Sportul Popular, decembrie 1952 (Anul 7, nr. 2155-2167)

1952-12-02 / nr. 2155

PROLETAR! DIN TOATE UNIJI-VA! ANIM. VKI Nr. 2155 * Mărfi 2 Decembrie 1952 * 8 pagini 25 bani — ------------------------------------------------------------------------------------ Măreața sărbătoare dela 30 Noembrie a constituit o nouă dovadă a hotărîrii poporului nostru de a lupta pentru întărirea și înflorirea scumpei noastre patrii. Trăiască scumpa noastră patrie, Republica Populară Română. _ .i _________...______________________________________________ M— ■■IIIMMMMMCnga—B—MWHB—M—n Ţ nw——BMgWBM——B—W—WMH——a—a—r Alegerile pentru Marea Adunare Naţionala, o puternică afirmare a adevăratei democraţii Cuvântul de pace şi progres al întregului popor ra IUA de Duminică 30 Noembrie a constituit pentru întreg poporul nostru muncitor o zi de minunată sărbătoare. Dela ora 6 dimineaţa şi până noaptea târziu, milioane de cetăţeni ai patriei noastre s’au prezentat In faţa urnelor, pentru a vota din toată Inima pe cei mai iubiţi fii ai poporului nostru muncitor, candidaţii Frontului Democraţiei Populare, oamenii care vor reprezenta interesele şi năzuinţele masselor largi populare în sfatul suprem al ţării. Cu neclintită încredere au venit să voteze oamenii muncii din ţara noastră pe candidaţii Frontului Democraţiei Populare. In votul lor ei au pus toată recunoştinţa şi dragostea pe care o poartă partidului, făuritorul bucuriilor noastre de azi şi călăuza noastră sigură spre un viitor fericit. Prin votul lor, ei şi-au exprimat bucuria de nestăvilit de a putea veni, tineri şi vârstnici, bărbaţi şi femei, în faţa urnelor, pentru a alege în mod liber pe adevăraţii lor reprezentanţi în Marea Adunare Naţională. Milioanele de oameni ai muncii au venit să-şi dea votul adevăraţilor lor reprezentanţi: conducătorii iubiţi ai partidului şi statului, stahanovişti şi muncitori fruntaşi, ţărani muncitori şi colectivişti, oameni ai ştiinţei, artei, culturii, activişti în domeniul vieţii politice şi publice. Şi, votându-i pe candidaţii F.D.P., ei ştiau că îşi dau votul ţelurilor înalte ale muncii şi luptei întregului nostru popor: construirea socialismului, apărarea păcii. In clipa votării, prin faţa fiecărui alegător au trecut desigur sute de imagini. Unele, din ziua de azi, din îndepărtatul Apus, unde s’a desfăşurat recent o farsă odioasă, care aduce în capul unui stat în care milioane de oameni ai muncii şomează, suferă şi sângerează, pe cel mai autentic reprezentant al unei minorităţi exploatatoare, pe înrăitul aţâţător la război, Eisenhower. Alte imagini chiar din trecutul nu prea îndepărtat al ţării noastre, când România gemea sub jugul greu al exploatării burghezo-moşiereşti şi al împilării imperialiştilor din Apus, când poporul suferea sub călcâiul greu al acestei duble exploatări, fără a avea dreptul să-i aleagă pe adevăraţii săi reprezentanţi, când dezgustătoarea farsă care purta numele de „alegeri” era în realitate o luptă pentru ciolanul puterii, Intre partide politice la fel de corupte, la fel de îndepărtate de popor. In clipa în care îşi îndeplinea înalta îndatorire cetăţenească de a vota, fiecare alegător a avut clar in minte că asemenea fapte şi timpuri odioase nu se vor repeta niciodată în fara noastră. Pentru noi ele au rămas o tristă amintire. Cu faţa spre viitor, poporul nostru merge azi, îndrumat de partid, spre socialism, spre o viaţă luminoasă pe care înaintaşii noştri au visat-o numai, dar pe care noi o înfăptuim. Pentru acest viitor, pentru această viaţă nouă au votat oţelarii din Hunedoara şi Reşiţa, colectiviştii din regiunea Bucureşti, constructorii de pe marile şantiere ale socialismului, marinarii de pe vasele româneşti aflate în portul Bratislava, muncitorii forestieri din regiunea Suceava, cetăţenii din Regiunea Autonomă Maghiară şi cei aflaţi la datorie in unităţile militare. Pentru a întări votul lor, muncitorii din 55 de întreprinderi din regiunea Stalin, din 44 de întreprinderi din regiunea Timişoara, cel de la fabrica „Ludovic Minsk” din Tg. Mureş şi de la nenumărate alte întreprinderi industriale, exploatări miniere şi petrolifere de pe întreg cuprinsul ţării şi-au îndeplinit înainte de termen planul anual. Fiecare dintre cei care au votat Duminică s-a gândit la câte o victorie, la câte o năzuinţă: tinerii la viitorul lor fericit, bătrânii la viitorul copiilor şi nepoţilor lor, femeile la egalitatea în drepturi şi la înalta preţuire de care se bucură în statul nostru democratpopular, oamenii muncii de alte naţionalităţi la egalitatea în drepturi cu poporul român, de care se bucură azi în ţara noastră minorităţile naţionale. Dar, mai presus de orice, votul milioanelor de cetăţeni ai republicii noastre a demonstrat unitatea de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul partidului, ataşamentul şi hotărîrea de a merge înainte pe drumul trasat de partid, spre socialism şi spre pace. „Primii în producţie, primii la vot”. Sub această lozincă s’au prezentat în faţa urnelor cei mai vrednici dintre oamenii muncii, încă din primele ore ale dimineţii de Duminică. Şi până noaptea târziu, milioanele de alegători şi-au dat votul pentru a consolida cuceririle obţinute până acum de clasa muncitoare în strânsă alianţă cu ţărănimea muncitoare, pentru a chezăşui victoriile noastre de mâine. „Oamenii muncii din ţara noastră sunt călăuziţi de ideile nobile ale patriotismului socialist, ale internaţionalismului proletar. Intre partid, guvern şi popor s’a închegat ■ ounitate indisolubilă. Toate acestea stau chezăşie că vom obţine în viitor succese şi realizări şi mai mari decât cele de până acum” a spus tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, în faţa alegătorilor din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie”. Iar entuziasmul cu care s-au prezentat la vot milioanele de oameni ai muncii reprezintă o puternică confirmare a acestor cuvinte ale iubitului nostru conducător, confirmare care vine din partea întregului nostru popor. Cot la cot cu tovarăşii lor de muncă au votat sportivii din toată ţara pentru ca realizările noastre de până acum să formeze puternica temelie a zilelor noastre fericite de mâine, împreună cu întregul nostru popor, sportivii şi-au arătat dragostea şi ataşamentul faţă de consecvenţa politică de pace şi de trainică prietenie cu Marea Uniune Sovietică, a partidului şi guvernului nostru. Odată cu milioanele de alegători din întreaga ţară, sportivii patriei noastre s’au gândit cu nespusă dragoste şi recunoştinţă în acele momente de măreaţă sărbătoare, la prietenul şi eliberatorul patriei noastre, genialul conducător al omenirii muncitoare, tovarăşul STALIN. -----------------------Comunicatul Comisiei Centrale Electorale cu privire la rezultatele preliminare ale alegerilor pentru Marea Adunare Naţională a R. P. R. Duminică, 30 Noembrie 1952, au avut loc alegerile de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională a Republicii Populare Române In conformitate cu prevederile legii pentru alegerea deputaţilor In Marea Adunare Naţională votul a Început In întreaga ţară la ora 6 dimineaţa, încheindu-se la ora 24. Din totalizarea datelor, primite până acum de Comisia Centrală Electorală, au fost înscrişi In Hstele de alegători 10.415.177 alegători faţă de 8.399.416 alegători câţi erau înscrişi în listele de alegă- tori cu prilejul alegerilor pentru Marea Adunare Naţională din Martie 1948 şi faţă de 9.944.067 ale- gători, înscrişi cu prilejul alegerilor pentru sfaturile populare din Decembrie 1950. După datele de care dispune Comisia Centrală Electorală, la alegerile pentru Marea Adunare Naţională din 30 Noembrie a. c. au luat parte peste 97 la sută din numărul total al alegătorilor . Datele comunicate Comisiei Centrale Electorale de către Comisiile electorale de circumscripţie arată că Frontul Democraţiei Populare a obţinut o victorie desăvârşită în întreaga ţară. Pentru candidaţii Frontului Democraţiei Populare au votat după date provizorii peste 98 la sută din numărul total al votanţilor. Alegerile pentru Marea Adunare Naţională au prilejuit un nou avânt patriotic al poporului român şi al minorităţilor naţionale, o puternică manifestare a dragostei şi devotamentului pentru Republica Populară Română, pentru regimul de democraţie populară. Datele definitive cu privire la rezultatul alegerilor de deputaţi în Marea Adunare Naţională a R.P.R. vor fi publicate Miercuri, 3 Decembrie a. c. COMISIA CENTRALĂ ELECTORALA 1 Decembrie 1952. Tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, votează la secţia de votare Nr. 3, din circumscripţia electorală „6 Martie ’ din Capitală, unde a candidat acad. prof. dr. C. I. Parhon. Votul Griviţei revoluţionare La secţia de vot Nr. 7 din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie”, mii de oameni s’au rânduit in faţa intrării Încă din primele ore ale dimineţii. In fiecare grup ceferiştii, muncitorii şi muncitoarele textiliste, gospodinele, ca şi tinerii elevi şi eleve de la şcolile metalurgice din cartier, rosteau cu bucurie numele tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej, candidatul Guivîţei revoluţionare şi primul candidat al întregului nostru popor muncitor. Pe faţa mecanicului cincişutist Ionescu Pintilie de la Depoul de Automotoare, se zugrăvea bucuria nemărginită care-i umplea inima in acele clipe de sărbătoare. Vorbea celorlalţi muncitori despre realizările sale obţinute in întâmpinarea zilei alegerilor. Cu fiecare din cele trei trenuri automotoare pe care le-a condus până acum a parcurs peste 100.000 km. fără reparaţii şi fără nici un minut întârziere. Vorbea mecanicul Pintilie despre viaţa fericită de astăzi a familiei sale, a copiilor săi, despre fiica sa, tehnician la fabrica „Vestitorul”, despre fiul său, viitor student al facultăţii de medicină veterinară, care ca şi el votează astăzi cu toată Încrederea pentru candidaţii F.D.P. Intr’un alt grup, gospodina Maria Vătăşelu, decorată cu Medalia Maternităţii, împărtăşea deasemeni bucuria sa celor din jur. „Vreau ca toţi cei 6 copii ai mei să înveţe carte, să se bucure de viaţa fericită de mâine şi să nu cunoască niciodată suferinţele mele din trecut. De aceea, imi voi da votul meu cu toată încrederea pentru candidaţii F.D.P., pentru primul candidat al ţării, tovarăşul"Gh. Gheorghiu-Dej". Ea privea cu voioşie spre tinerii care încinseseră un joc voinicesc In faţa secţiei. A fost mare sărbătoare în Griviţa Roşie, în casela albe cu acoperiş roşu ale ceferiştilor, pe străzi, la secţia de vot, darr mai cu seamă în inimile oameni-'lor muncii. Este ora 13 şi 25 de minut.e. Deodată, din mii de piepturi au izbucnit puternice urale. La secţia de vot Nr. 7 au sosit membrii Bi-roului I-politic al C.C. al P.M.R.* tovarăşii Iosif Chişinevschi, Alexandru Moghioroş, Miron Constantinescu, Gheorghe Apostol* Chivu Stoica, Emil Bodnăraş, Petre Borilă, Constantin Pârvulescu* împreună cu tov. Gh. Stoica, prim secretar al Comitetului Orăşenesc- Bucureşti al P.M.R., pentru a-şi îndeplini îndatorirea de alegători ca fiecare din cetăţenii patriei noastre. Manifestându-şi dragostea lor neţărmurită faţă de partid şi guvern, alegătorii tineri şi vârstnici au scandat îndelung numele tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej şi al tovarăşilor apropiaţi de muncă ai conducătorului poporului nostru. In acele clipe Înălţătoare de entuziasm, miile de alegători care aşteptau să se prezinte în faţa urnei îşi exprimau gândurile şi adânca iubire faţă de candidatul lor, făcând să răsune până departe in raionul Griviţa Roşie numele aceluia pentru care aveau să-şi dea votul cu toată dragostea şi încrederea. Alături de conducătorii partidului şi guvernului au votat stahanovistul Nicolae Popescu, cel care a propus la Griviţa Roşie drept candidat pe tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, tânăra textilistă Ioana Şerban, care a venit pentru prima oară în faţa urnei de vot, sudorul Vasile Gheorghe de la Depoul Griviţa Roşie şi numeroşi alţi muncitori, care şi-au exprimat cu această ocazie mândria lor de a vota pe primul candidat al ţării, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej. După ce au votat, despărţindu-se de alegători, conducătorii partidului şi guvernului au urat acestora noi succese în muncă pentru continua înflorire a patriei. Ropote de aplauze îi însoţesc la ieşirea din secţia de votare. Uralele durează minute in şir. Prezenţa conducătorilor partidului şi guvernului in mijlocul alegătorilor de la secţia Nr 7 din circumscripţia electorală „Griviţa Roşie”, a întărit sentimentul de înălţătoare sărbătoare prilejuit de ziua alegerilor de demitati in Marea Adunare Naţională. (Agerpres). j