Sportul Popular, ianuarie 1951 (Anul 7, nr. 1793-1808)

1951-01-04 / nr. 1793

r Pag. 2a Sportivii de la uzinele „Timpuri Noi“ au pășit cu noi succese în Cincinal CU inimile pline de Cucune au sărbătorit muncitorii uzinelor „Timpuri Noi“ cea de a treia aniversare a scumpei noastre Republici. Prin mândre fapte și victorii ei au dat glas acestei bucurii, în ziua care însemna nu numai o dragă sărbătoare ci şi pragul de trecere la o nouă şi măreaţă etapă de muncă, la minunatul nostru Cincinal. In curtea mare a uzinei, lu-H rurile au îmbrăcat, peste noate, haină nouă. Parc’ar fi fost acoperite de o mână __ măiastră " cu un strat de poleială, într atât au dispărut sub noul acoperământ maşini, bucăţi uriaşe de metal sau lăzi cu şuruburi. La uzina de apă picăturile strecurate până jos au dispărut şi ele. In locul lor privirile întâlnesc nenumăraţi ţurţuri de ghiaţă. Iată semne care arătau şi ele că nu peste mult timp va fi An Nou. Pentru o bună parte din muncitorii de la „Timpuri Noi“, calendarul nu şi-a urmat insă mersul său obişnuit. La unii cu mai multă hărnicie, la alţii mai agale, el a pornit-o înainte, împins mereu de noi şi noi realizări în muncă. Şi nu sunt deloc puţini tinerii sportivi care se pot mândri cu hărnicia cu care au luat-o şi ei înaintea vremii. Le sunt viu întipărite în minte clipele de sărbătoare pe care le-au petrecut cu trei luni şi mai bine în urmă. Era la mijlocul lui Septembrie, când au aflat ei o minunată veste. Cât sunt de mari uzinele, şi tot s’a răspândit vestea aceea cu nebănuită iuţeală: brigada de tineri a lui Moldoveanu Ion Şi-a îndeplinit planul anual de producţie! Atunci, după terminarea orelor de lucru, s’au întrunit toţi muncitorii pentru a sărbători pe cei fruntaşi. Se strânsese întreaga uzină în jurul panoului pe care erau chipurile celor din brigada fruntaşă, pentru a asculta pe cei care trecuseră să-şi dea roadele muncii în Cincinal. Şi într’adevăr, fiecare din muncitorii de acolo avea să afle cu cât elan a muncit brigada tinerilor strungari, cu câtă râvnă şi-a însuşit fiecare din ei metodele de muncă sovietice, pentru a da lucru tot mai bun, tot mai mult. In florile primite atunci dela tovarăşii lor de muncă şi dela pionierii unei şcoli din apropiere, în entuziasmul care a domnit în timpul acelei întruniri sărbătoreşti, au citit tinerii strungari dragostea cu care au primit muncitorii victoria lor, dragostea cu care întâmpină muncitorii măreţul Cincinal în care trecuseră ei să lucreze, Rădulescu Ion din echipa de football a uzinei face şi el parte din brigada lui Moldoveanu. De ziua aceea de Septembrie îl leagă pe el şi alte amintiri. După amiază, la antrenamentul G.M.A., de pe terenul fabricii, tovarăşii săi de sport au venit fiecare să-l felicite pentru succesul său, prilej de mândrie pentru ei. N’a lipsit atunci nici strungarul Grigoriu Ion, nici Sonea Ion, nici boxeurul Radu Nicolae. „Suntem fericiţi, tovarăşe Rădulescu, îi spusese atunci Sonea, că unul dintre noi face parte din brigada fruntaşă a uzinei. Numai gândul că tu şi tovarăşii tăi veţi lucra de acum înainte pentru primul nostru Cincinal, ne umple de mândrie. Noi o să ne străduim să-ţi urmăm pilda. De aceea, cu mai mult elan ne vom pregăti pentru a trece normele G.M.A., cu mai multă sârguinţă vom lucra la strung sau la freză“.b Angajamentul care i-a unit pe tinerii sportivi în acea după amiază, a avut roade frumoase. Rădulescu Ion a depăşit şi de atunci, în fiecare lună, norma cu 90 la sută. Sonea şi-a îndeplinit planul de lucru la 15 Decembrie, Radu Ion şi cu brigada sa de sportivi tot în aceiaşi zi, iar turnătorul Catană Ion, care a început să practice cu drag tirul — deabia în ultimul timp, de când a început să se desfăşoare concursurile pentru trecerea normelor GMA — lucrează în contul Cincinalului, încă de la 1 Noembrie. Faptele acestea mărturisesc ele Insile că tinerii muncitori sportivi de la „Timpuri Noi“ au întâmpinat cu cinste Planul Cincinal, şi că de aici încolo, mergând cu toţi pe luminosul său drum, îi vor transforma cifrele din noi şi nenumărate succese. începe Campionatul de hochei al Republicii Populare Române Turneul final se va desfăşura în Oraşul Stalin Prima competiţie oficiată de anul acesta la hochei va fi Campionatul Republicii Populare Române, care are ca scop desemnarea echipei campioane pe anul 1951, popularizarea acestui sport in rândurile tineretului şi ridicarea nivelului tehnic in această ramură sportivă. Deşi nu va avea decât o singură etapă (finală), această competiţie va comporta totuşi două faze. Prima se poate numi faza de calificare in care Comitetele orăşeneşti sau raionale pentru Cultură Fizică şi Sport din: Bucureşti, Cluj, Galaţi, Iaşi, Miercurea Ciuc, Oraşul Stalin, ■Tg. Mureş şi Sighişoara, vor organiza turnee de calificare pentru a desemna echipele care vor reprezenta raionul sau oraşul respectiv in turneul final, care va avea loc în Oraşul Stalin, în zilele de 10—16 Ianuarie, iar cea de a doua fază o va constitui turneul final propriu zis. La turneele de calificare vor lua parte echipele colectivelor fruntaşe cu secţii de hochei din oraşele mai sus menţionate. Turneele de calificare se vor desfăşura până în ziua de 7 Ianuarie, iar până la data de 8 Ianuarie Comitetele pentru Cultură Fizică şi Sport respective vor trebui să comunice telegrafic, Comitetului pentru Cultură Fizică şi Sport de pe lângă Consiliul de Miniştri, echipele învingătoare, calificate pentru turneul final. Ca amănunt de organizare, precizăm că jocurile se vor disputa pe terenuri cu dimensiunile de 30 pe 60 m., iar de organizarea propriu zisă, răspund in această fază Comitetele raionale sau orăşeneşti pentru Cultură Fizică şi Sport. Cea de a doua fază va fi etapa finală, care se va desfăşura sistem eliminatoriu intre echipele calificate. Acestea vor veni în Oraşul Stalin cu un efectiv de maximum 15 jucători, un conducător şi un antrenor. In faza finală se vor disputa sferturile de finală, semifinalele, finala şi jocul pentru locurile 3 şi 4, după un program care va fi alcătuit la timp. Rezultatele întrecerilor de şah în cinstea zilei de 30 Decembrie Concursul „Cupa 30 Decembrie“, care întruneşte un număr de şahişti fruntaşi din Capitală, a trecut în a doua jumătate a desfăşurării sale. Rundele care urmează vor ocaziona întâlniri din cele mai disputate la capătul cărora se va putea stabili clasamentul final. Ultimele partide jucate au adus surpriza înfrângerii lui Reicher din partea lui Creţulescu, rezultat care, dacă nu micşorează şansele dinamovistului de a termina în câştigător detaşat, îl instalează în schimb pe Creţulescu pe jocul doi cu serioase perspective de a-i păstra până la urmă înaintea concurenţilor săi mai apropiaţi, Silberman şi Voiculescu. Acesta din urmă a făcut o remiză cu Andriţoiu Partida Samarian- Nacht s-a întrerupt într’o poziţie avantajoasă pentru alb care are un pion înaintat pe linia 7-a, întâlnirea restantă dintre Reicher şi Braunstein s-a terminat cu victoria Primului. Reicher are acum 8 puncte (din 9 partide) şi ii mai trecup Un singur punct pentru obţinerea notei de maestru 31 urmează în clasament Creţulescu cu 6 puncte (din 8), Voiculescu 5V2 (8), Silberman 5 (7), Samarian şi Israelovici 5 (8). Concursul continuă astăzi după amiază în sala de şah a Ministerului de Finanţe din Calea Victoriei nr. 111 cu disputarea partidelor contând pentru runda 10-a. ★ In grupa 2-a, rezervată jucătorilor de categoria I-a, au mai fost lichidate următoarele întâlniri: Botez-Ungureanu— Ghiţescu—Topo V2—V2; Câmpearu-Ghiţescu 1—0. Cele mai bune rezultate individuale le au până acum: Botez 3b puncte din 5 partide; Drimer şi Ungureanu 3 (5). Locomotiva C.F.R. Bucureşti la Timişoara şi Arad La invitaţia Sindicatelor Transporturi şi Comunicaţii din oraşele Timişoara şi Arad, echipa de şah a colectivului Locomotiva C.F.R.Bucureşti, a întreprins un turneu în zilele de 30, 31 Decembrie şi 1 Ianuarie. In acest scop, feroviarii au deplasat 17 echipieri (15 jucători şi 2 jucătoare). In prima zi a turneului, ei au avut de înfruntat echipa colectivului Locomotiva C.F.R. din Timișoara, de care au inspus cu scorul final de 11—6. La primele mese s’au înregistrat rezultatele: Popa—R. Alexandrescu 1—0; Gavrilă—Palterer 0—1; Ichim—Mititelu '/,—«/*; Storojevschi—Bancov 1—0, Drimer—Golopenţia 1—0; Pop—Weiss 'II—II. In cele două zile ale şederii lor la Arad, feroviarii bucureşteni au întâlnit echipa colectivului Locomotiva C.F.R.-Arad şi o selecţionată a celor mai puternici şahişti din localitate. Bucureştenii au câştigat categoric prima întâlnire cu 12Va—4V» Popa, Ichim şi Storojevschi au câştigat partidele cu Vakassy, Dr. Csupe şi LuPşa, respectiv, întâlnirea dintre Locomotiva C.F.R.-Bucureşti şi selecţionata Aradului a ocazionat dispute foarte dârze, terminându-se cu scorul final de egalitate: 6—6. Rezultatele tehnice sunt următoarele: Popa—Halic */2—'Ir, Gavrilă —Grozescu */î—'Ir, Storojevschi— Alvirescu 1—0; Ichim—Dr. Csupe 1—0; Drimer—Jager 0—1; Pop O. —Jancso 0—1; Nagy—Kenderessy V*—'Ir, Buga—Neuman VI—'/1, Diamandi—Glaubach 0—1; Gheorghiade—Karcsog 1—0; Popa Eugenia— Hodoș Clara 1—0; Grigore Cornelia—Garay Agyo—1. De notat că cinci dintre întâlnirile de mai sus n’au putut fi terminate la tablă din cauza timpului scurt, trebuind să fie adjudecate de comun acord de către căpitanii echipelor, maeștrii Toma Popa și Ivan Halic. Turneul feroviarilor bucureşteni, desfăşurat sub semnul celei de a 3-a aniversări a Republicii Populare Române, a constituit o frumoasă propagandă pentru popularizarea jocului de şah. întâlnirile internaţionale ale sportivilor Republicii Populare Române în 1950 In anul 1950, sportivii noştri selecţionaţi in reprezentativele R.P.R. la diferite discipline sportive, printr’o muncă intensă dusă zi cu zi, având condiţiuni excelente de antrenament, au reuşit să obţină succese valoroase în întâlnirile internaţionale, susţinute în ţară sau peste hotare. Călăuziţi de exemplul măreţ al sportului sovietic, cel mai înaintat sport din lume, sportivii noştri şi-au îmbunătăţit necontenit nivelul lor sportiv, fapt care Ie-a permis să reprezinte cu cinste culorile scumpei noastre Republici. iar Cea mai importantă manifestaţie sportivă desfăşurată vreodată la noi în ţară, a fost fără îndoială „Matchul Prieteniei“ între selecţionata de atletism a U.R.S.S. şi reprezentativa R.P.R. întrecere desfăşurată la 21 octombrie pe Stadionul Republicii. Prezenţa atleţilor sovietici în mijlocul sportivilor noştri a constituit un eveniment de cea mai mare importanţă. Din bogata experienţă a minunaţilor atleţi sovietici atleţii noştri au avut mult de învăţat pentru ridicarea nivelului tehnic sportiv. Ei au admirat măestria cunoscuţilor sportivi sovietici N. Dumbadze, Vasilieva, Sanadze, Karakulov, Suhariev, Kanaki, Andreeva, Scerbacov, Smirnova, etc. In cadrul acestei măreţe competiţii, atleţii noştri au corectat mai multe recorduri R.P.R., iar atleta sovietică, Andreeva, cu ocazia concursului demonstrativ de la Ploeşti, a stabilit un nou record mondial la aruncarea greutăţii, fiind prima femee din lume care a trecut peste 15 m. (15,02 m.). Din alt succes însemnat al atletismului nostru l-a constituit desfăşurarea campionatelor internaţionale de atletism ale R.P.R. la startul cărora s’au prezentat un mare număr de atleţi din ţările de democraţie populară în frunte cu cunoscutul recordman mondial Emil Zátopek (R. Cehoslovacă! Un remarcabil succes a marcat şi atletul Dinu Cristea care a câştigat crossul internaţional al R. P. Bulgaria, competiţie ce se desfăşoară anual în oraşul Stalin (Varna). Maratoniştii noştri au avut şi în acest an ocazia să se releve în competiţiile internaţionale. Participând cu un lot de atleţi la Maratonul de la Kosice (R. Cehoslovacă), reprezentativa R.P.R. a făcut o frumoasă figură, iar Teodosiu s’a clasat pe locul 5 într’un lot valoros de peste 100 de atleţi. b Dintre succesele înregistrate în anul 1950, pe tărâm internaţional, cea mai valoroasă este cucerirea campionatului mondial feminin de tenis de masă desfăşurat la Budapesta, de către excelenta noastră jucătoare Angelica Rozeanuu care, prin această minunată victorie, a adus Patriei primul titlu mondial. Tot în cadrul acestor campionate, echipa R.P.R. formată din jucătoarele Angelica Rozeanu, Luci Slăvescu și Sari Szász a ocupat primul loc la Proba feminină pe echipe. O altă competiţie care a scos în evidenţă marile calităţi ale campioanei mondiale Angelica Rozeanu au fost Campionatele Internaţionale de tenis de masă ale R.P.R., competiţie organizată în sala C.C.F.S. Floreasca din Capitală, la care au participat cei mai buni jucători şi jucătoare din lume ca Gizi Farkaş, Soos, Sido (R. P Ungară), Tereba, Vana, Andreadis (R. Cehoslovacă) şi alţii. Cu această ocazie, întâlnind în finală pe fosta campioană mondială Gizi Farkaş (R.P. Ungară), Angelica Rozeanu a câştigat sigur, demonstrând încă odată clasa sa mondială de necontestat. ★ Dacă în trecut ciclismul era un sport minor, astăzi el se bucură de o mare popularitate în ţara noastră, rezultatele înregistrate de rutierii noştri în diferitele competiţii internaţionale fiind o dovadă elocventă în acest sens. Astfel, participând la tradiţionala cursă ciclistă Varşovia- Praga, cicliştii noştri au avut o comportare admirabilă remarcându-se cu această ocazie valoarea internaţională a lui Marin Niculescu clasat pe locul 5 şi spiritul de echipă al reprezentativei R.P.R. care prin C. Şandru, E. Norhadian şi G. Negoescu, a arătat o mare combativitate şi dârzenie în luptă. Dar marea sărbătoare a cicliştilor noştri a cincis cu întâlnirea internaţionaală de ciclism dintre reprezentativele U.R.S.S. şi R.P.R., desfăşurată pe velodromul Dinamo din Capitală şi încheiată cu victoria sportivilor sovietici. Cu această ocazie cicliştii noştri au putut admira pe excelentul sprinteur Ipolitov, pe Kraznicov, Rostovţev şi pe minunatele alergătoare Koptova, Diaconova, Eliseeva şi Maximova, de la care cicliştii noştri au învăţat multe lucruri noui. Dintre reprezentanţii noştri s-a remarcat :Marin Niculescu, învingător în proba de semifond cu adiţiune de puncte. La schi, prin Bâră şi Sulică, echipa noastră reprezentativă a reuşit frumoase succese în concursurile „Cupei Tatra“. De asemenea, selecţionata de lupte a R.P.R. a realizat victorii în întâlnirile cu echipele R. Cehoslovacă şi R. Polonă, iar vizita reprezentativei studenţeşti de baschet a R.P. Chineze s’a transformat într’o splendida demonstraţie sportivă şi minunat prilej de afirmare a prieteniei trainice dintre ţările de democraţie populară, tot Printr’o serioasă activitate, dacă cu multă pricepere de Comisia Centrală de Box, sportul cu mănuşi a cunoscut un frumos succes în acest an. Reprezentativa R.P.R. a susţinut două întâlniri internaţionale în care pugiliştii noştri au arătat un real progres tehnic. întâlnind la Bucureşti pe Stadionul Republicii reprezentativa R. P. Bulgaria, boxeurii români au învins detaşat cu 14—2. O excepţională comportare au avut pugiliştii R.P.R. în întâlnirea cu reprezentativa R. Cehoslovacă, în a cărei formaţie figurau o serie de elemente consacrate în frunte cu campionul olimpic Iulius Torma. După întâlniri dârze şi spectaculoase, selecţionata R.P.R. a obţinut un meritat rezultat de egalitate 8—8. h Privind activitatea footballistică internaţională a anului 1950, putem afirma că sportul cu ba Ionul rotund a înregistrat un apreciabil salt calitativ. In întâlnirile internaţionale susţinute, reprezentativele R.P.R. au obţinut rezultate remarcabile. La Wroclaw, jocul cu R. Potană s’a terminat la egalitate: 3—3, şi tot cu un rezultat egal 6—1) s’a încheiat şi întâlnirea de la Bucureşti, cu R. Cehoslovacă. Iar in partida cu R. P. Albania, reprezentativa R.P R. a reuşit o splendidă victorie cu 6—0. Deasemenea, selecţionata B a realizat un succes deosebit la Bratislava, dispunând cu 2—1 de echipa B a R. Cehoslovace. Tot în acest an ţara noastră a primit vizita selecţionatei de football a oraşului Praga. Footballiştii cehoslovaci au jucat la Petroşani cu forma-ţia asociaţiei Partizanul şi la Arad în compania formaţiei locale Flamura Roşie U.T.A. Ambele palide s’au desfăşurat într’o caldă atmosferă de prietenie şi sportivitate şi s’au încheiat cu victoria footballiştilor noştri. Turneul echipei C.C.A. în R. Cehoslovacă a complectat activitatea internaţională pe 1950 a footballului. i Şi celelalte sporturi ca rugbiul, canotajul, şahul, voleiul, baschetul, tenisul, gimnastica şi motociclismul au avut o activitate internaţională bogată. Nu pot fi trecute cu vederea succesele înregistrate de motocicliştii români la Poznan şi Budapesta, întâlnirea internaţională de gimnastică dintre echipa R. P. R. şi reprezentativa F. S.G.T.-Franţa terminată cu victoria noastră, victoriile rugbiştilor echipei Locomotiva în turneul întreprins în R. Cehoslovacă şi buna comportare a şahiştilor noştri în întâlnirea cu R. P. Bulgaria la Sofia. Sportivii noştri au mai avut marea cinste de a admira maestria jucătorilor şi jucătoarelor reprezentativelor de volei ale U.R.S.S., tehnica avansată a canoteurilor maghiari în cadrul întâlnirii internaţionale Bucureşti—Budapesta de la Snagov etc. frumoasa comportare a jucătorilor noştri G. Viziru, Schmidt şi Caralulis cu ocazia campionatelor internaţionale de tenis ale R.P.R. desfăşurate la Bucureşti. b Toate întâlnirile internaţionale din anul sportiv care a trecut, au arătat din plin considerabilul progres făcut de mişcarea de cultură fizică şi sport din R.P.R. şi au constituit contribuţii de seamă în cimentarea legăturilor de prietenie dintre popoarele ţărilor cu democraţie populară, întărind astfel puternicul lagăr al păcii în fruntea căruia se află invincibila Uniune Sovietică şi Marele STALIN. Jucătoarele noastre de tenis de masă la întoarcerea de la Budapesta, unde, in cadrul campionatului mondial de tenis de masă au obţinut răsunătoare succese câştigând campionatul mondial feminin pe echipe, titlul mondial la proba simplu fete prin Angelica Rozeanu şi locul 3 la aceeaşi probă prin Sari Szász. De la stânga la dreapta: Luci Slăvescu, Angelica Rozeanu și Sari Szász. Colectivele sportive îşi pot întocmi planuri de muncă lunare sau trimestriale. Este mai indicat să se facă planuri de muncă lunare întrucât — pentru o asemenea perioadă — sarcinile sunt mai bine definite şi realizarea obiectivelor poate fi urmărită mai uşor. Planurile de muncă se alcătuiesc pe secţii şi resoarte şi apoi se centralizează într-un plan lunar general, valabil pentru colectivul sportiv respectiv. Planul de muncă trebuie să ţină, în primul rând, seama de necesităţile şi problemele din stadiul respectiv al complexului sportiv G. M. A. Să luăm câteva exemple. De pildă, un colectiv sportiv care îşi alcătueşte planul de muncă pentru luna ianuarie. In faţa secţiei organizatorice a colectivului stau în această lună următoarele obiective: mărirea numărului de membri, întărirea organizatorică a cercurilor sportive, organizarea a două deplasări cu echipele model la sate şi organizarea de întreceri sportive. Toate aceste obiective pot fi strâns legate de desfăşurarea complexului sportiv de Stat G.M.A. Şi iată cum odată cu mărirea numărului de membri ai colectivului sportiv putem mări şi numărul de aspiranţi G.M.A., întrucât e o datorie de onoare pentru fiecare membru dintr’un colectiv sportiv să contribue la buna desfăşurare a complexului sportiv de Stat. In ceea ce priveşte întărirea cercurilor sportive, activizarea lor, lucrul acesta condiţionează, în foarte largă măsură, buna desfăşurare a complexului GMA în locul respectiv de producţie. In organizarea deplasărilor de echipe model în mediul rural trebue să ţinem seamă că prin aceste acţiuni putem contribui, în primul rând, la popularizarea complexului sportiv G.M.A. întrecerile şi competiţiile, pe care le organizăm în luna respectivă pot fi axate fie pe trecerea normelor obligatorii G.M.A., (gimnastică, schi, turism, etc.), fie pe trecerea normelor la alegere (patinaj, hochei, etc.). In faţa secţiei de instruire sportivă stau din această perioadă următoarele obiective: constituirea de noi secţii pe ramuri de sport, pregătirea sportivilor pentru sezonul de iarnă, organizarea de intreceri între secţii pe ramuri de sport, participarea la competiţiile şi campionatele organizate de asociaţie şi comisiile orăşeneşti, precum şi sprijinirea întrecerilor pentru trecerea normelor G.M.A. Iată cum potfi axate pe problemele complexului G.M.A. toate aceste obiective. In constituirea de noui secţii pe ramuri de sport trebue să fie orientăm după aptitudinile de care au dat dovadă în timpul trecerii normelor G.M.A. , tinerii din secţia de pregătire G.M.A., precum şi după faptul că sporturile de bază trebue să ia o puternică desvoltare. Pregătirea sportivilor pentru sezonul de iarnă este legată de antrenamentele de gimnastică unde putem folosi norma obligatorie şi normale In alegere din cadrul complexului. In celelalte probleme ca: organizarea de întreceri pe secţii sportive, participarea la competiţii etc., lucrurile sunt mult mai clare. Secţia de pr. Uganda şi agitaţie a colectivului sportiv nu trebue să uite că popularizarea complexului G.M.A. este unul dintre obiectivele permanente pe care le are de dus la îndeplinire. Secția administrativă a colectivului sportiv trebue să dea dovadă de o serioasă orientare în problemele pe care le are rezolvat. In ceea ce priveşte construcția de noi terenuri sportive, de exemplu, ea trebue să ţină seamă neapărat de necesităţile complexului G.M.A. Aşadar, nu va învesti mai întâi bani în construirea unui teren de volei, dacă nu are amenajată o pistă pentru cursa cu obstacole. Deasemeni, în procurarea echipamentului va ţine seamă de numărul de aspiranţi G.M.A. şi de probele GMA, care vor trebui trecute în sezonul respectiv. De aceeaşi orientare trebue să dea dovadă şi în procurarea materialului propagandistic, în repararea echipamentului, etc. Strâns legată de problema administrativă este folosirea tuturor posibilităţilor locale. Lucrul acesta este valabil atât în ceea ce priveşte cadrele tehnice, terenurile şi amenajările sportive cât şi munca de popularizare. Colectivele sportive trebue să folosească la maximum, posibilităţile locale. Astfel , în colectivele sportive unde sunt sportivi fruntaşi, trebue ca aceştia să fie puternic angrenaţi în pregătirea tehnică a massei de aspiranţi, în vederea trecerii normelor GMA. La fel, trebue să se procedeze cu toţi antrenorii, instructorii sportivi şi profesorii de educaţie fizică, pe care-i are colectivul, indiferent de sportul în care activează aceştia. Stimularea tinerilor să participe voluntar la amenajarea de nouă terenuri, confecţionarea de aparate şi materiale sportive din deşeurile existente în fabrică trebue să fie deasemeni preocupări de seamă pentru fiecare colectiv sportiv. E bine să arătăm aci că tinerii de la uzinele „Timpuri Noui“ din Capitală şi-au confecţionat singuri piese de şah — turnate în plumb — că cei de la „Mobila Populară“ şi-au confecţionat aparate pentru cursa cu obstacole, etc. • In munca de popularizare trebue să folosim staţiunile locale de radio amplificare, vitrine, panouri, lozinci, insigne, etc., probleme pe care le putem rezolva în foarte largă măsură cu posibilităţile locale. Comisia de pregătire şi exMWie Gs.SVLA. Toate problemele arătate până acum se referă în general la desfăşurarea complexului sportiv G.M.A. într’un colectiv, la spiritul de orientare de care trebuie să dea dovadă colectivele sportive în rezolvarea tuturor problemelor ridicate de această importantă acţiune politică. Vom arăta acum modul în care pot fi puse în practică toate aceste probleme de care depinde în cea mai largă măsură succesul complexului sportiv de Stat. Prima acţiune care trebuie întreprinsă într-un colectiv sportiv, pe linia complexului sportiv de Stat, este constituirea comisiei de pregătire şi examinare. Practic, pentru rezolvarea acestei sarcini lucrurile trebuie să se desfăşoare astfel : Consiliul provizoriu al colectivului sportiv va ţine o şedinţă în cadrul căreia se va discuta despre constituirea acestei comisii. Fiecare membru în consiliul provizoriu al colectivului sportiv trebuie să facă propuneri concrete ţinând seama de următoarele lucruri: a) Tovarăşii propuşi să corespundă din toate punctele de vedere; b) să fie, în genere, oameni tineri, cu dragoste de muncă şi de sport; c) să nu fie prea puternic angrenaţi în alte activităţi din afara producţiei Fiorin Şerbin Corn trebue să se desfășoare activitatea din cadrl complexului G.M. A.într’un colectiv sportiv (V) „SPORTUL POPULAR" La Iaşi nu se cunoaşte o situaţie exacta a desfăşurării complexului G.M.A. în colectivele sportive din oraş. Fiecare din forurile locale direct interesate, C.F.S., U.T.M., Consiliul Sindical Regional şi Comisia de Control G.M.A. are o altă evidenţă a numărului aspiranţilor. Rezumatele concursului de mîcromodeie din Capitală Duminică 31 Decembrie 1950 a avut loc in sala Clubului Locomotiva P.T.T. Bucureşti, un concurs de mîcromodeie rezervat constructorilor din Capitală. Au participat 12 concurenţi la mîcromodeie învelite cu microfilm şi 9 la mîcromodele învelite cu foiţă. Iată, rezultatele tehnice: MICROMODELE ÎNVELITE CU MICROFILM: 1. Corha Iosif (Loc. PTT) 2 min. 21 sec.; 2. Georgescu Ionel (Loc. PTT) 2 min. 20 sec.; 3. Bojeniţă Gheorghe (Loc. PTT) 2 min. 14 sec. MICROMODELE ÎNVELITE CU FOIŢA: 1. Georgescu Ionel (Loc. PTT) 1 min. 58 sec.; 2. Purice Ştefan (Dinamo) 1 min. 20 sec.; 3. Hozmaniuc (Metalul- Semănătoarea) 40 sec. Performanţele înregistrate sunt mulţumitoare, cu atât mai mult cu cât sala care a adăpostit întrecerile a fost prea mică, majoritatea modelelor intrerupându-şi sborul din motive obiective (ciocnirea de pereţii sălii). Oricum, aceste performanţe ilustrează progresul constructorilor bucureşteni şi în această direcţie. Secţia aviatică sportivă care a marcat cel mai evident progres a fost Locomotiva PTT, care a şi ocupat de altfel locul întâi pe secţii, urmată de Dinamo, Semănătoarea şi Liceul de băeţi nr. 5. In activitatea din cadrul caramplexului sportiv G.M.A., evidenţii are un rol foarte important. C®noscând exact situaţia de pe teren, forurile direct interesate şi desfăşurarea complexului G.M.A. vor şti spre ce obiective să-şi îndrepte mai temeinic forţele. Nu însă pretutindeni lucrurile , acestea au fost clar înţelese. Astfel la Iaşi, Comisia de Control, Comitetul Orăşenesc pentru Cultură Fizică şi Sport, Consiliul Sindical, etc., au fiecare către situaţie G.M.A., dar nici unde nu este asemănătoare cu ceetzalaltă şi toate sunt destul de de-parte de realităţile de pe teren. Situaţii asemănătoare sunt şi in regiunile Teleorman, Severin şi Gorj, care trimit deseori rapoartele cu întârziere. Cauza acestei deficienţe este limpede: munca din birou. Pag. 3-a Unele lipsuri ale compedfiei de tir „Cupa 30 Decembrie" Lăudabilă a fost iniţiativa colectivului sportiv „Metalul Dinamo-Cotroceni“, care, în dorinţa de a da posibilitate aspiranţilor GMA să-şi treacă proba de tir, a organizat competiţia dotată cu „Cupa 30 Decembrie“. Cu toate acestea, au existat unele lipsuri în organizarea acestei competiţii. Cea mai serioasă lipsă a colectivelor sportive este că înscriu şi prezintă la concurs aspiranţi, fără ca aceştia să fie pregătiţi în, prealabil. In competiţia „Săptămâna GMA“ şi „Cupa 30 Decembrie“ au fost numeroşi aspiranţi care nu ştiau să ia linia de ochire şi nici nu cunoşteau cele mai elementare noţiuni tehnice, ca de pildă cei de la Spartac-Steagul Roşu şi Dinamo-Cotroceni. Apoi, sunt unele colective care, în dorinţa de a se evidenţia, înscriu pentru concurs aspiranţi „care nu se prezintă la concurs, cum s-a întâmplat cu colectivele Metalul-Electrica, Centrocoop şi Progresul S.P.C. Mai mult decât atât, unele Asociaţii sportive nu sunt deloc preocupate de importanţa probei de tir în cadrul complexului GMA. Este cazul Asociaţiilor Partizanul, Avântul şi Flamura Roşie, care nu au înscris până în prezent nici un aspirant la competiţiile de tir. Pentru ca aceste concursuri să-şi atingă scopul, va trebui ca pe viitor, în organizarea acestorcompetiţii, Comisia Orăşenească de tir să dea un sprijin efectiv organizatorilor, nu aşa cum s’a întâmplat în competiţia dotată cu „Cupa 30 Decembriel’, când prin neglijenţa unor tovarăşi, pe poligonul ,,Gh. Vasilichi“ nu a fost nici un oficial, într’una din zilele de concurs. Asociaţiile şi colectivele sportive trebue să privească cu toată seriozitatea problema pregătirii aspiranţilor pentru proba de tir, organizând consfătuiri cu trăgătorii fruntaşi şi folosind armele cu aer comprimat. Colectivele care nu au tehnicieni în această ramură, să folosească prilejul de a-şi forma aceste cadre în şcoala de in-structori şi arbitri de tir, care va începe săptămâna viitoare și pentru care se fac zilnic înscri- jeri la Comitetul Orășenesc pentru Cultură Fizică și Sport. in cinstea zilei de 30 Decembrie Concursurile de tenis de masă organizate de Dinamo şi Progresul Unul din concursurile de tenis de masă care au obţinut un excepţional succes mobilizatoric este cel organizat de Dinamo, în cinstea zilei de 30 Decembrie. Cei aproape 400 de concurenţi au subliniat prin participarea lor, importanţa acestei competiţii şi popularitatea de care se bucură tenisul de masă. A cşit învingător Victor Vladone (Constructorul) la sfârşitul unui an în care a demonstrat că este de o valoare ridicată. Va trebui însă să acorde o mai mare atenţie pregătirii condiţiei fizice care l-a făcut să piardă multe competiţii importante. Nivelul tehnic al jocurilor masculine a fost ridicat, majoritatea membrilor lotului R.P.R. fiind în formă bună. Dintre aceştia, remarcabil s-a comportat Reiter (Constructorul) care a arătat că şi-a revenit în formă-Jucătoarele noastre în schimb nu mai au comportări valoroase. Numeroasele concursuri disputate în ultima lună, după intense antrenamente, le-au dăunat şi consecinţele acestei situaţii pot fi destul de regretabile. Dealtfel această situaţie — în mai mică măsură însă — este caracteristică şi lotului de băeţi. K Campioana mondială Angelica Rozeanu se află în cea mai bună formă cu un joc mult îmbunătăţit, trăgând acum foarte bine şi cu backhandul, înfrângerile pe care le-a suferit în acest sezon, mai mult ca ori- când îşi găsesc explicaţia în progresul foarte mare pe care l-au făcut jucătorii noştri. Şi acum, câteva propuneri: Comisia Centrală trebue să planifice concursurile la care participă componenţii lotului R.P.R., ele să nu fie prea numeroase, iar atunci când se organizează să se desfăşoare pe categorii pentru a nu fi prea aglomerate. In plus, trebue organizate cât mai multe concursuri pentru juniori, dar în bune condiţiuni —■* nu cum a fost cel de la Progresul S.P.C. — iar tinerii care nu remarcă să fie îndeaproape controlaţi şi stimulaţi. REZULTATELE TEHNICE 1 Concursul organizat de Trinamo: Sferturi de finală: Naumescu—Siclovan 3—0 ; G. Ga*rabedian—Negreanu 3—2; Vladone—J. Garabedian 3—0; Rei* ter—A. Rozeanu 3—2. Semifinale? Vladone—Garabedian 3—2; Refcer—Naumescu 3—1. FINALA# Vladone—Reiter 3—1. Concursul organizat de Progresul SPC (122 participanți)* Juniori: 1. Vartughian (Flacăr® SSPOMB); 2. Bottner (Progresul SPC); 3—4 Ivanovici și Hiescu (Constructorul). Junioare: 1. Nina Toff (Flacăra SSPOMB); 2. Tira Catrinel (Constructorul). ..5*1