Sportul Popular, martie 1951 (Anul 7, nr. 1825-1839)

1951-03-01 / nr. 1825

PROLIÉT Am DIN TOATE TXRfY.Tl, UNITIVÁ f ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICA SI SPORT DF PF T ampa' _CONSILIUL DE MINISTRI SI AL CONFEDERATIEI GEWERBE A MUNCl i$a\ ÎS25 8 Paegini 5 Lei Joi i Marile 195S Citii în pag. 8-a O nouă reducere de preţuri în U.R.S.S. Persfry pace, pentru viaţă ". Cuvintele au răsunat pternic, răspicat. Firele telegrafice, undele radioului, le-au das cu iuţeala fulgerului în colţurile cele mai îndepărtate ale lumii. Rotativele s-au învârtit apoi imprimând în milioane şi milioane de exemplare Apelul Consiliului Mondial al Păcii, un document istoric de o excepţională valoare. Inimile tuturor oamenilor cinstiţi din lume s-au umplut de bucurie la aflarea cuprinsului Apelului care constitue o minunată invitaţie la pace, omenie şi înţelegere. Consiliul Mondial al Păcii, ales la cel de al doilea Congres Mondial al Păcii de la Varşovia de către delegaţii popoarelor din 81 de ţări, se dovedeşte a fi forul reprezentativ al popoarelor, în lupta lor pentru pace, şi îşi îndeplineşte cu cinste această înaltă misiune. Apelul şi rezoluţiile Consiliului Mondial al Păcii, rezultatul rodnicelor lucrări ale sesiunii de la Berlin, îndreptăţesc speranţele şi încrederea pe care oamenii iubitori de pace şi-au pus-o în acest puternic organism internaţional. In această sesiune au răsunat de la tribuna Păcii rapoartele şi conferinţele membrilor Consiliului Mondial al Păcii, care au demascat fără cruţare manevrele aţâţătorilor la război. Imperialiţii americani, folosindu-se de cele mai josnice maşinaţii, caută să deslănţue un nou măcel mondial. De la acte de provocare ei au trecut la agresiune directă, cotropind pământul Corcii, unde comit atrocităţi nemaiîntâlnite în istorie. Remilitarizând Germania apuseană şiTaponia, repunând în posturi de conducere criminali de război notorii, ei caută să reînvie şi să repună pe picioare armatele de monştri şi asasini fascişti, care în timpul ultimului război au înnecat lumea în sânge. Toate acestea se petrec sub pulpana ocrotitoare a Organizaţiei Naţiunilor Unite care, trădând principiile pe baza cărora a luat fiinţă şi încrederea pe care popoarele i-au acodat-o, a devenit o unealtă a imperialiştilor, un paravan al mârşavelor lor acţiuni agresive. Rezoluţia Consiliului Mondial al Păcii privitoare la Organizaţia Naţiunilor Unite arată clar întregii lumi că „ONU nu a răspuns la Apelul celui de al doilea Congres Mondial al Partizanilor Păcii, ca şi cum propunerile a sute de milioane de oameni pentru menţinerea păcii nu ar privi-o“, că de la adoptarea acestui Apel de către cel de al II-lea Congres Mondial al Păcii, ONU a continuat să înşele speranţele pe care popoarele şi le-au pus în ea, şi a ajuns la extrem adoptând ruşinoasa rezoluţie prin care R. P. Chineză este declarată „agresoare“. Este normal ca în faţa unor astfel de acţiuni, la care se adaugă patronarea crimelor americane din Coreea şi sabotarea sistematică a propunerilor sovietice pentru reglementarea situaţiei internaţionale, chiar şi cei mai creduli să înţeleagă că ONU nu mai corespunde încrederii care i-a fost acordată şi trebue readusă la rolul ce i-a fost fixat de Charta, spre a deveni un for pentru înţelegerea intre guverne şi nu unealtă a vreunui grup dominant. In această situaţie, Consiliul Mondial al Păcii a devenit o forţă cu adevărat reprezentativă, capabilă să analizeze — până la rădăcină — problemele vitale ale situaţiei internaţionale şi să traseze cu competenţă şi autoritate calea luptei mondiale pentru salvarea păcii în lume. Rezoluţiile adoptate de prima sesiune a Consiliului Mondial al Păcii oglindesc seriozitatea acestui înalt for al popoarelor, animat exclusiv de dorinţa de a risipi încordarea care domneşte în lume şi de a apăra pacea. El indică drumul care trebue urmat pentru soluţionarea paşnică a chestiunilor germane şi japoneze, pentru soluţionarea paşnică a chestiunii coreene. Deasemeni, Consiliul Mondial al Păcii cere Organizaţiei Naţiunilor Unite anularea nedreptei hotărîri prin care se declară Republica Populară Chineză ca „agresoare" în Coreea. Apelul Consiliului Mondial a! Păcii oferă un minunat prilej de înţelegere şi colaborare. El cere încheerea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri, considerând „refuzul oricăreia dintre marile puteri de a se întruni în scopul încheerii unui Pact al Păcii drept o dovadă a intenţiilor agresive ale acestui guvern“. Apelul cheamă toate ţările iubitoare de pace să sprijine cererea cu privire la încheerea acestui Pact al Păcii, deschis tuturor statelor. Noi nu vrem război. Poporul nostru, care merge astăzi pe drumul socialismului, doreşte cu însufleţire pacea. Intenţiilor agresive ale imperialiştilor noi le opunem munca rodnică şi constructivă. Tineretul nostru se bucură din plin de frumuseţea vieţii. Muncim, învăţăm, facem sport. Nouă ne este scumpă fiecare piatră pe care o punem la temelia construcţiilor noastre şi nu vom admite niciodată ca piraţii aerieni americani să le prefacă în ruine. Muncim cu dragoste şi avânt pentru îndeplinirea primului nostru Plan Cincinal şi a măreţului Plan de electrificare a ţării şi pacea ne este necesară, aşa cum ne este necesar aerul şi lumina. Suntem călăuziţi permanent, ca de prtar luminos, de cuvintele marelui Stalin, din istoricul interview acordat corespondentului ziarului „Pravda“: „Pacea va fi menţinută şi consolidată dacă popoarele vor lua în propriile lor mâini cauza menţinerii păcii şi o vor apăra până la capăt“. In măreţul Front al Păcii, alături de ţările de democraţie populară şi în frunte cu invincibila Uniune Sovietică, privind cu seninătate şi cu încredere în viitor, noi facem un zid de care se vor sfărâma toate intenţiile criminale ale monştrilor omenirii, imperialiştii americani. Prin munca noastră hotărîtă şi plină de abnegaţie, vom transpune în viaţă Apelul şi Rezoluţiile Consiliului Mondial al Păcii. In acest fel, noi vom apăra viaţa noastră, munca noastră, viitorul nostru. „Eforturile tuturor oamenilor iubitori de pace pot transpune în viaţă •„ Apelul Consiliului Mondial al Păcii” Scrisoarea campioanei mondiale de tenis de masă Angelica Rozeanu Tovarăşe redactor responsabil Mi-ar fi greu să descriu emoţia care m-a cuprins când, deschizând dimineaţa „Sportul Popular“, ochii mi-au căzut pe Rezoluţia şi Apelul Consiliului Mondial al Păcii. Inima mi s-a umplut de bucurie citind rândurile care confirmă speranţele tuturor oamenilor cinstiţi din lume şi constitue o pavăză de neînvins a păcii pe întreg globul. Apelul Consiliului Mondial al Păcii care vine după istoricul interview al tovarăşului Stalin reprezintă un document de o importanţă capitală în lupta pentru pace. Oamenii cinstiţi de pretutindeni sunt convinşi că pacea va învinge războiul. Dar pentru aceasta, pentru a putea munci şi a ne bucura de viaţă, pentru a ne face viaţa din ce în ce mai fericită trebue să luptăm necontenit pentru cauza păcii. Eforturile unanime ale oamenilor iubitori de pace pot transpune în viaţă Apelul Consiliului Mondial al Păcii şi atunci grozăviile pe care le-a trăit omenirea în ultimul război şi care se repetă acum pe pământul Coreei, unde bandele criminale trimise de imperialiştii americani asasinează copii, femei, bătrâni nu se vor mai repeta niciodată. Citind acest Apel şi rezoluţiile Consiliului Mondial al Păcii eu am simţit că este o datorie a mea ca mamă şi sportivă să muncesc cu mai mult avânt, atât la locul de producţie, cât şi în întrecerile sportive, pentru a aduce noi succese Patriei mele dragi, pentru a contribui şi eu la lupta pentru apărarea păcii şi de construire a socialismului. ANGELICA ROZEANU Rezoluţiile Consiliului Mondial al Păcii Rezoluţia cu privire la soluţionarea paşnică a chestiunii germane Incălcându-se voinţa popoarelor în al căror nume au fost semnate tratatele care conţin hotărârea categorică privitoare la dezarmarea Germaniei, sunt reînviate forţele militariste şi naziste. Această reconstituire a forţelor armate şi a industriei de război a Germaniei reprezintă un foarte serios pericol al unui nou război mondial. Consiliul Mondial al Păcii subliniază cu satisfacţie creşterea forţelor iubitoare de pace în Germania şi succesul Congresului Păcii de la Essen. Ei salută pe toţi prietenii păcii din Germania, care împreună cu toate curentele iubitoare de pace, pregătesc organizarea unui referendum, care va exprima voinţa poporului german în chestiunea remilitarizării ţării sale şi a încheierii unui tratat de pace, menit să pună capăt situaţiei ameninţătoare existente. Consiliul Mondial al Păcii cheamă toate ţările, care sunt cel mai direct ameninţate, să se unească într’un puternic protest, pentru ca milioane de bărbaţi şi femei să impună guvernelor lot să încheie în acest an un tratat ’de pace cu o Germanie iubitoare de pace şi unită, a cărei demilitarizare, asigurată printr’un acord internaţional, va constitui cea mai bună garanţie a păcii în Europa. Rezoluţia cu privire la soluţionarea paşnică a chestiunii japoneze In aplicarea hotărîrilor celui de al doilea Congres Mondial, Consiliul Mondial al Păcii condamnă cu hotărîre remilitarizarea Japoniei înfăptuită de o putere de ocupaţie în ciuda voinţei poporului japonez. Consiliul Mondial al Păcii, consideră necesară organizarea în Japonia şi în ţările interesate din Asia, America şi Oceania, a unei consultări populare asupra remilitarizării Japoniei şi asupra încheierii unui tratat de pace cu o Japonie demilitarizată şi iubitoare de pace. Consiliul Mondial al Păcii condamnă orice încercare de a se încheia un tratat de pace separat cu Japonia. El consideră că tratatul de pace trebue să fie obiectul unor negocieri între Republica Populară Chineză, Statele Unite ale Americii, Uniunea Sovietică şi Marea Britanie, trebuind să fie apoi adoptat de toate ţările interesate. După încheierea tratatului de pace, trupele de ocupaţie trebuesc imediat retrase din Japonia. Poporului japonez trebue să i se dea garanţia unei existenţe paşnice şi democratice. * Toate organizaţiile şi instituţiile militare declarate şi secrete trebue să fie interzise, iar întreaga industrie trebue trecută pe picior de pace. Consiliul Mondial al Păcii cheamă pe toţi prietenii păci din Asia şi din bazinul Pacificului inclusiv prietenii japonezi, să se întrunească paşnic în viitorul cel mai apropiat într’o conferinţă regională pentru apărarea păcii, pentru a traduce realmente în viaţă soluţionarea paşnică a chestiunii Japoniei în scopul de a înlătura astfel pericolul serios al războiului în Extremul Orient. Rezoluţia cu privire la hotărîrea O. N. U. care condamnă pe nedrept Republica Populară Chineză ca „agresoare” în Coreea Consiliul Mondial al Păcii aminteşte definiţia noţiunii de agresiune, adoptată de cel de al doilea Congres Mondial al Partizanilor Păcii „agresiunea este un act criminal săvârşit de acel stat care foloseşte primul forţa armată împotriva altui stat, indiferent sub ce pretext” şi califică nejustă şi ilegală hotărîrea adoptată de Adunarea Generală a O.N.U., care declară Republica Populară Chineză ca „agresoare” în Coreea. Această hotărîre constitue un serios obstacol în calea soluţionării paşnice a chestiunii coreene, creează pericolul extinderii războiului în Extremul Orient şi prin aceasta pericolul izbucnirii unui nou război mondial. Consiliul Mondial al Păcii cere O.N.U. anularea acestei hotărîri. Rezoluţia cu privire la soluţionarea paşnică a chestiunii coreene In scopul soluţionării paşnice a chestiunii coreene, Consiliul Mondial al Păcii cere convocarea imediată a unei conferinţe a tuturor ţărilor interesate. Ne adresăm oamenilor iubitori de pace din toate ţările cu apelul de a cere guvernelor lor să sprijine convocarea imediată a conferinţei mai sus menţionate. Consiliul Mondial al Păcii se menţine cu hotărîre la părerea că trupele străine trebue retrase din Coreea, pentru a se da poporului coreean posibilitatea de a-şi soluţiona singur afacerile interne. Citiţi în pag. 3-a: Rezoluţia Consiliului Mondial al Păcii cu privire la lupta pentru Pace în ţările coloniale şi dependente Reprezentativa femenină de tenis de masă a R.P.R a plecat la Viena pentru a participa la Campionatele mondiale (Cittiţi reportajul în pag. 8-a)