Sportul Popular, februarie 1951 (Anul 7, nr. 1809-1824)

1951-02-01 / nr. 1809

Pan. 1-n Jocurile Olimpice de la Helsinki din 1952 trebuesc transformate într'o sărbătoare mondială a păcii Recent «Pravda" a publicat o ştire referitoare la rezoluţia Comitetului Executiv al Partidului Comunist Finlandez, în legătură cu lupta pentru pace. Printre altele, rezoluţia cere intensificarea luptei pentru pace în rândurile sindicatelor şi organizaţiilor sportive, cărora le revine măreaţa sarcină de a contribui la transformarea Jocurilor Olimpice de la Helsinki, din 1952, într-o sărbătoare mondială a păcii Rezoluţia Partidului Comanimist Finlandez merită să fi subliniată, deoarece reprezintă o reafirmare hotărîtă a acelor idealuri de pace care au stat la originea olimpiadelor. Comitetul Olimpia, subordonat intereselor afaceriștilor si politicieniilor imaterialiști, nu a desfășurat o activitate energică pentru ca olimpiadele să-şi păstreze semnificaţia lor de pace şi înfrăţire între popoare. De aceea, în aceste momente în care istoria războiului a cuprins lumea capitalistă, îndemnul de pace de la Helsinki trebue să reţină atenaia tuturor sportivilor cinstiţi din lumea întreagă, Agerpres). Abonamentele la cartea sportivă continuă într’un ritm crescând Un deosebit succes obţine initiativa „Editurii Cultură Fizică şi Sport" de a înlesni oamenilor muncii şi sportivilor. Asociaţiilor şi colectivelor sportive, şcolilor şi sindicatelor, procurarea prin abonament a cărţilor sportive ce va edita in cursul anului 1991. S'a dovedit foarte practic si: •temui împărţirii acestor abonamente în patru categorii: de 1500, 600, 400 si 150 lei, trime. •trial. Cititorilor care ne-au cerut noi lămuriri asupra acestor abonamente le răspundem următoarele: abonamentele au intrat în vigoare la 1 ianuarie 1951; abocatul primeşte toate cărţile categoriei de abonament pe un trimestru, indiferent de data când s’a abonat. Formularele speciale de comandă* se găsesc la Editură, Str. Vasile Alexandri Nr. 6 si la Asociaţiile si colectivele sportive, la scoli si sindicate. Abonamentele pot fi plătite depunând costul abonamentului la C.E.C. in Cont Nr. 31416 pentru C.D.C., iar în cazul când se fac mai multe abonamente a căror valoare depășește suma de lei 10.000, contravaloarea se poate achita prin scrisoare de Virament la contul 31.416 CEC. Pentru orice alte lămuriri, cititorii noștri se pot adresa direct Editurii, Str. Vasile Alexandri Nr. 6, telefon 17302. Deschiderea patinoarului I. T. B. Astăzi, joi, la ora 15,30, are locde vinderea oficială a patinoarului I.T.B. din şoseaua Ştefan cel Mare. La reuşita programului îşi vor concursul cei mai buni patinatori artistici din Capitală, în trimte cu: perechea Kahane, Fredi Fieraru, Medilanski, Grad şi Alţii. Deasemeni, vor mai avea loc surse de patinaj viteză pentru pionieri şi utemişti şi o demonstraţie de hochei pe ghiaţă. „s romun populair* BIM TOATE COLTOMII HEPIUINCI. Importante succese orfinite de brigada sportivă de la PA. A. Giurgiu La P. C. A. Giurgiu, muncind cu elan sporit, brigada sportivă U. T. M.-istă de la secţia de turnătorie, condusă de înnotătorul Căpăţână Nicolae, a reuşit ca până la 18 ianuarie să execute o bună parte din lunn regiunea Iaşi, în afară de o serie de patinoare care au fost amenajate, sportivii vor avea la dispoziţie o modernă pârtie de schi. Prin grija C. G. M. au fost alocate fondurile necesare pentru construirea pârtiei pe dealurile de la Repede, în aprecierile planificate pe luna ianuarie. Echipa foot ballistului Nedelea Iîie care lucrează la descărcarea lemnelor din şlepuri, a obţinut o depăşire de normă de 246 la sută, pierea cabanei care a fost construită anul trecut. Atât cabana, cât şi pârtia sunt aşezate într’o regiune pitorească şi vor constitui un mijloc minunat de recreaţie a oamenilor muncii în timpul lor liber. Pârtia de schi este prima conDeasemeni echipa condusă de boxeurul Călîpescu Anghel a depăşit norma cu 187 la sută la descărcatul lemnelor. STANESCU FLORIAN corespondent strucţie de acest gen în întreaga regiune şi va constitui un important sprijin în ridicarea nivelului tehnic al tinerilor noştri sportivi. NELU DANIEL corespondent In regiunea Iaşi se construieşte o pârtie de schi începe Campionatul de box al R. P. R. Duminică va începe în toată ţara una din competiţiile cele mai populare: campionatul individual de box al R.P.R. Această competiţie care a angrenat anul trecut 1.300 de boxeuri din toate colţurile ţării, a cunoscut un succes desăvârşit De anul trecut însă, nivelul tehnic al boxeurilor noştri cât şi numărul acelora care practică sportul cu mănuşi a înregistrat o creştere simţitoare, lucru care s-a văzut în numeroasele competiţii organizate de Comisia Centrală. Important este faptul că pentru prima dată campionatul de box al R.P.R. se organizează după criterii de clasificare. Astfel, în faza întâia au drept să participe numai boxeurii de categoria III şi juniori, urmând ca in etapele următoare să intre automat dn competiţie cei calificaţi In etapele anterioare, boxeurii de categoria II, I şi maeştrii. Lucrul acesta este foarte just întrucât boxeurii se vor întâlni cu adversari de valoare egală permiţând astfel afirmarea elementelor tinere. In Bucureşti prima etapă se organizează începând de Duminică, la fabrica „Gh Georghiu-Dej" la ora 10. Colectivele sportive cu seefii de box care s'au înscris In competiţie vor prezenta concurenţii la vizita medicală şi cântar Joi şi Vineri Intre orele 17-19 şi Sâmbătă Intre 8-12 la sediul Comisiei orăşeneşti de box din str. Ştirbey Vodă. 152. B - Sâmbătă şi Duminică se desffăşoară cea de a doua etapă a campionatului individual de halfiere al R.P.R., etapa de zonă. In cinci oraşe din tară se vor întâlni cei mai buni halterefili din tara noastră. Câştigătorii de categorii se vor caltifica pentru turneul final care va avea loc în Bucureşti, întrecerile de Sâmbătă si Du- Bdnică prezintă o importanţădeosebită pentru desvoltareaportului cu haltere în ţara noastră, întrucât ele vor avea loc la centrele mari muncitoreşti : Petroşani Resita, Oraşul Stalin, Galati si Cluj. Faptul acesta va contribui la popularizarea acestui sport în rândurile oamenilor muncii, cu atât mai mult cu cât în oraşele mai sus menţionate vor evolua halterofilii noştri fruntaş, campioni ai R.P.R. sau finalişti la campionatele republicane. Pe de altă parte, concurenţii tineri vor avea un bun prilej de a învăţa dela cei mai buni, perfecţionându-si tehnica si stilul. In această direcţie trebue să subliniem fanti că la Petroşani vor evolua halterofilii fruntaşi din Bucureşti, la Cluj cei din Bucureşti care s'au calificat în etapa regională dela Oradea, la Galaţi cei din localitate si Constanta, etc. Etapa a doua a Campionatului de haltere al R. P. R. Oamenii muncii din tara noastra înfierează masurile fasciste ale guvernului francez Prin nenumărate scrisori de protest, oamenii muncii din toata lumea şi din ţara noastră îşi manifestă profunda indignare împotriva măsurilor samavolnice ale guvernului americanizat al Franţei, dar mergând pe linia celor mai autentice metode fasciste, a interzis activitatea Federaţiei Sindicale Mondiale, a Federaţiei Mondiale al tineretului Democrat şi a Federaţiei Democrate Internaţionale a Femeilor pe teritoriul francez. „Ce mârşăvie! — scrie muncitoarea Cernea Ana dela Industria Bumbacului A. — Nici n’a plecat bine Eisenhower, vătaful din slujba bancherilor americani, şi guvernul Pleven-Moch a interzis activitatea în Franţa a marilor organizaţii de massă F.S.M.,F.M.T.D. şi F.D.I.F. După cum se vede, imperialiştii şi slugile lor nici nu mai ascund pregătirile ce le fac în vederea unui nou război şi procedează cu neruşinare, bătându-şi joc de voinţa de pace a propriilor lor popoare. Dar hotărîrea milioanelor de oameni simpli dornici de o viaţă liberă şi paşnică nu poate fi înăbuşită”. Cuvintele simple ale acestei muncitoare exprimă cum nu se poate mai bine ura faţă de imperialişti şi de lacheii lor care recurg la aceste josnice metode în speranţa că vor putea înăbuşi lupta pentru pace a popoarelor. Se înşeală amarnic călăii! Acest act sălbatic făcut împotriva voinţei sutelor de milioane de partizani ai păcii, nu va reuşi să intimideze zecile de milioane de muncitori, membri ai Federaţiei Sindicale Mondiale. Oamenii muncii din Franţa vor lupta cu şi mai multă vigoare pentru întărirea unităţii internaţionale a clasei muncitoare, pentru zădărnicirea criminalelor planuri războinice ale imperialiştilor americani şi ale sateliţilor lor. Azi, jocuri în „Cupa 18 Februarie“ la volei Sala C.F.R. Giuleşti va găzdui azi după amiază trei matchuri de volei în cadrul „Cupei 16 Februarie“ şi unul în „Cupa de iamă“. In cadrul primei competiţii, se vor disputa partidele: ora 16:30 (A): Flamura Roşie—Diacomp Miliţia (m. II), arh. Votcu, Diaconescu; 18 fc). Bul, Oficiul—Pandurul II im. II), arb. Kozac, Tomescu, 18.45 (x). Universul—S.M.C.C.I. Ii. ÎI), arb. Tomescu. V. Voicu. In „Cana de Iarnă“, S.S.LB. întâlnește Sănătatea fm. Iii), arb. Diaconescu, Kozac. „Cupa 16 Februarie“ va constitua Sâmbătă și Duminică în sălile Giuleşti şi Ştiinţa. Asociaţia Progresul organizează „Săptămâna G. M. A.“ în perioada actuală, asociaţiile sportive au o preocupare de căpetenie în angrenarea unui cât şi mare număr de tineri tinere pentru trecerea complexului sportiv de juj . Printre asociaţiile care-şi înţeleg rolul ce-l au, Asociaţia Progresul are un loc de frunte. Săptămâna G. M. A." va începe in Capitală la 7 Februarie şi va dura până la 14 Februarie iar in provincie va ţine între 18 şi 25 Februarie. Pentru buna desfăşurare şi asigurare a reuşitei acestei acţiuni au fost trimise la toate colectivele circulare, in care se arată în mod amănunţit scopul şi modul de desfăşurare. In Capitală s-a ţinut o şedinţa în cadrul căreia delegaţii celor 23 colective bucureştene au aprobat cu entuziasm această frumoasă acţiune. „Săptămâna G.M.A.“ este dotată cu o cupă şi două plachete, care vor fi cucerite de colectivele ce vor obţine cele mai bune rezultate. Criteriile de orientare vor fi: — Creşterea numărului de aspiranţi G.M.A. de la 1 Ianuarie la 24 Februarie cu 25 la sută, faţă de anul trecut: 30 puncte. — Pregătirea aspiranţilor şi trecerea examenului teoretic de 30 la sută din totalul de aspiranţi: 30 puncte. — Trecerea normei de gimnastică G.M.A. — tip înviorare — în cadrul acestei săptămâni de 50 la sută din totalul aspiranţilor: 15 puncte. — Participarea la excursii în această săptămână a 80 la sută din aspiranţi: 10 puncte. — Trecerea normei de tir în această săptămână a 30 la sută din aspiranţi: 15 puncte. Organizarea „Săptămânei G. M. A.“ va avea darul să activizeze şi mai mult trecerea normelor din cadrul complexului sportiv de Stat G.M.A., şi ea este o frumoasă pildă pentru celelalte colective sportive din întreaga ţară. Atleţii timişoreni şi-au început pregătirile In vederea pregătirilor petru sezonul de primăvară, un număr de peste 40 atleţi din Timişoara şi-au început antrenamentele de sală sub conducerea profesorului Cornel Iovănescu. Antrenamentele au loc de trei ori pe săptămână,în sala de gimnastică a Şcolii Medii Tehnice de Cultură Fizică , în cadrul cărora antrenorul Iovănescu pune un accent deosebit pe pregătirea multilaterală a sportivilor. Astfel, prin aceste pregătiri metodice se urmăreşte îmbunătăţirea condiţiei fizice şi a stilurilor atleţilor. Printre atleţii cei mai cunoscuţi care participă la şedinţele de antrenament amintim pe Feneşan Ternovici, Mihăiescu, Raica Aurel, Petrescu Caius, Stolnic, Horhoianu, Zăvădescu, Prack, Pasovschi, Magdin I şi II, Bodor I, Bran Aurora, Ana Şerban. Făgădău, Georgescu,’ mîsenBurg’r Iorgovan. MIHAIL DUMITRAŞCU corespondent Faza raională a Campionatului de tenis de masa al R. P. R. Campionatul de tenis de masă al R.P.R., prima fază, (raională), începe cu toată ţara. Sâmbătă 3 Februarie, cu excepţia regiunii Bucureşti, unde primele jocuri vor fi programate la 16 Februarie. Această competiţie a trezit interes deosebit în rândurile jucătorilor de tenis de masă. Regulamentul campionatului şi al concursurilor republicane de juniori prevede următoarele probe: echipe băieţi în formaţie de trei jucători, echipe fete cu două jucătoare, echipe juniori şi junioare cu câte doi jucători, numai până în etapa regională, apoi probele de simplu seniori, senioare, juniori, junioare dublu băeţi, dublu fete şi mixt. Etapele de disputare sunt Patru şi anume: raională, regională, de zonă şi finala care vor avea loc la Bucureşti, între 0— 13 Mai. Probele se vor desfăşura sistem eliminatoriu. Campionatul orăşenesc şi regional Bucureşti se va disputa după o formulă specială. In ceea ce priveşte participarea la acest campionat, se admit numai echipe ale colectivelor încadrate în asociaţiile sportive şi jucătorii cu drept de joc pentru aceste colective. Numărul înscrierilor este nelimitat, acelaş jucător nu poate participa în formaţia mai multor echipe de colective. La junioriul junioare vor putea participa numai cei născuţi în anul 1933 sau mai târziu. In Bucureşti, înscrierile pentru Campionatul de tenis de masă al U. P. R. şi concursul de juniori, încep astăzi ş! Vor închide la 13 Februarie, ora 12, înscrierile se pot face în fiecare zi intre orele 17-20 la sediul Comisiei orăşeneşti de tenis de masa din str. Ştirbey Vodă Nr. 152. Deocamdată, colectivele vor înscrie un număr nelimitat de echipe înscrierile pentru probele individuale urmând a se face ultenor. »*. *Const.'a*MiUeCNr^V5 PosUlă*7Pilită 5?3°’37 ~ Administrația. Tcl- 3.05.44, - Imprimeriile „Viata Sindicală“, “întreprindere tie Sti---------1-------------““ sală Plătită m numerar conform aprobării Ad ţiei Poştelor şi Telecomunicațiilor cu Nr 160528/ 945. S‘ ‘ ~ București, ^ _ ............"