Sportul Popular, noiembrie 1951 (Anul 6, nr. 1962-1975)

1951-11-01 / nr. 1962

Memuonm Echipele calificate se pregătesc intens pentru finalele campionatului de cros pe echipe al R.P.R. „Să întâmpinăm 7 Noembrie“ Măreaţa competiţie populară închinată celei de a 34-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, campionatul de cros pe echipe al RPR „Să întâmpinăm 7 Noembrie” la sfârşit Duminică, prin finalele pe ţară care se vor desfăşura în Capitală. Larga participare a masselor de tineret sportiv, ca şi aspectul sărbătoresc pa , care l-au luat concursurile dea lungul celor trei etape organizate până acum, au dat acestei mari competiţii sportive desfăşurate în cadrul Lunii Prieteniei Româno-Sovietice, ari caracter de hotărîtă manifestare a dragostei tineretului nostru sportiv faţă de Marea Uniune Sovietică şi faţă de genialul conducător şi învăţător al oamenilor muncii din întreaga lume, tovarăşul Stalin. Intr’adevar, cifrele de participanţi înregistrate în diferite regiuni in etapele precedente demonstrează cu tărie acest lucru. Cei peste 30.000 concurenţi din regiunea Mureş, ca şi cei peste 18.000 participanţi din regiunea Sibiu, 5680 din Satu Mare, etc. sunt o mărturie a entuziasmului cu care a participat tineretul nostru la această mare întrecere sportivă. începând cu concursurile pe colective şi comune şi continuând cu cele pe raion şi regiune, campionatul de cros a răscolit massele, angrenându-le în întrecere şi atrăgând totodată un mare număr de noi elemente în sport. Concursurile regionale, prin buna lor organizare şi larga participare a spectatorilor, au constituit puternice manifestaţii de dragoste şi prietenie faţă de Uniunea Sovietică, de hotărire în lupta pentru pace. Ele au scos totodată în evidenţă numeroase tinere talente ca sportivii din echipele colectivelor Metalul, Voinţa şi Avântul din Sibiu, Ferma Roşie şi Progresul Centrul Poligrafic Nr. 1 din Capitală, etc. Acum, atenţia tuturor se îndreaptă spre finalele pe ţară, care se vor desfăşura Duminică, la Capitală. Miile de oameni ai muncii care au asistat la precedentele etape, în special cele regionale şi pe Capitală, se aşteaptă la concursuri de un înalt nivel tehnic. Sportivii calificaţi în finale, la rândul lor, se pregătesc cu intensitate pentru a reuşi o comportare care să facă cinste colectivelor pe care ei le reprezintă, comportare care să corespundă interesului cu care sunt așteptate concursurile finale aile campionatului de cros. Astfel echipele finaliste ale colectivului Constructorul Sovrom din Capitală (care s-au clasat pe primele locuri la categoriile senioare şi juniori în cadrul concursului pe Capitală), se antrenează după un program special, beneficiind din plin de bunele condiţii pe care Asociaţia le-a pus la dispoziţie. Pe terenul Constructorul, de pe şoseaua Olteniţa, echipele se pregătesc urmând un antrenament ştiinţific şi realizând zi de zi noi progrese. La fel de temeinic se pregăteşte echipa finalistă a colectivului sportiv Locomotiva PTT. Aci, antrenamentele se desfăşoară sub directa conducere a instructorului secţiei de atletism a colectivului, Adrian Zugrăvescu, care urmăreşte î special îmbunătăţirea condiţiei fizice a finaliştilor. Fiecare şedinţă de antrenament este urmată de o atentă analiză, care scoate în evidenţă progresele realizate ca şi lipsurile care mai sunt de remediat. Un preţios aport la buna pregătire a concurenţilor îl aduc maeştrii sportului V. Teodosiu şi D. Chiose, care la fiecare antrenament dau îndrumări tinerilor din echipă şi le cronometrează alergările. Intensele pregătiri ale finaliştilor din Capitală şi din ţară, ca şi măsurile pe care le-au luat din timp organizatorii acestor întreceri sunt o chezăşie a succesului desfăşurării finalelor pe ţară ale camionatului de cros pe echipe al RPR „Să întâmpinăm 7 Noem- Campionatul tU cros pe echipe al R.P.R. „Să întâmpinăm 7 Noembrie" a atios la start mii de concurenţi. In clişeu, un aspect de la crosul desfășurat Duminică pe hipo-• dromul Băneasa Trap. Noi manifestaţii sportive organizate in cinstea Lunii Prieteniei Româno-Sovietice Tot mai multe manifestaţii sportive în cinstea zilei de 7 Noembrie şi a Lunii Prieteniei Româno Sovietice! Sub această lozincă sportivii din toată ţara au pornit să se întreacă în cadrul a numeroase competiţii sportive. „ Zilele trecute peste 100 sportivi au luat parte la întrecerile de volei, popice, atletaim şi fotbal organizate la Piteşti. Iată câteva din rezultatele tehnice Înregistrate în cadrul acestei competiţii : volei, fete : Şcoala Pedagogică No. 1 (Piteşti) — Şcoala Pedagogică No. 2 (Piteşti) 2—0 ; popice : Flamura Roşie (Piteşti) — Flamura Roşie (Râmnicu Vâlcea) 530—450); fotbal : SMTCC (Piteşti) — SMTM (Piteşti) 3—1 (1-1) (Preda Ion corespondent). La Brăila a avut loc, într’un cadru sărbătoresc, deschiderea oficială a competiţiunilor închinate Lunii Prieteniei Româno-Sovietice. Miile de spectatori prezenţi la aceste competiţii au fost plăcut impresionaţi de avântul cu care s-au întrecut tinerii în cadrul competiţiei de atletism Cupa Juniorilor. Dintre rezultate merită a fi subliniate următoarele: 100 m, plat băeţi Victor Vişinescu (Loc. P.C.A.) 11 sec. 7/10, grenadă Constantin Creţu (Progresul Brăila) 63,10 m. @ In zilele de 27 şi 28 octombrie au avut loc la Râmnicu Vâlcea o serie de întreceri între sportivii şcolilor medii din localitate şi cei ai Şcolii Medii Tehnice de Cultură Fizică şi Sport Bucureşti. Competiţiile s’au bucurat de un mare succes şi în cadrul lor s’au înregistrat o serie de rezultate excelente, in special la atletism. Astfel, la 100 m, Giurculescu (SMTCF) a reuşit 11.9 Bec. Pasovschi (SMTCF) a alergat 2000 m. în 6 min. 14 sec., la înălţime Tomescu (SMTCF) a sărit 1,60 m., iar la prăjină loan Paul (SMTCF) a trecut 3,60 m. (un rezultat remarcabil). Dintre rezultatele probelor femenine ies în evidenţă cele obţinute la greutate — 9,85 m. — şi disc — 29,64 m. — de Liliana Oprea (SMTCF). Au mai avut deasemeni loc, întreceri de baschet, volei, handbal şi tenis de masă. (Mugur Frazzei-corespondent). „ Majoritatea colectivelor şcolare din Capitală s’au întrecut săptămâna trecută într’un concurs atletic. Pentru această manifestaţie elevii s’au pregătit cu grijă, evidenţiindu-se în această direcţie colectivele sportive ale liceului de băeţi Nr. 9 şi ale Şcolii Medii Tehnice Germane de Comerţ unde au avut loc antrenamente speciale conduse de profesorii de educaţie respectivi, N. Cruli şi Preiss. In concurs s-au înregistrat multe rezultate bune dintre care remarcăm : 12,13 m. la greutate băeţi realizaţi de Manolescu (L. B. Nr. 9), 11,8 sec. pe 100 m. şi 4,22 m. la lungime, ambele rezultate obţinute de Aurel Strijec (Şc. Med. Tehn. Germ.) precum şi 1,60 m. la înălţime Vasile Dumitrescu (lie. băeţi Nr. 9). „ La Câmpulung Muscel au fost organizate competiţii de volei, handbal, tenis de masă, şah. Toate colectivele din localitate au participat la aceste întreceri, care au fost urmărite de numeroşi spectatori. (Eugen Andreicoorespondent). • In cinstea zilei de 7 Noembrie resortul turism din Secţia Cultură Fizică şi Sport C.G.M. organizează la Oraşul Stalin un mare concurs de orientare turistică. Vineri vor pleca din toate regiunile ţării echipele reprezentative. Sâmbătă va avea loc deschiderea festivă după care vor urma două conferinţe tratând problemele de orientare. Defilând prin Oraşul Stalin, concurenţii vor urca la cabana C.G.M. Poiana Stalin unde vor fi cazaţi. Sâmbătă noaptea va avea loc un concurs de orientare de noapte care va dura 5 ore, iar Duminică dimineaţa se va desfăşura concursul de zi. Vor lua parte 120 participanţi. Sâmbătă şi Duminică se va desfăşura la Ploeşti, Galaţi, Oraşul Stalin, Lugoj şi Cluj, cea de a doua etapă a campionatului de gimnastică al R.P.R., faza de zonă. La aceste întreceri vor participa primele echipe clasate în prima fază, de raion, fete şi băeţi. Anul trecut, cea de a doua etapă a Campionatului s-a desfăşurat în trei oraşe (Arad, Cluj şi Oraşul Stalin), cu participarea a 234 gimnaşti şi gimnaste. Anul acesta, datorită răspândirii acestui sport în massele de oameni ai muncii — în special prin complexul G.M.A. — participarea la cea de a doua etapă a campionatului R.P.R. este cu mult mai mare. Astfel, la Ploeşti se vor intrece 64 gimnaşti şi gimnaste, la Galaţi 95, la Oraşul Stalin 95, la Lugoj 99.. . iar la Cluj 98. Din aceste cifre, peste 5 aii reprezintă elementul feminin, cea ce, fără îndoială, constitue un mare succes al gimnasticei noastre, dar şi al atragerii elementului feminin în practicarea sportului. Multe centre, cum ar fi de pildă R. Vâlcea, Fălticeni, Botoşani, Lipova, etc., participă pentru prima oară la campionatul R.P.R. . Cu ocazia desfăşurării fazei de zonă a campionatului de gimnastică, la Lugoj se va inaugura o mare sală de sport, construită prin grija Confederaţiei Generale a Muncii. Noua sală de gimnastică constitue un mare sprijin, pe care l-au primit sportivii acestui centru în care gimnastica este foarte răspândită. Tot cu această ocazie, la Ploeşti se va face şi o demonstraţie la care participă gimnaşti şi gimnaste aparţinând cercului „Tânărul Dinamovist“, precum şi gimnaştii şi gimnastele din centrul de antrenament care funcţionează în localitate. Desfăşurarea de până acum a campionatului de gimnastică al R.P.R. a arătat însă şi unele lipsuri ale unor centre, în care în anii trecuţi gimnastica ocupa un loc de frunte. Astfel, este cazul oraşelor Alba Iulia şi Sibiu, oraşe care totdeauna aduceau în campionat cel mai mare număr de participanţi în primele două faze. Anul acesta însă, în Alba Iulia şi Sibiu nici nu s’a desfăşurat faza de raion şi, evident, sportivii nu s’au clacat pentru faza de zonă. Comisia locală de gimnastică din Alba Iulia are o gravă delăsare in muncă, o totală indiferenţă faţă de această importantă competiţie sportivă care are menirea de a atrage cât mai mulţi oameni ai muncii spre practicarea gimnasticei Comitetele C.F.S. ale oraşelor în care s-au observat asemenea deficienţe, ca şi Inspecţia de gimnastică din CCFS, au datoria de a cerceta care au ferit cauzele acestor lipsuri. Faza de zonă a campionatului de gimnastică al R.P.R. Din activitatea asociaţiilor sportive Una din preocupările de seamă ale asociaţiilor sportive, ca dealt fel a tuturor activiştilor mişcării de cultură fizică şi sport,este pregătirea temeinică a sezonului de iarnă. Iată câteva din acţiunile întreprinse de consiliile asociaţiilor, in • vederea asigurării unei rodnice activităţi în timpul iernii. 9 CONSILIUL central al asociaţiei „Metalul" se preocupă de crearea cadrelor tehnice necesare activităţii din timpul iernii. Astfel, au fost pregătiţi şase instructori de schi care vor fi repartizaţi in • special colectivelor din Oltenia şi Moldova unde schiul—încă insufi- cient practicat — necesită mai multă îndrumare. Deasemeni, aso- ' ciafia a trimis colectivelor sportive echipamentul necesar începerii ac- ' tivităţii sportive de iarnă. Majoritatea echipamentului şi materialului i- a fost îndrumat către marile centre industriale, Reşiţa şi Oraşul Stalin, unde asociaţia are puternice colective care se pregătesc■ pentru o intensă activitate în lunile de iarnă CONDUCEREA asociaţiei „Flamura Roşie" se preocupă şi ea de sezonul de iarnă. Instructorii asociaţiei au verificat pe teren sta- rea şi cantitatea materialului sportiv de iarnă existent in colective şi pe baza constatărilor s’a procedat la repartizarea echipamentului şi materialului nou cumpărat. Trebue remarcată o iniţiativă folosi- ' toare a acestei asociaţii, care a procedat, prin mijloace proprii, la transformarea bocancilor obişnuiţi în bocanci speciali pentru alergă- i ale de fond pe schi. Colectivele din Capitală ale asociaţiei duc însă lipsa unei săli de la sport şi Asociaţia n’a reuşit încă să remedieze această situaţie. Secţia de Cultură Fizică şi Sport a C.G.M. trebue să ajute asociaţia in această privinţă, pentru că altfel mii de muncitori textilişti din Capi- iată vor rămâne in afara activităţii sportive de iarnă. MEMBRII asociaţiei „Flacăra" din Ploeşti şi Lupeni vor , folosi, in timpul iernii, cele două săli de sport recent amenajate prin munca depusă de consiliie provizorii ale celor două colective cu sprijinul consiliului asociaţiei. SPORTURILE de iarnă vor cunoaşte o largă desvoltare in cadrul colectivelor asociaţiei „Spartac". In acest scop au fost intreprinse, de pe acum, acţiuni menite să asigure condiţii optime de pract , ticare a hocheiului, schiului, patinajului etc. La Oraşul Stalin, Odorhei, Tg. Săcuesc, Gheorghieni, Sighişoara, Tg. Mureş, Cluj, Sf. Gheorghe şi Bucureşti vor activa anul acesta echipe de hochei cărora le-au fost repartizate materiale necesare. Sportivii asociaţiei „Spartac" vor practica în timpul iernii şi sporturile de sală. In Bucureşti, de exemplu, colectivele asociaţiei 7 „Spartac" vor folosi sălile: Ministerul de Finanţe (pentru gimnastică), Banca R.P.R. (pentru scrimă, volei şi baschet), Bere Rahova (atle-tism şi lupte) etc. 7 # TANARA asociaţie „Voinţa" se ocupă în primul rând de for-y marea instructorilor tehnici pentru sporturile de iarnă. In acest scop , consiliul asociației va organiza o tabără de schi, în cadrul căreia vor fi pregătiţi instructorii respectivi şi se vor antrena schiorii tran- Iaşi. Colectivul Lemn Construcţii din Bucureşti pregăteşte un pati- z noar care va fi folosit de membrii colectivului. De asemenea, asociaţia a şi trimis colectivelor sale din ţară primul stoc de materiale şi echimipament pentru sezonul de iarnă. In Bucureşti ,asociaţia „Voinţa" va amenaja o sală de antrenament centru box. I Campionatul de haltere pe echipe al R. P. R. Sâmbătă şi Duminică se va desfăşura o importantă competiţie de haltere , campionatul pe echipe al R.P.R., care va da prilejul celor mai buni ridicători din ţară să arate roadele pregătirilor efectuate în ultima vreme. Alături de Ilie Dancea (CCA), Ilie Ienciu (Spartac), Gh. Piticaru, Al. Cosma, Virgil Lefter (Dinamo), a căror valoare a fost confirmată în multe competiţii, prin performanţele realizate, vor concura numeroşi tineri talentaţi din provincii. Numărul acestora se ridică la peste 60, această cifră dovedind progresul cantitativ al acestei discipline sportive. Este important de arătat că, de data aceasta, punctajul nui se va face pe baza locurilor ocupate pe categorii, din urma totalizări greutăţilor ridicate de echipa respectivă. Faptul acesta este foarte important, deoarece el stimulează concurentul să ridice cât mai mult şi să nu se orienteze după locul ce-l ocupă un clasament, aşa cum greşit au procedat unii concurenţi la întrecerile din cadrul campionatelor dintre reprezentativa asociaţiilor sindicale, CCA şi Dinamo. Concursul va începe Sâmbătă la ora 16,30, in sala CCFS Floreasca, și continuă în aceeaşi sală, Duminică, de la ora 10. In cinstea zilei de 7 Noembrie Tura alpină in stea Sâmbătă 27 Octombrie, din Oraşul Stalin şi Bucureşti a plecat spre localităţile de la poalele Bucegilor un număr impresionant de turişti, care urmau să ia parte la tura In stea organizată de Consiliul Sindical Regional Bucureşti în cinstea zilei de 7 Noembrie. Duminică dimineaţă, din cabanele Vârful cu Dor, Republica, Peştera, Gura Dihamului, Diham, Babeie, Caraiman şi Căminul Alpin, grupuri masive de turişti, reprezentanţi ai tuturor asociaţiilor sportive sidicale au pornit către Vârful Omul. Printre cei ce urcau se aflau lăcătuşul Nicolae Szekely de la Tractorul Oraşul Stalin, fruntaş în producţie, decorat cu Medalia Muncii, strungarul fruntaş nic Ivan de la „21 Decembrie“ din Capitală, studenta Corina Dudău de la Institutul de Construcţii din Bucureşti, boxeurul fruntaş Eustaţiu Mărgărit şi mulţi alţii. Vremea a fost deosebit de favorabilă. Soarele strălucitor scânteia deasupra munţilor Înzăpeziţi. La ora 12.30, din cinci direcţii, grupuri compacte de turişti au scsit la Omul, purtând steagurile care fâlfâiau mândre în bătaia vântului. După formarea careului, din toate piepturile a răsunat un puternic ,,SLAVA LUI STALIN"* *. Asociaţiile au dat raportul, apoi muncitorii din Oraşul Stalin au citit două mesagii care cuprindeau angajamentul de a_ lupta cu dârzenie În producţie pentru a Întâmpina cu noi succese marea sărbătoare de la 7 Noembrie. Este pentru prima dată în istoria turismului nostru când 250 turiști urcă in mod organizat pe cel mai înalt vârf al Bucegilor. „SPORTUL POPULAR” Nr. 1962 Pag. 3-a