Sportul Popular, februarie 1956 (Anul 11, nr. 2763-2774)

1956-02-02 / nr. 2763

CORTINA D’AMPEZZO 31 (prin telefon de la trimisul special al Agenţiei Agerpres, Paul Ochialbi). Ca să-ţi poţi da seama cu uşurinţă unde se află diferitele locuri de concurs în Cortina D’Ampezzo, nu ai nevoie de liotă şi nici nu trebuie să cunoşti limba italiană pentru a putea pune întrebări localnicilor. Mari săgeţi alăturate fie unor siluiete de schiori care trec prin porţile de slalom, fie unui echipaj de bob, sau unui patinator, îţi dau posibilitatea să te orientezi foarte uşor. Marţi, de pildă, cei mai mulţi spectatori au urcat drumul indicat de săgeata alături de care se afla silueta unui slalomist, constatînd apoi că cel care făcuse desenul după care s-au lucrat indicatoarele se dovedise foarte priceput : stilul aerodinamic, spectaculos al lui Toni Sailer inspirase parcă pe desenator. Mîine, miercuri, mulţi spectatori vor urma drumul indicat de săgeţi spre stadionul de iarnă, unde vor putea urmări întrecerea ştafetelor de 3X5 km. fete, iar alţii spre pîrtia de coborîre de pe Tofana. In orice caz, „posibilităţile" de deplasare prin Cortina s-au îmbunătăţit foarte mult. Aceasta s-a realizat nu prin mărirea numărului de autobuse sau maşini. Organizatorii, dăndu-şi seama că gheţuşul de pe străzi (format prin topirea şi apoi prin îngheţarea rămăşiţelor de zăpadă) ar putea da de lucru cabinetelor medicale, au presărat pretutindeni un pietriş fin. Nu mai vorbesc că bunele gospodine au împrăştiat şi ele cenuşa din vatră, aşa că, deplasîndu-ne, ne simţim la fel de bine ca şi patinatorii şi hocheiştii, singurii care reuşeau pînă acum să aibă stabilitate pe stradă. Dar pentru că a venit vorba de hocheişti, trebuie să transcriu aci răspunsul pe care mi l-a dat „nr. 3" din echipa de hochei a Canadei, Martin Flood Butsch, după ce l-am întrebat ce părere are despre turneul final: „Strașnic ! Cred:3 nu este necesar sa vă spun ca e vorba de cel mai tare turneu olimpic disputat vreodată. Echipa sovietică are un joc colectiv foarte închegat și pe drept cuvînt emite pretenţii serioase la titlu. Titlu pe care îl dorim şi noi, mai ales ca pierind de la Montreal, în sunetele unei fanfare foarte numeroase, toti cei care erau de faţă ne-au atras atenţia să nu se mai repete cele petrecute la Jocurile Olimpice din 1936 cînd nu canadienii au fost campioni olimpici. In orice caz, e foarte greu să cîștigi aci." (N.R. Reportajul ne-a fost transmis cu o oră înaintea mizerului Canada—SUA). Așa, vorbind, se arăta băiat foarte... de treabă dar îmi aminteam cum cu o seară înainte, la meciul lor cu echipa Cehoslovaciei, văzîndu-se conduşi cu 2—1, canadienii îşi pierduseră stăplnirea de sine. N-aş fi vrut să fiu In locul Ud Danda sau al lui Vlastimir Bubnik Intre matinelă şi interlocutorul meu de astăzi... Un amănunt: înaintea începerii meciurilor, fiecare jucător obişnuieşte să treacă pe lingă portarul echipei şi să-l lovească prieteneşte pe spate. Au un stil de joc foarte spectaculos (bineînţeles, cînd nu sunt conduşi) Diferitele delegaţii sportive care se află aci profită de clipele de răgaz pentru a-şu face vizite şi a schimba prieteneşte păreri. iţfa „Casa Alpina dei Bambini" unde sunt cazaţi sportivii noştri au sosit zilele trecute boberi englezi care s-au întreţinut prieteneşte cu sportivii rorrăni. Desigur, s-a discutat şi despre noile boburi, în special despre cete ale italienilor, care au mai multe „secrete de fabricaţie", mai ales in ceea ce priveşte locurile unde stau concurenţii, forma aerodinamică, etc. Şi cum aci există o exagerată exclusivitate cu privire la filmare şi fotografiere, boburile acestea „miraculoase sunt ferite nu numai de obiectivele aparatelor, dar chiar de privirile indiscrete. Să facem un scurt popis şi la stadionul de gheaţă, construcţie foarte modernă unde ai prilejul să vezi nu numai întreceri de hochei extrem de disputate, dar să-i cunoşti şi pe noii campioni olimpici. In fiecare seară au loc festivităţi de premiere. Sportivii sovietici, la prima lor participare la Jocurile Olimpice de Iarnă, repurtează un succes categoric. Luni seara, preşedintele Comitetului Olimpic Internaţional Avery Brundage, s-a îndreptat spre podiumul pe care urcaseră — pe locul I — Evghenie Grişin şi Iurii Mihailov, purtând două medalii de aur. Niciodată în istoria Jocurilor Olimpice nu se mai întîmplase lucrul acesta. Dar cu experienţa sa în acordarea medaliilor olimpice, preşeditele Brundage s-a descurcat cu uşurinţă, felicitîndu-i totodată foarte călduros pe cei doi patinatori sovietici: „Nu numai că repurtaţi numeroase succese, dar cuceriţi două medalii de aur în aceeaşi probă . Lumina reflectoarelor dădea o şi mai mare strălucire celor două medalii aprinse pe pieptul lui Grişin şi Mihailov... Schi CORINA D’AMPEZZO 31 (prin telefon). — Cei mai mulţi spectatori s-au îndreptat astăzi spre Col Cruisce, pentru a asista la proba de slalom special, în care îşi disputau întietatea, nu mai puţin de 108 concurenţi. Dar atît schiorii participanţi la cursă, cît şi spectatorii au rămas înmărmuriţi văzînd în faţa lor pe pîrtie o adevărată pădure de beţe de slalom. Ce se îmtîmiplase ? Molitor şi Roesner fuseseră de-,semnaţi să marcheze cele două manşe de slalom. Cel dinţii s-a arătat ceva mai indulgent. A trasat o pîrtie cu 80 de porţi. In schimb, în manşa a doua Roesner nu s-a (Continuare in pag. a 4-a) Dublul campion olimpic austriacul Tony Sailer. PROLETARI DE TOATE ȚĂRILE, UNITLUE ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICĂ $1 SPORT DE PE UNGĂ CONSILIUL DE MINIȘTRI $1 AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R. P. A. ANUL XII. Nr. 2763 Joi 2 februarie 1956 4 pagini 25 bani Clasamentul neoficial al Jocurilor Olimpice de la Cortina d’Ampezzo . După disputarea a 14 probe din cele 24 cite are această ediţie a Jocurilor Olimpice de iarnă clasamentul neoficial este următorul : U.R.S.S. 94 puncte, Austria 46 p., Norvegia 44 p„ Suedia 43 P, Finlanda 38 p„ Elveţia 1 2 p., Italia 18 p„ Germania 10 p., S.U.A. 9' p., Olanda 7 p., Franţa 6 p„ Polonia 6 p., Japonia 5 p., Spania 3 p., Canada 1 p. I Tov. Monak. Bodnăraş, preşedintele C. C. F.S* a fost desemnat candidat al F. D. P. pentru circumscripţia electorală regională nr. 3 CLUJ (prin tereron). Acum cîteva zile s-au adunat în sala de şedinţe a Sfatului popular din Cluj numeroşi activişti sportivi, profesori, medici, sportivi fruntaşi şi funcţionari ai Sfatului popular din localitate. Pe chipurile tuturor se citea o deosebită însufleţire: În această şedinţă urmau să fie propuşi candidaţi ai F.D.P. în alegerile de deputaţi ai Sfaturilor populare pentru circumscripţiile regionale şi orăşeneşti. Tov. Vasile Bota, preşedintele prezidiumului, a luat cuvîntul arătînd scopul acestei şedinţe şi cerînd să se facă propuneri de candidaţi în alegerile de deputaţi ai Sfaturilor populare, în circumscripţia electorală regională nr. 3. Luind cuvîntul tov. Petre Szilagyi, preşedintele Comitetului regional C.F.S. Cluj, a spus: Î II propun drept candidat pe tovarăşul Manole Bodnăraş, preşedintele Comitetului pentru Cultură Fizică şi Sport de pe lîngă Consiliul de Miniştri. Cuvintele tov. Petre Szilagyi au fost întimpinate cu vB aplauze de către toţi cei prezenţi. — Mulţi dintre cei de aci, a continuat tov. Szilagyi, il cunosc pe tov. Manole Bodnăraş care num-Lw.,,„ cu energie şi abnegaţie pen-4 tru dezvoltarea continuă a sportului în patria noastră dragă. Vorbitorul a arătat că tov. Manole Bodnăraş, preşedintele Comitetului pentru Cultură Fizică şi Sport,, este un vechi şi devotat activist al Partidului, subliniind apoi frumoasele rezultate obţinute în ultima vreme de sportivii noştri în competiţiile internaţionale. După tov. Petre Szilagyi a luat cuvîntul Iuliu Kiss, activist sportiv* care a susţinut cu căldură propunerea desemnării tov. Manolei Bodnăraş drept candidat al F.D.Pp. pentru alegerile de deputaţi in şisturile populare. Au vorbit apoi tov. Carol Schnopfel, preşedintele Comitetului orăşenesc C.F.S. Cluj, Olivia Miclăuş*, activistă sportivă şi Teofil Faur,, preşedintele colectivului sportiv" Progresul IMF, sprijinind şi el cad entuziasm propunerea făcută de tov». Petre Szilagyi. Într-o atmosferă de mare însufleţire, toţi cei prezenţi au votat în unanimitate alegerea tov. Manele Bodnăraş drept candidat dl F.D.P. în circumscripția electorală", regională nr. 3, E. BOCOȘ Vineri, sâmbătă şi duminică in Capitalai Un turneu al celor mai bune echipei de hochei din ţară Cei dornici să vizioneze meciuri de hochei au ocazia — mîine, sîmbătă şi duminică — să vadă „la lucru“ pe cele mai bune echipe din ţară. Intr-adevăr, pentru aceste zile au fost programate întrecerile „Cupei 16 Februarie", competiţie la care participă echipele: CCA Bucureşti, campioană pe anul în curs, Avîntul Miercurea Ciuc, Ştiinţa Cluj şi Metalul Steagul roşu Oraşul Stalin, adică exact echipele care au ocupat primele patru locuri (în ordinea de mai sus) în finala campionatului R.P.R. pe 1956, desfăşurat acum cîteva săptămîni la Oraşul Stalin. Iată de ce, meciurile care se vor desfăşura la 3, 4 şi 5 februarie în Capitală vor însemna o adevărată reeditare a turneului final al campionatului republican Desigur, cel mai mare interes îl stîrneşte intîlnirea dintre CCA şi Avîntul Miercurea Ciuc. Aceste formaţii, cele mai bune ale noastre la ora actuală, au în componenţa lor cele mai valoroase elemente ale lotului reprezentativ. La CCA îi vom putea urmări — printre alţii — pe Dron, Czaka I, Incze III, Ionescu, Zografi, Dlugoş, Flamaropol, Peter, etc. Din formaţia celor de la Miercurea Ciuc — care vor căuta să obţină prima victorie din acest sezon împotriva CCA-ului — nu vor lipsi: Ferenczi, Tacacf I, Császár, Szabó, Fenke I, Naşca, Togănei. Echipa studenţilor clujeni va prezenta o formaţie în care cei mai buni sunt: Stafie, Tömör, Török Iaghi, Vin Covaci, C. Covaci, în timp ce Metalul Oraşul Stalin va prezenta o formaţie întărită. Sistemul de desfăşurare al ,,Cupei 16 Februarie“ este turneu, numai tur. In prima zi, mîine, sunt programate jocurile : Ora 18.30 : CCA — Metalul Steagul roşu Oraşul Stalin şi ora 20 : Avîntul Miercurea Ciuc — Ştiinţa Cluj. Sîmbătă se vor întîlni Avîntul cu Metalul (ora 18.30) şi CCA cu Ştiinţa (ora 20), iar duminică seara vom asista la pasionanta dispută dintre CCA şi Avîntul. In deschidere (ora 18.30), Ştiinţa — Metalul Oraşul Stalin. Pentru acest turneu s-au pus în vînzare biletele la casele stadionului Dinamo, unde va avea loc turneul. ★ Avînd în vedere că în aceste zile temperatura a devenit favorabilă pentru hochei şi patinaj, este de datoria comisiilor locale de hochei şi patinaj precum şi a colectivelor sportive să amenajeze de grabă patinoare, terenuri de hochei, pe care să organizeze întîlniri de ho chei pe plan local, meciuri inter-, oraşe, concursuri de patinaj viteză şi artistic, demonstraţii ale sportivilor fruntaşi. In acest fel, aceste zile favorabile vor putea fi folosite din plin pentru propaganda sporturilor pe gheaţă, atît de frumoase şi, totodată, atît de utile pentru tineretul nostru. Campionatele internaţionale de tenis de masă ale Franţei PARIS (prin telefon). Sala Coubertin din capitala Franţei a cunoscut din nou, marţi după-amiază — cînd s-au deschis campionatele internaţionale ale Franţei — atmosfera specifică marilor întreceri de tenis de masă: iluminaţie deosebită, mesele verzi aliniate în mijlocul sălii, ţăcănitul mingilor albe de celuloid, animaţia jucătorilor şi spectatorilor. In primele meciuri desfăşurate, favoriţii au înregistrat victorii normale, excepţie făcînd doar înfrângerea jucătoarei cehoslovace Krejcova în faţa olandezei Van Megen. Menţionăm totodată dificila victorie obţinută de Christiane Watel (Franţa) în faţa iugoslavei Ciovici cu 3-2, ultimul set fiind cîştigat de jucătoarea franceză cu 21-19. O rezistenţă deosebit de dîrză a întîmpinat cunoscutul jucător francez Rene Roothooft are partida susținută cu tînărul reprezentant al Angliei Harrison. Roothooft a fost la un pas de înfrîngere, pierzînd primele două seturi cu 14-21, 15-21, iar setul al III-lea i-a revenit la limită după o luptă grea cu 22-20. Ultimele două seturi au fost cîștigate de Roothooft cu 21-12, 21-13. Reprezentanta ţării noastre, maestra emerită a sportului Angelica Rozeanui, concurînd în trei probe: (simplu femei, dublu femei şi dublu mixt), a reuşit să treacă cu succes primele meciuri din cadrul primelor două probe. La simplu femei, campioana mondială a învins categoric în turul 1 pe franceza Saan cu 3-0 (10, 9, 13), iar în turul al II-lea pe reprezentanta Angliei, Jones, tot cu 3-0 (14, 13, 8). Angelica Rozeanu va întîlni în sferturi de finală pe scoţiană Hellen F.Iiott şi în caz de victorie va primi în semifinală replica învingătoarei partidei dintre Water-Hayden. In cealaltă parte a tabloului, Linda Werd-Rumpfer a învins-o pe Delay (Franţa) cu 3-0, iar Diana Rowe pe Van Hege (Olanda) cu acelaşi scor, 3-0. In sferturi de finală Linda Werd se va întîlni cu D. Rowe, iar Rosalinde Cornett (Rowe) cu Van Megen. In proba feminină de dublu Angelica Rozeanu a făcut pereche cu Egott. In turul LI ele au intîlnit perechea Delay-Tarlet (Franța) cucerind victoria cu 3-0, urmînd ca în semifinală să înfrunte dublul Linda Werd-Ann Hayden. La proba de dublu mixt cuplul Angelica Rozeanu-Cafiero Franţa) a jucat primul meci cu perechea engleză Jones Kennedy» Victoria a revenit Angelicăi Rozeanu şi lui Cafiero cu 3-1 (23-21, 19-21, 21-12, 21-18). In cel de al doilea joc Angelica Rozeanu şi Cajfiero au întîlnit dublul Eliotte Vogrinc (Scoţia—R. P. F. Tugoslavia). Ultimii au învins cu 3-1 (22-20, 21-23, 21-12, 21-11). In primele 16 cupluri s-au mai calificat în afara perechii Eliott- Vogrinc, dublurile R. Cornett-Stî* pek, Janotin-Melsiroem, Wertl*. Ehrlich, Haydort-Andreadis, Taw let-Agopof, Watel-Roothooft, D.: Rowe-Leach. La simplui bărbaţi, în primii 15 s-au calificat următorii: Andrea,dis, Haguenauer, Bedoc, Vogrinc, Malmquist, Cafrero, Oesterholm, Leach, Stipek, Lanskoy, Sturanî, Kennedy, Harangozó, Poserpal, Roland şi Roothooft. Printre primele opt dubluri bărbaţi calificate menţionăm pe cele formate din Amireadis-Stipek, Vogrinc-Gabric, Roothooft-Lanskoy, Leach-Kennedy, Cafrero-Sada. Astăseară se vor juca ultimele meciuri: semifinalele probei de simplu bărbaţi şi finalele probelor de simplu bărbaţi, simplu femei, dublu bărbaţi şi dublu mixt.