Sportul Popular, iulie 1956 (Anul 11, nr. 2842-2860)

1956-07-12 / nr. 2848

Construirea unui mare complex sportiv la Bacău In oraşul Bacău se lucrează în prezent la construcţia unui mare complex sportiv. Stadionul va avea o capacitate de peste 12.000 locuri, va cuprinde un teren de fotbal şi o pistă de atletism cu 8 culoare. De asemenea, în apropierea stadionului se va construi un ştrand, um poligon de tir, 8 terenuri de baschet şi volei, precum şi o sală de sporturi unde se vor putea desfăşura întâlniri de volei, baschet, tenis de masă, gimnastică etc. Sportivii vor avea la dispoziţie vestiare, duşuri, un cabinet medical, iar pentru publicul spectator se va amenaja un restaurant cu terasă. Intrarea monumentală a complexului sportiv va fi marcată prin alei, un scuar pentru parcarea autovehiculelor, o (UntînS arteziană ,■ un grup de statui simbolizind citeva din principalele discipline sportive. La construcţia stadionului participă tineri brigadieri din diferite raioane ale regiunii Bacău, care şi-au luat angajamentul ca, în cinstea zilei de 23 August, să încheie prima etapă a lucrărilor. (Agerpres). Spartachiada de vară a tineretului Organizaţi din timp etapa a lil a! Spartachiada de vară a tineretului a intrat în cea de a treia etapă a desfăşurării sale. Evenimentul acesta este deosebit de important pentru că el ne apropie cu încă un pas de finalele acestei uriaşe competiţii de mase, programate la Bucureşti, între 18-22 august. Acum, pe întreg cuprinsul ţării, mii de participanţi şi participante îşi măsoară forţele îi concursurile raionale la cele şapte discipline sportive prevăzute în Spartachiada. Din Oraşul Stalin ne vine vestea că, în localitate,vor lua startul în întrecerile raionale peste 1.000 de sportivi, numai la fotbal prezentîndu-se 26 de echipe. In vederea concursurilor — ne informează sub redacţia noastră — bazele sportive(Stadionul Tineretului, Ştrandul Tineretului, terenul de volei Flamura roşie, precum şi toate terenurile de fotbal) au fost special pregătite, astfel că întrecerile vor avea asigurate un cadru cu adevărat sărbătoresc. Intense pregătiri s-au desfăşurat şi în regiunea BacăuSubredacţia noastră ne relatează că, printre concurenţi care se vor alinia la start în etapa raională, se numără cîteva elemente foarte, talentate. [Astfel, ţăranul muncitor Eugen Cocuţ din comuna Gherăeşti (raionul Homan) s-a dovedit un bun aruncător de greutate, reuşindsă trimită bila de metal la 10,50 an. Dar, Eugen Cocutt nu va participa mumai la atletism. Intr-adevăr, el a ieşit învingător în etapa pe centre de comune latrîntă, astfel că întrecerile pe raion la această disciplină îl vornumăra printre participanţi. La întrecerile raionului Dorohoi, cu multe şurse se vor prezenta echipele de volei (băieţi şi fete)din comuna Brăeşti, precum şiechipele de handbal (fete), oinăşi fotbal din comuna Văculeşti. S-a dat startul în cea de a treia etapă a competiţiei .Comisiile deorganizare trebuie să acorde toată atenţia desfăşurării concursurilor în cele mai bune condiţiuni. Un sfat pentru organizatori:nu aşteptaţi ultima zi a etapei (29 iulie) pentru organizarea întrecerilor, ci programaţi-te dintimp ! CAMPIONATUL REPUBLICAN DF. GIMNASTICA PE ECHIPE SE DISPUTA SIMBATA SI DUMINICA „Săptămînia gimnasticii", începută în ziua de 7 iulie, se apropie de sfîrşit. In cadrul acestei săptămîni, cea mai importantă întrecere o constituie campionatul pe echipe al R.P.R. care se va desfăşura peste două zile. Toţi gimnaştii şi gimnastele noastre fruntaşe, care vor alcătui reprezentativele asociaţiilor sportive participante la acest campionat, s-au pregătit cu intensitate, ţelul lor fiind asigurarea unui cît mai înalt nivel tehnic al concursului şi — bineînţeles — obţinerea unui rezultat superior. Pregătirea febrilă caracterizează însă nu numai pe concurenţi, ci şi pe organizatorii acestui campionat care la rîndul lor, depun toate eforturile pentru a asigura reuşita întrecerilor. întrecerile din cadrul campionatului republican de gimnastică pe echipe vor avea loc sîmbătă şi duminică (în ambele zile de la ora 18) pe stadionul Dinamo din Capitală. Trebuie să subliniem că aceasta este a treia competiţie d* * gimnastică organizată în acest an în aer liber. Sperăm că ea va depăşi succesul înregistrat de întrecerile precedente, mai ales că • vorba de cea mai importantă întrecere de gimnastică pe echipe în cadrul căreia se va da o luptă dîrză pentru cucerirea titlului de echipă campioană a R.P.R. ŞTIRI DIN BASCHET • Zilele trecute s-a ţinut, la sediul Comitetului pentru Cultură Fizică şi Sport, o şedinţă consacrată analizei turului campionatelor categorisit A. La şedinţă, au participat antrenori ai echipelor noastre fruntaşe şi alţi antrenori din Capitală, jucători, reprezentanţi ai comisiei centrale de baschet şi ai inspecţiei de resort. Antrenorul EmR Manea a prezentat un referat asupra campionatului feminin. Observaţiile asupra desfăşurării primei părţi a campionatului masculin au fost făcute de antrenorul Vasile Popescu. Luîndu-se ca bază cele două referate s-a trecut la discuţii asupra măsurilor ce trebuiesc luate pentru ridicarea nivelului celor două importante competiţii ale baschetului nostru şi pentru ridicarea baschetului în general. La discuţii au participat, printre alţii, antrenorii Alexandru Şerban, Grigore Avachian, Gh. Roşu, Lucian Vasilescu, A. Predescu, Anton Manole, Al. Pop etc. • Alte rezultate din cadrul campionatului de juniori şi junioare. JUNIOARE: Tînărul Dinamovist Timişoara-Voinţa C. Lung Moldovenesc 68—27 (29—15); Voinţa Focşani-Progresul Bacău 79—13 (36—8); Progresul Oradea-Progresul Tg. Mureş 35—28 (13—14). JUNIORI: Voinţa Tg. Mureş-Voinţa Oradea 41—37 (14—19). Este probabil ca meciurile finale ale campionatului de juniori să se desfăşoare la Satu Mare iar cele ale campionatului de junioare la Bacău. Finalele se vor disputa între 24 şi 29 iulie. • Lotul masculin de baschet se pregăteşte în vederea turneelor din Egipt şi R.P. Chineză sub conducerea antrenorilor Vasile Popescu, Alexandru Popescu, Constantin Herold şi Aurel Predescu. ALPINIŞTII LA STARTUL UNEI NOI ÎNTRECERI, DUPA VOINŢA Apropierea campionatului de alpinism al R.P.R. marchează o vie activitate a alpiiniştilor noştri. Obişnuiţi pînă acum să primim veşti în general de la echipele fruntaşe, poşta ne aduce acum tot mai multe scrisori din diferite părţi ale ţării, toate cam cu aceeaşi concluzie: antrenamentele alpiniştilor şi alpinistelor sînt din ce în ce mai intense şi mai variate pentru că ei vor să se prezinte cît mai bine pregătiţi la această întrecere. O parte din alpinişti — foarte puţini — şi-au verificat deja gradul de pregătire luînd parte la „Cupa Dinamo“ organizată la începutul lunii trecute la Cheile Turzii. De atunci, antrenamentele au continuat cu o intensitate sporită. Verificarea pregătirilor se va face la sfîrşitul acestei săptămîni, cînd alpiniştii îşi vor arăta îndemînarea într-o nouă competiţie „Cupa Voinţa“, care se va disputa duminică la Oraşul Stalin pe stîncile de sub Tîmpa. Această întrecere, organizată pe echipe masculine şi feminine, va avea două aspecte : acela legat de verificarea pregătirii participanţilor pentru campionatul republican, cît şi un caracter propagandistic fiind uşor de vizionat. Vor participa alpinişti şi alpiniste de la Dinamo, C.C.A., Energia, Flamura roşie şi bineînţeles Voinţa. Traseele sunt de gradul IV B la bărbaţi şi de gradul III B la femei. FINALA CAMPIONATULUI REPUBLICAN DE LUPTE CLASICE PENTRU JUNIORI Joi, 19 iulie a. c. va începe la Tg. Mureş finala campionatului republican de lupte clasice pentru juniori. Lupta pentru titlurile de campioni a sfiimit în acest an un interes mai mare ca un trecut, dovadă şi faptul că la întrecerile preliminarii au participat concurenţi din 13 regiuni faţă de 11 câte au fost înregistrate în 1955. Printre cei care participă la finală sunt tineri „consacraţi“, iar dintre aceştia unii care au şi primit „botezul“ de internaţional (Pintea, Ghincea, etc.). Cu atit mai interesante apar deci aceste întreceri, în care stimulentul selecţionării în loturile republicane dă „aripi“ altor elemente talentate din rîndul juniorilor De altfel, la numai o zi de la sfirşitul finalelor acestui campionat, oraşul Tg. Mureş va găzdui pentru prima oară o întrecere internaţională de lupte (R.P.R.—R.D.U. la tineret), în care mulţi juniori vor fi chemaţi să facă parte din formaţia reprezentativă a ţării. In ce priveşte condiţiile de participare la întrecerile finale, acestea au fost anunţate din timp, concurenţilor nerămînîndu-le decît să li se conformeze. Intre timp, din alte centre ne-au parvenit ştiri în legătură cu desemnarea finaliştilor. Am aşteptat cu interes rezultatele din R.A.M., cu atît mai mult, cu cît comisia regională respectivă reuşise în anul trecut să mobilizeze un număr record de concurenţi (peste 100). Iată însă că, anul acesta munca a fost mult mai slabă şi rezultatul se vădeşte în numărul redus al participanţilor la faza de regiune: 39 Campioni, în ordinea categoriilor, sunt: E. Balogh, I. Orbán, I. Szabó, I. Vajdes, A. Rozsonczi, I. Pintea, C. Török, I. Király, I. Leta, G. Fogas. Regiunea Ploeşti şi-a desemnat următorii finalişti: 1. Finichiu, D. Ionescu, St. Mihalache, V. Simion, P. Grosu, Gh. Jipa, C. Popescu, C. Pantelimon, M. Popa, iar regiunea Baia Mare pe A. Balogh, A. Riscovci, I. Barbara, N. Csorba, T. Jula, I. Bacsai, I. Szabó, V. Tégla*, St. Mirac, T. Laiion. ÎNCEPE CAMPIONATUL REPUBLICAN DE TENIS AL JUNIORILOR Peste zece zile iubitorii tenisului de la noi vor avea prilejul să asiste la o nouă şi importantă competiţie. De data aceasta, cei ce-şi vor măsura forţele sunt juniorii şi junioarele noastre, care se vor întîlni în cadrul întrecerilor campionatului republican. Competiţia se va desfăşura în două etape, de raion şi finală. Prima fază se dispută între 22 şi 29 iulie, iar finala va avea lor la Bucureşti între 20 şi 27 august. întrecerile campionatului republican al juniorilor sunt deschise tinerelor şi tinerilor născuţi în anii 1938 şi 1939 pentru toate cele cinci probe individuale: simplu băieţi, simplu fete, dublu băieţi, dublu fete şi dublu mixt şi celor născuţi în anii 1940 şi 1941 pentru probele de simplu. In vederea unei cît mai bune reuşite a acestei însemnate competiţii, s-au luat încă din vreme măsuri atît pentru a se asigura o largă participare a elementelor dornice să concureze ca şi pentru crearea condiţiilor necesare de pregătire. In această privinţă s-a observat de cîtva timp o înviorare a activităţii tinerilor jucători de tenis din diferite colective din ţară. In general, campionatul republican al juniorilor a trezit un interes deosebit în rîndurile juniorilor noştri care vor avea astfel un nou prilej de afirmare şi de punere în valoare a posibilităţilor lor. Comisia centrală de tenis va premia cu o cupă comisia locală, care va mobiliza cel mai mare număr de participanţi în etapa raională. * In cadrul campionatului republican, s-a disputat ieri la Timişoara meciul dintre echipele Energia Metalul Timişoara şi Ştiinţa Invăţămînt. Victoria a revenit localnicilor cu 7-4. BOXUL TREBUIE SPRIJINIT LA CLUJ! Avem în faţă scrisoarea antrenorului de box Florea Stanomir din Cluj. Din ea desprindem o serie de dificultăţi serioase cărora antrenorii şi pugiliştii clujeni sînt nevoiţi să le facă faţă, din cauza lipsei de preocupare pentru box a organelor sportive locale. In Cluj — se spune în scrisoare — funcţionează numai cinci secţii. Pugiliştii clujeni, puţini la număr, nu au condiţii satisfăcătoare de pregătire. Ei au obţinut cîteva săli ale şcolilor din localitate, dar numai pentru trei şedinţe de antrenament pe săptămînă. De multă vreme se simte nevoia unui centru de box. Intr-un timp, după multe insistenţe, colectivul Progresul a început repararea sălii din Piaţa Libertăţii. Dar cînd toate lucrurile fuseseră puse la punct, Serviciul de locuinţe şi localuri al Sfatului Popular a pus mîna pe sală, transformînd-o în magazie de medicamente. Intervenind forurile de conducere ale oraşului, această măsură a fost anulată. Anularea a rămas însă numai pe hîrtie. De zece luni, sala continuă să fie tot adăpost pentru medicamente, deși s-a repartizat o altă magazie pentru medicamente. Dar aceasta nu este singura frînă în calea boxului clujean. Comitetul orășenesc C.F.S. Cluj nu sprijină suficient activitatea pugilistică. Sala Armatei, cu o capacitate de 3.000 locuri n-a putut fi obţinută decit cu mare greutate pentru organizarea finalei campionatului republican de calificare. Pe de altă parte, sala Flamura roşie I. Herbak e complect necorespunzătoare pentru reuniuni, neavînd decît o capacitate de 300 de locuri. Ziarul local „Făclia“ din 29 februarie 1956 a făcut o analiză amănunţită a acestei intolerabile stări de lucruri, dar nu s-a luat nici o măsură., E timpul ca forurile competente din Cluj (colectivele sportive, Comiitetul C.F.S., Sfatul Popular) săi intervină cu hotărîre pentru a pune capăt acestei situaţii. CAMPIONATELE CATEGORIEI A şi B LA POLO PE APA Progresul Tg. Mureş-Locomotiva Cluj 11—1 (7—0) Mureşenii au obţinut o victorie uşoară. Au înscris pentru Progresul Tg. Mureş Rettegy (4), Simon (3), Bordi (2), Naşca şi Meder iar pentru Locomotiva Cluj. Iordaki. Iată cele două formaţii: Progresul Tg. Mureş: Deak, Naşca, Meder, Simon, Bordi, Rettegy, Vereş . Locomotiva Cluj: Ştefănescu, Kocsis, Gherman, Iordaki, Schuler, dr. Erdély, Toth. A arbitrat I. Enăceanu. (V. Fodor, coresp.). Ştiinţa Cluj-Dinamo Bucureşti 2-1 (1-1) Studenţii au învins pe mare luptă echipa dinamoviştilor bucureşteni. Golurile au fost marcate de Maxim şi Danciu pentru Ştiinţa şi de Zahan pentru Dinamo. Au jucat următoarele formaţii: Ştiinţa Cluj: Müller, Danciu, Gebelügy, Szabó, Kincs, Mayer, Maxim. Dinamo Bucureşti: Marinescu, Oanţă, Zahan, Keimen, Rujinski, Hegyessi, Cociuban. Arbitrul A. Kiss (Tg. Mureş) a întrerupt meciul din cauza publicului care s-a manifestat ostil 1 arbitrajului pe toată durata partidei. (E. Bocoş). FI. roşie Ind. Linei Timişoara- C.C.A. 0-7 (0-3) Golurile au fost marcate de Novac (3), Hospodar (2), Iosim şi Marchiţiu. C. C. A. : Deutsch, Patrichi, Hospodar, Iosim, Crişan, Novac, Marchiţiu. FL. ROŞIE : Molnár, Weinreich, Gavrilă, Stănescu, Sălăgeanu, László, Kulner. Energia Oradea-Progresul Bucureşti 3—6 (3—3) Au marcat pentru bucureşteni Bădiţă (4), Neacşu şi Tamaş, iar pentru localnici Csordás (2) şi Andraşi. PROGRESUL: Precup, Vasiliu, Neacşu, Tamaş, Bădiţă, Cloşcă, Lörincz. ENERGIA: Hegessi, Helfi, Ilea, Andrási, Szabó, Csordás, Lörincz. REZULTATELE TEHNICE DIN CATEGORIA B Voinţa Oradea-Voinţa Timişoara 2—0 (0—0), Locomotiva Timişoara- Ştiinţa Timişoara 2—4 (2—3), Ft. roşie Lugoj-Energia Cluj 0—5 (0—2) Voinţa Tg. Mureş-Ştiinţa Buc. 1—15 (1—7), Energia Buc.Voinţa Buc. 0—6 (0—5). UN ARBITRU CARE... NU-I ARBITRU ! Numeroşi iubitori ai nataţiei au ţinut să fie prezenţi duminică după-amieză la ştrandul Tineretului pentru a urmări finala de podo dintre echipele feminine Voinţa Bucureşti şi Progresul Tg. Mureş, diin cadrul Cupei de vară. Ei au avut neplăcuta surpriză de a fi spectatorii unui meci de polo plin de durităţi, meci în care s-au comis flagrante abateri de la regulament. De la începutul meciului pînă în ultima clipă de joc, spectatorii au fost nevoiţi să urmărească, pe lingă o partidă de slabă calitate şi un arbitraj cu totul necorespunzător, prestat de tov. Silviu Dan. Neeuno6Când nici cele mai elementare noţiuni de regulament, arbitrul meciului a îngăduit ca jocul să aibă o desfăşurare plină de neregularităţi. Spectatorii îşi puneau pe bună dreptate întrebarea de ce arbitrul de centru nu reuşeşte să ţină meciul în mină. Motivul pentru care meciul de polo feminin dintre Voinţa Bucureşti şi Progresul Tg. Mureş a avut mult de suferit, se datoreşte faptului că oi cantitate de arbitru a fost delegat un individ complet nepriceput în materie de polo şi care nu are nici măcar calificarea de arbitru 1 3 1 Socotim că este absolut necesar ca Inspecţia i de nataţie din C.C.F.S. să ancheteze cazul de faţă și să iaa măsuri exemplare împotriva celor vinovați. -■O'nPvl 1 SPORT LA ZI LU POPICE. — Sîmbătă şi duminică Va avea loc pe arenele „23 August” şiRecolta M. A. întîlnirea de popice între selecţionatele masculine şi feminine ale oraşelor Bucureşti şi Timişoara. Echipele sînt formate atît la băieţi, cit şi la fete din cite opt jucători. Se vor trage cîte 200 lovituri (100 plin+100 izolat) la masculinul IM izolat la feminin. • BOX. — Competiţia dotată ■eu ..Cupa Sfatului Popular” este in plină defăşurare, angrenind numeroşi boxeri din colectivele sportive ibucureştene. Astă-seari, In Parcul ■Copilului, cu începere de la ora 19, ■colectivul sportiv Locomotiva Griviţa •posic organizează o nouă reuniune incadrul acestei competin. i !Este interesant de subliniat că organizatoni au luat lăudabila iniţiativă de a lăsa intrarea liberă. • LUPTE. La Oradea, selecţionata Şcolii de tineret din localtate a întrecut selecţionata de tineret a Clujului cu 9-1. (I. Pantici, coresp. voluntar). • GIMNASTICA. La centrul permanent de gimnastică pentru copii organizat de inspecţia de gimnastică din C.C.F.S./C.M. antrenamentele au loc în sala de la ştrandul Tineretului cu următorul program: luni, marţi, joi şi vineri între orele 11-19 gimnastică sportivă, miercuri (între orele 17-19) gimnastică artistică. La acest centru pot participa fete şi băieţi între 10-14 ani.