Sportul Popular, aprilie 1956 (Anul 11, nr. 2791-2807)

1956-04-02 / nr. 2791

Un meci plăcut, cu multe goluri, într-o duminică de primăvară C.C.A.-S. C. CHARLEROI (Belgia) 4-1 (3-1). Au marcat: Cacoveanu (min. 5), Beerens (min. 12), Matherussens (min. 18) In proprie poartă: Alexandrescu (min. 30) și Tătaru (min. 71). Stadion: ,,23 August’’ Spectatori: 65.000 Timp: ideal pentru fotbal. Arbitru: D. Schulder, foarte bun. Formaţii C.C.A.: voinescu-Zavodan, Apolzan, Ivănescu-Onisic, Bone-Cacoveanu, Constantin, Alexandrescu, Zavoda I, Tătaru. S.C. CHARLEROI: De Sutter-Milaire, matherussens, Legulier-Van Overmakre, Prevot-Op de Brecq- Burton, Mion, Beerens platteau. Cei mai buni: Cacoveanu, Onisie, Apolzan, Constantin, Tătaru Beerens, Matre, Van Overmaire. Probabil că întreprinderea de Tramvaie nu s-a gândit că bucureștenii vor acorda întîlniri C.C.A.S.C. Charleroi un asemenea interes! Altfel ar fi pus din vreme mai multe tramvaie pe liniile care duc spre stadionul „23 August”! Deşi, sinceri să fim, nici noi nu ne-am fi aşteptat ca un sfert de oră înainte ca arbitrul Dumitru Schulder să-şi facă apariţia pe teren, stadionul „23 August” (la care jinduiam sîmbătă cînd urmăream, înghesuiţi, la Giuleşti meciul Locomotiva-Progresul) să fie şi el aproape plin. Dar... te pui cu pasiunea pentru fotbal a cetăţenilor Bucureşti Abiii ? Şi, mai ales, cu atracţia pe care o prezentau cîteva ore petrecute în aer liber, într-o zi de primăvară ? Fapt este că stadionul „23 August” a prezentat ieri aspectul marilor întreceri internaţionale, cu întîlnirea care a inaugurat activitatea internaţională fotbalistică a Capitalei s-a bucurat de un decor corespunzător. Echipa C.C.A. a confirmat în „ieşirea" internaţională de ieri forma bună dovedită în meciurile de campionat de pînă acum. Militarii au jucat aşa cum ne-au obişnuit anil acesta: în viteză, cu schimburi de mingi de pe o extremă pe alta, cu pase numai în adîncime. E adevărat că echipa s-a pus ,,pe direcţie“ spre sfîrşitul primei reprize şi că a funcţionat bine în repriză secundă. Dar în această perioadă de peste 55 de minute în care n-a marcat totuşi decit un gol ea s-a dovedit ca ansamblu — evident superioară a di cursarilor ei. Şi este bine că echipa noastră şi-a revenit la adevărata ei valoare, fiindcă la un moment dat cînd tabela de marcaj indica 2-1 în favoarea ei, cei care jucau erau oaspeţii iar cei care marcau erau fotbaliştii noştri1. Regăsindu-se şi practicînd un fotbal la adevăratele lor posibilităţi, fotbaliştii noştri au recuperat moral această perioadă de... fructificare maximă, exagerind ei de data aceasta în ratarea a numeroase situaţii de gol (..campion”: Alexandrescu). Despre oaspeţi: remarca pe care o veţi găsi şi în cronicile meciurilor pe care ie-a susţinut la Bucureşti echipa La Gantoise sau în aceea a întîlnirii R.P.R.-Belgia şi anume aceea că fotbaliştii belgieni excelează prin tehnica individuală este valabilă şi pentru formaţia care a evoluat ieri pe stadionul ,,23 August“. Intr-adevăr, jucătorii lui S. C. Charleroi controlează foarte bine balonul şi au în general, execuţii foarte corecte. Ceea ce lipseşte însă echipei belgiene este pregătirea fizică şi orientarea tactică spre jocul în adîncime. Este adevărat însă că prima deficienţă o generează pe a doua. Neavînd jucători rapizi, cu rezistenţă în regim de viteză, fotbaliştii de la S. C. Charleroi ajung implicit la jocul lateral „care caută — nu creează — o spărtură în zidul defensiv“ cum ne spunea cu oarecare amărăciune după meci, unul din cei mai vechi jucători ai formaţiei, rezervă în întîlnirea de ieri, Jules Henriet. Cu asemenea rectificări în concepţia de joc şi cu fotbaliştii de ridicat nivel tehnic pe care îl posedă, echipa belgiană poate progresa evident. Cum spuneam meciul a plăcut. El a avut și momente de intensitate dramatică provocată de autogolul stoperului lui S.C. Charleroi, care a prins într-un „comtre-pied“ de veritabil atacant pe propriul său portar, de lovitura de la 11 m, ratată de Mion la situaţia de 3-1, de ,barele“ lui Constantin şi Onisie, şi — în sfîrşit — de cursele lui Cacoveanu, Zavoda I, Tătaru, Reerens. O calitate a partidei a fost că deşi învingătoarea era oarecum stabilită din repriza întîi, că deşi oaspeţii nu au mai menţinut în repriza secundă cadenţa primei părţi, jocul nu s-a dezlînat, n-a lîncezit. Dimpotrivă, atenţia zecilor de mii de oameni a fost reţinută pînă la fluierul final al arbitrului. Iată acum pentru cei care n-au văzut jocul de pe stadionul ,,23 August” ca şi pentru acei care doresc să şi le reamintească, fazele din care s-au marcat cele cinci goluri: min. 5: Onisie schimbă cu Constantin care îl lansează pe Cacoveanu. Un demaraj scurt și extremul dreapta al echipei C.C.A. ajunge singur cu portarul; el trimite mingea pe lingă acesta, în plasă 1-0. min. 12: Reerens ia balonul din propria jumătate de teren și ajuns la aproximativ 20 de metri de poartă — şutează sec, sub bară. 11. min. 18: Constantin şutează puternic spre poartă. Stoperul Matherussens interceptează și trimite spre poarta proprie. Desutter ieșea însă în întîmpinarea balonului astfel că, cu tot plonjonul „întors” pe care-l face, mingea intră în plasă. 2-1. min. 30: Cacoveanu face o cursă pe extremă. Centrează precis și Alexandrescu reia direct în gol: 3-1. min. 71: Alexandrescu îi pasează lui Tătaru care aşteptase „ ..cuminte” pe extremă. Acesta pătrunde spre poartă și — dintr-un unghi dificil — marchează între bară și portar: 4-1. EFTIMIE IONESCU Minutul 30: Cacoveanu a centrat precis şi Alexandrescu a reluat mingea în poartă, cu tot plonjonul lui De Sutter. C.C.A. conduce cu 3—1 (Foto: I. MIHAICA) Echipa studenţească de şah a R.P.R. participa la Campionatele Mondiale de la Upsala La 5 Aprilie va începe la Upsala în Suedia cea de a IlI-a ediţie a Campionatelor Mondiale Universitare de Şah pe echipe. La actuala ediţie se scontează o participare mult mai numeroasă decît la cele anterioare. Astfel, la invitaţia organizatorilor au răspuns afirmativ echipele: U.R.S.S. (cîştigătoarea ediţiei de anul trecut, desfăşurată la Lyon în Franţa), R. Cehoslovacă (câştigătoarea primei ediţii disputată la Oslo în 1954), R.P.F. Iugoslavia, R.P. Ungară, R.P. Bulgaria, Islanda, Norvegia, Franţa, Marea Britanie, Suedia etc. Anul acesta şi Republica Populară Romînă va fi reprezentată la campionate cu o echipă studenţească. Lotul R.P. Romíne din care va fi alcătuită echipa este următorul: maeştrii sportului Paul Voiculescu şi Iuliu Szabo, candidaţii de maeştri Teodor Ghiţescu, Dolfi Drimer, Alexandru Günsberger şi Mihai Suta. Antrenor al echipei este dr. Romeo Alexandrescu. PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE. VNIŢI-VIN ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURĂ FIZICĂ ŞI SPORT DE PE UNGĂ CONSILIUL DE MINIŞTRI ŞI AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R. P. R. ANUL XII Nr. 2791 Luni 2 aprilie 1956 4 pagini 25 bani Campionii Spartachiadei... ŞAH Fete sate: Elvira Pop (Cluj) Fete oraş: Gabriela Triţă (Craiova) Băieţi sate: Zaharia Vlascici (Timişoara) Băieţi oraş: Francisc Szekely (Hunedoara) TENIS DE MASA Simplu băieţi: Ion Maier (Timişoara) Simplu fete: Elena Răduică (Timişoara) Dublu băieţi: I. Maier—M. Bodea (Timişoara) Dublu fete: Hadnagy— Borsán (Cluj) Dublu mixt: Zsigmond—Bursan (Cluj) . ...Aceştia sunt cei care, după cinci zile de pasionante întreceri, disputate sub semnul tinereţii şi al prieteniei, au primit răsplata meritată pentru eforturile depuse de-a lungul finalelor: titlurile de campioni ai Spartachiadei de iarnă a tineretului! Sîmbătă dimineaţa, în faţa meselor de şah din sala Floreasca se aflau numai opt concurenţi. Patru dintre ei au cedat la mare luptă şi au trebuit să se mulţumească cu... locul II. Prima partidă care s-a terminat a fost cea de la categoria „fete sate“ , profesoara de limba rusă Elvira Pop de la şcoala elementară ciclul II din comuna Panticeu (raionul Cluj) şi-a concretizat superiorităţii în faţa învăţătoarei Hortensia Tîrlă din comuna Frumosu (raionul C. Lung Moldovenesc). Rind pe rînd, şi-au încheiat victorioşi disputele Zaharia Vlaschi, Gabriela Triţă şi Francisc Szekely. Campionii de tenis de trasă au fost desemnaţi ieri dimineaţă în mijlocul unei atmosfere însufleţite. Jucătorii şi jucătoarele care au ajuns pînă în etapa decisivă şi-au disputat cu ardoare fiecare punct şi — adeseori — pentru desemnarea învingătorului a fost nevoie de mai multe seturi. Titlurile au fost împărţite între reprezentanţii regiunilor Timişoara şi Cluj care merită felicitări pentru buna pregătire dovedită cu acest prilej. La sfîrşitul probei de dublu mixt, care a marcat încheierea întrecerilor finale ale competiţiei, s-a desfăşurat festivitatea de închiderea a acestor întreceri sărbătoreşti. In aplauzele numeroşilor spectatori pătrund în sală reprezentanţii celor 16 regiuni. In numele Comisiei Centrale de Organizare a Spartachiadei, tov. I. Cîrcei, secretar al C.C. al U.T.M., preşedintele Comisiei Centrale de Organizare, a adresat concurenţilor un călduros salut. „încheind această competiţie — a spus tov. I. Cîrcei — să nu utăm că în faţa noastră stau alte întreceri tot atît de frumoase. Astăzi, 1 aprilie, începe Spartachiada de vară a Tineretului. E de datoria voastră şi în special a utemiştilor să deveniţi mobilizatori ai tineretului la întrecerile Spartachiadei*. Turneul echipelor Spartak Sofia Jucătorii bulgari de baschet au furnizat partide interesante. Echipele de baschet şi volei Spartak Sofia au susţinut sîmbătă şi duminică primele întîlniri prieteneşti în compania sportivilor de la C.C.A., Locomotiva P.T.T. şi Dinamo. Spectatorii prezenţi în sala Floreasca au asistat la jocuri uşoare, în care accentul a fost pus mai puţin pe obţinerea victoriei şi maimult pe exersarea şi perfecţionarea unor elemente tehnico-tactice de joc. Partidele de baschet au fost mai echilibrate, însă cele de volei au arătat o diferenţă de valoare în favoarea echipelor noastre. De fapt aceasta este şi impresia celor doi antrenori bulgari. Peter Siskov, cel care îndrumează echipa de baschet ne-a declarat că este mulţumit de prima comportare a formaţiei sale, mai ales că ea este la începutul pregătirii pentru campionat şi, în plus a fost handicapată de lipsa a doi jucători de bază, Mircev şi Velev (aflaţi în Franţa cu selecţionata R.P. Bulgaria). Boris Vlădimirov, antrenorul echipei de volei, ne-a arătat, pe de altă parte, că tocmai ofensiva, care este arma principală a echipei Spartak, nu a dat randament deloc. Aceste aspecte se pot constată, de altfel şi din desfăşurarea celor patru meciuri. LA BASCHET C.C.A.—Spartak Sofia 63—58 (34—27), începutul partidelor lăsa să se întrevadă o victorie uşoară a echipei noastre, care conducea în min. 9 cu 18—19; totuşi această victorie a fost obţinută pînă la sfîrşit cu preţul unor serioase eforturi şi chiar cu... unele emoţii Faptul se explică prin comportarea echipei C.C.A. care şi-a bazat primele acţiuni pe atacuri poziţionale bine concepute, dar a abandonat această linie tactică în folosul unor combinaţii fanteziste şi lipsite de orientare. „Este pentru a nu ştiu cita oară cînd jucătorii pe care-i conduc — mulţumiţi de un oarecare avantaj, — se lasă furaţi de realizarea unor acţiuni mai spectaculoase, care dăunează însă preciziei şi eficacităţii“ a subliniat C. Herold, antrenorul echipei militare. Aşa s-au petrecut lucrurile şi sîmbătă seara cînd C.C.A. „se juca“ şi... Spartak marca. Pentru că baschetbaliştii bulgari, cu tenacitatea, sobrietatea şi răbdarea cunoscută, au acţionat calm şi sigur, recuperînd coş după coş. La pauză eî nu mai aveau decît 7 puncte diferenţă iar în min. 29 au egalat (41—41), reuşind chiar să con-i ducă un minut mai tîrziu cu 45— 42. Jucătorii de la C.C.A. s-au re£ grupat, însă au acţionat mai or-2 ganizat şi simplu în ultima parte a partidei şi dovedind o excelentă precizie în aruncările libere, au terminat învingători într-un meci pe care-l puteau cîştiga mult mai uşor. Punctele au fost înscrise de: Folbert (15), Fodor (10), Nedet (19) , Eordogh (7), Niculescu (7), Stamatescu (5), pentru C.C.A. şi Kuzov (10), Percov (9), Dimitrov (20) , Ranghelov (17), Stoianov (1), Kamburov pentru Spartak, Au mai jucat: Testiban (C.C.A.) și Kokenov, Nicolov, Kuncev (Spartak). Cei mai buni: Ranghelov, Dimitrov, Nedef, Niculescu, Folbert. SPARTAK SOFIA—LOCOMOŢIE VA P.T.T. BUCUREŞTI 54—50 (27—20). Echipa bucureșteană a jucat dezorganizat, bizuindu-se mai mult pe acţiuni individuale şi sporadice contraatacuri. Nu am putut constata decît prea puţine acţiuni în care participarea să fie colectivă, în care jucătorii să gîndească tactic. Oaspeţii au arătat şi de această dată un calm şi o siguranţă deosebită în organizarea fazelor de foc şi o precizie în aruncări mai bună, decît în întîlnirea cu C.C.A., fapt care a fost hotărîtor pentru obţinerea victoriei. Au marcat: Kuzov (13), Pencov (3), Dimitrov (7), Ranghelov (9) Nicolov (7), Kamburov (14), Antonov (1), pentru Spartak şi Cositescu (17), Niculescu (17),* Ganea (7), Cucoș (4), Călugăreanu (5), pentru Locomotiva. Au mai jucat Runcev și Lită, Ianculescu. (Continuare In pag. q 2-a1 LA ÎNCHIDEREA EDIŢIEI Excelenta comportare a floretistelor noastre la campionatele mondiale de juniori Rejtő (R.P.U.) campioană mondială, Maria Taitis-Vicol pe locul II., iar toate reprezentantele noastre clasate in primele opt locuri LUXEMBURG, (prin telefon) Campionatele mondiale de scrimă pentru juniori au început astăzi în sala Expoziţiei Internaţionale, cu participarea celor mai buni scrimeri pînă la vîrsta de 21 ani din 14 ţări. In prima probă, cea de floretă fete, la care s-au prezentat 32 de concurente, reprezentantele noastre au obţinut un excelent rezultat: toate cele trei scrimere (Maria Taitis-Vicol, Olga Orban şi Ecaterina Orb) s-au clasat în turneul final al celor mai bune opt trăgătoare, performanţă nerealizată de niciuna dintre ţările participante. Calificarea cea mai anevoioasă a avut-o Ecaterina Orb care pentru a ajunge în finală a trebuit să învingă şi să elimine din concurs pe marea favorită italianca Collombelli, pe compatrioata acesteia, Predaroli şi pe scrimera germană, Strooh. In finală, cu trei trăgătoare prezente, reprezentativa noastră a avut tot timpul iniţiativa şi mai cu seamă după ce Maria Taitis-Vicol a reuşit să învingă cu 4—2 pe Rette, scrimerele noastre au fost foarte aproape de victoria finală. In ultimele două asalturi, Maria Taitis, resimţindu-se de pe urma epuizantei sale întîlniri cu franţuzoaica Portaille (asaltul adepăşit cu mult timpul limită de disputare), a pierdut surprinzător în faţa lui Ágoston şi Mees. La sfîrşitul turneului final a fost stabilit următorul clasament: ILDIKÓ REJTŐ (R.P.U.) 6 v., 2. MARIA TAITIS-VICOL 5 v. 3. Mees (Saar) 4 v., 4 Portaille (Franţa) 3 v., 5. OLGA ORBÁN 3v., 6. ECATERINA ORB 3 V., 7. Ágoston (R.P.U.) 3 V., 8. Salbach (R.P.P.) 1 v.