Sportul Popular, noiembrie 1952 (Anul 7, nr. 2139-2154)

1952-11-01 / nr. 2139

PROlWMtt B*N TOATE TARflE WftffcV*! ANUL VIII Nr. 2159 * Sâmbătă 1 Noembrie 1952 -k 8 pagini 25 bani IN APĂRAREA PĂCII URIAŞA luptă a popoaremr pentru menţinerea şi consolidarea păcii capătă pe zi ce trece o amploare tot mai mare. Oamenii cinstiţi din lumea întreagă, toţi cei care doresc din tot sufletul pacea şi fericirea căminelor lor, au primit Apelul Consiliului Mondial al Păcii cu privire la convocarea Congresului popoarelor pentru pace, cu justificată bucurie şi încredere. In toate ţările lumii, sute de milioane de oameni, bărbaţi şi femei de cele mai diferite convingeri politice şi credinţe religioase au înţeles şi şi-au însuşit acest Apel. „Pacea poate fi salvată! Pacea trebue salvată!”. Aceste cuvinte — cu care se închee Apelul Consiliului Mondial al Păcii — au devenit lozinca oamenilor cinstiţi din întreaga lume strâns uniţi în lupta comună împotriva războiului şi a aţâţătorilor la război, în acţiunea uriaşă de pregătire a Congresului popoarelor pentru pace, de la Viena. Popoarele lumii sunt conştiente de forţa lor. Ele nu uită nici un moment istoric de cuvinte ale tovarăşului Stalin: „pacea va fi menţinută şi consolidată dacă popoarele vor lua , în propriile lor ■mâini cauza menţinerii păcii şi o vor apăra până la capăt”. Orice om cinstit din oricare parte a lumii a înţeles de mult că un nou război mondial ar însemna un adevărat cataclism, o nenorocire care ar înneca din nou omenirea într’un val de sânge. Atrocităţile din Coreea, folosirea bestialei arme bacteriologice, au stârnit revolta fiecărui om cinstit, au mobilizat massele de oameni simpli din întreaga lume în lupta acivă pentru apărarea păcii, pentru dejucarea planurilor mârșave ale celor care vor să provoace un nou măcel mondial. Faptul că la Adunarea Generală a O.N.U., propunerile Uniunii Sovietice, care tind cu adevărat la înlăturarea primejdiei unui nou război, sunt înăbuşite de către reprezentanţii guvernelor războinice într’un noian de vorbe goale, convinge odată mai mult massele de oameni simpli din întreaga lume de realitatea primejdiei unui nou război. De aceea, cu forţe unite, popoarele lumii prin reprezentanţii lor îşi vor spune răspicat cuvântul la Viena, manifestându-şi hotărîrea neclintită de a împiedica declanşarea unui nou război, ţintuind la stâilpul infamiei pe cei care, de dragul aurului, vor să distrugă Întreaga omenire. Alături de toate popoarele lumii, poporul nostru, conştient că planurile criminale ale aţâţătorilor la un nou război pot şi trebue să se distruse, păşeşte tot mai departe pe drumul luminos al apărării păcii. In întreprinderi, instituţii, cartiere şi sate au avut loc însufleţite adunări ale oamenilor muzicii, în cadrul cărora s’au ales noie comitete de luptă pentru pace. In conferinţe raionale, orăşeneşti şi regionale pentru apărarea păcii, oameni ai ştiinţei şi culturii, stahanovişti, muncitori, ingineri şi tehnicieni din fabrici şi uzine, ţărani muncitori şi colectivişti, medici, profesori şi învăţători, slujitori ai diferitelor culte religioase, studenţi, mici meseriaşi, văduve şi invalizi victime ale trecutului război, gospodine etc., au stat cuvântul pen- tru a-şi exprima hotărîrea neclin- tită de a lupta pentru apărarea păcii. Caracterul larg al tuturor acestor adunări, larga lor compoziţie, au dovedit clar faptul că mereu alţi şi alţi cetăţeni ai patriei noastre, care până acum nu participaseră la viaţa obştească, se conving de necesitatea luptei pentru pace şi intră în rândurile luptătorilor activi pentru apărarea păcii. Congresul Naţional pentru Apărarea Păcii, care îşi va începe în curând lucrările, va constitui o puternică manifestaţie pentru pace a întregului nostru popor, va reflecta hotărîrea şi dorinţa de pace cu care poporul nostru întâmpină măreţul Congres al popoarelor, de la Viena. Tineretul nostru sportiv participă cu toată însufleţirea la pregătirea Congresului Naţional pentru Apărarea Păcii şi a Congresului popoarelor pentru pace de la Viena. Sportivii din ţara noastră se conving, cu fiecare manifestaţie sportivă internaţională, că tineretul lumii este dornic de pace şi este hotărît să lupte pentru ca norii ameninţători care-i întunecă viitorul să fie împrăştiaţi. La Jocurile Olimpice de la Helsinki, sportivii noştri au înţeles odată mai mult că tineretul lumii merge unit pe drumul apărării păcii, că nici convingerile politice şi nici deosebirile de credinţă religioasă nu pot constitui o piedică în calea luptei comune pentru pace. Tineretul sportiv din ţara noastră ia parte din ce în ce mai activă la viaţa obştească, dovedindu-şi astfel hotărîrea neclintită de a contribui la lupta pentru apărarea păcii. Un exemplu concludent îl constitue larga participare a tineretului nostru sportiv, alături de întregul nostru popor muncitor, la lupta pentru victoria în alegeri a Frontului Democraţiei Populare, victorie care va întări statul nostru democrat popular, factor activ în lupta pentru apărarea păcii. In semn de recunoaştere a meritelor obţinute în lupta pentru pace, numeroşi sportivi ca Mircea Grigorescu, portarul echipei de fotbal Spartac „Bere Rahova”, Ion Chiriac, antrenorul secţiei de box a colectivului Metalul „Mathias Rákosi” etc., au fost aleşi de tovarăşii lor ca membri in noile comitete de luptă pentru pace. In cinstea conferinţelor de luptă pentru pace, sportivii din raionul şi oraşul Slatina, din Regiunea Autonomă Maghiară, din colectivul Voinţa Ploeşti etc. au organizat ştafete care au adus participanţilor la conferinţă salutul călduros al oamenilor muncii din oraşele, raioanele şi regiunile respective. In producţie, prin noi succese in întrecerea socialistă, pe terenul de sport, prin noi performanţe de valoare şi numeroase manifestaţii sportive închinate luptei pentru pace, în activitatea lor de zi cu zi, sportivii patriei noastre îşi unesc forţele cu ale întregului nostru popor muncitor în dorinţa de a întâmpina Congresul Naţional pentru Apărarea Păcii şi Congresul Popoarelor pentru pacea de la Viena prin noi realizări menite să ducă la întărirea acţiunii mondiale pentru apărarea celui mai scump bun al omenirii al PACEA. / ’* I ! SPORT WT ! Fiţi în primele rânduri ale agitatorilor. Intensificaţi popularizarea măreţelor cuceriri ale regimului nostru democrat-popular, desfăşuraţi tot mai larg munca de populariszare a candidaţilor Frontului Democraţiei Populare în cu- î prinsul circumscripţiilor electorale respective. | Luptaţi pentru ca toţi oamenii muncii de la oraşe şi sate să-şi exercite dreptul la vot, să devină participanţi tot mai activi la campania electorală, la victoria în alegeri a Fron.ru-- - ului Democraţiei Populare. ! | \ Comisiile electorale de circumscripţie au înregistrat candidatura tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej şi candidaturile altor conducători In ziua de 31 octombrie 1952 a avut loc şedinţa comisiei electorale a circumscripţiei Griviţa Roşie din Capitală. Tov. Matei Ioan, preşedinte al comisiei electorale de circumscripţie, a adus la cunoştinţa comisiei electorale că tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, secretar general al Comitetului Central al P.M.R. şi preşedinte al Consiliului de Miniştri a primit să candideze în circumscripţia electorală Griviţa Roşie din Capitală, unde a fost propus candidat din partea oamenilor muncii din întreprinderile: Complexul Griviţa Roşie, Depoul B. C., Utilaj Griviţa, Filatura „Dacia”, Textila „Griviţa”, „Sovrompetrol”, I.T.B. Bucureştii Noi, Staţia Griviţa, Institutul Tehnologic, Automotoare, „Partizana” şi altele. ai partidului şi guvernului Comisia electorală a hotârit să înregistreze candidatura tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, candidat al Frontului Democraţiei Populare pentru alegerile în Marea Adunare Naţională, în circumscripţia electorală Griviţa Roşie In aceeaşi zi, pe baza propunerilor oamenilor muncii din numeroase întreprinderi şi instituţii, comisiile electorale de circumscripţie au înregistrat următoarele candidaturi : Candidatura tovarăşului Apostol Gheorghe în circumscripţia electorală Hunedoara; Candidatura tovarăşului Bodnăraş Emil în circumscripţia electorală Suceava; Candidatura tovarăşului Boria Petre în circumscripţia electorală Oraşul Stalin Vest; Candidatura tovarăşului Chişinevschi Iosif în circumscripţia electorală „Casa Scânteii”; Candidatura tovarăşului Chivu Stoica în circumscripţia electorală Iaşi Sud; Candidatura tovarăşului Cosmn Dumitru în circumscripţia electorală Ploeşti Nord; Candidatura tovarăşului Constantinescu Miron în circumscripţia electorală Galaţi Est; Candidatura tovarăşului Grozaf-Petru în circumscripţia electorală Cluj Sud; Candidatura tovarăşului Monghioroş Alexandru în circumscrip-^ ţia electorală Tg. Mureş Nord; Candidatura tovarăşului Pârvulescu Constantin în circumscripţia electorală Craiova Est. (Agerpres) MANIFESTATII IN CINSTEA LINE PRIETENIEI ROMÂNO-SOVIETICE! • COMISIA orășenească de scrimă organizează Duminică, începând de la ora 16, un concurs de spadă electrică, în sala Spartac R.R.P.R. Concursul este dotat cu ,,Cupa 7 Noembrie" şi va întruni un mare număr de scrimeuri fruntaşi de la C.C.A., Spartac, Ştiinţa şi Progresul-Arta. • COLECTIVUL sportiv Spartac-Tudor Vladimirescu organizează un concurs de gimnastică deschis sportivilor de categoria II-a şi a IlI-a. Au fost invitaţi la întreceri gimnaşti şi gimnaste din colectivele Ştiinţa I.C.F., Locomotiva Bucureşti, Voinţa, Tânărul Dinamovist şi Spartac. Concursul începe azi la ora 16 şi continuă mâine dimineaţă de la ora 8.30 în sala de gimnastică Spartac Ministerul de Finanţe. COLECTIVUL sportiv Locomotiva Ministerul Transporturilor organizează mâine dimineaţă începând de la ora 10, pe lacul Herăstrău, un concurs de canotaj la care sunt invitate toate colectivele sportive sindicale din Capitală. „ DUMINICA dimineaţa, începând de la ora 9, se va desfăşura pe Stadionul Tineretului din Capitală o competiţie de oină, dotată cu „Cupa 7 Noembrie". Vor lua parte numeroase echipe printre care Dinamo 18, campioana din acest an, Rezervele de muncă Nr. 6, Ştiinţa I.C.F., Ştiinţa I.S.E.P., Şcoala Superioară Pedagogică şi Locomotiva Griviţa Roşie. • IN SALA de sport Sovromtractor din Oraşul Stalin s-a desfăşurat joi o gală de box, la care au participat boxeuri reprezentând colectivele: Dinamo, Şantierul, Metalul Steagul Roşu, Metalul Sovromtractor şi Locomotiva. S’au remarcat cu acest prilej, următorii boxeuri: D. Diamandi (Steagul Roşu) la categoria pană, M. Ungureanu (Dinamo) la categoria uşoară, R. Tincaru (Sovromtractor) la categoria cocoş, M. Albu (Steagul Roşu) la categoria semiuşoară şi Tudor Constantin (Sovromtractor) la categoria muscă. ANDREI ORBÁN corespondent • LA SIGHIŞOARA a avut loc o demonstraţie de gimnastică, executată de gimnaştii şi gimnastele din tabăra organizată in localitate de C.G.M. La demonstraţie au asistat un mare număr de spectatori. ION TURJAN corespondent • DUMINICA 2 Noembrie începând de la ora 8:30 consiliul regional sportiv al asociaţiei Progresul împreună cu colectivul sportiv Progresul—Sfatul Popular organizează, pe terenul Turda, un concurs special pentru trecerea normelor G.M.A. La acest concurs sunt invitate să participe toate colectivele sportive Progresul din Capitală. • LA PLOEŞTI se vor desfăşura azi, mâine şi luni intrecerile finale ale campionatului de tenis de masă al asociaţiei Voinţa. La aceste întreceri vor participa cei mai buni jucători din cadrul colectivelor sportive Voinţa — din oraşele: Galaţi, Buzău, Rădăuţi,, Bacău, Fălticeni, Focşani, Tg- Jiu, Cluj, Satu Mare, Reghin,, Oraşul Stalin, Arad, Constanţa, Bucureşti şi Ploeşti. Cursa ciclistâ ,,Circuitul Clujului“ DEVA, 31. — (Prin telefon dela trimisul nostru). — Vineri s’a dat startul în cea de şasea etapăa competiţiei cicliste de fond „Circuitul Clujului” , Câmpeni-Deva (100 km.). Ca şi celelalte etape — şi aceasta a fost caracterizată printr’o dispută dârză. Deşi s-a desfăşurat pe un traseu dificil, cicliştii au dat dovadă de multă combativitate. Chiar de la plecare, tinerii ciclişti Ferdinand Wittman (Ştiinţa) şi G. Mayerbuchler (Metalul) rulează susţinut şi reuşesc să se desprindă de pluton. Ei trec primii prin Abrud, dar în drum spre Brad plutonul acţionează în urmărirea fugarilor şi aceştia sunt prinşi. La Deva, plutonul intră compact şi învingătorul se decide la sprintul final. Bine plasat in mijlocul plutonului, Mircea Stan (Flamura Roşie) reuşeşte să întreacă numai cu uin sfert de roată pe C. Dumitrescu şi cu o lungime de bicicletă, pe F. Wittman, Marti© Ştefănescu şi Gh. Şandru — sosiţi în acelaş timp: 2 h. 54 min. In clasamentul general continuă să conducă Gh. Şandru cu 26 h. 48 min. 32 sec., urmat de I. Dolere şi Traian Chicomban. Pe echipe conduce Flacăra, urmată de Flamura Roşie, Ştiinţa şi Voinţa. Sâmbătă şi Duminică s© desfăşoară ultimele două etape ale competiţiei: Deva-Sibiu (140 km.) şi Sibiu-Cluj (177 km.). H. NAUM Campionatul de cros pe echipe al R. P. R. „Să întâmpinăm 7 Noembrie“ înaintea finalei... Cu aproape două luni de zile în urmă, primele întreceri de cros din cadrul colectivelor sportive au vestit începerea uriaşei competiţii, campionatul de cros pe echipe al R.P.R. „Să întâmpinăm 7 Noembrie”. Zi de zi, tot mai mulţi oameni ai muncii de la sate şi de la oraşe au pornit în întreceri avântate, neprecupeţind niciun efort pentru ca prin realizările lor pe tărâm sportiv să cinstească aniversarea Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. Timp de două luni de zile, sute de mii de tineri muncitori, ţărani muncitori, elevi, studenţi şi ostaşi s-au întrecut cu dârzenie dea lungul etapelor acestui campioiot şi de fiecare dată entuziasmul lor era mereu mai mare, iar rezultatele tot mai bune. Acum, au rămas cei mai buni. Aceştia vor începe mâine la Iaşi întrecerea lor, întrecerea finală. Va fi o zi de neuitat pentru toţi acei care timp îndelungat, prin dârzenia cu care s’au întrecut în etapele precedente şi prin seriozitatea cu care s’au pregătit, merită pe deplin titlul de cinste de finalişti ai campionatului de cros pe echipe al R.P.R. întrecerea finală va fi încununarea eforturilor depuse în tot timpul desfăşurării campionatului. Prin comportarea lor la etapa finală a campionatului, cei mai buni şi cele mai bune alergătoare de crosă din ţara noastră pot contribui la realizarea unor bune performanţe care să împletească minunat caracterii de massă al competiţiei, cu caracterul ei sportiv. Finaliste şi finalişti ai campionatului de cros pe echipe al R.P.R.. „Să întâmpinăm 7 Noembrie’’! Să facem din întrecerea finală a acestui campionat o sărbătoare a tineretului nostru, o sărbătoare prin care tineretul muncitor din ţara noastră îşi arată şi pe această cale, dragostea nemărginită faţă de marele Stalin şi faţă de eroicul popor sovietic, eliberatorul ţării noastre şi realizatorul Marii Reg»ivoluţii Socialiste din Octombrie.