Sportul Popular, februarie 1951 (Anul 7, nr. 1809-1824)

1951-02-01 / nr. 1809

I'TtOLETATi i J)i TOATE TARILE, UNITI-VA f 0RrnScHIVnCCSrTMLW PENTRU CULTURA FIZICA SI SPORT DE PE LANGA CONSILIUL DE MINISTRI SI AL CONFEDERATIEI GENERALE A MUNCII ftr. 1809 4 (HKtîoti 5 fCei Jsi i i Februarie 8958 _ - vr»ygry»7--g?yyy»y).^cr-. ~-mra Oamenii muncii din ţara noastră au întâmpinat cu dragoste şi bucurie măreaţa sărbătoare de la Poiana Stalin, prin care tinerii studenţi progresişti din lumea întreagă îşi manifestă voinţa de a lupta cu o neîntrecută dârzenie pentru triumful cauzei păcii şi prieteniei între popoare. Cea de a IX-a ediţie aTocurilor Mondiale Universitare de iarnă şi Tabăra Internaţională de sporturi de iarna, organizată de Uniunea Internaţională a Studenţilor au stârnit un deosebit interes în rândurile tineretului din ţara noastră. Marele eveniment sportiv de la Poiana Stalin este sărbătorit cu entuziasm de tinerii muncitori şi intelectuali. Cu multe săptămâni înaintea deschiderii Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă, în unităţile de producţie ca şi în şcoli şi facultăţi, au început întreceri în muncă şi în învăţatul, care au angrenat un mare număr de tineri. La Institutul de Cultură Fizică din Bucureşti, studenţii din anul III au iniţiat o întrecere pentru prima sesiune de examene, prin care s-a urmărit: participarea tuturor studenţilor la examenele din prima sesiune, obţinerea de medii ridicate la examene şi colocvii, alcătuirea planului de studiu individual, pavoazarea sălilor de curs şi a căminului şi asigurarea unui cadru sărbătoresc pentru desfăşurarea examenelor. Această întrecere a însufleţit pe mulţi dintre studenţii Institutului de Cultură Fizică, stimulându-i să muncească şi mai temeinic pentru însuşirea cât mai deplină a obiectelor de studiu. Astfel, ei şi-au arătat ataşamentul lor de nesdruncinat faţă de lupta pentru pace a tineretului din toate ţările lninii, pe care o reprezintă la Poiana Stalin solii sportivi ai studenţimii democrate. Deasemeni, studenţii sportivi din colectivul „Ştiinţa“-Iaşi au adresat o chemare la întrecere la care a răspuns colectivul „Ştiinţa“-Oraşul Stalin. Cele două colective s-au angajat ca, în cinstea celei de a IX-a ediţii a Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă să obţină importante succese în învăţătură şi în sport. Tinerii muncitori din fabrici şi uzine şi-au încordat şi ei eforturile pentru a da produse mai multe şi de mai bună calitate în cinstea Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă. La uzinele ,,23 August“ din Capitală, vrednicii refuncitori de la cuptorul tineretului au dat o şarjă de oţel în cinstea măreţei sărbători de la Poiana Stalin. Cu câtă bucurie a strigat tânărul muncitor Marca Iordan, atunci când oţelul înroşit a început să curgă pe gura cuptorului: „Pentru Jocurile Mondiale Universitare de iarnă“ A doua zi, tovarășii lor de muncă de la uzinele „Republica“ au organizat o „zi record , în care tinerii muncitori de la cuptorul laminorului au realizat o depășire de normă de 60 la suta. Exemplul lor a fost urmat de muncitorii de la „Sovrommetal“ din Reşiţa care, în cinstea Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă, au înscris noui şi importante succese pe graficul de producţie. Astfel, la secţia strungarie în cilindri a laminoarelor, muncitorii sportivi Pieckny Adolf, Micle Carol şi Hubert Francisc au realizat depăşiri de normă între 20—55 la sută. Cu acelaş entuziasm tinerii muncitori din brigada sportivă de la uzinele „1 Mai“ din Ploeşti şi-au luat numeroase angajamente, prin care sărbătoresc minunatele concursuri sportive de la Poiana Stalin. Ei s-au angajat să depăşească zilnic norma cu 130 la sută, să elimine din muncă timpii morţi, să lichideze lipsurile nemotivate de la serviciu, să facă pe cât cu putinţă mai multe economii şi să pregătească temeinic cadrele tinere care lucrează sub supravegherea brigăzii sportive. In acelaş timp, tinerii muncitori de la cooperativa „Libertatea“ din Bucureşti, care au lucrat pentru o cât mai reuşită pavoazare a Poienei Stalin, au realizat însemnate depăşiri de normă. Astfel, tinerii muncitori Ilanoveanu Vasilica, Ursu Elena, Catană Marin, Iscovici Ana, Mărculescu Elena, Oancea Stana, Besnilă Victor, Constantinescu Florica şi Târcă Maria, au depăşit zi de zi norma cu procente ridicate. In acest fel, ei au reuşit ca, în numai cinci zile, să efectueze peste 95 la sută din lucrările pavoazării minunatului combinat sportiv din Poiana Stalin. Poporul nostru, care construieşte socialismul cu o neîntrecută hotărîre, priveşte cu mare bucurie sărbătoarea sportivă studenţească dela Poiana Stalin Muncitorul dela „Janoş Herbac“ şi dela Combinatul Siderurgic Hunedoara, ţesătoarea dela „îndustria Bumbacului“ şi minerul dela Anina ştiu că reprezentanţii sportivi ai studenţimii democrate, care şi-au strâns voiniceşte mâinile la Poiana Stalin, s’au angajat să ducă şi mai dârz lupta pentru impunerea păcii in întreaga lume. Ei ştiu că pretutindeni, în fiecare colţ al pământului, studenţimea democrată se ridică împotriva provocărilor făţişe ale imperialiştilor care urmăresc să arunce din nou întreaga omenire în focul războiului secerător de vieţi tinere şi distrugător de cămine. Cea de a IX a ediţie a Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă de la Poiana Stalin este o măreaţă şi impunătoare manifestaţie a tineretului studenţesc, care luptă cu toate puterile pentru pace, pentru asigurarea unei vieţi înfloritoare, pentru realizarea unui învăţământ democratic. Studenţii democraţi din toate ţările lumii vor să trăiască şi să se desvolte în pace, vor ca munca lor să nu fie niciodată ameninţată de isbucnirea unui nou război. Prin participarea lor la cea de a IX-a ediţie a Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă, prin prezenţa lor la Tabăra Internaţională de sporturi de iarnă a U.I.S., studenţii democraţi din cele 23 ţări, care se află la Poiana Stalin, demonstrează încă odată unitatea lor de nesdruncinat, voinţa lor de a apăra pacea şi fericirea omenirii, încrederea lor neclintită în biruinţa forţelor luminii asupra forţelor întunericului. Iată de ce oamenii muncii din ţara noastră privesc Jocurile Mondiale Universitare de iarnă de la Poiana Stalin cu o mare şi puternică bucurie, iată pentru ce ei sărbătoresc acest eveniment sportiv prin noul şi minunate succese in muncă. Tineretul din întreaga ţară sărbătoreşte Jocurile Mondiale Universitare de iarnă Salutul Preşedintelui U.I.S., Jozha Grohman, adresat tuturor sportivilor din RP.R. „Un cordiali sprliit stus dantesc cititorilor ziarului „Sportuil Popular" şi tuturor sportivilor din Republica Populară Română pentru toată iunimea. ernia şi prietenia de care se bucură studenţii sportivă din întreage lume. participanţi la cea de a IX-a ediţie a Jocurilor Mondiale Universitare de la Polania-Stailin Sunt convins că succesul unitas al acestor Jocuri va contribui la strângerea letfăturilor de prietenie între studenţii întregii lumi şi astfel, la lupta noastră comună pentru pace în întreaga lume. Al dvs. Jazha Grahsnan Să fie puşi în libertate cei şapte negri din Martinsville! Intăritaţi de mirosul sângelui nevinovat care curge în Coreea, bestiile fasciste americane se pregătesc să arunce noi vieţi omeneşti pe „altarul“ urii de oameni. Telegramele au anunţat că „justiţia“ din statul Virginia (U.S.A.) a hotărît punerea în aplicare la 2 Februarie a. c. a unei sentinţe capitale pronunţate acum doi ani în oraşul Martinsville împotriva celor 1 tineri negri, în cursul înscenării unui proces de viol, pretext clasic pentru condamnarea cetăţenilor nevinovaţi pe bază de mărturii false. In atmosfera de isterie pe care o alimentează propaganda deşănţată a acelui pumn de imperialişti care pregătesc un nou război, discriminarea rasială şi persecuţiile împotriva petiţenilor americani de culoare, cunosc o intensă recrudescenţă. Dar ucigaşii americani nu fac prin aceasta decât sâ-şi atragă ura oamenilor cinstiţi din întreaga lume. Chiar in Statele Unite, în mijlocul teroarei fasciste, americanii conştienţi îşi ridică glasul împotriva sentinţei nelegiuite de la Martinsville.110 de fruntaşi progresişti americani au plecat să ceară guvernatorului statului Virginia salvarea vieţii celor victime. Oamenii muncii din ţara noastră îşi unesc şi ei vocile pentru a protesta împotriva odioasei crime. O moţiune semnată de Mihail Sadoveanu, preşedintele Uniunii Scriitorilor din E.P.R. a fost trimeasă în Statele finite cerând cu hotărîre ca cei 7 negri americani să fie puşi în libertate. Asemenea proteste au fost trimise de C.C. U.T.M., de Comitetul Executiv al Uniunii Sind, din Poligrafie şi de alte organizaţii de massă din ţara noastră. Astăzi se desfăşoară la Poiana Stalin primele întreceri din cadrul Jocurilor Mondiale Universitare După antrenamentele şi manifestaţiile sportive pregătitoare, astăzi încep la Poiana Stalin primele întreceri din cadrul celei de a IX ediţii a Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă. Prima întrecere, cea de ştafetă băeţi 4x10 km., se va disputa la orele 9 dimineaţa. La orele 11, se va desfăşura proba de slalom uriaş (fete), probă la care iau parte 18 valoroase concurente. Proba de slalom uriaş (băeţi), programată la orele 13, reuneşte la start 57 schiori în frunte cu cunoscuţii campioni mondiali universitari : Dziedzic Ştefan (R. Polonă) şi Rumi Vaclav (R. Cehoslovacă). Ultima manifestaţie din cadrul primei zile a Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă se va desfăşura la orele 20, când se va disputa întâlnirea de hochei pe ghiaţă dintre reprezentativele studenţeşti ale R. P. Ungare şi R. Cehoslovacă. Arbitrii: Hevesi (R. P. Ungară), şi Josef (R. Cehoslovacă). Echipele vor utiliza următorii jucători: R. Cehoslovacă : Jaromir Z3- brodsky, Rostislav fankuska, Zdcmek Iorzadek, Oldrich Pavlick, Miroslav Dobrovolny, Bartoni, Ladislav Horsky, Milan Vidlak, Milan Vasat. Vlastimil Bubnik. Iosef Kratochvil, Stanislav Nepomuczki, Pentik. R. P. Ungară, Szegy Ferenc, Pásztor György, Szegen István, Martinuzi Bela, Kenderesi Balazs, Rang Sándor, Guba Gabor, Kikso, Szende Janos, Gazdic Alajos. La turneul de hochei participă şi reprezentativa studenţească a R.P.R. Jocurile se vor disputa tur-retur. Câştigătoare va fi proclamată reprezentativa care va totaliza cel mai mare număr de puncte Iată concurenţii probelor de schi din cadrul programului de azi al Jocurilor Mondiale Universitare de iarnă. SLALOM URIAȘ FETE: 1. Delmar GloriaR. P. Unga(Urmare in pag. 3-a) ryy.v.v.v.v. ...'.v.v..'.v.v/....'Mt*A/W'*vr.. .. ..r........................ ............... La un antrenament de schi al studenţilor din Tabăra Internațională de iarnă a U.I.S.