Sportul Popular, martie 1953 (Anul 8, nr. 2193-2208)

1953-03-03 / nr. 2193

Angelica Rozeanu și Toma Relief___ campioni de tenis de masă ai R. P. R. pe anul 1953 Toma Reiter —Farkas Paneth, Angelica Rozeanu — Ella Zeller și Angelica Rozeanu — Tiberiu Harasztasi au cucerit titlurile în probele de dublu Campionii de tenis de masă pe amul 1953 ai Republicii noastre Populare au fost desemnaţi în sala Dinamo, după desfăşurarea ultimelor întâlniri din cadrul finalelor, care au fost urmărite de aproape 2000 de spectatori. întrecerile, desfăşurate cu 20 de zile înaintea începerii campionatelor mocdiale, care vor avea loc în Bucureşti între 20 și 29 Martie, li s-a asigurat o organizare foarte bună şi cadrul festiv corespunzător unui asemenea eveniment sportiv, cum este fiecare campionat al Republicii Populare Române. Toma Reiter (Spartac) campioni al R.P.R. pe anul 1955 Comform regulamentului pe anul acesta, proba de Simplu bărbaţi s’a disputat eliminatoriu până în sferturi de finală, iar cei 8 calificaţi au jucat între ei un turneu. Întrecerea în acest turneu final a fost cea mai echilibrată care s’a înregistrat vreodată în campionatele ţării noastre. S’au calificat în acest turneu 8 jucători în formă excelentă şi de o valoare atât de apropiată, încât, oricând ultimul clasat putea învinge — fără să fi© câtuşi de puţin suprinzător — pe primul clasat. Intr’adevăr, lupta care s’a dat între finaliştii Toma Reiter, Mircea Popescu, Nicu Naumescu, Tiberiu Harasztasi, Paul Pesch, Farkas Paneth, Victor Vladone şi Angelica, Rozeanu pentru câştigarea fiecărui match, set şi chiar punct a pus laserioasă încercare pe fiecare dintre cei opt. Campion al ţării noastre pe anul ,1953 a eşit Toma Reiter de la Spartac C.F.C. Lenin. El a dovedit o valoare, constantă dealungul întregului turneu, pierzând un singur match. întâlnirea de baraj pe care a susţinut-o cu Mircea Popescu, a câştigat-o categoric cu 3-0, devenind astfel campion. La egalitate de victorii cu Toma Reiter, pe locul al doilea s-a atasat Mircea Popescu, tot de la Spartac. Tânărul jucător a avut o comportare strălucită în această competiţie, la care a atins cea mai bună valoare de până acum. Marele merit al lui Mircea Popescu este că a întrebuinţat întotdeauna cea mai nimerită tactică. Tiberiu Harasztasi, ca şi Mircea Popescu, a jucat de o manieră care a entuziasmat pe toţi spectatorii. Cu un plasament remarcabil şi cu lovituri de atac realizate din aceeaşi mişcare, ca şi în apărare, Harasztasi şi-a derutat majoritatea adversarilor. Cu Mircea Popescu el a, realizat, cea mai frumoasă partidă a turneului. Iată acum rezultatele turneului final: — 1. TOMA REITER (Spartac) campion R.P.R. pe anul 1953 cu: Mircea Popescu 3-0, Nicu Naumescu 1-3, Harasztasi 3-0, Pesch 3-0, Paneth 3-0, Vladone 3-2, A. Rozeanu 3-0 (6 victorii). —2. MIRCEA POPESCU (Spartac) ■ cu: Nicu Naumescu 3-2, Harasztasi 3-2, Pesch 3-0, Paneth 3-1,Vladone 3-2, A. Rozeanu 3-0 (6victorii). — 3. NICU NAUMESCU(Constructorul Sovromconstrucţii) cu: Harasztasi 2-3, Pesch 3-0, Paneth 3-0, Vladone 3-1, A. Rozeanu 3-1 (5 victorii). — 4. TIBERIU HARASZTASI (Progresul C.C-S.) cu: Pesch 3-1, Panetth 3-2, Vladone 2-3, A. Rozeanu 3-2(4 victorii). — 5. PAUL PESCH ,(Șantierul) cu: Paneth 3-2, Vladone 3-0, A. Rozeanu 3-0 (3 victorii). — 6. FARKAS PANETH,(Progresul C.QS.) cu: Vladone 3-1,A. Rozeanu 3-1 (2 victorii). — 7.VICTOR VLADONE ,(Ștantierul)cu: A. Rozeanu 3-2 (2 victorii). — 8. ANGELICA ROZEANU (Progresul C.C.S.) Angelica Rozeanu (Progresul C.C.S.) campioană la simfolii foto La turneul final feminin au participat Sari Szász, Ella Zeller, Xuei Slăvescu, Iudith Grünwald, A. Babikian şi Ciuleanu. Turneul afecte în evidenţă forma bună a jucătoarei Şari Szasz, care a întrecut-o şi pe Zeller cu 3-1. Bila Zeller, fără a juca slab, nu a mai atins însă valoarea sa excelentă din luna trecută. Luci Slăvescu a jucat la valoarea sa normală. O remarcabilă comportare a avut Şi Judith Grünwald. Câştigătoarea turneului final, Sari Szász a jucat în finală cu Angelica Rozeanu pentru titlul de campioană a R.P.R. pe anul 1953. Titlul a revenit jucătoarei Angelica Rozeanu, care la învins cu scorul de 3-0. Rezultatele înregistrate în turneul final au fost următoarele: 1. — SARI SZÁSZ (Loc. M.C.F.) cu Ella Zeiler 3-1, Slăvescu 3-0, Grünwald 3-0, Babikian 3-0, Ciuleanu 3-0 (5 victorii) , — 2. ELLA ZELLER (Progresul C.C.S.) cu: Slăvescu 3-0, Grünwald 3-0, Babikian 3-1, Ciuleanu 3-0 (4 victorii), — 3. LUCI SLĂVESCU (Loc. M.C.F.) cu: Grünwald 3-0, Babikian 3-0, Ciuleanu 3-0 (3 victorii). — 4. JUDITH GRUNWALD (Flamura Roşie ARAD) cu: Babikian 3-0, Ciuleanu 3-1 (2 victorii). — 5. ANITA BABIKIAN (Progresul C.C.S.) cu: Ciuleanu 3-0 (1 victorie). — 6. CIULEANU (Constructorul Sovromconstrucţii) 0 victorie. Toma Reiter-Farkas Paneth (Spartac-Progresul C.C.S.) campioni la dublu bărbaţi Ca şi anul trecut, perechea Reiter-Paneth a reuşit să-şi adjudece titlul de campioni ai R.P.R. la proba de dublu bărbaţi, datorită unui joc complect şi deosebitei însufleţiri cu care au luptat. Menţionăm că atât Reiter cât şi Panethau atacat decisiv şi cu mult succes, câştigând puncte preţioase în partidele susţinute. Finaliştii acestei probe, N. Naumescu şi G. Garabedian (Constructorul Sovromeonetrucţii—Dinamo), au arătat un bun joc defensiv. Din restul participanţilor, evidenţiem jocul prestat de cuplul Mircea - Fopescu-T. Harasztasi (Spartac-Progresul C.C.S.), care au jucat tot timpul în ofensivă, făcândschimburi de mingi deosebit de spectaculoase. Rezultate tehnice: Turul II: Reiter, Paneth — CoiBacnischi, Grimnwaild 3—1 ; Tulcea, Ghețu — Oancea, Veres 3-0; Stan Ilie, J. Garabedian ■— Constantinescu, Stoian 3-0; Pesch, Nagler — Negreanu, Weinberg 3-0; Popescu, Harasztasi — Petschowski, Gaullear 3-1 ; P. Pop, Gavrilescu — Romascanu, Hegyesi 3-0 ; Naumescu, G. Garabedianu — Rozeanu, Zeller 3-1. Turul 111: Reiter, Paneth — Tulcea, Gheţu 3-0; Stan Iiie, J. Garabedian — Pesch, Nagler 3-2; Popescu, Harasztasi — P. Pop, Gavrilescu 3-1 ; Naumescu, G. Garabedian — Constantinescu, Bunea 3-0. Semifinale.- Reiter, Paneth — Stan Ilié, J. Garabedian 3-1 ; Naumescu, G. Garabedian — Popascu, Harasztasi 3-0. Finala: Reiter, Paneih — Naumescu, G. Garabedian 3-2. Angelica Rozeanu şi Ella Zeller (Progresul C.C.S.) au cucerit titlul de campioane ale R.P.R. la dublu Jocurile din cadrul acestei probe au scos în evidenţă superioritatea netă a perechii Rozeanu-Zeller care a câştigat cu uşurinţă toate jocurile susţinute. O performanţă valoroasă au reuşit finalistele acestei probe, Anita Babichian şi Teii Gropescu (Progresul C.C.S.Spartac), care au întrecut în semifinală pe campioanele, de anul trecut Szasz-Slăvescu (Locomotiva M.C.F.) Rezultatele tehnice: Turul I: Szász, Slăvescu — Merkler, Demian 3-1 ; Balint, Toma — Vuşcan, Niculescu 3-0 ; Lelea, Takacs — Hekimian, Schreiber 3-2 ; Babichian, Gropescu — Laub, Bauer 3-0 ; Strugaru, Grünwald — Ciuleanu, Mavrocordat 3-1 ; Geniopenta, Meropadov — Tira Catrinel, Schultz 3-2; Draganescu, Nica — Matei, Musta 3-0; Rozeanu, Zeller — Biro, Florian 3-0. Turul 11: Szász, Slăvescu — Balint, Tola 3-0; Babichian, Gropescu — Lelea, Takacs 3-1 ; Strugaru, Grünwald — Golopenţa, Meropadov 3-0; Rozeanu, Zeller — Drăgănescu, Nica 3-0. Semifinale: Babichian, Gropescu — Szász, Slăvescu 3-2, Rozeanu, Zeller — Strugaru, Grünwald 3-0. Finala : Rozeanu, Zeller — Babichian, Gropescu 3-0. Angelica Rozeanu și Tiberki Harasztasi (Progresul C.C.S.) campioni la dublu mixt Matchurile din cadrul probei de dublu mixt au dat loc la dispute dârze, cu schimburi de mingi extrem de spectaculoase. Angelica Rozeanu şi Tiberiu Harefeztasi au reuşit să cucerească titlul de campioni ai R.P.R. pe anul 1953 la această probă, întrecând o seria de adversari valoroşi. Un rezultat bun a fost înregistrat şi de perechea Szasz-Reifer care a pierdut la mare luptă în semifinală in faţa campionilor. Deasemeni, remarcăm jocul frumos prestat de finaliştii probei — Zeller şi Paneth — şi de perechea Golopenţa- Fesch. Rezultate tehnice : Turul II: Zeller, Paneth — Golopenţa, Pesch 3-2, Babichian, Comarnischi — Niculescu, Constantinescu 3-0; Slăvescu, Popescu — Florescu, Verzar 3-0; Rozeanu, Harasztasi — Matei, Bernstein 3-0; Strugaru, Stan Ilia — I. Grünwald, E. Grünwald 3-1 ; Ciuleanu, Hegyesi — Mavrocordst, Weinberg 3-1 ; Szász, Reiter — Balint, Iacobovici 3-0. Turul III: Zeller, Paneth — Schreiber, Batrugian 3-0; Slăvescu, Popescu — Babichian, Gomalinnschi 3-1 ; Rozeanu, Harasztasi — Strugaru, Stan Mie 3-0; Szász, Reiter— Ciuleanu, Hegyesi 3-0. Semifinale: Zeller, Paneth — Slăvescu, Popescu 3-1; Rozeanu, Harasztasi — Szász, Reiter 3-2. Finala: Rozeanu, Haralsztasi — Zeller, Paneth 3-0. .Aruncările libere au decis rezultatul matchului de la Timişoara TIMIŞOARA, (prin telefon). — întâlnirea disputată Duminică între echipa locală Ştiinţa şi Spartac din Bucureşti a prilejuit un spectacol foarte frumos, prin valoarea tehnică a partidei,a echilibrului de forţe dintre echipe şi a dârzeniei cu care s’a luptat. Primele minute aparţin bucureştenilor, care conduc cu 8-1. Ştiinţa reface însă din handicap şi, în minutul 15, egalează la 19. Scorul se menţine apropiat, alternând, până în minutul 38, când situaţia este 50-50. In penultimul minut, Spartac realizează o aruncare liberă, luândastfel conducerea cu 51-50. In ultimul minut, Ştiinţa are ocazia să egaleze şi să câştige, dar Rădulescu şi Mokoş ratează câte două aruncări libere. Nervoşi, studenţii permit lui Stere să mai înscrie două coşuri. Matchul ia sfârşit cu scorul de 55-50 (26-31) în favoarea echipei Spartac. In ultimele 3 minute, jucătorul Ciona a fost eliminat pentru joc periculos. Au arbitrat C. Riegler (Bucureşti) şi M. Dumitraşcu (Timişoara). Punctele acestei partide au fost realizate de: Popovici (14), Babaliescu (10), Stere (12), Tulbure (2), Muntea (9), Cuşa (2), Ortinschi (6) pentru Spartac şi Lache (9), Mokoş (17), Rădulescu (16), R. Dumitraşcu (4), Lorenczy (2), Ploeşteanu (2) pentru Ştiinţa. In acest match, Spartac a realizat un procentaj mulţumitor al aruncărilor din acţiuni: 39%, iar la aruncări libere 50%. Cele mai bune procentaje le-au obţinut Stere 66% şi Radu Popovici 46o/0 (aruncări din acţiune). Slab procentaj a obţinut Mantea în aruncările din acţiune (20/0), care a realizat însă excelent din aruncări libere (100%). Echipa Ştiinţa a realizat 36% din acţiune, şi 41%/0 din aruncări libere. Cel mai bun procentaj îl are Rădulescu (46%) din acţiuni, iar la aruncări libere, Lache (75%). Slab procentaj a realizat şi Ploeşteanu (20%/%). M. DUMITRAŞCU corespondent Joc foarte slab la Tg. Mureş TG. MUREŞ, 1 (prin telefon). Diferenţa apreciabilă de valoare dintre cele două echipe, scădea, de la început interesul pentru jocul dintre divizionarele de baschet C.C.A. şi Spartac Tg. Mureş, terminat cu scorul de 73-55 (45-21) in favoarea echipei C.C.A. Numeroşii spectatori au rămas totuşi desamălgiţi de jocul echipei bucureştene. Echipa C.C.A. a început „tare" şi chiar din primul minut înscrie un coş din acţiune, prin Herold. Din momentul in care echipa C.C.A. preia autoritar conducerea, aspectul jocului începe, treptat, să se schimbe într’un joc combinativ, cu prea multe artificii personale, care a sfârşit prin ‘a deveni confuz. In repriza întâia, C.C.A. s’a, remarcat printr’o foarte bună apărare „în zonă“. In partea a doua a jocului apărarea a funcţionat mai slab, Spartac reuşind să reducă din handicap: de la 39-70 (deci de la o diferenţă de 31 puncte) la 55-73, adică la diferenţa de 18 puncte. „Pivoţii“ echipei C.C.A. — şi în special Fodor, care, împreună cu Folbert au fost şi principalii realizatori — au făcut un joc bun. Faţă de scorul ridicat, s-ar crede că echipele au dat dovadă de precizie la coș, ori, eleau fost în acest joc foarte imprecise. Echipa C.C.A., din 93 de încercări (dintre care 6 lovituri libere) a marcat de 39 ori , iar Spartac, din 116 încercări (dintre care 19 lovituri libere) a marcat de 33 ori și a ratat de 83 ! Dintre loviturile libere, C.C.A. a reuşit 4 şi a ratat 2, iar Spartac Tg. Mureş a reuşit 9 şi a ratat 10. Mureşenii, cu un lot de jucători în mare parte schimbat (Faugner, Moldovan, Bauer, Bogdanoviei), jucători tineri, desigur, fără experienţa întâlnirilor divizionare, cu o echipă nouă neînchegată încă, nu au putut emite mai multe pretenţii. „Pivoţi!“, dintre care doar Bogdanovici a dat un oarecare randament, au jucat slab, ratând numeroase ocazii de sub coş. Apărarea, de asemenea, nu a fost destul de promptă, faţă de repetatele „evadări“ ale lui Folbert şi faţă de contraatacurile echipei C.C.A., în care, aceasta din urmă, avea întotdeauna superioritatea numerică. Au marcat pentru C C.A.: Herold 4, Fodor 23, Stamatescu 8, Folbest 22, Eördög 14, Tastiban 2. Au mai jucat Buzan, Burada şi Stoicescu. Pentru Spartac Tg. Mureş au marcat: Lukacs 11, Boroş 2, Köble 12, Kari 8, Bodo 13, Bogdanovici 9, — Faugner, Moldovan şi Bauer. Au arbitrat corect M. Petre (Bucureşti) şi Imre Zoltán (Tg. Mureş). NERVA FOPA corespondent Ştiinţa ICJF-Dinamo Oradea 101—84 (54—57) Valoarea tehnică a primei partide desfăşurate ori in sala Dinamo a fost destul de scăzută. Orădenii au făcut greşala de a se angrena în jocul rapid al studenţilor. Dealtfel, acest ritm rapid de joc explică şi numeroasele coşuri marcate de ambele echipe. Au înscris: Călugăreanu (29), Nedeff (15), Kadar (22), Zolzon (8), Klosowski (8), Sarossy (3), Retteghi (12), Borbély (4), pentru gazde şi Constantinescu (13), Trandafir (27), Vanya (26), Anghel (12), Gh. Ionescu (6) pentru oaspeţi. S-au remarcat Călugăreanu, Nedeff şi Kadar (Ştiinţa ICF) şi Trandafir şi Vanya (Dinamo Oradea). Arbitrajul prestat de P. Spiru şi M. Bercuş a fost slab. Dinamo Bucureşti — Casa Armatei Iaşi 70—45 (19—19) Ieşenii au făcut un joc neaşteptat de bun, în special în prima repriză când au schimbat balonul în viteză pentru a destrăma apărarea „om la om” efectuată de bucureşteni. De asemenea, au tras satisfăcător la coş, din alergare, dela semidistanţă în momentele cele mai potrivite. Dinamo a greşit acceptând acest joc, nu a încercat suficient coşul (în special dela semidistanţă), nu a contraatacat suficient, iar cei doi pivoţi nu s’au plasat totdeauna bine sub panoul advers. In partea a doua a jocului, gazdele au practicat un joc de mai bună valoare, folosind cu succes contraatacul şi trasul de la semidistanţă (în care Dan Niculescu a excelat) şi astfel au reuşit să-şi asigure avantajul de 25 puncte cu care a luat sfârşit matchul. Jucătorii de la Casa Armatei Iaşi au fost depăşiţi de atacurile rapide ale dinamoviştilor şi nu au mai avut suficientă precizie în trasul la coş. Au marcat: Fulop (2), Răducanu (14), Dan Niculescu (15), L. Nagy (16), Constantinide (19) şi Sorin Stroe (4) pentru Dinamo Bucureşti şi Gruber (5), Szilassy (11), Ghiţulescu (14), Szoverfy (2), Tischler (4), E. Niculescu (7) şi Sachelarie (2) pentru Casa Armatei Iaşi. Arbitrajul a fost asigurat de C. Armăewerll îi Manodîm. Metalul Bucureşti a învins detaşat FI. Roşie Cluj In matchul cu Flamura Roşie Cluj. Metalul a realizat o victorie comodă, la un scor categoric: 86—55 (37—23). Metalul s’a apărat tot timpul „om la om”, iar în atac a făcut un joc sirrplu şi eficace, bazat în mare măsură pe încercările la coş de la semidistanţă! Clujenii au reuşit un suficient de bun joc în ofensivă, în schimb foarte defectuos în apărare, utilizând o zonă largă şi lesne penetrabilă. Au înscris: Popescu (2), C. Niculescu (16), Jalea (13), Gherculescu (14), Vulescu (8), Liţă (20), Dănilă (2), M. Ionescu (4), şi V. Mircea (7) pentru Metalul, Şerban (4), Rusu (8), Farkaş (2), Lupşa (8), Lorinz(2), Szilasi (12) şi Chioreanu (19) pentru Flamura Roşie Cluj. S-au remarcat: Dănilă, C. Niculescu, Liţă (Metalul), Szilasi, Lupşe şi Şerban (FI. Roşia Cluj). Au arbitrat bine D. Chiriac Şi A. Ionescu (Bucureşti). După cele trei etape desfăşurate până acum clasamentul campionatului divizionar se prezintă astfel: 1. Dinamo Buc. 3 3 0 0 187:128 9 Scoruri mari in etapa treia a campionatului divizionar de baschet Echipa Progresul C.C.S., campioană a R.P.R. pe anul 1953 la proba pe echipe bărbaţi. De la stânga la dreapta: Tiberiu Harasztasi, Angelica Rozeanu, Mircea Weinberg (rezervă) şi Parkas Paneth. 2. Metalul Buc. 3 2 1 0 204: 164 8 3. C.C.A. 3 2 0 1 173:132 7 4. Spartac Buc. 5 2 0 1 167:174 7 5. Ştiinţa ICF Buc. 2 1 1 0 150:133 5 6. Ştiinţa Timişoara 3 1 0 2 130:131 5 7. Spartac Tg. Mureş 3 1 0 2 168:197 5 8. FI. Roşie Cluj1 1 0 2 165:204 5 9. Dinamo Oradea 3 0 0 3 169.200 3 10. C. A. Iasi 2 0 0 2 84.134 2 SPORTUL POPULAR JPag. 4-a Nr. 2193