Sportul Popular, noiembrie 1950 (Anul 6, nr. 1764-1779)

1950-11-02 / nr. 1764

Trăiască marele popor sovietic, ziditorul comunismului! PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA ! ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICA SI SPORT DE PE LANGA CONSILIUL DE MINISTRI ȘI AL CONFEDERATIEI GENERALE A MUNCII Anul VII Nr. 1764 8 (Pagini Lei 5 Joi 2 Noimbrie 1950 Construcţiile sportive, construcţii pentru pace Zi de zi, cu o minunată dârzenie şi abnegaţie, oamenii muncii din ţara noastră îşi înzecesc eforturile în lupta pentru înflorirea Patriei, în munca eroică şi entuziastă pentru construirea unei vieţi noi, luminată de soarele darnic al socialismului. Graficele de producţie îşi înalţă tot mai mult săgeţile spre culmi încă neatinse, iar cei mai vrednici muncitori au lăsat lunile în urmă, avântându-se cu strălucite realizări în primul an al cincinalului. La strunguri, în abataje, în gospodării agricole de Stat şi Colective, în laboratoare, pe băncile şcolilor şi facultăţilor, în fiecare colţ de ţară, victoriile muncii noastre se înlănţuie necontenit, contribuind la acţiunea puternică pentru pace a popoarelor lumii, împotriva uneltirilor războinice ale canibalilor imperialişti. Oamenii muncii, sub conducerea şi îndrumarea Partidului Muncitoresc Român, schimbă faţa ţării. Acolo unde se întindeau pustietăţi fără sfârşit, munca plină de rod a omului nou, a omului care-şi încordează puterile pentru a construi cât mai grabnic socialismul a făcut să se ridice construcţii gigantice, care privesc cu semeţie spre viitor. La Poarta Albă, Năvodari şi Medgidia, mii de harnici muncitori taie drum imensului canal care va uni Dunărea cu Marea Neagră, însufleţiţi de un puternic patriotism, ei mânuiesc cu forţe mereu sporite uriaşele dragline şi escavatoare sovietice care croiesc cale nouă şi îmbelşugată ţării noastre, spre înfăptuirea socialismului. Măreţul plan de electrificare a ţării deschide noi şi minunate perspective de desvoltare pentru Patria noastră, pentru poporul nostru muncitor. Uriaşe hidrocentrale se vor înălţa în mai multe puncte ale ţării, alimentând cu energie electrică fabricile şi uzinele, acolo unde înflăcărarea oamenilor muncii rupe zăgazurile normelor de producţie. Odată cu giganticele construcţii care cresc din zi în zi, răsar pe întreg cuprinsul ţării, noi stadioane, terenuri, bazine şi săli de sport. Ele se înalţă la oraşe şi la sate, isvorâte din munca vrednică şi plină de abnegaţie a tineretului, care se căleşte prin sport pentru o muncă de înaltă productivitate şi pentru apararea scumpei noastre patrii. Construcţiile sportive care se înfiripă în toate regiunile ţării arată cât de mare este grija Partidului şi Guvernului pentru a dărui masselor de tineret instalaţiile şi amenajamentele sportive de care are nevoie pentru a-şi desăvârşi pregătirea fizică, pentru a creşte cetăţeni puternici şi rezistenţi, constructori activi şi înflăcăraţi ai socialismului. O minunată construcţie sportivă se înfăptuieşte ln Poiana Oraşului Stalin, unde se lucrează la amenajarea unor instalaţii moderne pentru practicarea sporturilor de iarnă. Aci vor fi terminate în curând lucrările pentru instalarea unui funicular teleferic cum n’a mai existat în ţara noastră, va fi terminată construirea unui spaţios stadion pentru hochei şi patinaj şi va fi dată în folosinţă o trambulină pentru sărituri. De asemenea, la Poiana Oraşului Stalin se înalţă un hotel turistic cu 350 locuri, se amenajează o pârtie de bob şi una de coborîre şi se lucrează la electrificarea cabanelor de pe Postăvarul şi Cristianul Mare. In Capitală se munceşte cu dârzenie la terminarea lucrărilor de amenajare a minunatului parc sportiv al Asociaţiei „Dinamo“, care va cuprinde terenuri pentru football, volei, baschet, oină, tenis, bazin acoperit de înnot, sală de gimnastică, velodrom pentru ciclism, etc. Sala de sport de la Floreasca, sala Asociaţiei Ştiinţa, zeci şi zeci de săli în întreaga ţară, vor adăposti iarna aceasta antrenamentele şi concursurile masselor de tineri sportivi care, împletind munca din producţie cu activitatea sportivă, contribuie la înflorirea scumpei noastre Patrii. In munca de construire a instalaţiilor şi amenajamentelor sportive, un permanent exemplu este campania de construcţii din Uniunea Sovietică, unde dealungul măreţelor Planuri Cincinale s’au ridicat impunătoare stadioane, bazine şi săli de sport. De curând au fost terminate lucrările de construire a minunatelor stadioane ,,Kirov“ din Ieningrad, „Hruscev“ din Kiev, „Şahter“ din Stalino, iar la Baku, Erevan şi Minsk se înalţă mereu stadioanele care se află în construcţie. De asemenea, în ţările de democraţie populară, campania de construcţii sportive este în plin avânt. La Budapesta va fi curând terminat un mare stadion cu o capacitate de 70.000 locuri. Asemenea construcţii se înalţă şi în R. Cehoslovacă, R- Polonă, R. P. Bulgaria şi R. P. Albania. Strălucitul exemplu al mişcării de cultură fizică şi sport din Uniunea Sovietică ne însufleţeşte necontenit în muncă, stimulându-ne la noi şi măreţe realizări. Fiecare stadion, fiecare sală sau teren de sport, fiecare bazin, înseamnă un nou pas înainte spre realizarea sportului de masse. In această importantă acţiune vor avea un rol de seamă viitoarele Sfaturi Populare pe care le vom alege la 3 Decembrie. Iată de ce sutele de mii de sportivi, alături de întreg poporul muncitor participă cu entuziasm la campania electorală. Construcţiile sportive, construcţii noi ale vremurilor noi, sunt uzine de călire fizică şi morală a tineretului. Către ele trebuie să se îndrepte toată atenţia noastră. Mai multe stadioane, terenuri, bazine, săli, velodroame, înseamnă mai multe posibilităţi pentru tineret de a-şi însuşi o înaltă pregătire fizică, factor de cea mai mare importanţă în lupta pentru apărarea păcii, în faţa planurilor ucigaşe ale aţâţătorilor la un nou război. Să stimulăm neîncetat construirea de instalaţii şi amenajamente sportive, pentru că în felul acesta contribuim la lupta pentru pace, democraţie şi progres, în fruntea căreia se află marea Uniune Sovietică şi genialului conducător de popoare, tovarăşul Stalin] Crosul „Să întâmpinăm 7 Noembrie 1950" . Iată, un clişeu, un grup de tinere luând startul la una din întrecerile desfăşurate Duminică, în Capitală in cadrul crosului „Să întâmpinăm 7 Noembrie 1950". Cele mai bune dintre ele vor lua parte Duminică 5 Noembrie la concursul regional, faza finală a acestui uriaș cros popular, închinat marei sărbători a omenirii, muncitoare. Sportivii salută cu însufleţire deschiderea Congresului A. R. L. U. S. Mâine încep lucrările Congresului ARLUS în care delegaţi din întreaga ţară vor veni să dea raportul realizărilor de până acum şi să pună temeliile altora noi. Dacă astăzi întreg poporul nostru priveşte cu dragoste şi recunoştinţă spre marele popor sovietic, dacă fiecare cetăţean al Republicii noastre priveşte azi cu admiraţie spre măreţele înfăptuiri ale Ţării Socialismului victorios şi luptă pentru înfăptuirea socialismului în ţara noastră acest lucru se datoreşte în importantă măsură şi muncii duse de ARLUS. Asociaţia pentru strângerea legăturilor cu Uniunea Sovietică a popularizat măreţele realizări ale poporului sovietic. Să cunoaştem măreţia omului sovietic, să iubim Uniunea Sovietică, patria socialismului, chezăşia Păcii şi a viitorului omenirii. Organizarea Lunii Prieteniei Româno-Sovietice, vizitele stahanoviiştilor, savanţilor, artiştilor şi sportivilor sovietici au constituit un nou şi preţios prilej de învăţăminte în toate domeniile de activitate. Cu inima plină de bucurie, încă sub impresia demonstraţiei de înaltă măestrie a sportivilor sovietici, sportivii noştri, alături de întregul popor muncitor, salută Congresul ARLUS, urându-i spor în lucrările sale, pe drumul cimentării prieteniei de nesdruncinat dintre popoarele Marii Uniuni Sovietice şi oamenii muncii din Republica noastră dragă, încadraţi activ în uriaşul front al Păcii, în fruntea căruia se află genialul conducător de popoare, stegarul păcii, tovarășul Stalin. „Facem parte din acelaş uriaş front al păcii“ SCUMPA TOVARAŞA CIUDINA nu au trecut decât câteva zile de când am avut nepreţuitul prilej să te văd. Printre miile de tineri care au venit să aplaude măestria celor mai buni jucători de vo-51 e,“’ m’am numărat multe din minui,__ . , -M mai demonstraţie. Ne-aţi arătat lucruri noi, de o rară valoare şi nu a fost nici unul din noi care să nu se întrebe: de unde atâta vigoare, atâta putere de luptă? Cui se datoresc ele? Şi întrebarea nu a rămas fără răspuns. Mi-am dat seama că toate performanţele sportivilor sovietici, toată măestria lor ridicată zi de zi, îşi au izvorul în dragostea neţărmurită faţă de Marea lor Patrie. Cum altfel, dacă nu animată de această permanentă dorinţă de a-ţi apăra cu tot mai mult succes culorile Patriei, ai fi ajuns, tovarăşă Ciudina, o atât de valoroasă sportivă? Exemplul tău îmi este o bună călăuză. El mă învaţă că fără voinţă ascuţită nu se poate progresa în sport, şi ştiu că am datoria ca, trecându mi normele G.M.A. şi ridicându-mi nivelul sportiv, să contribui astfel la apărarea Păcii. Lucrul acesta ne este deosebit de scump şi nouă, sportivilor din R.P.R. Conştiinţa participării active la lupta pentru pace ne este un puternic imbold în activitatea de zi cu zi. In faţa noastră ne stă pilda sportivilor sovietici, care au făcut din sport o puternică armă în lupta pentru pace. Pe linia aceasta se încadrează şi întâlnirile dintre sportivii sovietici şi cei români şi minunata voastră demonstraţie de volei. Aplauzele de tunet care vă răsplăteau dârzenia şi extraordinarele faze, nu făceau decât să traducă dragostea noastră faţă de marele popor sovietic. Simţeam nevoia să-ţi împărtăşesc aceste lucruri, tovarăşă Ciudina. Bucuria de a te vedea în mijlocul nostru aproape că ne-a copleşit. Deşi aţi plecat, vom rămâne strâns uniţi împreună. Facem parte din acelaş uriaş front al păcii. Iată de ce victoriile voastre, victoriile fiecăruia dintre sportivii sovietici, ne bucură atât. Sunt victorii pe care le trăim şi noi. LICUŢA MARIA muncitoare la fabrica de confecţii Gheorghe Gheorghiu-Dej, jucătoare de volei.  „Voi arăta că merit încrederea tovarăşilor mei de muncă“ Muncitorul polisportiv Gulacsy Lőrincz a fost propus candidat în Sfatul Popular al raionului Sighişoara Hotărîţi să întărească regimul nostru de democraţie populară, oamenii muncii de pretutindeni propun drept candidaţi în alegerile pentru Sfaturile Populare pe cei mai vrednici şi mai devotaţi fii ai clasei muncitoare. In rândurile candidaţilor poporului se află numeroşi muncitori sportivi care, prin sârguinţa, iar în producţie şi pe terenul de sport, au câştigat încrederea tovarăşilor lor de muncă. In cadrul unui entuziast meeting, muncitorii textilişti de la fabrica „11 Iunie“ din Sighişoara au propus drept candidat în Sfatul Popular Raional pe tovarăşul Gulacsy Lorincz. Muncitor fruntaş, Gulacsy Lorincz s-a dovedit a fi un tovarăş bun, un om ataşat cauzei clasei muncitoare şi un luptător hotărît pentru pace. Activitatea sa pe terenul de sport îi arată dorinţa sa de a-şi căii corpul pentru munca de înaltă productivitate, pentru apărarea Patriei şi a Păcii. Tov. Gulacsy Lorincz activează in secţiilede football, volei, tenis de masă, şah, atletism şi tenis ale colectivului său sportiv, constituind prin atitudinea sa pe terenul de sport un bun exemplu pentru tovarăşii săi. Printre primii la muncă şi un sport, muncitorul de tip nou Gulacsy Lorincz a căpătat încrederea tovarăşilor săi de muncă şi va şti s’o merite. „încrederea pe care mi-au arătat-o tovarăşii mei de muncă propunându-mă drept candidat — a declarat Gulacsy Lorincz — a însemnat pentru mine o mare bucurie, dar şi un minunat imbold. Voiu arăta că le merit încrederea şi, muncind mereu mai mult şi mai bine pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat, voiu contribui la înflorirea Patriei noastre scumpe, factor activ în lupta pentru Pace“. NENIŢA VASILE corespondent GULACSY LORINCZ