Sportul Popular, noiembrie 1953 (Anul 8, nr. 2328-2343)

1953-11-02 / nr. 2328

Proletari din toate tarile, unițî-vă! ANUL IV, Nr. 2328 Luni, 2 Noembrie 1253 Toată atenţia pentru creşterea noilor cadre din rândurile boxeurilor MIŞCAREA noastră de cultură fizică şi sport a înregistrat în ultima vreme un frumos buchet de victorii şi performanţe care vin să oglindească progresul necontenit al sportului de tip nou. Printre valoroasele performanţe obţinute în acest an se numără şi cele ale boxeurilor noştri. Stăruie încă în amintirea oamenilor muncii din ţara noastră splendida comportare a pugiliştilor români, clasaţi pe locul doi la Festivalul Mondial al Tineretului de la Bucureşti, victoria obţinută de echipa Dinamo la Sofia, precum şi răsunătoarele succese înregistrate recent de sportivii noştri în turneul din Suedia. Curajul, combativitatea, hotărîrea de a apăra cu cinste culorile patriei, toate aceste calităţi de seamă se înmănunchează cu dorinţa vie a boxeurilor de a-şi perfecţiona necontenit măestria sportivă, de a înregistra cu fiecare zi, cu fiecare ceas, noi paşi înainte pe drumul progresului. Pentru a asigura dezvoltarea neîntreruptă a acestui frumos sport, în care se îmbină curajul, dârzenia şi abilitatea, privirile noastre trebue să se îndrepte cu multă stăruinţă asupra unui obiectiv esenţial: creşterea noilor cadre. Finalele campionatelor republicane de box ale juniorilor din anul acesta au adus pe ring o serie de talentate elemente ca: M. Riedl, V. Miamuţan, M. Andreescu, Fr. Ruksai (Timişoara), Dumitrache (Bucureşti), I. Pătran (Câmpina), L. Halmăgyi (Cluj), Pavel Enache (Ploeşti) etc. Pentru orice cunoscător al boxului, comportarea unor astfel de tineri oferă prilejul unor constatări îmbucurătoare. Juniorii sunt înzestraţi cu remarcabile calităţi şi,ine îndrumaţi de antrenorii respectivi, ei pot deveni în scurtă vreme elemente de bază ale mişcării noastre pugilistice. Nu trebue să uităm de asemenea că din rândurile tineretului s-au ridicat în ultimul an elemente de valoare, tineri care au ajuns în scurt timp să aibă o pregătire superioară, fiind gata să-i înfrunte pe fruntaşii categoriilor respective. Dintre aceştia trebue să-i amintim pe Otto Bos’iog, Iosif Bona, Stoian Miihiai, Şt. Bogdan, Tr. Iordache, V. Mitrache etc Printre antrenorii care stimulează activitatea tineretului în sălile de box, dând ringurilor noastre cadre de nădejde, se numără L. Ambruş (Timişoara), care se mândreşte cu cinci boxeuri campioni de juniori pe anul în curs, Gh. Popescu (Ploeşti), N. Buză (Constanţa), Gh. Georgescu (Flacăra), Z. Popazu (Metalul) etc. La succesele dobândite au contribuit, fireşte, în cea mai mare măsură sprijinul dat de colectivele sportive Metalul Bucureşti şi Spartoc Timişoara, care pot servi de exemplu în această privinţă. Nu acelaş lucru se poate spune însă despre colectivele sportive Locomotiva Graiova, Flamura Roşie (în întreaga ţară), Locomotiva Galaţi şi altele. Conducerea acestor colective continuă să considere problema ridicării tinerelor cadre de pugilişti „prea puţin importantă“, urmărind să obţină ,,succese răsunătoare“ cu cei „rutinaţi“ şi — după părerea unora — „elemente de nădejde“ Această politică nesănătoasă trebuie însă părăsită, colectivele respective având datoria de a da tot sprijinul creşterii tinerelor cadre. In ceea ce priveşte pregătirea tehnică şi tactică a tinerilor boxeuri, mai avem de observat multe lucruri negative. Unii antrenori care au practicat boxul caută să imprima stilul lor tuturor elevilor pe care îi antrenează, fără să ţină seamă de calităţile fizice, stilul şi posibilităţile fiecărui tânăr în parte. Aceste metode sunt complect necorespunzătoare şi nu fac niciun serviciu tânărului care trebuie să ducă lupta pe ring. Sunt apoi alţi antrenori care îşi fac o „primă impresie“ despre un tânăr şi, socotndu-l „neînzestrat“, îl neglijează, concentrându-şi atenţia numai asupra celor care „promit“. Nici această metodă de muncă nu este bună. Experienţa şi practica ne arată că mulţi tineri care păreau lipsiţi de calităţi la prima vedere, datorită perseverenţei şi seriozităţii cu care au muncit, au reuşit să obţină rezultate remarcabile. Instructorul de box trebuie să-l cunoască foarte bine pe fiecare tânăr pe care îl are în grijă, căci numai în felul acesta va reuşi să-i fie de folos. De asemenea, antrenorul are datoria să-l pună pe tânărul boxeur în situaţii cât mai variate de luptă la antrenament, lăsându-1 să se descurce prin propriile sale puteri. In ceea ce priveşte pregătirea pentru match, antrenorul trebue să pună îndeosebi accentul asupra pregătirii fizice şi tehnice a tânărului pugilist, arme care se dovedesc de cel mai mare folos în ducerea luptei sportive. Dând o tot mai mare atenţie problemei creşterii tinerelor cadre, veghiând cu grijă asupra pugiliştilor care se află la început de drum, vom reuşi să asigurăm rezerva de tineret necesară desvoltării boxului nostru. întâlnirile şahiştilor sovietici şi După cum anunţă ziarul „Pravda”, la 29 octombrie marii maeştri sovietici, care au participat la turneul candidaţilor la titlul mondial de şah, au susţinut la Viena o întâlnire prietenească cu şahişti austriaci. Jucătorii sovietici au primit replica echipei selecţionate a Austriei, formată din cei mai buni şahişti austriaci, printre care marele maestru internaţional Grünfeld, maeştrii internaţionali Lokwenc, Benn, Müller şi alţii. întâlnirea s-a desfăşurat la 10 table şi s'a caracterizat prin superioritatea şahiştilor sovietici. Din 10 partide, şahiştii sovietici au câştigat 6, o partidă fiind remiză, iar celelalte întrerupându-se. După jucarea partidelor întrerupte, jucătorii sovietici susţin o nouă întâlnire cu selecţionata Austriei, după care ei vor pleca la Linz şi Graz, unde vor susţine jocuri demonstrative cu echipe locale. In afară de acestea, marii maeştri sovietici vor da simultane în localităţile Krems, Sankt Pölten, Baden şi Wiener Neustadt. In numărul de azi: • Echipa C.C.A. s'a distanțat in campionatul Diviziei A. (pag. 2-a); • Divizia B. la fotbal. (pag. 3-a) 1 • Dinamo Oraşul Stalin a învins C.C.A. In campionatul divizionar 1 de handbal. (pag. 3-a) 1 • Echipa XII C.C.A. şi M. Sdrăţeanu (Dinamo) campioni ai ţării la cursele motocicliste de regularitate. (pag. 4-a) • Asociaţia Progresul a câştigat concursul de irmot şi sărituri interasociaţii. (pag. 4-a) • Emil Zátopek a realizat două noi recorduri mondiale. (pag. 4-a) . 4 pagfoi, 25 bani Dinamo Bucureşti şi Locomotiva C. T. F. T., campioane de cros ale R. P. R. SIBIU (prin telefon de la trimisul nostru). întrecerea finală a campionatului republican de cros pe echipe „Să întâmpinăm 7 Noembrie” a constituit o adevărată sărbătoare sportivă pentru întreg oraşul Sibiu, încă cu multe zile înainte, pretutindeni, pe străzile oraşului, se puteau vedea afişe şi lozinci în care se populariza data de desfăşurare a crosului şi traseul pe care urmau să alerge cei mai buni crosişti din ţara noastră. Mii de oameni ai muncii din oraşul Sibiu au umplut tribunele stadionului de pe care se dădea plecarea concurenţilor şi i-au aplaudat cu căldură pe tinerii şi tinerele care se întreceau în etapa finală a acestei măreţe competiţii de massă. Festivitatea a fost deschisă printr-o frumoasă demonstraţie sportivă, cu prilejul căreia sportivii din oraşul Sibiu au defilat în frumoasele costume ale minorităţilor naţionale. După defilarea concurenţilor, tov. A. Silberstein, vicepreşedintele comisiei centrale de atletism, a adresat concurenţilor un călduros salut, îndemnându-i să se întreacă cu entuziasm în această frumoasă competiţie sportivă organizată în cinstea zilei de 7 Noembrie. După aceea s’a dat plecarea în proba rezervată junioarelor. Concurentele care s’au întrecut în această categorie au avut de parcurs un traseu de 1.000 m. Dovedindu-se foarte bine pregătite, concurentele echipei Progresul S.M.T.C.F. Timişoara au ocupat primele trei locuri, clasându-se în ordine: 1. Ana Popa; 2. Cornelia Tase; 3. Elisabeta Bernatschi. In felul acesta ,primul loc a fost flotat şi în clasamentul pe echipe de formaţia Progresul S.M.T.C.F. Timişoara care a totalizat 6 puncte. Pe locurile următoare s-au clasat: 2. Echipa Regiunii Autonome Maghiare 33 puncte; 3. Progresul 5. M.T.C.F. Orașul Stalin 35 puncte; 4. Rezervele Muncii București 36 puncte; 5. Metalul Roman 46 p.; 6. Fr. Roşie Ianos Herbak 47 puncte. Cea de a doua probă a fost aceea rezervată juniorilor. Traseul a măsurat 3.000 m. In această întrecere, o frumoasă comportare a avut tânărul Pleşanu (Metalul Roman), care a ocupat primul loc, Învingând concurenţi de valoare. Pe echipe, primul loc a revenit însă formaţiei Ştiinţa Cluj, care a totalizat 26 puncte. Echipa studenţilor clujeni a fost formată din Dehereanu, Bittner şi Gafencu. Pe locurile următoare s-au clasat: 2. Metalul Roman 40 puncte; 3. Constructorul Satu Mare 108 puncte; 4. Locomotiva P.T.T.R. Bucureşti 110 puncte; 5. Echipa Regiunii Autonome Maghiare 116 puncte. Apoi starterul a dat plecarea în cursa rezervată senioarelor, care trebuiau să parcurgă un traseu de 1.500 m. Individual, întrecerea a fost dominată net de studenta Nina Pasciuc din Cluj, care a și ocupat primul loc. Prezentând insă o echipă mai omogenă, Locomotiva C.T.F.T. Bucureşti a reuşit să ocupe primul loc pe echipe. Rezultatele au fost următoarele: 1. Locomotiva C.T.F.T. (Tălmăceanu, Jurcă, Mogoş) 13 puncte; 2. Ştiinţa I. C.F. 19 puncte; 3. Ştiinţa Cluj 36 puncte; 4. Echipa Regiunii Autonome Maghiare 45 puncte; 5. Progresul S.M.T.C.F. Timişoara 55 puncte; 6. Echipa regiunii Craiova 66 puncte. Aşteptată cu un deosebit interes, întrecerea seniorilor a prilejuit o dispută înverşunată care a fost câştigată până la urmă de echipa Dinamo. Cursa seniorilor a măsurat 8.000 m. şi s-a desfăşurat pe un teren dificil, specific alergărilor de cros. Deşi timpul a fost şi el nefavorabil, totuşi întrecerea celor mai buni alergători de cros din ţara noastră a fost viu disputată. De la plecare, conducerea plutonului a luat-o Dinu Cristea, care era urmat în apropiere de Nicolae Bunea. Apoi, Dumitru Vasile, campionul de cros al R.P.R., a trecut în fruntea concurenţilor şi, ducând o trenă puternică, a reuşit să fărâmiţeze plutonul. Cu 1.800 m. înainte de linia de sosire, N. Bunea a forţat şi a luat un avans de 10 m., pe care l-a păstrat până la sosire. In urma lui au sosit în ordine: Victor Pop, Dumitru Vasile, Dinu Cristea, Deac, Grecescu, Aioanei, Mureşan, Bădici şi Cojocaru. Pe echipe, clasamentul a fost următorul: 1. Dinamo 19 puncte-2. C.C.A. 33 puncte; 3. Metalul Bucureşti 39 puncte; 4. Şantierul Ploeşti 60 puncte; 5. Recolta 126 puncte; 6. Dinamo Oraşul Stalin 132 puncte. După terminarea întrecerilor, în cadrul unei frumoase festivităţi, echipele câştigătoare au primit tricourile de campioni. DAN GÂRLEŞTEANU In cinstea zilei de 7 Noembrie şi a alegerilor de deputaţi in sfaturile populare Trei noi racorduri Satir In cadrul competiţiei de tir „Cupa 7 Noembrie“ organizată de C.C.S.,eri s-au întrecut la poligonul A.G.V. Tunari numeroşi trăgători din asociaţiile sportive sindicale. Deşi timpul a fost nefavorabil, totuşi au fost obţinute multe rezultate bune. Dintre acestea, pe primul plan se situează cele trei noi recorduri obţinute de echipa Locomotiva la talere, echipa feminină Constructorul la armă liberă 60 focuri şi Zoltán Deák (Progresul) la pistol viteză. Iată rezultatele tehnice: Armă liberă 60 focuri (combinată) echipe : 1. Metalul (Petre Cișmigiu 582, Ștefan Petrescu 565, Laurian Cristescu 573, Niculae Prescure 562) 2282 puncte; 2. Progresul 2268 p.; 3. Spartac 2241 p.; 4. Constructorul (Rodica Grozea 563, Victoria Rădulescu 566, Marilena Vidraşcu 557, Elisabeta Mironescu 551) 2240 puncte, nou record R.P.R. (v. record 2229 puncte); individual: 1. Petre Cişmigiu 582, 2. Ştefan Popescu (Progresul) 576, 3. Laurian Cristescu 573. Pistol viteză 30 jocuri echipe: 1. Progresul 111/1041 (Zoltán Deák 30/288; Gh. Lichiardopol 30/284 ; Titu Manicatide 29/274; Ion Toth 22/195); 2. Metalul 111/960; 5. Constructorul 101/812; individual: 1. Zoltán Deák 30/288 nou record R.P.R. (vechiul record Zoltán Deák 30/287); 2. Gh. Lichiardopol 30/284; 3. Dumitru Pârvu (Flacăra) 30/248. Talere 50 focuri echipe : 1. Locomotiva (Marcel Vasiliu 41, Suraia Gheorghiu 36, Comana Gheorghiu 34, Ion Begu 32; 143 — nou record R.P.R. (vechiul record 130 talere) ; 2. Progresul 127 p.; 3. Metalul 111 p.; individual: 1. Marcel Vasiliu 41 p.; 2. Adrian Ioanițescu 38; 3. Suraia Gheorghiu 36 puncte. Clasament general pe echipe: 1. Metalul 3 puncte; 2. Progresul 3p.; 3. Spartac 7 p ; 4. Constructorul 7 p.; 5. Flacăra 10 p.; 6. Ştiinţa 13 p. IZABELA MARDARESCI! Echipa Şantierului Marin Dumitrescu (Şantierul) victorioşi în cursa deilctă Ploeşti-Brăila-Ploeşti PLOEŞTI, 1 (prin telefon). — Competiţia ciclistă organizată de comitetele C.F.S. regional şi orăşenesc Ploeşti, la care au participat echipe reprezentând 7 asociaţii şi 2 formaţii ale Şcolii de tineret din Ploeşti, a constituit un examen de o duritate excepţională, din cauza frigului, a viscolului şi a lapoviţei. Totuşi, cicliştii, manifestând o rezistenţă şi o dârzenie deosebită, datorită unei temeinice pregătiri, au reuşiit să absolve acest examen excepţional. In afară de învingător şi primii clasaţi, trebue să menţionăm comportarea excepţională a tinerilor Aurel Enache, N. Popescu (Şcoala de tineret) şi Daniel Dulu (Şcoala de tineret). Clasamentul primei etape : 1. Marin Dumitrescu (Şantierul) 6 ore 51 mim, 10 sec., timp cu bonificaţie 6:48,10; 2. Ion Vasile (Voinţa) 6:54,05; 3. Ion Dobete (Progresul) 6:54,32; 4. Gh. Dumitrescu (Progresul) 6:54,32; 5. Eugen Mihăilă (Şantierul) 6:55,0; 6. Aurel Enache 6:58,50. Etapa 11-a: 1. Marin Dumitrescu 6:04,30. In acelaş timp cu învingătorul etape, au sosit: Ion Vasile, Eugen Mihăilă, Traian Dănuţ (Ştiinţa) şi Ion Dobere. Pe locurile următoare s-au clasat: Aurel Enache cu 6:20,35; Bernard Rosenberg (Șantierul) și Silviu Dresner (Metalul) cu 7:10,25. Clasamentul general individual: 1. Marin Dumitrescu 12:52,40; 2. Ion Vasile 12:58,30 ; 3. Ion Dobere 12:59,02; 4. Eugen Mihailă 13:08,01; 5. Traian Dinuţ 13:17,30; 6. Aurel Enache 13: 19,25. Au participat 33 concurenţi. Clasamentul general pe echipe: 1. Şantierul 40:24,06; 2. Voinţa 41:25,35; 3. Progresul 42:12,14. M. BEDROSIAN corespondent Cupa ,7 Noembrie, la volei şi baschet Sâmbătă şi Duminică s-au disputat în sala C.F.R. Ciuleşti primele matchuri de volei şi baschet din cadrul competiţiei organizata de Secţia Cultură Fizică şi Sport a Consiliului Central al Sindicatelor în cinstea zilei de 7 Noembrie. La volei masculin, după un joc foarte disputat, echipa Avântul a întrecut cu 3—2 formaţia Recolta. In cel de al doilea joc s’au întâlnit formaţiile feminine Flamura Roşie şi Constructorul. Ca şi in primul joc, rezultatul nu a putut fi cunoscut decât după cinci seturi de luptă dârză. Constructorul a învins cu 3—2. Cel mai spectaculos match .'ul zilei l-a furnizat întâlnirea femini-ină Locomotiva — Spartac. Rezultatul a fost de 3—1 în favoarea ultimei formaţii. Matchul dintre formaţiile masculine Minerul şi Constructorul ,’a caracterizat printr’o dispută apri-gă pentru fiecare minge, Minerul cucerind o frumoasă victorie. Dintre întâlnirile de baschet, cea mai interesantă a fost cea dintre Spartac și Metalul. In prima parte a jocului, scorul a fost egal. După pauză, Spartac și-a impus une-i rioritatea teritorială, câștigând in-ntâlnirea cu scorul de 42—39 (21-21). * Jocurile pentru „Cupa 7 Noem-mbrie” continuă azi şi mâine în sala C.F.R. Giuleşti. PETRE MIHAIL .