Sportul Popular, mai 1952 (Anul 7, nr. 2045-2061)

1952-05-03 / nr. 2045

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNIJI-VA! " —1 ■ ................................................................... " ~ —........................... " 1 — --------------------------------------------------------- ---------------------- ...................................... — ANUL VI Nr. 2045 * Sâmbătă 5 Mai 1952 * 8 pagini, 25 bani Trimiţând salutul frăţesc al poporului nostru tuturor popoarelor luptătoare pentru libertate şi independenţă şi adresând un fierbinte şi entuziast salut marelui Stalin „eliberatorul şi sprijinitorul luptei noastre pentru construirea unei noi vieţi, socialiste”, tovarăşul Gh. Apostol a spus: „Strângând şi mai mult rândurile în jurul Partidului Muncitoresc Român şi al Comitetului său Central în frunte cu conducătorul iubit al poporului nostru muncitor, tovarăşul Gheorghiu-Dej, să ridicăm tot mai sus steagul luptei noastre pentru întărirea puterii economice şi de apărare a patriei noastre scumpe, pentru făurirea unei vieţi fericite poporului nostru"* Apoi, tovarăşul Anton Tatu Jianu, preşedintele comitetului executiv al sfatului popular al Capitalei, în numele participanţilor la marea demonstraţie de 1 Mai din Capitală a dat citire telegramei adresată tovarăşului Stalin. întreaga asistenţă se ridică în picioare şi scandează cu însufleţire: Sla vă lui Sta lin... Sla vă lui Sta-lin... Sla vă lui Sta-lin... U-R-S-S... U-R-S-S... U-R-S-S... In sunetele fanfarei începe defilarea oamenilor muncii din Capitală. Trec întâi gărzile muncitoreşti înarmate, bărbaţi şi femei cu chipuri arse de soare, cu priviri hotărite. Tribunele ii aplaudă cu deosebită însufleţire. Defilarea gărzilor muncitoreşti ne aminteşte de zilele lui August 1944, când muncitorii din fabirici şi uzine, organicizaţi şi conduşi de partid, au pus.^ mâna pe arme, luptând împotriva dictaturii antonesciene şi sdrot,, bind în acelaş timp trupele hitla riste care încercau să reocupe Bucureştiul, pentru a-i trece pritn foc. In rândurile gărzilor muncitoreşti înarmate sunt mulţi dintre vitejii luptători din 1944, sunt mulţi alţi tineri şi vajnici patrioţi crescuţi de partid, gata să apere cu piepturile lor cuceririle poporuului nostru muncitor, munca sat paşnică şi fericită de astăzi, zilelor luminoase de mâine. Aceste zile luminoase se făuresc (Continuare in pag. 5-a). : In numărul de astăzi: 0 Presa sovietică, dar luminos în lupta pentru pace și progres. (pag. 3-a) 0 Concluzii după finalele campionatelor individuale de box ale R.P.R (pag- 4-a): • înaintea celei de a VlII-a etape a diviziei B la fotbal (pag. 4-a) • Finalele campionatului de tenis, de masă al R.P.R. încep Marti la Orașul Stalin. (pag. 5-a). • Antrenamentul aruncătorului de ciocani (pag. 6-a) • Totul poate porni de la fotbal. (pag. 7-a) • Miercuri a început cursa cicliști Varșovia — Berlinz- Praga. (pag. 8-a). MĂREAŢA SĂRBĂTORIRE A ZILEI DE 1 MAI Măreaţa zi de 1 Mai, Ziua Solidarităţii Internaţionale a celor ce muncesc, Ziua frăţiei muncitorilor din toateţările, a fost sărbătorită anul acesta cu o însufleţire fără seamăn. Bucuria oamenilor muncii din ţara noastră de a sărbători ziua proletariatului internaţional, mai puternic şi mai hotărît ca oricând, şi-au manifestat-o toţi cei ce muncesc şi braţele şi cu mintea în oraşele şi satele Republicii noastre dragi. Capitala a fost nespus de frumoasă în această dimineaţă însorită de Mai, în mândra ei haină de sărbătoare, în roşul aprins al steagurilor. In ghirlandele de brad care împodobeau străzile şi instituţiile, în florile şi covoarele din ferestrele şi de pe balcoanele clădirilor. In fiecare colţişor puteai să vezi mărturia dragostei şi a voioşiei cu care oamenii muncii din fabricileşi întreprinderile Capitalei au întâmpinat ziua de 1 Mai. Pretutindeni, steguleţe roşii şi tricolore, pretutindeni pancarte, lozinci şi panouri, pretutindeni flori şi verdeaţă. Pe frontispiciul blocurilor au fost aşezate portretele conducătorilor Partidului Muncitoresc Român, în frunte cu fiul iubit al clasei muncitoare şi conducătorul ei dârz în lupta pentru construirea socialismului, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Din tablourile mari împrejmuite cu ghirlande de flori figura luminoasă a lui Iosif Vissarionovici Stalin, genialul dascăl al omenirii progresiste, domina sărbătoarea, făcea să bată mai puternic inimile sutelor de mii de oameni ai muncii care se îndreptau în nesfârşite coloane, cântând şi scandând lozinci, spre locul unde avea să se desfăşoare marea demonstraţie de 1 Mai. ...E ora 9 dimineaţa. In tribuna principală din Piaţa Generalissimul Stalin iau loc conducătorii partidului şi guvernului. Sosirea lor prilejueşte o vibrantă manifestaţie de dragoste şi recunoştinţă. Minute întregi răsună în uriaşa piaţă numele tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej. Fanfara aşteaptă comanda baghetei. Alămurile lucesc în seara Câteva clipe de înfrigurată aşteptare şi apoi se aud acordurile puternice ale imnului R.P.R., după care fanfara intonează înălţătorul imn al Uniunii Sovietice. Tribunele freamătă şi scandează cu înflăcărare numele marelui conducător al invincibilei Ţări a Socialismului, stegarul luptei pentru pace: Statin. In numele şi din însărcinarea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român,, tovarăşul Gheorghe Apostol, preşedintele Confederaţiei Generale a Muncii, felicită pe oamenii muncii de pe întreg cuprinsul Republicii, cu prilejul zilei de 1 Mai. „Sub conducerea Partidului Muncitoresc Român — a spus în continuare tovarăşul Gh. Apostol — clasa muncitoare, aliată cu ţărănimea muncitoare, obţine succese însemnate în lupta pentru înfăptuirea primului nostru cincinal, pentru construirea bazei economice a socialismului în scumpa noastră patrie". După ce a trecut în revistă însemnatele succese obţinute de poporul nostru muncitor, tovarăşul Gh. Apostol a arătat condiţiile minunate ale „înfăptuirii cu succes a programului stalinist de construire a comunismului“ în care popoarele sovietice sărbătoresc anul acesta ziua de 1 Mai. Deasemeni, tovarăşul Gh. Apostol a arătat condiţiile în care marele popor chinez, condus de gloriosul Partid Comunist Chinez, sărbătoreşte 1 Mai, subliniind apoi eroismul poporului coreean, care și apără libertatea luptând împotriva criminalilor agresori americani. . 1 ■ • .. •* ’ T R A I A SC A I M A ! -r :- -A- .. . - * ’ • V* - - V : ' *• • * * Tribuna officială Tovarăşului IOSIF. VISSARIONOVICI STALIN r Moscova - Kremlin Oamenii muncii din Capitala Republicii Papillare Române Întruniţi în marea demonstraţie cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, vă trimit, scumpe Iosif Vissarionovici, iubit prieten al poporului nostru şi marele conducător al popoarelor în lupta pentru pace şi socialism, un fierbinte salut de dragoste şi recunoştinţă. Cu prilejul acestei mari sărbători oamenii muncii din Capitala Republicii noastre îşi trec in revistă măreţele realizări In lupta pentru construirea socialismului în patria noastră, realizări obţinute cu ajutorul frăţesc al marii Uniuni Sovietice, sub conducerea Partidului Muncitoresc Român. In această măreaţă zi de sărbătoare a solidarităţii şi frăţiei muncitoreşti internaţionale, oamenii muncii de pe întreg cuprinsul patriei noastre îşi manifestă solidaritatea cu oamenii muncii din toate ţările lnmii, în lupta comună împotriva agresorilor imperialişti americani şi englezi şi a lacheilor lor, pentru apărarea păcii şi a colaborării frăţeşti intre popoare. In rândurile frontului mondial al păcii, în frunte cu invincibila Uniune Sovietică, poporul nostru muncitor ia parte cu hotărlre la lupta pentru apărarea păcii. Sub steagul lui Marx, Engels, Lenin, Stalin păşim cu Încredere în viitor şi suntem convinşi de izbânda cauzei păcii în lume, pentru că in fruntea acestei măreţe lupte se află conducătorul comunismului mondial, Iosif Vissarionovici Stalin. Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc! Trăiască lupta popoarelor pentru pace, democraţie şi socialism! Trăiască bastionul păcii şi independenţei popoarelor, marea Uniune Sovietică! Slavă celui mai iubit prieten al poporului român, genialul învăţător şi conducător al oamenilor muncii din întreaga lume, Iosif Vissarionovici Stalin!