Sportul Popular, ianuarie 1956 (Anul 11, nr. 2750-2762)

1956-01-03 / nr. 2750

Sarcini actuale... De multă, vreme s-a ajuns la concluzia că nu se poate concepe o realizare integrală, cu succes, a sarcinilor sportive, fără ca la baza muncii să nu stea un plan. Cu atît mai mult se pune această problemă acum, în prima lună a unui nou an, în primul an al unui nou cincinal, în care mişcării sportive îi revin sarcini de primă, importanţă. Un factor de întărire a sănătăţii, de mărire a capacităţii de muncă, de călire a organismului , iată calificativele pe care şi le-a cîştigat pe merit activitatea sportivă din patria noastră. Iar calităţile pe care ea Ie dezvoltă sunt însuşiri de primă importanţă, în lupta pentru înflorirea economică a patriei, pentru realizarea sarcinilor şi directivelor trasate de cel de-al doilea Congres al Partidului. Pentru realizarea acestor sarcini e nevoie de multă muncă, dusă după un plan bine chibzuit. Și pentru a veni în sprijinul activiștilor din colective în elaborarea planului de muncă pe prima luna a anului, publicăm materialele de mai jos, axate pe principalele obiective ale muncii sportive, în luna în curs. ----------------------- ★ * * ---------------------- Un... „ianuarie”, cu multe antrenamente şi concursuri! Popasuri făcute in ultimele zile ale anului trecut, in colective cum sunt: Progresul Oradea, Voinţa Iaşi, Locomotiva Constanţa, Avintul Arad, Flamura roşie Piteşti ne-au prilejuit cunoaşterea unor febrile pregătiri pentru sezonul de iarnă. In aşteptarea ...zăpezii, majoritatea colectivelor sportive au dat însă... uitării pe ceilalţi sportivi (fotbalişti, handbalişti, voleibalişti, atleţi etc.), ingrijindu-se îndeosebi de schiori, patinatori, hocheişti. Iată insă că nici primele zile ale noului an nu au adus cu ele zăpada mult aşteptată ! Luna ianuarie nu trebuie să continuie a filuna aşteptării. Zilele frumoase, cu soare blind, fără ger sau ploi, care mai stăruie incă prin multe aşezări, trebuie folosite la maximum pentru organizarea unui număr cît mai mare de competiţii, pentru continuarea antrenamentelor in aer liber. Să nu uităm că sute şi sute de echipe participante la diferite campionate regionale sau raionale şi-au întrerupt aproape complet activitatea odată cu terminarea returului. Pentru aceste echipe ca şi pentru toate celelalte echipe reprezentative de colectiv, pentru echipele din cercurile sportive trebuie găsite cit mai variate forme de activitate competiţională. Exemplul colectivelor sportive din oraşul Sibiu, care şi-au continuat activitatea competiţională fie in întrecerile cu caracter de masă, fie in noi concursuri organizate pe scară locali, trebuie urmat de toate celelalte colective sportive. Vremea este încă favorabilă pentru organizarea jocurilor de fotbal (ele se pot desfăşura chiar in timpul iernii, pe terenuri reduse si special amenajate), handbal, rugbi, a întrecerilor de atletism, crosuri etc. Antrenamentele bine planificate in aer liber vor ajuta mai mult la pregătirea sportivilor şi, în plus, vor contribui la descongestionarea sălilor de sport, la intensificarea activitatii competiţionale de sală Intensificarea activităţii sportive competiţionale şi de instruire-antrenament în aer liber şi în săli, lată principala sarcină a colectivelor sportive in această primă lună a noului ani SPORTUL POPULAR Pag. 2-a Nr. 2750 Primele zile: primele norme, primii purtători ai insignei G.M.A. Discuţiile iniţiate de ziarul nostru pe marginea proiectului natului regulament GM.A. au salvait un viu interes în rîndurile tativiştilor din colectivele sportive. Numeroasele corespondenţe primite la redacţie ne-au arătat însă că în multe colective sportive dindiferite oraşe: Piteşti, Constanţa, Iaşi, Oradea, Piteşti etc., activitatea pe linia complexului GMA a scăzut în intensitate, comisiile G.M.A. aşteptînd noile norme şi prevederi ale regulamentului. La început de nou an, această situaţie trebuie cît mai grabnic schimbată şi atitudinea acelor activişti care nu mai fac nimic pină... nu apare noul regulament trebuie înlocuită cu o muncă perseverentă pentru pregătirea temeinică a aspiranţilor, pentru organizarea concursurilor de trecere a normelor G.M.A. Uiii activişti care muncesc în domeniul G.M.A. (Sibiu, Cisnădie, Craiova, Bacău) au înţeles acest lucru şi, fără îndoială, că primele zile ale acestui an vor însemna pentru ei prilej de noi şi frumoase succese. Iată drumul pe care trebuie să meargă fiecare activist din colectivele noastre sportive. Pînă la apariţia nouui regulament, activitatea G.MA. nu trebuie să slăbească nici o clipă ci, dimpotrivă, să crească necontenit. Linia ianuarie este prielnică pentru trecerea multor norme ale complexului. Astfel, pot fi organizate cu succes concursuri pentru trecerea normelor la alergofrii ,sărituri, aruncări, cursa cu obstacole, tir, jocu, turism etc. Bineînţeles, acolo unde a căzut zăpadă suficientă, accentul trebuie pus pe organizarea concursurilor de schi. Stadioanele din Craiova, Timişoara, Gorj, Constanţa, Bucureşti, Arad sau Iaşi trebuie să cunoască şi in aceste zile freamătul specific concursurilor pentru trecerea normelor G.M.A Aceasta cu atît mai mult cu cit majoritatea acestor stadioane sînt acum, în lunile de iarnă, mult mai accesibile maselor de aspiranţi. Activitatea de pregătire a aspiranţilor şi cea de organizare a unui număr cit mai mare de concursuri pentru trecerea normelor trebuie strîns împletită cu o muncă susţinută de popularizare a complexului. In unele întreprinderi şi colective sportive cum sînt: Metalul uzina de Tractoare din Oraşul Stalin, Progresul LIAIS. Sibiu, Locomotiva „IUe PinHlie“ Iaşi, Constructorul Bacău etc, nu te mai întâmpină în ultima vreme nnci afişele mobilizatoare care îndemnau tinerii să participe la concursurile GMA, nici graficele care vesteau realizarea angajamentelor. Apariţia noului regulament trebuie întîmpinată cu cît mai frumoase succese şi în această direcţie colectivele sportive şi comisiile GM.A. trebuie să folosească primele zile ale lui ianuarie ca pe un bun prilej pentru realizarea prinţelor norme trecute, pentru pregătirea primilor purtători ai insignei G.M.A. Preocupări gospodăreşti De curînd am vizitat colectivul sportiv Flamura Roşie Cisnădie şi unul dintre aspectele care ne-au impresionat în modul cel mai plăcut a fost ordinea perfectă care domnea în magazia de echipament. Deşi abia începuse timpul nefavorabil desfăşurării activităţii sportive în aer liber, materialele şi echipamentele de vară erau de acum spălate şi aranjate, urmînd să se treacă la recondiţionarea lor, iar materialele şi echipamentul de iarnă stăteau în „prim plan“, gata de a fî întrebuinţate. Ar fi însă greşit să se creadă că aceasta trebuie să fie unica grijă a gospodarilor dintr-un colectiv sportiv, că centralizarea şi buna păstrare a materialelor şi echipamentului este singurul mijloc care poate duce la consolidarea bazei materiale a colectivului. Chiar dacă această grijă se extinde (şi trebuie să se extindă asupra bazelor şi a amenajărilor sportive, tot nu înseamnă că s-a făcut totul. Grija faţă de inventarul sportiv trebuie să meargă paralel cu strădania de a realiza un cît mai mare număr de noi membri în colectiv şi de a depăşi angajamentele privitoare la cotizaţii şî taxe de înscriere. Realizările obţinute în primăvara trecută de unele colective din Galaţi, Bacău, Oraşul Stalin şi alte centre, cu ocazia alegerilor organelor sportive sindicale, au arătat cum o vie propagandă sportivă şi dezbaterea problemelor sportive în adunările generale pot contribui la creşterea considerabilă a numărului de membri ai colectivului. In plus, fiecare participant la Spartachiada de iarnă ca şi la concursurile G.M.A. trebuie atras să devină membru al colectivului sportiv. O evidenţă bine pusă la punct va ajuta consiliul colectivului să aibă, chiar de la începutul anului, o oglindă vie a viitoarei sale activităţi. Deci, toată grija gospodărească pentru inventarierea şi perfecta păstrare a bunurilor sportive, toate strădaniile pentru mărirea numărului de membri ai colectivului şi pentru realizarea încă din prima lună a anului a capitolelor bugetare privind cotizaţii şi taxe de înscriere. Iar organele sportive superioare — consiliile sportive regionale, secţiile C.F.S. ale C.S.R. şi consiliile centrale ale asociaţiilor sportive — vor trebui să îndrume colectivele pe drumul sănătos al chibzuinţei în păstrarea inventarului, al inventivităţii şi folosirii Iniţiativei local© pentru întărirea bazei materiale şi a manipulării economice şi juste a fondurilor. Fireşte, sarcinile colectivelor sportive în această perioadă sunt mult mai numeroase şi ele trebuie de asemenea, îndeplinite. Cele cîteva grupe de probleme cuprinse în această pagină nu trebuie neglijate însă cîtuşi de puţin, ele reprezentînd o parte din principalele sarcini pe care şi le propune mişcarea noastră de cultură fizică şi sport, în această perioadă. Pentru ca luna ianuarie să însemne un bilanţ de frumoase şi numeroase realizări, colectivele sportive au datoria să muncească cu toată hotărîrea, să găsească drumul spre cât mai rodnică colaborare cu comitetele de întreprindere şi conducerile administrative, să ceară curajos sprijinul organizaţiilor U.T.M. şi de partid şi, în primul rând, să activizeze pe fiecare membru al consiliului colectivului sportiv în îndeplinirea sarcinilor ce-i revin. O judicioasă planificare a întregii activităţi pe luna ianuarie este, desigur, tot atît de necesară şi ea reprezintă chezăşia succesului. Activiştii colectivelor sportive trebuie să lichideze însă orice manifestare de formalism în alcătuirea planurilor de muncă şi să angreneze în această acţiune întreg consiliul colectivului. Ar fi greŞit să se muncească în mod mecanic, colectivul mulţumindu-se cu stricta îndeplinire a planului. Colectivele sportive trebuie să dea dovadă de tot mai multă iniţiativă, să se străduiască să găsească şi să aplice noi şi interesante forme ale activităţii sportive, să lupte cu drrzenie pentru ca această activitate să capete conţinutul său adevărat. In luna ianuarie trebuie, de asemenea, desfăşurată o intensă muncă pentru lichidarea lipsurilor manifestate în activitatea organizatorică, de instruire, de propagandă şi agitaţie sau administrativ-financiară. Colectivele noastre sportive, cu sprijinul asociaţiilor sportive şi al comitetelor C.F.S., pot transforma această primă lună a noului an într-o perioadă bogată în realizări, într-o lună a frumoaselor succese obţinute în întărirea organizatorică a activităţii sportive din întreprinderi şi de la sate. Cele mai multe dintre colectivele noastre sportive au şi pornit la muncă. Pretutindeni a început lupta pentru îndeplinirea şi depăşirea angajamentelor, pentru realizarea un cit mai bune condiţiuni a sarcinilor ce revin colectivelor sportive. Noi, ne dorim cu căldură : „SPOR LA MUNCA IN NOUL AN DE ACTIVITATE". In centrul preocupărilor • Spartachiada de iarnă a tineretului In centrul preocupărilor trebuie să stea Spartachiada de iarnă a tineretului. In cursul întregii luni ianuarie, colectivele sportive vor organiza concursurile etapei intîia a marii competiţii, iar aceste concursuri trebuie astfel organizate incit ele să constituie, pentru participanţi, cel mai bun îndemn de a intra activ în viaţa sportivă. Cu ajutorul maselor , un nou an de muncă, în care mişcarea noastră sportivă are sarcini sporite. Numai o temeinică întărire a bazei organizatorice poate contribui la îndeplinirea acestor sarcini. Aşa că trebuie trecut la fapte. Primul obiectiv: analiza activităţii anului trecut, pe cercuri sportive, pe secţii şi pe întregul colectiv, în adunare generală. Este cel mai bun mijloc de a solicita şi primi ajutorul maselor de membri, de a supune criticii constructive activitatea organelor alese şi, totodată, de a consolida aceste organe, prin completarea lor în cadrul alegerilor parţiale ce se pot organiza cu această ocazie. Dările de seamă pe cercuri şi secţii pe ramură de sport vor pune accentul pe modul în care au fost realizate sarcinile de bază ale acestor unităţi. In cercuri, problema principală va fi activitatea sportivă de mase, concursurile de casă, măsurile luate pentru popularizarea sportului şi angrenarea membrilor de cerc în activitatea sportivă continuă şi, mai ales, activitatea G.M.A. In secţii, accentul va fi pus deopotrivă pe ridicarea nivelului tehnic al sportivilor, pe creşterea de elemente noi, ca şi pe comportarea sportivilor în anul 1956, din punct de vedere disciplinar, educativ. Adunările generale ale colectivelor vor fi pregătite temeinic, printr-o largă acţiune de popularizare. Darea de seamă va fi întocmită din vreme, cuprinzîndu-se toate aspectele muncii colectivului sportiv, într-ul spirit critic şi autocritic — şi va fi afişată din timp, pentru ca membrii de colectiv să-şi poată axa pe problemele ei discuţiile şi propunerile Experienţa anului trecut ne-a dovedit în ce măsură pot contribui adunările generale la îmbunătăţirea muncii. Să folosim, deci, acest mijloc, pentru că osteneala ne va fi răsplătită înzecit! Sarcini importante • Să dăm viaţă hotăririi comitetelor C.F.S. şi comisiilor pe ramură de sport cu privire la organizarea, în fiecare săptămină, a concursurilor de box, lupte, haltere, şah, tenis de masă, popice, etc. • Toate organizaţiile sportive şi cadrele de antrenori au datoria să ia măsuri ca in această perioadă membrii colectivelor sportive să-şi facă examenul medical la dispensarele şi policlinicile sportive. • Sezonul de iarnă trebuie folosit şi pentru ridicarea nivelului ideologic şi profesional al cadrelor de activişti şi tehnicieni din colective, prin conferinţe, cursuri şi seminarii organizate pe scară locală, de către comisiile pe ramură de sport în colaborare strinsă cu cabinetele metodice. 9 Pe localităţi, trebuie iniţiat un activ schimb de experienţă intre tehnicieni, în cadrul unor consfătuiri cu caracter metodic, in care se vor expune realizările şi metodele celor mai bune cadre tehnice. Această acţiune trebuie extinsă şi asupra cadrelor de activişti din colectivele sportive. • Să acordăm atenţia cuvenită problemelor de propagandă, agitaţie şi problemelor educative. Anul acesta, propaganda sportivă din colective trebuie să facă un pas mare înainte, pentru a lichida răminerea în urmă din anii trecuţi. Consiliile colectivelor, in strinsă colaborare cu organizaţiile U.T.M. trebuie să folosească toate mijloacele existente, găsind forme de propagandă şi agitaţie din ce in ce mai vii, mai apropiate de specificul local. Tot in colaborare cu organizaţiile U.T.M., consiliile colectivelor vor trebui să elaboreze un plan care să prevadă mijloacele şi metodele de ridicare a nivelului educativ al sportivilor, in special al celor cu activitate competițională oficială.