Sportul Popular, aprilie 1953 (Anul 8, nr. 2209-2224)

1953-04-02 / nr. 2209

PAGINA ACTIVISTULUI SPORTIV Cum trebue organizata munca pentru indeplinirea sarcinilor de plan in trimestrul II . Primul timestru al anului 1953 ,s’a încheiat cu noi şi inimoase realizări in munca de îndeplinire şi depăşire a sarcinilor de plan. Analizând însă întreaga muncă desfăşurată în primul trimestru se poate constata că nu a existat pretutindeni o justă orientare asupra ■problemelor centrale şi că, de multe ori, eforturile unor activişti sportivi au fost îndreptate, în mod cu totul greşit, numai în direcţia rezolvării unor sarcini mărunte ,neglijându-se obiectivele principale ale mişcării de cultură fizică şi sport. Astfel de cazuri s-au petrecut acolo unde activiştii sportivi nu au cunoscut temeinic felul cum trebue planificată şi desfăşurată activitatea din primul trimestru. Iată de ce, acum:1, la începutul celui de al doilea trimestru, socotim necesar să arătăm în ce direcţie trebue să se îndrepte eforturile tuturor celor care conduc munca sportivă, pentru ca rezultatele activităţii lor să fie încununate de succes. Pentru îndeplinirea sarcinilor de plan la sportivi persoane fizice, în acest trimestru consiliile colectivelor sportive vor trebui să acorde toată atenţia secţiilor de pregătire fizică generală. Pentru o cât mai rodnică activitate a acestor secţii, trebue însă îndeplinite două condiţii de seamă: a) alegerea în conducerea secţiilor a celor mai capabile elemente, recrutate dintre cadrele tehnice (antrenori, instructori, arbitri, profesori de educaţie ,fizică şi medici); b) îndrumarea şi controlarea activităţii acestora. Odată cu preocuparea pentru organizarea temeinică a activităţii secţiilor de pregătire fizică generală trebue desfăşurată şi o muncă largă de atragere a masselor de oameni ai muncii in aşa fel încât ei să devină membri activi ai acestor secţii. Din alt capitol însemnat al sarcinilor de plan îl reprezintă secţiile ■pe ramură de sport. Dacă în primul trimestru a existat o preocupare pentru întărirea secţiilor pe ramură de sport existente şi pentru înfiinţarea de noi secţii, în trimestrul II această preocupare trebue să se îndrepte îndeosebi spre activitatea competiţională, prin participarea membrilor secţiilor la diferite campionate şi prin organizare de cât mai multe concursuri de casă Cum trebue dusă munca pentru îndeplinirea sarcinilor de pian pe linia complexului G.M.A.? In acest trimestru sarcina fiecărui activist sportiv este de a aduce o contribuţie directă la înscrierea de noi aspiranţi, la mobilizarea aspiranţilor în concursurile speciale pentru trecerea normelor, la pregătirea acestora în vederea obţinerii de rezultate cât mai bune, etc. Consiliile colectivelor sportive, ■cât şi comisiile de pregătire şi examinare G.M.A., vor trebui să cunoască în orice moment situaţia fiecărui aspirant în parte, numărul de norme pe care acesta trebue să le mai obţină pentru a putea să planifice in mod just şi la timpul potrivit organizarea concursurilor pentru trecerea normelor-In ceea ce priveşte munca pentru îndeplinirea sarcinilor de plan la sportivi clasificaţi, responsabilii cu munca de instruire sportivă din colective vor trebui să urmărească îndeaproape pe fiecare sportiv care dovedeşte posibilităţi de a obţine clasificarea la una sau mai multe discipline sportive, oferindu-le condiţii prielnice pentru ca aceştia să poată deveni sportivi clasificaţi. In acest trimestru vor trebui întocmite toate formele necesare pentru acei sportivi care, participând la diferite concursuri, au obţinut încă din trimestrul I norme de clasificare. Dar pentru a rezolva cu succes sarcinile importante ce revin colectivelor sportive, este nevoie de un puternic activ obştesc, format din oameni bine pregătiţi, cu dragoste de muncă. Tocmai de aceea, îndeplinirea sarcinilor de plan la acest capitol cere o atenţie specială din partea colectivelor sportive care au datoria să îndrume spre şcolile de instructori şi arbitri, cadre bine alese în mare parte din rândurile sportivilor fruntaşi. O condiţie de bază pentru buna desfăşurare a activităţii sportive din acest trimestru o constituie şi existenţa bazelor sportive. Pentru îndeplinirea sarcinilor de plan la capitolul „amenajări de baze sportive”, trebue ţinut seamă în primul rând de condiţiile materiale existente cât şi de utilitatea practică a acestor baze. Bazele sportive pot fi de un mare folos activităţii sportive atunci când ele sunt amenajate în apropierea locului de muncă cât şi pentru mai multe sporturi. Chezăşia succeselor în munca pe care o vor desfăşura activiştii sportivi în cel de al doilea trimestru este acţiunea. De felul în care consiliile colectivelor sportive vor acţiona in munca lor din acest trimestru, depinde în întregime asigurarea îndeplinirii sarcinilor anuale de plan. Consiliile centrale ale asociaţiilor sportive cât şi consiliile sportive regionale şi orăşeneşti au datoria să-şi intensifice în acest trimestru munca de îndrumare şi control. Activiştii sportivi din conducerile asociaţiilor vor trebui să ajute efectiv pe teren colectivele sportive a căror activitate se desfăşoară slab.Comitetele de întreprindere vor trebui deasemeni să asigure o îndrumare justă şi un control permanent asupra îndeplinirii sarcinilor de plan de către consiliile colectivelor sportive. Pornind încă de la începutul celui de al doilea trimestru la acţiune, muncind în mod planificat, activiştii sportivi vor contribui din plin la înflorirea mişcării noastre de cultură fizică şi sport, la îndeplinirea Cincinalului în patru ani. DAN GÂRLEŞTEANU OCTAV MIREA SPORTUL POPULAR -Pag. 2-a Nr. 2209 Bogata experienţă a sportului sovietic ne învaţă că trebue să folosim din plin perioada de vară pentru dezvoltarea continuă a mişcării de cultură fizică şi sport. Anotimpul de vară deschide largi perspective unei bogate activităţi pe terenurile şi stadioanele patriei noastre. Pentru o cât mai bună desfăşurare a activităţii sportive de varătrebue însă luate din timp toate măsurile necesare care să ducă în primul rând la lichidarea lipsurilor ivite anul trecut. Pornind de la premiza că activitatea sportivă nu se poate desfăşura in bune condiţiuni fără existenţa unor baze sportive bine întreţinute şi bine amenajate, comitetele C.F.S. şi organizaţiile sportive, cu sprijinul organizaţiilorU.T.M., vor lua din timp măsurile necesare pentru punerea la punct a bazelor sportive existente, acordând in acelaş timp o atenţie deosebită amenajării bazelorsportive simple şi complexe. In acest scop este bine ca preocuparea organizaţiilor sportive să fie indreptată spre amenajarea şi comsentiarea de terenuri de valet, bestehet, oină, piste de atletism, păşite sou dis'ac'h G.M.A. gradul I şi II, porticuri de gimnastică, bazine populare etc. Repartizarea bazelor Sporlive trebue să constitue deasemenea o preocupare în regiunile în care nu s’a făcut Încă nimic în vederea rezolvării acestei probleme. întreaga activitate a colectivelor şi asociaţiilor sportive ca şi a comitetelor regionale, raionale şi orăşeneşti C.F.S. trebue să se desfăşoare pe baza unui plan de muncăalcătuit in special pe baza calendarului Sportiv intern şi a sarcinilor trasate de decizia Nr. 225 din 21.III. a C.C.F.S. de pe lângă Consiliul de Miniştri. Asociaţiile şi colectivele sportive vor putea să desfăşoare intens munca sportivă de brassă în toate ramurile sportive numai cu sprijinul cadrelor obşteşti. In munca cu aceste cadre trebue să existe o intensă preocupare pentru promovarea şi folosirea elementelor corespunzătoare, elemente bine verificate şi bine pregătite. Metodele de muncă ale celor mai buni antrenori, instructori, profesori de educaţie fizică şi organizatori sportivi trebue intens popularizate în toate colectivele, sportive, acordându-se o atenţie deosebită stimulării acestora. Nu există perioadă mai nimerită pentru ca secţiile pe ramură de sport să desfăşoare oactivitate din cele mai rodnice, ca perioada de vară. Feriim ace.«sta trebue insă întărite prin toate mijloacele secţiile pe ramură de sport existente, să fie eporită, preocuparea pentru înfiinţarea unor noi secţii pe ramură de sport. Organizaţiile sportive trebue să considere ca o datorie de cinste atragerea în cadrul acestor secţii a unui număr cât mai mare de oameni ai muncii în practicarea organizată a tuturor disciplinelor sportive. In mod special trebue pus accentul pe sporturile care au un caracter utilitar (atletismul, înnotul, ş. a.). Pe primul plan trebue deasemenea să se găsească şi preocuparea pentru pregătirea sportivilor clasificaţi in vederea ridicării neincetate a performanţelor anterioare, prin antrenamente şi organizarea cât mai repetată a concursurilor. In mod special trebue organizate concursuri de atletism (la probele de garduri, fond, sărituri cu prăjina) şi concursuri de înnoi (la probele de craul). Succesul activităţii sportive de vară va depinde în cea mai mare măsură de felul cum vor şti colectivele sportive să-şi facă datoria. .Colectivele sportive nu trebue să uite nici un moment că numai o strânsă legătură cu massele și atragerea acestora în munca de conducere poate asigura succesul în această perioadă. întreaga activitate a colectivelor sportive trebue să fie axată pe complexul G.M.A. gradul I și II. Concursurile locale, concursurile speciale pentru „Cupa C.C.S." trebue să constitue minunate prilejuri pentru atragerea aspiranţilor la trecerea normelor. In toată munca lor colectivele trebue să se orienteze după calendarul sportiv intern. De asemenea e bine ca participarea la primele etape ale campionatelor republicane să fie cât mai numeroasă. Odată cu desfăşurarea acestor concursuri, colectivele sportive trebue să ţină evidenţa recordurilor pe colectiv. In cursul acestui an trebue să crească preocuparea faţă de orgainizarea muncii sportive in mediul sărrac. Comitetele raionale C.F.S , în colaborare cu organizaţiile U.T.M., sindicatele salariaţilor agricoli şi secţiunile culturale ale sfaturilor populare, sunt datoare să acorde în perioada de vară o atenţie deosebită dezvoltării în mediulsătesc al atletismului, înnotului, jocurilor sportive şi sporturilor naţionale (oină, trânta etc.) In special trebue pusaccentul pe reuşita Spartachiadei Satelor. Nici activitatea de pe marile şantiere ale tineretului nu trebue neglijată. Să îndreptăm deci Întreaga noastră atenţi© spre măreţele construcţii ale socialismului, unde sportul trebue să înflorească neîncetat. Munca de propagandă şi agitaţie trebue să aibă un caracter concret. Fiecare acţiune a colectivelor sportive este bine să fie axată ppregătirile ce se fac în vederea Festivalului Mondial al Tineretului şi Studenjlor pentru Pace şi Prietenie. Să considerăm o datorie de onoare contribuţia noastră la pregătirea acestei măreţe mainifestaţii pentru pace a tineretullui din lumea întreagă, întreaga clasa muncitoare din ţara noastră, sub conducerea partidului, participă cu entuziasm la bătălia pentru îndeplinirea cincinalului în patru ani. La această luptă să participăm şi noi cu eforturi sporite, contribuind din plin la realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan din acest an. Astfel vom putea sa raportăm cu mândrie partidului nostru drag că ne-am făcut pe deplin datoria. L. ROPOT din direcţia organizatorică C.C.F.S. FLORIAN BAICEA: Să desfăşurăm o intensă activitate sportivă de vară Principalele sarcini pentru luna Aprilie in domeniul complexului G. M. A. In cursul trimestrului I, datorită preocupării deosebite ce a existat din partea factorilor interesați in activitatea din domeniul complexului G.M.A., au fost înregistrate Succese importante. Intr’o serie de regiuni, s’a reuşit încă din primele două luni să se îndeplinească şi chiar să se depăşească sarcinile trimestriale de plan la capitolul „purtători de insignă” (oraşul Bucureşti, regiunile Suceava, Piteşti, Cluj, Regiunea Autonomă Maghiară şi regiunea Stalin). Pe lângă aceste rezultate pozitive s’au observat însă şi lipsuri, unele dintre ele destul de serioase. N© referim la rămânerea în urmă In ceea ce priveşte îndeplinirea sarcinilor de plan în regiunile Iaşi, Oradea, Baia Mare, Bucureşti, Hunedoara, la slaba activitate sjuisă în general la sate şi în centrele industriale precum şi la slaba preocupare pentru îmbunătăţirea calitativă a muncii de pregătire a aspiranţilor. Luna Aprilie marchează Şi în acest domeniu începerea unei noi perioade de muncă intensă. Sarcinile ce ne revin pentru această lună capătă importanţă cu atât mai mare cu cât de fatul cum vom organiza munca va depinde în bună măsură obţinerea unor rezultate pozitive în întregul trimestru. Ţinând cont că suntem la încheierea primului trimestru, consiliile centrale ale asociaţiilor, colectivele sportive, comitetele C.F-S. regionale, raionale şi orăşeneşti trebue să analizeze chiar din primele zile ale lunii Aprilie un spirit critic şiautocritic felul in care au fost realizate sarcinile ce le-au stat în faţă şi în special cum s’a desfăşurat munca pentru îndeplinirea sarcinilor de plan. De aceea este bine să se organizeze consfătuiri largi pe raioane, cu participarea consiliilor colectivelor sportive, a comisiilor G.M.A. şi a cadrelor tehnice, la care să fie invitaţi şi reprezentanţi ai organizaţiilor de bază U.T.M. şi ai conducerilor administrative din întreprinderi şi instituţii. In cadrul acestor consfătuiri, care i se vor ţine sib îndrumarea comitetelor raionale C.F.S. trebue să fie analizată activitatea desfăşurată pe primul trimestru. La fel, în cadrul adunărilor generale ale colectivelor sportive, fălcându-se analiza activităţii pe trimestrul I, trebue de asemenea să se acorde atenţia cuvenită problemelor legate de complexul G.M.A. In colectivele sindicale analiza trebue strâns legată de felul în care s-a participat la concursurile pentru „Cupa C.C.S.”, stabilindu-se clasamentul prevăzut de regulament. , • O sarcină deosebit d© importantă pentru luna Aprilie, ca dealtfel pentru întreg trimestrul, o constitueasigurarea condiţiilor corespunzătoare pentru pregătirea aspiranţilor care nu sunt încadraţi în nicio secţie pe ramură de sport. In acest scop, consiliile centrale ale asociaţiilor sportive, cu ajutorul comitetelor C.F.S., trebue să treacă neîntârziat la crearea unor centre de antrenament pe localităţi, îngrijindu-se permanent de buna lor funcţionare. Problema concursurilor speciale pentru trecerea normelor continuă să rămână o sarcină de bază căreia trebue să i se acorde o şi mai mare atenţie. In această perioadă trebue pus accentul pe organizarea concursurilor specialei la atletism, gimnastică, cursa cu obstacole, tir, turism, ciclism etc. Având în vedere specificul perioadei în care ne aflăm şi experienţa câştigată până acum, se impune ca organizarea concursurilor speciale să se facă la un nivel superior. In acest sens, comitetele C.F.S. raionale şi orăşeneşti trebue să-şi întocmească programe lunare, planificând cât mai multe concursuri speciale pe localităţi şi asociaţii. Este de dorit ca asemenea iniţiative să vină şi din partea consiliilor centrale ale asociaţiilor. I-regalisca şi trecerea normelor G.M.A. este condiţionată de existenţa bazelor sportive, a echipamentului şi materialelor necesare. Instalaţiile existente (cursa cu obstacole etc.) trebue puse la punct. De asemenea, trebue construite şi amenajate cât mai multe terenuri simple. Trăgând învăţămintele necesare din activitatea desfăşurată in cursul primului trimestru, să ridicăm munca din cadrul complexului G.M.A. la nivelul sarcinilor ce ne stau in faţă, cinstind sărbătoarea oamenilor muncii din lumea întreagă, ziua de 1 Mai, cu realizări demne de această măreaţă zi. AUREL PERŢA din serviciul G.M.A. al C.C.F.S. Să pregătim temeinic etapa rațională de cros Ultimele întreceri din cădind primei etape a campionatului republican de cros „Să întâmpinăm 1 Mai“ au luat sfârşit. Peste câteva zile, mii şi mii de tineri şi tinere vor lua din nou startul în viitoarele întreceri de cros care se vor desfăşura în cadrul etapei raionale a campionatului. Fiecare zi care a mai rămas până la 5 Aprilie, — data la care în întreaga țară se va organiza etapa raională de cros — trebue să fie folosită din plin pentru terminarea la timp a pregătirilor. Etapa a II-a a câmpiomitului va fi organizată de către comitetele pentru cultură fizică şi sport raionale şi orăşeneşti. In etapa 11-a vor participa primul cinci clasaţi în etapa I-a din fiecare colectiv sau comună la fiecare dintre cele trei cauteigonici de vârstă, iar direct vor participa numai atleţii clasificaţi la categoria IlI-a la probele de atletism de fond sau semifond. Tată şi distanţele stabilite pentru fiecare din celle şase probe : seniori — 5000 m ; senioare — 1000 m. ; juniorii 17—18 ani —1500 m.; junioari 15—16 ani — 1200 m. ; junioare 17—18 ani—800 m.; junioare 15—16 ani — 400 m. Pentru a contribui la buna organrnizare a acestor întreceri, colectivele sportive au datoria să facă din timp înscrierile pentru participarea la etapa raională, să se preocupe de pregătirea in continuaire a celor care vor reprezenta colectivul sportiv respectiv în întrecerea celei de a detenta pe de oro®, punând la dispoziţia sportivilor calificaţi pentru faiza de raion, echipamentul necesar pentru antrenament şi de asemenea cadrele tehnice care să-i ajute în pregătirea lor pentru concursuri. Sarcinii deosebit de importante revin şi camuletelor pentru cultură fizica şi sport raionale şi orăşeneşti care răspund direct de buna organizare a etapei raionale de oro®. Desfăşrarâind o largă acţiune de popularizare a întrecerilor (prin lozinci, panouri, fotomontaje, afişe etc.), controlând îndeaproape activitatea comisiei de organizare, luând din timp toate măsurile pentru asigurarea numărului necesar de arbitri, comitetele C.F.S. raionaile şi orăşeneşti vor contribui desigur în mare măsură la buna pregătire a întrecerilor raionale de cros. Deasemenea comitetele C.F.S. vor trebui să se îngrijească de procurarea numerelor de ordine pentru concurenţi şi să asigure asistenţa medicală-Iată numai câteva din pnimcip®Me sarcini care stau în faţa organinizaţiilor sportive pentru asigurarea unui succes deplin celei de a II-a etaipe a campiciniatului de cros ,,Să întâmpinăm 1 Mai”. Un ral deosebit de important în obţinerea unor rezultate cât mai bune îl au şi instructorii, profesorul de educaţie fizică şi antrenorii care vor trebui să se ocupe de pregătirea participanţilor. Faza raională 4© cros pentru oraşul Bucureşti se va desfăşura între 5 şi 12 Aprilie, fiind organizată pe consilii orăşeneşti de asociaţii sportive, pe departamente M.F.A. şi M.A.I. şi ,pe departamentele şcolare M.I.P, M.I.S., Rezervele de Muncă.