Sportul Popular, iunie 1951 (Anul 7, nr. 1876-1892)

1951-06-02 / nr. 1876

PROJETAM DIW TOATE JAI»«, UKtqMr*! ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURĂ FIZICĂ ŞI SPORT DEPE LÂNGĂ CONSILIUL DE MINIŞTRI ŞI AL CONFEDERAŢIEI GENERALE A MUNCII DIN R. P. R. AMlfL va Nr. 1876 Sâmbătă 2 Iunie 1951 Pentru o stssţiwată aetîvîtate sportivă in staţiuaatle Aetalfessă A venit vara. Mii de oameni ai muncii, stahanovişti, fmini ta şi în producţie, tovarăşi care un an de zile au muncit cu nestăvilite!an pentru a-şi îndeplini cu cinste sarcinile în cadrul Planului, se îndreaptă acum spre minunatele noastre staţiuni balneo-climatice pentru a şi petrece acolo o binemeritată odihnă. Statul nostru de democraţie populară le-a asigurat toate posibilităţile de a-şi folosi din plin concediul de odihnă pentru a reveni cu forţe noi în locurile lor de muncă. Cei 126.000 muncitori, tehnicieni şi funcţionari, ca şi cei 6.000 studenţi şi 35.000 de ucenici şi copii care pleacă anul acesta, trimişi de Confederaţia Generală a Muncii, in staţiunile de odihnă sunt o oglindă vie a felului în care Partidul şi Guvernul nostru aplică în viaţă principiul stalinist al grijii faţă de cel mai preţios capital, omul. Concediul de odihnă trebuie folosit din plin. Fiecare zi, fiecare ceas petrecut acolo, în mjlocul naturii, la poienile împădurite ale munţilor sau pe coasta scăldată de valurile mării, trebuie să dea oamenilor muncii o şi mai mare dragoste pentru viaţa nouă pe care ■ne-o clădim sub înţeleaptă conducere a Partidului nostru drag, să le învioreze concediul cu binefacerile unei odihne active, pentru a putea prinde noi puteri de muncă. Odihnanu înseamnă pentru oamenii sănătoşi lâncezeală, inactivitate sau plictiseală. Pentru ca odihna să fie creatoare, înnoitoare, ea trebue să fie activă, să pună în mişcare fiecare fibră a corpului, să facă aerul curat al staţiunii să inunde puternic pieptul, iar mintea să se adape la isvorul nesecat al înţelepciunii cuprinse în cărţi. De aceea, oamenii mutmeii trebuie să aibe la dispoziţie, alături de mijloacele de ridicare a nivelului cultural, posibilitatea de a practica intens sportul. In anii trecuţi s-a început munca pentru crearea acestor posibilităţi. Ea trebue continuată şi complectată anul acesta. In curând Confederaţia Generală a Muncii va trimite pe teren în staţiunile de odihnă, 25 de instructori bine pregătiţi, capabili să organizeze o activitate sportivă susţinută. Sfaturile Populare respective, prin Comitetele raionale şi regionale pentru Cultură Fizică şi Sport au datoria de a asigura acestor instructori condiţiunile de muncă şi de a fi motorul activităţii sportive din respectivele staţiuni. Instructorii trebuie să se preocupe de tot ce priveşte buna desfăşurare a activităţii sportive în staţiuni. Ei trebue să organizeze gimnastica de înviorare de dimineaţă, să ţină lecţii de instruire în diferite discipline sportive, să iniţieze concursuri, să le popularizeze. Sectoarele de propagandă şi agitaţie ale Comitetelor îşi vor îndrepta atenţia spre o puternică propagandă in aceste staţiuni, întrebuinţând în acest scop toate mijloacele de agitaţie vizuală şi auditivă. In staţiuni ca şi în casele de odihnă, nu trebue să lipsească panourile şi lozincile sportive mobilizatoare, terenurile sportive existente trebue puse la dispoziţia oamenillor muncii şi altele noi trebue amenajate. Comitetele regionale şi raionale CFS vor avea grije de organizarea de concursuri sportive şi programe de antrenament, în care să fie angrenaţi cât mai mulţi oameni ai muncii. Anul trecut a funcţionat la Vasile Reaită un centru de antrenament in care oamenii muncii au dus o intensă activitate sportivă. Anul acesta, astfel de centre de antrenament trebuie să ia fiinţă — prin grija Comitetelor regionale şi raionale CFS — în toate staţiunile de odihnă. Membrii comitetelor C.F.S. trebuie să se pătrundă fie importanţa răspunderii ce le revine în această însemnată activitate. C.S.R., icons','.'Ale regionale ale Asociaţiilor şi colectivele sportive au un rol frumos în această muncă. Este vorba despre angrenarea în sport a unor tovarăşi de muncă veniţi din toate colţurile ţării, de desvoltarea gustului lor de a face sport. Colectivele sportive în localităţile balneo-climatice ca şi cele din oraşele apropiate, trebue să organizeze echipe demonstrative de sportivi ca şi concursuri in care să angreneze pe vizitatori nu numai ca spectatori, ci şi ca participanţi activi. Ele vor trebui să stimuleze formarea de echipe in cadrul caselor de odihnă, pe care să le provoace la întrecere. In această muncă ele trebue să ia de exemplu realizările de anul trecut, când colectivele sportive din Constanţa au dus o intensă acţiune de popularizare a sportului în toate staţiunile de pe litoral. La Eforie, de pildă, întâlnirile de volei intre echipele M.E.E. şi C.S.P. pasionau pe jucători şi spectatori. Organele Direcţiei Caselor de Odihnă şi Sanatoriale din respectivele staţiuni trebue să privească activitatea sportivă la justa ei valoare şi să-i asigure cele mai bune condiţiuni de desvoltare. Să învăţăm din greşala din anul trecut, când la Eforie echipamentul sportiv care trebuia să stea la dispoziţia oamenilor muncii a stat încuiat toată vara in magazie. Echipamentul şi materialele sportive să fie date în folosinţa oamenilor muncii veniţi in staţiune. Direcţiile staţiunilor de odihnă au datoria de a contribui efectiv la desvoltarea şi popularizarea sportului in aceste staţiuni. Concediile de odihnă trebue folosite din plin pentru întărirea morală şi fizică a oamenilor muncii, pentru angrenarea lor într’o activitate menită să-i pregătească pentru noi succese in producţie, pentru noi realizări în lupta de îndeplinire înainte de termen a Planului de Stat, chezăşie a construirii socialismului in ţara noastră, factor activ in marele front al păcii. Copiii sovietici sunt cei mai fericiți din lume. În faţa lor se deschid cele mai minunate perspective, un viitor luminos. Statul sovietic asigură copiilor o odihnă excelentă, o vacanţă plină de bucurii, petrecută în tabere, aşezate în cele mai pitoreşti locuri ale ţării. Aici ei se bucură din plin de frumuseţile naturii, de binefacerile soarelui, apei, aerului curat. Copiii sovietici cresc puternici şi viguroşi, devin cetăţeni vrednici ai scumpei lor Patrii In fotografiile alăturate două aspecte din vacanţa fericită a pionierilor sovietici. Din partea Coetatul Permanent pentru Apărarea Păcii din R P.R. Biroul Comitetului Permanent pentru Apărarea Păcii din R. p. R. întrunit in şedinţă la 30 Mai, constată că Apelul Consiliului Mondial al Păcii cu privire la încheierea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri, a fost semnat până la data de 28 Mai de 10.052 d3 cetăţeni ai Republicii Populare Române. Biroul Comitetului Permanent pentru Apărarea Păcii din R. P. R. adresează o călduroasă chemare către membrii Comitetelor deştuptă pentru pace şi către toţi partizanii păcii din ţara noastră, să intensifice munca de lămurire ca să nu ră- Trimină nici un cetățean al Republicii Populare Române care să nu fi semnat Apelul pentru încheierea unui Pact al Păcii. BIROUL COMITETULUI PERMANENT PENTRU APARAREA PĂCII DIN R.P.R. 8 Pagini 5 lei Pentru viaţa şi viitorul fericit a! copiilor Eri, toţi cei care iubesc viaţa şi pacea, au sărbătorit Ziua Internaţională a Copilului. Pentru milioanele de mame din lumea întreagă, pentru părinţii care privesc cu drag zâmbetul copiilor lor, asigurarea unui viitor luminos şifericit pentru aceste tinere mlădiţe se identifică astăzi cu lupta hotărîtă pentru pace. De aceea, ziua de cri a fost prilejul unei însufleţite manifestări pentru pace, împotriva ameninţării unui nou război care întunecă viitorul copiilor. In Marea Ţară a Socialismului victorios şi în Ţările care construesc socialismul, copiii duc o viaţă fericită. Grija şi dragostea faţă de copii este o trăsătură caracteristică a regimului sovietic şi a celor de democraţie populară. Creşe, cămine, şcoli, palate ale pionierilor, grădini şiparcuri stau la dispoziţia celor mici. Vara, în staţiuni climaterice, copiii se bucură din plin de frumuseţile şi binefacerile naturii. Nu acelaş lucru se întâmplă în ţările de sub dominaţia capitalului. Viaţa copilei în ţările capitaliste, coloniale şi dependente, este un şir nemarşit de mizerii şi nenorociri. In Statele Unite, copiii duc o viaţă de iad, muncind de la vârsta de 6—7 ani câte 12—13 ore pe zi, în condiţii îngrozitoare. Milioane de copii n’au posibilitatea să facă sport. In apărarea vieţii copiilor din ţările capitaliste se ridică pretutindeni clasa muncitoare, sub conducerea partidelor comuniste, se ridică scriitori, pedagogi, medici, oameni de ştiinţă care iubesc viaţa şi progresul. Pe întreg globul, oamenii cinstiţi îşi strâng rândurile şi luptă cu hotărîre pentru pace, pen- Itru vieţile milioanelor de copii, pentru viitorul ilor fericit şi luminos. Ziua de 1 Iunie a însemnat şi pentru poporul muncitor din ţara noastră un nou prilej de a manifesta pentru pace şi de a-şi încorda şi mai I dârz forţele, spre a face tot mai puternic frontul de sute de milioane al apărătorilor pâiii, al I apărătorilor vieţii copiilor de pretutindeni. Pregătiri pentru Festivalul Mondial al Tineretului şi Studenţilor Lozinca celui de al treilea■estival Mondial al Tineretului şi Studenţilor va fi: „Tineri, uniţi-vă în lupta pentru pace, împotriva ameninţării unui nou război !“ La a fost rostită de Jacques Denis, secretarul general al FMTD, cu prilejul sesiunii Comitetuluiexecutiv al Federaţiei, care a avut loc de curând la Budapesta. Pretutindeni, în toate ţările celor cinci continente, tineretul se pregăteşte pentru măreaţa sărbătoare, care va avea loc în vara aceasta la Berlin. In R. P. Bulgaria a început selecţionarea reprezentanţilor care vor lua parte la manifestaţiile sportive şi artistice-culturale din cadrul Festivalului. S-a instituit un concurs pentru cel mai bun cântec închinat luptei pentru pace şi numeroase premii vor răsplăti creaţiile literare consacrate tinerilor luptători din marele lagăr al păcii. Uniunile studenţeşti din 11 universităţi şi colegii tehnice din Anglia au hotărît să sprijine organizarea Festivalului. La Universitatea din Oxford a fost creat un comitet special in acest scop. Uniunea naţională a studenţilor englezi şi Consiliul naţional studenţesc pentru apărarea păcii vor trimite observatori la Berlin. Din Mexico se anunţă că sportivul Evangelista Chăverria, campion de ciclism al America Latte va fi unul din delegaţii republicii Costa Rica la Festivalul de la Berlin . Sportivii din Republica Populara Chineză fac intense pregătiri La începutul lunii Mai, cu prilejul „Zilei tineretului chinez“, au avut loc mari concursuri sportive în vederea selecţionării echipelor masculine şi femenine, care vor reprezenta R. P. Chineză la Jocurile Mondiale Universitare de vară de la Berlin. Liga tineretului din Australia, „Eureka“, a organizat recent o mare şezătoare, in cadrul căreia a fost reprodusă în miniatură viitoarea desfășurare a Festivalului. Un important punct al programului l-a constituit „Sărbătoarea sportivă berlineză“, cu care ocazie grupuri de tineri au defilat cu steagurile, cântecele şi lozincile fiecărei ţări. Tineretul studenţesc din Africa de Sud pregăteşte programul artistic, precum şi echipe de football, tenis de masă şi atletism, cu care va participa la Berlin. Cel de al treilea Festival al Tineretului si Studenţilor, ^ strân* ne la Berlin solii tuturor tinerilor iubitori de pace, de pe întreg cu» prinsul globului. Secretarul general al Comsomolului, toy. N- A-. ../. “ în«» n-irfi* li cei de a doua sesiuns a Comitetului d^ o gu aFestivalului, cu care prilej a vizitat șantierele contrucțiior |Po- live destinate Jocurilor Mondiale Universitare de vara de la Domn.