Sportul Popular, iunie 1955 (Anul 10, nr. 2627-2646)

1955-06-02 / nr. 2627

IPrintre primele colective sportive din Timişoara care au pornit la organizarea întrecerilor din ea■drut Concursurilor Sportive ale Timeretului, se numără şi colectivul [Progresul, care a organizat un Itwneu de fotbail şi timul de volei, •cu participarea a 7 echipe cua ■cercurile sportive. (De la subredacţia noastră)I In oraşuil şi raionul Buzău numeroase colective sportive desfăşoară o rodnică activitate pe tiuia Concursurilor Sportive ale Tinereetului. Astfel, colectiflul Progresul IBuzău a organizat pina în prezent lîmtreceri la atletism, volei, şah, popice şi tenis de masă. Cu acest prilej au fost angrenat in concursuri 500 de tineri şi tinere. De un larg succes se bucură în rîn■duirile membrilor colectivului turneul de volei, care se dispută cu participarea echipelor cercurilor sportive ale colectivului. O rodnică activitate în Concursurile Sportivie ale Tineretului are şi colectivul Flamura roşie ,Buzău. La primele întreceri organizate de acest colectiv au pariticipat 340 de tineri şi tinereta lumii din cercurile acestui colectiv — Topitoria de in şi cinepă — ai fost amenajat cu prilejul Concursurilor Sportive ale Tineretului — un teren de volei şi o pistă OALA. Şi în satele raionului Buzău colectivele sportive au o vie activitate la Concursurile Sportive ale Tineretului. De curînd, aproape 100 de tineri, membri ai colectivelor Recolta Stilpu, Recolta Poşta Oanău, Recolta Vadu Paşii şi altele, au participat la un frumos concurs de atletism, cu care ocazie şi-au trecut şi un mare număr de foamen LALA. Stan Roşculeţ corespondent De curînd a avut loc un Iaşi urt frumos concurs de tir, organizat cu ocaizia Concursurilor Sportive ale Tineretului. Au participat numeroşi elevi şi elevie de la şcolile medii din localitate. Concursul a avut loc pe poligonul din incinta ştrandului oraşului şi, datorită sprijinului comitetului orăşenesc C.F.S, a putut fi organizat In condiţii bune. 1. Simn corespondent In general, colectivele sportive şcolare din Craiova desfăşoară o intensă activitate în cadrul Concursurilor Sportive ale Tineretului. Astfel, la şcoala medie nr. 1 de fete 80 de eleve au participat la un frumos concurs atletic. Tot la această şcoală, cu sprijinul profesoarei de educaţie fizică Eugenia Popescu a fost organizat un turneu de volei intercluse. La şcoala profesională nr. 2, la şcoala medie nr. 2 de băieţi şi la şcoala medie de centrale electrice, numeroşi elevi şi eleve se întrec în concursii de volei, atletism şi fotbal, organizat cu ocazia Concursurilor Sportive ale Tineretului.■ • Da asemenea, colectivele Sportive Flamura roşie, Locomotiva, ,Progresul şi Voinţa au organizat ‘‘numeroase competiţii cu profilul Concursurilor Sportive ale Tineretului. In acelaşi timp, majoritatea celor care s-au Întrecut pînă acum în aceste competiţii şi-au trecut şi normele G.M.A. Din păcate, în oraşul Craiova mai există şi colective sportive care sunt indiferente faţă de această frumoasă întrecere sportivă de mase. Astfel, colectivele Constructorul şi Metalul Electroputere nu au luat pînă în prezent nici o măsură pintru organizarea vreunei competiții în cadrul Concursurilor Sportive ale Tineretului. Ion Turlac * corespondent A luat sfirşit prima parte a campionatului republican de scrimă  Cu meciurile disputate la sfîrşitul săptăminii trecute a luat sfîrşit prima parte a campionatului republican de scrimă pe echipe. Această afirmaţie este totuşi numai parţial valabilă inttrucît, din cauza defecţiuilor organizatorice constatate la majoritatea întâlnirilor de spadă, programul probei de spadă din cadrul turului campionatului n-a fost respectat, răminind de disputat unele restanţe. Urmează cabiroul comisiei centrale să hotărască asupra acestui punct negativ din desfăşurarea campionatului, întâlnirile de floretă (băieţi şi fete) şi sabie, care au avut o desfăşurare normală, au dus prin rezultatele lor, la întocmirea următoarelor clasamente pe probe: FLORETA BĂIEŢI : 3. Casa Centa Ar. 7 7 0 0 94:18 21 2. Ştiinţa I.C.F. Buc. 7 5 11 71:411* 3. Progresul F.B. Buc. 7 5 1 1 86:46 18 4. Dinamo Cluj 7 3 1 3 56:56 14 5. Metalul 8. Mare 7 3 0 4 45:67 13 6. FI. roşie Timişoara 7 1 2 4 43:69 11 1. Ştiinţa Cluj 7 1 1 5 46:66 10 1. Progresul Cluj 7 0 0 7 27:85 7 FLORETĂ FETE : SABIE : 1. Casa Centa Ar. 7 7 0 0 84:28 29 2. Progresul F.B. Buc. 7 6 0 1 70:42 19 8. Progresul Cluj 7 5 0 2 74:38 17 4. Ştiinţa I.C.F. Buc. 7 3 1 3 57:55 14 5. Dinamo Cluj 7 3 0 4 61:51 13 . Progresul F.B. Buc. 5 4 1 0 55:25 14 2. Ştiinţa Cluj 5 3 2 0 56:24 18 6. Progresul Cluj 5 3 0 2 43:37 11 *. Fi.roşie Timişoara 5 2 1 2 39:41 10 5. Metalul S. Mare 5 1 0 4 30:50 7 8. Ştiinţa I.C.F. BUC. 5 0 0 5 17:63 5 9. Metalul S. Mare 7 2 1 4 41:71 12 8. Fr. roşie Timişoara 7 1 0 6 34:78 9 8. Ştiinţa Cluj 7 0 0 7 27:85 7 CONFERINŢA COMISIEI CENTRALE DE TENIS 1 ‘Astăzi de la ora 17 la sediul IC.C.F.S. din str. Vasile Conta nr. 36 va începe conferinţa comisiei centrale de tenis. Lucrările vor continua mine die la ora 9 SPORTUL POPULAR Pag 24 Nr. 2627 SPORT LA ZI "SCRIMA. — Astăzi, la ora 8, în sala Progresul F.B., încep campionatele regionale die juniori. In program simt prevăzute asalturile de floretă fete şi băieţi. Sâmbătă vor avea loc întrecerile de sabie. TIR. — Miine, la ora 19, în sala de şedinţe a Comitetului C.F.S. al oraşului Bucureşti, str. Vasile Alecsandri nr. 6, va avea loc adunarea generală a antrenorilor dro ■Capitală. Biletele pentru întîlnirea internaţională de handbal C.CIAU.D.A. Praga şi pentru jocul internaţional die fotbal între echipele de juniori ale R P. Romíné şi R. Cehoslovace, care se vor disputa în program cuplat duminică 5 iunie pe stadionul Republicii, s-au pus in vânzare la următoarele agenţii: agenţia Pronosport (cal. Victoriei nr. 9), agenţia C. A. (bd. 6 Martie) şi agenţia Dinamo (şos. Ştefan cel Atare) precum şi la casele stadionului Republicii (str. Hasdeu)._____________ ■ RUGBI. — întâlnirea din cadrul ■bateigoriei B, disputată duminică la ’iTecuci între echipele Progresul Tecuci şi Locomotiva I.C.F. s-a terminat cu scorul de 9-0 in favoarea bucureştenilor. In cadrul etapei a Vl-a a campionatului categoriei A, Dinamo Bucureşti a întrecut Dinamo IX cu scorul die 13-0, iar Coinstaitanul Oraşul Stalin a ,nwins Minemi Petroşani cu scorul de 8-3. ■ CICLISM. Asociaţia Metalul organizează duminică o întrecere de fond, pentru categorici I,e I şi II, pe disterţa Buaiuteşti-Giurgiu şi înapoi. De asemenea, se vor disputa probe pentru fete, neclasificaţi, şi categoria a II-a, şarmurse şi bioctere de oraş. Adunarea participanţilor la ora 7:30 în piaţa Bete. ■ POLO PE APA în cadrul „Cupei oraşului Bucureşti”, competiţie rezervată echipelor de juniori, duminică dimineaţa la barton acoperit de la Floreasca s-au disputat meciurile finale. Pentru locurile 1-2, s-au întîlnit echipele Ştiinţa şi Progresul. Cîştigind meciul cu scorul de 4-3 (2-2), Ştiinţa a cucerit şi trofeul cu care a fost dotată această competiţie. Intilnirea pentru locurile 3-4, disputată între echipele Voinţa şi Constructorul a fost clştigată cu scorul de 6-1 (4-0) de prima formaţie. ■ HOCHEI PE IARBA. Colectivul sportiv Flamura roşie M.I.U. organizează în cinstea celui de al V-lea Festival Mondial al Tinereturii şi Studenţilor de la Varşovia şi la cinstea zilei de 26 iunie un turneu de hochei pe iarbă dotat cu „Cupa Flamura roşie M.I.U.”. Primul joc sea desfăşura mîine, vineri la ora 17:30, pe stadionul Tineretului intre echipele Dinamo VI şi Flamura roşie M.I.U. Marţi 7 iunie se va desfăşura meciul dintre echipele Ştiinţa I.C.F. şi Progresul F.B. cel de al doilea concurs de verificare a pentationiştilor turesteni Zilele trecute a avut loc cel de al doilea concurs de verificare a pentationiştilor din Bucureşti. Spre deosebire de întrecerile precedente, acest concurs a fost organizat în cele mai bune condiţii fapt care a permis pentatloniştilor să-şi pună în valoare pregătirea. In special proba de spadă s-a desfăşurat la un nivel superior, atit din punct de vedere organizatoric cît şi tehnic. Rezultatele obţinute de concurenţi, în ansamblul probelor, au arătat că aceştia se găsesc într-un stadiu avansat de pregătire, corespunzător cerinţelor sfinţitutei perioadei pregătitoare. Constatările făcute cu acest prilej sânt cît se poate de utile pentru pentationişti şi pentru colectivul de antrenori, în vederea efectuării antrenamentelor din perioada fundamentală. Dacă la înot, atletism, scrimă şi chiar călărie, comportarea pentatloniştilor a dovedit o creştere a valorii lor, nu se poate spune acelaşi lucru despre proba de bir. Obligaţi să tragă pe ţinte mişcătoare, exact în condiţiile concursurilor oficiale, participanţii, neobişnuiţi cu astfel de trageri, n-au fost suficient de calmi, s-au lăsat depăşiţi de incidentele de tragere (provocate la special die armament) şi, ca tumare, au obţinut rezultate sub posibilităţile lor reale. Incele cinci probe ale concursului au fost obţinute următoarele rezultate: călărie: 1. V. Teodorescu- 985 p., 2. D. Popescu-985 p., 3. A. Bruja-985 p., 4. D. Timtea-982,5 p., 5. C. Vena-977,5 p., 6. R. Drăguşan-977,5 p., scrimă: 1. V. Teodorescu- 944 p., 2. A. Biro-944 p., 3. R. Drăguşan-832 p., 4. C. Vena-776 p., 5. A. Bruja-776p., 6. V. Roman-776 p.. tir: 1. V. Manciu-740 p., 2. R. Drăgușan-640 p., 3. V. Teodirescu-620 p., 4. A. Stioeniescu-600 p., 5. C. Vena-480 p.; înot: 1. D. Timtea-948 p., 2. A. Stoanescu-904 p., 3. A. Imre-896 p., 4. A Biro-662 p., 5. V. Manciu-844 p. 6. D. Popescu- 816 p.; atletism: 1. A. Bruja-904 p., 2. V. Teodorescu-868 p., 3. D. Popescu-832 p., 4. V. Romian-1826 p., 5. C. Vena-820 p., 6. V. Manciu- 787 p. Fiind totalizate rezultatele obţinute de participanţii acestui concurs de verificare, s-a obţinut următorul clasament general: 1. V. Teodorescu-4113 p., 2. C. Venna-3849,5 p. 3. V. Maneta-3795,5 p„ 4. D. Popescu-3761 p., 5. A. Stoenescu-3756,5 p„ 6. R. Drăguşan-3563,5 p. Aşa după cum rezultă din aceste clasamente, cel mai bine s-a comportat Victor Teodorescu care a obţinut rezultate constante pe uinei probe. De asemenea, s-au remarcat D. Popescu, A Stoesiescu, precum şi tânărul Iorgulescu care, participind la primul său concurs, a dovedit reale posibilităţi de jppgfres. I Scrisoare ziarului „Sportul popular” Pe marginea articolului „In luptă cu înălţimea“ Printre nimeroaseile scrisori sosite ieri pe adresa ziarului nostru am găsit şi una care se referă la articolul „In luptă cu înălţimea“ apărut în nr. 2626 din 31 mai a.c. subsemnătura mae-,.strului sportului Ion Seter. In ultimia vreme se vădeşte de altfel un interes puteres crescând al cititorilor noştri faţă de pregătirea,, de rqâlujbele şi de comportarea sportivilor noştri fruntaşi, iar prin scrisorile ce le ţinţiit ziarului, datorii îşi manifestă dorinţa de a contribui la progresul neîncetat al mişcării noastre sportive. Dat fiind problemele ,pe care le ridică scrisoarea sus-amintită, o reproducem în întregime. Am citit articolul tovarăşului Ion Seter, maestru al sportului, apărut în „Sportul popular“ nr. 2026 din 31 mai 1955 şi aş dori să exprim părerea unui cititor în această privinţă. Ce vrea să spună Ion Seter prin acest articol ? Să prevină asupra dificultăţilor folosirii stilului prin rostogolire ventrală care „este foarte pretenţios“ şi cere „un bagaj mare şi pretenţios“ de cunoştinţe tehnice? Să explice prin aceasta slaba sa comportare în unele competiţii din primele etape ale diviziei de atletism ? Să aducă o bine meritată apreciere pozitivă tovarăşilor săi de întreceri Alexandru Merică, Ion Koalier, Xenofonie Boboc şi Constantin Dumitrescu şi altor tineri atleţi capabili de performanţe în domeniul săriturilor în înălţime? De fapt, articolul cuprinde ciel puţin din toate acestea, dar exprimă în acelaşi timp destul de puternic o atitudine de amărăciune orgolioasă a unui om care a suferit un insucces şi trebuie să recunoască că în sport nu există invincibilitate, că sportul cere multă muncă modestă, perseverenţă şi colegialitate Un adevărat sportiv din Republica Populară Romina nu se descurajează în urma unui insucces sau a unei infringe şi nu jubilează cu îngîmfare în urma unu succes sau a unei victorii. Este interesant de remarcat faptul că, în acest articol Ione’Otel nu arată cîtuşi de puţin că performanţele sale se datoresc şi condiţiilor de antrenament, îngrijire şi cultură pe care i le-a creat regimul de democraţie populară, că sînt rezultate ale unor condiţii concrete, în care talentul său a putut să se dezvolte. „ Au mai fost talente sportive în ţara noastră şi în trecut, dar ele au pierit pentru că regimurile de atunci nu se creau condiţii de dezvoltare şi de înflorire. Ion Seter pare să explice rezultatele sale numai prin stil şi calităţile sale personale fără a releva cîtuşi de puţin condiţiile obiective care au permis realizarea acestor succese. Se pare că Ion Seter era obişnuit să meargă din succes în succes şi să considere că toate omagiile i se cuvin, că atît publicul cît şi presa trebuie să se incline în faţa marelui său talent.,, In această privinţă trebuie să recunoaştem că atît publicul cît şi presa au alunecat într-adevăr pe panta unei atitudini admirative şi mereu laudative faţă de atletul Ion Seter. Se poate spune chiar că l-am răsfăţat. Şi iată urmarea : la primul insucces, Ion Soter, în loc să facă o analiză ştiinţifică serioa-să a cauzelor care l-au adus la aceasta, publică un articol din care nu ştii ce sâ alegi, pentru că evită să arate tocmai ceea ca trebuie arătat şi anume: cauzele" reale şi adinei ale acestui insucces. Oare nu cumva o cauză a insuccesului e faptul că Ion Seter s-a separat de restul atleţilor, făcîndu-şi un program de iarnă aparte de colectivul celorlalţi atleţţ driBbil niliare o Cauza importantta a 4 1 acestui insucces nu e faptul că în timp ce ceilalţi atleţi au par-, ticipat la nenumărate concursuri de iarnă şi de primăvară. Ion Seter s-a menţinut într-o „splendidă izolare“ ? Oare o cauză principală nu e faptul că Ion Seter nu vrea să ţină seama nici de sfaturile Comisiei centrale de atletism şi nici de cele ale Comitetului pentru Cultură Fizică şi Sport, considerîndu-se atotcunoscător şi atotcompetent ? Să se gindească tovarăşul Seter dacă nu cumva acestea toate au devenit o frînă în dezvoltarea sa ca sportiv şi ca atlet, care a avut cinstea să reprezinte Republica Populară Romînă în numeroase competiţii internaţionale. Fapt este că de trei ani performanţele sale sînt staţionare, nu progresează de loc. În orice caz, noi cititorii aşteptăm de la maestrul sportului Ion Seter o altă comportare în concursuri şi o altă atitudine în articole. Ce înseamnă aceste expresii ca: „luptam altă dată numai pentru performanţe, dar acum iată şi adversarii...“. De unde aceste concepţii aristocratice la: Ion Seter ? Ce înseamnă acele formulări despre „nervii de oţel“, despre „o mare putere de concentrare în concursuri“, despre „un bagaj mare şi pretenţios“ de cunoştinţe tehnice, „finele din ele aproape de neexprimat...“, despre „atitudini“ nepotrivite la care se aşteaptă din partea celorlalţi săritori“ ? Ce exprimă toate aceste formulări ? Se pare că Seter nu a reuşit încă să facă o analiză profundă a cauzelor insuccesului său, să recunoască deschis şi curajos lipsurile sate serioase şi să treacă hotărît la înlăturarea lor, căutind să se acopere cu tot felul de formule orgolioase care nu ajută cu nimic la limpezirea problemei. Numai o schimbare serioasă în atitudinea lui Ion Seter faţă de sine însuşi şi faţă de tovarăşii săi sportivi, faţă de publicul sportiv, îl va putea salva de vedetismul care îl ameninţă şi de insuccesele care pot urma, în cazul cînd nu-şi schimbă radical atitudinea. Sperăm însă că putem acorda încredere angajamentului luat la sfîrşitul articolului şi că problema poate fi privită în perspectiva adoptării unei atitudini care să facă cinste tovarășului Ion Seter, maestru al sportului din Republica Populară Romînă. UN CITITOR Activitatea la natatie IN ŢARA. O rodnică activitate desfăşoară în prezent cei 55 elevi ai şcolii sportive de tineret din Tg. Mureş. Folosind cu sinoces îndrumările primite din partea celor doi antrenori, Atila Balazs şi Andrei Kiss, tinerii înotători mureşeni, printre care se numără Ioan Sizekely (stilul liber) Călin Fleşeriu (bras) şi Vaier Budai (spate şi fluture) au obţinut rezultate frumoase. In prezent, antrenamentele se desfăşoară la bazinul acoperit şi în aer liber. IN CAPITALA ,in dorinţa de a da copiilor şi tineretului din Capitală, posibilitatea, să înveţe înotul, secţia C.F.S. din C.C.S., în colaborare cu comisia centrală de nataţie, organizează cu începere de la 1 iunie mai multe centre pentru învăţarea şi perfecţionarea înotului. Aceste centre vor funcţiona la următoarele baze sportive: Ştrandul Tineretului, Progresul Finanţe Bănici (fost Artus), Obor, Băneasa şi Tei, între orele 9-13 şi 15-19. Conducerea lecţiilor a fost încredinţată unor antrenori de specialitate Chemaţi să sprijine această frumoasă iniţiativă, înscrierile se fac din fiecare zi la centrele amintite mai sus, între orele 11-13 și 16-18.