Sportul Popular, mai 1954 (Anul 9, nr. 2414-2430)

1954-05-03 / nr. 2414

Proletari din toate tarile, uniţî-vă? ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICĂ $1 SPORT DE PE LINGĂ CONSILIUL DE MINISTRI $1 AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R. P. IL AMIL X Hr. 2414★ Luni 3 Mai 1964★ 4 pagini 25 bani La 8 şi 9 mai intilairea de gimnastică R. P. R. — R. P. Bulgaria Sala sporturilor de la Fioreasca va găzdui în zilele de 8 şi 9 n...înrritinirea internaţională de giimastică dintre echipele reprezentative de băieţi şi fete ale R.P.R. şi R. P. Bulgaria. Acest eveniment sportiv este aşteptat cu deosebit interes da amatorii de sport. După cum se ştie în ultima vreme giamaştii bulgari au arătat că se află un real progres, înregrind rezultate remercabile. De asemenea, gimnaştii români au marcat rezultate superioare atît în concursul desfăşurat nu de mult timp la Budapesta, cât şi în cadrul recentelor campionate republicane, întâlnirea celor mai buni gimnaşti" din cele două ţări prietene promite"«treceri pasonante, de bună valoare tehnică. (Agerpres). Sărbătoreasca demonstraţie de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală 1 Mai 1954. Poporul român, stăpîn pe soarta sa, a sărbătorit ziua de 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, plin de optimism, deplin încrezător în viitorul pe care şi-l făureşte. Al 10-lea 1 Mai liber a prilejuit un bilanţ al realizărilor obţinute de hamletu nostru popor, sub conducerea partidului, în cei aproape 10 ant care au trecut de la eliberarea României de către Armatele Sovietice. La tradiţionala demonstraţie de 1 Mai, sutele de mii de demonstranţi, în numele întregului nostru popor, au înfăţişat succesele pe care le-au obţinut în producţie, în munca avîntată pe ogoare, în laborioasa activitate ştiinţifică şi didactică. Cu glas puternic a răsunat hotărîrea de neclintit a celor ce muncesc de a dezvolte necontenit economia noastră naţională, de a spori mereu producţa agricolă şi a bunurilor de larg consum, de a ridica fără încetare bunăstarea poporului muncitor, îndeplinnd neobosiţi sarcinile trasate de plenara din august 1953 a C.C. al P.M.R. 1 Mai 1954 a fost o adevărată sărbătoare a internaţionalsmului proletar, a frăţiei cu muncitorii din toate ţările, o mare sărbătoare a păcii Sute de mii de oameni ai muncii, exprimînd simţămintele întregului nostru popor, şi-au manifestat din nou hotărîrea de a contribui la apărarea şi consolidarea păcii, pentru zădărnicirea planurilor agresive ale cozeurilor imperialiste, pentru asigurarea securităţii colective în Europa şi în întreaga lume. La Bucureşti, demonstraţia oamenilor muncii s-a desfăşurat în Piaţa Sterlin care a îmbrăcat taina de sărbătoare a flamurilor roşii şi, tricolore. Deasupra tribunelor împodobite cu verdeaţă, strălucesc portretele marilor învăţători ai ometririi muncitoare — Marx, Engels, Lenjai, Stalin. Dedesubt, lozincatradiţionalei sărbători: ,,Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, ziua frăţiei muncitorilor dn toate ţările“. Pe un mare panou, este scrisă o lozincă pre care poporul nostru aduce un salut frăţesc tuturor popoarelor care luptă pentru pace, pentru democraţie, pentru socialism. La Monumentul lui I V. Stein sunt aşezate flori şi steaguri purpurii. In tribuna centrală iau loc conducătorii partidului, guvernului şi Prezidiului Marii Adunări Naţionale, salutaţi de aplauzele milor de oameni ai muncii din Capitală care participă la un ring. Sunt de faţă tovarăşii : Gh. Gheorghiu-Dej, Gh. Apostol, dr. Petru Groza, I. Chişnovschi, Al. Moghioroş, Miron Constantinescu, Chivu Stoice, general de armată Emil Bodnăraş, C. Pîrvulescu, P. Borcă, D. Coliu, N. Ceauşescu, general locotenent Al. Drăghiei, M. Dales, I. Fazekaş, acad. prof. dr. C. I. Piarhom, acad. M. Sadoveanu, L. Răutu, S Toma, St. Monaru, Gh. Necula. în tribune se află numeroşi oameni al muncii, fruntaşi ai tnecerii socialiste, conducători ai instituţiilor şi organizaţiilor de stat şi obşteşti, econorice şi culturale, personalităţi de frunte ale vieţii ştiinţifice, culturale şi artistice — academicieni, artişti, scriitori , ţărani muncitori fruntaşi ai recoltelor bogate, reprezentanţi ai cultelor. Asistă la imnestaţie delegaţiile sindicale din U.R.S.S., R.P. Chineză, Marea Britanie, R. P. Polonă, R. Cehoslovacă, R.P. Ungară, R.P. Bulgaria, R.D. Germană, Au-stria, Indonezia, invitate de Consilul Central al Sindicatelor, delegaţiile de femei din R.P. Chimeză şi Austria, invitate de Comitetul Femeilor Democrate din R.P.R., precum şi oaspeţi ai Inststitulul Român pentru Relaţiile Culturale cu Străinătatea. In tribună se află de asemenea membri ai corpului diplomat cu Fanfara intonează imnurile de strat ale R.P.R. şi U.R.S.S. Ia cuvîntul tovarăşul Criiu Stoica, membru în Biroul Politic al C.C al P.M.R., vicepreşedinte al Consilului de Miniştri. Oamenii muncii prezenţi la miting îşi exprimă hotărîrea de a obţine noi succese în înfăptuireapoliticii partidului şi guvernului, de dezvoltare a agriculturii şi a producţiei mărfurilor de larg consum, de ridicare contiuă a nivelului de trai al poporului. Cu ornaţii îndelungi sunt salutate de participanţii la miting pasagie din cuvîntare care vorbesc despre poltica externă a statului nostru şi hotărîrea poporului român de a contribui la menţinerea şi consolidiarea păcii între popoarele lumii. .Mitingul ia sfîrşit. In sunetele marşului festiv, începe demonstraţia oamenilor muncii de 1 Mai. Cinstea de a deschide demonstraţia festivă a revenit copiilor cinicelor muncii din Capitală. Pasta 2.000 de elevi şi eleve, purtători cravatei roşii, au venit să-şi arata, cu prilejul zei de 1 Mai, dragostea şi recunoştinţa faţă de regimul democrat popular pentru copilăria lipsită de griji pe care o trăiesc,astăzi pentru viitorul luminos cerii se făureşte. Şi-au făcut apoi apariţia elevii şcolilor ssternului Rat srveior da» muncă. Peste 3.000 de tineri, reprezentând pe cei 65.000 elevi din toatăl [ConUmace î/şi0».« Tribuna centrală din Piaţa /. V. Stalin din Capitală în timpul demonstraţiei oamenilor muncii Cetăţenii Capitalei se îndreaptă in coloane compacte spre Piața Stalin tunde îşi vor manifesta solidaritatea lor cu toţi oamenii muncii de pe glob, in lupta pentru pace, bunăstare şi democraţie.