Sportul Popular, mai 1955 (Anul 10, nr. 2610-2626)

1955-05-03 / nr. 2610

Prisna zi de mai 1955 a îmbrăcat ţara întreagă în veşmintuil sărbătoresc al marii zile internaţionale a celor ce muncesc, a frăţiei muncitorilor din toate ţările. Ziua de 1 Mai a însemnat o încununare a succeselor pe care oamenii muncii din Republica Populară Romina le repurtează în marea construcţie socialistă, o manifestare puternică a legăturii de nezdruncinat dintre partid, guvern şi popor, a ataşamentului fierbinte al celor ce muncesc din patria noastră faţă de cauza invincibilă a partidului — construcţia socialistă. Ne aflăm la revărsatul zorilor, pe străzile Bucureştiului. Din toate raioanele, de pe fiecare stradă, din fiecare casă se adună grupuri de cetăţeni voioşi îmbrăcaţi în haine de sărbătoare. Pe nesimţite, pe marile artere centrale se formează coloanele celor care peste puţină vreme vor participa la marea demonstraţie din Piaţa Stalin. Ca şi în ceilalţi ani, Piaţa Stalin, unde au loc tradiţionalele demonstraţii ale oamenilor muncii, este bogat şi primăvăratic împodobită. Pretutindeni flutură steaguri roşii şi tricolore, străluceşte în lumina soarelui inscripţia sărbătorească „1 Mai“. Tribunele sunt îmbrăcate în roşu şi împodobite cu verdeaţă şi flori de primăvară. Deasupra tribunei principale — chipurile învăţătorilor omenirii muncitoare, Marx- Engels-Lenin-Stalin, încadrate de drapele roşii. Chemarea „Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, ziua frăţiei muncitorilor din toate ţările“ se poate citi de departe. Către acest loc de sărbătorire a marilor zile ale oamenilor muncii se îndreaptă acum mii de cetăţeni pentru a participa la mitingul consacrat zilei de 1 Mai. încep să sosească în tribune invitaţii: membri ai C.C. al PJoţ.R., membri ai guvernului, ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale, conducători ai instituţiilor centrale şi ai organizaţiilor oamenilor muncii, personalităţi de frunte ale vieţii ştiinţifice, culturale şi artistice, generali şi ofiţeri ai Forţelor Armate ale R.P.R., vechi luptători ai mişcării muncitoreşti din ţara noastră, eroi ai muncii socialiste, oameni ai muncii fruntaşi din întreprinderi şi instituţii — cetăţeni pe pieptul cărora strălucesc ordine şi medalii ale Republicii Populare Române. Sunt de faţă numeroşi oaspeţi din U.R.S.S., R.P. Chineză, Germania, India, Italia, R.P. Polonă, Suedia, R. Cehoslovacă, Norvegia, R. P. Ungară, Brazilia, Finlanda, Danemarca, R.P. Bulgaria, Chile, R.P.D. Coreeană, Alger, Senegal, Maroc, invitaţi ai Consiliului Central al Sindicatelor, Institutului Român pentru Relaţiile Culturale cu Străinătatea, Comitetului Femeilor democrate. In tribune se află membri ai corpului diplomatic. La ora 9, miile de oameni ai muncii salută cu urale puternice sosirea conducătorilor partidului şi guvernului. In tribuna oficială iau loc tovarăşii: Gh. Gheorghiu-Dej, dr. Petru Groza, Gh. Apostol, I. Chişinevschi, M. B. Mitin, membru al Academiei de Ştiinţe a U.R.S.S., Al. Moghioroş, Chivu Stoica, Miron Constantinescu, general de armată Emil Bodnăraş, G. Pîrvulescu, P. Borila, acad. prof. dr. C. I. Parhon, acad. prof. Traian Săvulescu, D. Petrescu, general locotenent Gh. Pintilie, Lotar Rădăceanu, Ștefan Voitec, Stelian Moraru, general locotenent I. Tutoveanu, Cornel Fulger, Theodor Iordăchescu, Florian Dănălache. începe mitingul de 1 Mai al oamenilor muncii din Capitală. Fanfara intonează „Imnul partizanilor păcii“. Ia cuvîntul tov. Miron Constantinescu, membru în Biroul Politic al C.C. al P.M.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri. Cuvîntarea este des subliniată de aplauzele şi uralele oamenilor muncii, mărturie a dragostei şi ataşamentului profund al poporului muncitor faţă de partidul şi guvernul ţării noastre, faţă de politica de construire a socialismului şi de apărare a păcii. Vorbitorul aminteşte succesele importante obţinute de oamenii muncii în îndeplinirea înainte de termen a primului nostru plan cincinal, care devine în aceste zile o măreață realitate, o mîndrie a fiecărui om al muncii. Calda chemare pe care partidul o adresează oamenilor muncii, de a lupta mai departe cu tot mai mult avînt pentru dezvoltarea industriei grele, temelia dezvoltării întregii economii a ţării, pentru îndeplinirea şi depăşirea planului de stat, pentru întărirea alianţei dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, pentru ridicarea producţiei agricole, este îmbrăţişată cu entuziasm de participanţii la miting. Răsună lozinci reluate de mii de glasuri: „Partidul să ne trăiască, Republica să înflorească!“, „Vom munci cu tot elanul, să-ndeplinim cincinalul !“, lozinci sub semnul cărora fiecare om al muncii din patria noastră luptă pentru construirea socialismului, pentru înflorirea patriei scumpe. Oamenii muncii îşi exprimă de asemenea prin ovaţii prelungite ataşamentul de neclintit faţă de lagărul păcii, democraţiei şi socialismului, în frunte cu marea Uniune Sovietică, angajndu-se să lupte necontenit pentru apărarea păcii, pentru întărirea capacităţii de apărare a patriei noastre. Mitingul oamenilor muncii a luat sfîrşit. In piaţă s-a aşternut tăcerea. Răsună solemne acordurile „Marşului partizanilor“. Se văd sosind batalioanele gărzilor muncioreşti, care deschid demonstraţia. La trecerea lor, asistenţa aclamă îndelung, cuprinsă de un sentiment de mîndrie şi adică bucurie. Marea piaţă se umple de steaguri, flori, verdeaţă. Le aduc pionierii, micii cetăţeni ai patriei noastre, cărora, potrivit tradiţiei, le revine cinstea de a păşi în fruntea coloanelor de manifestanţi. Din rîndul pionierilor ţîşnesc cu braţele încărcate de flori zeci de copii. Ei le oferă cu gingăşie copilărească conducătorilor partidului şi guvernului, aflaţi în tribună, mainifestînd dragostea lor faţă de regimul nostru democrat-popular, faţă de patrie. In depărtare se zăreşte mulţimea de oameni ai muncii care peste cîteva clipe se va revărsa in piaţă. Adierea lină aduce chemările lor înflăcărate, cîntece care glăsuiesc despre succesele pe care oamenii muncii le repurtează traducînd in fapt politica Înţeleaptă a partidului şi guvernului. Aceste succese ale construcţiei paşnice fac posibile măsurile pe care an de an parti-* dul şi guvernul le iau pentru creş- terea continuă a nivelului de trai (continuare în pag. II-a) ! OAMENII MUNCII DIN TARA NOASTRA AU SĂRBĂTORII CU ENTUZIASM ZIUA DE 1 MAI Tribuna centrală din Pia!a L V- Stalin din Capitală în timpul demonstraţiei oamenilor muncii. Imbrâcat, sărbătoreşte, oamenii muncii din Capitală au trecut lină pe lină prin faţa tribunelor, manifestindu-şi dragostea faţă de conducătorii poporului nostru.. * Alături de toţi oamenii muncii din patria noastră sportivii au participat la măreața demonstrație de 1 Mai. Iată un grup de tinere sportive care a executat un frumos exercițiu cu cercuri. PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ ! ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURĂ FIZICĂ $1 SPORT DE PE LINGĂ CONSILIUL DE WMSTRI $1 Al CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R. P. R, ANUL XI Nr. 2610 * Marţi 5 Mai 4c 4 pagini 2S bani Echipa de handbal a R. P. R. a plecat in R. Cehoslovacă In ziua de 1 Mai a părăsit ţara, plecînd în R. Cehoslovacă, echipa de handbal a R.P.R., care va susţine mai multe întîlniri în ţara prietenă. Au făcut deplasarea printre alţii, maeştrii sportului V. Stdea şi R. Haiberprusch ca şi I. Călimaș, O. Theman, I. Donca, C. Antonescu, A. Istrata