Sportul Popular, iulie 1956 (Anul 11, nr. 2842-2860)

1956-07-02 / nr. 2842

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, INITI-VAI ORGAN Al COMITETULUI PENTRU CUITURĂ FIZICĂ ŞI SPORT DE PE LINGA CONSILIUL DE MINIŞTRI ŞI AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R. P. R. ANUL. XII Nr. 2842 Luni 2 iulie 1956 4 pagini 25 bani Echipa R. P. Române învingătoare în primul meci din cadrul campionatului mondial feminin de handbal R. P. R.-Austria 3-1 (1-0) KARLSRUHE 1 (prin teefoît). Mai bine de 20.000 de spectatori au luat loc astăzi după amiază în tribunele stadionului Wildpark, pentru a asista la primele jocuri din cadrul celei de a lra ediţii a campionatului mondial feminim de handbal. La ora 15, Hans Bahmel preşedintele Federaţiei internaţionale de handbal, a declarat deschisă cea de a doua ediţie a campionatului mondial. Apoi, pe teren şi-au făcut apariţia echipele feminine ale R.P.F. Iugoslavia şi R.F. Germane, care şi -am disputat prima îmtîlnire. In această partidă, victoria a revenit cu scorul de 6—2 (3—1) echipei germane. Cel de al doilea meci a opus formaţiei reprezentative a ţării noastre puternica şi rutinata echipă a Austriei. Comfirmînd ultimele rezultate și practicînd un joc de o înaltă valoare tehnică, (este de subliniat faptul că la ieșirea de pe teren jucătoarele noastre au fost îndelung aplaudate de spectatori) formația R.P. Romíne a obținut o categorică victorie cu scorul de 3—1 (1—0). Partida a fost bine arbitrată de Alfred Schweitzer (R.F. Germană) căruia i s-au aliniat următoarele formaţii : RP. ROMINA: Nagy — Sălăgeanui, Ugran, Popescu, Colesnicov, Răceanu — Dobre, Jianu, Windt, Dumitrescu, Pădureanu; AUSTRIA: Tiller—Fithner, Mes. sin, Schmitz, Valenti, Kurtier — Hofer, Bauman, Ockwirk, Kien, Neuhede l. In echipa noastră a mai jucat și Scheip. Jocul l-a început echipa austriacă, însă chiar după cîteva secunde jucătoarele noastre au intrat în posesia mingii ,au contraatacat și Dumitrescu a ratat o mare ocazie, trăgînd alături de poartă. Peste cîteva minute aceeaşi Dumitrescu are o nouă ocazie, fiind singură la semicerc şi trăgînd în braţele portarului. Echipa noastră a continuat să domine pînă aproape de jumătatea reprizei cînd, datorită încălzirii insuficiente, a cedat iniţiativa. A urmat apoi o perioadă de dominare a echipei Austriei, perioadă în care s-au remarcat excelentele înaintaşe Ockwirk şi Bauman şi în care portarul echipei noastre Irina Nagy a smuls ropote de aplauze, salvînd goluri gata făcute. După aceea, jocul s-a echilibrat şi echipa noastră a obţinut trei ilovituri consecutive de la 16 m. Ultima dintre acestea (executată în min. 18) a fost transformată de Dumitrescu şi astfel repriza s-a terminat cu scorul de 1—0 pentru echipa R.P. Romme. In partea a doua a meciului, aspectul jocului se schimbă total, reprezentativa noastră dominînd categoric. Chiar în min. 22 Jianu trage puternic de la distanţă şi înscrie, ridicîrid scorul: 2—0. Cîteva minute mai tîrziu, Dumitrescu ratează o nouă ocazie, trăgînld alături de poartă. înaintarea echipei noastre a funcţionat în această perioadă perfect şi drept urmare în mim. 27 Sălăgeanuu urcă scorul la 3—0. Spre sfîrşitul partidei austriecele au revenit în atac şi au reuşit să reducă dar scop prin golul marcat de Hofer, la o învălmăşeală. Cu două minute înainte de a se termina partida arbitrul a acordat o lovitură de 13 m. împotriva echipei noastre la un fault făcut de Popescu lui Bauman. Lovitura a fost executată de Kuttler şi a fost excelent apărată de Nagy. Marţi, echipa noastră susţine ultimul joc din cadrul seriei întâlnirii la Mannheim echipa Franţei. MARIA GOLOPENTA ŞI MARIANA BARASCH ÎNVINGĂTOARE ÎN CAMPIONATUL EUROPEAN (NEOFICIAL) DE TENIS DE MASĂ DE LA OPATIJA OPATIJA (prin telefon). Joi au început în acest oraş campionatele europene (neoficiale) de tenis de masă pentru tineret. La această competiţie care a cuprins şase probe (echipe băieţi, echipe fete, simplu băieţi, simplu fete, dublu băieţi şi dublu fete) au participat reprezentanţii a opt ţări: R.P. Ungară, R.P.F. Iugoslavia, Suedia, Austria, R.F. Germană, Franţa, Grecia şi R.P. Romina. In primele Tinara noastră jucătoare Maria Golopenţa a avut o comportare excelentă la campionatele europene (neoficiale) de tenis de masă de la Opatița, reuşind să câştige două probe, două zile rezervate intîlnirilor interechipe, victoria a revenit in ambele probe formaţiilor R.P. Ungare. Echipele R.P. Româno s-au clasat în cele două probe pe locul II, avînd o comportare foarte frumoasă. La echipe feminine, unde au luat parte cinci reprezentative (meciurile disputîndu-se sistem turneu), echipa noastră alcătuită din Maria Golopenţa şi Mariana Barasch a învins pe rînd formaţiile R.F. Germane cu 3—1, Iugoslaviei cu 3—0, Austriei cu 3—1, iar în finală a pierdut la limită în faţa echipei maghiare cu 2—3, după ce a condus cu 2—0. Iată rezultatele tehnice ale acestei partide: Maria Golopenţa — Toth 2—1 (14—21, 21—11, 21—19), Mariana Barasoh—Jancso 2—1 (9—21, 21—19, 21—19), M. Golopenţa, M. Barasch — Toth, Jancso 0—2 (9,17), Maria Golopenţa — Jancso Ö—2 (16,18), Mariana Barasch — Toth 1—2 (21—11, 19—21, 8—21). întrecerea echipelor masculine care a reunit opt reprezentative, s-a desfăşurat în două serii a cite patru echipe, cîştigătoarele seriilor disputîndu-și apoi finala. Echipa R.P.R. formată din Alexandru Şirlincan, Zaharia Bujor şi Gheorghe Cobîrzan a ocupat primul loc în se(Continuare in pag. a 2-a) Miroslav Filp a ciştigat turneul internaţional de şah de la Praga PRAGA (prin telefon). — înaintea ultimei runde s-au desfăşurat cele două partide întrerupte din rundele anterioare. Piknik şi apoi Fictril l-au învins pe Berni. In ultima rundă s-au înregistrat următoarele rezultate: Filip—Rejfir V2—V2’; Ujtelky—Bălanei V2—V2; Uhlmann— Dworzinski 1/2 _ 1/2; Sefc — Floheh—'It; Ragozta — Pithart 1—0; Wade—Fichtl 1—0 ; Stahlberg — Beni 1—0; Alster — Jezek V1— V2; Pilnik—Szilagyi 1—0; Pachman — Zita V2—V2. In urma acestor rezultate etasamentul final este următorul : 1. Filip 13 p., 2. Ragozta 12V2 P, 3—4. Flohr, Pachman 12 p., 5. Stahlberg 11‘/s p., 6—10. Jezek, Şefe, Rejfir, Pilnik, Szilagyi 10 p„ 11—12. Bălănel, Alşter 9 p„ 13—15. Fichtl, Uhlman. Zitta 8V2 p., 16—18. Pithart, Dworzinski, Ujtelky 7 p., 19. Wade 6V2 P-. 20. Beni 5'Á p. J. PEJCHAR VARŞOVIA, 1 filr.( telefon), Intîlnirea internaţională de fotbal desfăşurată ieri la Zabrze — important centru minier aflat în apropierre de Stalinograd —, între echipele de juniori ale R.P. Polone şi RP. Romîne a stîrrfit un viu interes îrt rîndurile amatorilor de fotbal. Peste 25.000 de spectatori, prezenţi în tribunele stadionului „Gornik“ din localitate au putut urmări un joc de bună factură tehnică, datorită, în special, echipei române care a dominat şi merita cu prisosinţă victoria. Numai jocul plin de ambiţie al echipei polone a făcut ca în ultimele minute rezultatul să devină egal, şi meciul să ia sfârşit cu sconul die 3—3 (1—2). In prima repriză, echipele au făcut mai mult un joc de studiu ceea ce a influenţat calitatea partidei şi se poate spune că a fost un joc egal în cîmp. Dacă la început echipa polonă a atacat prin surprindere, reuşind să înscrie în primul minut de joc, mai tîrziu, jocul se echilibrează şi spre sfîrşitul primei reprize dominarea teritorială este de partea echipei oaspe. La reluare, jocul devine mult mai animat şi mai rapid. Ambele echipe întreprind atacuri rapide astfel că cei doi portari sunt puşi la grea încercare. Spre sfîrşitul jocului, echipa gazdă atacă mai mult şi reuşeşte să egaleze. Iată cum s-a desfăşurat partida: In primul minut de joc, interul dreapta al echipei polone, Droszdiok Înscrie primul gol, cu concursul fundaşului român Mureşan. El trage puternic, mingea întîlneşte piciorul lui Mureşan, îşi schimbă traiectoria şi intră în poarta apărată de Sfetcu. Echipa romînă nu se descurajează şi întreprinde atacuri periculoase. Jucătorii romîni sînt mai tehnici şi pun stăpînire pe joc. In min. 30 survine egalarea. Raab are baronul, driblează mai mulţi ad*versari şi înscrie imparabil. Tot oaspeţii stat acei care-şi impun joc-u cul şi în ultimul minut al crimei reprize Dumitrescu trage puternic de la 20 m, în colţul de sus al porţii, înscriind al doilea gol pentnu echipa sa. La reluare, jocul devine mai rapid, cu atacuri periculoase de ambele părţi. Intr-un moment de acalmie, echipa romînă înscrie cel deal treilea gol. Raab interceptează, balonul şi din imediata apropiere al porţii înscrie un gol foarte frumos, sub bară. (min. 77). Se părea că meciul este jucat. Oaspeţii paimulţumiţi cu rezultatul de pînă atunci şi slăbesc alura. Juniorii povlanezi nu se descurajează şi caută să schimbe rezultatul. In min. 80+ Lent noi interceptează pasa lui Gabecki înscriind al doilea gol, cu concursul lui Mihăilescu care vroind să degajeze, a schimbat traiectoria, mingii care a intrat în poartă. Echipa gazdă atacă încontinuu și cu cîteva minute înainte de sfirșit reuăşește să egaleze. Felix, care îl locuise pe Kasprzyk înscrie de la 15 m, stabilind scorul final la 3-3* La fluerul arbitrului maghiar Dorogyi cele două echipe au alintat următoarele formaţii: RP. ROMINA: Sfetcu-Greavu* Ioniţă, Mureşan-Jenei, Mihăilescu- Bîscă, Raab, Ene II, Dumitrescu, Văcaru. R.P. POLONA: Mainka-Monica. Osziszlo, Kawula-Nieroba, DzierzaA Gabecki, Droszdyok, Kasprzyk (Felix), Lentner, Nowak. De la oaspeţi s-au remarcat la Sfetcu, Raab, Dumitrescu şi **4 nei. De La gazde au corespuns: Osziszlo, Lentner şi Nowak. GRZEG0R ALEXANDROWICZ redactor ia ziarul „Przeglad Sportowy“ La Zabrze Echipele de fotbal juniori ale R. P. Polone şi R. P. Itomine au terminat la egalitate 3-3 (1-2) Combinata Dinamo-Vorwärts Berlin a întrecut C.C.A. cu 3-2 (0-1) BERLIN, 1 (prin telefon de la trimisul nostru). Aproape 40.000 de spectatori au staut să asiste duminică după-amiază, pe stadionul „Walten- Ulbricht“, la meciul în care echipa C.C.A. înfrunta o puternică combinată Dinamo-Vorwärts Berlin, titulatură sub care jucau majoritatea echipierilor care intră la vederile selecţionerilor pentru meciul cu reprezentativa R.P. Polone de la 21 iulie, de la Wroclaw. Meciul a avut un desnodămint cu totul neaşteptat faţă de desfăşurarea generală a jocului şi — mai ales — faţă de situaţia pe care o arăta tabela de afişaj cu 13 minute înainte de terminarea întîlnirii. C.C.A. conducea in acest moment cu 2—0, şi preluase cu totul iniţiativa astfel că numeroşi spectatori începuseră să părăsească stadionul convinşi că combinata a pierdut meciul. Şi totuşi echipa noastră a părăsit terenul învinsă, datorită — înspecial — greşelilor de arbitraj care au dus la marcarea primelor două goluri ale fotbaliştilor germani. Faţă de comportarea avută, de situaţiile de marcare şi de desfăşurarea generală a întîlnirii, rezultatul nedreptăţeşte echipa C.C.A. care avea — indiscutabil — dreptul la victorie. In repriza tatii, jocul a fost interesant, animat. Fotbaliştii noştri au acţionat însă mai clar reuşind să creeze multe faze de gol. Intervenţiile sigure ale portarului Spikenager au oprit insă în ultima instanţă şuturile atacanţilor militari Totuşi, el nu poate reţine balonul pe care Tătara l-a trimis, puternic, in colţ, după o cursă pe extremii, (min. 10). C.C.A. îşi menţine avantajul acesta pînă la pauză. La reluare tot echipa noastră este aceea care are iniţiativa. Ea măreşte scorul in nun. 58. Alexandrescu îl lansează pe Constantin care pat ronduin careu şi — din apropierea liniei de corner — centrează. Tătaru—ticnit in viteză — reia direct in poartă. 2—C. C.C.A. pune stăpinie pe joc şi în inta. 68 Tătaru, aflat singur cu portarul, ratează. Echipa germană — mai bine pregătită fizic decit echipa C.C.A. —Insistă spre sfîrşitul întîlnirii. Irr. min. 77, Wirth primeşte hatomil în poziţie dlată de ofsaid şi, în timp ce apărarea echipei C.C.A. Se oprise, înscrie: 2—L Două minute chip® aceea, V. Dumitrescu cornite tantC în afara careului de 16 m. Spre surprinderea generală arbitrul acordă lovitură de la km. pe care o transformă Assiny- 2—2. Echipa germană ..prinde aripi“ .după egalane și„ tanta. 85, Wirth marchează golul victoriei. Arbitrul GreenR.D. Germanul a condus flagrant părtinitor. Formații : COMBINATA DINAMO - VOR*SWARTS: Spikenagel - Milpleckett Schön, Eititz-Giersch, Umger (dint min. 46, Thiemann)-Assmy, Pinshe(dta min. 46, Matzen), Schrntter, Mayer, Wirth. C.C.A.: Voinescu-Zavoda N. 14* Balzan, V. Dumitrescu-Onisie, Borne-Cacmneanu, Constantin (dir min. 59, V. Moldovan), Alexandrescu, Zavoda I (din min. 59, Ivanesett), Tătaru. S-au remarcat: Spikemage!, Assmy, Schrotte-, Wrrth, Onisie, Bone, Tătaru. Miercuri echipa C.C.A. va juca la Karl-Marx-Stadt cu echipa din prima categorie. Motor: JACK BERARIU-* FINALA CAMPIONATULUI REPUBLICAN ŞCOLAR DE ATLETISM Sîmbătă după amiază şi duminică dimineaţă, 235 de elevi şi eleve, fuinajişti ai campionatului republican şcolar de atletism, şi-au disputat întîietatea şi titlurile de campioni pe stadionul Republicii. Am fost şi noi printre puţinii — accentuăm chiar neobişnuit de puţinii — spectatori ai acestor tinereşti întreceri atletice, la capătul cărora nu sunt, din păcate, de semnalat decit destuli de puţine lucruri bune. Primul dintre acestea este faptul că la startul probelor s-au prezentat unii concurenţi bine pregătiţi, ceea ce a avut drept consecinţă firească doborîrea unui mare număr de recorduri şcolare (8). Şi chiar dacă realizarea acestor noi recorduri a fost mai mult „opera“ unor atleţi şi atlete a căror valoare este bine cunoscută astăzi (Maria Mariş, Simion Bilagiu, Erica Scherer, Ana Vaneu, etc), totuşi alături de ei şi-au înscris numele pe lista recordurilor republicane şcolare şi alţi tineri ca : Wiliam Keller (Reşiţa) la săritura în lungime, Vaierul Jurcă (Ploeşti) la 110 m. garduri, Manoie Voroneanu (Bucureşti) la aruncarea ciocanului, toţi proaspeţi recordmani ai probelor respective şi Ana Galiş (Oradea), Ileana Ziki (Alba Iulia), la 100 m., Manuela Bălănescu (Bucureşti) la 80 m. garduri, Ştefan Pernechi (Arad) la aruncarea greutăţii, Rodica Ginea (Timişoara) la săritura în lungime, care, cîştigători sau nu, au dovedit că au calităţile necesare pentru ca intr-un viitor apropiat să poată progresa serios. Acum, iată pe scurt rezultateleînregistrate la finala campionatului republican şcolar de atletism: greutate băieţi: 1. St. Pennechi (Arad) 15,18 m.; 2. Emil Radu (Buc.) 13,99 m.; suliţă fete: 1. Maria Diţi (Cîmpulung) 36,90 m.; 2. Elena Pupăză (Oradea) 30,59 m.; lungime băieţi: 1. W. Keller (Reşiţa) 6,42 m. — record şcolar egalat —; 2. I. Herdălău (Tim.) 6,39 m.; 80 m. g.: 1. Maria Mariş (Tim.) 12,5 sec. — în serii a alergat 12,4 sec. nou record şcolar —; 2. Irina Vlasdia (Tim.) 13,6 sec.; 500 m. fele: 1. Ana Vanciu (Tim) 1:22,6 — nou record şcolar —; 2. Margareta Balaş (Arad) 1:24,0; înălţime fele: 1. Maria Cerchez (Ploeşti) 1,40 m.; 2. Tatiana Roşea (Oradea) 1,35 m.; prăjină: 1. S. Blaga (Tim.) 3,60 m. — nou record şcolar —; 2. T. Nicolau (Craiova) 3,30 m.; ciocan: 1. M. Voroneanu (Buc.) 42,57 m. — nou record şcolar —; 2. Tr. Cartocai (Or. Stalin) 40,58 m.; 110 m. g. : 1. V. Jurcă (Ploeşti) 15,4 sec. — nou record şcolar —; 2. C. Tunariu (RAM.) 15,7 sec.; suliţă băieţi: 1. V. Lepădatu (Galaţi) 46,29 m.; 2. A. Buză (Craiova) 44,53 m.; greutate fete: 1. Erica Scherer (Or. Stalin) 13,02 m. — nou record şcolar —; 2. Olga Jiaba (Tim.) 10,46 m.; înălţime băieţi: 1. S. Blaga (Tim.) 1,75 m.; 2. N. Popovsdrî (Ploeşti) 1,70 m.; 100 m. fete (finala): 1. Ana Galiş (Oradea) 13,3 sec.; 2. Artz Karin (Buc.) 13,2 sec.; 100 m. băieţi (finala): 1. Gh. Cristescu (Piteşti) 11,6 sec.; 2. Fr. Covaci (R.A.M.) 11,8 sec.; 800 m. băieţi: 1. Z. Vamoş (Tim.) 1:54,0; 2. Gh. Ciobanuu (Buc.) 2:00,7; disc băieţi: 1. St. Pennechi (Arad) 41,48 m.; 2. Emil Radu (Buc.) 40,77 m.; lungime fete: 1. Maria Mariş (Tim.) 5,36 m. — nou record şcolar —; 2. Rodica Cinca (Tim.) 5,02 m.; ştafeta 4x100 m. băieţi: 1. Alba Iulia II 46,0 sec.; 2. Bucureşti II 46,8 sec.; ştafeta 4x100 m. fete: 1. Timişoara I 52,1 sec.; 2. Bucureşti I 53,3 sec.