenţiile arbitrului. Formaţiile : CASA CENTRALA A ARMATEI : Tr. Ionescu-Cernea, Rodeanu-Balint, Apolzan, Serfozo-Ferenezi, Roman, Iorăgan, Zavoda, Moldoveanu. ŞTIINŢA TIMIŞOARA: Franciscovici (Curcan)-Corbuş, Brânzei-Mazăre (Mioc), Peterfy, Marcu (Mazăre)-Morja (Nicolin), Nicşa, Mioc (Marja), Chioreanu, Boroş. Au marcat în ordine : Zavoda (min. 21) ,Roman (min. 43), Zavoda (min. 46), Marja (min. 47), Drăgan (min. 66), şi Roman (min. 79). S’au remarcat : Zavoda, Roman, Tr. Ionescu, Balint, Apolzan, Mioc, Brânzei, Chioreanu, deri spre poartă. Munca iaintărili n’a fost însă suficient ajutată de linia de mijlocaşi, care fie că s’a ţinut la prea mare distanţă de linia de înaintare fie că s’a erijat ea însăşi în forţă de atac, trăgând fără nici o jaslifiecare la poartă (cazul lui Socec), în loc să paseze mingea înaintaşilor, care se aflau în poziţii infinit mai bune de shoot. In general, matchul a fost de factură slabă iar neregularitaţile care au abundat deoparte şi de alta au contribuit şi mai mult la desfăşurarea adesea confuză a acestei partide de campionat, de la care publicul aştepta un joc tehnic şi combativ, o demonstraţie demnă de renumele şi de posibilităţile celor două echipe. începutul matchului, în special, a fost marcat p printr’un joc deslânat şi lipsit de însufleţire. Apoi, în minutul 20, Marian combină frumos cu Filiotti şi acesta trece baletul lui Andrei Rădulescu, Vecsei îi plonjează la picioare, dar nu poate reţine mingea şi Andei Rădulescu, căzut şiel la pământ, o împinge în plasă. Deschiderea scorului înviorează oarecum jocul şi în minutul 31 Marian, pe punctul de a marca, este oprit de Tudose. Un minut mai târziu se produce o fază pasionantă la poarta Locomotiva şi Macri respingă de pe linia porţii mingea pe care Szőke o trecuse peste Stănescu. Prograsul e mai activ spre sfârşitul reprizei. La un atac pe aripa stângă, Szőkeeste faultat în carea. Lovitura de 11 metri este executată de Darok, al cărui shoot puternic seamănă mai degrabă cu o... degajare. Balonul loveşte năprasnic bara şi revine lui Stănescu. In a doua parte a jocului, Locomotiva are un început mai bun şi Suru trage în bară, după o combinaţie reuşită cu Filotti. Progresul preia apoi iniţiativa, dar acţiunile înaintării sunt ineficace şi nici un moment nu dau impresia că ar putea schimba soarta matchului. Locomotiva e mai periculoasă în atac şi la o acţiune rapidă în centrul terenului. Marian deschide precis pe Filotti, care pătrunde spre poartă şi shootează în coif, marcând cel de al doilea punct al partidei. Până la sfârşit, arbitrul este nevoit să intervină des, sancţionând o serie întreagă de neregulantăţi: „tălpi“, brânciuri, lovituri. Colectivul Locomotiva.C.F.R. trebue să-şi dea toată osteneala ca un jucător tânăr şi talentat ca ARAD 1 (Prin telefon).— întâlnirea divizionară Flamura Roşie-Locomotiva Sibiu a prilejuit un spectacol interesant şi ca desfăşurare a jocului şi ca evoluţie a scorului. In prima repriză, gazdele având avantajul unui vânt puternic , au fost superioare. Scorul insă, nu l-au deschis decât în min. 22 prin Petschowsky, care a tras puternic dela 25 m. Arădanii au continuat să stăpânească jocul şi să atace, dar apărarea sibiană rezistă. In min. 45 însă, la o acţiune a lui Petschowsky, Mercea primeşte mingea şi marchează dela 8 m. La reluare, sibienii beneficiază de avantajul vântului şi jocul de Seria I SPARTAC BUCUREŞTIDINAMO ORAŞUL STALIN 2-3 (0-2) Dinamoviştii au fost mai buni, în special în repriza I, şi au obţinut o victorie meritată, la un scor care oglindeşte rea şi aspectul jocului. Spartac a jucat bine în câmp, dar a fost lipsit de eficacitate în faţa porţii. Cele trei puncte ale învingătorilor au fost înscrise de Sârbu (m. 4 şi m. 29) şi Mihai (m. 50). Pentru Spartac a marcat Gracu, în min. 48 (din lovitură liberă) şi în min. 81. Dinamo: Constantinescu, Fratţi, Cioboată, Călinoiu, Frăţilă, Simionescu, Petculescu, P. Mircea, (Calomfîr), Sârbu, Teodorescu Mihai. Spartac: Geană, Carambol I, Nicu Virgil, Niculescu, Suciu, Arsene, Glean, Berbeacă, Grecu, Carambol, Popa. S’au remarcat dela învingători: Constantinescu, Fruth, Călinoiu, Sârbu. Dela învinşi au jucat mai bine: Giecu, Soţia şi Niculescu. METALUL BUCUREŞTI PARTIZANUL PLOEŞTI 5-8 (2-0) După un joc în care au avut continuu iniţiativa, bucureştenii au învins pe merit cu un scor care este — totuşi — prea sever. Metalul a desfăşurat un joc de bună factură, agresiv, eficace, în timp ce Partizanul a prezentat o apărare uşor penetrabilă şi un atac dezordonat. Cu toate acestea, Ploesienii au avut numeroase ocazii de a marca. Ei au ratat şi un penalty, prin Ştefan Vasile. Cele cinci goaluri au fost marcate de Ene (3), Popelea şi Calotă. Locomotiva Buc. - Progresul Oradea 2-0 (1-0) Macri să-şi însuş talitate, să-şi cer renunţe la interveunt în permane pentru integritate versatului şi chir saşi. Locomotiva a buni oameni în Valentin Stănesci semenea, a avut deri reuşite, dar , termitenţă. Progresul a cei bire, pe Tudose, man. Vaczi a ți mingea, iar extra Szőke, n’au cores, iei. Covaci, deali — ca și IonjiVa ment dat — prin rect, periculos , Colectivul Progre să reprimease? nesportivitate. Arbitrul, Korch dat decizii juste prompt ori de cât zui. Formaţiile au f LOCOMOTIVA lentin, (Dungu) (Mihăilescu), JV Urechiatu, Rujici lin), Marian, At Filotti şi Suru. PROGRESUL: Vasile, Darok — Melan — Covaczi, Demian şi Jaci. Flamura Roşie Arad-Locomotiv: 5-3 (2-0) vine egal. Oaspe reuşesc să marc Flamura Roşie ! în min. 63. Merci. Straja vrea să put, dar trimite înă 6 minute, pe Băcuţul la 3 Petschowski exegeră şi înscrie p Urmează o reve sibienilor, care î lari in două mii Vass face o gi mingea— şi Pali când dela 7 m. târziu, Pali îl st care fuge spre cu un shot plasa Arbitrul M. C bine formaţiile : Metalul : Voii Pozgai, Popa M.. ţescu, Costel, Boseu (Calotă), An, Partizanul : M Marinescu, Gâr Chilea, Bădin, Hile, Georgescu, S’au remarcat maciu, Ene (Met, Topsa (Partizana LOCOMOTIV, GRESUL (BUCU GALATI. 1 (P Locomotiva Galai merit — progresiv:1. Au marcat Stan pentru Loc nov (în proprie Progresul. PARTIZANUL ROŞIE (PITE MORENI, 1 (1 După un joc în bună. Partizanul FI. Roşie cu 5-1 luni ale partidei de Dobre (2), Tiseu II (Partizan (FI. Roşie). Formaţiile au 1 Partizanul : Ciol (oagă) Bucur, Varga, Vatan, Vescu II, Dobre, FI. Roşie , Drăi Mecu (Iatan), L Valiei, Anuţescu Popescu (Mecu), ciulescu, Stavara FL. ROSIESI COMOTIVA (ÎA BACAU, 1 (1. Locomotiva.Iaşi şie-Bacău cu 2- 1. Flamura Roșie (1) 16—9—5—2—36:17=23 2. Locomotiva Buc. (2) 16—7—6—3—31:23=20 3. C. C. A. (4) 16—6—6—4—27:18=18 4. Locomotiva Tim. (3) 16—8—2—6—32:22=18 5. Dinamo Buc. (6) 16-7^-2—7—32:34=16 6. Progresul Oradea (5) 16—6—4—6—21:24=16 7. Locomotiva T. Mureş (9) 16—5—5—6—26:27=15 8. Metalul Reşiţa (7) 16—4—6—6—28:33=14 9. Ştiinţa Tim.(8) 16—4—6—6—18:30=14 10. Locomotiva Sibiu (10) 16—3—7—6—23:29=13 11. Partizanul Petr. (12) 16—4—5—7—25:33=13 12. Partizanul Buc. (11) 16—3—6—7—31:40·12 In paranteze : locurile ocupate înainte de etapa de eri.