Sportul Popular, august 1955 (Anul 10, nr. 2664-2680)

1955-08-01 / nr. 2664

Campionatul motociclist de viteză al R.P.R. De mult nu am avut prilejul să urmărim alergări motocicliste atît de interesante ca cele care au avut loc ieri in Capitală. Timp de aproape 7 ore, motocicliştii au reuşit să ţină încordată atenţia a peste 25.000 de spectatori care, ne mai ţinind seama de oboseală (marea majoritate au urmărit cursele stînd în picioare), de... orele de masă (cursele au durat pînă aproape de ora 16) şi de căldura înăbuşitoare au aplaudat frenetic duelurile şi au ovaţionat entuziaşti pe învingători. 100 cmc. Find concurenţi puini, motocicliștii celei mai mici clase au luat startul cuplat cu alergătorii clasei 125 cmc. Titlul de campion republan a revenit lui Pavel Gheorghiu (Dinamo)— Puck. Pe maşini de aceeaşi marcă s-au clasat în ordine Iosif Popa (Dinamo) şi D. Moldovan (Av. Zg. M.). 125 cmc.: Romano Moldovan pe un „Mondial“ care pat preia conducerea încă din primul tur şi termină cursa victorios. Nicu Ştefan, in frumoasă revenire, face o cursă spectaculoasă reuşind să se menţină pe locul doi de-a lungul tuturor celor 19 ture. Dueluri spectaculoase s-au dat pentru locul trei. Iată clasamentul: 1. Romano Moldovan (C.C.A. )-„Mondial“, — campion R.P.R.; 2. Nicu Ştefan (Voința)-Mondial; 3. C. Nedelcu (Dinamo) — Puck; 4. St. Lazăr (Metalul) — Puck; 5. Gh. Stoleru (Dinamo) — Puck. 150 cmc. femei: Ilona Kedves nu a avut prilejul să-şi confirme clasa din cauza unei defecţiuni mecanice suferită chiar după primul tur. Defecţiunea o obligă să cedeze conducerea în cursă colegei sale de asociaţie Venera Vasilescu, care astfel cîştigă fără emoţie. Frumos a mers Norma Klein care de altfel a şi ocupat locul doi. Clasament : 1. Venera Vasilescu (Dinamo) C.Z. campioană R.P.R.; 2. Norma Klein (Voinţa) C.Z.; 3. Magyari Elsabeta (Dinamo Tg. M.) C.Z. 250 cmc.: Cursă emoţionantă, prin schimbarea bruscă a situaţiilor. L. Szabó conducea detaşat şi după 14 ture, cînd nimeni nu ar mai fi văzut posibilă vreo schimbare, Szabó abandonează (defecţiune mecanică). Primul loc este preluat de D. Dumitrache care a mers tare însă prudent. Aceasta i-a adus de altfel victoria finală. Clasament: 1. D. Dumitrache (C.C.A.) — Parila — campion R.P.R.; 2. Traian Matei (Dinamo) T.V.N.; 3. V. Hedeski (C.C.A.) — N.S.U. 350 cmc. Aci s-au întîlnit doi motociclişti egali în ce priveşte curajul şi posibilităţile maşinilor, însă diferiţi ca tehnică. Gh. Voiculescu dîrz, cu mers corect, G. Bereni, dîrz şi ei, însă cu tehnică mai puţin avansată pe viraj. Şi-au disputat locul prim pînă spre sfîrşitul cursei cînd Bereni— alergînd prea hazardat — loveşte pentru a patra oară cu roata din faţă a maşinii, bordura trotuarului şi se răstoarnă. Voiculescu cîştigă pe merit titlul de campion. Clasament: 1. Gh. Voiculescu (C.C.A.) — B.S.A., campion R.P.R.; 2. M. Antonescu (C.C.A.) — Velocette; 3. V. Szabó (Dinamo)— B.S.A. 500 cmc. Din lipsă de material, M. Cernescu, adversarul direct al lui N. Enescu, iese din lupta pentru primul loc încă din primul tur. Pentru locurile doi și trei se întrec I. Olaru și Gh. Mormocea. Cînd, în sfîrșit, Olaru se vede scăpat de Mormocea, care abandonează în urma unei defecţiuni, este obligat să tragă şi el la margine (i se defectează maşina). Intre timp Buescu, rămas singur, şi mult detaşat de pluton, aleargă ca să încheie turele impuse de regulament. Clasament : 1. N. Buescu (Locomotiva) — Triumph campion R.P.R.; 2. Al. Lăzărescu (C.C.A.) — Triumph; 3. M. Alexandrescu (Metalul) — Triumph. Ataş: Proba rezervată categoriei ataş a revenit cuplului Gh. Gall + I. Roşu (Metalul) care au cucerit titlul de campion al R.P.R. întrecînd cuplurile I. Spicu^Al. Huhn (CC.A.) și J. Ionescu + C. Grigorescu (Dinamo), G. STEFÃNESCU * 1 Spartachiada militară de vară De sîmbătă ,a început să se desfăşoare în Capitală cea de a şasea ediţie a Spartachiadei militare de vară. Festivitatea de deschidere a concursuluii ar finale ale Spartachiadei a avuit loc sîmbătă pe stadionul Republicii. Au fost la faţă: general locotenent L. Sălăjan, prim locţiitor al ministruluiForţelor Armate, general locotenent I. Tutoveanu, general locotenent Al. Gavriescu, general locotenent Mircea Haupt, ofiţeri, reprezentanţi ai C.C.F.S.. Festivitatea s-a deschis prin parada sportivilor. In sunetele fanfarei, coloanele de sportivi militari defilează pe pista stadionului, aducînid satutul lor special orilor veniţi săasiste la începerea acestei mari întilniri ostăşeşti, care urmează să desemneze campionii militari de masă pe anul 1955 la: atletism, înot, pista cu obstacole, gimnastică, triatlon (tir, înot, cros), volei, handbal,fotbal, motocros, etc. Rostind cuvîntuil de deschidere al finalelor Spartachiadei militare de vară, generalul locotenent L. Sălăjan a adus un salut sportivilor fruntaşi din rîndurile Forţelor Armate. S-a intonat Imnul de Stat al R.P.R. şi cîntecul spartachiadei militare. A urmat o demonstraţie de ansamblu cu mişcări de gimnastică cu puşca şi luptă corp la corp, îndelung aplaudată de spectatori. In cadrul întrecerilor au fost înregistrate următoarele rezultate: ATLETISM 100 m.: Constantin David (lot. 5) 11,4; Laurian Taus (lot 3) 11,7; Ioan Stan (lot. 1) 11,7; 5.000 m.: Dumitru Tudor (lot. 5) 16:09,8; Mihai Braşoveanu (lot. 6) 16:14,4; C-tin Porcescu (lot. 4) 16:16,4; lungime: Laurian Taus (lot. 3) 6,59; Ludovic Bălan (lot. 1) 6,19 ; înălţime: Victor Ciuntu (lot. 4) 1,72; Sergiu Macavei (lot. 2) 1,72; disc: Dumitru Banicu (lot. 6) 34,32; grenadă: Mihai Tocaci (lot. 1) 63,78; Șt. Nicolae (lot. 1) 62,63; TRIATLONTIR: pistol: Mihai Vicoveanu (lot. 1) 191 p.; Nic. Onuţîu (lot. 2) 187 p.; Pavel Iovan (lot. 2) 187 p.; pușcă: D-tru Furnică (lot. 1) 31 p.; Aurică Nicolae (lot. 5) 31 p.; St. Biro (lot. 3) 30 p.; FOTBAL: Marină-Manterie I 2:10 (0:0; 1:1); Infanterie II-Aviatie 6:1 (2:1); Marină-Infanterie VI 4:0 (1:0); HANDBAL: Marină-Aviaţia 12:4 (5:3); Infanterie IVArtilerie 14:10 (9:4); VOLEI: Artilerie-Marină 2:0; Infamiterie VIInfanterie I 2—0; Aviaţie-Infanterie II 2—1; Infanterie VI-Aviaţie 2-0; Infanterie II-Infanterie I 2:0; Marina-Aviaţie 2:0. întrecerile continuă mâine. Aspect de la defilarea sportivilor din cadrul festivităţii de deschidere a Spartachiadei militare de vară, care a avut loc pe stadionul Republicii. (Foto R. Vilara). Sosiri... sosiri... Am intrat în săptămîna întrecerilor... Trei din loturile celor nouă ţări , care participă la competiţie, pe lingă reprezentativa noastră, au sosit de-acum în Capitală şi — la ora la care citiţi aceste rînduri — vîslaşele oaspe poate că sînt chiar în plin antrenament pe apele Snagovului. Au sosit reprezentantele U.R.S.S., Austriei, R.P.F. Iugoslavia. In cursul zilei de azi sunt aşteptate loturile 1+P. Ungare şi R. Cehoslovace, care deplasează echipaje la toate probele campionatului SIMBATA A SOSIT AL DOILEA LOT DF. VISLASE DIN U.R.S . După cum am anunţat, echipajele de 4+1 vîsle şi dublu ale U.R.S.S. au sosit de vineri. Sîmbătă după amiază, pe calea aerului, a sosit şi restul delegaţiei sovietice, condus de tov. Vera Danilova, vicepreşedintă a C.C.F.S. unional. Au sosit concurenta de simplu Roza Ciumakova, echipajul de 4 + 1 rame şi 8+1. Totodată au făcut deplasarea şi antrenorii Piotr Rodionov şi D. Pohonov. La aerogara Băneasa, delegaţia sovietică a fost întîmpinată de tov. Ion Vardu, vicepreşedinte al C.C.F.S. şi de reprezentanţi aiComisiei Centrale de Sporturi Nautice şi ai Comisiei de Organizare a Campionatelor. La Snagov, sportivele din lotul reprezentativ al R.P.R. au făcut o călduroasă primire canotoarelor sovietice SOSIREA SPORTIVELOR DIN AUSTRIA ŞI R.P.F. IUGOSLAVIA Duminică dimineaţa, în Gara de Nord au sosit două noi loturi. Mai întîi, din expresul internaţional, au descins membrii delegaţiei Austriei. Conducătorul sportivelor austriece este Herbert Möller Ebien iar antrenor Franz Stka. Oaspeţii îşi pun multe speranţe în echipajul lor de 4+1 vîsle, compus din Sigrid Freumis, Lore Kafka, Melania Illenberger, Hermina König + Irma Roth. A sosit și Eva Sika, reprezentanta Austriei la proba de simplu. Rezervă : Hilde Unterberger. Cu o oră mai tîrziu decît lotul Austriei au coborit din tren cele 5 sportive iugoslave care vor concura în proba de 4+1 rame: Ljubica Sarcevic, Vera Stepanov, Zora Bancak, Genei Krunoslava şi cîrmacea Katica Ristic. Lotul oaspe este condus de Ivisa Baranovic. Au mai sosit antrenorul Stevan Vaci şi ziaristul Bosk- Stanisik de la „Beogradski Sport“. Ieri dimineaţă, în Gara de Nord a sosit lotul de canotoare al Austriei. Sportivele austriece vor participa la probele de simplu şi 4+1 rame (Foto R. Vilara) Campionatul de fotbal al U.R.S.S. MOSCOVA, 30 (Agernes). — In cadrul campionatului unional de fotbal, la 29 iulie s-a disputat pe stadionul Dinamo din Moscova întîlnirea dintre echipele TDSA și „Rezervele de Muncă“ Leningrad. Tinerii fotbaliști din Leningrad au opus o rezistență îndîrjită, dar în cele din urmă au cedat în fața superiorităţii tehnice a echipei din Moscova care a cîştigat cu 10. Punctul victoriei a fost înscris de centrul atacant Valentin Fedorov în repriza a doua. Primul joc din finala „Cupei Europei Centrale” la fotbal Budapesta (prin telefon) Sîmbătă după amiază, în faţa a 70.000 de spectatori s-a desfăşurat pe Stadionul Popular, primul meci din cadrul finalei „Cupei Europei Centrale” la fotbal, dintre Vörös Lobogo Budapesta şi UDA Praga. Fotbaliştii maghiari au jucat excelent şi au cîştigat la scor 6-0 (4-0). In prima repriză jocul s-a ridicat la un înalt nivel tehnic. Linia de atac a echipei maghiare în care a excelat Hidegkutiba creat faze spectaculoase desfăşurînd un joc de înaltă măiestrie. Echipa UDA s-a bazat pe un joc strict defensiv, tactică nepotrivită faţă de impetuoasa linie de atac a gazdelor. Primul gol a fost înscris în min. 4 de Hidegkuti. In min. 12, Karasz reia din voie: 2-0. In min. 14, după un atac de toată frumuseţea, Hidegkuti primeşte mingea şi reia din voie: 3:0. Cu două minute înainte de sfîrșitul reprizei Szimcsak centrează, Hidegkuti face o săritură spectaculoasă și înscrie cu capul: 4-0. După pauză ambele echipe joacă mai slab. In min. 71 Sándor execută un corner, Pavlis plonjează greșit respingînd mingea în bară, de unde, fundaşul Novak reia în propria poartă: 5-0. Ultimul punct este înscris în min. 76 prin Molnár care este lansat de Hidegkuti şi marchează imparabil de la 16 m.: 6-0. Arbitrul austriac Maier a condus următoarele formaţii: Vörös Lobogo: Fazekas-Kovacs II, Börzsei, Kovács III-Kovacs I, Zakarias-Sandor, Karasz, Hidegkúti, Molnár, Szimcsak. U.D.A.: Pavlis-Jekni, Hledik, Novak-Masopoust, Dvorak-HIavacek, Pazdera, Borovicka, Prada, Kraus. S-au remarcat Börzsei, Kovács I, Zakarias, Karasz şi Hidegkúti de la învingători, Masopoust, Hlavacek şi Borovicka de la învinși. NAGYMAROSI LÁSZLÓ Mîine începe intilnirea internaţională de tir dintre reprezentativele R. P. Romine şi R. P. Bulgaria Incepînd de mîine dimineaţă, poligonul Tunari din pădurea Băneasa găzduieşte cea de a doua îrstîlnire internaţională de tir din acest an. In acest meci se vor întrece reprezentativele de armă liberă calibru redus şi puşcă de vînătoare ale Republicii Populare Române şi Republicii Populare Bulgaria. Trăgători din Republica Populară Bulgaria au mai vizitat de curînd Capitala ţării noastre, cu ocazia Campionatelor Internaţionale de tir ale R.P.R. de anul trecut. Reprezentativa Republicii Populare Bulgaria a sosit în capitală de ieri de dimineaţă, ea fiind întîmpinată in Gara de Nord de o delegaţie de sportivi romîni. întrecerea este aşteptată cu un interes deosebit, ea constituind un fericit prilej de verificare a pregătirii trăgătorilor celor două reprezentative în vederea apropiatelor campionate europene care se vor desfăşura în luna septembrie în Capitala ţării noastre. Meciul începe mîine cu desfăşurarea probelor de armă liberă calibru redus 3x40 focuri, poziţie culcat şi genunchi cite 40 focuri şi proba de talere 300 bucăţi, manşa I-a 100 bucăţi. Miercuri va continua proba de armă liberă calibru redus 3 x 40 focuri cu poziţia picioare 40 focuri şi proba de talere 300 bucăţi manşa a II-a 100 bucăţi. Mîine la ora 8:30 va avea loc festivitatea de deschidere după care va începe concursul. A început turneul final din campionatul mondial de şah pentru juniori BRUXELLES, 30 (Agerpres).— La 29 iulie a început turneul final din cadrul campionatului mondial de şah pentru juniori. In urma disputării semifinalelor, pentru acest turneu, s-au calificat următorii 10 şahişti: Spasski (URSS), Tringov (R.P. Bulgaria), Partisch (R.P. Ungară), Johanssen (Norvegia), Schweber (Argentina), Mednis (S.U.A.) , Keller (Elveţia), Van Oster (Olanda), Hallstroem (Finlanda), Farrez (Spania). In prima rundă, Boris Spasski, tînărul reprezentant al URSS, l-a învins pe argentinianul Schweber după o excelentă partidă de atac. In celelalte două partide terminate, Tringov a cîştigat la Keller şi Van Oster la Hallstroem. Partidele Medlis-Johanssen şi Farrez-Partisch au fost întrerupte. ★ In runda doua s-au înregistrat următoarele rezultate: Spaski-Portisch 1-0, Van Oster-Farre remiză, Trigor-Halstrom 1-0, Johannessen-Keiler 0-1, Schweber-Mednis 0-1. In partidele întrerupte în prima rundă, Mednis şi Farre au obţinut victoria. A luat sfîrşit turul ciclist al Franţei PARIS, 30 (Agerpres). — Sîmbătă a luat sfîrşit cel de al 42-lea tur ciclist al Franţei.. Ultima etapă, a 22-a, disputată pe distanţa Tours—Paris a fost cîştigată de spaniolul Poblet, care a parcurs 229 km. in 6h 38*25”. Pe locul doi s-a clasat Darrigade (Franţa) — Gh 38’39) şi în acelaşi timp Fantinii (Italia), Ockers (Belgia), Monti (Italia) etc. In clasamentul general individual nu s-a produs nici o schimbare, astfel că francezul Louison Bobet a cîştigat pentru a treia oară consecutiv această competiţie ciclistă. Locurile următoare au fost ocupate de Brankart (Belgia) la 4*53”, Gaul (Luxemburg) la 0’30", Fornara (Italia) la 12*44”, Rolland (Franța) 13*18”. Din cei 130 de ciclişti care au luat startul în prima etapă numai 70 au sosit la Paris, restul abandonînd sau fiind eliminaţi din cursă. Louison Bobet, câștigătorul întrecerii, a parcurs 4.450 de km. în 130h 29*26”. Redacția (1 Administrărl», 2«aurești str. Const. Miile Nr. 17, telefon 5.30.36—5.30.37 Nr. 1—9—52 STAS 3452—52, Intr. Poligrafică Nr. 2, str. Brezoianu Nr. 23—25 ^Pfficit6?ef$e.:IacilaoflriUe.iiMt8taleiPfi«^factoiillPfl8mUf8lIdlftuâRl;volMl»tarliulItt- Intreprinderi.y~