Sportul Popular, august 1951 (Anul 6, nr. 1911-1926)

1951-08-02 / nr. 1911

iDin activitatea asociaţiilor sportive Campionatele pe asociaţii şi desfăşurarea Complexului sportiv de Stat G.M.A. au constituit problemele de bază spre care a fost îndreptată toată atenţia şi efortul activiştilor asociaţiilor sportive in ultimul timp. Realizările înregistrate în această direcţie constituie unul din darurile pe care sportivii din ţara noastră le trimit celui de al III-lea Festival Mondial al Tineretului şi Studenţilor pentru Pace, cât şi celei de a XI-a ediţii a Jocurilor Mondiale Universitare de vară ce se vor desfăşura între 5—19 August, la Berlin.  ASOCIAŢIA METALUL a reuşit în ultimul timp să înregistreze succese însemnate în muncă. La campionatele interasociaţii de pildă, sportivii asociaţiei Metalul au reuşit să ocupe locul 3 la atletism, 4 la volei băieţi, 5 la volei fete, iar la gimnastică echipa asociaţiei a devenit campioană, clasându-se pe locul I.. Pentru întărirea muncii organizatorice şi pentru a" analiza activitatea depusă consiliul central al asociaţiei a ţinut, la Bucureşti, o şedinţă cu preşedinţii consiliilor sportive regionale, şedinţă în care s-au trasat sarcinile ce le revin potrivit planului de acţiune întocmit în vederea zilei de 23 August. IN TOATE centrele miniere se fac pregătiri intense în vederea sărbătoririi Zilei Minerului. Asociaţia Flacăra se preocupă intens de pregătirea manifestaţiilor sportive care se vor desfăşura în această zi. Astfel, în Valea Jiului şi la Anina au început încă de pe acum concursurile din cadrul campionatelor de atletism, volei, gimnastică G.M.A., şah, popice, fotbal şi tenis de masă, care sunt organizate cu sprijinul C.C. al U.T.M. şi au ca scop atragerea unor masse cât mai largi de mineri. + PESTE 200 de aspiranţi G.M.A. din cadrul asociaţiei Voinţa fac In fiecare zi antrenamente la ştrandul din Parcul de Cultură şi Odihnă pentru a-şi trece normele de nataţie. In această acţiune s-au evidenţiat colectivele Prestări Servicii şi Lemn Construcţii care au fost sprijinite de activiştii asociaţiei. Deasemeni au fost obţinute frumoase succese şi în ceea ce priveşte trecerea normelor de marş de către un număr de peste 400 de aspiranţi. ^ DATORITA numeroaselor deplasări pe teren făcute de către activiştii asociaţiei Avântul, în multe dintre colectivele sportive din ţară şi Capitală, Complexul sportiv de Stat G.M.A. cunoaşte o largă popularitate. Numai la Tg. Mureş, de pildă, 300 de aspiranţi şi-au trecut normele şi vor deveni purtători ai Insignei in cinstea zilei de 23 August. Deasemeni, la colectivul Avântul Steaua Roşie Bacău şi Avântul „Comuna din Paris" trecerea normelor de către aspiranţii G.MA constitue o preocupare de baza. ■ DAR pentru că munca asociaţiilor se reflectă din înseşi realizările colectivelor sportive, iată câteva din constatările şi semnalările redactorilor şi corespondenţilor noştri în ceea ce priveşte trecerea normelor G.M.A.. Din ultima lună peste 200 aspiranţi din cadrul colectivului Progresul Iaşi şi-au trecut norma de nataţie. Colectivele sportive ale asociaţiilor Constructorul, Spartac, Metalul şi Voinţa din Iaşi sunt fruntaşe in ceea ce priveşte trecerea normelor de marş. Colectivul sportiv Constructorul Craiova a depăşit cu 20 la sută cifra de plan pentru aspiranţi şi a realizat 180 de purtători de insignă în loc de 35 cât avea planificat. Campionatul de box al asociaţiei Locomotiva . In cinstea Festivalului Mondial al Tineretului şi Studenţilor pen- t tru pace de la Berlin şi a Jocurilor Mondiale Universitare de vară, se va desfăşura între 12—26 August campionatul de box al asociaţiei Locomotiva. La această competiţie participă toate colectivele asociaţiei Loco■ motiva, care au secţii de box. Colectivele pot înscrie numai câte un boxeur de fiecare categorie. Concurenţii vor fi împărţiţi in d două zone: ZONA 1, la Galaţi, în organizarea colectivului sportiv Locomotiva CFR-Galaţi, cu participarea boxeurilor din oraşele: Brăila, Bucureşti, Constanţa, Galaţi, Giurgiu, Iaşi şi Ploeşti. ZONA II, la Cluj, în organizarea colectivului sportiv Locomotiva Cluj, cu participarea boxeurilor din oraşele: Arad, Cluj, Craiova, Lugoj, Oraşul Stalin, Timişoara şi Tr. Severin, întâlnirile de zonă se vor desfăşura in intervalul de la 12—19 August, învingătorii din etapa de zonă ce vor întâlni la 26 August, la Bucureşti, în organizarea colectivului Locomotiva Griviţa Roşie. Campionatul asociaţiei Locomotiva se va desfăşura după sistemul eliminatoriu. Pentru candidaţii la LC.F. Institutul de Cultură Fizicăface cunoscut candidaţilor pentru anul I, că între 5 şi 18 August, va fi organizat un curs de pregătire, pentru examenul de admitere. Examenul de admitere pentru anul I la Institutul de Cultură Fizică va începe la 18 August şi va dura până la 1 Septembrie. Pentru întreaga perioadă de la 5 August până la 1 Septembrie, candidaţii care doresc să urmeze cursul de pregătire trebue să prezinte cartela de alimenta precum şi suma de 77 lei pe zi reprezentând contravaloarea întreţinerii şi cazării lor. Candidati vor prezenta toate actele cerute, conform normelor de admitere apărute în ziarul „Sportul Popular" din 21 iulie şi afişate la Institutul de Cultură Fizică. Informaţii se pot cere la toate Comitetele regionale, raionale şi orăşeneşti C. F. S. Ştiri sportive din regiunea Hunedoara  • De curând, la Combinatul Siderurgic Hunedoara, un însemnat număr de muncitori sportivi au primit Insigna GMA. Printre ei se află Ştefan Solymosi, secretarul organizaţiei de partid, Irina Pusch- Tatoman, maestră a sportului, Daniel Grafenstein, turnător, Lena Binţinteanu, elevă a şcolii medii siderurgice, Anghel Marinescu, antrenorul echipei de fotbal şi Alexandru Stoenciu, secretarul consiliului orăşenesc al asociaţiei „Metalul”. •Duminica trecută un număr de 300 munzitori sportivi, membri ai colectivului sportiv Metalul CS Hunedoara, s’au deplasat lagospodăriile agricole de Stat şi ■colective din comunele Ilia, Bretea Mureşană, Călan, Cristur, şi Mintia, pentru a ajuta la strângerea recoltei. Cu această ocazie s’au făcut demonstraţii de gimnastică GMA, lupte, box şi volei. Totodată ei au donat colectivelor săteşti diverse materiale sportive. • Comitetul raional P.M.R. Hunedoara, a iniţiat organizarea unei competiţii sportive între echipele de fotbal Metalul C.S. Hunedoara, Metalul-Călan şi Meta- lul-Ghelar. Competiţia a fost câştigată de echipa Metalul C. S. Hunedoara care a întrecut echipa metalurgiştilor din Călan cu 4-0 iar pe Metalul Ghelar cu 3-1. Câştigătorii au primit o frumoasă cupă de argint Corespondenţii noştri sunt rugaţi a lua parte la conferini- ţele regionale ale coresponden- I iilor care vor avea loc în zilele de S și 12 August a. c. . „SPORTUL’ POPULAR“ Pag. 2-a 1&, *90 In cinstea zilei de 23 August şi a aniversării „Scânteii” Oamenii muncii din ţara noastră se pregătesc să întâmpine cu noi şi strălucite succese în muncă ziua de 23 August, sărbătoarea eliberării poporului nostru de sub jugul fascist, de către glorioasa Armată Sovietică. De asemenea, massele de oameni ai muncii sărbătoresc la 17 August, aniversarea a 20 de ani de apariţie a ziarului „Scânteia". In cinstea acestor două măreţe evenimente, tineretul se va întrece în cadrul unor importante manifestaţii sportive prin care vor demonstra dragostea şi recunoştinţa faţă de puternica Uniune Sovietică, eliberatoarea noastră, şi faţa de ziarul iubit al oamenilor muncii, „Scânteia": 5 concurenţi; Reg. Arad: 3 concurenţi; Reg. Sibiu: 4 concurenţi; Reg. Stalin: 5 concurenţi; Reg. Rodna (Bistriţa): 2 concurenţi; Reg. Baia Mare: 2 concurenţi I (câte unul din Satu Mare şi Sighet); Reg. Cluj: 9 concurenţi (8 din Cluj şi 1 din Dej); ; Reg. Mureş: 6 concurenţi (1 con- curent fiind din Reghin); Reg. Hunedoara: 3 concurenţi (2 din Petroşani şi 1 concurent din Alba , Iulia); Reg. Gorj: 2 concurenţi (câte unul din raioanele Tg. Jiu şi Tr. Severin); Reg. Argeş: 3 concurenţi (2 din Piteşti şi 1 din Slatina); Reg. Teleorman: 2 concurenţi (câte unul din Roşiorii de Vede şi Alexandria); Reg. Vâlcea: 1 concurent ; Reg. Dolj: 3 concurenţi (2 din Craiova şi 1 din Ca-racal). In total vor participa 96 concurenţi ale căror eforturi sunt menite să ridice nivelul sportului aeromodelist din R.P.R. CAMPIONATUL DE AEROMODELE SPECIALE AL R. P. R. In cursul lunii August, între 13 şi 19, se desfăşoară la Bucureşti, pe aerodromul Popeşti-Leordeni, campionatul de aeromodele speciale al R.P.R., care reuneşte pe fruntaşii aeromodelismului din întreaga ţară. Au fost programate următoarele probe: propulsor, motomodel, sbor circular (motor mecanic şi reacţie). Deasemeni au fost programate probe pentru construcţiile de helicopter, autogir şi ornitopter (cu motor de cauciuc, mecanic şi cu reacţie). Participarea concurenţilor din regiuni şi din raioane se va face pe criteriul performanţelor realizate in cursul anului. Iată şi modul cum vor fi reprezentaţi constructorii de aeromodele din R.P.R. la acest concurs: Regiunea Iaşi: 2 concurenţi; Reg. Bacău: 3 concurenţi (unul fiind din raionul Tg. Ocna); Reg. La poligonul I.C.F. s-a desfăşurat concursul de tir „Cupa 23 August" organizat de asociaţia Spartac. Au participat 264 de băieţi şi 25 fete. Cea mai bună mobilizare a reuşit-o colectivul Spartac, raionul T. Vladimirescu, care a prezentat 93 concurenţi. Cu prilejul acestui concurs, 150 aspiranţi şi-cu trecut cârma de tir din cadrul Complexului sportiv de Stat GMA. Primele locuri au fost ocupate astfel : BAEŢI : Ion Cocoş (Spartac) 44 p. din 50 posibile; 2. Bruno Teodorescu (Coop. Sahova) 43 p.; 3. Ardeluş Tulbure (BRPR) 43 p. ; 4. Mircea Niculescu (CAM) 43 p.; 5. Ion Murgilă (Brutăria 11 Iunie) 43 p. FETE : Ludmila Filotti (Banca RPR) 40 p.; 2. Emilia, Manolescu (Textila) 39 p.; 3 Viorica Enache (Banca RPR) 38 p.; 4. Nana Dangas (Sovrom-asigurare) 37 p. ; Elisabeta Ene (13 Dec.) 35 puncte. Putna: 2 concurenţi; Reg. Galaţi- 4 concurenţi (2 fiind din raionul Brăila); Reg. Prahova: 11 concurenţi (Ploeşti 8, Târgovişte 1 şi Câmpina 2 concurenţi) ; Reg. Buzău: 1 concurent; Reg. Călăraşi: 2 concurenţi; Reg. Constanţa: 2 concurenţi; Reg. Bucureşti: 15 concurenţi; Reş. Severrin: 1 concurent (din raionul Reşiţa); Reg. Bihor: 2 concurenţi; Reg. Timişoara: CONCURS DE TUR PENTRU „DUPA 23 AUGUST" „Săptămâna G.IVLA.“ la înnot Luni a început să se desfăşoare in toată ţara „Săptămâna G-M.A.“ la înnot. Această frumoasă acţiune iniţiată de ziarul Scânteia Tineretului în cinstea Festivalului de la Berlin a trezit un viu interes în rândurile miilor de aspiranţi G.M.A., care au astfel un bun prilej pentru trecerea normelor de înnot. Colectivele Progresul I.T.B, Spartac „Raionul Tudor Vladimirescu" şi Spartac „Filimon Sărbu“ sunt numai câteva din cele care, acordând importanţa cuvenită acestui eveniment, au mobilizat un mare număr de aspiranţi, deşi timpul a fost nefavorabil. Pentru asigurarea unui cât mai mare succes al acestei acţiuni şi pentru ca numeroşi aspiranţi să-şi poată trece norma la înnot, este necesar ca atât comitetele raionale, orăşeneşti cât şi cele regionale C.F.S. să lucreze în strânsă legătură cu comitetele raionale, orăşeneşti şi regionale U.T.M. Munca va trebui să fie îndeplintă în aşa fel, încât comisiile G.M.A. şi comitetele CFS să nu fie nevoite să se ocupe ele de mobilizarea aspiranţilor. Acestea vor organiza totul din punct de vedere tehnic şi vor urmări îndeaproape stricta evidenţă a rezultatelor, pentru premierea colectivelor şi aspiranţilor evidenţiaţi. Sâmbătă şi Duminică se va desfăşura în Capitală un concurs la care vor participa innotătorii noştri fruntaşi. Concursul este organizat tot în cadrul săptămânii GMA. In concurs sunt următoarele probe: Seniori: 500 m. liber, 10x50 m liber, 4x50 m. bras 500 m. bras și 400 m. spate. Senioare: 800 m. liber, 3x50 m. mixt, 400 m. bras, 200 m. spate, 6x50 m. liber. Juniori: 500 m. liber, 4x50 m. liber, 500 m■ bras, 400 m. spate, 4x200 m. bras. Junioare: 500 m. liber, 6x50 m. liber, 400 m. bras, 150 m. individual mixt, 400 m. spateînscrierile pentru acest concurs se primesc până Vineri seara la ora 19 la sediul comisiei orăşeneşti de nataţie- A doua probă a campionatului auto-motociclist viteză in coastă Duminică se va desfăşura la Sinaia a doua probă a campionatului auto-motociclist de viteză, iar coastă, al R.P.R. Dintre cursele în coastă, competiţia de la Sinaia a avut până în prezent cele mai multe ediţii. Duminică cursa se va alerga pentru a 11-a oară. Spre deosebire de prima probă a campionatului, prin virajele mai multe şi mai repezi ale traseului, cursa de la Sinaia este cu mult mai grea. Aceasta se poate constata şi din mediile orare scăzute — dar totuşi valoroase — care au fost realizate în ediţiile trecute (în 1950, cel mai bun timp la această cursă a fost realizat de N. Buescu. Pe 2160 m, el a obţinut 1:44,04 în timp ce anul trecut la Predeal pe o distanţă aproape egală, cel mai bun timp, realizat tot de N. Buescu a fost de 1:06,95). Cursa de la Sinaia cere concurenţilor o tehnică avansată, dexteritate, antrenament intens şi temeinice cunoştinţe mecanice. La proba a doua a campionatului vor participa numai concurenţii invitaţi de organizatori şi anume cei care s-au clasat în prima probă a campionatului, în concurs urmând să rămână cei mai buni motociclişti şi automobilişti. Cursa de la Predeal a constituit o surpriză în ceea ce priveşte comportarea alergătorilor socotiţi, până nu de mult, începători. Astfel, dacă ne gândim la tânărul I. Gologan (Dinamo) care a ocupat primul loc la 350 cmc, M. Cernescu (Dinamo) venit pe locul 2 la 500 cmc. lanţ, înaintea lui Al. Lăzărescu, alergător cu frumoase performanţe, Gh. Mormocea (CCA) primul clasat la 750 cmc., Sandi Ştefan—P. Enescu (Dinamo) la proba de ataş sub 600 cmc. şi cuplul Gheorghe Ion— C. Udrescu (CCA) la ataş peste 600 cmc. care au doborît recordul coastei deţinut de I. Spiriu, rezultatele obţinute de toţi aceştia sunt bune. In calea a doua a campionatului, toţi aceşti tineri vor căuta să confirme posibilităţile şi cunoştinţele lor tehnice întro dârză întrecere cu alergătorii de valoare, dintre care unii au ocupat, ca fie, deal, locuri următoare. Această dispută anunță cea de a doua probă a campionatului de viteză în coastă a R.PR A**—vede interesantă. In cinstea celui de al III-lea Festival Molî ’icdl al Tinentului şi Studenţilor pentru pace de la Berlin şi a Jocurilor Mondiale Universitare de vară, Comisia Centrală de atletism organizează Duminică 5 August, începând de la ora 17, un concurs pe stadionul Republicii. La această întrecere sportivă vor participa toţi atleţii şi atletele dirn lotul de juniori şi seniori al RPR care se află în Capitală, precum şi alţi atleţi cu performanţe de valoareÎnscrierile la acest concurs se fac până Vineri 3 August 1951, ora 13, la Comisia Orăşenească de Atletism. In cadrul acestui concurs se va desfăşura şi campionatul de maraton redus (25 km), între reprezentativele C.G.M. M.A.I. şi MF.A. Programul competiţiei va fi următorul: ora 17 — plecarea în mar alegi, „triplu scdii :prosL7,5.. **. 200 m. garduri băieţi, greutate băieţi, lungime fete; ora 17,25 — 80 m. garduri fete; ora 17,35 — 100 m. plat băieţi; ora 17,40 — 100 m. plat fete, înălţime băieţi, disc feţe; ora 17,50 — 1000 m. plat băieţi; ora 18 — 400 m. plat fete; ora 18,10 — 400 m. plat băieţi, greutate fete, suliţă băieţi; ora 18,35 — dosilea maraton; ora 18,55 — disc băieţi, lungime băieţi, ora 19,10 —*,3000 m. ob sta In cinstea Festivalului DUMINICĂ PE STADIONUL REPUBLICII UN NOU CONCURS DE ATLETISM