Sportul Popular, mai 1951 (Anul 7, nr. 1859-1875)

1951-05-04 / nr. 1859

In cinstea aniversării a 30 de ani de la înfiinţarea Partidului Colectivele sportive obţin noi succese S9 Colectivele sportive din Cluj au mobilizat tineretul muncitor şi studios in manca de reamenajare a bazei sportive de la uzinele „Ianoş Herbac“, ca şi a stadioanelor „Gh. Gheorghiu Dej” şi „Victor Fabeş”. Deasemenea a fost pus in funcţiune bazinul acoperit de la „lanoş Herbac". Zilnic s-au antrenat aici, cu perseverenţa şi dârzenia izvorâte din dorinţa fierbinte de a cuceri insigna GMA, tinerii din colectivele sportive „Flamura Roşie”. lanoş Herbac, Locomotiva, Progresul, Avântul, Constructorul, Spartac, ca şi studenţii şi elevii din localitate. Străduinţele lor au fost încununate de succes. Oraşul Cluj a dat Patriei peste 1200 purtători ai insignei GMA, tot atâţia tineri pregătiţi pentru o muncă de înaltă productivitate, pentru apărarea vieţii şi fericirii noastre. 18 La Cugir întrecerea în cinstea aniversării a 30 de ani dela înfiinţarea Partidului s’a extins şi în cadrul colectivului sportiv, intre cercuri. întrecerea a angrenat massele de muncitori în practicarea atletismului, voleiului, şahului, popicelor, tenisului de masă şi footballului sporind numărul membrilor colectivului sportiv de la 800 la 1000. ■ Colectivul sportiv ,.Flamura Roşie-30 Decembrie” Arad, şi-a luat angajamentul ca până la 8 Mai să angreneze în întrecere socialistă pe toţi membrii colectivului şi să aibă până la această dată 250 de purtători ai insignei GMA. Deasemenea, colectivul s’a angajat să îndrumeze şi să pregătească tineretul în vederea obţinerii unor succese cât mai valoroase in campionatele de gimnastică, volei, tir, atletism şi nataţie ale Asociaţiei. Un angajament care cinsteşte colectivul sportiv „Flamura Roşie 30 Decembrie”-Arad este acela de a duce o muncă intensă pentru mobilizarea maselor de sportivi la semnarea Apelului pentru un Pact al Păcii şi pentru întărirea acestor semnături printr’o Intensă muncă pentru îndeplinirea înainte de termen a Cincinalului. fl La Vişeul de Sus, regiunea Rodna, tinerii sportivi din colectivele Avântul şi Spartac au pornit la amenajarea unui club sportiv. La rândul lor elevii Şcolii Elementare ciclul II au reuşit ca în decurs de 9 zile să amenajeze un teren de volei, însufleţiţi de apropierea zilei de măreaţă sărbătoare a aniversării Partidului sportivii din întreaga regiune vor amenaja noi terenuri de volei, football şi piste de popice. După corespondenţele trimise de Kaufman, Morei, Şuteanu T., Turcu I., Fonta G., V. Fekete. PROLETARI HEV TOATE TARILE, UNIJ1-VA ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICA SI SPORT DE PE LANGA CONSILIUL DE MINISTRI SI AL CONFEDERATIEI GENERALE A MUNCII Anul VI NIr*. 1859 4 pagină 5 Lei Vineri 4 Mai 1951 In numărul de azi: 3 In cinstea aniversării Partidului, o ascensiune in stea pe Vârful Omul. (pag. 2-a) 0 Campionatul mondial de șah. (pag. 2-a) 0 Duminică se desfășoară „Marele Premiu al R. Cehoslovace" la motociclism. (pag. 3-a) 0 Lupta pentru primele locuri devine din ce in ce mai dârză în cursa ciclistă Praga- Varșovia. (pag. 4 a ) a Dinamo Orașul Stalin a învins Gornik, la lupte cu 5—3. (pap. 4 a) (Continuare în pag 4) Măreaţa sărbătorire a zilei de 1 Mai Nicicând sărbătorirea zilei de 1 Mai n'a cunoscut o manifestare atât de grandioasă a oamenilor muncii din ţara noastră ! Sute şi sute de mii de muncitori din fabrici şi uzine, ţărani muncitori din gospodăriile agricole colective, literaţi şi oameni de ştiinţă făcând parte din intelectualitatea noastră legată de popor, studenţi şi elev , au participat cu o însufleţire fără egal la sărbătorirea zilei de 1 Mai, zi de trecere în revistă a forţelor proletariatului de pretutindeni, mai puternice şi mai unite ca oricând în lupta dârză împotriva încercărilor criminale ale imperialiştilor americani şi englezi de a arunca lumea în prăpastia unui nou măcel mondial Zorii dimineţii de 1 Mai au găsit Bucureştiul împodobit sărbătoreşte. Străzile, edificiile publice, uriaşele blocuri din centru şi modestele căsuţe din cele mai îndepărtate cartiere, îmbrăcaseră vestmântul viu şi luminos al steagurilor, al panourilor şi al pancartelor, al florilor şi al ghirlănzilor de brad, al fiecărui lucru şi amănunt decorativ, prin care oamenii muncii au înfrumuseţat Capitala lor dragă, în întâmpinarea zilei de 1 Mai. La balcoanele caselor fuseseră scoase cele mai frumoase covoare, deasupra cărora erau aşezate portretele marilor dascăli ai proletariatului, precum şi cele ale conducătorilr clasei muncitoare de pretutindeni luptători hotărîţi şi exemplu de avânt revoluţionar în realizarea celui mai scump ideal al omenirii : PACEA. Piaţa Generalissimul Stalin unde au avut loc meetingul şi demonstraţia, era dominată de uriaşa statuie a genialului conducător al oamenilor muncii din întreaga lume, Iosif Vissarionovici Stalin. Sosirea conducătorilor iubiţi ai Partidului, a membrilor Guvernului şi Prezidiului Marii Adunări Naţionale a stârnit un puternic entuziasm. Din piepturile miilor de oameni ai muncii masaţi în Piaţa Stalin, au isbucnit ovaţi înflăcărate pentru Partidul Muncitoresc Român, pentru Comitetul său Central şi pentru conducătorul iubit al poporului muncitor din ţara noastră, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej. Conducătorii Partidului, membrii Guvernului şi ai Prezidiului Marei Adunări Naţionale s’au îndreptat spre statuia Generalissimului Stalin, în faţa căreia a avut loc solemnitatea inaugurării. A luat cuvântul, cu acest prilej, tov. Gh. Stoica, prim secretar al Comitetului orăşenesc Bucureşti al P.M.R., care a arătat că statuia ridicată în Capitala noastră este încă un semn al dragostei şi al recunoştinţei pe care poporul nostru muncitor le, poartă marelui stegar al păcii şi eliberatorul ţării noastre, tovarăşul Stalin După solemnitatea inaugurării statuiei, conducătorii Partidului, membrii Guvernului şi ai Prezidiului Marii Adunări Naţional s’au îndreptat spre intrarea marelu Parc de Cultură şi Odihnă „Iosif Vissarionovici Stalin“, unde tov. Gh. Gheorghiu-Dej, în aplauzele prelungite ale celor prezenţi a tăiat panglica roşie întinsă la intrare, deschizând astfel acest minunat loc de recreaţie şi odihnă, creiat prin grija Partidului, pentru oamenii muncii din Capitală. A urmat meelingul. După cuvântarea tov. Gh. Apostol, membru al Biroului Politic al C.C. al P.MR, preşedintele Confederaţiei Generale a Muncii, care a arătat cum oamenii muncii de pretutindeni îşi manifestă solidaritatea şi voinţa neclintită de a apăra pacea, a început uriaşa demonstraţie a oamenilor muncii. Cu feţele luminate de bucurie, muncitorii din fabrici şi uzne au trecut prin faţa tribunelor, purtând panouri şi grafice de producţie, care arătau contribuţia lor activă la lupta pentru pace, prin depăşiri da normă, prin nenumărate succese în munca lor de zi cu zi. Pionierii, vlăstarele tinere ale Republicii noastre Populare, viitorul de mâine al Patriei, au defilat şi ei tot rânduri strânse, frumos aliniate, aducând în această dimineaţă proaspătă de primăvară, voiosă şi încredere în viitorul pe care o construim. Ore întregi a durat defilarea coloanelor masive de muncitori, tehnicieni şi funcţionari din fabricile şi întreprinderile Capitalei, a ţăranilor muncitori din gospodăriile agricole colective din regiunea Bucureşti, a studenţilor şi a elevilor. Imensa viaţă a răsunat de lozincile lor entuziaste, iar carele alegorice pe care Ie amenajaseră, sau pancartele pe care le purtau glăsuiau despre realizările şi angajamentele lor concrete în muncă, în învăţătură, în tot ceea ce însemnează efort creator în slujba clasei muncitoare, a apărării păcii şi a construirii socialismului. Parada sportivilor a fost deschişii de o coloană de motociclişti purtând drapele roşii. Un grup compact de sportivi se opreşte ,apoi, la o comandă, în faţa tribunelor. O clipă numai. Apoi se desn1 fac, se împrăştie în întreaga piaţă şi se regrupează. O nouă comandă scurtă şi sutele de trupur tinere formează lozinca ce trăiaşte un sufletele tuturor" LUPTAţi PENTRU PACE. Fluturând minunate drapele Reprezentând culorile fiecărei asociaţii sportive, trec apoi fineai sportivi de la Dinamo, Metalul Şiruri nesfârşite de oameni ai muncii au defilat de 1 Mai, manifestăndu-şi voinţa de a apăra pacea şi de a-şi făuri un viitor luminos. ________________________ Plini de vigoare, păşind hotărîţi, sportivii defilează cu însufleţire.